Verhaal Klaar Een week lang geen 18?!

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Dit verhaal is gebaseerd op allerlei gesprekken tussen mij en mijn nicht over gaming en verhalen erover, en met name over de Pikmin-serie. Ik-figuur is Alph. In dit verhaal zul je zelf zien waar hij mee geconfronteerd wordt en wat iedereens mening erover is.

Proloog
Ik ben van de planeet Koppai, waar een tijdje geleden een tekort was aan fruit. Dat is nu opgelost, mede dankzij mij, maar ook door mijn reisgenoten Brittany en Charlie.
Persoonlijk vonden Brittany en ik Charlie niet zo aardig, omdat hij soms net een dictator of zo is. Maar naar hem luisterden we wel altijd, omdat hij ons vaak liet schrikken met zijn opdrachten voor ons, en we wilden geen preek van hier tot Hocotate* krijgen. Dus eigenlijk luisterden we gewoon met tegenzin.
Wel vermoed ik dat, tijdens onze reis naar de planeet PNF-404, Brittany een oogje op me had gekregen, omdat ze altijd met me zat te flirten, mij regelmatig zoenen gaf en mij altijd “Alphie” noemde, alsof ik nog maar een baby was in plaats van 18, bijna 19.
Ik vroeg laatst, met slechts een microscopisch klein beetje moed, of Brittany verkering met mij wilde, en ze zei ja! Dus onze enige vrouwelijke reizigster is nu maar een prinses geworden.

Thuis heb ik ouders die zo knalverliefd op elkaar waren dat ze echt een halve dag na het trouwen al een baby wilden. Dat is hen ook gelukt, en niet zo'n beetje ook. Ik zit hierdoor dus in een gezin van 15, bestaande uit:
  • mijn oudste en enige zus Ava;
  • mijn oudste broers Stan en Chris, de eerste tweeling;
  • mijn broers Marciano en Keith, de tweede tweeling;
  • mijn broers David, Scotty, Jerry en Morty, de eerste vierling;
  • mijn broers Robert, Sam, Picky en Finn, de tweede vierling;
  • ik zelf (Alph dus);
  • mijn enige jongere broertje Clarence.
Stel als ik ooit met Brittany zou gaan trouwen, dan heeft ze wel heel veel schoonbroers en slechts één schoonzus. Boem! Echt veel, als ik het voor het zeggen heb.

Ik kwam vandaag thuis met het bericht dat ik blijkbaar mijn brievenbus was vergeten leeg te maken. Hallo, ik was wel een half jaar weg! Moet ik er dan überhaupt wel aan denken? Nee, want die brievenbus was wel miljarden lichtjaren verder dan PNF-404. Dit was dus echt een preek van hier tot Hocotate, ik zou 't gaan krijgen!
Hoe durft mijn vader zoiets te doen? Hij had ongeveer een jaar geleden al iets vreselijks met Clarence en Finn gedaan vanwege precies hetzelfde met hun brievenbus, en nu zou ik dat dus ook krijgen! Ik was echt zo paranoïde als een vage schim onder 'n straatlantaarn...

*een andere planeet (uit de Pikmin-serie)!
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
1
Ik was dan wel ontzettend geschrokken van wat mij te wachten zou staan, maar Ava was wel ontzettend kwaad op mijn vader geworden toen zij dit hoorde.
“Papa, waarom doe je dit soort dingen nou?” vroeg Ava verontwaardigd toen zij de keuken binnenliep. “Dat is gewoon het lijden van mijn broertjes! Ik geef om hen allemaal!”
“Kan me geen fluit schelen!” zei mijn vader. “Het is gewoon hoe ik het heb geregeld, en niet anders!”
“Ik vind het een domme regeling!” schreeuwde Ava, terwijl ze met haar vuist op de tafel sloeg.
Ik liep maar weg, ik wilde helemaal geen ruzie meemaken. Ik ben tenminste blij dat Ava om mij en al mijn broers gaf, en dat kon je wel merken, hoe ze ons beschermde en zo.
Ik vind het zelf ook een domme regeling, die straf die ik krijg. Toen Finn deze straf kreeg, moest ik zelf heel hard wenen, gewoon om te zien hoe Finn stil van verdriet in de box ons allemaal toe stond te kijken. Ja, dat van de box is een deel van de straf, maar er hoort nog meer bij: volledig als een baby behandeld worden! Ik was volkomen in paniek, wat moest ik toch doen?
Ik was op mijn kamer, pakte mijn mobieltje uit mijn broekzak en stuurde een berichtje naar Brittany, over de paniek en mijn straf die me te wachten stond. Zonder gène, want ik was het ook niet eens met de straf die mijn vader mij zou geven. Bovendien zou het één van de laatste berichten worden voor de straf voorbij zou zijn, want je weet natuurlijk wel dat jonge kinderen nooit hun eigen mobieltjes hebben.
Er werd op mijn deur geklopt. Van schrik verstopte ik mijn mobieltje vlug onder mijn hoofdkussen. Zal ik 'm later nog gebruiken? Nee, de batterij gaat op gegeven moment natuurlijk ook leeg... Ik had 'n ideetje, maar die zou ik later maar uit gaan voeren.
“Ja?” zei ik, als antwoord op het geklop op de deur.
De deur ging open, en het was Ava. Ze zag er bezorgd uit en haar gezicht en ogen waren ook rood.
“Alph, ik moet je iets zeggen” zei Ava, die naast mij op mijn bed kwam zitten. “Ik vind het helemaal niet leuk voor je dat je nu die straf krijgt. Het is dan ook heel lelijk van papa dat hij jullie forceert om jullie brievenbus te legen. Waarom doet hij dat niet zelf, waarna hij de post dan voor jullie deur neerlegt? En ik zei al tegen hem dat je lang weg was!”
“Ik vind het ook niet leuk van die straf, Ava” zei ik. “Nu moet Clarence mij wenend toekijken in plaats van omgekeerd. Ik mag alleen in de badkamer als het voor badtijd is. Ik mag niet zelf eten. Ik mag helemaal niets zelf...!” Ik begon te wenen en begroef mijn gezicht in Ava's borst.
“Ik vind het ook niet leuk” zei Ava. “Heb je het al aan Brittany laten weten? En zo ja, wat vindt ze er dan van?”
“Ze vindt het niet kunnen, de straf” zei ik. “Maar ze zal wel iedere dag bij me langskomen, om te kijken hoe het gaat en mij te verzorgen en zo.”
Ava nam me op schoot en streelde mijn rug.
“Ik doe zelf altijd alles hier” zei ze, “dus met een straf als de volgende heb ik helemaal geen ervaring. Sterker nog, ik zou ervan gruwelen... zoals Finn dat mij vertelde. Clarence wordt hier normaal nooit vernederd, maar hij voelde zich destijds wel zo...”
Ik deed intussen mijn schoenen uit en schoof ze onder het bed. Die had ik voorlopig niet echt meer nodig.
“Weet je, Ava” zei ik, “ik moet er maar mee leren omgaan. Als jij me in bad zou willen stoppen en hierna als een baby wil kleden, hoeft papa dat niet meer te doen. En die opmerkingen van de anderen zal ik ook maar niet echt op letten. Wat vind je daarvan?”
“Ik doe het graag voor je, lieve Alph” zei Ava, terwijl ze mij op haar arm nam en naar de badkamer meenam, waar ik op de ladekast neer werd gezet, want Ava moest nog de benodigdheden voor me halen.
Na een paar minuten was Ava alweer terug, waarbij ze mij op mijn rug legde en zelfs een hoofdkussentje onder mijn hoofd neerlegde, zodat ik geen hoofdpijn zou krijgen door dat harde hout van de ladekast. Ik werd volledig uitgekleed en het bad liep in de tussentijd goed vol.
“Oh, en privacy hebben we natuurlijk ook nodig” zei Ava, die snel de deur op slot draaide. Ze nam mij weer op haar arm, deed de klep van de wc naar beneden en ging zitten.
“Nog wat laatste woorden als iemand van mijn leeftijd” zei ik, “die week zal me wel wat worden, en zeker vanwege het feit dat ik ook nog eens een babyface heb.”
“Het komt met wat hulp van mij en Brittany vast wel goed” zei Ava, die eerst de temperatuur van het badwater voelde, en mij hierna erin zette. Het water voelde lekker warm aan, en dat ontspande me net weer.
Ava pakte een bekertje van de badrand, vulde deze met wat badwater en goot hem over mijn hoofd heen, zodat mijn haar ook goed nat was.
“Je haar kan niet worden gewassen als het niet nat is” zei Ava liefkozend, en ze waste mijn haar zorgvuldig. Hierna waste ze mij met een spons, waarbij ik de spons wilde pakken. Ik was niet gewend om me met een lagere leeftijd voor te doen dan ik al eigenlijk had.
“Gekke jongen” giechelde Ava. “Kijk eens waar je mee mag spelen!” Ze gaf mij een badeendje, welke ik vasthield en van alle kanten bekeek. Dit deed ik zelfs nog toen ik uit bad werd getild en in een handdoek werd gewikkeld zodat ik goed droog zou worden.
Ik schrok wel toen er op de badkamerdeur werd geklopt, en hetzelfde gold voor Ava. Ik hoop maar niet dat er iets ergs gezegd zou worden...
“Gaat het wel goed daarbinnen?” vroeg degene die op de deur klopte. Het was mijn oudste broer, Stan.
“Het gaat prima!” riep Ava. “Ik ben net uit bad gekomen.”
“Oké, dan weet ik dat” zei Stan.
“Waar is Alph eigenlijk?” vroeg zijn jongere tweelingbroer Chris, die blijkbaar ook aan de andere kant van de deur stond.
“Weet ik niet” loog Ava, die mij uit de handdoek haalde en mijn haar doorkamde.
“Hij zou toch wel ergens moeten zijn” zei Stan.
“Weet je, we vragen het wel aan pap” zei Chris, en ik hoorde ze allebei weer de trap af lopen.
In de tussentijd deed Ava ook nog spul op haar handen dat ze helemaal over mij heen wreef, en het rook best wel lekker. Een beetje zoetig.
“Ik maak me zorgen om iedereens reactie...” zei Ava, terwijl ze iets uitvouwde, onder mij neerlegde, over mijn onderbuik heen vouwde en het van voren vastkleefde. Ik keek voorzichtig naar beneden, en ik bleek een luier aan te hebben! Daar zou ik ook maar aan moeten wennen, want het was ongeveer 15 jaar geleden dat ik deze nog droeg.
Ik kreeg ook een simpele broek en een simpel shirt aan, en toen was ik helemaal aangekleed. Ik voelde me echt heel erg nerveus, zo nerveus dat mijn blaas zich bijna volledig voelbaar maakte.
Ava nam mij op haar arm, deed de deur van het slot en liep terug naar mijn kamer, waar ze mij op het bed neerzette en zei:
“Ik ben even iets van de zolder halen, als je het goed vindt. Ik ben zo terug.”
Ze liep mijn kamer uit en ik keek mijn kamer rond. Tot mijn blik zich op het bureau richtte, waar ik vlug de lader van mijn telefoon vanaf griste en deze ook in mijn hoofdkussen opborg. Het was maar goed dat er een stopcontact boven mijn bed was, precies bij mijn hoofd.
Ik pakte nog snel mijn mobieltje uit mijn hoofdkussen en zag bericht van Brittany.
Ik kom je vanaf vandaag 18:00 uur even bezoeken en zo.
Ik beantwoordde het bericht dat het goed was en stopte mijn mobieltje gauw terug in mijn hoofdkussen, waar ik zowel deze als de oplader goed diep erin stopte.
Ik ging maar liggen omdat ik niets te doen had, en op hetzelfde moment kwam Ava terug naar mijn kamer met een soort hek dat zij aan mijn bed vastmaakte met behulp van een paar klemmen. Ik bekeek het goed, en nu leek het wel alsof mijn bed aan de andere kant spijlen had.
“Hier heb je maar een week last van, lief broertje” zei Ava, “dus bekijk het inderdaad maar eens goed.”
“Ava” zei ik, terwijl ik mijn armen naar voren uitstak.
Ava nam mij weer op haar arm en drukte mij dicht tegen zich aan. We waren allebei nerveus, dat was wel te merken, en desondanks gingen we naar beneden.
Eens beneden keken al onze broers op de sofa ons, maar vooral mij, vreemd aan. Ik werd alleen maar nerveuzer.
“Jongens, let hier maar niet al te veel op” zei Ava, “maar dit is wat papa nu voor de derde keer heeft opgelegd als straf van de brievenbus niet legen, bij Alph deze keer. Finn en Clarence, jullie hebben dit ook eens eerder gehad, nietwaar?”
Finn stond op van de sofa en liep naar me toe. Er stonden tranen in zijn ogen.
“Ik heb echt medelijden met je...” stamelde hij. “Wat is papa toch vreselijk soms!” Hij begon te wenen en nam mij van Ava over, waarna hij terug op de sofa ging zitten en mij stevig tegen zich aan klemde. Wat een ontzettend vreemde situatie zou de komende week worden, zeg.
Finn was niet de enige die verdrietig was. Zijn broers Sam en Picky weenden ook zachtjes, maar niet van het boek dat Sam aan het lezen was.
Ik worstelde me een beetje los uit Finn's greep en zei:
“Gate goe? Finn? Sam? Picky?”
Iedereen op de sofa keek naar mij, omdat ik net gesproken had. Maar ik had alleen het recht om als een jonge peuter te spreken, dus het was maar goed dat ik dat net zo zei.
“Het gaat prima met ons” zei Sam, die samen met Picky naar me toe liep en een knuffel gaf. Ze hielden op zijn minst nog van me als ik een baby was. Een baby die slap was geworden in plaats van sterk, als hij 18 was.

Om vijf voor zes stonden mijn beide ouders in de keuken om het eten klaar te maken. Wel hadden ze ruzie over het feit dat ik straf had, want mijn moeder vond het ook niet kunnen.
Ik zat in de tussentijd op de sofa bij Ava op schoot, waar ze mij streelde terwijl ik met mijn knuffeldeken in mijn rechterhand geklemd zat en een deel van een zachte rammelaar in mijn linkerhand. Het andere deel hield Clarence vast, terwijl hij zo nu en dan tegen mij praatte.
Om 6 uur ging de bel. Clarence, Ava en ik schrokken, en ik vooral, want het was Brittany.
“Ik doe open!” riep Jerry, terwijl hij naar de deur liep. Toen hij de deur opendeed, praatten hij en Brittany nog even, totdat ze naar de woonkamer liepen.
Ik keek naar Brittany, die naar mij zwaaide. Ze liep naar me toe, ging op de sofa zitten, nam mij van Ava over en begon tegen me te praten.
“Hallo Alphie” zei Brittany liefkozend. “Gaat het goed?”
Ik knikte, want ondanks dat mijn vader mij dit heeft aangedaan, voelde ik me prima.
“Ik zal zoveel mogelijk bij je zijn” zei Brittany, “dat beloof ik. En natuurlijk ben jij desondanks nog altijd mijn lieveling, hè?” Ze kietelde mijn buik, waarbij ik voor het eerst in deze uren begon te lachen.
Om tien voor half 7 was het eten klaar, dus moesten we allemaal aan tafel komen.
“Zet maar 1 bord extra neer!” riep Clarence naar de keuken. “Er is iemand op bezoek!”
Mijn moeder kwam de keuken uitgelopen en begroette Brittany, waarbij ze ook heel eventjes met elkaar praatten.
“Dan zal ik ook maar 2 extra stoelen halen” zei Chris, “ik ben zo terug.” Hij liep naar de hal, ging de gangkast in en kwam terug met twee stoelen. Eén voor Brittany en één voor... mij? Ik werd er in ieder geval op gezet, waarna er een tafelblad van de rugleuning werd uitgeklapt. Die stoel zou wel een week blijven staan, dus daar moest ik ook maar mee omgaan.
Jerry kwam de keuken uitgelopen en deed een doek om mijn hals, zodat mijn kleding geen vlekken zou krijgen als degene die mij het eten zou geven een fout zou maken.
Ik zat naast Ava en Brittany en voelde me er veilig bij. Geen enkel van mijn broers keek me nu nog raar aan, vooral Finn en Clarence niet, omdat zij dit zelf natuurlijk eerder hadden gehad.
Na ongeveer 5 minuten waren we al aan het eten, en er werd niet veel gepraat. Zouden mijn moeder, al mijn broers, Ava en Brittany veel medelijden met mij hebben? Mijn vader in ieder geval niet, want hij had bij wijze van spreken stalen zenuwen. Bovendien was hij in weken als deze ook een stuk erger dan Charlie, dat was vanaf mijn thuiskomst al te merken. Niet leuk, vind ik.
Door het zwijgen deed iedereen alles ook langzamer, en Ava deed wel twee dingen tegelijk: zelf eten en mij eten geven, en dat deed ze ook redelijk langzaam. Maar dat maakte de macaroni er niet minder lekker op.
Om ongeveer kwart voor 7 was iedereen klaar met eten en werden alle borden naar de keuken gebracht voor de afwas. Ik en Brittany bleven aan tafel zitten, waarbij Ava onze borden ook meenam naar de keuken. Dat was heel behulpzaam van haar.
Brittany deed mijn tafelblad weer omhoog en nam mij op schoot, waarbij ze me weer aandacht begon te geven.
Terwijl Brittany liefkozend tegen me sprak, keek ik haar goed in haar mooie blauwe ogen, waarbij mijn 'afwezige' lach weer op mijn gezicht verscheen, zoals ze dat altijd zei gedurende de reis als ik mooi landschap of zo zag.
“Alphie, waar kijk je dan naar?” vroeg Brittany toen ze de lach opmerkte.
“Naar ogen van Britt, die mooi” zei ik.
Brittany keek me een beetje aan alsof ze sprakeloos was. Omdat ik net haar naam afkortte?
“Jij bent ook echt een schatje, Alphie” giechelde Brittany, terwijl ze allemaal zoentjes in mijn hals plakte. Dat kietelde, dus ik begon te lachen, maar tegelijkertijd ontspande mijn blaas zich ook, en dat laatste had ik echter half door. We werden er in ieder geval wel allebei stil van.
Ava kwam naar ons toegelopen en zag ons zitten met de verstelde blikken op ons gezicht.
“Wat is er aan de hand?” vroeg Ava een beetje verbaasd.
“Ava” zei ik, “ik in mijn broek gedaan...” Ik flapte het er gewoon zo uit, en voelde me er wel een beetje gegeneerd bij.
“We stonden er wel allebei versteld van, dat is zeker!” lachte Brittany terwijl ze mij aan Ava gaf. “Trouwens, ik moet weer naar huis, dat jullie dat even weten.”
Mijn gezicht vertrok een beetje naar een verdrietig gezicht, en ik knikte erbij. Ik vond het wel heel jammer.
“Maar ik zie jou wel morgen weer, hè?” zei Brittany. “Dat is leuk. En leuk jou ook weer eens gezien te hebben, Ava! Het is lang geleden!”
Ava en Brittany praatten nog wat even, en hierna ging Brittany alweer naar huis.
Ava wilde plaats op de sofa nemen, maar toen ze wilde zitten trok ik aan haar shirt, want ze vergat bijna iets.
“Oh ja, sorry Alphie” zei Ava. “Ik zal eerst maar even je luier verwisselen voordat ik op de sofa ga zitten, hè? Dat was net niet zo slim van me.” We gingen naar boven en Ava wilde met me naar de badkamer, maar die zat helaas op slot.
Dit duurde me nogal lang, en ik begon te wenen van de zenuwen. Ava was ook onrustig, want ze bleef maar op de deur bonken terwijl ze zei:
“Wie er ook in de badkamer is, laat het niet te lang duren! Ik moet er ook nog bij!”
“Zeg, ik ben er pas net, hoor!” zei een stem aan de andere kant van de deur. Het was de stem van David, die onder de douche stond. “Ik moet ook schoon zijn, anders denken mijn vrienden straks rare dingen over mij!”
“Ze zullen zulke dingen eerder over Alph denken, Davidje!” grapte Ava. “Wij moeten er zo echt bij, hoor!”
“Sorry, dat zal nog minstens 10 minuten duren!” zei David. “En dan ook nog eens mij vernederen? Laat dat!”
Dat was heel gemeen van David, dat hij altijd zo lang die badkamer bezet hield. Ik bleef maar wenen, want ik was intussen allang aan een droge luier toe.
“We doen het wel op mijn kamer” zuchtte Ava, terwijl we naar haar kamer gingen. Die was best wel groot. En hetzelfde gold ook nog eens voor het bed waar ik op neer werd gelegd.
Ik keek van mijn op-mijn-rug-liggende perspectief de kamer rond, en vroeg me af of Ava hier ook spullen als luiers en zo had.
“Geen zorgen, ik heb hier ook van alles” zei Ava, “zelfs de benodigdheden om jouw luier te verwisselen, hè?” Ze trok mijn broek zorgvuldig naar beneden en deed mijn luier uit, waarna ze mijn streek goed schoonmaakte en me een droge luier aandeed, die iets dikker aanvoelde dan de vorige.
“Die is voor 's nachts, dat je het even weet” zei Ava, “want weet je hoe laat het is?”
“Nee” riep ik, terwijl ik me op mijn buik rolde.
“Bijna tijd voor jou en Clarence om naar bed te gaan” zei Ava, die op het bed ging zitten en naar de klok wees. Ik deed maar alsof ik niet wist wat het was, maar in feite was het al 7 uur. En Clarence ging altijd één en drie kwart uur later naar bed, om kwart voor 9. Ik vond dat best wel vroeg, maar ja, voor ieder wat wils.
Op hetzelfde moment hoorde ik de badkamerdeur opengaan en David roepen:
“Volgende! En snel een beetje!”
Ava nam mij gauw op mijn arm en nam me mee naar de badkamer, waar ze mij weer op de ladekast neerzette.
“Hier zullen nog wat andere spullen voor je liggen” zei Ava, “eens kijken.” Ze doorzocht de onderste lade die een sleutelgat had, want dat was de lade waar de spullen in lagen voor straffen als het mijne.
Uit de lade verschenen één gehele pyjama, een speentje, een koord en een andere tube tandpasta dan degene die ik was gewend. De tube was iets kleiner en ook erg opvallend gekleurd. Kindertandpasta! Dat was ook lang geleden.
Ava deed mijn kleding uit en wilde de pyjama aandoen toen Morty ineens in de deuropening verscheen. We schrokken alledrie.
“Sorry, dit was echt niet mijn bedoeling!” zei Morty, een beetje gegeneerd.
“Het is niet erg” zei Ava, “het feit dat hier iemand ook weer luiers draagt hoort er ook bij.”
“Ava, je hebt groot gelijk” zei Morty, “het was voot mij zo lang geleden dat Finn dit had. Ik zal er maar niet teveel op letten, dat beloof ik.” Hij liep weer terug naar zijn kamer en Ava deed mijn armen door de mouwen van de pyjama, waarna ze de rits aan de voorkant ook dichtmaakte. Gelukkig was deze van kunststof, dus het deed niet echt pijn als ik op mijn buik zou liggen.
Hierna hielp Ava mij met tandenpoetsen en nam ze het speentje en het koord dat erbij hoorde op zak. Na het tandenpoetsen gingen we weer naar haar kamer en hadden we nog uren geknuffeld en zo.

Om ongeveer kwart voor 9 was het voor zowel mij als Clarence tijd om naar bed te gaan.
Toen Ava me in mijn bed had gelegd, kwam Clarence zelfs nog even bij me langs.
“Nu moeten ze nog stiller zijn voor ons, hè?” zei Clarence zachtjes. “Slaap lekker, Alph.”
“Dada” wenste ik hem goedenacht terug. Wel een beetje een rare manier van goedenacht zeggen, maar ja, iedereen heeft zijn eigen manier erop.
Ava dekte mij toe, gaf me mijn knuffeldeken, pakte mijn bureaustoel erbij en ging nog even met me praten.
“Beloof je dat je goed zal proberen te slapen straks?” vroeg ze.
Ik knikte, en wees naar het raam.
“Die dicht?” vroeg ik.
“Oh, de gordijnen” zei Ava, “dat is goed, want anders kun je echt niet slapen.” Ze stond even op en deed de gordijnen dicht, zodat het op mijn kamer vrijwel helemaal donker was.
Ik werd wel een beetje bang, want alles zag er nu ineens zo raar uit in het donker. Ik stak mijn armen uit en brabbelde willekeurige dingen.
“Is het te donker?” vroeg Ava. “Daar heb ik iets op, ik ben zo terug.” Ze ging even naar haar kamer en kwam even later terug met een klein nachtlampje dat op een appel leek, welke ze aanzette en in mijn bed legde. Hierna realiseerde Ava zich ineens iets.
“Je hebt zo toch je speentje, hè?” zei ze. “Die kan licht geven in het donker, dus die lamp was eigenlijk wel een goed idee van mij.” Ze pakte het speentje en het bijbehorende koordje uit haar zak, legde het koordje op mijn bureau neer en gaf me het speentje. Dat was ook weer lang geleden, dat ik die had. Gelukkig was het rubberen stuk groot, dus ik zoog met alle genot.
Ik draaide me op mijn buik, waarbij Ava me over mijn rug aaide totdat ik langzamerhand echt slaperig werd.
“Goedenacht” zei Ava zachtjes, waarna ze mij een nachtzoen gaf, de kamer uitliep en de deur zachtjes achter zich dicht deed.
Dit voelde eigenlijk best wel vertrouwd... ik sloot mijn ogen, nam mijn deken dicht bij me, zoog nog 2 keer op mijn speentje en was toen echt in slaap gevallen.
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
2
Ik had werkelijk als een blok geslapen, ik had serieus geen idee hoe dit uit het niets kwam. Op mijn klok stond namelijk dat het al half 10 was. Hoe kwam dat ineens?
Ook stond mijn blaas weer bijna op springen, dus ik liet het maar uit mijn systeem lopen.
Ik keek naast me, en het nachtlampje was blijkbaar automatisch uitgegaan. Ik wilde best vragen hoe dit het geval was, maar dat mocht niet, want ik moest een week lang doen alsof ik zo'n 20 maanden was.
De deur ging open, en ik rolde me op mijn linkerzijde zodat ik kon zien wie het was. Het was Ava. Zou het gewoonlijk worden dat zij mij in deze week zou gaan verzorgen? Voor Clarence en Finn zorgde ze namelijk ook, en mijn ouders bekommeren zich er niet zo om.
“Goeiemorgen” zei Ava. “Wat heb jij lang geslapen, zeg.” Ze nam mij op haar arm.
Ik was nog te moe om iets te zeggen, mijn ogen leken nog constant dicht te vallen, dus ik legde mijn hoofd maar tegen Ava's borst zodat ik naar haar hart kon luisteren, en dat gaf me rust.
“Ik zal je even aankleden en zo” zei Ava, “want al je broers wachten op je, en bovendien moeten we zo eten.” Ze legde mij op de ladekast neer (met een hoofdkussentje en een handdoek eronder, natuurlijk) en ritste mijn pyjama los, waarna ik het wel koud kreeg omdat ik er natuurlijk niets anders dan een luier onder aan had.
Natuurlijk werd mijn luier ook verwisseld en kreeg ik de kleding aan die ik gisteren ook had.
Toen dit alles klaar was, nam Ava me weer op haar arm. Toen we langs de spiegel kwamen, schrok ik wel een beetje van hoe ik er nu uit zag, en zeker met mijn babyface. Van die schrik viel mijn speentje ook uit mijn mond, wat Ava opmerkte, dus ze stopte hem terug in mijn mond en zei lachend:
“Je moet zelfs een week lang aan je nieuwe spiegelbeeld wennen! Wat op zich niet zo erg is omdat die week snel voorbij kan gaan.”
Eens beneden was vrijwel iedereen al klaar met eten, misschien werd hun geduld zo erg op de proef gesteld dat ze allang waren begonnen.
“Mama, waarom moesten jullie zo nodig weer niet op mij wachten?” vroeg Ava, toen ze met mij naar de keuken liep.
“Dat is inderdaad wel wat respectvoller” zei Clarence met een volle mond. “Mam, wen er maar aan dat Alph voor het eerst heeft uitgeslapen!”
“Clarence, niet met volle mond praten” zei mijn moeder, “en ook niet mij de les lezen.”
“Hij leest je niet de les!” riep Ava. “Hij deelt mijn standpunt.”
“Die deel ik ook” zei Finn, “en jullie?”
Schijnbaar deelden al mijn broers Ava's standpunt, en mijn moeder stond er ook een beetje versteld van.
“Vooruit” zei mijn moeder, “voor deze ene keer mogen jullie weer een standpunt delen.”
“Maar mam” zei Marciano, “jij bekommert je niet eens om het feit dat Alph een hele onnozele straf heeft gekregen! Deel jij dan altijd pap zijn standpunt?”
“Weer een standpunt!” riep Ava, “ik ben het ook met deze eens!” Ze zette mij op het aanrecht neer en rommelde wat in het keukenkastje waar een sleutelgat in zat. Zouden daar dingen als flessen en zo staan?
Mijn broers liepen op gegeven moment om de beurt de keuken in, waar ze zowel hun bord in de gootsteen zetten als mij begroetten, en het laatste vooral met een aai over mijn hoofd. Dat vond ik fijn.
Ava rommelde nog wat in de koelkast en bereidde uiteindelijk mijn fles voor. Ik wachtte er smachtend op, want ik had al ontzettende honger!
Ongeveer 2 minuten later deed Ava mij een doek voor en begon met het geven van mijn fles. Ook hier moest ik weer aan wennen, maar een fles was natuurlijk altijd handiger dan een glas of zo, dat om kan vallen en waarvan het drinken vervolgens over de tafel kan gaan.
Toen ik met mijn fles op de helft was, kwam mijn broer David de keuken binnen lopen, en kwam ook op één van de stoelen zitten.
“Hoi, Dave” zei Ava.
“Mag ik bij wijze van spreken je rechterhand zijn?” vroeg David, die mij over het hoofd begon te strelen.
“Tuurlijk” zei Ava. “Ik moet zo toch nog eten, en dan kan ik niet tegelijkertijd voor Alph zorgen.”
Aight, dank je” zei David, en hij nam mij van Ava over, met fles en al.
Ongeveer een minuutje later hielp David mij met tandenpoetsen, en dat deed hij veel vlugger dan Ava gisteren bij mij deed. Bovendien was David één van de weinigen bij ons in huis die links was, en dat verbaasde me wel een beetje, want ik had met mijn linkerhand ook een deel van de borstel vast, en bij mij ging het natuurlijk wel wat onhandig.

Om half 12 was ik op Ava's kamer, waar Ava gewoon een beetje met mij aan het knuffelen en zo was.
“Fijn hè, zo'n rustige kamer” zei Ava. “Ik ben blij dat ik hier in mijn eentje slaap. Dat had je niet gedacht, hè?”
In het echt snapte ik het heus wel, want er waren maar 6 slaapkamers in ons huis: één van mijn ouders, één van Ava, één van de tweelingen, één van de vierlingen, één van mij en één van Clarence. En op de kamer van de vierlingen was het 's avonds altijd het drukst, waardoor ze er regelmatig aan herinnerd moeten worden dat ze stil moeten zijn voor de anderen, en zeker nu.
Ava is echt de liefste zus van het hele universum, ze deelt vrijwel altijd eten met me, en zeker als er een tekort aan is. Bovendien kan ze heel goed voor anderen zorgen, want ze heeft op onze buurtkinderen gepast toen ze nog op school zat. Daarom neemt ze altijd de taak van verzorgen op zich bij de straf waar ik nu dus mee zit.
Op gegeven moment gingen Ava en ik naar beneden, want over ongeveer een halfuurtje moesten we lunchen.
Ik werd in de box gezet en ik lag daar maar gewoon op mijn zij, voor me uit kijkend hoe de woonkamer er vanuit het op-mijn-zij-liggende perspectief eruit zag. Ik rolde op mijn andere zij en begon wat te spelen met de knuffels die daar lagen.
Ik hoorde de tweelingen naar beneden komen, en toen ze ook in de woonkamer waren keek ik even om. Vooral de jongste tweeling keek erg bezorgd.
“Verveelt dat niet, alleen maar liggen?” vroeg Chris.
Ik knikte en brabbelde iets.
“Hier, ik help je wel met rechtop zitten” zei Keith, die mij rechtop hielp. “Misschien gaat dat wat beter.”
Dat ging inderdaad beter, want van alleen maar liggen krijg je op gegeven moment last van je rug en zo. Ik ging op mijn knieën zitten en stak mijn handen uit de spijlen.
Chris aaide mij over mijn hoofd en ging op de sofa zitten, aan mijn kant zodat hij mij ook nog in de gaten kon houden.
Ava was in de keuken alles klaar aan het zetten voor de lunch, dus daarom hielden de tweelingen mij zolang in de gaten.
Op gegeven moment begon mijn buik een beetje raar te doen, en ik kreeg er een negatief voorgevoel bij dat ik moest defeceren. Zou dat komen door wat ik vanmorgen in mijn fles kreeg? Het was mij in ieder geval nog wel onbekend.
Ik ging rechtop staan en wilde zeggen dat ik moest, maar toen kwam het al uit mijn systeem. Ik liet mezelf terug op mijn achterste vallen en begon te wenen, wat de aandacht van de tweelingen trok.
“Ava!” riep Stan, “mag ik jouw taak in de keuken overnemen?”
“En ik?” vroeg Chris. “Dan gaat het misschien sneller.”
Ava kwam de keuken uitgerend en zag er bezorgd uit.
“Ga jullie gang, Stan en Chris” zei ze, “laat het verzorgen maar aan mij over... gaat het wel, Alphie?”
Ik kon helemaal niets zeggen, het was lang geleden dat ik zoveel moest wenen. Maar ja, het is ook normaal als een jong kindje weent om een vuile luier.
“Kom, ik regel dit wel” zei Ava, en onderweg naar de badkamer troostte ze mij door mij over mijn rug te strelen.
Eens in de badkamer lag ik weer op de ladekast en kreeg ik iets in mijn handen geduwd, waarop ik wel stiller werd, maar nog steeds aan het wenen was. Ik keek naar wat het was, en ik bleek een tutlapje gekregen te hebben, welke ik gelijk dicht tegen mij aan hield. De knuffel had mij tenminste afgeleid tijdens het verschonen, ik had niet veel door totdat Ava me weer op haar arm nam.
“Goed dat je broers mij even geroepen hadden, Alphie” zei Ava. “Misschien moet ik dat soort taken beter aan hen overlaten.” Ze gaf me een zoen op mijn wang en we gingen weer naar beneden.

Uren verstreken opnieuw, waarin de lunch en zo gebeurden. Inmiddels was het al half 6, en was ik weer bij Ava op de kamer. Terwijl ik door haar zowaar doodgekieteld werd, hoorde ik ineens iemand schreeuwen. Daar schrokken we allebei wel van.
“Wa was da?” vroeg ik.
“Eén van je broers zeker weer” zuchtte Ava, en ze nam mij op mijn arm. Soms kunnen mijn broers inderdaad wel erg schreeuwerig zijn, en zeker als ze ouder waren dan ik.
Ik hoorde nu geen geschreeuw meer, maar nu wel gezang, welke ongeveer zo ging:
You're not gonna win
We'll be here together
Fighting in this judgement hall forever
I know you just reset
Each time I beat ya'
But I'll always be right back
Here to meet ya'
I know you're made of love...

Het kwam vanuit de badkamer, en het was Clarence, die maar een populair liedje aan het zingen was onder de douche.
“Clarence, jij herrieschopper!” riep Ava, terwijl ze op de deur klopte. “Jij maakte zowel mij als Alph aan het schrikken!”
Clarence reageerde niet, hij zong gewoon ongestoord door alsof hij zijn hoofdtelefoon op had met zijn volume levenshard.
“Wie, ik?” vroeg Jerry, vanuit de hoek van zijn kamer. (De namen Jerry en Clarence lijken wel een beetje op elkaar.)
“Jou vroeg ik niets, Jerry” zei Ava. “Jij was niet degene die hier zoveel herrie staat te maken.”
“Jerry!” riep ik enthousiast.
“Was jij dat dan, Alphie?” vroeg Jerry. “Of niet soms?”
“Nee, was Clarence” zei ik, en ik wees op de badkamerdeur.
“Let daar maar niet op” snoof Jerry. “Hij heeft weer eens teveel YouTube gekeken, ik hoorde hem net weer.”
Ava zuchtte en liep met mij naar beneden, waar ze plaats nam op de sofa en de televisie aan wilde zetten net toen er aangebeld werd.
Ik maakte een blij geluid en wees naar het raam, waar Brittany stond. Zij zwaaide naar me.
“Ik doe 'm open!” riep Jerry vanuit de gang, waarbij ik hem de trap af hoorde hollen en hij de deur opendeed. Uit de gang kwam nog even wat gepraat, totdat de deur van de woonkamer openging.
“Hallo!” riep Brittany enthousiast. “Alles goed onder de hoed?”
“Hoi Britt!” riep ik blij, waarbij er een wijde lach op mijn gezicht verscheen.
“Hoi” zei Ava, “met mij gaat het prima. Kom je mee televisiekijken?”
“Neu, ik vind die programma's tegenwoordig maar niets” zei Brittany. “Mag ik Alphie even hebben?”
“Tuurlijk” zei Ava, terwijl ze mij aan Brittany gaf. “Jerry, wil jij misschien mee televisiekijken?”
“Moet ik wel eerst mijn broers halen!” zei Jerry, die weer naar boven holde om zijn broers Morty, David en Scotty te halen.
“Wat een dunne muren hebben dit huis, zeg” mompelde Brittany tegen zichzelf.
Ik maakte een vragend geluid en keek Brittany aan.
“Sorry, ik zei maar wat tegen mezelf” zei Brittany, “niets bijzonders. Behalve jij, dan.” Ze knuffelde mij zo stevig dat ik bijna fijngeknepen werd.
“Au! Nie zo hard!” zei ik.
Brittany's knuffel verzachtte en ze bewoog me langzaam van links naar rechts terwijl ze zachtjes een liedje erbij zong.
Ik werd helemaal warm van binnen, want ze had nog nooit iets voor mij gezongen. En dat bewegen erbij maakte me helemaal ontspannen. Zo ontspannen dat mijn ogen geneigd waren om dicht te vallen.
Ik sliep haast, totdat ik nu wel acht voeten de trap af hoorde hollen in plaats van twee. Dat waren David, Scotty, Jerry en Morty. En al helemaal toen ze in de woonkamer aan kwamen zetten, moest ik lachen.
Brittany scheen het niet zo te waarderen, want ze zei:
“Moeten de traptreden stuk?”
Ik moest daar steeds harder om lachen, en het maakte de broers ook aan het lachen. Of stak ik ze aan met mijn gelach?
“Zij grappig” giechelde ik.
“Ik hoop maar niet dat zij nu ook naar drukke programma's gaan kijken gezien ze nu zo hyper-de-pieper zijn” zuchtte Brittany, die er toch wel om kon lachen.
Ik drukte me stevig tegen Brittany aan, sloot mijn ogen en probeerde naar haar hart te luisteren, maar hoeveel gebonk ik ook hoorde, ik werd alsmaar afgeleid door het gefluister van de broers op de sofa. Zelfs Ava merkte dat.
“David, Scotty, Jeremy en Mortimer, hou daarmee op” zei Ava, “ik heb ook mijn rust nodig in plaats van jullie nutteloze gefluister. Bovendien is fluisteren in gezelschap verboden.”
“Wie zegt dat?” wilde Scotty zeggen, maar hij kreeg net zo hard een por in zijn zij terug van Morty, die zei:
“Jij hebt me met die drukte aangestoken net. Als jij je mond nu houdt, versta ik het programma tenminste.”
En toen was het stil, op gepraat van de televisie en mijn oor tegen Brittany's borst na, waar ik haar hart kon horen bonken.
Ik schrok weer toen ik nog acht voeten van de trap hoorde hollen, maar het waren deze keer de twee tweelingen, die het avondeten klaar wilden maken. Toen ze langs mij en Brittany liepen, begroetten ze ons, en mij met een aai over het hoofd. Stan kneep me zelfs zachtjes in mijn wang!
“Vind je dat dan niet druk, met zoveel broers?” vroeg Brittany aan mij.
“Is leuk” zei ik. In het echt vond ik het soms wel druk, maar veel broers hebben droeg ook wel weer wat voordelen met zich mee.
In de keuken waren de tweelingen al druk bezig met pannen uit de kast halen en in de koel- en ijskast spieken naar wat er allemaal te eten was. Zolang het lekker was, zou ik mee gaan eten. Zo niet, zou er dan een oplossing voor komen? Ik was daar best wel eens benieuwd naar.

Het avondeten was weer lekker gezellig, zo met Brittany erbij. Helaas was het aan tafel wel weer net zo stil als gisteren, om diezelfde onbekende reden.
Maar toen mijn ouders en Ava begonnen met afwassen en al mijn broers op de sofa plaatsnamen om weer eens te gaan fluisteren, was het niet meer zo stil, en met name toen ik lekker met Brittany aan het knuffelen was. Het voelde lekker warm, alsof ik in het midden van een ijskoude winter opgerold onder een wame deken voor de radiator lag. Totdat ik ineens uit die fantasie schrok omdat ik rillingen op mijn rug voelde.
“Heb ik je laten schrikken?” vroeg Brittany plagerig.
Ik moest wel lachen, want het waren geen rillingen, maar het gevoel van Brittany's vingers die over mijn rug kropen! En dat kietelde best wel! Ik moest er zo hard om lachen dat er zo nu en dan wat tranen uit mijn ogen druppelden. Brittany merkte dat, want ze deed dan soms 5 seconden niets en vervolgens ging ze weer verder, om mijn lachen weer op te wekken. Ongelooflijke plaaggeest was mijn vriendin, zeg.
Omdat ik ook wel eens hard moest lachen, stopten mijn broers soms met fluisteren om naar mij om te kijken, sommigen van hen lachten er dan ook zachtjes om.
“Is het al zo laat?” mompelde Brittany op gegeven moment, waarna ze mij een stevige knuffel gaf. Natuurlijk gaf ik haar er ook een terug, want ik had echt een hechte band met haar.
“Ava!” riep ik, want natuurlijk mocht ik straks niet alleen gelaten worden.
Ava deed altijd de helft van de afwas, en toevallig was ze nu klaar en kwam ze naar mij en Brittany toegelopen.
“Is het alweer die tijd?” vroeg Ava, pseudo-teleurgesteld. “Da's jammer. Maar kun je morgen weer?”
“Ja” zei Brittany, “sterker nog, ik kom iedere dag wel! Of vinden jullie dat niet fijn?”
“Wel alle dagen” zei ik, “jij lief.”
“Natuurlijk kom ik iedere dag, lieve Alphie” zei Brittany liefkozend, “ik kan gewoon bijna niet zonder je!” Ze gaf me nog een stevige knuffel en gaf me hierna over aan Ava.
“Tot morgen” zei Ava.
“Dada” zei ik, terwijl ik enthousiast met mijn linkerhand zwaaide.
“Doei” zei Brittany, en tegen onze broers zei ze: “En jullie ook tot morgen.” Maar dat hoorden zij niet eens, zo druk waren ze aan het fluisteren. Ze hoorden zelfs de voordeur niet keihard dichtvallen.
Ava liep met mij naar boven, naar de badkamer. Het was tenslotte al half 8, en dus was het badtijd voor mij.
Ik werd weer op de ladekast gezet, terwijl Ava nog even naar mijn kamer liep om iets te halen. In de tussentijd ontspande mijn blaas zich, want die was al die tijd al flink groot geworden en ik kon nog niet alles zonder gène uit mijn systeem gooien. Toen ik er tegelijkertijd over nadacht, vond ik het dragen van een luier eigenlijk best wel fijn. Zou ik dat aan het einde van de week vertellen of niet? Die vraag zou ik later maar van pas laten komen.
Ava kwam niet veel later terug met een grote handdoek, die ze links van mij neerlegde. Hierna legde ze mij neer en trok ze mijn kleding uit, welke ze in de wasmand gooide.
Oh my lord” zei Ava verrast. “Zo'n natte luier heb ik nog nooit gezien. Het is dan maar goed dat je zo even lekker in bad gaat, hè?” Ze deed mijn luier uit en maakte mijn natte streek goed schoon, waarna ze de kraan van het bad openzette, de temperatuur controleerde en mij hierna in de badkuip zette. Het water dat er langzaam in liep was inderdaad dé perfecte temperatuur. Ook kwamen er op gegeven moment het badschuim en mijn badeendje erbij, zodat het badderen ook nog eens leuk zou worden.
Terwijl Ava mij aan het wassen was met de spons, kon het badeendje mij afleiden zodat ik niet zomaar aan de spons zou gaan zitten.
Na het bad werd ik weer afgedroogd, kreeg ik mijn nachtluier en pyjama aan, werd mijn haar weer voorzichtig doorgekamd en werd ik weer geholpen met tandenpoetsen.
Toen we met dit alles klaar waren, nam Ava me weer op haar arm en riep ze hard naar beneden:
“Volgende!”
Dit had ze niet naar beneden hoeven roepen, want blijkbaar waren alle broers al boven en stormde Picky zijn kamer uit om zich snel te kunnen wassen.
“We waren allang boven!” riep Scotty vanuit de kamer.
“Maar wij maakten deze keer geen herrie” riep Robert.
“Mogen wij even met Alph dollen?” vroeg Finn.
“Toch niet zonder Picky” snoof Morty.
Zij? Met mij op hun kamer? Dan zouden ze gewoonweg hyperactief worden, zoals ze dat altijd waren.
“Sorry” zei Ava, “maar iemand anders zou het mogen.”
“Maar morgen zijn we naar de film!” zei Jerry. “Dan hebben we daar geeneens tijd voor!”
“Mogen wij dan wel?” vroeg Chris vanuit de andere kamer.
“Wij beloven tot op de ziel van onze grootvader om echt rustig te blijven” zei Keith met zijn schattigste stem.
“Nou, vooruit” zei Ava, “voor deze ene keer.” Ze liep met mij de kamer van de tweelingen in. “Trouwens, weten jullie al dat de vierlingen morgen naar een film gaan?”
Alle broers knikten synchroon.
Ava zette mij op Stan's bed neer, want die was naast de oudste ook nog eens de rustigste van de broers.
“Dan moet ik nu nog even iets voor Alph halen” zei Ava, “ik ben zo terug. En niet te hyper zijn, hè?” Ze liep even de kamer uit.
Ik was bijna nooit op de kamer van de tweelingen geweest. Hij zag er best wel netjes uit voor 4 mensen die hem delen. De muren en meubels waren nog intact... alleen was de schemerlamp bij het bureau wel omgevallen.
“Ja, niemand van ons doet nog iets met die lamp” zei Marciano, die merkte dat ik naar de lamp aan het kijken was.
“Die nie recht staan?” vroeg ik.
“Als jij dat wilt” zei Stan, “help ik je daarbij.” Hij tilde mij uit zijn bed en zette mij op mijn voeten neer, waarbij ik gelijk dramatisch door mijn knieën zakte en maar op de vloer ging zitten.
“Ik nie zelf staan” zei ik.
“Oh ja, da's waar” zei Stan, waarop Chris, Marciano en Keith natuurlijk heel hard lachten, omdat Stan wel vaker van alles vergat.
Stan hielp me met het lopen naar de schemerlamp, en het rechtop zetten ervan.
Niet veel later kwam Ava terug met mijn deken en speentje.
“Voor mij?” grapte Stan.
Ik keek Stan een beetje geïrriteerd aan en schudde mijn hoofd.
“Daar heb je toch de leeftijd niet meer voor?” zei Chris. “Jij bent soms echt een weirdo, Stan.”
Chris zette mij op zijn bed neer (wat gelukkig het onderste gedeelte was van zijn en Stan's gedeelde stapelbed) en Ava gaf mij mijn deken en speentje, waarna ik lekker ging liggen.
“Oh, en nog één ding” zei Ava, “maak het niet te laat. Hij moet om 10 over half 9 weer bij mij zijn.”
“Oké” zei Stan.
“Ja, want dan moet Clarence er ook in” zei Keith, die ook bij mij en Chris op het bed ging zitten en mij bij zich nam alsof ik een héél jonge baby was. Dat was best wel een apart gezicht, mijn broers van een op-mijn-rug-liggend perspectief.
Marciano kwam zijn gedeelte van het andere bed uitgeklommen, ging vlakbij mij op zijn knieën zitten en 'pakte' mijn neus.
“Ik heb je neus” lachte hij.
Ik stak mijn hand uit en probeerde deze 'terug te pakken', alsof ik naïever was dan ik al leek.
Gelukkig 'kreeg' ik mijn neus wel terug, want alle tweelingbroers konden zien dat ik heel erg moe aan het worden was. Ik had geen idee van de tijd, maar besloot maar klok te kijken door Marciano's horloge met mijn handen te inspecteren. Het was net half 9 geweest.
“Mooi horloge is dat, hè?” zei Marciano, terwijl hij mijn linkerhand zachtjes streelde.
Ik zei niets terug, het was alsof al mijn spraak door mijn speentje opgezogen werd.
“Is het je allemaal te veel?” vroeg Keith zachtjes, terwijl hij mij even ophief en een zoentje op mijn wang plakte.
Ik knikte moeizaam en wilde mijn deken pakken, maar die lag niet meer in mijn handbereik. Omdat ik niet veel meer te doen had en ook echt moe was, begon ik zachtjes te wenen.
“Ach gos” zei Chris, die mijn tranen weghaalde met zijn duimen. “Je bent dan ook echt moe, hè? Wil je weer naar Ava?”
Ik schudde mijn hoofd.
“Wat is er dan wel?” vroeg Marciano. Hij wreef nerveus in zijn handen en rook aan de voorkant van mijn luier, maar daar was niets bijzonders aan de hand. “Heb je misschien pijn in je buik of zo?” Zijn linkerhand, die lichtjes trilde, ging over mijn buik heen. Natuurlijk schudde ik weer mijn hoofd, want ik had ook geen buikpijn.
“Misschien weet ik het al” zei Stan. “Keith, ga eens staan.” Keith stond op, nog met mij in zijn armen. Hij bleek gewoon al die tijd op mijn deken te zitten! Ik had de deken wel nog steeds niet, want ik bleef maar wenen.
“Je zat al die tijd gewoon op zijn deken, Keith!” zei Marciano.
“Serieus?” zei Keith verbaasd. “Dat had ik niet eens door! Kijk eens, Alphie...” Hij gaf me mijn deken en ik werd meteen stil.
“En het is bovendien al laat” zei Marciano, die op zijn horloge keek en zich vervolgens naar mij boog voor een nachtzoen. “Slaap lekker, hè?”
“Goedenacht” zeiden Stan en Chris allebei zachtjes, terwijl ze mij ook een nachtzoen op elk van mijn wang gaven.
Keith liep met mij naar mijn kamer, waar Ava al op mij aan het wachten was.
“Hij was net zijn deken kwijt” zei Keith, “maar ik was er blijkbaar op gaan zitten! Nu heeft hij 'm wel weer, dus hij is nu lekker rustig.” Hij gaf mij aan Ava en zoende me nog zachtjes op mijn voorhoofd. “Slaap lekker.”
Door Ava werd ik in mijn bed gelegd en het nachtlampje ging weer aan, waarna ik opeens een geluid hoorde dat mij een beetje deed denken aan het draaiende voorwiel van een fiets met een versnelling.
Ik keek naar waar het geluid vandaan kwam en hoorde ineens zachtjes muziek spelen. Het kwam van een muziekdoosje dat Ava vasthield, en die ze schijnbaar ook zelf had gemaakt. Ze had hem blijkbaar net opgewonden. Het muziekdoosje leek erg op een soort sneeuwbol, maar dan zonder de sneeuw en in plaats daar van een draaiend zonnestelsel dat van onderen vast zat in plaats van aan de bovenkant, zoals het kunst-zonnestelsel dat de vierlingen op hun kamer hebben. Die zit namelijk aan het plafond vast.
Ik keek nog ongeveer anderhalve minuut naar het doosje, totdat het niet meer in beweging was en het ook stil werd.
“Welterusten, lieffie” zei Ava, die mij op mijn voorhoofd een nachtzoen gaf, mijn kamer uitliep en zachtjes de deur achter zich dicht deed.
Ik draaide mij op mijn buik, sloot mijn ogen voorzichtig, nam mijn deken dicht bij me en viel langzamerhand in slaap, met het gevoel alsof ik van mijn bed weg aan het zweven was.
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
3
Ik werd rond 7 uur 's morgens wakker met een zeurende pijn in mijn buik. Ik controleerde mijn voorhoofd met mijn handpalm, maar ik had gelukkig geen koorts. Wel was de pijn echt niet te verdragen, dus ik zette het op een wenen. Geen antwoord, dus ik zette mijn metaforische volumeknop maar ietsje hoger. Toen hoorde ik eindelijk iemand aankomen...
De deur ging open, en het was Ava. Ze zag er bezorgd uit, en haar haar zat ontzettend in de war.
“Alphie, wat is er aan de hand?” vroeg Ava, toen ze mij uit mijn bed haalde, op de bureaustoel ging zitten en mij even vasthield.
Ik bleef maar wenen, maar wees wel naar mijn buik.
“Heb je pijn in je buik?” zei Ava zachtjes. “Daar kan ik wel wat aan doen. Want buikpijn hebben is echt niet leuk, hè?” Ze gaf me mijn speentje en ging met mij naar beneden.
Terwijl Ava mijn fles voorbereidde, bleef ik in haar linkerarm liggen, wat verrassend genoeg nog net kon. Wat zag alles er toch anders uit als ik op mijn rug lag! Het verbaasde me alleen niet zo, want ik weende nog steeds, en nu van de honger.
“Ja, ik vind het ook lang duren” zuchtte Ava. “Geduld is ook niet echt mijn ding.” Op dat moment was mijn fles klaar en pakte Ava deze uit de verwarmer. Ze liep met mij en de fles naar de woonkamer, ging op de sofa zitten en begon met het geven van mijn fles.
Op gegeven moment streelde Ava me volledig en zong ze zachtjes een liedje voor me. Dat gaf me rust, want mijn snelheid van drinken nam ietsje af, mijn ademhaling werd weer normaal en mijn ogen werden ook weer een beetje zwaar. Natuurlijk stopte ik hierbij niet met drinken, want ik vond het zo lekker, dat ik nog wel even doorging. Totdat er geen druppel meer in de fles zat, natuurlijk.
Ava legde me even op de bank neer, waste de fles snel af, kwam toen weer terug en ging met mij naar boven, naar haar kamer. Daar kroop Ava weer even haar bed in, met mij bij zich. Ik had nu even geen knuffel of zo nodig, want Ava was hier al lief genoeg. Ze gaf me mijn speentje en streelde mijn gezicht zachtjes, en dat maakte me nog slaperiger, zo slaperig, dat mijn blaas zich tegelijkertijd ontspande. Nee, dit was niet waarom ik buikpijn had, die overigens ook al weg was. Zelf wist ik ook niet waarom ik dat had, maar eigenlijk hoefde ik 't ook niet echt te weten. Ik sliep weer binnen enkele minuten.

Ik werd ongeveer 2 uur later langzamerhand weer wakker. Ava was al wakker, want zij zat rechtop in bed. Ze merkte dat ik wakker werd en draaide zich naar me toe.
“Ah, jij bent ook wakker” zei Ava blij. “Beetje goed kunnen slapen?”
Ik knikte moeizaam.
Ava tilde me voorzichtig op en nam me op haar schoot, waar ik behoorlijk schrok van het feit dat ik... in mijn eigen donkere materie was gaan zitten? Had ik serieus in mijn slaap gedefeceerd? Dit was me nog nooit gebeurd.
Opnieuw zette ik het op een wenen, want ik vond het gevoel van de donkere materie niet echt fijn.
Oh boy” zei Ava, “hier heeft iemand duidelijk een schone luier nodig... ik niet, in ieder geval!” Om haar laatste grap moest ze wat lachen, maar desondanks bracht ze me wel naar de badkamer, waar niet alleen mijn luier verwisseld werd, maar ik ook mijn kleding voor vandaag aan kreeg. Bovendien werd ik ook nog eens geholpen met tandenpoetsen, want daar hadden we zo'n 2 uur geleden geen tijd voor.
“Blijf jij even hier?” zei Ava, “dan ga ik me even aankleden.” Ze liep de badkamer uit, mij semi-verbijsterd achterlatend op de ladekast. Gedurende dat verbijsterde gevoel hield ik wel mijn hand voor mijn mond zodat mijn speentje niet op de vloer zou vallen, want anders kon ik daar niet bij, en moest ik pijn lijden... of te lang wachten op de volgende die in de badkamer zou komen. En dat laatste was dan wel het geval.
“Hey, Alph” zei Clarence, die de badkamer in kwam en gelijk voor de spiegel bij de wastafel ging staan.
Ik brabbelde maar wat terug en zwaaide naar Clarence, die nu zijn haar goed aan het doen was. Waarom deed hij dat altijd, vroeg ik me af? Ik weet nog toen hij een week lang een baby moest zijn dat zijn haar dan altijd beter zat, omdat Ava het bij hem altijd kamde in plaats van goed deed met gel.
Niet veel later kwam Ava terug naar de badkamer.
“Hoi, Clarence” zei Ava, die mij weer terug op haar arm nam.
“Morgen” zei Clarence terug. “Alles goed?”
“Ja, prima” zei Ava, “en met Alph nu ook. Hij had 's morgens vroeg pijn.”
“Oh, dat had ik niet eens gehoord” zei Clarence. “Ik heb echt als een blok geslapen 's nachts.” Hij was op hetzelfde moment klaar met zijn haar, en volgde mij en Ava hierbij naar beneden.
In de keuken mocht ik op de tafel zitten en kreeg ik van Clarence een zachte rammelaar in mijn handen geduwd.
Terwijl Ava voor het ontbijt de borden en bekers klaarzette en hierna citroenen uitkneep voor het sap van vanochtend, hield Clarence mij in de gaten, terwijl ik fanatiek mijn rammelaar van alle kanten bestudeerde. Zo nu en dan keek ik nog wel eens naar Ava die de citroenen aan het uitknijpen was alsof het van haar leven afhing. Ik lachte en trok er een gezicht bij alsof het best wel goor leek.
“Ik zie wel wat je doet, Alphie” zei Clarence plagerig. “Kleine doordenker.” Hij kietelde mij onder mijn voeten, wat mij wat harder deed lachen.
Toen kwamen de tweelingen de woonkamer binnen, die druk met elkaar praatten. Ze namen plaats aan tafel.
“Morgen” riep Ava, die nu klaar was met het vijfde stuk citroen.
“Morgen, Ava” riepen de tweelingen terug.
“En Clarence en Alph natuurlijk ook” zei Chris.
“Hallo, Chris!” riep ik enthousiast terug, terwijl ik mijn benen ook blij bewoog.
Maar Chris leek me niet meer te horen. Hij, Stan, Marciano en Keith keken ook allemaal naar Ava die de citroenen aan het uitknijpen was. Ik lachte erbij.
“Doordenkers” grapte Clarence. Dit maakte de tweelingen net weer aan het lachen.
“Waarom?” schaterde Keith.
“Omdat Alph een aantal minuten geleden net zo was!” zei Clarence. “Alleen keek hij er niet zo neutraal bij als jullie.”
“Mars net ook niet, maat!” zei Stan, “ik zag zijn blik heus wel.” Dat laatste zei hij tegelijkertijd plagerig en tegen Marciano.
Ik lachte deze keer niet toen ik 8 voeten van de trap hoorde bonken. Misschien waren de vierlingen nu iets serieuzer bezig?
De vierlingen namen bij binnenkomst ook gelijk plaats aan tafel.
“Morgen” riepen Ava, Clarence en de tweelingen.
Ook de vierlingen gaven geen antwoord en keken in plaats daar van gelijk naar Ava die nu aan de laatste citroen bezig was.
“Doordenkers” zeiden de tweelingen, die heus wel de blikken van de vierlingen zagen.
“Wat is er nou dat ik het doelwit voor doordenkers ben?” vroeg Ava, die uiteindelijk toch door had dat iedereen naar haar aan het kijken was.
“Omdat je die citroenen uitknijpt alsof het van je leven afhangt, Ava!” zei David.
“Het begon allemaal met Alph, hoor” zei Clarence, “hij keek er met een bizarre blik naar!”
“Is dat zo?” zei Ava, die toevallig net klaar was met het sap maken. “Het hangt toch niet van mijn leven af, gekke Alphie?” Ze kietelde me even in mijn hals en gaf me vervolgens een zoen op mijn wang.
“Zal ik het sap naar de tafel brengen, Ava?” vroeg Clarence. “En al het andere eten?”
“Ja, da's goed” zei Ava, die mij naar de box bracht. “Is het misschien goed als ik je help?”
“Ja hoor” zei Clarence, “ik ben voor echt alles brengen toch fysiek te klein.” Dit maakte alle jongens aan tafel aan het lachen. Ik probeerde mijn lachen in te houden (baby's horen dit eigenlijk niet te snappen), maar dat mislukte. Ik lachte zo hard als ik kon, wat de aandacht van alle jongens aan tafel trok.
“Sinds wanneer snapt hij de woordgrappen van Comic Clarence ineens?” vroeg Sam. (Comic Clarence was een bijnaam van Clarence omdat hij de woordgrappen overnam van een gamefiguurtje dat Comic Sans heet.)
“Nee, jullie staken hem gewoon aan met jullie gelach!” loog Ava, die het natuurlijk nog best wist van toen Finn een baby moest zijn, die kon dat helemaal niet omdat hij toen ook zijn volwassen-trekjes had, maar die had hij vaker dan ik.
Ik keek, in de box op mijn buik liggend, toe hoe iedereen aan tafel druk in de weer was. De ene vraag om brood, beleg of citroensap na de ander, zure gezichten van mensen die bijna geen citroensap hadden gedronken in hun leven en het te zuur vonden, één en al gesprekken, enzovoorts.
Op gegeven moment was ik het kijken beu en speelde ik maar gewoon wat met de speeltjes en de knuffels die ook in de box waren. Heel geconcentreerd, want ik had niet door dat mijn broers uiteindelijk hun borden afwasten en naar boven liepen.
Ik schrok iets meer toen Ava mij plotseling uit de box tilde, op de sofa plaatsnam en mij op schoot zette. Van die schrik was mijn speentje uit mijn mond gevallen, dus ik weende nu wel voor de derde keer.
“Alphie, jij bent toch geen weenbaby, hè?” zei Ava. “Ten minste, daar ga ik van uit.”
Ik greep naar Ava's rechterduim en stopte deze maar in mijn mond. Hij smaakte nog een beetje naar citroenen.
Ava lachte erom, maar ik deed dit toch echt omdat mijn speentje nog in de box lag en ik daar niet bij kon. Die smaak van citroenen vond ik overigens wel erg lekker, want ik was er helemaal stil van.
Clarence was de eerste die weer beneden was, en hij moest ook lachen omdat ik op Ava's duim aan het zuigen was.
“Zeg Clare” zei Ava, “kun jij Alph even in de gaten houden? Ik moet boven namelijk nog mijn tanden poetsen, en dat kan ik niet als één van mijn duimen haast opgezogen wordt.”
“Natuurlijk” zei Clarence. “Trouwens, ik heb nog iets voor Alph, want ik vond het voor jouw kamerdeur. Nee, ik ben daar niet in geweest!” Hij liet het speenkoordje zien dat hij uit zijn vestzak haalde.
“Ik geloof je best” lachte Ava. “Zijn speentje ligt nog in de box, dus misschien wil je ook zo vriendelijk zijn om die te pakken?”
Clarence pakte het speentje uit de box en stopte deze terug in mijn mond. Dat voelde veel lekkerder dan een stuk vel met een nagel, zoals ik het zelf het liefst beschrijf. Maar die smaak van citroenen vond ik wel erg lekker.
Toen mijn speentje eens terug in mijn mond was, maakte Clarence hem aan het koordje vast, en het koordje ging weer aan mijn shirt. Wel handig, want dan kon ik of iemand anders altijd makkelijk het speentje terugvinden.
De vierlingen waren de volgenden die beneden kwamen, dus Ava gaf mij aan Clarence en liep zelf naar boven.
Ik vond het wel best gek dat ik nu bij mijn enige jongere broertje op schoot lag in plaats van bij één van mijn oudere broers. Maar het was desondanks wel erg leuk.
Ik luisterde niet echt naar wat de vierlingen zeiden, maar merkte wel dat ze allemaal naar de keuken liepen om snacks ergens voor te pakken. Waarvoor, vroeg ik me af. Totdat ik me iets herinnerde over een film... daar gingen ze natuurlijk naar toe! Wat ongelooflijk nuttig (of nutteloos?) dat ik dat alweer vergeten was!
Hierna kwamen de tweelingen naar beneden, naar wie ik zwaaide terwijl ze plaats namen op de sofa. Clarence keek eerder naar de vierlingen die snacks aan het uitzoeken waren in de keuken. Deed hij geen enkele moeite om mij ooit eens aandacht te geven? Ik begon wat onrustig te bewegen, wat Clarence' aandacht wel trok.
“Rustig aan” zuchtte Clarence, “we gaan alleen maar naar de film! Mag ik soms niet benieuwd zijn naar de snacks die ze meenemen?”
Wat? Ging Clarence vandaag ook naar de film? Dat had hij misschien wel wat eerder kunnen zeggen, want ik wist daar serieus helemaal niets van.
“Snap je dat dan niet, Clarence?” zuchtte Keith. “Die kleine heeft iedere 15 minuten wel aandacht nodig! Kom, geef 'm eens aan mij.”
Clarence gaf mij aan Keith, en daar kreeg ik inderdaad meer aandacht.
Ietsje later kwam Ava weer terug naar beneden, en Keith gaf mij aan haar over, zodat hij, zijn tweelingbroer, Stan, Chris en Clarence ook naar de keuken konden.
“Waarom is iedereen ineens in de keuken?” vroeg Ava. “Onze ouders zullen dit niet goed vinden, zoveel snacks die uit de kast worden getrokken!” Ze fluisterde vervolgens in mijn oor:
“Stelletje chaos-schoppers zijn die broers van ons wel, hè...?”
“Rustig aan, Ava!” riep Stan. “We gaan alleen maar naar de film, en wat is er anders essentieel om te eten in de bioscoop? Karton?” Om het laatste moesten al mijn andere broers wel lachen, maar ik vond het echt niet grappig. Zelfs mijn nog 18-jarige brein snapte 'm niet.
Natuurlijk vonden onze ouders het altijd goed als we een infinite amount aan snacks naar de bioscoop of andere uitgaanscentra meenamen, behalve als we het thuis allemaal aten, dan niet.
“Maar” zei Ava, “als zij allemaal naar de film zijn, en onze ouders werken... hebben we lekker een rustdagje voor ons tweeën!”
“Britt toch ook?” vroeg ik, want die zou natuurlijk ook komen.
“Correctie: ons drieën!” lachte Ava, die mij helemaal plat knuffelde.

Onze broers waren om 11 uur vertrokken voor de bioscoop, en onze ouders waren natuurlijk allang werken, want ze vertrokken om ongeveer 8 uur, toen ik en Ava nog even lagen te slapen. Onze ouders werken namelijk dinsdag tot en met donderdag van 9 tot 5, en dat is best wel vermoeiend, en zeker als het een groot kantoorbedrijf is, want daar gebeurt natuurlijk hartstikke veel.
Ik was op zijn minst wel blij dat de tweelingen en Ava zich het meeste om mij bekommerden, want de vierlingen en Clarence waren vaak gewoon een stelletje rebellen, mijn vader boeide het sowieso al niet en mijn moeder wist niet wat ze ermee moest.
Ava deed van alles met mij: knuffelen, praten, zingen, zoentjes geven en zo, en ik vond dat echt fijn. Ze deed het niet te vaak en niet te zelden, dus het was ook precies goed.
“Hé, weet jij waar ik nou zo'n zin in heb?” vroeg Ava op gegeven moment.
Ik schudde mijn hoofd, want ik kon niet altijd weten waar iedereen zin in had.
“Kijk jij maar eens” zei Ava, die mij op haar arm nam, naar de keuken liep en in een kastje keek. Ze pakte een papieren zak met kruimels en zette deze op het aanrecht neer.
“Wa is da dan?” vroeg ik.
“Kruimels van allerlei zoetwaren” zei Ava. “Ik had ze voor jij terugkwam bij de bakker gehaald, en voordat jij er was, deelde ik ze vaak met de tweelingen als mijn vader zo'n zak had gehaald. Op gegeven moment had ik zoiets van: weet je wat, ik wil ze ook wel met jou delen.” Ze zette mij ook op het aanrecht neer, deed mij een doek voor en gaf mij wat kruimels, die erg lekker smaakten. Natuurlijk wist ik dat Ava die kruimels vroeger ook wel eens met mij deelde, want toen ik ongeveer 3 was, vertelde ze mij bijna precies hetzelfde. Toen was zij 13 jaar.
We hadden lekker genoten van de kruimels totdat de zak leeg was, en Ava had het grootste deel, want zij had altijd honger, zei ze vaak.
Ava nam mij terug op haar arm en liep met mij naar boven, aangezien zij wel merkte dat ik langzamerhand moe werd. In diezelfde tussentijd had ik ook nog in mijn luier geürineerd omdat ik ook langzamerhand moeite kreeg met mijn blaas onder controle te hebben.
In mijn kamer legde Ava mij op het bed neer, deed mijn kleding uit en verwisselde mijn luier in een handomdraai, maar kreeg ik mijn kleding niet terug aan. Ik keek haar, ondanks mijn moeheid, niet-begrijpend aan.
“Dit is het enige wat je gedurende het slapen aan hebt, oké?” legde Ava uit, “anders is het kleding aantrekken ook weer zoveel werk, snap je?”
Ik knikte voorzichtig, natuurlijk snapte ik het... een beetje. Het koordje van mijn speentje werd nu aan mijn deken vastgemaakt, zodat ik die altijd dicht bij me had.
Ava streelde mij nog even, van mijn achterhoofd tot mijn onderrug, en deed vervolgens de deken van het bed over mij heen.
“Slaap lekker, Alphie” zei ze, en ze gaf me nog een zoentje op mijn voorhoofd voordat ze zachtjes de kamer uit liep. Binnen no time lag ik al te slapen.

Om half 1 werd ik alweer wakker, en niet veel later verscheen Ava in mijn kamer.
“Hey” zei ze, “ben je alweer wakker?”
“Ava!” riep ik blij, en ik stak mijn armen naar voren.
Ava pakte mijn kleding van het bureau, trok het weer bij me aan, nam mij weer op haar arm en liep naar beneden. Ik ging er vanuit dat het tijd was voor de lunch.
En het was ook daadwerkelijk tijd voor de lunch, want het tafeltje van mijn stoel was al gedekt. Er stonden een schaaltje en een tuitbeker.
“Ik had net al geluncht toen jij sliep” zei Ava, “dus ik dacht: ik zal maar de tafel ook voor jou dekken, dat ik dat niet vergeet.” Ze zette mij in de stoel en deed mij een doek voor. In het schaaltje zat geblendeerd spul, maar ik wist nog niet wat totdat ik de eerste lepel vol in mijn mond kreeg. Ik kon een onderscheid maken van de smaken van appel en kersen, en dat vond ik wel lekker, dus ik wilde iedere keer weer heel snel een nieuwe lepel vol, maar dat veroorzaakte dat ongeveer één achtste van het eten op mijn doek belandde. Ach, wat maakte het ook uit, ik vond het in ieder geval lekker.
Nadat ik al mijn eten op had, hielp Ava mij met het drinken. Zij nam mij op schoot en hield mijn beker aan de onderkant vast, terwijl ik de 'oren' van de beker vast had. In de beker zat citroenwater, dus met een deel van het citroensap van vanmorgen erin. Het was door het water gelukkig niet te zuur, dus ik vond het wel lekker.
Toen ik ook mijn beker leeg had, maakte Ava mijn gezicht nog even schoon met het nog droge deel van het doek, deed deze vervolgens af en zette mij even in de box neer zodat ze het doek in de wasmand van de keuken kon gooien.
Terwijl ik weer heel geconcentreerd aan het spelen was, had ik niet echt door dat de onderkant van mijn luier steeds dikker werd. Totdat ik het wel door kreeg, dacht ik: is mijn blaas zo overspannen geweest? Maar nee, blijkbaar gooide ik donkere materie uit mijn systeem zonder dat ik het door had. Ik riep Ava maar weer, want ik wilde echt niet langer in een beladen luier zitten.
Ava holde de hal achter de keuken uit en kwam hijgend bij me aanzetten.
“Wat is er aan de hand?” vroeg ze, terwijl ze tegelijkertijd naar adem hapte.
“Ik in mijn broek gedaan” zei ik, terwijl ik moeizaam rechtop ging staan, met behulp van de spijlen.
“Goed dat je me even riep” zei Ava, terwijl ze mij uit de box tilde, “maar ik dacht even dat er iets ergers aan de hand was, vandaar dat ik me zo haastte. Allemozes, dat had ik echt niet mogen doen...”
Ik hield mijn hoofd een beetje schuin en draaide half met mijn ogen. Gedefeceerd hebben is toch ook erg? Maar toen ik erover nadacht, waren er tegelijkertijd natuurlijk nog veel ergere dingen, stel dat het raam bij de overburen was ingegooid of zo.
Dit was ook nog eens de eerste keer dat ik rustig was gebleven bij een vuile luier, misschien omdat ik het deze keer wel door kreeg? Geen idee.
Boven in de badkamer werd ik goed verschoond en schoongemaakt, want blijkbaar reageerden mijn organen wel erg heftig op het eten van de afgelopen dagen.
Toen ik weer helemaal rein was en ik en Ava weer beneden zaten, kwamen al onze broers weer thuis, en ze klonken erg opgewonden.
“Hallo!” riep ik enthousiast, toen de deur openging.
“Hi!” riep Ava.
Als reactie kregen we alleen maar luid gelach en gepraat, zeker omdat de film erg leuk was. Zelfs Clarence' tas zag er nog voller uit dan toen hij wegging.
“Hoe was de film?” vroeg Ava, hopend op antwoord.
“Hij was echt gaaf!” riep Stan boven alle herrie uit.
“Clarence had een heel goede film uitgezocht!” zei Scotty.
“Verslaafde!” riep Sam, waarschijnlijk tegen Clarence.
Hierna namen alle broers enthousiast plaats op de sofa en vertelde Clarence in geur en kleur hoe die nieuwe film was en wat hij allemaal in de bioscoop gekregen had omdat het vandaag de première van de film was, waarbij hij allerlei spulletjes uit zijn tas liet zien.
Terwijl Clarence op de helft van zijn verhaal was, graaide Picky ook in de tas, waarschijnlijk om ook iets te laten zien. Of niet?
“Ja, we hebben nog snacks over!” zei Picky. “Zelfs degenen die niet aangebroken zijn! Die zet ik straks trouwens terug.” Hij haalde een al aangebroken zak snoep uit de tas en nam een handje.
“Dit is al je dertigste hand snoep!” riep Jerry. “Picky, je wordt nog te dik!”
Picky wilde Jerry tegenspreken, maar iedereen werd stil toen de deurbel ging.
“Jongens, gedraag jullie” zei Ava, terwijl ze mij op haar arm nam en de voordeur opendeed. “Hoi Brittany, kom erin.”
“Hallo!” riep ik enthousiast, en deed mijn speentje even uit om Brittany een zoen op haar voorhoofd te geven.
“Ook leuk om jou weer te zien, Alphie” lachte Brittany, die mij een zoen op de wang terug gaf.
“Let niet op onze broers” zei Ava, toen ze Brittany naar de woonkamer leidde. “Ze zijn zo enthousiast over een film die ze hebben gezien...”
“Oh, wat leuk!” zei Brittany blij. “Welke?”
“Laat ik het je zo zeggen” zei Ava, “het vervolg op 'St. Chara Dreemurr', die vandaag in première was gegaan.”
“Hey, daar ga ik volgende week naar toe met meerdere vrienden!” zei Brittany. “Klinkt in jouw oren misschien niet zo interessant, maar ja, ik moest het toch even zeggen.” Ze nam plaats op één van de stoelen aan de eettafel en bekeek de kamerplant op de tafel.
“Die is mooi” zei ik, toen ik op de plant wees.
“Dat is hij zeker” zei Brittany, toen zij mij van Ava op schoot ontving.
Clarence liep grinnikend naar Brittany toe en fluisterde iets in haar oor, en hij klonk wat kwaadaardig, dus het was maar goed dat ik het niet kon verstaan.
“Ja ja, nu niet het hele verhaal van de film verklappen, Clarence” zei Brittany plagerig, en ze kneep Clarence in zijn wang. “Bovendien is dat onmogelijk! Nou ja, behalve als je je fantasie gebruikt.”
“Je kneep me wel te hard” zei Clarence aanstellerig, die terug op de sofa ging zitten.
Ik grinnikte om wat Brittany zei en stak mijn tong naar Clarence uit, hopend dat het hem zou leren.
“Mij hebben ze alles al verteld” zei Ava, “dus ik zal ook maar niets aan jou vertellen.”
“Ik weet nie wa da dan is” zei ik, “wa jullie zo over praten.”
“Dat weet je over een halve week misschien” fluisterde Ava in mijn oor. “Het is voorlopig nog geheim, oké?”
Natuurlijk begreep ik dondersgoed wat Ava zei, want ik zou ook best naar die film willen. Op de dag van première moet je echter nooit gaan, want dan is het altijd héél druk. Maar in over een halve week? Daar had ik dan weer net wel zin in.
Brittany stond op, mij onder mijn oksels vasthoudend, en deed allerlei leuke dingen bij me, inclusief het mij omhoog gooien, waarbij ze mij wel bijna tegen de lamp aan het plafond aan gooide. Ik schrok daar wel van, en van die schrik had ik mijn blaas leeggemaakt.
“Lekker slim van me...” lachte Brittany. Ze lachte om haar eigen fout, en had Ava daarmee aangestoken. Ik moest er helemaal niet om lachen, omdat ik zo hard was geschrokken dat ik daar wel even stil van was.
“Hebben jullie het ook gezien?” vroeg Ava aan onze broers, maar die reageerden helemaal niet, zo druk waren ze nog aan het praten. Sterker nog, ze lachten wel, maar eerder om waar zij het over hadden.

Brittany had Ava geholpen met het eten maken, zodat mijn ouders dat niet meer hoefden te doen. Gedurende de tijd dat het eten werd gemaakt, waren de tweelingen, in tegenstelling tot de vierlingen en Clarence, weer met hun hoofd in het echte universum om te praten met onze ouders.
“Pap” zei Chris, “ondanks dat Alph nu voor een week die straf heeft, hou je stiekem nog steeds van hem?”
“We vroegen het ons gewoon af” zei Stan, “omdat we ons wel een beetje zorgen om jullie maken.”
Ik zat, een beetje gespannen, bij Keith op schoot, wachtend op een eerlijk antwoord. Ik moest zelfs bijna wenen, dus mijn gezicht had ik in zijn borst begraven.
“Zeg het eerlijk, schat” zei mijn moeder tegen mijn vader. “Niemand hier houdt van leugens, zelfs niet diegene om bestwil.”
“Het is allemaal goed, Alphie” fluisterde Keith mij toe. “Je hoeft niet verdrietig te zijn, vooral wij je broers en Ava houden nog van je, hoe je er ook uitziet qua kleding en dat soort details.”
Dat maakte me niet echt rustiger, want ik wilde ook eerlijk antwoord hebben van onze vader.
Marciano zei niets, hij zat ook gespannen tegen Keith aan, maar hij weende niet. Soms lijken mijn broers, al zijn ze allemaal (behalve Clarence dan) al in de 20, nog steeds een stel kleuters. Zelfs als de situatie ernstig was.
We waren allemaal opgelucht toen onze ouders allebei knikten, en Keith mij zelfs over durfde te handigen aan onze moeder! Dat was lang geleden, dat ik van haar en onze vader zoveel aandacht kreeg. Sterker nog, ik én de tweelingen nog wel.
Na die hele toestand was het eten gelukkig klaar, en het viel ook niet tegen, en zeker vanwege het feit dat er nu aan tafel iets meer werd gepraat sinds het gesprek van net.
De vierlingen praatten volop over welke films zij nog meer wilden kijken hier thuis, Clarence praatte met Ava over hoe zij naar de film waren gegaan (want niemand behalve Ava of onze ouders mag de auto gebruiken omdat die wel een rijbewijs hebben), de tweelingen praatten weer over wat zij nou eens met elkaar wilden gaan doen, zelfs onze ouders zwegen niet meer zo tegen elkaar!
Brittany praatte met mij over haar dag, natuurlijk wel versimpeld, zodat ik het zogenaamd beter zou begrijpen. Eigenlijk was dat wel echt waar, omdat mensen soms zo ingewikkeld praten dat ik er zelfs op mijn achttiende bij wijze van spreken geen touw aan kan vastknopen.
Zo nu en dan kietelde Brittany ook (onder tafel!) mijn voeten, wat mij deed lachen. En vrijwel niemand aan tafel had mij nog zien of horen lachen sinds een lange tijd.
Na het eten had je Ava, Brittany, Stan en Chris die de afwas deden, dus dat was dan ook wel heel snel klaar. Ik merk dat Ava en Brittany hun band wel wat sterker wordt, want ze praten veel vaker met elkaar en doen ook vaker dingen samen. Normaal zou Ava haar dag aan zichzelf vertellen in een tekstdocument op haar computer, maar nu hoefde dat niet eens.
Toen alle afwas klaar was, moest Brittany helaas alweer naar huis.
“Oh, en nog iets dat ik jullie moet zeggen” zei Brittany, “ik kan morgen niet, want dan heb ik een botanisten-wedstrijd, en ik ben het planten stijlen misschien verleerd sinds de reis.” Dat maakte zelfs mij aan het lachen, en Ava deed maar alsof zij mij met haar lachen aangestoken had.
Na een serie aan knuffels, zoenen en dergelijke en het feit dat Brittany hem weer naar huis peerde, bracht Ava me naar boven, zodat we nog even in rust konden zijn omdat de vierlingen alléén maar konden praten. En dat word je op gegeven moment ook wel beu.
“Weet je, Alphie?” zei Ava, toen we op haar bed aan het relaxen waren. “Ik zou morgen best even naar de stad willen, en ik ga er vanuit dat jij ook wel zin hebt.”
Ik schrok wel wat. Naar de stad? In deze kleding? No way.
“Geen zorgen” zei Ava, “ik zal voor zowel jou als voor mij een goede vermomming zoeken, zodat niemand ons zal herkennen.”
Mijn ogen werden groot van verbazing, want een vermomming was inderdaad wel goed voor op een plek waar veel bekenden kunnen zijn.
“En jij krijgt het meeste aan” ging Ava verder, “zodat echt niemand kan zien dat jij het bent als je lekker relaxed in de wagen ligt.”
De laatste zin maakte mijn ogen nog groter, want ik hoefde niet eens te lopen! Dat was nog veel fijner, want ik liep deze hele week al niet omdat ik vaak door anderen werd vastgehouden.
Ava vond het leuk om mijn blije gezicht te zien, ik vond het eigenlijk maar wat gênant, want ik lachte van de zenuwen omdat zij het opmerkte en bedekte hierbij mijn gezicht met mijn deken.
“Hè?” zei Ava pseudo-verbaasd. “Alphie? Net was je er nog. Waar ben je ineens?”
Oh ja, da's waar ook! Als een kind een deken of zo voor zijn gezicht houdt... Ik trok snel de deken weer voor mijn gezicht vandaan en lachte weer.
“Ah, dáár ben je!” zei Ava, die mij zo'n beetje plat knuffelde omdat ze mij weer zag.
We hadden hierbij circa 5 minuten kiekeboe gespeeld, waarbij Ava ineens degene werd die mijn deken voor mijn gezicht deed. En lachen dat we deden...! Ach ja, lachen is gezond, zo kun je het ook zien.
Ik kon al helemaal niet stoppen met lachen toen Ava mij begon te kietelen, maar ja, op gegeven moment wel. Toen urineerde ik blijkbaar ongemerkt, dat ik weer even stil van verbazing werd, en dat maakte dat Ava stopte. Ik had blijkbaar zoveel gelachen dat mijn luier een beetje was gaan lekken.
“Sorry Alph” zei Ava. “Ik had mijn grens moeten aangeven. Maar je hebt toch wel zin in het bad, hè?”
Ik knikte, en Ava nam me gelijk op haar arm, waarbij we naar de badkamer gingen en ik volledig uitgekleed werd, want dat is natuurlijk wel essentieel als je een te natte broek hebt gehad.
Ik vond het in bad zitten ook steeds leuker worden, omdat ik nu niet meer bij mijn rug hoefde als ik me moest wassen, en dat is heel vervelend als je dat zelf moet doen.
Als ik volledig gewassen was, aaide Ava me nog wel eens met de spons, en met name over mijn hoofd, en dat vond ik fijn.
Na een tijdje werd ik weer uit bad gehaald en goed afgedroogd, waarna ik wel eerst een nachtluier aan kreeg, maar om één of andere reden een T-shirt. Maar dan was mijn luier toch zichtbaar? En hoe zouden de anderen daarop reageren?
“Het wordt 's nachts heel warm” zei Ava, “dus dit is wat je straks aan hebt zodat je straks niet in een plas van je eigen zweet wakker wordt.” Ze kamde mijn haar nog, hielp me met tandenpoetsen en hierna gingen we nog even naar beneden. Onze broers keken wel verbaasd, zoals ik verwacht had, maar daar had Ava natuurlijk wel iets op te zeggen:
“Als jullie straks ook in een plas van jullie eigen zweet ontwaken, is dat niet mijn schuld. Het wordt 's nachts 20 graden of zo.”
Onze broers schrokken daar wel van, en holden gauw naar boven, waarschijnlijk om kortere slaapkleding uit te zoeken.
“Echt goed dat jij een deel van de leiding neemt, Ava” zei onze vader, “naar jou luisteren ze schijnbaar beter.” Daar moesten hij en onze moeder allebei wel om lachen, want naar onze ouders samen luisterden mijn broers echt nooit, en naar Ava daarentegen wel. Ik zelf luisterde altijd goed naar iedereen, en vooral op mijn reis.
Om ongeveer tien voor half 9 werd ik toch wel wat moe, en bracht Ava mij naar bed, waarna ik haar in de hal hoorde zeggen dat de vierlingen nu echt doodstil moesten zijn omdat ik en Clarence al in bed lagen. Zou dat werken...?

Nee dus. Zelfs om kwart voor 10 lagen de vierlingen nog te wauwelen over allerlei nutteloze onderwerpen, inclusief de film die zij vanmorgen hadden gezien.
Wel hoorde ik Picky regelmatig roepen dat ze hun mond moesten houden, want hij wilde blijkbaar wel slapen.
Ik werd al het gewauwel gewoon beu, dus ik zette het op een wenen, precies op het moment dat ik Ava de trap op hoorde gaan. De deur van mijn kamer ging open.
“Ach, arme Alphie” zei Ava teleurgesteld. “Waarom moesten ze nou weer net niet naar me luisteren...?” Ze nam mij op haar arm, en ondanks dat ik mijn speentje in had, bleef ik hartverscheurend wenen.
Wat er hierna gebeurde, ging niet zoals ik het had verwacht. In plaats van naar haar eigen kamer ging Ava naar de kamer van de vierlingen, waar, toen de deur openging, het gepraat gelijk stopte.
“Hou toch eens op met dat eeuwige gepraat” zuchtte Ava. “Beneden zei Clarence er net ook iets van.”
“Ik probeer ze ook stil te houden” zei Picky. “Maar zij blijven gewoon maar doorgaan. Ik wil mijn rust zelf ook hebben!”
“Ja, maar Jerry was diegene die zo hyper was” zei David.
“Zeg, mag ik niet een keer mijn energie kwijt?” snoof Jerry verontwaardigd.
“David en Jeremy, mond dicht” zei Ava. “Zelfs Alph kan geen oog dichtdoen door jullie eeuwige gepraat!”
Ja, ik weende nog steeds, en hoopte stiekem dat het de aandacht van de vierlingen zou trekken. Nou, later dan ik had verwacht, blijkbaar.
Met mijn geween had ik Jerry wel aangestoken, dus ergens in mijn 18-jarige brein vond ik het wel grappig, ondanks dat ik nog niet kon stoppen met wenen totdat de vierlingen hun excuses aanboden tegen mij.
Picky kwam als eerste naar me toe, en knuffelde me eens goed.
“Jij wil natuurlijk ook slapen 's nachts, hè?” zei hij liefkozend. “Dat snap ik best, en zeker met die komende warmte.”
Ava gaf mij hierna aan de wenende Jerry, die mij ook eens goed knuffelde.
“Sorry, Alphie” snikte hij. “Ik had niet te lang ermee bezig mogen zijn. Picky mag dan wel niet de oudste van ons zijn, maar wijs is hij wel. Ik had eerder naar 'm moeten luisteren...”
Van de andere zes kreeg ik ook nog hun excuses aangeboden en een stevige knuffel, dus het was weer goed.
“Trouwens” realiseerde Ava zich, “jullie wilden Alph gisteren even erbij hebben, hè? Nou, dat is net gebeurd.” Dat maakte de vierlingen wel aan het lachen, en Jerry lachte zelfs door zijn tranen heen.
“Het spijt mij trouwens ook aan jou, Jerry” zei David, “ik had je er niet van mogen beschuldigen, want ik was zelf ook al druk.”
“Het is al goed, Dave” zei Jerry, met zijn gezicht in zijn hoofdkussen begraven. “Slaap lekker.”
Ik had totaal geen zin in praten, dus ik brabbelde maar wat als het goedenacht wensen van de vierlingen.
“Jullie ook 'n goedenacht” zei Ava, die de kamer uit liep, de deur zachtjes achter zich sloot en terug naar mijn kamer liep, waar ik nog wat in slaap werd gezongen en gestreeld. Dat gaf me pas echt rust.
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
4
Het was 's nachts inderdaad echt snikheet geweest! Mijn halve voorhoofd was helemaal nat toen ik wakker werd. En niet alleen mijn voorhoofd...
Ik deed geen moeite om rechtop te gaan zitten, ik bleef gewoon op mijn zij liggen, want ik werd ook nog eens met een beladen luier wakker en ik wilde niet dat gevoel van die donkere materie op mijn achterste hebben.
Het was half 9, en ik had al niet veel te doen. Hoewel...
Ik keek in mijn hoofdkussen, waar mijn mobieltje nog in lag, drukte op de menu-knop en keek. Geen berichten. Heel interessant. Ik legde het hoofdkussen weer op zijn plaats en wachtte af.
Uiteindelijk kwam Ava op mijn kamer.
“Hey, goeiemorgen, Alphie” zei ze. “Heb je lekker geslapen 's nachts?”
Ik knikte, en veegde tegelijkertijd het zweet van mijn voorhoofd weg.
“We moeten vandaag op tijd de deur uit” zei Ava, “dus ik zal je even snel aankleden zodat we even lekker kunnen eten zo.” Ze tilde mij het bed uit en bracht mij naar de badkamer, waar ik weer op de ladekast werd gelegd om aangekleed te worden.
“Allemozes” zei Ava lichtelijk geschrokken, toen ze mijn luier uitdeed. “Dat is ook voor het eerst, dat je organen 's nachts hun werk hadden gedaan. Maar ik merk wel dat je stil hebt gelegen, dus ik hoef niet zoveel schoon te maken.” Ze maakte mijn gehele streek schoon en dat ging inderdaad wel sneller dan als ik eerder had gezeten of bewogen.
Toen ik ook mijn kleding aanhad, gingen we naar beneden, waar ik allereerst lekker mijn fles kreeg. Ava kon gelukkig 2 dingen tegelijk: mij de fles geven en zelf iets eten.
De rest van onze broers was nog niet wakker en onze ouders waren ook al naar hun werk, dus we hadden even alle tijd. En ook alle rust in de woon- en badkamer met ontbijten en tandenpoetsen.

Om ongeveer 10 uur was de rest van onze broers ook wakker, en Ava was zo aardig geweest om de tafel voor ze te dekken zodat zij dat niet meer hoefden te doen.
Ik zat nog even in de box, terwijl Ava in de schuur aan het rommelen was, waarschijnlijk op zoek naar de wagen waar ik in zou gaan zitten.
Ik reageerde op Clarence, die aan tafel zat en mijn naam noemde. Ik maakte een vragend geluid.
“Wat ga jij eigenlijk zo doen met Ava?” vroeg Clarence.
“De stad in” zei ik.
“Echt?” zei David geschrokken. “Dan hoop ik maar dat niemand je zal herkennen.” Ik begreep David wel, maar deed alsof ik 't nog niet wist.
“Wat is er aan 't handje, dat je zo geschrokken bent?” vroeg Sam, en David fluisterde wat in Sam's oor, wat begrijpende knikken opleverde.
Uiteindelijk kwam Ava terug en zag ze David's geschrokken blik.
“Wat is er, Dave?” vroeg Ava.
“David is bang dat jullie herkend zullen worden in de stad” legde Sam uit, “en vooral Alph, vanwege het feit dat hij nu dus als een baby moet doen.”
“Geen zorgen, joh!” zei Ava, die een hand op David's schouder legde. “We hebben 'n vermomming, en we zullen hierbij heus niet herkend worden, hoor.” Ze tilde mij uit de box en hield me nog even omhoog, waarom wist ik niet.
“Veel succes, hè?” zei Stan, “we zullen goed op 't huis passen. Tot later!”
“Dada!” riep ik, terwijl ik naar al mijn broers zwaaide, die uiteraard ook gedag terug zeiden.
Ava liep met mij op haar arm naar de auto en zette me achterin neer in, jawel, een heus autozitje waar ik in paste. Hij zat best wel lekker.
Ik zag ook dat de wagen achterin lag, en ik was benieuwd hoe dat zou zijn.
Voordat Ava de auto opstartte, checkte ze nog even de tassen die ze bij zich had, en vooral de grote tas, want daar zaten spulletjes van mij in, zoals twee flessen en wat luiers. Alles was in orde, dus we konden gaan.
De auto had geblindeerde ramen, dus ik was benieuwd of mensen naast ons echt niet konden zien dat ik het was.
Iedere keer dat we stilstonden voor de stoplichten, waren we schijnbaar allebei nerveus, want Ava wreef dan altijd in haar handen, hopend dat we snel door mochten, en ik had bij één keer stilstaan zelfs geürineerd. Het was gelukkig niet zoveel, dus ik kon er nog mee door.
Ongeveer 15 minuten later waren we er al. Eerst moest Ava nog even de wagen uit de auto halen, daarna mocht ik er pas in. Ik was zo gekleed dat echt niemand me zou herkennen, en zeker niet met de bandana die ook iets over mijn oren zat. Ik was benieuwd hoe het allemaal zou gaan verlopen...

Allereerst moest Ava langs de drogist om oogdruppels te halen voor de tweelingen en Clarence, want die dragen een bril. Ik had me er compleet stilgehouden zodat ik al helemaal niet herkend zou worden.
Hierna gingen we langs de boekwinkel, want daar keek Ava altijd of er nog interessante romans of zo waren. Maar die waren er niet, dus we waren snel weer buiten.
Na een tijdje zag ik iemand langslopen die ik ergens van kende... waarvan dan? Totdat ze omkeek. Stik. Het was Adrienne, het vriendinnetje van Clarence. Zou ze me herkennen?
“Ken ik jullie?” vroeg Adrienne aan Ava.
“Hè?” zei Ava. “Volgens mij niet...” Dat laatste was een leugen omdat we ons ook volgens onze vermomming moesten gedragen.
“Is jouw naam niet Ava?” vroeg Adrienne.
“Huh? Nee...” loog Ava. “Mijn naam is Eve, hoor. En dit is mijn zoontje.” Ze wees naar mij. Ik frunnikte ijverig aan mijn deken en zoog onrustig op mijn speentje.
“Je keek anders wel naar me alsof je me kende” zei Adrienne.
“Dat is omdat je op mijn beste vriendin lijkt” loog Ava.
“Oké, dan weet ik genoeg” zei Adrienne. “Fijne dag verder... Eve.”
“Van hetzelfde” zei Ava, en we zuchtten allebei van opluchting toen we bij een bankje stopten.
Ava wilde daar even tegen me praten, maar ik onderbrak haar door te wenen van de honger. Ze vond het schijnbaar helemaal niet erg dat ik haar onderbrak, want ze zei troostend:
“Sorry, ik wist niet dat je honger had. Het leven met zo'n kleine is wel verrassend, hè? Kom, dan geef ik je even je fles.”
Ava pakte de tas van het handvat en haalde een fles uit het koel-/warmhoudvakje, die ze aan mij gaf. Hij was gelukkig nog warm, dus ik dronk met alle genot eruit. Gedurende het drinken streelde Ava over de rechterzijde van mijn gezicht.
Na ongeveer 4 minuten was mijn fles leeg en Ava stopte deze terug in de tas, waarna we weer verder gingen.
“Oh, mens nog aan toe” zei Ava, toen ze net opstond van het bankje, “nu jouw honger gestild is, heb ik zelf nu ook honger...” We gingen dus naar een cafeetje, waar Ava zelf even ging lunchen. Ze bestelde wat brood, maar het scheen tegen te vallen.
Ik keek naar Ava en maakte een vragend geluidje.
“Dit brood is niet te eten...!” siste Ava. “Het is echt verschrikkelijk taai.” Ze legde wat fooi op de tafel, stond op en we gingen alweer verder. Want of je nou iets lekker vindt of niet, fooi is altijd goed voor bij een bezoek aan het café.
Mijn buik deed lichtelijk pijn, en dit kwam door mijn volle blaas, dus ik begon met urineren, maar omdat dit wel in het openbaar gebeurde, begon ik weer te wenen.
“Alphie, schatje, wat is er aan de hand?” vroeg Ava liefkozend.
Ik had verschillende manieren van wenen, dus misschien zou ze het wel weten.
“Heb je misschien een schone luier nodig?” vroeg Ava. “Dan zorg ik daar wel even voor.” Ze gaf me mijn speentje, zodat ik stil kon proberen te zijn, en dat was wel nodig bij de openbare wc's, waar we naartoe gingen.
Gelukkig was er bij de openbare wc's een gelegenheid voor luiers verwisselen, en gelukkig was die ruimte op dat moment ook leeg, dus ik kon in alle rust verschoond worden.
Hierna gingen we naar het overdekte gedeelte van de winkelstraat, waar Ava naar de etalages van allerlei winkels keek of er nog iets interessants te koop was, ofwel windowshoppen.
Ik was er zelf niet zo geïnteresseerd in, want na de vierde etalage sloot ik mijn ogen om even te rusten, waarbij ik ook mijn deken dicht tegen mij aan nam.
Ava vond het blijkbaar zo schattig dat ik aan het rusten was dat ze er een foto van maakte, dat merkte ik door de flits die ik een beetje kon zien. Ik vond het helemaal niet erg. Sterker nog, nu maakte het me ook helemaal niets meer uit dat men me vreemd aan kon kijken als ze me zagen, want ik merkte er toch niets van.
Op gegeven moment merkte ik dat we weer ergens stilstonden, want nu reed de wagen niet meer één kant op, maar bewoog het langzaam van voren naar achteren, en dat gaf me rust.
Toen ik door een kiertje van mijn ogen keek, zag ik dat we weer in een café waren, waarschijnlijk omdat Ava opnieuw wilde lunchen na dat taaie brood van net. Dan snapte ik het wel.
Ava nam niet alleen maar brood, maar ook iets te drinken, dus nu was haar lunch uitgebreider. Ik was daar stiekem wel jaloers om. Maar ik liet het maar niet merken. Helaas werd ik later wel wakker gemaakt uit mijn rust.
“Alphie” zei Ava, nog niet eens zo hard, “ik heb iets voor je.”
Ik opende langzaam mijn ogen, wreef ze uit en knipperde regelmatig, want het licht in dat café was wel erg fel.
Ava haalde voorzichtig mijn speentje uit mijn mond, wat ik niet zo waardeerde, dus ik weende totdat er iets anders in mijn mond gestopt werd. Ik onderzocht het met mijn tong, en er kwam een zoete smaak van af. Was het een snoepje? Ik bleef erop zuigen totdat hij klein genoeg was om in te slikken. Door die zoete smaak produceerde ik wel meer speeksel dan normaal.
“Oh, Ava, wat was je toch weer slim” zei Ava tegen zichzelf, “dat je geen doek voor Alph had meegenomen. Hoewel...” Ze pakte een papieren tissue uit haar tas en veegde hiermee per snoepje dat ik kreeg wat speeksel van mijn mondhoeken en kin.
In de tussentijd dat ik de snoepjes uit Ava's jaszak kreeg, lunchte Ava zelf natuurlijk ook nog.
Na een tijdje stopte Ava mij met snoepjes geven, deed mijn speentje terug in mijn mond, legde wat fooi op de tafel neer en toen gingen we weer. Voor Ava was er niet veel interessants meer te zien, dus we gingen maar terug naar de auto, want ik herkende de straten waar we daarnet nog langskwamen.
Ik wilde weer even rusten toen ik ineens schrok van mijn buik, welke ik voelde rommelen. Niet van de honger, want ik voelde donkere materie uit mijn systeem gaan, rechtstreeks in mijn luier. Wat een ontzettend niet fijn, kleverig gevoel was dat, ik begon hierbij te wenen.
We waren gelukkig al wel bij onze auto, want Ava deed de deur open en legde mij alvast op de achterbank neer, terwijl ze de wagen nog even opvouwde en in de achterbak zette. Ik had mijn deken voor mijn gezicht gedaan, zodat ik ten eerste niet herkend zou worden, en ik ten tweede mijn tranen ook nog even kon drogen.
Ik zette mijn metaforische volumeknop nog een beetje hoger toen ik Ava's hand opeens op mijn buik voelde. Ik hoorde de deur dicht gaan, dus ik haalde mijn deken weer voor mijn gezicht vandaan. Voor heel eventjes dan.
“Alphie toch” suste Ava mij, terwijl ze mij over mijn linkerwang aaide. “Wees blij dat niemand ons hier kan zien... heb je weer in je broek gedaan? Dat is toch niet zo erg?” Ze legde in de tussentijd een handdoek onder me neer, deed rustig mijn broek naar beneden en deed mijn speentje ook nog in mijn mond. Echt lief van haar.
Ik deed mijn deken weer voor mijn gezicht, voor de zekerheid, zodat ik nog steeds niet herkend zou worden.
Door de hele sessie van dat mijn luier verwisseld werd heen werd ik steeds stiller, totdat mijn broek weer omhoog werd gedaan. Toen was ik al helemaal kalm.
Nadat Ava alles had opgeruimd en de gebruikte luier in een plasticzakje deed, welke ze goed dichtknoopte, werd ik weer in het zitje gezet, en kon ik daar weer even rusten.
Ava klom naar voren, zette de tassen op de andere stoel neer, haalde de sleutels uit haar eigen tas en toen waren we weer onderweg.
Na een tijdje merkte ik even helemaal niets meer. Ik lag te slapen...

Ongeveer 3 uur later werd ik wakker in Ava's armen en schoot. Had ik zo lang geslapen? Ik geloofde het echt niet. Ik probeerde mijn ogen open te doen, maar ze waren heel zwaar, dus dat lukte niet echt.
“Ava” hoorde ik iemand zeggen, “hij wordt wakker.” Was dat David?
Ik voelde dat Ava voorzichtig mijn ogen uitwreef, waarna ze me ook rustig rechtop liet zitten.
“Ben je alweer wakker?” vroeg Ava zachtjes. “Je hebt lang geslapen, schat. Het eten is al bijna klaar, dus ik zal je vast aan tafel zetten.”
Ava nam me voorzichtig op haar arm en bracht me naar mijn stoel, waarvan het tafeltje al uitgeklapt was. Wie het ook was, het was heel aardig van hem dat hij dat alvast had gedaan.
Drie vierde van de eerste vierling zat al aan tafel, en David kwam gezellig naast me zitten.
“Alphie” zei David, “hoe was het vandaag? Vond je het een beetje plezierig in de stad?”
“Was leuk” zei ik, “jullie ook da na toe gaan.”
“Dat is een goed idee!” zei Jerry. “Dat zullen we straks misschien aan Ava vragen, oké?”
Ik was heel erg blij, want ik lachte enthousiast. Dat was inderdaad een goed idee, met iedereen naar de stad! Nou ja, behalve onze ouders dan, want die ruïneerden de boel altijd als we ergens waren met hen.
“Wat is er zo leuk?” vroeg Clarence, die met onderzetters aan kwam zette, welke hij op tafel neerlegde.
“Alph zei dat wij ook eens met hem en Ava mee naar de stad moesten” zei Jerry, “en dat leek mij fantastisch!”
“Mij ook!” zei Clarence. “Dan zie ik mijn lieve schattige Adrienne misschien, nee, zeker weer, en ik wil haar echt weer begroeten en zo!”
“Clarence, jij wil Adrienne altijd daar zien” snoof Morty. “Denk je ook eens aan iets of iemand anders in de stad?”
Clarence dacht na, maar haalde zijn schouders op, wat mij en de eerste vierling aan het lachen maakte.
“Hè?” zei Clarence niet-begrijpend. “Ik dacht dat Alph dit niet begrijpt!”
“Wij hadden hem aangestoken met ons lachen, slimneus!” schaterde Scotty. “Lachen is bovendien het gezondste dat er is!”
Clarence haalde zijn schouders opnieuw op en ging maar zitten, hij scheen de situatie niet te willen begrijpen.
De tweede vierling kwam ook naar beneden en nam gelijk plaats aan tafel. We kwamen niet meer bij van het lachen, wat zij niet begrepen, maar Jerry kon het gelukkig nog wel.
“Lijkt het volgende jullie een leuk idee?” vroeg Jerry. “Om eens met zijn allen naar de stad te gaan? Want Alph zei dat net.”
Drie vierde van de tweede vierling moest nog even nadenken, maar Sam was er wel heel snel uit.
“Dat is een fantastisch idee!” zei Sam. “Maar is dat inclusief onze ouders? Want die ruïneren altijd onze dagjes uit.”
“Nee, dat is te veel gevraagd” zei Robert. “Misschien bedoelde Alph echt ons vijftienen!” Kon hij mijn gedachten lezen?
“In dat geval zijn wij het er ook over eens!” zei Finn. “Maar dan wel op één voorwaarde: als we weer langs dat ene cafetaria met die cartoonfiguren mogen die op fastfood lijken!”
“Gegarandeerd” zei Morty, die ook zin had in fastfood van dat cafetaria.
Stan en Marciano kwamen met pannen uit de keuken aanzetten en zetten deze op de onderzetters neer, terwijl Chris en Keith de borden uitdeelden.
Ava kwam uiteindelijk ook uit de keuken en deed mij weer een doek voor.
“Weet je wat zo slim van me was?” zei ze. “Naar de stad ben ik dus wezen lunchen, twee keer, van welke de eerste keer geen succes was vanwege het taaie brood! Bij het tweede restaurant daarentegen was Alph hartstikke jaloers op mijn lunch, dus gaf ik 'm snoepjes, maar ik dacht dus even niet aan het feit dat men meer speeksel produceert bij het eten van dat soort dingen! Dus moest ik bijna alles opvegen met een papieren tissue, anders had zijn kleding een slechte tijd gehad!”
Iedereen gniffelde lichtjes, behalve ik en Clarence, want ik deed alsof ik het niet zo begreep en Clarence vond het echt grappig omdat de quote van zijn favoriete gamefiguurtje erin langskwam: 'je zult een slechte tijd krijgen'.
In de tussentijd ging Stan bij iedereen langs om eten op hun borden te serveren, en Ava gaf wel aan dat ik minder nodig had, want bij de eerste dag van dat ik weer 'baby' was, wist hij dat even niet.
Het eten viel niet tegen, en tijdens het eten kwamen onze ouders ook thuis, want zij stonden vast op de weg en hoorden ons praten over dat wij eens met zijn allen naar de stad wilden. Daar wilden ze wel meer details over.
“Alph en Ava waren vanmiddag naar de stad geweest” vertelde David, “en Alph zei dat we eens met zijn allen er naartoe moesten, en dat vond Jerry een leuk idee! Toch, Alphie?” Hij gaf me een snelle zoen op mijn wang.
Ik lachte naar David, want op welke leeftijd dan ook zit ik bomvol leuke ideeën, ongeacht of het ergens op gebaseerd is of niet.
“Maar we hadden wel wat voorwaarden afgesproken” zei Robert, “dat alleen wij als broers en zus gaan en dat we ook naar dat cafetaria gaan waar Finn en Morty altijd heen gingen aan het begin van de schoolvakanties.”
“Maar hoe zit het dan met ons?” vroeg onze vader. “Wat moeten wij dan doen?”
“Ik vroeg me tegelijkertijd ook zoiets af” zei Picky. “Dus als wij weg zijn, wat zouden jullie dan zeggen van... ergens uit eten gaan?”
“In dat geval ken ik wel een goede plek waar jullie heen kunnen” zei Chris, “ik zal jullie zo even de website ervan laten zien.”
“Dat is werkelijk een fantastisch idee!” zei onze moeder. “En hebben jullie ook een tijd afgesproken?”
Na deze vraag werd het wel even stil aan tafel, op Keith's gehoest na dan. Hij had zich verslikt in zijn glas water, en Clarence sloeg hem net iets té enthousiast op zijn rug, want ik hoorde Keith toch echt “au” zeggen.
“Had je je verslikt van de verbazing, broertje?” vroeg Marciano.
“Ik geloof het wel...” kuchte Keith, die zichzelf nog eens op de borst sloeg.
“Misschien vanaf half 6 of zo” zei Ava, “want dan is voor jullie dat restaurant misschien open, en ik vind koopavonden altijd erg interessant.”
“Ja, lekker staren naar de etalages en zo” zei Stan plagerig. Ava gaf hem een por, want hier zag ze absoluut geen humor in.
“En Adrienne toch ook?” zei Clarence. “Die zal me er vast véél leuker uit vinden zien in het licht van die groene straatlantaarns!”
“Clarence...” zuchtten we allemaal tegen hem, en zelfs ik, want Clarence kon zich in dit soort gevallen altijd enorm uitsloven.
Clarence zweeg maar weer en probeerde een redelijk aangebakken aardappel op zijn vork te krijgen, wat niet echt lukte, want hij gleed steeds weg.
Ava en ik waren in de tussentijd al klaar met eten, en ik mocht bij haar op schoot zitten, kijkend naar hoe langzaam de rest wel niet kon eten.
Na ongeveer 10 minuten wasten de tweelingen alles af, zaten onze ouders voor de televisie en waren de vierlingen, Ava en ik boven.
Ava en ik keken op haar kamer naar kleine cartoons op de televisie, die ik toen ik twee was blijkbaar heel erg leuk vond. Ik herinnerde me er zelf helemaal niets meer van.
De cartoons waren zo simpel dat ik er helemaal moe van werd, mijn ogen werden langzamerhand zwaar... en ik schrok weer klaarwakker van het feit dat mijn blaas zijn werk weer eens deed.
“Je bent net Clarence in de les” lachte Ava, “je viel bijna in slaap. In ieder geval, heb je zin om in bad te gaan?”
Ik knikte, want ik was zo moe, dat ik gewoon aan een klein rustmomentje in bad toe was.
Ava zette de televisie uit, nam mij op haar arm, pakte nog wat spulletjes van het tafeltje naast haar bed en we gingen naar de badkamer, waar ik volledig uitgekleed werd en weer lekker in een warm bad ging. Ik was zo moe, dat ik me gewoon liet wassen en niet naar de spons greep of zo. Mijn badeendje dreef op het water en staarde net zo erg naar me als omgekeerd.
Na ongeveer 15 minuten werd ik weer lekker afgedroogd in de dikke, zachte handdoek en werd ik hierna in mijn slaapkleding gehesen, weer in alleen een t-shirt en een luier omdat het langzamerhand toch warmer begint te worden.
Hierna werd ik nog even geholpen met het tandenpoetsen en gingen we nog even weer naar Ava's kamer, waar ze schrok van iets.
Ik maakte een vragend geluidje, want ik wist niet wat er aan de hand was.
“Het is al zo laat” zei Ava. “10 over half 9. Het is maar goed dat die klok dat even tegen mij zei, want je bent ook al heel erg moe, hè Alphie?” Ze knuffelde mij eens goed. “Wil je misschien een nachtje hier slapen?”
Echt? Mocht dat van Ava? Mijn mondhoeken krulden omhoog en ik knikte in bevestiging. Dit werd erg leuk.
“Wacht, dan haal ik even wat dingetjes” zei Ava. “Blijf jij even op het bed zitten? Ik ben zo terug.” Ze liep mijn kamer uit, schijnbaar naar mijn kamer om mijn nachtlampje, deken en speentje te halen. Niet veel later had ze deze ook daadwerkelijk meegenomen.
“Kijk eens, Alphie” zei Ava, toen ze mijn deken en speentje aan me gaf, die ik van haar aannam en haar een zoentje als bedankje gaf.
“Jij zo ook slapen?” vroeg ik.
“Eigenlijk wel” zei Ava. “Ik ben gisteren veel te laat gaan slapen, omdat de vierlingen nog zo druk waren, weet je nog? Ik had namelijk nog even televisie gekeken voor mijn eigen rust, en dat mag eigenlijk niet voor je gaat slapen.”
“Foei, Ava” zei ik, en ik zwaaide met mijn wijsvinger, “mag nie.”
Ava moest lachen om wat ik net deed en zei.
“Ga jij alvast lekker even liggen?” zei Ava, terwijl ze me neerlegde en instopte. “Ik ben nog even snel in bad en tandenpoetsen.” Ze gaf me een zoentje en liep met haar handdoek en slaapkleding de kamer uit.
Ik sloot mijn ogen en probeerde wat te rusten, maar dat lukte niet echt. De tweelingen waren op de andere kamer aan het lachen. Ik hoorde Clarence zijn kamer uit komen en hem de deur van de kamer van de tweelingen opentrekken.
“Zeg, zijn jullie nou helemaal?” schreeuwde Clarence. “Er proberen hier twee mensen te slapen!”
“Twee?” vroeg Marciano. Serieus, was hij vergeten dat ik nu op dezelfde tijd als Clarence naar bed ging?
“Ja, Alph natuurlijk, sufferd” zei Chris, “ben je dat soms vergeten?”
“Ja, ik kan niet alles tegelijk onthouden, Christopher” zei Marciano, “mijn hoofd zit al zo vol als mijn kussen.”
“Als de containers buiten zul je bedoelen” zei Stan, “daar zit sinds vaders domme regulering van Alph meer afval in! Ik hoop dat hij zijn lesje aan het einde van de week wel zal leren.”
“Jongens, alsjeblieft” zuchtte Clarence. “Klink ik alsof ik niet serieus ben?”
Ik kon dit alles gewoon door de muur heen horen, dus ik begon te piepen, want ik vond het gewoon niet kunnen dat vrijwel al mijn broers zo eigenwijs waren.
“Wacht?” zei Keith. “Is Alph op Ava's kamer?”
“Dat mocht” zei Clarence, “dat heeft ze me zelf verteld, want ik zag haar net nog even. Wacht, ik zal Alph wel even halen.” Hij deed zachtjes de deur open en zette alle kracht om mij vast te houden. “Jij bent echt zwaar, Alph, je woog altijd al meer dan ik.”
Ik hoorde luid gelach uit de kamer van de tweelingen komen.
“Watje!” riep Stan.
“Moet je meer krachttraining doen!” lachte Chris.
“Nee, gewoon meer naar de sportschool gaan!” zei Stan, “gezien je geen schoolgym meer hebt, kun je dat best gebruiken!”
“Stanley, alsjeblieft” zei Chris, “moet je nou altijd zoveel overdrijven?”
Clarence kwam voor de deuropening staan, met mij in zijn armen. Hij trilde heel erg omdat ik inderdaad wel wat zwaarder was dan hem.
“Als jullie mij nou niet zo kleineren” zei Clarence, “wil ik straks best in de schuur wat zware dingen zoeken waarmee ik sterker kan worden. De halve dag gitaarspelen wordt ook 'n beetje saai voor mij, ben ik achter gekomen.”
“Zeg, zal Ava wel gefrustreerd worden als ze dit zo ziet?” zei Marciano bezorgd.
“Eigenlijk wel” zei Keith, “Stan en Chris, jullie hadden dit niet mogen doen. Wens allemaal Alph maar even een goedenacht en alles zal weer goed kunnen zijn.”
De tweelingen kwamen allemaal even uit hun bedden (waar zij overigens met hun tablet of laptop zaten, want zij gaan later naar bed dan mij en Clarence) om mij een nachtzoen te geven. Hierna bracht Clarence me weer terug naar Ava's kamer, waar hij me terug in het bed legde en ook een nachtzoen gaf.
“Goedenacht, Alphie” fluisterde Clarence, en hij liep uit de kamer, deed de deur dicht en ging weer terug naar zijn eigen kamer.
Ik waagde het niet om mezelf terug in te stoppen, want een baby kon dat nou eenmaal niet.
Ietsje later hoorde ik de eerste tweeling weer praten en tegelijkertijd kwam Ava uit de badkamer. Het scheen haar ook te frustreren dat zij constant zaten te praten, want ik hoorde haar de deur nog harder opentrekken dan Clarence dat net deed.
“Stanley en Christopher!” schreeuwde Ava. “Ik kon jullie net ook al horen! Het is alsof Clarence niet genoeg inspraak heeft of zo!”
“Ja, maar dat onderwerp waarover we spreken is echt gaaf!” zei Stan.
“En wij willen ook even rust” snoof Marciano, “en dat schijnen jullie dus niet te snappen.”
“En wat dachten jullie van Alph en Clarence?” zei Keith. “Die moeten nu slapen. Snap dat dan even!”
“Marciano en Keith, jullie hebben groot gelijk” zei Ava. “Stan en Chris, als jullie nou even rustig achter jullie tablet willen, dan is dat geen probleem voor ons. Tot morgen, allemaal.” Ze sloot de deur net zo hard achter zich, en dat gaf me deze keer wel een pijnscheut in het midden van mijn hoofd. Ik begon te wenen, want pijn in je hoofd is niet leuk.
Gelukkig kwam Ava weer terug op haar kamer omdat ze mij kon horen.
“Sorry, Alphie” suste Ava mij. “Ik had niet zo mogen schreeuwen en met die deur mogen slaan. Je bent natuurlijk ook moe van het in de stad zijn geweest vandaag, hè?” Ze ging naast me op haar bed zitten en nam me even op schoot.
Doordat Ava mij met mijn buik naar het hare bij zich nam en over mijn rug streelde, gaf het mij rust. Mijn ogen werden er zwaar op, en het resuleerde er uiteindelijk in dat ik weer terug op het bed werd gelegd en opnieuw ingestopt, waarbij ik ook mijn deken en speentje bij me kreeg.
Ava deed haar handdoek nog even van haar hoofd, deed haar sokken uit en ging hierna ook lekker in bed liggen. Ze zette het nachtlampje aan en streelde me opnieuw over mijn rug, waarbij ze ook een liedje voor me zong. Dit was het vaste bedritueel geworden.
“Goedenacht, Alphie” fluisterde Ava uiteindelijk, en niet lang hierna lag ik al te slapen.
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
5
De week was redelijk snel voorbij gegaan, en ik vond persoonlijk het weer 'baby' zijn best wel leuk. Afgelopen dagen was er niet zoveel bijzonders gebeurd, Brittany kwam nog wel eens langs, onze ouders waren donderdag nog van 9 tot 5 aan het werk en de vierlingen hadden weer eens hun hoofdtelefoons gevonden, waarbij ze soms niet eens konden horen wat anderen zeiden.
Ik was wakker geworden van gelach uit de kamer van de vierlingen. Waren ze nou weer met die hoofdtelefoons bezig? Ze moesten wel weten dat het grootste deel van ons dat gewoon beu begon te worden...!
Ik hoorde Ava uit haar kamer komen en heel hard de deur van de kamer van de vierlingen opentrekken, waarna ze vroeg:
“Oké! Wie van jullie heeft weer eens zo'n domme hoofdtelefoon op?”
Stilte. Werd er naar degene met de hoofdtelefoons gewezen? Vast wel, want hierna sprak Ava weer.
“Samuel en Finlay!” riep Ava. “Er proberen hier mensen uit te slapen, ja? En dus ook jullie broers, dat jullie dat misschien weten.” Ja, ja... het was altijd weer de tweede vierling met hun hoofdtelefoons op, en vandaag waren dat dus Sam en Finn. Konden ze een keer in echte stilte die hoofdtelefoons op hebben?
“Waarschijnlijk had ik toen ik zelf nog een 'baby' was teveel van die nutteloze volwassen-trekjes...” zuchtte Finn. “Ik zal wat serieuzer proberen te zijn, Ava.”
“Doe dat vooral” zei Picky, “want die drukke muziek die je luistert, die kunnen we zelfs door je hoofdtelefoon heen horen. En jij ook, Sam.”
“Fijn” zei Ava, die de deur achter zich dicht deed en zachtjes de deur van mijn kamer opendeed.
“Ava!” zei ik blij, terwijl ik mijn armen uitstak.
“Morgen, Alphie” zei Ava, die mij uit bed tilde. “Je broers zijn weer eens druk, hè?”
Ik knikte, want die muren zijn gewoon zo dun als meerdere kleine stapels dikke boeken, je kunt er werkelijk alles doorheen horen.
Ava bracht me naar de badkamer, waar ik werd verschoond en aangekleed voor de dag.
De tweelingen waren al beneden en hadden alle borden en zo al klaargezet, dus Ava hoefde niets meer te doen, behalve mij in mijn stoel te zetten en een doek voor te doen.
“Heb je een beetje zin in over een paar uur, Ava?” vroeg Chris.
“Eh... hoezo?” vroeg Ava, een beetje verbijsterd.
Zelf had ik het voorgevoel dat ik dan naar een mening word gevraagd van hoe onze vader het had aangepakt met het feit dat hij me strafte. En was ik dan de enige die die vraag kreeg? Of kreeg de rest van mijn huishouden die dan ook? Ik kreeg een ijskoud gevoel in mijn buik van de nervositeit. Ik moest helaas maar afwachten...
“Dan is Alph weer gewoon Alph, slimneus!” lachte Marciano. “Ik ben zelf wel benieuwd hoe dat zal gaan.”
“Ik eigenlijk ook” zei Keith.
“Misschien dat pa daarom altijd zo vreemd tegen ons deed als we iets vroegen?” zei Stan. “Hij had misschien een plannetje of zo voor vandaag gesmeed, tenminste, dat vermoed ik.”
“We zullen zien” zei Ava, “onthoud goed dat de toekomst nog niet altijd zo betrouwbaar bestaan zal.” Ze ging zitten, zette mijn fles op mijn tafelblad neer en schonk zichzelf wat vers uitgeknepen sinaasappelsap in.
Ongeveer 5 minuten later was iedereen beneden en waren we allemaal aan het eten, en dat viel nooit tegen op zondagochtend, met geroosterd brood en zo.

Nadat iedereen zijn tanden had gepoetst en sommigen zich nog even hadden aangekleed, moesten we allemaal beneden zitten, en ik vermoedde dat dit met mij geassocieerd werd. Hoe zou 't toch gaan...?
“Moeten we op volgorde van leeftijd zitten?” vroeg Clarence.
“Van fysieke leeftijd, hoop ik” zei Morty, “anders klopt het niet dat Alph niet tussen Finn en jou zit, Clarence. Dan zit hij aan je linkerhand.”
“Mort, even dimmen, hè?” zei Jerry, die hem een speelse por gaf.
“Toch niet op volgorde van wijsheid, hoop ik?” zei Picky, “want niemand weet hier onze rangorde van wijsheid, ben ik bang.”
“Picky, doe toch eens niet zo flauw!” zei Ava, “ik ben hier de wijsste omdat ik tenslotte de oudste van ons allemaal ben!”
“Fysiek, hoop ik” zei Scotty plagerig.
“Scott, alsjeblieft!” zeiden David en Jerry tegelijk, terwijl ze hem ook allebei een por gaven.
Ik werd hier nogal onrustig van, dus mijn drukke bewegingen verdwenen en ik begroef mijn gezicht in Ava's borst om eens flink te wenen.
“Het is echt chaos hier, hè?” zei Ava kalmerend. “Dat vind ik nou ook.”
Marciano en Robert lachten nu ergens om, maar ik kon even niet volgen waarom, en ik hoefde het eigenlijk ook niet echt te weten, want Stan wilde dat schijnbaar ook niet.
“Mars, Rob, even rustig aan” zei Stan, “iedereen is hier nerveus, dus moeten we nu gaan zitten op rangorde van nervositeit? Kijk eens naar Alph.”
Na deze opmerking stopte het eeuwige gepraat van de anderen, maar mijn geween ging nog maar door. Wat zouden ze denken van gewoon niet in een volgorde gaan zitten? Dan ben je tenminste van het gezeur af.
Onze ouders kwamen op gegeven moment binnen, en toen kwam Ava met de vraag.
“Papa, mama, moeten wij per sé in een bepaalde volgorde zitten?” vroeg Ava. “Want daar hadden bijna alle broers het net al eeuwen over.”
“En zo ja, in welke volgorde?” vroeg Chris.
“Ga maar zitten hoe jullie willen” zei onze vader, “dan hebben we er tenminste geen gezeur over.” Zie je nou wel? Geen volgorde is ook geen gezeur. In mijn 18-jarige gedachten had ik nog gelijk ook.
Hierna begon het. Onze vader stelde iedereen (en dan ook écht iedereen) vragen over de afgelopen week, hoe ze het vonden dat ik weer een 'baby' was, en hierbij gaf hij ook zijn eigen mening.
Onze moeder stelde hierna de vraag hoe iedereen het zou vinden dat het de volgende keer aangepakt moet worden. Hierop kwam een goed antwoord.
“De volgende keer zou er gewoon iets minder ergs moeten gebeuren” zei Finn, “zoals... een halve week een bepaald soort corvé in huis? Dat is misschien wat minder heftig, en bovendien heeft het minder invloed op je manier van leven.” Met dit antwoord stemde iedereen in, want natuurlijk kun je niet zomaar iemands manier van leven veranderen.
Na nog wat vragen die ook hieraan gerelateerd waren was de beurt aan mij. Ik mocht mijn woord doen...
“Ouders, Ava, Stanley, Christopher, Marciano, Keith, David, Scotty, Jeremy, Mortimer, Robert, Samuel, Picky, Finlay en Clarence” begon ik. “Ik vond het heel onterecht dat pap dit met mij moest doen... en jullie vonden dat misschien ook, Finn en Clarence. Ik moest eraan wennen, maar na een paar dagen vond ik het in feite, eh... nu niet lachen... best wel fijn. Gewoon even bijna niets meer hoeven na zo'n adventure of a lifetime, en dat als men dit zo gewend is, dat je meer waardering krijgt... zoals ik van jullie.”
Van mijn verhaal was iedereen werkelijk stil geworden, ze keken me echt met grote ogen aan, en Clarence zelfs met een open mond van verbazing.
“En eh... hoe heet ze dan?” vroeg Stan.
“Brittany, bedoel je” zei Ava.
“Ja, die bedoel ik ook” zei Stan, “ik ben echt ontzettend onhandig met namen ook...”
“Ja, die waardeerde het ook wel” zei ik. “Maar wat ik jullie tenslotte nog wil zeggen, is eh... nogal gênant, geloof ik...” Ik werd echt stiknerveus.
“Zeg het maar” zei onze moeder.
“Ik zal niet lachen” zei Keith, “dat beloof ik plechtig.” Hij spreidde zijn wijs- en middelvinger en bracht ze naar zijn mond toe...
“Keith...” zeiden we allemaal tegen hem, want we wisten wel wat hij zou gaan doen.
“Rustig aan, allemaal” zei Keith, “dit is alleen maar een act...” Hij maakte een geluidje alsof hij spuwde, waar dus geen speeksel bij vrijkwam. We slaakten allemaal een zucht van opluchting.
“Ik eh... vind het dragen van luiers... fijn?” zei ik twijfelachtig. Het voelde binnen in me alsof er een gewicht van 10 ton in het niets was verdwenen.
Van deze opmerking werd iedereen weer stil. Onze vader facepalmde zelfs, omdat hij dit waarschijnlijk heel hard aan voelde komen en het misschien ook niet van me zou verwachten.
“Dat is prima” zei onze moeder.
Ava en al mijn broers zeiden ook allerlei dingen als “Ja, dat vind ik ook”, “Wat jij wilt, Alph” en “We zullen ermee proberen om te gaan.”
Onze vader was er nog steeds sprakeloos om. Hij staarde met wijdopen ogen en een afwezige blik naar ons allemaal en kon geen boe of ba zeggen.
“Betekent het dan ook dat je langer zo wilt leven?” vroeg Clarence uit het niets.
“Natuurlijk niet!” zei ik lachend. “Gewoon dat ik het gevoel van er eentje te hebben erg fijn heb leren vinden.”
“Zeg, ik heb daar wel eens op internet over gelezen” zei Jerry, “en dit ooit als één van de elementen in het werkstuk over fetisjisme verwerkt, toen ik nog op school zat. Dus, ik ken dat gevoel misschien wel.”
“Ah ja, dat weet ik inderdaad nog” zei Morty, “toen in de tijd dat ik nog zoiets met mijn voeten had...” Daar moesten hij, de rest van de eerste vierling en ik wel om lachen.
“Dus, papa” zei ik, “leer er maar mee omgaan, dan kan ik tenminste ook een leven lijden, hè?” Ik gaf hem twee lichte, speelse porren en trok mijn wenkbrauwen twee keer op.
“Ik zal 't proberen...” zuchtte mijn vader, tot grote positiviteit van de rest van ons. Dus het was goed. Daar was ik blij mee.
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Epiloog
Ik draag nu wel nog steeds luiers, maar dan alleen 's nachts, want anders ruïneert het mijn huid (weetje van de schrijfster ;)), en ik vind het nog steeds fijn.
Iedereen in mijn huis kan er prima mee omgaan, en ik heb het zelfs aan Brittany verteld, die hier ook volledig akkoord mee ging, dus dat is ook weer goed.
Afgelopen week (de eerste waar ik weer eens echt 18 bijna 19 was!) waren ik, Ava en al onze broers inderdaad lekker naar de stad gegaan, en onze ouders één op één uit eten, dus we hadden het echt gezellig, en vooral Clarence was blij dat hij Adrienne weer eens zag (die overigens niets meer wist van mij en Ava in vermomming! Hihihi ;D). Kortom: die avond stappen was de eerste die eens niet geruïneerd werd.
Afgelopen vrijdag ben ik ook met Brittany naar die nieuwe film geweest, die Undertale* heet, gebaseerd is op de gelijknamige game, en waar mijn broers eerder ook naartoe waren geweest. Brittany zou er ook met meerdere vrienden heen gaan, weet je nog? Nou, die hadden dus afgezegd, dus ze ging in plaats daar van maar met mij, en ik vond het echt héél fijn. :p
Ik zou zeggen: ik hoop dat jullie het fijn vonden om dit te lezen! :)

*-zucht- Ik zou best willen dat deze film eens echt in de bioscoop kwam, en jullie? Laat het me gerust weten!
 

bosma22

I love good stories, writing and music
Mooie epiloog zou graag meer lezen over alph als zijn 18 jarige zelf
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Dion zei:
Mooie epiloog zou graag meer lezen over alph als zijn 18 jarige zelf
Super bedankt voor de suggestie, ik heb ter aanleiding hiervan een short geschreven die
<a href="http://www.ab-dl-tb-club.nl/index.php?topic=17253.0">hier</a> te lezen is! ^-^
 

Crybaby

Nieuw lid
Hé ;D in het begin waar alle broers en zus werden voorgesteld heet er een broer Marciano,kheb in RL een broer en die heet Marceano maar je spreekt het hetzelfde uit :eek: ;D
 

Little Endy

Sayori the shy Enderman :3 (he/they)
Crybaby zei:
Hé ;D in het begin waar alle broers en zus werden voorgesteld heet er een broer Marciano,kheb in RL een broer en die heet Marceano maar je spreekt het hetzelfde uit :eek: ;D
hihihi, da's dan wel even toevallig *giechelt een beetje* ^-^
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Bart Oppas gezocht voor aankomde week een dagje Contact advertenties 3
Daan1205 Deze week een keer luieren in Hengelo(Overijssel) Contact advertenties 27
m88n Een hele week verplicht in luiers Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 15
P Een hele week de tijd#poepervaring opdoen Broekplassers en Poepers 2
justanotherAB Een week 24/7 Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
T Tips voor (bijna) een week 24/7 Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 11
Artemis Een week in luiers - hoe voelt dat? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
BFB08 Een week 24/7 W 69
J Een week thuis W 17
A een Week in bed W 3
Diapergirly94 Wie heeft een ticket voor ABDL social over? Pub 2
O Zijn er “AI” tools die ondergoed door luiers kunnen veranderen in een foto? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
B Nog niet klaar Bezoek aan een abdl friendly prostituee 16+ Verhalen 22
Maxicouche Uit de kast - een normaal luierleven (deel 1) 16+ Verhalen 8
S Oprechte liefde voor een lief en ondeugend meisje (regio Antwerpen en Breda) Contact advertenties 0
M Droge luier na een nacht, wat nu? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Drentse liefhebber M’n luier is een beetje nat Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
L Zoektocht naar een papa of mama Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
R Opzoek naar een leuke gezellig klik (f) Contact advertenties 2
O Effetjes voorstellen (lang, sorry, ik werd een beetje enthousiast) Voorstellen 24
D tips bij de start van een DD/lg relatie? Algemeen 10
N Verhaal Klaar Dylan's Turnavontuur: Een Friponneuze Verwisseling D 1
Wieltje Wat als je het een keertje 'anders' deed? Broekplassers en Poepers 4
Drentse liefhebber Dit weekend een keer weer heerlijk luieren. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
Babyboy2024 Een grote beginnende stapje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
F Nog niet klaar Nog steeds een grote meid?? N 93
Babyukkie Een vraag van lid. Wil graag weten hoe we hier mee om gaan moderator talk 1
Pup Gezocht: Online daddy voor een lief kleintje (2.0) Contact advertenties 12
Hans4ABDL Domi man die plaats heeft voor een ABDL subje.Vrouw/jongen/tgirl Contact advertenties 12
secrettess Vandaag iemand zin om af te spreken of een andere keer? Contact advertenties 31
Diaperthijs Lekker Zitten in een poepluier. Yesss of eeewww? VVV 40
I Een enorme stap.. Contact advertenties 9
B Daddy op zoek naar een little Contact advertenties 4
R Ricky krijgt een luier van Adje om Q R 3
baby metalhead 666 trek de stoute schoenen aan en geef het nog maar eens een kans opzoek naar ....... Contact advertenties 1
A Heeft er iemand ervaring/tips om in een luier naar plopsaland de panne te gaan? Polls 6
A Is er iemand voor een afspraakje in Leeuwarden vriendelijke groet Robert AB/DL Fotos 5
C Wie heeft hier een verklaring voor ? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 15
HarmonixFairy Meisje met een droom stelt zich voor... Voorstellen 22
DiaperT1 Een luier voor het gemak. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 16
Bam-Bi Ik zoek een lief ab meisje Contact advertenties 7
babydaniel Re meisjes gezocht in België voor een luier date Contact advertenties 4
Baby Charlotte Welke AB spenen hebben nog een ventiel? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
L Met een groepje naar intens Contact advertenties 13
Wants to be in Diapers Een slaafgeborene van het neoliberalisme S 4
P Leuke luier date met een vrouw Contact advertenties 5
AmberLuiertje Discussie met een vriendin Algemeen 50
B op zoek naar een vrouw Contact advertenties 5
M Heb jij een maatje Large maar niet veel centjes om te luieren ? Contact advertenties 5
Bart Wie in de omgeving Zuidwest-Brabant heeft een dikke luier over Contact advertenties 0
Similar threads


















































Bovenaan