Gizmo,s avonturen

wat vind je van mijn verhaal ??

  • 1 prut

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2 mwaa kan beter

    Stemmen: 1 4,8%
  • 3 nee dit is het niet

    Stemmen: 2 9,5%
  • 4 ja ik vind het wel leuk maar

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5 niet goed en niet slecht

    Stemmen: 1 4,8%
  • 6 mooi

    Stemmen: 4 19,0%
  • 7 prachtig maar kan beter

    Stemmen: 1 4,8%
  • 8 super verhaal

    Stemmen: 4 19,0%
  • 9 jij kan schrijven wow

    Stemmen: 3 14,3%
  • 10 een tien met een griffel

    Stemmen: 5 23,8%

  • Totaal stemmers
    21
G

gizmo

Guest
Droomwereld

H1 de verandering en de verschoning​

De zon kwam op en ik was niet meer in mijn kamer ,een man kwam de kamer binnen en vroeg ben je wakker ? Ja zei ik en ik vroeg “Waar ben ik ?”
De man zei je bent hier en ik vroeg me af wat hier was .
Stilletjes klom ik uit bed en liep ik naar de man toe ,wat ben ik klein dacht ik .
Ik merkte dat de ramen hoog zaten en de kamer veel breder was dan mijn eigen kamer , Samen liepen we naar beneden waar een grote tafel stond met nog meer vreemde mensen ,
verward ging ik zitten . De man die bij mij was ging naast mij zitten , een vrouw aan de andere kant van mij vroeg heb je lekker geslapen en ben je droog ?
“Droog dacht ik wat is er mis hier ?”
Langzaam keek ik naar beneden en zag ik een kort dik broekje met aan de bovenkant een stukje luier die er uitstak ,
shit dacht ik en langzaam voelde ik me volle blaas leeglopen in de luier .
De vrouw die mij aansprak grinnikte en zei na het eten verschoon ik je wel , de andere mensen keken naar mij en ik zag meer mensen met een kort dik broekje ,sommige hadden een speen in hun mond , sommige een kinderachtig truitje .
De man die zei dat ik hier was kwam met 6 bordjes pap aangelopen en deed bij mij en de 5 andere kleine volwassenen een slabje om , de vrouw naast mij zei zit je lekker ?
Dan kan ik je voeren , ik was nog steeds verward en alles schoot door mij heen , luier , voeren , klein ?
Toen schreeuwde ik wat gebeurt hier ?
Oké zei de man het kleintje is verward , we zullen ons even voorstellen
Ik , ik ben Maarten de Pappie en dat is , hij wees naast mij , dat is Anna je Mammie , daarna komen Ester , Emilie , loena en Astrid die kan je ook Mama noemen , maar daar heb je weinig mee te maken , de overige die aan de tafel zitten zijn je broertjes en zusjes .
Ze zwaaiden allemaal effe en ik keek om me heen , Anna pakte de lepel en duwde zomaar een hap pap naar binnen .
Jummie dacht ik en ik at alles rustig op ,terwijl ik zat te eten keek ik rustig rond , ik zag dat me broertjes en zusjes in een kinderstoel zaten en dat er boxen in de kamer stonden met ladingen speelgoed .
Anna merkte dat ik er naar keek en zei : zodadelijk mag je spelen , maar eerst eten en verschonen , langzaam raakte het bordje leeg en schoof Anna mijn stoel weg ,ze zei kom gaan we naar boven .
Ze tilde me op en ik begon tegen te werken , Anna merkte dat en gaf me een tik op me billen .
”Ophouden jij kleine deugniet” ,
ik schrok en dacht help wat nu ? Moet ik echt verschoont worden ? ,
ik liet me maar naar boven dragen , want ik was bang voor nog zo,n klap .
Anna deed een deur open en ik zag een grote ruimte met commodes , douches en 1 groot bad met een plastic kleed er boven ,
Anna legde me dus op 1 van die commodes en ik kreeg een rood gezichtje ,ik voelde dat ik poepen moest .
Anna keek me vragend aan en vroeg “wat is er? Benauwd beantwoorde ik haar vraag met ik moet poepen ,
ze zei : dan moet je dat maar snel doen , want nu ga ik je verschonen en als je het in je nieuwe luier doet moet je erin rond blijven lopen .
Langzaam begon ik te beseffen dat ze me niet op het potje zou zetten en ik denk nee he langzaam ontspande ik en liep de poep me luier in , gedver dacht ik wat een smeerboel zou dat geven .
Anna wachtte af en vroeg : ben je klaar ? Ja zei ik met een beschamend gezicht en ik voelde de poep rond me billetjes glijden , Anna pakte me handjes beet en bond ze vast “Zo dan kan je niet meer weg” zei ze en ze deed de luier open .
Langzaam kwam de stank me tegemoet en begon ik te huilen , waarom nou ik , dacht ik . Maar toch vond ik het wel lekker en liet ik het toe dat Anna me ging verschonen . Langzaam maakte ze me los en liet ze me naakt van de commode afkomen , de deur ging open en daar stond mijn zusje met haar Moeder Loena .Ik schaamde me dood ,dus ik nam een spurt en verborg achter de commode , Loena zei : Ik zie dat je een moeilijk kleintje hebt en Anna zei ja en pakte me beet .
“Ik denk dat ik hem maar effe ga wassen want hij heeft in zijn luier gepoept” zei Anna , oke zei Loena dan help ik je wel en ze lieten mijn zusje effe alleen , ik spartelde en huilde omdat ik me groot genoeg voelde om mezelf te wassen en geen luier te dragen ,
Loena en Anna legde me op het plastic kleed en lieten dat zachtjes het bad in zakken , toen deed Anna de kraan en ging Loena me zusje verschonen .
Anna vroeg aan mij “kijk dit is toch niet zo erg”en ik genoot van het water , ik spetterde en lachte .
Na afloop legde Anna me weer op de commode en toen ik weer vastlag deed ze me een mooie luier om en liet ze me effe wachten totdat Loena ook klaar was met mijn zusje , Loena en Anna maakten ons los en zeiden hop naar beneden lieve “kleintjes”​

H 2 de box en de straf

Toen we beneden waren mochten we spelen , ik had nog nooit zoveel speelgoed bij elkaar gezien dus ik stormde er op af en verzamelde al het speelgoed , ik dacht van MIJ , van MIJ , van MIJ , ook begon ik om heen te slaan , het was mijn speelgoed vond ik .
Anna zag dat en zei Gismootje ben je helemaal belatafeld leg dat speelgoed terug anders ga je in de box”.
Na de zin gezegd te hebben liep Anna weg en begon ik nog meer speelgoed te verzamelen , ze zag dat en gaf mij eerst een pets tegen me billen en toen zette ze me in de box , natuurlijk zette ik het op een schreeuwen , het was toch mijn speelgoed ?
Daar kwam Esther met mijn broertje ,
ze zei als je nu niet op houd met jengelen blijf je alleen maar langer zitten , mijn broertje stak zijn tong uit en begon lief te spelen.
Teleurgesteld ging ik zitten en dacht wat een klote zooi , langzaam zette ik het weer op een krijsen , nu was ik echt kwaad , wat dachten die vreemde Moeders wel .
Mijn broertjes en zusjes keken op en begonnen me verbaasd aan te kijken , mij boeide het niet , ik wilde uit die stomme box .
Esther kwam aangelopen en haalde me uit de box , ze zei dit kleintje verdient een ergere straf en ik dacht ohjee wat heb ik me nou weer op de hals gehaald ,
Esther zette me vast in een kinderstoel en haalde een blinddoek .
Ze knoopte hem voor mijn ogen en liet me weer op de grond staan ,
ze zei : Zo nu gaan we een reisje maken naar de tuin en daar zet ik je vast voor een tijd , zo leer je het wel af dat schreeuwen .
Ze bracht me naar de tuin en ik hoorde een hek , ook voelde ik dat ze me een tuigje omdeed en me vastmaakte , ik hoorde het hek dichtklappen en een stoel schuiven , ik wist dus dat ze daar zat . Stil ging ik bedroefd op de grond zitten , ik voelde me vernederd en angstig .
Ik dacht aan gisteravond , ik was gewoon gaan slapen dus ik moet wel wakker zijn dacht ik , maar waar hebben mijn ouders mij dan heen gebracht ?
Zo zat ik een beetje in mijzelf na te denken over wat er allemaal op deze rare dag gebeurt was , ik hoorde het hek en dat verstoorde mijn nadenken , mijn blinddoek ging af en daar stond Maarten de Pappie .
Hij zei : ik zie dat jij je niet kon gedragen en dat je verward bent omdat je hier in dit huis bent wakker geworden . Aarzelend zei ik ja en wachtte af , Maarten maakte me los en zei: Kom dan gaan we naar het souterrain dan vertel ik alles .
Hij tilde me op en liep naar het souterrain waar een heel groot zwembad was en zachte zitzakken , hij zette me neer op 1 van de zakken en ging voor mij zitten .​

H3 de plek waar ik was en hoe ik er kwam

Maarten vertelde mij dat ik in een droomwereld was , ik keek hem verbaasd aan . Droomwereld , had ik dan eerder over deze plek gedroomd ? Hij zag mijn verbaasde blik en vroeg : vertel eens wat verbaasd je zo ?
Nou begon ik , ik heb deze plek nog nooit gezien in mijn dromen .
Ik heb wel eens gedroomd dat ik weer klein en schattig zou zijn maar in zo,n groot huis en met anderen nee dat niet , Maarten begreep me dat zag ik .
Hij zei nee dat klopt ,
hier komen de echte dromers uit . De mensen met veel fantasie ,
ik keek nog steeds verbaasd .
Oké ik wist waar ik was maar hoe ik hier kwam dat niet , ik deed mijn mond open maar Maarten maande mij tot stilde .
Je wilt zeker weten hoe je hier terecht bent gekomen vroeg hij
“ Ja duh zei ik” , He niet zo brutaal kleintje , ik zal je alles vertellen zei Maarten .
Er zijn sommige mensen die heel diep dromen zoals jij ,
diegene komen tot hun diepste fantasieën en gaan dan door de fantasieën poort .
Die poort geeft uiteindelijk toegang tot je diepste wensen en zo geraken verschillende volwassenen maar ook kinderen in hun droomwereld , ik keek hem aan en vroeg : Kan ik er dan nog wel uitraken ?
Ja zei maarten maar de meeste mensen die blijven hier , hier blijven a me nooit niet , ik zei laat mij die poort zien . Maarten lachte dus je wilt nu al weg ?? Weg uit je mooiste dromen ?
ja zei ik hup,hup laat me die poort zien , oké zei Maarten kom maar mee naar zolder daar staat de poort , zo liepen we dus vijf a zes trappen op . Onderweg zag ik overal kamers en gangen die ergens heen moesten leiden , ik vroeg aan Maarten : waar leiden die poorten naar toe , hij zei naar allemaal meer fantasieën en werelden , na een tijde stonden we dan voor de poort naar huis en ik begon te twijfelen .
Het was hier gaaf , maar toch ook weer niet .
Maarten zag mij twijfelen en zei neem je tijd , ik zie je wel beneden als je het niet doet .
Toen ik alleen was ging ik zitten , ik merkte dat ik onbewust in me luier had geplast en dacht , hoort dit bij mijn fantasie ?
Moet ik als ik hier blijf altijd luiers dragen ?
Ook dacht ik aan mijn ouders en mijn vrienden , wat een moeilijk besluit , als ik hier bleef zouden er wel meer leuke dingen gebeuren ,maar ook nare dingen , ik dacht aan de straf in de tuin en wat zou er verder zijn dan dit huis , is dit een heel wereld ? Langzaam verstreek de tijd en ik maakt de poort naar mijn wereld open , ik hoorde stemmen , ze schreeuwden en snikten . Ik hoorde me moeder en vader , ik had geen zin om terug te gaan en zo liep ik weer al die trappen af , Anna wachtte me bij de deur van de woonkamer en zei : ik zie dat je een besluit hebt genomen , ja zei ik , ik wil voor eeuwig jong blijven ……………………………

Einde ?????
 
G

gizmo

Guest
ja natuurlijk het is een triologie dus hier na nog 1 deel

Droomwereld verhaal 2 : Gizmo gaat verder dan zijn dromen en ook weer terug


Het was s’morgens vroeg en ik sprong me bedje uit , Anna kwam aangelopen en zei :
Niet zo enthousiast , eerst gaan we eten en wassen .
Ik keek der eigenwijs aan en ontschoot der armen , dat spelletje kende ze wel en ze pakte me beet aan mijn zwarte tuinbroek “Nee Gismootje eerst een schone luier dan pas naar beneden” .ik liet me optillen , want zo hoorde het als ik vervelend was .
Op weg naar de bad kamer kwamen we Astrid tegen met mijn broertje , hij lachte me uit want hij wist dat ik weer wat had uitgehaald ,
Astrid zag me hangen aan mijn tuinbroek en vroeg :
“Kon Gismootje zich niet gedragen?”
“Ja dat weet je toch” zei Anna hoeveel straf je hem ook geeft , hij blijft rebels .
Misschien heb ik vandaag wel zin in iets speciaals voor onze ondeugende kleine jongen zei Anna en ze duwde me de badkamer in naar de douche , ik werd een beetje bang want ik wist wat dat betekende, ze hield mij stevig vast , trok mijn luier uit en zette keihard de ijskoude kraan aan.
Ik schrok me te pletter , Anna keek me onschuldig aan en zei :
“Wat Gismootje kan, kan ik altijd beter” en ze zette toen snel de warme douche aan , toen ik was gewassen droogde ze me af en legde ze me op de commode , Anna pakte een dikke luier en zei : vandaag gaan we naar de speeltuin , daar doe ik je een beschermbroek met een dikke luier , dan kan je door spelen , maar eerst krijg je een gewone aan .
Naar de speeltuin dacht ik , zouden ze daar het accepteren ?
Dat ik een dikke luier en een Plastic beschermbroekje droeg ?
Anna zag me bedenkelijk kijken en vroeg : “Vind ons Gismootje dat niet leuk , de speeltuin ? “Ja natuurlijk vind ik dat leuk” zei ik ,
toen ik was uitgesproken trok Anna mij een Grover truitje en een blauwe tuinbroek aan en zei “Hop van die commode af dan kunnen we naar beneden” en dan kan ik inpakken terwijl Loena jouw pap voert , ik sprong van de commode en zag al snel dat er ook 2 broertjes van mij in de badkamer waren , ik dacht : effe een geintje uithalen , ik liep naar me kleinste broertje toe en zei keihard “boe” . Hij schrok zich een tierelier en mij kwam het duur te staan want Emilie zag het , en die straft nooit zacht .
Ze zei met een glimlach : “kom jij eens hier Gismootje dan zal ik wat uithalen met je luier , ik keek raar en opgewonden en Emelie zei dit zal je niet aangenaam vinden .
Ze pakte me beet , deed me luier open en poederde raar spul op mijn buik .
Ik kreeg spontaan de kriebels en keek haar vuil aan en ze lachte “tsja gismootje” dat heet nou jeukpoeder

H1 Gizmo heeft de kriebels

Ik mocht weer van de Commode komen en ik kriebelde aan mijn luier , wat een rot gevoel , mijn broertje schaterde en zei , Gizmo jeuk broek , Gizmo jeukbroek , ik gaf hem een knoeperd van een knal waardoor ik ook weer drie klappen op me luier kreeg .
Emmelie zei : “Ga je nou eens gedragen Gizmo .
Ik vind het zo irritant anders ga je vandaag niet mee ,
ik schrok want natuurlijk wilde ik mee .
Want in de speeltuin hadden ze kabelbanen en glijbanen ,ik kon eens een keertje ongestoord op de wip zitten zonder dat ik vreemd werd aangekeken .
Oh wat verheugde ik me erop , ik maakte een treinstelletje samen met me zusjes en broertjes op de reling van de trap en Maarten ving me op , zo zei die wat gaan we vandaag doen , ik zei “Hup snel naar mijn kinderstoel , piloot , Maarten kende het spel want dat speelden we altijd als ik beneden kwam .
Hij maakte een brommend geluid en zwiepte me heen en weer , hij zei : Gizmo aan kinderstoel , kinderstoel kunnen we landen en snel maakte hij mij vast .
Hij merkte al snel dat ik zat te draaien en te wiebelen , hij vroeg : He wat is er gismootje . “Jeukpoeder in mijn luier zei ik met een bedrukte stem .
Maarten zei straffen we ons kleintje zo .
En ik brulde het uit “JAAAA” maarten zei : Dan gaan we zo eerst zwemmen en daarna naar de speeltuin , cool dacht ik zwemmen , Maarten propte het eten bij mij naar binnen en ik sputterde “Het is geen straaljager voedsel hoor” Ja hallo zei maarten als we ook nog willen zwemmen .
Na een minuut of 10 zaten we allebei in het zwembad , ik met me Teletubbie zwemluier , hij met een toffe Spiderman boxershort , al snel kwamen mijn zusjes en broertjes erbij en alle moeders , zo zwommen we een uur en toen zei Maarten , nou we gaan alle kleintjes nog effe verschonen en dan gaan we naar de speeltuin , ik merkte al snel dat mijn luier echt vol zat want ik had gepoept , dus mocht ik in bad , na de verschoning werden mijn schoentjes aangetrokken en mochten we naar buiten , waar zes gewone fietsen stonden en 5 driewielers , “driewielers” dacht ik vet , Anna zette me op een mooie blauwe en Maarten zei : “Als de kleintjes zich gedragen mogen ze helemaal naar de speeltuin fietsen .

H 2 Gizmo geniet in de speeltuin en wilt terug

Zo fietsten we de wijdde wereld in en ik genoot , zag grote huizen en mooie tuinen , na een tijdje kwamen we langs een meer en ik begon het een beetje te herkennen , hier was ik eerder geweest in een droom , ik wees naar de plek en schreeuwde : “Anna hier ben ik eerder geweest”
Ik keek me ogen uit , ik wist het zeker en daar kwam de speeltuin in zicht , wat een grote mooie plek , overal schommels , glijbanen , skelters en heel veel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes .
Ik stapte van de fiets en wachtte op me broertjes en zusjes , toen iedereen er was wilde ik al gelijk de speeltuin in rennen , Astrid trok me terug en zei : Je weet wat Anna heeft gezegd eerst een dikke beschermende luier aan met een plastic broekje , ze legde me op het zachte gras neer en haalde een grote luier tevoorschijn , mijn tuinbroekje werd naar beneden gedaan en ik vond het helemaal niet erg dat ik werd verschoont in het gras , toen ze klaar was mocht ik gaan spelen , de hele dag amuseerde ik me , het allerleukste vond ik de kabelbaan ,
dat deed me herinneren aan mijn eigen kindertijd .
Opeens stond ik stil en keek ik om me heen , waar was ik mee bezig ?
Waarom bleef ik hier ?
Was het hier echt zo perfect ?
Mijn zus keek me aan en zei : “Moeite met iets Gizmo , wattiser je kijkt zo triest?” .
Ik keek haar en snikte : Ik wil terug , terug naar huis .
Ze keek me aan en zei dat kan toch , wij houden je niet tegen , ga maar met maarten praten dan speel ik nog effe verder ,
zodadelijk gaan we naar huis en kan jij je beslissing waarmaken .
Ik stapte van de kabelbaan en liep naar maarten toe , ik zei tegen hem : “Pappie ik wil met je praten” Hij schrok van me stem en zei bezorgt is er iets kleintje , “ja” zei ik , ik heb heimwee en wil terug .
Maarten stond op en liep met mij naar het meer naast de speeltuin en zei : Oke dat is goed , maar wil je echt niet hier blijven ?
“Nee” zei ik wil terug , ik werd boos in plaats van verdrietig , ik raakte verward .
Maarten zei : lastig he , ik snap je en je moet doen wat goed is en weet je ?
Nee zei ik , je kan altijd terug komen zei Maarten ,
na een tijdje liepen we samen terug en riep maarten de andere zusjes en broertjes bij elkaar en gingen we huiswaarts .
Daar aangekomen vertelde Maarten tegen de andere kleintjes en de moeders dat ik huiswaarts ging .
Ze moesten allemaal huilen en ik voelde me rot , maar het moest .
We liepen naar boven en ik pakte me spullen , trok me gewone kleding aan en liep naar de poort , na een grote knuffel met iedereen nam ik de stap en liep de poort door , op naar het onbekende .


H3 de verloren zoon en een saaie kerst

Daar was mijn kamer al , dat zag ik , ik stapte van de weg af en donderde in mijn bed , ik zag dat er kaarsen brandde en dat er foto,s van mij stonden , ik hoorde gesnik beneden en keek op de kalender , daar stond 25 December , het was kerst .
Kerst dacht ik dan ben ik 3 maanden weggeweest , langzaam liep ik naar de huiskamer waar ik me ouders zag zitten .
Mijn moeder keek op en zag me staan , herkenning kwam en ze rende naar me toe , ze jankte en mijn vader stond er onbehagelijk bij en zei : “waar ben jij geweest ?” Weet jij hoeveel verdriet we hebben gehad jongeman , we dachten dat je dood was en nu kom je zomaar weer met kerst huiswaarts , bengel dat je er bent . Ik stond paf , ik dacht dat het gezellig zou zijn toen ik terug ging , mijn moeder keek naar me en zei : Jah waar ben jij geweest ,
we waren je 3 maanden kwijt .
Langzaam vertelde ik dat ik weg was geweest , ik vertelde niet waar naar toe want dat zouden ze nooit geloven .
Mijn moeder zei : ik ben blij dat je er weer bent , nu kunnen we gewoon kerstmis vieren , wat wil jij voor cadeautjes , cadeautjes dacht ik ff ,
Ik verlangde naar luiers en een knuffel . Maar dat durfde ik niet te zeggen .
Ik zei snel dat ik het nieuwste Mortal Combat spel wilde en een ontmoeting met mijn familie , zo gedaan zo geregeld zo mijn vader en hij belde mijn vrienden en familie , ze zouden morgen al langskomen , maar eerst moet ik gaan slapen , ik liep naar boven en viel al snel in slaap .
Ik droomde van mijn tijd bij maarten en de rest .
Ik zag ze weer spelen met elkaar en hoe zij kerstmis vierde oh wat verlangde ik terug naar die mooie plek , ik werd huilend wakker en mijn moeder kwam binnen , ze vroeg : Waarom ben je zo verdrietig ? Is er wat , vlug zei ik : nee , Er is niets ,
Samen liepen we naar beneden .
Er stond een kerstboom met daaronder heel veel pakjes , ik gaf me vader een hand en wenste hem snel prettig kerstfeest , daarna gingen we eten , na het eten kwam de familie en mijn vrienden .
we bespraken veel en iedereen vroeg waar ik geweest was die drie maanden , ik zei nergens en voelde me steeds ongelukkiger worden , wat een saaie wereld was dit , ik wil terug en die avond pakten we de cadeautjes uit en ging ik vlug slapen , ik had een beslissing genomen
Terug gaan is altijd beter dan verder gaan .
 
G

gizmo

Guest
:'( en zo komt aan alles een einde

Droomwereld verhaal 3 : Gizmo is weer terug en verteld hoe de jaren verliepen


H1 Gizmo gaat terug , maar neemt een verstekeling mee

De droom kwam en ik ging weer door de deur over het pad .
Na een tijdje viel ik weer door de deur op zolder van het huis in mijn dromen , ik liep zachtjes naar beneden en het leek net of er een echo te horen was in het huis , maar daar lette ik niet op .
Ik was thuis dat was het belangrijkste , zachtjes ging ik naar de badkamer deed mezelf een luier om en ging in mijn ledikant liggen en viel weer in slaap , die morgen werd ik ruw gewekt , zag een bekend gezicht en schreeuwde jij hier , wat doe jij nou hier ?
Mijn allerbeste vriend zei : Halleluja schrik niet zo man , waarom wilde je dit niet vertellen ? Je bent hier in een levensgroot en mooi huis , Ben je leplazarus zei ik , ik ben weer klein , ik wil klein zijn .
Klein zijn vroeg mijn vriend ?
Ja zei ik ,mijn vriend dacht dat het ledikant gewoon een bed was en ik stapte uit bed . Jezus zei hij je meent het echt ,
opeens ging de deur open en Loena stond in de deuropening , “Ik zie dat het kleintje weer terug is”zei ze ,
en je hebt een vriend meegenomen ?
Mijn vriend keek effe verward en zei snel : “nee ik kwam hier per ongeluk en kan iemand mij dit effe uitleggen want ik word denk ik gek .
Ik ging tegenover hem staan en vertelde alles ,
dat dit mijn fantasie was en dat ik weer werd behandeld als kleintje .
“En je ouders dan” onderbrak mijn vriend me .
Ach die boeien me niet meer zei ik snel ,
“zag jij hoe ze gisteren reageerde ?
Dan ben ik liever , mijn vriend ging zitten en snikte , hij zei : “Ik snap je niet , hoe kon jij dit verborgen houden ?
Wilde je nooit terug ? , nee zei ik , ik voelde me hier welkom , ik voelde me vrij , vrijer dan ooit en zekers na die saaie dag met kerstmis bij mijn ouders . Mijn vriend stond op en zei snel : “OKE ik begrijp je , maar hoe kom ik thuis ? ik zal echt niks vertellen jouw geheim is mijn geheim .
Misschien kom ik je soms wel eens opzoeken , nu heb ik een babybroertje , nou ja zo voelt het .
Loena zei loop maar met Astrid mee dat is die blonde dame bij de deur , ik en mijn vriend keken op en we zagen al snel dat iedereen in mijn kamer stond en dat iedereen blij was om mij te zien , ik en mijn vriend namen snel afscheid en hij liet me op de stoel zitten , daar ging dan de enigste die het wist van mijn geheim , ik slikte en liet me optillen door Loena ze kriebelde mijn buikje en al snel viel ik weer in slaap in haar armen


Epiloog

Jaren later wist ik niet meer hoe ik hier kwam en mijn beste vriend bezocht me soms .
Ik merkte gewoon dat dit 1 van mijn werelden was geworden , soms ging ik dagen op stap samen met me Mammie,s en Pappie , soms kwamen er meer broertjes en zusjes bij en soms verdwenen er ook een paar omdat ze niet wilden blijven , net zoals ik , maar ik kwam terug
Maar nooit vergeet ik de eerste dag dat ik hier kwam , het was zo verwarrend maar ja , ik ben nu al 3 jaar in mijn dromen en ben geen steek ouder geworden , ik weet ook niet of ik hier kan sterven en hoe het met mijn familie gaat aan de andere kant van de poort , 1 verhaal wil ik jullie nog vertellen , dat was een jaar gelee ook met kerstmis


Epiloog verhaal 1 : Gizmo,s vriendin komt erachter en viert kerst achter de poort .

Mijn vriend was door de poort gekomen en stond naast me bed , ik was al wakker en hij zei : “Hee , Gizzie ik heb een verassing”
Een verassing vroeg ik wat dan ? “Ga maar naar beneden dan zie je het” zei mijn vriend , maar eerst een schone luier , viezerikje , ik keek naar beneden en zei ach die zit weer lekker vol hihi lachte mijn vriend dat je daar gewend aan raakt , Emmilie kwam me kamer binnen en tilde me op , zo liepen zij en mijn vriend naar de badkamer waar ik verschoont zal worden .
Emmelie zei : “er is een grote verassing zo voor je , Anna is al met der aan het praten , ik keek opgewekt , ja zei Emmelie dit zou je super vinden en prikte me met der vinger ,
ik sprong van de commode en nam een sprint , wattiser er dan bij de kerstboom ?
Beneden stond ik opeens stil en mijn vriend knalde tegen me op “Auw” zei ik ,
maar ik kon mijn ogen niet van de plek voor de boom houden .
Daar stond een kleine gedaante met een roze truitje en twee staartjes ,
ik zei : “He jij hier en sprong haar in de armen , mijn vriend lachte ja Giz je vriendin houd ook van luiers .
Melinda keek me aan en vroeg jij ook hier ? en ze kuste me ,
oh wat was dit mooi zei ik , toen gingen we eten .
Ik en Melinda konden onze ogen niet van elkaar houden , we waren echt verliefd op elkaar geweest .
Al snel kwam iedereen naar beneden en ik zag ook een nieuwe mammie ,
Melinda pakte de hand beet van de bekende vrouw en zei : Dit is mijn Mammie , schattig he .
Cool zei ik , dus jouw Mammie weet ervan ? ,
ja zei Melinda , jouw moeder niet he ?
Nee zei ik , na die woordenwisseling renden we samen met onze broertjes en zusjes naar de boom en gingen we onze pakjes uitpakken ,
maarten zei: “Dit doet me nou zoveel , iedereen gelukkig en hij draaide zich om naar mijn beste vriend en vroeg : wil jij hier ook blijven , als Pappie , voor Gizmo , mijn vriend keek op en zei : “ja natuurlijk , zo kunnen we voor altijd bij elkaar blijven , ik keek op en lachte , zo kwam toch een stuk wereld die ik kende achter mijn geheim en zo bleef het ook mijn geheim .
 
D

DependSuper

Guest
Leuk , maar net zoals een film,soms, is het 2de deel minder.
 
Bovenaan