grotekleinemeid
Nieuw lid
Hoi! Mam Ik ben thuis. Hoi! lieverd ik ben al begonnen aan het avond eten en papa is nog onderweg. Hoe was je schooldag? Was wel oké mam veel lessen gehad dus best wel moe. Fijn! Het eten is bijna klaar. Ik zet de tv aan en plof met een dekentje op de bank. Ik dommel wat weg en schrik van de keukendeur die opengaat. Lieve je bent 16. Je bent nu echt wel te oud om SpongeBob te kijken. Oké mam, ik zal wat anders opzetten. Wat eten we vandaag? Ik ben Spaghetti met rode saus aan het maken. Oeeh dat vind ik zo lekker. De voordeur gaat open en pap komt binnen. Hoi! Schatjes hoe is het hier? Goed zeggen de damens in koor. Zullen we gelijk gaan eten pap ik heb honger. Dat is goed hoor! Ze smullen heerlijk van het eten. Pap begint ineens te lachen. Is het lekker Lieve je gezicht zit helemaal onder de pastasaus. Mm-hmm zeg ik met mijn mond nog vol spaghetti. Ook mam begint nu te lachen. Na een grondige poetsbeurt van mijn gezicht ruimen we de tafel af. Het is vrijdagavond en dan doen wij altijd wat leuks met z’n drieën. Vanavond gaan we iets heel leuks doen. We gaan namelijk bowlen. Hoe laat moeten we eigenlijk bij de bowlingbaan zijn pap? Ik heb om 7 uur gereserveerd en we kunnen lekker lang spelen, want ik heb de baan voor twee uur gehuurd. Jaaah! Leuk pap. Ik ga voordat we gaan nog heel even naar mijn kamer hoor, willen jullie me roepen als we weg moeten. Is goed lieverd. Ik ga in mijn schommelstoel zitten met een muziekje aan. Voor mijn gevoel zijn we nog geen vijf minuten verder, maar in werkelijkheid roept pap na een half uur naar boven Lieve ben je klaar om te gaan? Jaaah! roep ik terug. We stappen in de auto. Mam kijkt me even aan. Lieve, ben je de laatste tijd wat vaker moe dan normaal? Je lijkt soms helemaal op te zijn als je thuiskomt. Ja… ik weet het eigenlijk ook niet zo goed. Ik ben gewoon de laatste tijd zo moe. Zou je willen dat ik je hiermee help, lieverd? Je hoeft er niet alleen mee rond te lopen. Dat zou fijn zijn zeg ik zachtjes. We komen aan bij de bowlinghal. We gaan nu eerst lekker bowlen zegt pap.