Deel 4
Loop anders even mee naar zolder stelde mijn oom voor, daar heb ik nog wel wat oude skikleding liggen.
We gingen samen door wat dozen en rekken skikleding heen waarbij de meeste kleding te klein was of juist weer veel te groot.
Het enige wat ik waarschijnlijk wel zou passen was een compleet skipak.
Mijn oom stelde voor om mijn pyjama even uit te doen en dan het pak aan te trekken. Ik ritste het pak open en stapte er vrij makkelijk in.
Mijn oom hielp mij nog even met de mouwen maar concludeerde al snel dat het mij goed paste en dat terwijl ik mijn nachtluier al aan had.
Ik had van mijzelf weinig bil maar dit werd nu goed door de luier opgevuld. Kijk anders even in die spiegel daar stelde mijn oom voor.
Ik bekeek mijzelf in de spiegel en dit zag er niet eens verkeerd uit.
Als je het niet zou weten dat ik zo weinig bil had van mijzelf was het niet opgevallen dat ik nog een luier onder het skipak droeg.
Mijn oom stelde voor dat het misschien morgen ook wel handig zou zijn als ik een luier zou dragen aangezien er niet zoveel toiletten zijn op de pistes en een ongelukje een dagje skiën goed kon verpesten.
Ik dacht erover na en vroeg mijn oom of ik het wel zouden redden met een luier de hele dag skiën. Mijn oom had hier wel een oplossing voor.
Hij wist wel een plek waar ik een schone luier aan kon doen tijdens het skiën.
Ik ontdeed mijzelf weer van het skipak en nam het mee naar mijn slaapkamer waar mijn oom al een koffer had neergezet waar ik dan de spullen in kon doen die we morgen mee moesten nemen voor het skiën.
Samen met mij oom pakte ik de koffer in en nam ook nog wat extra luiers mee zodat ik ze ook overdag een luier zou kunnen dragen.
Na het inpakken was het tijd om te gaan slapen en nadat ik vijf minuten in bed lag was ik al vertrokken.
Om half 7 stond mijn oom naast mij bed op mijn wakker te maken. Gelukkig was het mij weer is gelukt om droog te blijven.
Mijn oom maakte mijn luier los en ik ging even snel douche.
Na het douchen trok ik wat makkelijke kleding aan en nam mijn koffer mee naar beneden waar ik deze naast de deur zetten.
In de keuken at ik samen met mijn oom snel nog even wat ontbijt en nadat we mijn tante gedag hadden gezet vertrokken we richting de bergen.
Na twee en half uur rijden kwam we aan in het skidorpje. Mijn oom had hier een appartement wat hij gebruikte als ze in dit gebied gingen skiën.
We parkeerde de auto en brachten onze koffers naar het appartement.
Ik pakte de benodigde kleding uit mijn koffer en liep samen met mijn spullen naar de slaapkamer van mijn oom.
Hier moest ik mijn broek uit doen en op bed gaan liggen zodat mijn oom mij mijn luier kon omdoen.
Na het omdoen van de luier hielp mijn oom mij in mijn skipak en vertrokken we naar de berging waar de skispullen klaar zouden staan.
Mijn oom had geregeld dat er ook een setje ski’s voor mij klaar zouden staan.
Vanuit de berging was het vijf minuten lopen naar de skilift die ons naar de top van de eerste berg zou brengen.
Ik genoot van het mooie uitzicht en merkte ondanks de koude wind dat ik door het skipak hier weinig tot geen last van had.
Na nog twee liften omhoog te hebben gepakt was het tijd voor onze eerste afdaling van de dag.
Ondanks dat het al best druk was genoot ik met volle teugen van het skiën.
Toen we voor de tweede keer in de rij stonden bij de skilift merkte in dat ik moest plassen. Ondanks dat we bijna aan de beurt waren liet ik het langzaam lopen.
Voor ik klaar was waren we al aan de beurt en moesten we gaan zitten in de stoeltjeslift.
Ik merkt dat de luier al goed zijn werk aan het doen was om alle urine op te nemen. Het kussentje waar ik nu op zat was dikker dan de vorige ritjes in de skilift.
Boven aangekomen stelde mijn oom voor om halverwege de piste een andere route te nemen zodat we bij een restaurant zouden uitkomen en hier wat te eten.
Hier zou ik ook een schone luier kunnen aan doen als dat nodig was.
Mijn oom keek mij een beetje vragend aan en met een beetje rood op de wanden knikte ik dat een schone luier wel nodig was.
Na een kwartiertje kwamen we aan bij het restaurant. Het was er gelukkig niet superdruk en konden snel een plekje aan een tafel vinden.
We bestelde onze lunchen en die werd niet heel veel later geserveerd. Nadat mijn oom zijn lunch al op had en ik nog bezig was liep hij even naar de bar.
Toen hij terugkwam had hij een sleutel bij zich. Hier meneer een sleutel voor het verschoonstation, zei hij.
Ik pakte de sleutel aan en nadat ik mijn lunch op had wees mijn oom waar ik moest wezen en dat ik voor deze ene keer mijn eigen luier mocht verschonen.
Met de rugzak met de luier erin liep ik door de menigte voorbij de rijen voor het toilet. Daar had ik gelukkig nu geen last van.
Ik maakte de deur open met de sleutel en zag dat ik in een soort van invalide toilet was gekomen.
Er was een toilet aanwezig maar ook een grote tafel met daarnaast een stoel. Op de tafel lagen ook nog een verpakking met billendoekjes klaar.
Blijkbaar werden hier wel vaker luiers verschoont. Ik deed mijn skischoenen en skipak uit en ging op de verschoontafel liggen.
Ik ontdeed mijzelf van de vieze luier en maakt mijzelf nog even schoon met wat billendoekjes waarna ik weer een schone luier aan deed.
Hierna kleden ik mij weer aan en bij het verlaten van de ruimte wilde ik de vieze luier in de aanwezig vuilnisbak gooien.
Ik opende de bak en zag tot mijn verbazing dat deze redelijk gevuld was met luiers en niet alleen met babyluiers.
Eenmaal terug bij mijn oom aan tafel dronken we nog wat en toen stelde mijn oom voor om weer terug de piste op te gaan.
Eerst moesten we alleen nog wel even de sleutel terugbrengen zei hij. We liepen samen richting een kleine bar achterin het restaurant waar een blonde dame druk bezig was.
Hi Sanne hier heb je de sleutel weer zei mijn oom. Is alles gelukt vroeg ze aan mijn oom?
Ja hoor zei mijn oom alles weer fris en fruitig. Sanne keek mij aan en vroeg ook aan mij of ik weer lekker een schone broek had.
Met een rood gezicht knikte ik instemmend. Je hoeft je niet te schamen hoor, je bent echt niet de enige die hier rondloopt met een luier om, zei Sanne.