Nog niet klaar Halve waarheid

brightTo

Superlid
Oke, de titel van het verhaal heeft absoluut geen relevatie tot het verhaal, maar wel over het verhaal. Dit is namelijk losjes gebaseerd op een ervaring die ik heb gehad met een mama. Grotendeels is daadwerkelijk gebeurd, maar niet alles. Dus is het verhaal een halve waarheid. Ik hoop dat jullie het leuk vinden, ik ga kleine stukjes schrijven als ik tijd heb, en plaatsen als het iets meer is als een klein stukje.

Geniet er van,
Bright

brightTo

Superlid
1. Onze eerste ontmoeting

Mama en ik hebben elkaar online ontmoet, ze woonde aan de andere kant van het land. Enkele weken na dat we voor het eerst contact hadden moest ze voor werk naar dezelfde stad als waar ik woon. Dus hadden we afgesproken om na haar werk ergens af te spreken om iets te drinken.

In de gesprekken in de weken voorafgaande hadden we het vaak gehad over leuke dingen die ze wilde doen, veel al met mij in de luiers. Dingen waren dat we samen kleertjes gingen uitzoeken, en dat ze mij zou controleren in de paskamer. Samen naar de bioscoop, waarbij ik dan natuurlijk met de luier om zit, en ze mij veel te drinken geeft. Gezien het donker is, kan ze mijn luier in de bioscoop goed checken, en mij een beetje teasen.

De avond voor onze afspraak vraagt ze of ik van plan was om een luier te dragen naar ons eerste afspraakje. Uitdagend antwoord ik dat ze daar maar op 1 manier achter kan komen. Waarop ik een smirkende smiley terugkrijg met het berichtje
"Weet je dat zeker kleintje?", waar ik heel snel een "Ja :)" reageer. Ik was namelijk er al wel uit dat ik een luier zou gaan dragen naar mijn eerste ontmoeting met Mama, de enige vragen waren, welke ga ik om doen, en of die al nat zou zijn voor ik Mama haar eerste omhelzing zou hebben gegeven.

De dag zelf had ik besloten om een Rearz om te doen, want die zijn zo schattig. Wel had ik besloten om droog aan te komen, of ieder geval een poging te doen daartoe. Het ontmoet punt was het station, daar kon ik mijn fiets goed kwijt, en haar hotel zat daar om de hoek. Onderweg naar het station voelde ik de aandrang al om te plassen. Dus als een waar kleintje liet ik het maar lopen bij het stoplicht. Aangekomen bij het station zie ik haar al staan. Ik zet mijn fiets op slot in de stalling en loop op haar af. Ze omhelst mij, geeft mij een kus op mijn wang.

"Hey Kleintje" fluistert ze tijdens de omhelzing in mijn oor. Ik voel mijn wangen meteen beetje rood worden.
"Hey Mama" fluister ik terug
"Heb je braaf een luiertje om?"

Ik kijk haar ondeugend aan en antwoord hetzelfde als ik gisteren over de chat had gedaan. "Maar een manier om daar achter te komen".
"Zullen we eerst wat gaan drinken met een hapje? Ik heb wel honger". Kans om te antwoorden krijg ik niet. Ze pakt mijn hand vast, en loopt richting het centrum en de terrasjes. Daar gaan we zitten en bestelt ze wat te drinken voor ons beiden. Ik kreeg de kans niet eens om iets te zeggen of dat had ze al voor mij gedaan. Zodra de ober weg is zegt ze zachtjes tegen mij: "Kleine kindjes mogen nog niet zelf bestellen" en ik voel mij meteen klein. Ze weet van onze gesprekken al wat ik lekker vind, dus vertrouw ik haar er ook wel mee.

We kletsen lekker door, en het wordt laat, mijn luier begint ondertussen steeds natter te worden. Rond 23u begin ik te gapen. Mama ziet dit, en vraagt de ober voor de rekening. Terwijl we terug lopen naar het station vraagt ze weer naar mijn luier, en de status. Ik dacht dat mijn waggelende loopje misschien al genoeg zou zeggen, maar blijkbaar dus niet. Weer antwoord ik dat er maar een manier is om er achter te komen, en kijk haar uitdagend aan. "Dan ga jij mee naar mijn kamer, en dan zullen we eens kijken!" pakt mijn hand, en begeleid mij naar haar hotelkamer.

Eenmaal daar aangekomen trekt ze eerst mijn trui uit. Hieronder komt mijn rompertje tevoorschijn. "Aha, een rompertje, dat betekend vast dat je een luier om hebt! Dan is de vraag alleen of die nat is!" En ze begint om mijn broek uit te trekken, en dat gaat sneller als ik had verwacht. Daar trekt ze de knoopjes open van de romper, en word begroet door een natte Rearz safari luier. Ze heeft mij een knuffel en fluistert in mijn oor "Ik wist wel dat je een klein baby'tje was die z'n luiertje niet lang droog zou kunnen houden." Ik word helemaal rood en ze begint de luier een beetje te masseren. "Wil je vanavond bij mij blijven slapen?". Ik knik, pak mijn telefoon en app mijn ouders dat het gezellig is, en dat ik vanavond bij vrienden blijf slapen, zodat ze zich geen zorgen maken.

Mama doet mijn rompertje weer dicht. "Die luier kan het nog wel een nachtje volhouden, toch?" Weer kan ik niets anders dan knikken. Ze kleedt zichzelf om in de badkamer en komt in haar pyjama terug de kamer in gelopen. Ze legt mij in naast haar in bed, en knuffelt mij. Een arm om mijn bovenlichaam, en de andere op mijn kruis, of eigenlijk, de natte luier prop die daar zit.

Als ik in de ochtend wakker word moet ik plassen. Ik heb een luier om, dus doe ik het daar maar in. Denk dat ze boos word als ik uit bed ga om de wc te gebruiken. Dus laat ik het maar lopen. Niet veel later wordt Mama wakker, ze geeft mij een kusje, en voelt mijn luier.

"Die is warm, heb je er net al in geplast?"
"Ja Mama" zeg ik met een zacht stemmetje
"Daar zijn luiertjes voor! Is helemaal niet erg!" zegt ze geruststellend, wat mij erg op m'n gemak laat voelen. "Heb je een schone luier mee?" Vraagt ze, en ik schud nee. Ik had überhaupt niet gedacht de nacht bij haar door te brengen. "Maakt niet uit, dan moet je zo in deze luier maar naar huis fietsen! Want je kan moeilijk zonder onderbroek aan naar huis toch?" Ik schud van ja. Na nog lekker in bed gekletst te hebben, en nog een klein plasje gedaan te hebben zegt ze dat het tijd is om uit bed te komen. Ze kleedt mij aan, en kleed zichzelf daarna weer om in de badkamer. Samen gaan we nog ontbijten, met nog iets te drinken. Daarna knuffelen we nog een laatste keer voor we beide naar huis gaan.

Eenmaal thuis aangekomen verschoon ik mijzelf snel, voor de luier zou gaan lekken. En ik krijg een appje van Mama. "Het was gezellig, kom je binnenkort een weekendje langs? Kunnen we nog meer leuke dingen doen!"

brightTo

Superlid
2. In de trein

De dag van onze eerste ontmoeting hadden we al een datum geprikt voor een weekendje 3 weken later. In de tussentijd hebben we nog veel gechat. Voor het weekend had ze mij opgedragen om met de trein te komen, want babies kunnen natuurlijk niet met de auto komen. De eerste sprinter zou ik in moeten lopen als volwassen, maar de eerste transfer zou ik geluierd moeten zijn. Dus ergens tussen thuis en het eerst volgende station moet ik weer een rearz safari om moeten doen. Dat klonk toen we het afspraken zeer haalbaar, maar nu ik met mijn grote rugzak, grotendeels gevuld met luiers, kleding, klein en grote mensen speelgoed voelt het ineens heel spannend.

Ik loop na na vertrek meteen de WC in, geen idee hoelang het duurt, staand heb ik wel eens verschoond, maar niet terwijl de kamer beweegt. Ik doe de klep op de WC, en zet mijn tas er op. Die ga ik toch niet nodig hebben. Ik doe mijn broek naar beneden, ik was al voorbereid, en heb dus geen onderbroek aan gedaan, dat scheelt uitkleden. De gevraagde luier had ik boven aan in de tas gedaan, zodat ik die snel aan kan doen. Daarna kleding, mocht iemand er per ongeluk in kijkt ze niets raars kunnen zien.

Met de broek op m’n enkels gaan we de eerste bocht in, ik verloor bijna mijn evenwicht. Snel de luier om, voor ik dadelijk echt val. Ik had een klein flesje olie aan de zijkant van mijn tas zitten, en begin mijzelf in te smeren, babypoeder leek mij een heel slecht idee. De luier fluf ik nog een beetje op, en doe hem een beetje onhandig om. De plakkertjes zitten niet perfect, maar goed genoeg, het hoeft ook maar 2u in de trein te overleven, en dat zal het wel doen. Snel maak ik er een foto van en stuur die op naar mama, zodat ze weer dat ik braaf ben geweest. De olie doe ik terug in het vakje en hijs mijn broek omhoog. Ik trek toch maar even door, anders is het wel beetje raar. Iemand die ruim 5 minuten op de WC doorbrengt, maar niet doortrekt.

Zodra ik weer op mijn stoel zit begint mijn blaas al te roepen, alsof die weet dat ik een luier om heb. Mijn telefoon buzzt, en zie dat het een appje van mama is. “Goed zo! Ik ga er vanuit dat die wel nat is als je bij mij aankomt”, ik stuur een ja terug, en laat mijn blaas winnen, en laat de eerste druppels in de luier vloeien. De andere zijkant van de tas zit een grote fles met water, en begin te drinken, Deels omdat ik dorst heb, deels zodat ik dan meer moet plassen. Ik neem een paar slokken, en berg de fles weer op.

De overstap was niet heel bijzonder, wel even moeten schakelen, lopen met z’n dikke luier blijft toch iets aparts. In de volgende trein even rond gelopen, en toen in een lege coupe neer geploft, en laat mama weten dat ik mijn aansluiting heb gehaald, en over ongeveer anderhalf uur bij haar op het station zal staan. Toen ze over de lege coupe hoorde vroeg ze naar een luier-check. Shit, dat deel had ik dus voor mijzelf moeten houden. Denk dat ik het maar beter snel kan doen, voor er iemand komt. Mijn broek doe ik stukje naar beneden en maak een foto, die ik meteen opstuur.

Net na het volgende station volgt het antwoord. “Die ziet er nog wel beetje droog uit, en volgens mij heb jij geen rompertje aan, dat moet natuurlijk wel kleintje!” En ze heeft gelijk, ik ben net in de haast vergeten dat ik een rompertje aan had moeten trekken. Er zijn ondertussen wat mensen in de coupe komen zitten, dus bij de volgende stop loop ik met mijn tas de coupe uit, richting de WC. De trein rijd weg, nog maar 3 stops tot mama. Ik zoek in het kleine hokje naar het rompertje in mijn tas en trek deze onhandig aan zonder al te veel andere kleding uit te doen, het hokje is nogal vies. Het duurt langer als ik zou willen toegeven, maar app mama uiteindelijk dat het is gelukt en dat ik mijn rompertje nu aan heb als een brave jongen.

Gezien het nog maar 1 stop is, besluit ik niet meer te gaan zoeken naar een plekje, maar gewoon bij de deur te wachten, nog even iets te drinken, en het lekker te laten lopen. Ongeveer 10 minuten later stopt de trein, en ik loop het station uit, daar staat ze al te wachten met de auto. Ik geef haar een knuffel, zij knuffelt terug en voelt even aan mijn kont. Na een kusje op mijn wang opent ze de deur van de auto. “Stap in” en ze legt mijn tas achterin en we rijden samen naar haar huis.

Bovenaan