Efteling

littlel

Toplid
Dit verhaal is niet waargebeurd

Samen met papa zit ik in de auto onderweg naar de Efteling. Er staat een cd aan met muziek en sprookjes van de Efteling en ik heb een rammelaar zodat ik me niet ga vervelen in de auto. Het is niet heel lang rijden naar de Efteling en ik heb super veel zin in dit weekend. Na een tijdje rijden wijst papa me op het hotel van de Efteling en we parkeren de auto in de buurt van het hotel. Uit de achterbak pakt papa mijn kinderwagen en de tassen met onze spullen. Hij maakt mij los uit het kinderzitje en tilt me in de kinderwagen. Papa rijdt mij naar de ingang van het hotel en hij gaat naar de receptie. De vrouw kijkt een beetje raar naar mij, maar dat maakt mij niet uit, mijn speen is veel interessanter. De vrouw geeft sleutels aan papa en die rijdt mij de lift in en samen gaan we naar onze kamer. Het is een mooie kamer. “Heb jij er zin in kleintje?” Ik knik en papa haalt mij uit de kinderwagen en zet mij bij het raam. “Kijk daar wonen de kaboutertjes en andere bewoners van het sprookjesbos”, zegt papa. Ik zie de Efteling en ik heb nog meer zin in dit weekend, ik ben er al zo lang niet meer geweest. “Nu gaan we even wat eten en dan kan jij naar bed, want het wordt morgen een lange dag.” Papa zet mij in het kinderstoeltje en warmt een babyhapje en een flesje melk in de magnetron. Ik krijg een slab om en papa voert mij mijn hapje. “Daar komt het vliegtuig broem broem broem, mondje open.” Ik open mijn mond voor weer een hapje. Als het allemaal op is krijg ik van papa nog een bakje vla en dan brengt hij me naar de badkamer.

Op de commode trekt hij mijn romper uit en mijn nog droge luier wordt ook uitgedaan. Papa laat het bad vollopen en tilt mij erin. “Je weet al wat er gaat komen toch kleintje? Papa gaat jou eens goed wassen, want dat is nodig bij kleintjes. Die doen vaak vieze dingetjes.” Hij pakt de sproeier en maakt mijn haren nat, met shampoo wast hij mijn haren goed en spoelt ze daarna weer uit. Dan pakt hij een washand en maakt mijn gezicht nat. Papa spuit een klodder zeep op de washand en wast hij mijn gezicht, nek en schouders. Met water wast hij de zeep weer uit mijn gezicht. Ik moet gaan staan en met nieuwe zeep wast papa de rest van mijn lichaam. Hij wast extra goed mijn oksels, tussen mijn bilnaad, mijn voeten en mijn piemel. Met de sproeier spoelt hij me af en dan pakt hij een spons en spuit daar zeep op. “Extra aandacht voor de vieste plekjes van je lichaam.” Met de spons worden mijn voeten, oksels, piemel, billen, ook stevig tussen de billen en mijn balzak gewassen. Daarna spoelt en droogt papa mij af en poets hij mijn tandjes goed. Dan moet ik weer op de commode gaan liggen. Ik word lekker ingesmeerd met babyolie en luierzalf, daarna een laag poeder en dan een dikke nachtluier en pyjama met voetjes. De kamer heeft een babykamer en daar moet ik slapen. Het is een kamer met sprookjes behang, een bed met spijltjes, speelgoed, een commode en nog meer leuke baby dingen. Papa legt mij in het bedje tegen hem aan en leest mij een boekje van de Efteling voor. Tijdens het lezen knuffelt hij me en als het verhaaltje uit is krijg ik een kus. “Ik ga alle spulletjes uitpakken en jij gaat lekker slapen en dan gaan we morgen naar de sprookjes toe, welterusten kleintje.”

Wordt vervolgt
 

littlel

Toplid
De volgende ochtend maakt papa mij wakker, ik voel mijn luier die ik vannacht nat gemaakt heb. Papa tilt mij in de kinderstoel en doet mijn slab om. Ik krijg pap gevoerd door hem en ik heb heel veel zin in de Efteling. Als alles op is, wast papa me weer goed, verschoont hij mijn luier en doet me een lieve baby blauwe romper aan met de tekst ‘I love papa’. Papa zet me in de box en gaat zelf even eten en wassen. “Lief spelen dan ben ik zo terug.” Ik speel met wat knuffels en ander leuk baby speelgoed. Als papa terug is ruikt hij lekker naar douchefris en helpt hij me met mijn schoenen aantrekken. “Heb je er al zin in?” Ik knik enthousiast. “Mooi zo”, zegt papa. Ik krijg een speen in mijn mond en moet in de kinderwagen. Hij maakt mij vast en zet een tas met eten en verschoon spullen onder in de kinderwagen. We verlaten het hotel en gaan richting het park. Papa duwt mij in de kinderwagen door de omgeving van het park, het is al open en ziet er druk uit. Bij de ingang klinkt er vrolijke muziek en als onze kaartjes gecontroleerd zijn lopen we in de Efteling. Ik herken bijna niks meer, omdat ik een echt kleintje was toen ik hier voor het laatst was. Er staan allerlei verklede mensen bij de ingang en iedereen maakt foto’s. “Dat gaan wij ook nog doen hoor, maar ik denk dat jij liever naar de sprookjes gaat.” Ik knik en ik kan niet wachten op de sprookjes.

We gaan door het park en komen uiteindelijk bij het sprookjesbos. Mensen kijken me raar aan, maar dat zie ik amper omdat er teveel leuks te zien is. We gaan het sprookjesbos in en ik zie roodkapje en een grote draak en een vliegend tapijt. “Leuk allemaal toch liefje? We gaan alles eens rustig bekijken.” We gaan eerst naar roodkapje en luisteren naar het verhaaltje over roodkapje met de wolf. Er zijn veel kleine kinderen met ouders in het sprookjesbos en iedereen geniet. Papa rijdt mij naar het volgende sprookje en dat is Hans en Grietje. Ik mag aan het hekje rammelen en dan verschijnt de heks. Papa komt voor mij zitten en vraagt of ik niet geschrokken ben van de heks en vraagt of deze sprookjes niet te eng voor mij zijn, maar ik vind het niet eng. Hij geeft me een kus en steekt een hand in mijn luier om te controleren of ik nog droog ben. De mensen om ons heen kijken allemaal naar ons. Na Hans en Grietje gaan we naar een paddestoel met een vrolijk muziekje, ik herken het van uit de auto. Papa maakt mij los en ik mag met mijn oor op de paddestoel liggen. Na een tijdje geluisterd te hebben ga ik weer terug in de kinderwagen en rijden we naar een restaurantje in het sprookjesbos. Ik krijg van papa een flesje met limonade en een koekje en zelf besteld hij een koffie. Ik drink en eet het lief op en ik heb het super erg naar mijn zin samen met papa.
 

littlel

Toplid
Als alles op is gaan we weer het sprookjesbos in. Papa rijdt me naar de trollenkoning en die vertelt een verhaaltje en daarna begint de grond onder de kinderwagen te trillen. Alle kleine kinderen beginnen te schreeuwen en te lachen en ook ik moet lachen. Ik vind het zo leuk dat ik het sprookje een paar keer mag luisteren van papa en elke keer lachen papa en ik bij het trillen. Als ik het niet meer leuk vind gaan we naar het kabouterdorp. Er zijn allemaal paddestoelen waar je ook in kan en ik zie allemaal kabouters. Er zijn ook speeltoestellen en een glijbaan uit de paddenstoel. Papa maakt mij los uit de kinderwagen en zet deze netjes aan de kant. Aan de hand van papa gaan we verschillende paddestoelen in en papa helpt mij de trapjes op, want dat is gevaarlijk zegt hij. Terwijl we lopen voel ik de limonade van net in mijn luier stromen, maar dat vind ik niet erg. In de paddestoelen zie ik schrijvende kabouters en ook zijn er kabouters die aan het bakken zijn. Papa laat mij alles zien en samen kijken we alles aandachtig en uitgebreid. We zijn heel blij samen, ik hou van papa. Als we in alle paddestoelen zijn geweest komen we bij de glijbaan aan. Ik moet tussen de benen van papa liggen en samen glijden we naar beneden, we gaan best wel hard. “Dat was cool he kleintje!” Ik knik.

We hebben een gedeelte van het sprookjesbos gehad en papa wil nu nog wat andere dingetjes doen. Papa rijdt mij het sprookjesbos uit en we gaan naar de autootjes. Onderweg laat papa mij ruiken aan de mooie bloemen in het park en we zien allemaal leuke vogeltjes. Op een brug haalt papa een handje vissenvoer uit een apparaat en dat mag ik aan de karpers voeren. “Wat een grote vissen he! Pas maar op dat ze je niet opeten.” Papa begint mijn buik te kietelen en grijpt me vast en hij maakt geluiden alsof hij me gaat opeten. Ik moet heel hard lachen en ook papa moet lachen. Onderweg komen we ook langs alle grote achtbanen en papa plaatst me op een mooi plekje zodat ik alle achtbanen kan zien. “Wat gaaf om te zien, maar jij bent nog veel te klein voor al die grote achtbanen! Papa zou wel een rondje willen maken, maar ik ga je niet alleen laten natuurlijk!” Op dat moment loopt er een medewerker van de Efteling langs samen met de mascottes van de Efteling. “Moet ik anders samen met Pardoes en Pardijn op dit kleintje letten dan kunt u in de achtbaan?”, zegt de medewerker van de Efteling. Dat wil papa wel en hij gaat in de korte rij staan terwijl ik met Pardoes en Pardijn speel. Ik vind het heel leuk om met ze te spelen en na een tijdje wijzen ze naar de achtbaan. “Kijk daar is jouw papa”, zegt de medewerker. Ik zie papa zwaaien en daarna zie ik hem heel snel langskomen. Papa komt terug en zegt dat het heel gaaf was en hij bedankt de medewerker en Pardoes en Pardijn. Papa haalt mij uit de kinderwagen en samen met Pardoes, Pardijn en de medewerker ga ik op de foto. Ook maakt de medewerker nog een foto met de mascottes, papa en mij. Ik krijg een knuffel van ze en ik moet van papa de medewerker ook een knuffel geven om te bedanken.

“Dat was lief zeg, ook een leuke foto voor in je plakboek.” We lopen naar de autootjes en ik mag achter het stuur. We rijden langs allemaal mooie planten en het voelt stoer om zelf te sturen, maar dat is niet helemaal echt. Als we uit de autootjes komen gaan we met de stoomtrein richting de uitgang van het park en we verlaten het park. “Het is tijd voor een middagslaapje want vanmiddag heeft papa iets leuks voor je geregeld.” Ik vind het jammer dat we het park uitgaan, maar morgen hebben we nog een hele dag en ik heb zin in de verassing. Terug in het hotel kleed papa mij uit en gooit hij mijn natte luier weg. Met een washandje wast hij me snel bij de wasbak. Daarna krijg ik weer een luier aan en een pyjama en moet ik van papa gaan slapen. Ik droom over alles wat ik gezien heb vandaag en ik ben benieuwd naar de verrassing.
 

littlel

Toplid
Papa maakt mij wakker en helpt me uit de pyjama in een nieuwe luier, want tijdens het slapen heb ik in de oude luier geplast. Daarna kleed papa mij weer aan in een rompertje en hij helpt me met een flesje appelsap en een sprookjesboom koekje. “Ben je al benieuwd wat we gaan doen kleintje?” Ik knik heel enthousiast, want ik kan echt niet meer wachten. Als ik mijn flesje netjes leeg heb gedronken en ook de koekjes lekker op gesnoept heb zet papa mij in de kinderwagen en gaan we het hotel uit. Papa duwt mij over de voetpaden richting het Efteling park. Ik zie de mooie ingang alweer en ik vraag me steeds meer af wat we gaan doen. Bij de ingang gaan we door een speciale ingang naar binnen en zo komen we bij het Efteling theater. In de hal van het theater staan er allemaal verklede mensen als sprookjesfiguren ons op te wachten. “Weet je wat wij gaan doen? Papa heeft voor ons tweeën een plekje bijna vooraan bij het podium van de grote sprookjesmusical!” Dat vind ik echt heel leuk en ik knik blij naar papa. Een fotograaf zet papa en mij samen met de verklede mensen op de foto en die krijgen we gratis. Daarna gaan we de zaal in want het gaat bijna beginnen. Ik moet lopend de zaal in, want de kinderwagen mag niet mee. Papa geeft mij een hand. Bij de kaartjescontrole krijgen we een zakje met snoepjes en een lichtje voor om je vinger.

Als we een tijdje op onze plek zitten begint het en wordt het donker in de zaal. De gordijnen gaan open en ik zie de sprookjesboom en alle andere sprookjes. De musical is super vrolijk met allemaal leuke liedjes en sommige teksten kan ik een beetje mee brabbelen door de cd’tjes van onderweg naar de Efteling. Papa voert me af en toe een snoepje en lacht vrolijk naar me. In de pauze voelt papa uitgebreid aan mijn luier of ik nog droog ben en dat ben ik, dat maakt papa en mij altijd trots. Na de pauze gaat de musical verder en de heks heeft het licht weg getoverd en daarom is het helemaal donker, iedereen moet helpen met het lampje om zijn vinger en papa helpt mij om het lampje aan te doen. Alle goede sprookjesfiguren bedanken ons voor de hulp en Grietje steekt een duim naar mij op. Daarna spelen er weer allemaal liedjes en gaat het verhaal verder. Het verhaal eindigt vrolijk en enthousiast klap ik in mijn handen, helaas is het daarna afgelopen. In het theater verkopen ze allemaal spulletjes van de musical en ik krijg van papa een drinkbeker en een bordje met de sprookjesboom erop en ik krijg een onesie in de vorm van de wolf. Papa is zo lief voor me en de onesie is zo zacht. Dan gaan we weer terug naar het hotel en ik knuffel papa voor de leuke verrassing.

In het hotel van het restaurant eten papa en ik samen een pizza en hij snijdt kleine stukjes voor me en voert me. Het is echt super lekker, maar ik ben super moe van deze drukke en lange dag en papa ziet dat ook. “We nemen geen toetje, want jij moet nodig naar bed. Morgen wordt het weer een leuke maar lange dag.” Op de kamer kleed papa me uit en gooit hij mijn luier weg. Hij vult het bad en met een zachte washand en lekkere zeep wast hij me heel uitgebreid. Het warme water en de zachte washand voelen heerlijk. Ik vind het zo lekker als papa me wast en verschoont, het voelt zo veilig. Hij droogt me zacht af met de washand, smeert me in met olie en luierzalf en ik krijg een laag poeder. Daarna legt papa een dikke nachtluier onder mijn billetjes en krijg ik nog een laatste aai over mijn billen als hij de luier dicht plakt. Ik mag in de nieuwe onesie slapen en dat vind ik super leuk. Papa leest me nog een sprookje voor en daarna mag ik lekker slapen. “Droom maar over vandaag en wat er morgen nog gaat komen kleintje.” Ik krijg een kus en het licht gaat uit, gelukkig blijft er wel een nachtlampje branden.
 

littlel

Toplid
De volgende ochtend maakt papa mij wakker. Hij helpt me met ontbijten en hij stopt me uitgebreid in bad met washandjes en sponzen. “Anders gaat het kleintje stinken.” Als ik aangekleed ben na het wassen gaat papa zich snel even douchen en speel ik in de box. Als ook papa schoon en fris is gaan we weer naar de Efteling toe wandelen. Vanuit de ingang gaan we naar de Fata Morgana waar papa me helpt me lopen in de wachtrij en hij helpt me met instappen. In het bootje varen we langs allemaal bijzondere dingen, maar papa denkt dat ik het eng vind. “Misschien is deze attractie een beetje te spannend voor je, we gaan zo maar naar het sprookjesbos.” Als de grote reus komt doet papa snel zijn handen voor mijn ogen. Aan het einde helpt papa mij weer met uitstappen en als ik in de kinderwagen zit duwt papa mij door het park.

We gaan naar het sprookjesbos en bekijken nu de sprookjes die we gister niet gezien hebben. Ik mag een paar keer naar de Indische waterlelies kijken en het muziekje vind ik super leuk. Ook het sprookje met de fakir vind ik heel gaaf, want hij vliegt! Ik snap niet hoe dat kan. Doornroosje en sneeuwwitje vind ik ook een leuk sprookje en het kasteel is ook heel mooi. Bij ezeltje strekje mag ik van papa de munt vangen. Ook mag ik de verhaaltjes van langnek luisteren en ik vind het heel gaaf hoe zijn nek zo hoog komt, hij kan alles zien. Ook de sprookjesboom vind ik super leuk om naar te luisteren, want die weet echt alle sprookjes uit zijn hoofd en hij leest super leuk voor. Later wil ik de sprookjesboom worden, want die weet heel veel. Terwijl ik zit te luisteren in de kinderwagen voelt papa aan mijn luier en die is nat, omdat ik een plas heb gedaan. Ik vind het warme gevoel wel lekker, maar volgens papa is dat bah. We gaan ook naar het meisje met de zwavelstokjes en ik vind het verhaal zo zielig. Na het meisje met de zwavelstokjes duwt papa mij naar de uitgang van het bos en in de toiletten wordt ik verschoond door papa. Bij de wasbak maakt hij een washandje nat om mijn plasjes goed weg te wassen en met zalf en poeder smeert hij alles goed in. Een dikke schone luier schuift hij onder mijn billen en hij doet mijn romper weer dicht. “Zo dat is weer helemaal schoon.”

Papa duwt mij naar een restaurantje waar ik mooi uitzicht heb over de enorme achtbanen. Vol verwondering kijk ik hoe de treintjes supersnel over de baan heen vliegen. Papa haalt wat drinken en een lekker plakje cake voor ons en hij helpt me met eten en drinken. Telkens word ik afgeleid door de snelle achtbanen en papa lacht naar me als hij me aan het voeren is, maar ik mijn hoofd weer omdraai omdat ik de achtbaan hoor. Als alles op is duwt papa mij weer verder het park in en we komen langs de wildwaterbaan. Ik mag er van papa niet in omdat ik te klein ben, maar ik mag wel kijken en met pistolen kan ik de mensen nat spuiten. Ik moet heel hard lachen als ik weer mensen nat schiet. Ook papa heeft heel veel lol. Als ik klaar ben met schieten rijden we weer verder, het park is echt heel groot. Papa rijdt mij naar droomvlucht en hij helpt mij met lopen in de wachtrij. Ik vind de rit echt zo gaaf en alle elfjes en trollen vind ik super mooi. Ook het muziekje vind ik mooi en ik kan mijn ogen bijna niet geloven. In het karretje lig ik lekker tegen papa aan die een arm om mij heen heeft en samen bekijken we al het moois. Ik voel me zo blij en veilig met papa. De mooie attractie en de liefde van papa maken dit moment geweldig. Als het af is wil ik nog een keer en papa vindt dat goed. Opnieuw gaan we in de rij en weer gaan we in een karretje door de droomvlucht. Papa knuffelt en kust me tijdens de rit en hij wijst naar alle mooie dingen.

Na de droomvlucht heeft papa mij richting de Carnaval gereden en daar kunnen we zonder wachten instappen. De rit is super vrolijk en het muziekje zal ik niet snel vergeten. Na de carnaval duwt papa mij naar de bootjes en in de bootjes voert papa mij een broodje. Ook mag ik met stukjes brood de eendjes in de vijver voeren. Het is lekker weer en het boottochtje met papa is leuk en duurt best wel lang. Na het boottochtje ga ik met papa naar de laven en in een slak op de monorail gaan we langs alle huisjes, wat een gekke wezentjes. Als we ook de laven hebben gedaan mag ik samen met papa in de draaimolen. Papa tilt mij op het paard en houdt mij goed vast als we gaan draaien. Na de draaimolen wil papa in de uitkijktoren. Ik moet van papa op het bankje blijven zitten en ik mag niet tegen het hekje aan staan. We gaan super hoog en ik kan alles zien. Papa wijst alles waar we geweest zijn aan en hij laat mij het hotel waar we slapen zien. Ik vind het heel mooi om alles te zien, maar ik ben ook wel weer blij als ik samen met mijn papa beneden op de grond ben. Beneden mag ik allemaal papier in Hollebolle Gijs gooien en papa en ik gaan in de traptreintjes.

Na de traptreintjes haalt papa een lekker ijsje voor ons samen en om de beurt nemen we een hapje van het ijsje. Het is super lekker, maar mijn gezicht zit helemaal onder. “Lekker zitten kliederen kleintje? Dat mag hoor, maar ik zal je snoetje nu even schoonmaken.” Met een nat doekje maakt papa mijn mond schoon. Volgens papa gaan we nu naar de mooiste attractie van het park. Het is een nieuwe attractie en papa heeft al een keertje een ritje gemaakt. Het wachten duurt heel lang, maar als we eindelijk naar binnen mogen gaat de hele attractie over Pardoes en Pardijn. De attractie is echt geweldig en er is zo veel te zien. Ik ben echt helemaal onder de indruk van de attractie. Als we uit de attractie zijn komt papa voor mij zitten. “Het is alweer middag kleintje en we moeten onze spullen ook nog inpakken en naar huis toe rijden dus we moeten nu helaas naar de uitgang van het park.” Nu papa dit zegt word ik een beetje verdrietig, het was zo leuk samen met papa in de Efteling en nu moeten we bijna naar huis. Papa duwt mij naar huis en ik bekijk alles nog een keer extra goed zodat ik er nog lang over kan dromen. Bij de uitgang van het park mag ik nog op de foto met alle sprookjesfiguren en daarna verlaten we het hotel en gaan we terug naar het hotel.

Op onze kamer geeft papa mij een flesje melk en daarna moet ik naar bed. Terwijl ik slaap en droom over de mooie dagen in de Efteling is papa onze koffers aan het inpakken. Ik droom heerlijk over alle avonturen en de mooie tijd in de Efteling en ik ben heel blij met de onesie van de wolf die ik van papa heb gehad. Na een paar uurtjes komt papa me wakker maken. “We gaan zo weer naar huis rijden, maar ik zal je eerst nog even in bad stoppen zodat je thuis meteen naar bed kan.” Papa stopt mij lekker in bad met shampoo en badschuim van de sprookjesboom en een washandje en spons in de vorm van de draak en de sprookjesboom. Na het wassen kleed papa me aan en dan gaan we in een heel mooi restaurant van de Efteling lekker frietjes eten met appelmoes en mayonaise. Ook krijg ik een super lekker toetje van papa. Ik heb super lekker gegeten, maar helaas zit het er nu echt op. Ik ben echt heel erg moe maar het was het helemaal waard. Papa checkt ons uit bij het hotel en in de auto rijden we naar huis, de sprookjes cd staat aan, maar al heel snel lig ik lekker achterin te slapen. Papa tilt me thuis naar bed en we knuffelen om te bedanken voor het leuke weekend. Ik geef papa een kus en ga slapen. Ik droom over het mooiste weekend ooit, wat is het fantastisch om lekker een kleintje te zijn. Ik heb me nog nooit zo erg een kleintje gevoeld, de Efteling is echt een wereld vol wonderen.

Einde
 
Is deze schrijver nog actief als er een soort gelijk verhaal of een vervolg kan komen zou mooi zijn. Is namelijk een super mooi verhaal @littel Blijkbaar niet meer actief denk ik maar als het anders is laat weten echt een aanrader om te lezen
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
A Efteling verzorgingstafel Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 21
tbdl_guy Tbdl en Efteling fan? Dan zoek ik jou! Contact advertenties 5
W Efteling Contact advertenties 14
A Dagje efteling Contact advertenties 0
A Leukste plek om te overnachten als abdl of dl VVV 17
A Kleding in pretparken (efteling onsie onderkleding) (disneyland etc.) Kleding 8
A Een luierverhaal geschreven door de AI E 1
A Tim na de efteling T 8
Plasbibs In de Efteling Broekplassers en Poepers 3
tbdl_guy Gezocht iemand van mijn eigen leeftijd om zondag mee naar de Efteling te gaan. Contact advertenties 1
Roy Ik ga aankomende zondag naar de efteling Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 37
A ben je wel eens in de efteling geweest met een luier om? Polls 285
A efteling verschonen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 57
A Luiers kopen in winkel en nog een andere vraag Luiers 43
G Foto's van het weekje Efteling met babyfabiola en Kittycat op mijn website (www.pappie.nu) AB/DL Fotos 5
Stiekemebroekplasser Naar de Efteling Contact advertenties 19
kruik Efteling Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
pampervuller vrijdag 18 December Efteling Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
JustYouri Efteling-weekend E 4
JustYouri Efteling Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
B korting efteling Tiener Baby's / Luierliefhebbers 8
Bovenaan