hoe mijn vriend mijn beste vriend werd hoofdstuk 9
het heeft een lange tijd geduurt (2maanden bijna) maar hier is dan eindelijk het vervolg.
hoofdstuk 9 woensdag
Wat ik nu voor me zag het was gewoon niet te geloven. Een hele grote peuter kamer gewoon te mooi om waar te zijn,, dacht Lucas. Wat hem het eerst op viel was de grote ledikant helemaal aan het eind van de kamer. In de hoek van de kamer stond een grote blauwe commode. naaste de commode stond een kledingkast. in het midden van de kamer een grote speelkleed met een doos met speelgoed erbij. Alle muren waren behangen met vrolijke motiefjes van tijgertjes. In het ledikantje lagen allemaal zachte knuffeltjes is dit echt allemaal voor mijn alleen mammie,,vroeg Lucasje blij. Ja kleintje kom dan krijg je een schonen luier voor de nacht, zei mama die inmiddels bij de commode stond. Ik liep naar mama toe nog steeds verbaast dat dit waar is ,t is gewoon niet te geloven. Mama tilde me op en legde me op de commode,, en begon me te verschonen.
Ze haalde me natte luier onder kont vandaan en gooide die in de luier emmer die naast de commode stond. Ze veegde me kontje af met billedoekjes en poederde daarna me kontje in met talkpoeder. Ze schoof een nieuw schone luier onder me kontje en,, zei dit luiertje is toch veel mooier dan die witte liefje. Ik kijk naar de luier en zag allemaal beertjes over de gehele luier. Ze poederde nog wat meer bij me geslacht deel. Sloeg de luier om en maakte de plakstrips goed vast. Zo nu nog effen wat aan voor in je bedje,, zei mammie.
Mama pakte een rompertje met een grote beer op de voorkant uit de kledingkast en deed mijn die aan. Nadat ik het rompertje aan had pakte ze iets uit de kast vandaan wat leek op een deken. Toen ze de deken uitvouwde zag ik pas dat dit een slaapzak/trappelzak was. Ze deed hem bij me aan,, en deed de rits dicht bij de achterkant en op de rits klikten ze een slotje dicht. Ze tilde me weer op en liep met mijn op hoor arm naar me ledikantje. Truste kleintje van me,, zei mammie terwijl ze me mijn speentje gaf. Mama liep de kamer uit en liet de deur op een kiertje staan.
Dus ik wordt niet helemaal als peutertje behandelt. En er is geen weg uit. Ach hier kan ik wel mee leven, en zo viel ik slaap in me nieuw ledikantje.
Ivonne,, zei kom nu is het jouw beurt Bryan. Mammie tilde Bryan op en droeg hem naar boven de trap op. Ben je benieuw hoe jouw kamertje eruit ziet Bryan vroeg,, mama. Jah mammie ,zei Bryan. Mama openend langzaam de deur, Bryan keek verbaast zijn kamer in.
Hij kon het nauwelijks geloven maar toch is het waar. Vooral de grote ledikant die helemaal tegen de muur van de kamer stond. met zo,n hek dat je omhoog doet. Wat hij daarna opmerkte was de grote witte commode. En een groot speelkleed. Kom je Bryan dan doe ik je een nachtluier om liefje, zei mama liefkozend. Jahweh mammie, zei Bryan gapend.
Mama liep op Bryan af en tilde hem op en droeg hem naar de commode. Mammie kleden Bryan uit en daarna maakte ze zijn luiertje los. Ze veegde Bryan,s billen met een paar doekjes schoon. Uit de la van de commode pakte ze een mooie luier met leuke prints erop en ook nog een inlegger. Dat,s voor de zekerheid Bryan, zei mama. (want Bryan is nooit gestopt met bedplassen) mammie legde de luier onder zijn kontje en schoof inlegger er toen in. Ze maakte de luier vast en, zei nu nog effen wat kleren voor je ledikantje.
Ze pakte een rompertje met alle motiefjes van treintje erop. En deed deze hem aan en pakte ook nog een slaapzak voor Bryan en deed deze hem ook aan. Zo nog effen dit slotje erop en dan ben je klaar voor bed, zei mammie. Voordat Bryan zich kon verzetten zat het slotje er al op en vast. Mama droeg Bryan naar zijn ledikantje toe en gaf hem zijn speentje voordat ze weg ging en gaf hem nog een nachtzoen. Bryan viel daarna in slaap met de gedachte ik ben thuis.
word vervolg....