Tuinbroekie
Superlid
Beste allemaal,
Geïnspireerd door alle verhalen hier, had ik ook bedacht om een (eerste) verhaal te schrijven. Daarbij had ik behoefte om het een iets realistischer tintje (zonder daarbij af te doen aan alle fantasievolle verhalen hier!) te geven en ook wat meer inkleuring. Dat wil zeggen dat ik de 'scenes' wat meer wilde uitwerken. Maar ook dat ik vanuit de eerste persoon wat meer in het hoofd van de hoofdpersoon wilde kruipen.
Ik ga niet al te veel vooraf verklappen. Maar het gaat over een meisje dat weer in haar bed plast. Daar worstelt ze mee maar ze ontdekt ook iets over luiers.
Een paar opmerkingen:
---> Zie voor de bijgewerkte versie (diverse fouten eruit gehaald) de post verder op.
Geïnspireerd door alle verhalen hier, had ik ook bedacht om een (eerste) verhaal te schrijven. Daarbij had ik behoefte om het een iets realistischer tintje (zonder daarbij af te doen aan alle fantasievolle verhalen hier!) te geven en ook wat meer inkleuring. Dat wil zeggen dat ik de 'scenes' wat meer wilde uitwerken. Maar ook dat ik vanuit de eerste persoon wat meer in het hoofd van de hoofdpersoon wilde kruipen.
Ik ga niet al te veel vooraf verklappen. Maar het gaat over een meisje dat weer in haar bed plast. Daar worstelt ze mee maar ze ontdekt ook iets over luiers.
Een paar opmerkingen:
- Ik ben een paar weken geleden gaan schrijven om in ieder geval een paar hoofdstukken te kunnen plaatsen. Mezelf kennende dacht ik op een gegeven moment. Ik moet het afmaken voordat ik het plaats. Anders komt het nooit af... Dat is helemaal uit de hand gelopen Ja, het verhaal is klaar, maar het is ook iets meer dan 60.000 woorden geworden. De omvang van een dunne roman... In totaal zo'n 4-5uur leesplezier (ik hoop plezier).
- Om zo'n verhaal lekker te laten lezen, heb ik ervoor gekozen om er een PDF van te maken. Zie bijgevoegd bestand. Op het forum zijn de mogelijkheden om de tekst goed op te maken beperkt. Lange regels, regelafstand, etc. Bij een lang verhaal als dit kan dat afschrikken. Een ander voordeel is dat je het op een e-reader kunt zetten om het van de zomer aan het strand te lezen.
- Ik ben geen schrijver, noch neerlandicus. Ik heb mijn best gedaan om het aantrekkelijk te schrijven. Dat vond ik ook best leuk!! Ik heb de neiging om nogal te sleutelen aan zinnen. Soms vallen daarbij woorden weg of staan ze er dubbel. Ook merk ik dat ik veel langzamer typ dan denk. Ook dat veroorzaakt fouten. Er zitten er vast vele (wellicht honderden) in. Bij voorbaat excuus daarvoor. Als je ze vindt, hoor ik het graag. Fouten kunnen de leeservaring verstoren, dus ik kan op termijn dan een verbeterde versie posten.
- Iedereen hier mag het lezen, zoals ik jullie verhalen hier mag lezen. Maar mijn verzoek is om het niet verder te verspreiden. Het is hoogstwaarschijnlijk niet nodig om dit te noemen, maar het auteursrecht blijft uiteraard bij mij. Als je er iets mee wil (anders dan lezen of op een e-reader zetten voor eigen gebruik), stuur me dan een bericht.
- De naam Guido Jagt is niet mijn echte naam. Het is een pseudoniem. Mijns inziens heeft elk fictief werk autobiografische elementen. Zo ook dit werk. Welke dat zijn zeg ik niet
- Ik ben geen arts en heb ook niet heel veel onderzoek gedaan. Dus neem niet alles voor waarheid aan.
---> Zie voor de bijgewerkte versie (diverse fouten eruit gehaald) de post verder op.
Bijlagen
-
1,1 MB Weergaven: 365
Laatst bewerkt: