Mijn droomvakantiebabyweekje (introductie)

Bab Diap

Toplid
Mijn droomvakantiebabyweekje

Het is zomervakantie, mijn ouders en zusje gaan lekker op vakantie naar het zwartewoud in Duitsland.
Ik ga lekker niet mee (al die bomen lijken toch op elkaar) :p.
Ik blijf de gehele vakantie alleen thuis, tenminste dat denken m'n ouders dan, ik zelf heb totaal andere plannen ;).
Ik ga me namelijk lekker laten verwennen als baby bij Lieselotte.
Ik heb er nu al zin in!
Mijn ouders blijven 10 dagen weg, dus kan ik 10 lekker rondkruipen in een luier en doen en laten waar ik zin in heb, zolang 'Lottie' het goed vindt.
Lottie woont alleen in een heel mooi een groot landhuis met een hele mooie tuin, vlakbij een groot bos.
Ik heb Lottie via het internet gevonden en ze wilde wel een paar daagjes op me passen!
Ze heeft al veel ervaring met tienerbabies, ze is er zelf één geweest.
Maar nu is ze alleen maar een mammie, wat ze toch leuker vindt om te doen.

Ik ga hele te gekke dagen mee maken!!


Ik probeer de komende dagen, elke dag een dagboekverslagje te plaatsen over wat er vandaag gebeurt is.
Met een beetje geluk start ik morgen al, maar ben bang dat het maandag pas wordt.
Alvast veel leesplezier toegewenst!!
Groetjes!!!
 

Bab Diap

Toplid
Sorry mensen.
Ik barst van de ideeën en plannen, maar heb nog geen tijd om alles uit te typen.
Nog heel even geduld dus...
 

Bab Diap

Toplid
Mijn droomvakantiebabyweekje dag 1

Dag 1

Eindelijk is het dan zover:
Dit is de dag waar ik dagen naar uit kijk!
Vandaag begint mijn droomvakantiebabyweekje.
Mijn ouders gaan 10 dagen op vakantie en ik ga lekker niet mee.
Ik ga naar Lieselotte, waar ik me lekker laat verwennen!

Nadat vanochten mijn ouders en zusje een fijne vakantie heb gewenst en ze heb uitgezwaaid.
Sprinte ik naar mijn kamer, pakte ik mijn laatste spulletjes in: m’n speentje, wat extra luiers, m’n pyjama en natuurlijk mijn knuffie.
Ik deed alvast één pampertje om en over mijn rompertje nog een leuk T-shirtje.
Nadat ik heel het huis gecontroleerd gehad en de afwasmachine aan had gedaan liep ik moedig het huis uit.
Ik deed de deur op slot en liep richting het centraal station, waar ik met Lieselotte had afgesproken.
Na een stevige wandeling kwam ik 5 minuutjes te vroeg op de afgesproken plaats.
Maar ze stond er al, ik herkende haar van de foto die ze me had gestuurd.
Ze had gezegd dat ze 32 was, maar ze zag er veel jonger uit.
Ik liep naar haar toe en zei hallo.
‘Hallo kleintje, jij bent dus de komende week mijn babytje?’ zei ze.
‘Ja, hihihihi’ zei ik.
‘Nou als je alles hebt, stap dan maar in’ en ze wees naar het portier van haar rode toyota prius.
Ik wilde voorin in stappen, maar ze hield me tegen.
‘Hé, hé, kleintje, dat mag jij nog niet hoor, daar ben je nog te klein voor’ en ze glimlachte.
Ze pakte mijn hand en liep naar de andere kant van de auto, ze deed de achterdeur open en ik zag een groot babyautostoeltje. ‘Kom, klim er maar in’zei ze liefkozend.
Ik klimde in het stoeltje en woelde me er lekker in, het zat nog best lekker ook.
Ze deed de gordel en de bandje goed vast en deed de deur dicht.
Ze kroop achter het stuur en draaide zich om en zei tegen mij: ‘Zit je goed kleintje van me?’
‘Hmm hmm’knikte ik. ‘Oke mooi zo, dan gaan we rijden’ zei ze, ‘weet je wat de auto doet?’
‘Vroem vroem’zei ik en ik moest lachen, ze lachte ook en zei: ‘heel goed hoor!’
Ze starte de auto en we reden de parkeerplaats van het station af.
In de auto vertelde ze me over hoe leuk ze het vond om oppasmammie te zijn en over haar vroegere tienerbabyleven. Ze vertelde me ook dat er een hele leuke week voor de deur stond en ik kon niet wachten tot die echt zou beginnen.
Na ongeveer een halfuurtje rijden, reed ze de oprit van haar huis op.
‘Zo daar zijn we dan!’ zei ze.
Ik wilde me losmaken uit mijn autostoeltje, maar Lieselotte zei: ‘Ho, ho dat kan jij helemaal niet hoor.’
Ik schrok een beetje, maar dacht: tuurlijk ik ben een baby/peuter ik kan dat helemaal niet.
‘We moeten duidelijk een paar regels maken,’ zei ze. ‘Ten eerste moet je me mammie of Lottie noemen, de hele week mag jij niet naar de wc gaan, je doet alles maar lekker in je luiertje.
Je mag niet al te veel praten, want je bent een baby/peuter van ongeveer 18 maanden, dus zo ga ik je ook behandelen. En voor de rest zijn we wel, wat jij?’
Ik knikte. Dit wordt een geweldige week dacht ik bij mijzelf.
Ze stapte uit de auto, ontdeed mij uit het autostoeltje. Ze tilde me op, en ik verbaasd hoe sterk ze was. Met mij op haar arm, liep ze naar de achterbak, haalde daar mijn logeertas en een boodschappentas eruit, blijkbaar had ze wat boodschappen gedaan, voordat ze mij op kwam halen.
Ze deed de auto op slot en liep naar de deur, ze zette me even neer om haar huissleutels te zoeken.
En ze stak de sleutel in het gat en deed de deur open. Ze tilde me weer op en we liepen naar binnen.
Ze had een heel mooi en vooral een groot huis.
Het was een grootlandhuis met een grote en vrolijke tuin. Ik had al uit het raam zitten kijken, toen we in de auto zaten en zag dat het huis vlakbij een mooi bos stond, waar ik graag deze week heel wilde gaan.
We liepen naar de woonkamer, waar een eettafel met drie stoelen en een grote kinderstoel ernaast, twee banken, een grote tv, een salontafel en een grote box.
Aan de muur hingen mooie en schattige foto’s en schilderijen waar zei als een tienerbaby op was afgebeeld, er hingen ook andere foto’s van andere tieners in babykleding en blijkbaar waren dat haar eerder oppasbabietjes.
Ze zei dat ze eerst de boodschappen op zou ruimen en daarna mij het huis zou laten zien.
Ze zette me in de box en zei een beetje streng: blijf jij maar even in de box, totdat ik klaar ben en ze liep naar de keuken.
De box, was groot, precies goed voor mij. In de box lagen verschillende knuffels, rammelaars en babyspeeldingetjes, waar ik als eerst mee begon te spelen.
Nadat ze klaar was, tilde ze me weer uit de box, wat ik liever niet wilde omdat de ridderknuffel op het punt stond de mooie prinsessenknuffel te redden!
Ze zette me op de grond en keek me onderzoekend aan. ‘Hmmmmmm’ zei ze. ‘Laten we je eerst maar even omkleden.’
Ze liep naar me toe, knielde en voelde tussen mijn beentjes. ‘Die is wel wat nat’ zei ze.
Oh ja, dacht ik, ik was vergeten voordat ik van huis om nog naar de wc te gaan en had het daarom laten lopen toen we in de auto zaten.
‘En die is eigenlijk veel te klein voor, hij zit helemaal strak om je kontje. Laten we daar maar eerst wat aan gaan doen.’
Ze tilde me weer op en droeg me naar boven.
Eenmaal boven liepen we naar de eerste kamer links.
Dat was de babykamer, dat kon niet anders.
Er stond een grote ledikant rechts in de hoek, daarnaast een kledingkast, daar weer naast stond in de hoek een paar dozen met speelgoed. Aan de andere kant van de kamer stond een commode met een groot aankleedkussen erop. Ik was heel blij dat alles wel op mijn grootte was. Ze zette me op het lekker zachte tapijt en ik keek om me heen, de kamer had een leuke beigekleur met beertjesbehang.
Ze maakte het aankleedkussen leeg en ze liep weer naar me toe. ‘Zo nu gaan we jouw eens even uitkleden’ en ze deed m’n t-shirtje en broek uit. En uiteindelijk ook mijn grotere T-shirt die ik met een veiligheidsspeld had vastgemaakt als een romper. Met alleen mijn pamper om, werd ik op het aankleedkussen geholpen. Ze legde me zachtjes neer, terwijl ze een schattig babyliedje zong.
Ze maakte de plakrandjes los en vouwde mijn luier open. ‘Zo, zo net wat ik dacht, alleen een klein plasje, zei ze, ‘dan zal je nu zeker nog niet uitgeplast zijn hè?’ En ik schudde nee. Ik moest nog steeds best nodig eigenlijk. ‘Nou dan mag je nu voor deze ene keer op de wc’ zei ze. ‘Of nee, wacht eens even.’ En ze haalde uit de kast een potje. ‘Ga hier maar op.’ Ze haalde de pamper onder mijn billen vandaan en deed deze in de luieremmer. In mijn bloodje werd ik op het potje gezet. Ik begon zowat gelijk mijn blaas te legen. ‘Goed zo,’ applaudiseerde ze, ‘heel goed hoor!’ ‘Eigenlijk ben je al zindelijk genoeg, dus heb je eigenlijk helemaal geen luier nodig.’ Ik schrok, geen luier, wat is dat nou!
Ze zag dat ik schrok en begon te giegelen. ‘Hihihihi grapje hoor, ik vind het zelf ook veelste leuk om jouw luiertje te verschonen en zonder luier ben je geen echte baby, toch?’ Ik knikte instemmend.
Ze tilde me weer terug op het aankleedkussen en liep met het volle potje naar de badkamer, waar ze het potje leeggooide in de wc. In mijn naakie keek ik de kamer nog eens goed door en zag dat boven mij een plank was bevestigd met allemaal zwitsal producten erop en een grote teddybeer. Op dat moment kwam Lotie weer binnen en ze zei: ‘jaha, dat was vroeger mijn favoriete knuffie!’
Ze liep naar de commode en zei dat het misschien beter was om me eerst even te wassen, voordat ik een nieuwe luier omkreeg.
Ze liep met mij op haar arm, naar de badkamer, ze zette me neer op de koude badkamertegelvloer.
Ze deed de kraan aan en liet het bad lekker vol lopen, ik hoorde het water kletteren en wilde er meteen in springen. ‘Nee, nee, nee nog heel even wachten deugniet, ik pak nog even wat spulletjes voor je.’ Ze liep en kwam terug met zwitsal zeep en shampoo en wat speeltjes om in bad mee te spelen. ‘Nu mag je erin klimmen,’zei ze. Dat hoefde ze niet twee keer te zeggen: PLONS!!
‘Heeeeey, mij niet nat maken hè, boeffie!!’zei ze plagerig. ‘Hihihihi sorry mammie’zei ik. ‘Hahaha tis al goed’en ze gaf me een kusje op mijn hoofd. Het bad was heerlijk en ik begon gelijk te spelen met de bootjes. Nadat de piraat de gemene haai had weggejaagd en de dolfijnen van vreugde hoog uit het water sprongen, begon Lottie mij te wassen. Met een washandje ging ze langs alle plekjes en spoelde ze me daarna weer af. Daarna mocht ik nog heel even spelen, terwijl beneden alvast een flesje voor me klaar ging maken.
Net op het moment dat titanic begon te zinken, kwam Lottie binnen en zei: ‘zo kleine drukteschopper, ik kon je benenden helemaal horen spelen. En zo te zien heeft het net gestormd. (want heel de badkamervloer was nat). Ze lachte toen ze mij schuldig zag kijken. ‘Je bent me er ook eentje hoor.’
Hoewel ik er nog maar een paar uurtjes was, voelde ik me al helemaal thuis.
Ze droogde me af, smeerde me in met zwitsal bodylotion en droeg me terug naar de babykamer.
Daar werd ik weer op de commode gelegd en pakte ze er een leuk uitziende luier uit. Deze vouwde ze open en zei: ‘Zo dan gaan we je nu een lekkere luier om doen.’ Ze tilde mijn benen op en schoof de luier er onder. Ze bestrooide me nog met wat talkpoeder, vouwde de luier dicht en plakte de plakripjes dicht. ‘Ziezo, dat ik ook weer gebeurt, hoe vind je hem zitten?’ ‘Lekker mammie.’zei ik. En daar was niets van gelogen, de luier zat echt verukkelijk, veel beter dan die pamper die strak om mijn krent heen zat getrokken. ‘Mooi zo’zei Lottie en ze liep naar kast en haalde daar een grote blauwe romper uit met een grote beer erop. Ze deed deze bij me aan en zei dat dat voorlopig het enigste kledingstuk was, omdat ik na het flesje mijn middagdutje moest doen. Ze droeg me weer naar beneden, pakte het warme flesje melk en we gingen op de bank zitten. Ze legde me dwars op haar schoot en hield het flesje schuin. Ik deed mijn mond open en voelde de heerlijke warme melk door mijn keel stromen. ‘Dat is lekker, hè’ zei ze. Terwijl ze over mijn kontje wreef.
Na wat stevige slokken, zoog ik het hele flesje leeg. ‘Op!’ zei ik. ‘Ja, op is het fles, goed zo!’ antwoorde ze. Ze klopt me nog even op mijn rug en ik liet een boertje. ‘Goed zo, das mijn jongen’zei ze. Ze tilde me op en zei dat het tijd was voor mijn middagslaapje. Het warme flesje had me slaperig gemaakt en ik vond het allemaal best. Toen we de trap op liepen leunde mijn hoofdje al op haar schouder en viel ik al bijna in slaap. Ze legde me in het bedje en stopte me lekker in. Uit mijn logeertas haalde ze mijn knuffie en legde deze naast mij neer, ook pakte ze mijn speentje en deed deze in mijn mond, ik begon er gelijk op de sabbelen en dat maakte me nog moeier dan ik al was.
‘Zo, ga jij nu maar lekker slapen’zei ze, terwijl ze de gordijnen dicht deed. Ze liet nog een schemerlampje branden en zong nog een slaapliedje. Ze zei: ‘slaap lekker, schatje van me.’
Maar dat hoorde ik allang niet meer.

Een paar uurtjes later werd ik wakker, van een heerlijke geur dat uit de keuken kwam. Ik rekte me uit en probeerde uit mijn bedje te klimmen, tijdens het klimmen voelde ik dat mijn luier best vol en nat was, dit vond ik totaal niet vervelend, maar juist fijn. De nieuwe luier zat nog steeds niet verkeerd en nadat ik ontdekte dat ik er nooit in mijn eentje uit kon klimmen, liet ik me weer vallen op de dekens en besloot met mijn knuffie te gaan spelen.
Na een paar minuutjes kwam Lottie kijken, hoe het met me was.
Toen ze me zag spelen moest ze lachen en zei ze: ‘Hahaha, mijn kleine peutertje is dus al wakker.’
‘Kom dan gaan we benenden avondeten.’
Ze tilde me uit bed en maakte mijn bedje op.
Toen voelde ze dat mijn luier best nat was, ‘zo hé, je hebt weer lekker je best gedaan!’
Ze besloot op me na het eten te verschonen, ‘er kan nog wel wat bij’zei ze.
Ze droeg me weer de trap af en zette me beneden in de kinderstoel. Ik voelde me best trots, dat ik zo hoog zat en genoot terwijl ik keek hoe Lotie, de tafeldekte, voor haarzelf een bord spaghetti opgeschepte en voor mij een potje met pasta van olvarit open maakte en op een bordtje kwakte.
Ze zette dit op tafel en knuffelde me even. Ze pakte uit een laatje een slabbetje en deed deze bij mij om.
De pasta was best lekker, het was echte babyvoeding, dus ik hoefde niet te kauwen. Af en toe nam ze zelf wat van haar spaghetti, maar ze was vooral bezig met het voeren van mij.
Er ging van alles bij mij naar binnen van een vliegtuig tot een bootje, van een paardje tot een trein. En alles beviel me heel erg!
Toen alles opderdepop was, veegde Lotie mijn mondje af, want ik zat van oor tot oor onder. Ze ruimde de tafel af en deed gelijk de afwas, terwijl ik toekeek vanuit mijn kinderstoel. Toen voelde ik dat ik nodig poepie moest doen, ik durfde dit niet te zeggen en probeerde het op te houden.
Maar ik begon kramp te krijgen en poepte toen mijn luier onder. Het voelde best vies en ik begon het gelijk te ruiken. Ik begon me te schamen en voelde onzeker aan mijn luier, die behoorlijk zwaar en warm was. Lottie zag dat ik rood werd en begon ook wat te ruiken. ‘Oh maar dat is toch helemaal niet erg joh,’zei ze. ‘Kom gaan we je gelijk verschonen.’ Ze deed mijn slabbetje af en tilde me uit de kinderstoel en droeg me naar boven.
Ze legde me op de commode en maakte mijn romper los. Een wolk van poepgeur vulde de kamer. ‘Oef, Poeh zeg, ik doe even een raam open’zei ze voordat ze begon met mijn luier losmaken.
‘Pfoe, dat lucht wel even op.’ Ze maakte de plakripjes los en vouwde de luier open.
‘Wow, zeg, jij hebt wel je best gedaan zeg!’ zei ze. Ik schaamde me weer een beetje. Ze zag dat ik weer rood werd. ‘Het geeft niet hoor schatje, dat hoort er nou eenmaal bij.’
Ze veegde mijn kontje af met wat billendoekjes en rolde de luier op en nadat ze mijn benen de lucht in hield, pakte ze de luier onder mij vandaan en liep naar de badkamer. Ik hoorde een kleine plons en wist dat mijn poepje nu onderweg naar het riool was. Ze trok door en kwam weer de kamer in.
‘Zo, nu nog even je billetjes in poederen en dan krijg jij van mij een lekkere nieuwe luier!’
Zo gezegd zo gedaan en zodra ze de plakripjes dicht plakte pakte ze een speelpakje uit de kledingkast en deed deze mij aan. ‘Kom we gaan even in de tuin spelen,’zei ze.
En ze pakte me op en droeg me weer naar beneden.
Ze zette me even in de box en zoch de sleutels van de achterdeur naar de tuin.
Toen ze die eenmaal gevonden had maakte ze de deur open en liep ze de tuin in.
Ik ging staan en wilde ook de box in.
Plagerig keek ze om en gebaarde dat ik mocht komen.
Snel probeerde ik uit de box te klimmen, maar dat lukte niet.
Lottie lachte, maar ik vond het minder leuk.
En toen liep ze verder de tuin in.
Ik voelde me alleen en begon dingen te denken van:
-ze vind me helemaal niet leuk
-ik ben een te slecht baby voor haar
Of
-dalijk komt ze niet meer terug en gaat ze via de tuin naar de voorkant van het huis en pakt ze de auto en rijdt weg en blijf ik hier helemaal alleen achter.
Langzaam rolde er een traan over mijn wang.
Snel veegde ik die weg, maar er rolde al een nieuwe over mijn andere wang heen.
Ik keek naar de tuin, maar zag Lottie nergens.
Ik begon zachtjes te snikken en duwde mijn gezicht in de kussen.
Dalijk moest ik voor eeuwig in deze box blijven zitten.
Tranen gleden over mijn wangetjes.
Ik begon te jammeren en harder te snikken.
Ik was zo aan het snikken, dat ik Lottie niet hoorde binnenkomen.
Zachtjes liep ze naar de box toe.
‘Heee, wat is ter nou?’ en een zachte hand die mij door m’n haren streelde. ‘Hee waarom ben je zo verdrietig, jochie?’ Zei Lottie liefkozend.
Snikkend keek ik op. ‘Ik dacht dat je weg was’snikte ik.
‘Aaaaaach, jongetje, toch, natuurlijk ga ik niet weg.’ Zei Lottie en ze tilde me uit de box en begon me in haar armen te knuffelen. ‘SSssssst, stil maar’trooste ze me.
Ik sloeg mijn armen om haar nek en probeerde te stoppen met huilen.
‘Hey, gekkie, ik zou jou toch nooit verlaten? Zei ze. ‘Nee?’Snikte ik.
‘Nee, natuurlijk niet, daar ben jij veelste leuk voor’
En ik begon weer te glimlachen.
Terwijl ik mijn laatste traan wegveegde zei Lottie: ‘Kijk eens, deze heb ik uit de schuur gehaald, speciaal voor jouw.’ En ze wees naar een heuze loopstoeltje dat ze in de kamer had gezet.
Ik keek ernaar en zei zachtjes: ‘dankjewel mammie.’
‘Zo mag ik het horen.’zei Lottie.
‘Nou kom we gaan spelen,’ zei ze terwijl ze over mijn wangetje wrijft.
Ze zette mij in het loopstoeltje, die precies op maat was en ik vroeg me af, hoe ze aan al die goede en grote spullen kwam.
Ze duwde me de deur door, de tuin in.
Het zonnetje scheen nog, maar wel laag aan de horizon.
De tuin zag er prachtig uit: een mooi grasveld, een paarbosjes en bloemenperkjes, wat tuinstoelen en tafel en een launchset. Ik beseft dat deze tuin 10x zo groot moest zijn als de tuin die ik thuis had.
Achter in de tuin zag ik een babyschommel staan en in mijn loopstoeltje rende ik daar heen.
‘Hey, hey, hey niet zo snel klein mannetje,’ grapte Lottie en ze renden achter mij aan.
Ik was allang niet meer geïnteresseerd in de schommel en probeerde nu weg te rennen voor Lottie.
Met veel gelach renden we achter elkaar aan door de tuin. En na een paar minuten werd ik moe en kon Lottie mij pakken. Ze tilde me uit de loopstoel en zette me in de babyschommel en begon me zachtjes de duwen.
Ik vond dit heeerlijk! Ik genoot er echt van. De wind in mijn haren en mijn beentjes bungelden lekker los.
Nadat ik uitgeschommeld was, zette Lottie mij weer terug in de loopstoel en ik voelde dat ik een plasje had gedaan in mijn luier, blijkbaar kwam dat omdat ik net me suf had gerend.
Lottie liet me weer naar de deur lopen en haalde me uit de loopstoel en zette me op de grond.
En terwijl ze de loopstoel binnen wilde zetten en de tuindeur op slot deed, nam ik de benen.
En ik verstopte me snel onder de eettafel, daar vind ze me nooit dacht ik.
‘Kleine dondersteentje van me,’ zei ze terwijl ze zoekend om haar heen keek.
Na een paar minuutjes zoeken, begon ze me te roepen: ‘Waar zit je nou? Waar ben je nou, klein broekkie van me.’ En op dat moment moest ik niezen, ik probeerde het tegen te houden, maar dat was te laat: HATSJIE!! En ik verraadde mezelf.
‘Oh daar ben je!’ zei Lottie terwijl ze onder de tafel keek.
‘Kom je eronder vandaan dan gaan we even jouw een nieuw luiertje omdoen, dat is wel nodig ruik ik.’
Dat was zeker nodig, want terwijl ik in mijn verstopplek zat, had ik mijn volledige blaas geleegd.
Ik kroop onder de tafel te gaan en probeerde nog onder de benen van Lottie weg te kruipen, maar dat lukte net niet. ‘Nee, nee, klein boefje dat je bent, kom hier’zei Lottie een beetje streng.
Ze tilde me op en droeg me als een echte baby, met een arm onder mijn kontje en de andere onder mijn nekje en hoofdje, naar boven.
Ze legde me op het aankleedkussen.
En probeerde mijn speelpakje uit te doen.
Wat moeilijk lukte omdat ik telkens heen en weer bewoog, omdat ik lekker druk was en geen zin had om stil te liggen. Ik probeerde ook van het kussen af te rollen, maar daar stak Lottie een stokje voor.
‘Nee, nee, nou even stil liggen kleintje’
Uiteindelijk lukte het haar om mijn speelpakje uit te doen, ze ontdeed me ook van de natte luier.
Poederde me weer even in en deed mij nu een andere luier om.
Deze was veel dikker en zachter en hij zat veel lekkerder, maar ook onhandiger.
Lottie zag dat ik raar keek en zei: ‘Jij gaat zo naar bedje toe, dus doe ik jouw nu alvast een nachtluiertje om’
Ze deed me over mijn rompertje nog een leuke pyjama met voetjes en hartjesmotief aan.
Ze tilde me van de commode, deed m’n speen in mijn mond en liet me even op de grond zitten, totdat ze de luier had weggegooid en het aankleedkussen had schoongemaakt.
Daarna tilde ze me weer op en zei ze: ‘Oh ja, ik zou je nog een rondleiding geven door het huis.’
We liepen de kamer uit en ze zei: ‘nou de eerste twee kamers ken je al’ en ze wees naar de babykamer en de badkamer. We liepen naar de kamer daarnaast en ze deed de deur open.
Een groothemelbed en een grote inloopkast stonden daar en ze hoefde mij niet uitteleggen dat dat haar slaapkamer was. We liepen de trap op naar de zolder. Bovenin was een grote en een klein kamertje. Het kleine was de werkkamer waar een laptop en vele papieren lagen. En in de grote lag een groot speelkleed, een wipstoeltje en heel heel heel veel knuffels en ander speelgoed.
Ik begon te trappelen en wilde meteen gaan spelen. Lottie moest lachen en zei: ‘Nee, nee daar is het nu te laat voor, deugnietje, morgen is er weer een nieuwe dag.’
En ik wensde dat het al morgen was.
We liepen nog even naar het grote zolderraam, waar je een mooi uitzicht had op het grote bos achter het huis. En Lottie zei: ‘daar gaan we ook nog eens lekker wandelen, hè!’
Daarna liepen we weer naar beneden en ze zei dat we zo’n beetje alles al hebben gezien.
We gingen nog heel even tv kijken, terwijl ik in de box lag.
Ik sliep al bijna, toen Lottie me uit de box haalde en me op schoot nam.
Ik dacht: oh lekker ik krijg mijn avondpapje/flesje.
Mijn gedachten kwam dichtbij, maar was toch totaal iets anders.
Terwijl ik daar lag, deed ze mij een slabbetje om en deed haar blouse een stukje open.
Ik dacht, dit is toch niet wat ik denk dat het is.
Maar dat was het dus wel, uit haar blouse haalde ze één van haar borsten.
‘Hier zuig er maar lekker aan’ zei ze.
Ik twijfelde, maar al gauw duwde ze de tepel in mijn mond en ik begon te zuigen.
Het was vele malen lekkerder dan dat flesje van vanmiddag, de melk was veel warmer.
Heeeerlijk!!!
Ik werd er een beetje slaperig van en toen Lottie na een boertje begreep dat ik zo goed als vol zat. Deed ze haar borst weer terug in haar blouse en tilde ze me op en liep met me naar boven.
Ze legde me in mijn bedje en voelde dat mijn luier nog droog was.
‘Maak die vanacht maar lekker nat’ grapte ze.
Ze deed de gordijnen dicht en deed het schemerlampje aan.
Ik gaapte en woelde me lekker in slaap.
Ze zong nog een slaapliedje voor me en gaf me toen een kusje op mijn voorhoofd en ze fluisterde me goedenacht.
‘Truste mammie’fluisterde ik terug.
En toen werd alles donker en viel ik weg.

Na een paar uur geslapen te hebben, werd ik wakker van mijn luier die behoorlijk nat was.
Ik ging staan in mijn bedje en probeerde de luier af te doen, wat niet lukte.
Ik probeerde van alles en door al dat gestommel werd Lottie ook wakker.
Ze kwam in haar pyjama naar mijn lopen en vroeg liefkozen wat er aan de hand was.
Ik zei: ‘Luilui, is bah vies.’ Ze moest lachen; ‘dat hoort er nou eenmaal bij hè.’
Ze zei dat ze hem morgen zou verschonen, omdat er nu nog zat bij kan.
Toen liep ze naar beneden en ik probeerde weer in slaap te komen.
Als snel kwam Lottie weer naar boven met een warm flesje melk.
Ze tilde me uit bed en droeg me naar haar kamer.
Ze legde me op het hemelbed en ik merkte dat het een waterbed was.
Ik begon er een beetje op de springen en voelde dat er weer een plasje bij kwam in mijn luier.
Lottie pakte me op en legde me op haar schoot. Gulzig drinkte ik mijn flesje leeg.
Als snel was deze op en ik werd er weer slaperig van.
Terwijl we terug naar mijn kamer liepen, wiegde ze me langzaam op de melodie van het slaapliedje dat ze zong.
In haar armen viel ik toen ik slaap, ze stopte me lekker in en ging toen zelf ook slapen.
Weltrusten!
 

Bab Diap

Toplid
Re: Mijn droomvakantiebabyweekje dag 2

Na lang wachten, had weinig tijd ivm huiswerk.
Is hier dan eindelijk dag 2 !1!


Dag 2

Ik werd vermorgen heerlijk wakker.
De zon scheen door de gordijnen in mijn gezichtje, waardoor mijn neus begon te kriebelen en ik daar langzaam van wakker werk.
Dan wordt je wakker met de zon in gezicht en vogeltjes die fluiten, heerlijk!
Ik had vanacht ook heeerlijk geslapen.
Kortom een heerlijke ochtend.

Even besefte ik niet goed waar ik was, maar als snel zag ik dat ik met mijn luier, die heel erg zwaar en nat was, in een ledikantje in een aangename babykamer lag en wist ik alles weer.
Met een heerlijk gevoel plofte ik weer neer.
Ik wist dat ik er nog niet uit kon klimmen, dus begon ik maar weer met mijn knuffie te spelen.
Maar toen gebeurde het, blijkbaar speelde ik te ruw met knuffie, want hij vloog zo het bedje uit.
En toen lag hij aan de andere kant van de kamer.
Wat moest ik nu doen, ik had geen andere knuffies in bed en ik was nog lang niet uitgespeeld.
Ik probeerde nog mijn bed uit te klimmen, maar tevergeefs....
Dan door de spijlen zo vermogelijk proberen te reiken met mijn armen, maar die waren veelste kort.
Wat moest ik nou doen?
Ik begon een beetje zenuwachtig en verdrietig te worden.
Hoe kon ik knuffie nou weer terug krijgen, Lottie was beneden hard bezig dat kon ik horen, dus die zou voorlopig nog niet komen kijken.
Ik probeerde haar nog te roepen: ‘Mammie, mammie!! Maaaaaaammie!!! MAAMMMIE!!! Lotie!! LOOOOOTTTIE!!!!
Maar geen reactie en harder kon ik niet schreeuwen.
Dan moet ik maar wachten dacht ik.
Maar het duurde en het duurde maar, ondertussen vond ik mijn luier al behoorlijk stinken en wilde ik graag wel een nieuwe!!!
Zachtjes begon ik te huilen, maar dat werd steeds harder en harder, ik had mezelf niet meer onder controle. Als een echte baby huilde ik tranen met tuiten en schreeuwde erop los.
Uiteindelijk hoorde ik Lottie naar boven rennen.
En kon ik mezelf een beetje bedaren.
Hijgend zei ze geschokt: ‘hey jochie, wat is ter nou.”
Maar ik hoefde niks te zeggen, want ze pakte m’n knuf en gaaf hem aan me, gaf me een aai over m’n bol en zei dat ik voortaan wel wat voorzichtiger moet zijn.
En toen rook ze het.
‘Poeh, poeh, dat is een volle luier,’ zei ze en ze tilde me uit bed.
Ze legde me op de commode en deed de gordijnen een klein stukje open.
Ze gaf me een nieuwe frisse schone luier en poederde me nog even stevig in.
‘Nou nu je toch wakker ben, kan ik je gelijk je ochtenflesje geven!’
Ze tilde me op en droeg me naar beneden.
De tuindeur stond open en de geur van het dauw van het gras drong me neus in.
Ik haalde diep adem, sloot mijn ogen, legde mijn hoofdje op Lotties schouder en genoot van dit fantastische moment.
Lottie zette me in de box en ik begon gelijk met spelen.
‘Kleine doerak’ zei ze en ze liep naar de keuken om mijn ochtenflesje klaar te maken.
Ze nam me opschoot en zei: ‘doe je mondje maar open’.
En ik zoog aan de fles alsof mijn leven er vanaf hing.
Klok, klok, klok.
Ik voelde de warme melk door mijn keel glijden.
Hmmmm zie ik!
‘Zo jij hebt dorst’ zie ze grappend.
En al snel had ik het flesje op.


‘Het wordt vandaag een warme dag ‘ zei ze, ‘dus vanochtend krijg je niet zo veel kleertjes aan en doen we het rustig aan.’
Ze droeg me weer naar boven.
Voelde aan mijn luier dat ie een klein beetje nat was.
En deed me een schattig rompertje om.
Ze droeg me weer naar beneden en zette me in de box.
‘Ik ga even het speelkleed van boven halen’zei ze.
Ondertussen speelde ik met de poppen in de box en alsnel kwam ze met het grote speelkleed naar beneden, ze ging naar buiten en spreide het kleed uit in de tuin.
‘Kom gaan we lekker spelen buiten’ zegt ze.
Ze legde me neer op het kleed en ging naast me zitten.
We speelden eerst met de bal, toen met de poppen en de knuffels.
Toen ging Lottie op visite bij mij en dronken we lekker een bakkie koffie en een stukje taart (niet echt natuurlijk)
Toen Lottie uitgespeeld was pakte ze een stoel en ging zitten lezen terwijl ze me in de gaten hield.
Rond een uur of één zei ze: ‘zo het is mooi geweest, we gaan even je middagpapje klaarmaken.’
Ze tilde me op en zette me in de kinderstoel.
Ze deed me een slabbetje om en liep naar de keuken.
Ze pakte een potje babyvoeding met de smaak banaan.
Hmmmm lekker dacht ik!
En ze pakte tot mijn verbazing ook nog een tuitbeker en deed daar een beetje siroop met water in.
Voor haarzelf maakte ze nog een boterham met pindakaas, waar ik ook wel trek in had, maar dat mocht natuurlijk weer niet van mammie, daar ben je dan nog te ‘’klein’’ voor!!
Ze bracht alles aan tafel en ga me eerst de tuitbeker.
Die ik gulzig op dronk, want van spelen krijg je dorst.
Nadat Lottie haar boterham op had, en ze had me ook nog wat klein stukjes brood, zonder korstje uiteraard in mijn mond gestopt, kon ik een beetje met kauwen oefenen.
Pakte ze een lepel en begon in het papje te roeren en voerde me hapje voor hapje.
Het duurde even, omdat ik nog op het stukje boterham aan het kauwen was.
Ondertussen voelde ik dat ik best wel nodig moest, maar ik had geen zin omdat te zeggen.
En ik dacht who cares ik draag toch een luier, daar zijn ze voor!
Dus liet ik met wat inspanning een deel van mijn blaas leeg lopen en het voelde gelijk lekker warm en zwaar tussen mijn benen.
Ik moest ook een poepje doen, dus dat probeerde ik ook te doen.
Dan trok ik een vies gezicht en perste mijn billetjes samen.
Lottie zag dat een moest lachen.
‘Eerst even je papje opeten hoor’ zei ze.
Maar wat voor vliegtuig of trein m’n mond in wilde, ze kreeg het hapje niet mijn keel in.
En na vele inspanning en een beetje last mijn van buik, kwam er een dikke bollus onderin mijn luier en je begon het gelijk te ruiken.
Lottie zei: ‘Poeh, poeh nou eerst even je papje op eten en dan krijg je van mij een andere soort luier.’
Een andere soort luier? dacht ik.
Maar voordat ik het kan vragen heb ik een mond voor bananenpap in mijn mond.
Toen alle pap op was, tilde ze me uit de kinderstoel en deed mijn slabbetje af.
Ze droeg me weer naar boven en legde me op het aankleedkussen.
De poepgeur was nu heel sterk te ruiken en ik vond het zelf ook smerig worden.
Ze deed mijn rompertje uit en maakte mijn luier los.
Ze zei dat het misschien beter was even snel in bad te gaan.
En ze pakte me op en droeg me, terwijl ik in mijn bloodje was, naar de badkamer.
Ze liet het bad vollopen en spoelde me af met de douchekop.
Met een washandje wasde ze me en liet me nog even in bad spelen.
Al snel tilde ze me uit bad en droogde me af.
Ze smeerde me nog even in met bodylotion van zwitsal en zonnebrandcrème, waardoor ik wist dat we dadelijk weer naar buiten gingen.
Ze tilde me weer op en ze op de commode werd ik nog even ingepoederd.
Ze zette me op de grond en ik vroeg waarom ze dat deed en ik geen luier om kreeg.
Ze zei dat ik wel een luier om krijg en hele speciale zelfs.
Ik werd steeds nieuwsgierig en Lottie moest lachen.
‘Ik zal je niet langer in spanning houden’ zei ze en ze haalde uit de kast een aparte luier vond ik.
Hij was volledig blauw en ik zag tot mijn genoegen dat het een ZWEMluier was!!
‘Leuk is tie, hè’ zei ze.
Ik knikte ja.
Op de voorkant stond een plaatje van Nemo, wat altijd een van favofilms was.
Ze hielp me met de luier aan te trekken.
De luier voelde totaal anders dan een normale.
Ze deed me nog een zwemhemdje aan.
En een zonnehoedje op, want de zon scheen best fel zei ze.
Ze pakte nog twee zwembandjes en wat speelgoed en droeg me weer naar beneden.
Ze zei tegen me dat ik nog even lekker ging schommelen , terwijl zei de ‘verassing’ klaar ging maken.
Ze zette me in de babyschommel en liet me zachtjes heen en weer gaan, het was inderdaad lekker warm buiten en dat voelde heerlijk door mijn luier.
Lottie ging naar binnen en kwam al snel met een opblasbadje en blies deze met een pomp op.
Vanaf de schommel keek ik toe hoe ze werk ging.
Ze vulde het badje met water uit de tuinslang en liep toen naar mij toe.
Ze haalde me uit de schommel, die al lang niet meer heen en weer beweegde en wat saai daardoor was en zette me in de loopstoel. Ik vond het veel prettiger met al de speeltjes en Lottie blijkbaar ook, want nu zeurde ik niet zo dat ik me verveelde.
Toen het badje eindelijk vol was.
Haalde ze me uit de loopstoel en ik begon gelijk te spartelen en ik wilde zo snel mogelijk het badje in duiken, maar ik moest geduld hebben.
Ze zette me op de grond en pakte de zwembandjes, blies ze op en deed ze om mijn armen.
Ik voelde me nu heel kinderachtig, waar ik me aan de ene kant voor schaamde maar aan de andere kant vond ik het wel weer fijn.
Ik schaamde al helemaal toen Lottie een foto van me nam in mijn zwemoutfit.
Ze zei dat ze er niks mee zou doen en het alleen als privé houdt, wat ik erg op prijs stelde.
Eindelijk was ik klaar en mocht ik het badje in.
Langzaam liet ze in het lekker warme water zakken ik kon makkelijk staan en zelfs zitten zonder te verdrinken en vroeg me af waarom ik dan die bandjes nodig had, maar ach ze zaten niet in de weg.
Lottie haalde wat speelgoed en begon met te spelen.
Ik vond het geweldig en was door het dolle heen, ik spetterde vanalles nat en op het laatst was de helft van het badje alweer leeg.
Lottie was ook helemaal doorweekt, waar ze om moest lachen.
‘Wacht maar heel even’zei ze en ze liep naar binnen.
Ik ging weer verder met spelen en even later kwam Lottie in haar bikini ook het zwembadje in.
Wat ik heel erg leuk vond en zo speelden we nog een paar uurtjes verder.
De zwemluier zat erg confortabel en af en toe liet ik er een plasje in glijden, maar de luier zwelde niet op, wat ik ook wel jammer vond, want thuis heb ik vaak genoeg met een luier onder de douche gestaan en zwol deze helemaal op, wat weer een heerlijk gevoel opleverde.
Is een keer was de luier 5x zo groot geworden en loodzwaar en toen ging ik zitten, je raad het al.
SPLASH heel de vulling der uit, ben best lang bezig geweest alles op te ruimen.

Toen zei Lottie dat het tijd was om er uit te gaan.
De zon begon ook al onder te gaan en ik begon het ook vrij koud te krijgen.
Ze deed m’n zwembandjes af en droogde me af.
Ze zei dat het al best laat was en dat ze geen zin had om iets te koken.
Ik vroeg me af hoe we dan gingen eten.
Ze voelde aan mijn zwemluier en omdat ik ermee gezwommen had voelde die uiteraard erg nat, maar ik had er stiekem ook een lekker plasje in gedaan.
Ze droeg me weer naar boven en deed m’n zwemluier uit en legde me op de commode.
Ik werd in gepoederd en kreeg een nieuwe luier aan.
Ze gaf me een kusje en een klapje op mijn kontje.
Ze deed me een rompertje om en ze liep naar de kast.
Daar haalde ze een T-shirtje en broekje uit, die ik best kinderachtig vond.
Ze trok me deze aan en ik vroeg wat we gingen doen.
En ze zei: ‘we gaan uit eten’
Ik schrok me rot!
Uiteten en dat iedereen in het openbaar me zou kunnen zien, Never!!
Ze zag dat ik schrok en zei dat het heus niet zo erg zal zijn.
‘In deze buurt was je nog nooit geweest, dat had je zelf gezegd, dus je zal heus niet herkend worden.’
Ik was nog niet overtuigd en daarom zei ze dat ik een vermomming zou krijgen.
Ik kreeg een hoedje op en een zonnebril , ik keek in de spiegel en was best tevreden en wist dat niemand me zou herkennen.
‘Huh meneer wie bent u, wat doet u hier?’zei Lottie plagend.
En ze begon me te kietelen.
Ik schaterde het uit.

Eenmaal uit gelachen droeg ze me naar beneden en pakte haar tas en stopte daar wat extra luiers en luierdoekjes in, voor het geval dat.
Ze droeg me naar buiten, deed deur op slot en deed de autodeur open.
Ze zette me in het autostoeltje en maakte me goed vast in de riemen.
Uit haar broekzak haalde ze m’n speentje en stopte deze in mijn mond.
Ik begon er gelijk gulzig op te zuigen, wat een goed keurend knikje opleverde van Lottie.
Lottie kroop achter het stuur en we reden de straat uit.
‘Lottie, waar gaan we eigenlijk eten?’vroeg ik.
‘Bij een apart restaurantje van mijn neef.’ Zei ze

Na een paar minuten rijden, parkeerde Lottie de auto voor een oud cafeetje.
Ze haalde me uit het autostoeltje en vroeg of ik wilde lopen of gedragen wilde worden.
Ik vond het allemaal spannend en wilde liever onopgemerkt blijven dus ik zei dat ik wilde lopen.
‘is goed’zei ze, ‘maar dan moet je wel mijn handje vasthouden.’
Na goed naar links en naar rechts gekeken te hebben, staken we over.
We liepen het cafeetje in, zo oud het buiten eruit zag, was het binnen ook.
Het was gelukkig niet zo druk.
De barman was bezig met glazen wassen toen hij op keek en riep: ‘Heeey nichtje van me!’
Lottie zwaaide en liep naar haar neef toe.
‘Hoe gaat het ermee?’ vroeg hij.
‘Prima, en met jou.’
‘Z’n gangetje, mag niet klagen.’
Ze gingen nog even verder met babbelen en ik begon steeds meer honger te krijgen.
Op eens zei Joris, want zo heette Lotties neef:
‘Is dat weer een nieuwe?’ en hij wees naar mij.
‘Ja, zei lottie, dit is mijn babytjes deze week.
Joris richte zich op mij en zij: ‘hallo kleintje, zorgt Lottie een beetje goed voor je?’
En hij kneep zachtjes in mijn wang.
Ik knikte en verstopte me een beetje achter Lottie.
Joris moest lachen.
‘Ik zal een tafel voor jullie klaar maken’zei hij.

En na een paar minuten zat ik in een grote kinderstoel, vele malen kinderachtiger dan bij Lottie thuis.
Ik had weer een slabbetje om en genoot van mijn patatjes met appelmoes.
Toen we beide ons eten op hadden.
Moest ik opeens heel nodig.
En ik liet een hele hoop in mijn luier lopen.
Pffffoe dat luchtte op.
Op het moment dat ik het duidelijk begon te ruiken, ging Lotties mobiel af.
Ze zei dat ze deze even moest nemen en liep naar buiten.
In mijn volgepoepte luier zat ik daar helemaal alleen in de grote kinderstoel.
Ik was ook de enige ‘klant’ in de tent, wat wel weer een opluchting gaf.
Joris kwam op me aflopen en ruimde de tafel af.
‘Heeft het gesmaakt, sire?’vroeg hij.
Ik knikte hevig.
‘Hahahaha zo mag ik het horen,’zei hij.
Nadat alles was opgeruimd haalde Joris me uit de kinderstoel en zei dat hij me naar de kinderspeelhoek zal brengen, omdat Lottie altijd lang van stof is aan de telefoon.
Onderweg begon hij te sniffen.
‘Poeh, poeh, ik denk dat het beter is dat jij eerst even een nieuw luiertje krijgt.’
Ik schrok: hij gaat me toch niet verschonen.
Een man, nee, dat is te beschamend.
Hij liep met mij op z’n arm naar Lotties tas en haalde daar en luier en wat billendoekjes uit.
Hij legde me op de bar en begon me langzaam uit kleden, terwijl hij met me speelde.
Ik moest wel vaak lachen om hem.
Hij deed de romper open en maakte de plakrandjes los van de luier en haalde de luier onder mijn kont vandaan, het was maar goed dat er verder geen klanten waren, want anders hadden ze allemaal van de stank flauw gevallen.Ik lag daar doodszenuwachtig te zijn op die bar en kon mezelf niet bedwingen en er schoot een straal plas uit m’n plassertje.
Joris zag dit net op tijd en drukte de vieze luier net op tijd tegen het plassertje aan.
Pffffieuw!! Zei hij, ‘wil jij me nooit meer zo laten schrikken.’
‘Ik heb net alles schoongemaakt, kan ik dalijk weer alles overnieuw boenen.’
Ik kon het niet laten en moest lachen.
Allen wat minder grappig was, was dat de inhoud van de op mijn plassertje gedrukte luier nu over mijn buikje en op mijn benen zaten.
Ik trok een vies gezicht en Joris werd rood; ‘oeps’zei hij en hij veegde alles keurig schoon met een stuk of 10 billendoekjes.
Op dat moment kwam Lottie weer binnen.
‘Oh Joris dat had je niet hoeven doen’ zei ze.
‘Geef niet, ik oefen alvast.’
Lottie moest lachen en zei dat we maar eens moesten gaan.
Ze gaf Joris een zoen en Joris gaf mij een aai over m’n bol.
We liepen naar de auto en reden naar huis.
Weer thuis, kreeg ik nog even de borst en na een boertje.
Droeg ze me naar boven en deed mn pyjamaatje aan en stopte me in bed.
Al snel viel ik in slaap en was ik onderweg naar dromenland.
 

Bab Diap

Toplid
Re: Mijn droomvakantiebabyweekje dag 3

Dag 3

Ik werd vanochtend na heerlijk geslapen te hebben met een dikke poepluier wakker.
Ik had ook een hele leuke droom:

Ik droomde dat ik op een eenhoorn over een regenboog naar een geheim kasteel reed, waar een gemene Tovenaar Lottie gevangen had.
Ik pakte mijn rammelaar en begon de tovenaar te slaan, hij gooide met allemaal spreuken naar me, maar ik was beschermd en onkwetsbaar omdat ik een luier droeg, dus hij kon me niks doen.
Uiteindelijk vluchtte hij en ik Lottie bevrijden.
Ze had me een kusje gegeven en ze sprong achter op de eenhoorn en we reden over de regenboog weer terug naar huis.
En toen werd ik weer wakker.

Het begon een beetje te stinken in de kamer, maar dat negeerde ik maar.
Ik zocht naar mijn speentje die snachts was uitgevallen en begon er op te sabbelen.
Met knuffie onder mijn arm draaide ik me nog even lekker om, waardoor de poep zich verder over mijn billen verspreiden.
Ik probeerde nog even te slapen en weer terug op die heerlijke droom terug te komen, maar dat lukte niet helemaal.
Dan maar rustig wachten tot Lottie zou komen.
En al snel verscheen Lotties hoofd om de rand van de deur en ze zei: ‘Is mijn kleine babietje al wakker?’
‘Ja, ‘zei ik en stak mijn armen uit.
Ze tilde me uit mijn ledikantje en begon me te knuffelen en te kietelen.
Toen rook ze mijn luier en trok ze een vies gezichtje, waar ik om moest lachen.
Ze legde me op het aankleedkussen, maakte mijn rompertje los en zei dat het verstandiger is om eerst maar in bad te gaan.
Ze ontdeed me van de luier en kleedde me verder uit.
Ze liep naar de badkamer en liet het badje vollopen.
Ik lag nog een beetje op de commode te woelen en rolde toen richting de rand van het kussen en ik voelde dat ik ging vallen.
Ik schreeuwde: ‘Help!’
En Lottie ving me nog maar net op tijd op.
Ze keek geschrokken en zei een beetje boos: ‘Niet meer doen hoor.’
Ik schaamde me een beetje en zei: ‘sorry Lottie’
Ze zei: ‘tis al goed’en gaf me een dikke knuffel.
Ze droeg me naar het bad en liet me er lekker in glijden.
En ze begon met te wassen en met me te spelen.
Na een paar minuutjes gespeeld te hebben, zei ze dat ze alvast mijn ochtendflesje ging klaar maken en ze liep naar beneden.
Ik dook nog een paar keer onder en speelde me nog met het speelgoed.
En toen gebeurde het, ik moest opeens heel nodig en omdat ik nu al bijna 3 dagen in een luier loop en lekker speel alsof ik nog niet zindelijk ben, was mijn lichaam ook niet gewend om de sluitspieren te sluiten van mijn plassertje en er kwam een gele wolk van urine in het bad.
Ik sprong geschrokken omhoog en keek naar mijn plassertje die nog een paar scheutjes liet schieten.
Lottie kwam weer naar boven en vroeg waarom is stond en wat er aan de hand was.
Ze liep naar het bad toe en zag dat ik in bad had geplast.
‘Oh jongetje toch,’zei ze, ‘dat is helemaal niet zo erg.’
Ze liet het water wegstromen en spoelde me nog even af.
Ze gaf me nog een kusje en zei: ‘dat luchtte zeker wel op’ en ze moest lachen.
Ik lachte ook zachtjes mee en knikte.
Ze tilde me uit bad en liep terug naar de babykamer en legde me weer op de commode.
Ze zei grappend: ‘Nu niet weer vallen hè.’
Ze poederde me stevig in, waardoor ik een beetje moest kuchen.
Ze pakte een schone luier en deed deze bij mij om.
Ze deed me nog een rompertje om en ze pakte wat leuke kleertjes uit de kast en zei: ‘zo jij bent klaar’.
‘Wat gaan we vandaag dan doen, mammie?’ vroeg ik met een klein stemmetje.
We krijgen vandaag visite.
Ik schrok.
‘Geen paniek, mijn vriendin is een heel aardig meisje hoor en haar dochter is ook nog een babytje, dus kunnen jullie lekker samen spelen.
Ik vroeg me af of de dochter van Lotties vriendin een echte baby was of een tienerbaby net als ik.
Ik besloot om het niet te vragen en het maar gewoon af te wachten.

Lottie tilde me van de commode en droeg me naar beneden.
Uit de keuken pakte ze me flesje en ze ging zitten op de bank.
Ik kroop op haar schoot en ging in de babyhouding liggen.
Ze ondersteunde me met haar ene hand op mijn luier en met de andere hielde het flesje schuin tegne mijn mond aan.
‘Doe je mondje maar open, ‘zei ze.
Ik deed wat ze zei en begon gelijk aan de speen te zuigen.
Het was heerlijke warme melk en ik voelde me heel gelukkig.
‘Goed zo, drink maar lekker jochie’ zei Lottie.
Klok, kloek, klok, klok en op was het flesje.
‘Heel goed, flesje is opderdepop,’zei ze heel kinderachtig.
Ze zette me in de kinderstoel en schoof deze voor de tv.
Ze zette de tv aan en zei dat ik lekker tv mocht kijken.
De teletubbies waren op de tv en vond het wel leuk om na vele jaren er weer eens naar te kijken.
Terwijl Lottie in de keuken alles opruimde, genoot ik van Tinkiwinki, Dipsie, Lala en Po (mijn favoriet).

Toen Lottie klaar was.
Zag ik dat het alweer kwart over 12 was en had ik ook weer een beetje honger gekregen.
Lottie deed de tv uit, schoof me aan tafel en deed me een slabbetje om.
Ze zette m’n tuitbeker en een lekker papje voor me op tafel, zelf had ze een lekker boterham met een gebakken ei.
In de tuitbeker zat heerlijke siroop, ik pakte de beker met twee handjes beet en begon te drinken.
Blijkbaar zag dit er erg schattig uit, want Lottie wilde er een foto van maken.
Lottie voerde me ook nog een stukje ei, wat erg smaakte.
En daarna begon ze me het perenpapje te voeren.
Het was heel lekker.
En toen voelde ik weer wat opkomen, wat ik lekker in mijn luier liet lopen.
Eenmaal klaar met eten, deed Lottie mijn slabbetje af.
Deed mijn speen in mijn mond.
Voelde even aan mijn luier en zei dat er vast nog wel wat meer aan zou komen.
Ze zette me in de box en begon alles klaar te maken voor de visite.
Terwijl ik leuk aan het spelen was, liep er steeds meer in mijn luier.

Toen Lottie alles klaar had staan voor de visite, tilde ze me uit de box en droeg me naar boven.
Boven deed ze me een schone luier aan. En voor de zekerheid deed ze er nog een extra inlegger in.
We gingen weer naar beneden en gingen tv kijken totdat de visite zoukomen.
Al snel werd er aangebeld en liep Lottie naar de voordeur.
‘Ik hoorde Lottie haar vriendin, die Angelique bleek te heten, begroeten en ik hoorde ze richting de woonkamer lopen.
Eerst kwam Lottie binnen en ze zei tegen Angelique: ‘Fijn dat je er bent.’
Toen Angelique binnen kwam schrok een beetje, niet van Angelique, want zij was gewoon een hele lieve en mooie vrouw en wat jaren ouder dan Lottie.
Maar ik schrok van de maxicosie die Angelique droeg.
Ik dacht: nee hè, toch een echte baby, daar heb ik geen zin in en ik was een beetje teleurgesteld.
Angelique liep naar binnen en draaide de maxicosie om en zette deze op de tafel.
Ik was verbijsterd, in de maxicosie zat een meisje, ietsje ouder dan mij, helemaal opgevouwen met een knuffel en een flesje in haar mond.
Ze zag er heel schattig en lief uit.
‘En hoe is het met Noraatje?’zei Lottie tegen het meisje.
Nora, mooie naam, dacht ik.
Angelique kwam mijn kant op lopen en ging naast mij zitten en voor dat ik het wist zat ik bij haar op schoot, ze was bijna net zo sterk als Lottie.
‘Hallo kleintje, ‘zei ze, ‘ik ben Angelique, maar zeg maar Liekje hoor.’
‘Hallo Liekje, ‘zei ik zacht en Angelique moest lachen.
‘Als de babytjes nou even in de box gaan zitten, kan ik jou even mijn nieuwe huis laten zien, ‘zei Lottie tegen Angelique.
‘Is goed,’antwoorde zij en ze tilde mij op en droeg me naar de box en deed me mijn speentje in.
Daarna liep ze naar Nora en haalde haar uit de maxicosie en droeg haar naar de box en zette haar ook met een speentje in naast mij neer in de box.
Ik keek geïnteresseerd naar haar, maar zij draaide zich snel weg en begon met de speeltjes in de box te spelen.
‘Zullen we anders eerst even een bakkie koffie drinken,’ zei Lottie.
En ze liep naar de keuken om koffie te zetten.
Angelique ging op de bank zitten en ging naar ons in de box zitten kijken.
Ze zei: ‘Nora, je moet wel even hallo zeggen tegen hem hoor.’
Nora keek me met haar knalblauwe ogen aan en gaf me zomaar uit het niets een kusje op mijn wang.
Ik liep gelijk rood aan en keek weer naar Nora, die alweer verder aan het spelen was.
Ik keek naar Angelique en ze moest lachen.
‘Lottie kwam met de koffie aan en dronk dit snel samen met Angelique op.

Ik probeerde Nora’s aandacht te winnen, maar ze had meer interesse in mijn poppen dan voor mijzelf en gaf het maar op en begon ook te spelen.
‘Gedragen jullie je, ‘zei Lottie toen ze Angelique het huis ging laten zien.
Toen Nora en ik eindelijk alleen waren, zei ik zachtjes: ‘Hoi Nora, bedankt voor dat kusje van daarnet.’
Ze draaide haar hoofd naar mij om en knipoogde en speelde weer door.
Ik wachtte even en zei toen: ‘Zooo en hoe is het bij jou zover gekomen.’
Nora keek me aan en lachte lief, maakte wat babybrabbeltjes en speelde toen weer verder.
‘Kan je niet praten,’vroeg ik en ze schudde nee.
Shit dacht ik.

Al snel kwamen Liekje en Lottie weer naar beneden.
‘Ach kijk ze nou lief spelen, ‘zei Angelique.
‘Zal ik je de tuin laten zien,’zei Lottie.
‘Graag ,’ antwoorde Angelique.
En toen waren we weer alleen.
Ik gaf het ‘flirten’met Nora maar op en begon met mijn knuffies te spelen.
Toen Teigetje op het punt stond om de dief te ontmaskeren werd ik naar achter getrokken lag ik op mijn rug en keek ik recht in de blauwe ogen van Nora.
Ik probeerde omhoog te komen, maar Nora had me goed in bedwang.
‘En wat nu,’ zei Nora grappend.
‘Je kan dus wel praten, ‘zei ik.
‘Natuurlijk wat dacht jij dan, ‘zei ze.
‘Weet ik veel, ‘zei ik.
Nora moest lachen, van dat moment maakte ik gebruiken wurmde me los en sprong boven op Nora, de me weer wegduwde en al lachend en stoeiend vlogen alle poppen en knuffels de box uit en eentje kwam bijna tegen de antieke schemerlamp aan, waarna we wat rustiger werden.
Toen zei Nora opeens: ‘Mag ik jou luier voelen?’
Ik was stomverbaasd en begon te stotteren: ‘euh, nou euh, n-n-na-na-t-t-t-tu-tu-uurl-l-lijk-k-k.’
‘Ha fijn,’zei ze en kroop naar mij toe.
Ze maakt mijn broek los en gooide deze uit de box en maakte mijn rompertje los.
Zonder te waarschuwen wreef ze al over mijn luier heen, waar ik een beetje opgewonden van werd.
‘En nu jij bij mij’ zei ze.
Ik schork en zei stotterend: ‘O-o-o-k-k-é.’
Ze tilde haar jurkje omhoog en er verscheen een roze met hartjespatrone luier en ze pakte mijn hand en duwde deze tegen de luier aan.
Ik begon zachtjes te wrijfen en het voelde heel warm en ik ik voelde dat ze momenteel in haar luier aan het plassen was.
Ze begon te giechelen en ik trok zodra het kon snel mijn hand weg.
‘Nou, nou watje, ‘zei ze, ‘hoe oud ben je in het echt?’
‘Vijftien,’zei ik ‘en jij?’
‘zeventien, dus ik ben lekker ouder dan jou, dus ik ben de baas,’ zei ze kinderachtig en ze stak ontdeugend haar tong naar me uit.
Ik keek haar verbaasd aan ze sprong toen boven op en van de schrik schoot er een straal urine me luier in.
Ze probeerde me op de grond te duwen en maar ik was sterker dan haar.
Terwijl we weer lekker aan het rollebolle en aan het stoeien waren, kwamen Liekje en Lottie weer naar binnen.
‘Hey, hey doe eens rustig aan, ‘zei Lottie geschrokken.
‘Ach laat ze nou, ‘zei Liekje, ‘ze zijn lekker aan het stoeien en het zijn maar kinderen.’
‘Oké gaan dan maar buiten stoeien’ en Lottie haalde ons één voor één uit de box en hield de deur voor ons open.
Onverwachts pakte Nora mijn hand en trok me mee naar buiten.
‘Wow, dat is snel, ‘zei Liekje en Lottie deed de deur achter ons dicht.
‘Oké, wat gaan we doen?’vroeg ik en Nora schreeuwde: ‘schommelen!!’
En ze rende naar de schommel, ‘wie als laatste er is moet de ander duwen riep ze.’
Ik wist dat ik haar makkelijk uit kon sprinten, maar omdat ik nu een dikke volle luier droeg en een strak T-shirtje liep ik een beetje ongemakkelijk en in alle haast viel ik ook twee keer.
Ik verloor dik.
En als een onhandig peuterje kwam ik als tweede bij de schommel aan wachelen.
‘Ben je daar eindelijk?’grapte Nora.
Ik zuchte en zei: ‘Goed ik zal je wel duwen,’
Maar Nora had andere plannen.
Ze tilde me op als een baby en ik schrok van haar kracht, maar moest lachen toen ze een moeilijk gezicht trok en ik wist dat ik te zwaar voor haar was.
Ze droeg me naar de schommel en zette me erin.
Ze keek me aan en ze zei: ‘vanaf nu ben ik je grote zus, begrepen.’
‘Ja, zuster Nora,’lachte ik en ze gaf me aai over m’n bol een kusje om mijn voorhoofd.
Ik voelde dat ik weer rood werd en Nora moest lachen.
Ze kwam achter me staan en duwde me langzaam heen en weer.
Ik vond het geweldig en Nora genoot er blijkbaar ook heel erg van.
Terwijl ze me duwde zei ze telkens lieve woordjes of verzon ze koosnaampjes voor me.
Op een gegeven moment begon ze steeds harder te duwen.
En het werd zo erg, dat ik moest roep: ‘Ho, Nora, Stop ik vind het eng.’
Ze stopte meteen en van de angst voelde ik weer wat plas in mijn luier lopen die alsmaar dikker en dikker werd.
‘Vond je het te eng broertje?, ‘ vroeg ze en ze tilde me uit de schommel.
Ik knikte ja.

Toen zij Nora: ‘Kom we gaan wat te drinken halen, ik heb dorst.’
Ze pakte bij m’n hand samen liepen we naar binnen.
‘Tante Lottie, mogen wet wat drinken?’vroeg Nora met een lief stemmetje.
‘Natuurlijk meissie, ‘antwoorde Lottie, ‘zal ik wat voor jullie inschenken?’
‘Nee, dat hoeft niet hoor, ik pak het zelf wel,’ zei Nora.
‘Is goed hoor, grote meid van me,’plaage Lottie haar.
Nora trok me mee naar de keuken.
‘De tuitbekers staan in het linkerbovenkastje,’zei Lottie.
‘En waar staat het babyflesje?‘vroeg Nora terug.
‘Hoezo heb je die nodig dan?’vroeg Lottie.
‘Voor mijn kleinere broertje,’antwoorde Nora.
‘Oooh hahaha die staat in het rechterkastje naast de papjes,’zei Lottie.
Nora pakte eerst een tuitbeker, blijkbaar voor haarzelf en schonk deze in met cola.
Voor mij pakte ze de babyfles en vulde deze met limonade, ik had liever ook cola, want ik had best dorst en had daar meer trek in.
Maar Nora zei dat ik daar nog te klein voor was.
Ze liep met de tuitbeker en de fles naar de woonkamer en plofde op de bank neer.
Ik kwam huppelend achter haar aan en mijn luier klotste heen en weer.
Ik ging naast haar zitten, maar Nora wees naar schoot en ik klom er voorzichtig op.
‘Ach moet je dat nou zien, net broer en zus,’zei Liekje en Nora grinnikte.
Ze pakte haar tuitbeker en dronk deze gulzig leeg, ik wilde ook drinken en wilde mijn flesje pakken, maar daar stak Nora een stokje voor.
‘Je bent nog te klein om zelf te drinken, broertje van me.’zei ze, ‘even geduld hebben, dan ben jij aan de beurt.’
Toen haar tuitbeker leeg was, zei ze dat ik dwars op haar schoot moet gaan liggen in de babyhouding, ik deed wat ze zei en ze pakte de fles.
‘Ho, wacht even.’zei Lottie,’je vergeet nog het slabbetje.’
En ze haalde mijn slabbetje uit de la en deed deze bij mij om en gaf me een kusje op mijn hoofd.
‘Ziezo, mondje open.’zei Nora speels.
En hup daar zat de speen van de fles al in mijn mond, gulzig begon ik te drinken.
En Nora begon te stralen, toen ze me zag zuigen aan de fles als een echte baby.
Toen het flesje op was.
Hield ze me over haar schouder en klopte zachtjes op mijn rug en liet ik een boertje.
‘Heel goed!’zei ze trots.
Ik mocht weer op haar schoot zitten en ik kon het niet meer houden en liet mijn volledige blaas in mijn luier lopen.
Het was maar goed dat ik een extra inlegger er in had, anders was ik hartstikke doorgelekt.
Mijn luier zwelde helemaal op en hij voelde enorm zwaar.
Nora merkte dat ook en zei: ‘Poeh, poeh, ik denk dat iemand hier een schone luier nodig heeft.’
Lottie zei: ‘Kom, maar ik verschoon hem wel even.’
‘Ah, toe mag ik dat doen?’vroeg Nora.
Lottie dacht even na en stemde toen in.
“Yes’, zei Nora.
Maar ik was minder blij.
Dalijk zag Nora mij totaal naakt, daar was ik nog niet aan toe.
‘Kom maar broertje’ zei ze en ze pakte mijn hand en liep met me mee naar boven.
Ze liep direct de goede kamer in, achteraf logisch, want de babykamer was makkelijk te herkennen.
‘Ik ben niet zo sterk, als jou mammie, dus je moet even zelf op de commode klimmen.’
Ik deed wat ze zei.
En daar lag ik dan.
Ze maakte de plakkers los en vouwde de luier open.
Ze deed helemaal niet raar en ging door alsof het de normaalste zaak van de wereld was om een jongen van ongeveer dezelfde leeftijd naakt een nieuwe luier om te doen.
Ze poederde me stevig in, kietelde me even.
Ik kreeg een nieuwe luier om en Nora had een hele dikke nachtluier met wel 3 inleggers genomen.
Ik vond dit niet onaardig en begon een beetje te spartelen om haar te plagen.
Ze moest lachen en pakte mijn benen stevig beet.
Toen ik eenmaal mijn luier goed om had, deed ze me m’n rompertje aan en stopte mijn speen in mond.
Ze zei dat ik even een middagdutje moest gaan doen, want dat doen alle baby’s.
Ze hielp me van de commode af en hielp me m’n bedje in.
Ze stopte stevig in.
Ik was totaal niet moe en ik zei dat ik helemaal niet wilde slapen.
Nora zei dat ik wel moest en ze begon babyliedjes te zingen voor me.
Toen ik daarvan niet in slaap viel.
Wiegde ze het bedje heen en weer.
Ik werd daar ook niet bepaald moeier van, maar vond het niet onprettig.
Ze zuchte en zei: ‘dan maar een verhaaltje.’
Vanaf de boekenplank, die ik nu pas voor het eerst zag, haalde ze een boek te voorschijn: ‘het lelijke eendje’
En ze begon hem voor te lezen.
Ik genoot van elk woord dat ze sprak.
Toen ze uitgelezen was, hoorden we Lottie en Liekje naar boven komen.
De deur ging open en de mammies stapten de kamer in.
Ze moest lachen, ‘moest ons kleine babytje gaan slapen van zijn zussie?’
En Nora zei: ‘Ja, want kleine babytjes horen een middagdutje te doen.’
‘Wat komen jullie hier eigenlijk doen.’
‘Nou jullie bleven zo lang weg, dus we wilde wel eens weten wat jullie allemaal aan het uitspoken waren.’zei Lottie
‘En Nora, schat, wij gaan zo naar huisje toe.’zei Liekje.
‘Neeeeeee,’ zei Nora, ‘ik wil nog niet naar huis.’
En ze begon te huilen.
Ik wilde dat liever ook niet, maar ik kon me inhouden.
Liekje nam Nora in haar armen en begon haar te troosten, ‘jullie zien elkaar vast wel weer.’
‘Ja, aankomende vrijdag op de crèche natuurlijk.’ Zie Lottie.
Op de crèche, daar wist ik niets vanaf, dacht ik.
Maar het klonk al leuk.
‘Nog heel eventjes mammie, ‘zei Nora.
‘Oké jullie mogen beneden nog even in de box spelen.’zei Liekje, ‘maar eerst krijg jij een schone luier jonge dame.’
Terwijl Nora op de commode verschoont werd, haalde Lottie mij uit mijn bedje en voelde aan mijn luier.
“Zo dat is wel een dikke, hoor, Noraatje,’zei ze.
“Ja hè’grinnikte Nora.
‘Zo eentje wil ik ook.’zei ze tegen Liekje.
En ik zag vanover de schouder van Lottie dat ze die inderdaad ook kreeg.
Liekje tilde Nora op en droeg haar naar beneden, hetzelfde deed Lottie met mij.
Beneden werden we in de box gezet en dronken de mammies nog even een kopje thee.
Nora begon gelijk met mij te stoeien en probeerde weer aan mijn luier te voelen.
Ik speelde gewoon mee en al stoeiend vloog de laatste tijd zo voorbij.
En voordat we het wisten stond Liekje op, pakte de maxicosie en haalde Nora uit de box en zette haar in de maxicosie. Nora ga mij snikkend nog een kusje en ik fluisterde: ‘tot vrijdag’.

Nadat we Liekje en Nora hadden uit gezwaaid, was het tijd voor het avond eten.
Lottie zette me in de kinderstoel en haalde een potje babyvoeding met de smaak: boerenkool (niet echt mijn favoriet).
Zelf at ze dat ook dus, was het wel toepasselijk.
Toen het eten helemaal klaar was.
Deed Lottie mij een slabbetje om en ging zelf ook zitten.
We deden een grappig spelletje: om beurten mochten we elkaar voeren.
En dat leverderde af en toe een kliederboel op.
We lachden ons rot.
En uiteindelijk was al het eten, tenminste dat gene wat niet aan muren kleefde, op.
Lottie ruimde alles op en hielp me uit de kinderstoel en maakte de slab los en zette me in de box.
Toen alles opgeruimd was, kwam ze naast m’n box zitten en vroeg ze hoe ik het vandaag vond.
Ik zei dat ik het in het begin wel een beetje eng en spannend vond, maar later wel heel erg leuk.
En ik zei dat ik Nora nu al mis.
Lottie moest lachen en zei: ‘Het is me ook een dotje hè.’
Ik knikte hevig.
‘Maar je ziet haar vrijdag weer.’
Oh ja, vrijdag op de crèche, crèche? Dacht ik.
‘Watvoor crèche ga ik dan heen en waarom dan?’ Vroeg ik
‘Omdat ik centjes moet verdienen, anders kan ik geen luiers voor je kopen en wat voor crèche dat zal je vrijdag wel zien.’zei Lottie glimlachend.
Ik was doodsnieuwsgierig en trok een schattig gezichtje.
‘Nee, nee, nee daar trap ik niet in hoor.’zei Lottie lachend.
Ik moest gapen.
‘Ja, het is al laat hè.’zei Lottie, ‘nog even de borst doen en daarna naar bedje toe?’
Ik knikte instemmend.
Ze haalde me uit de box en legde me op haar schoot in de babyhouding en ze ontblootte haar borst.
Omdat ik net gegeten had, had ik niet zo’n grote dorst/honger.
Maar ik zoog toch aardig door en het was verukkelijk.
Ik vond haar melk, toch lekkerder dat de babymelk die ik ’s ochtends altijd krijg.
Toen ik genoeg had, hielp me ze nog even met m’n boertje en droeg me toen naar boven.
Ze legde me op de commode en verschoonde me luier, die behoorlijk vol was, want tijdens de borstvoeding had ik aardig wat laten lopen.
Ze poederde me weer in en schoof een nieuwe dikke nachtluier onder mijn kontje en ze trok mijn rompertje aan en daarover nog een schattig pyjamaatje.
Ik keek op de klok in de gang en zag dat het pas 5 over 8 was.
Ik zei dat het nog vroeg was en Lottie antwoorde dat ik maar beter vroeg moest gaan slapen,omdat we morgen vroeg gingen opstaan en het een lang dagje zou worden.
Ze legde me in mijn ledikantje en gaf me een kusje en een klopje op mijn luier.
Ze zong nog een lief liedje voor me en ze was de kamer nog niet uit of ik viel al in slaap en voelde nog half hoe er nog wat plas in mijn luier liep.
Truste!!
 

Bab Diap

Toplid
Re: Mijn droomvakantiebabyweekje dag 4 deel 1

Dag 4 deel 1

Lottie schoof de gordijnen waardoor er wat zonnestralen, mijn babykamer in kropen.
De lichtstralen kietelde mijn neus ik moest niezen en wat gelijk wakker.
‘Goeiemorgen, kleintje van me.’Zei Lottie.
Ik wreef mijn ogen uit en ging rechtop zitten.
‘Lekker geslapen’
En ik knikte ja.
Ik gaapte en rekte me uit.
Lottie tilde me uit bed en voelde aan mijn luier.
Deze was behoorlijk nat en zwaar.
Ze kleedde me uit en liet me in mijn luiertje op het verschoonkussen liggen en liep naar de badkamer.
Ah natuurlijk, mijn ochtendbadje dacht ik en ik deed nog snel een ochtenplasje in mijn luier.
Dat was eigenlijk net iets te veel, de luier stond letterlijk op springen en de zijkanten begon om mijn heupen te knellen.
En toen Lottie naar binnen kwam lopen, schoot er net een plakstrippie los.
Ze schrok, maar moest wel lachen.
‘Zo, zo zo’n volle heb ik nog nooit meegemaakt,’zei ze lachend.
Ze haalde mijn luier onder mijn billen vandaan en dat voelde heel vrij en lekker luchtig.
Ze droeg me naar de badkamer en zette me in bad.
‘We moeten wel opschieten, want we gaan zo al weg.’zei ze.
Ik vroeg wat we vandaag gingen en plagerig zei ze: ‘dat is een nog verrassing.’
Ik was best nieuwsgierig, maar wist dat doorvragen toch geen zin had en begon golven te maken in het bad.
‘Hey, hey pas op.’zei Lottie,’dalijk overstroomt alles en dan duurt het nog langer voordat je de verrassing te weten krijgt.’
Ik stopte meteen en stak mijn armen naar haar uit en vroeg of ze me uit bad kon halen zodat ik eerder naar de verrassing kon gaan.
Ze moest lachen en zei: ‘Je moet eerst nog ingezeept worden, gekkie’
En ze pakte een washandje en zwistel badschampoo en ze begon me goed te wassen.
Ik werkte zo goed mogelijk mee, want ik wilde zo snel mogelijk uit bad.
Daarna spoelde ze me snel af en tilde ze me uit bad en droogde me af.
Eenmaal weer terug op de commode, werd ik lekker ingepoederd en ingesmeerd met bodylotion en een beetje zonnebrandcrème.
Ze deed me een schone luier om en ik kreeg een schattig rompertje om en daaroverheen lekker zittende en leuk uitziende kleren, niet heel kinderachtig, maar ook niet heel volwassen.
Ze tilde me van de commode en maakte mijn bed op en liep naar de badkamer om het bad leeg te laten lopen. Ik liep alvast naar de trap en probeerde langzaam naar beneden te lopen, toen ik beneden was hoorde ik Lottie roepen: ‘Hey, waar ben je nou?’
‘Hierzo beneden,’riep ik naar boven.
Lottie kwam direct naar beneden sprinten en zei met een geschrokken stem: ‘ben je gevallen.’
‘Nee, gewoon gelopen,’zei ik kalmpjes.
Lottie zuchtte.
‘Je had wel kunnen vallen, voortaan niet meer doen en wacht je netjes tot dat ik je naar beneden kan dragen.’
‘Maar ik wilde alvast naar beneden gaan, om jouw te helpen.’zei ik.
En Lottie glimlachde: ‘dat ik heel lief van je, maar je bent nog een babytje en die kunnen nog niet traplopen, hoor.’
“Oh ja das waar,’zei ik zachtjes.
“ach, maakt niet uit, ik heb al ontbeten, kom dan maken we jouw ochtend
flesje klaar.
Ik ging alvast naar de bank, maar Lottie zei: ‘Sorry kleintje, dat kan nu even niet, ik moet nog wat dingen in pakken, dus je zal zelf even je flesje moeten opdrinken.
Ze liep met het flesje naar me toe en deed me een slabbetje om en zette me in de kinderstoel.
‘Nou, drink maar braaf op, dan pak ik nog wat spullen.’
Ik vond dit wel een tegenvaller, maar dat maakte het flesje niet minder lekker en de kinderstoel zat ook goed, dus ik had verder geen klagen.
Toen het flesje op was, kwam Lottie binnen.
En gaf ze me een applausje en een kusje en zei trots: ‘wat wordt jij toch al een grote jongen, dat je al je eigen flesje zelfstandig kan op drinken.’
Ik giechelde, ze haalde me uit de kinderstoel en deed het slabbetje af en stopte deze in haar tas.
Ik zag ook dat daar al wat luiers en billendoekjes in zaten en wat drinken.
‘Ben je klaar om te gaan? ‘vroeg ze
Ik knikte en ze tilde me op en liep naar de gang.
Ze trok mijn schoenen aan en m’n jas, wat ik wel gek vond, omdat dit mijn eigen spullen waren , die ik als normale tiener gewoon naar school draag en ik nu geen normale tiener was.
Ze deed deur open tilde me weer op.
Ze deed de deur op slot en liep naar de auto.
Ze groette nog even de buurvrouw, die lief lachte, maar een beetje verbaasd keek, toen ze mij zag, maar toen ik zwaaide, zwaaide ze ook terug, wat ik wel grappig vond.
Lottie zette me in het autostoeltje en deed de gordeltjes goed vast, ze voelde nog even aan mijn luier, die tot mijn verbazing nog kurkdroog was.
Maar niet voor lang, dat ik.
Ze deed mijn speentje nog in en stapte toen zelf achter het stuur en we reden de straat uit.
Op naar de verrassing!

(alvast een begin van dag 4, ga maar alvast fantaseren waar ik en Lottie naar toe gaan ;). Truste!!!)
 

Jasper-DL

The cake is a lie... :'(
Wat een prachtig deel om mijn dag mee af te sluiten :D
Ik kan niet wachten tot het volgende deel!
Welterusten! ;)
 

Bab Diap

Toplid
Hahaha!
Wauw bedankt voor het compliment!
Doet me veel plezier ;D!
Het volgende deel is in de maak ;)!

Groetjes!!
 

Baby Brendie

Yay , ikke zo blij in nat luiertje :P
K'heb de laatste 3 delen in 1 keer gelezen , wat een heerlijk verhaal en 't leest ook lekker weg ^_^

Wacht met smart op het vervolg ,./
 

Claudia

Gewaardeerd Lid
Wat een goed verhaal en wat een plezier om het te lezen. Het doet me denken aan een eigen ervaring. Een tijdje geleden ging ik zelf voor het eerst naar de creche. Maar voordat ik werd toegelaten moest het consultatiebureau een medische verklaring afgeven dat ik gezond was. Ik vond het erg eng en kon van angst mijn plas niet ophouden. Gelukkig had ik een luier aan, net als de andere kindjes in de wachtkamer. Weet jij of je ook naar de kinderarts moet voordat je naar de creche mag, of is dat een geheim dat Lottie je niet heeft verteld om je niet bang te maken? Ik wist het niet en pas toen we bij het consultatiebureau waren en ik daar de zusters en de dokteressen zag, begreep ik wat voor engs er ging gebeuren. Net als alle andere kindjes werd ik al in de wachtkamer uitgekleed tot ik alleen mijn hemdje en een luier aanhad. Zo konden alle moeders en andere kindjes mijn luier zien en kon ik ook de luiers van de andere meisjes zien. Je kon dus ook zien als iemand door de spanning en het lange wachten in de luier plaste. Ik kon het ook niet ophouden, maar kreeg nog geen schone luier aan omdat ik misschien tijdens het onderzoek nog een keer in de luier plaste. Dat gebeurde en pas na het onderzoek deed de zuster mij een schone luier om.
 

Bab Diap

Toplid
Re: Mijn droomvakantiebabyweekje dag 4 deel 2

Dag 4 deel 2

Na een ongeveer een halfuurtje rijden, begon ik toch zenuwachtig te worden en wilde ik weten waar we naar toe gingen.
Dus ik trok mijn liefste gezichtje en vroeg heel schattig: ‘Lieve, lieve, lieve mammie, waar gaan we nou eigenlijk naar toehoe?’
Ze zag hoe ik keek via de achteruitkijkspiegel en moest lachen, ‘Nou kijk maar naar buiten dan zul je het vanzelf zien,’zegt ze.
Dus ik keek gelijk uit het raam, maar zag nog niks bijzonders.
Totdat we langs een bord reden met: DIERENTUIN NA 300M RECHTAFSLAAN
Dat is de verrassing: De Dierentuin!!!
‘Gaan we naar de dierentuin?!’vroeg ik enthousiast.
‘Jaaaa, heel goed!!’zei Lottie, ‘vind je dat leuk?’
Ik knikte hevig en riep: ‘Jippie!! De dierentuin!!’

Na een paar minuten reden we de parkeerplaats op van de dierentuin, het was gelukkig nog niet al te druk en vonden al snel een leuk plekje.
Lottie parkeerde de auto en stapte uit.
Ze deed mijn deur open en maakte de gordel los.
Ze voelde even aan mijn luier en die was nat.
Ik had namelijk van de opwinding mijn gehele blaasinhoud laten lopen, wat ik zelf ook nog niet door had.
Ik werd rood, waarom weet ik niet, want thuis had ik zovaak in m’n luier geplast, maar nu kon iedereen op de parkeerplaats dit zien.
Ze stelde me gerust en gaf me een aai over m’n hoofd, ze tilde me uit het autostoeltje en deed m’n speen in mijn mond.
Ik begon er angstig op te sabbelen, terwijl ik om me heen keek of iemand mij zag.
Lottie legde me in de achterbak en deed mijn broekje uit.
Wat krijgen we nou, dacht ik, is ze gek geworden, mij in het openbaar veschonen?!
Ik protesteerd, maar Lottie zei: ‘Lieve schat van me, je bent een babytje en als je je gewoon daarnaar gedraagt, zal niemand je raar aankijken.’
Ik was nog niet helemaal gerust gesteld en hield mijn handen nog op mijn luier.
‘Mensen zullen juist gaan kijken, als jij zo onzeker doet en dan vragen ze zich af wat er met jou aan de hand is. ‘
‘Maar ik vind het eng,’zei ik.
‘Negeer gewoon alle mensen, heb gewoon lekker schijt aan ze.’zei ze. ‘Je bent een baby nou en daar voel jij je prettig bij, dus wie houdt je dan nog tegen.’
Ze had gelijk, dacht ik, en voorzichtig trok ik mijn handen terug.
‘Dat is een brave jongen,’zei ze en ze gaf een klopje op mijn luier.
Ze maakte mijn romper los en maakte mijn luier open.
Uit haar tas haalde ze talkpoeder en poederde me goed in.
Ik kreeg een nieuwe luier om en mijn rompertje werd weer gedicht en ik kreeg mijn broek weer aan.
Ze tilde me op en zette me op de grond.
Ik voelde de dikke luier tussen mijn benen, en vroeg me toen af, hoe ik dat een hele dag vol ging houden, met zo’n dikke luier door de dierentuin lopen, zonder dat het opvalt.
Maar daar had Lottie al iets op bedacht.
Uit de achterbak, haalde ze een heuse BUGGY!
En nog in een goede maat ook!
Ik was aan de ene kant heel opgewonden, maar aan de andere kant wist ik zeker dat ik dan in de dierentuin niet onopgemerkt zou blijven.
Maar ik dacht: ach schijt daaraan.
Ze vouwde de Buggy open en ik mocht er in gaan zitten.
Ze deed de riempjes dicht en de zonnekap open.
Ze legde in het mandje haar grote tas met de luiers enzo en deed haar schoudertas om.
Ze deed de auto op slot en zei: ‘Zullen we dan, maar.’
Ik knikte ja en begon te trappelen van opwinding, ik had er echt heel veel zin in!!
 
Bovenaan