Milan op kostschool

Dromer

Toplid
Dagboek van Milan

19 augustus
Ik ben boos! Mam en pap vertelden vandaag dat ze naar het buitenland gaan voor hun werk. Ergens in Afrika of zo. En dan niet voor een weekje maar meteen voor een halfjaar. En ik? Ik word gedumpt op één of andere kostschool. Volgende week gaan ze me al wegbrengen. Kan ik vast 'wennen'. Echt bullshit. Ik zou nog met Rik naar het zwembad gaan. Dat gaat nou ook niet door. En nou moet ik straks mijn 13e verjaardag daar gaan vieren, zonder m'n vrienden. Wat een kutstreek..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26 augustus
Nou, ik ben er. Vanmorgen hebben mam en pap me hier gebracht. Ze hadden amper tijd om met de directeur te praten want ze moesten meteen door naar Schiphol.
Ik heb niet eens een eigen kamer hier. Ik zit in een slaapzaal met drie bedden.
Verder is het hier op zich wel mooi tussen de bossen. Alleen echt overal ver vandaan dus er valt niks te beleven. Er zitten kinderen van verschillende leeftijden door elkaar hier op de afdeling. Blijkbaar gaat dat in de klassen ook zo. Alleen krijg je dan wel les op je eigen niveau. De andere twee jongens van mijn kamer zijn er nog niet. De komen denk ik morgen. Vanavond heb ik dus nog even de kamer voor mij alleen..
Ze hebben hier trouwens echt rare regels. Voor het slapen gaan vroeg Petra (dat is zeg maar de 'moeder' van de afdeling) of ik een drynite nodig had. Dat was verplicht of zo, als je nog in bed plast. Nou, ik ga dus echt geen drynite aandoen dus ik heb gewoon gezegd dat ik nooit in bed plas. De laatste keer was toch al drie weken geleden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

27 augustus
Shit! Deze school is nog gekker dan ik al dacht. Ze zijn gewoon gestoord. Vanmorgen werd ik wakker in een nat bed. Had ik dus toch in bed geplast. Ongelukje toch? Kan gebeuren? Nee hoor. Petra werd echt boos. Dat ik tegen haar had gelogen over het bedplassen. Nu moet ik vanaf vanavond altijd slapen met een drynite. Ik vroeg hoe lang dat moest. Zei ze dat ik eerst drie weken droog moest blijven. Dus zelfs als het 20 van de 21 nachten goed gaat moet ik elke nacht zo'n ding aan. Super oneerlijk.
Maar dat is nog niet eens het ergste. Blijkbaar hebben ze dezelfde regel voor kinderen die nog in hun broek plassen. Die moeten overdag ook verplicht een luierbroekje aan, voor de zekerheid. En nou komt het: Petra vroeg me gisteren of ik dat nodig had. (Serieus? Ik ben bijna 13!) Ik zei natuurlijk nee.
Maar vanmorgen zei ze dat ik ook over het bedplassen had gelogen dus dat ze er niet op kon vertrouwen dat ik over dat andere wel eerlijk was geweest. Dus had ze mijn onderbroeken ergens opgeborgen en ik moest zo'n luierbroekje aan! Over twee weken krijg ik pas mijn gewone ondergoed terug.
Ben gelukkig niet de enige. Jarno is vandaag gekomen. Die slaapt ook op mijn kamer. Hij is 11 en hij heeft ook overdag zo'n ding aan. Hij is hier al sinds vorig jaar. Toen plaste hij blijkbaar nog wel eens in zijn broek maar nu bijna nooit meer. Als hij nu nog drie weken droog blijft mag hij ook gewoon ondergoed aan. Hij zei dat hij een wedstrijdje met me wou doen, wie het langste droog blijft. Wedden om 10 euro. Makkelijk verdiend denk ik dan.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

28 augustus
Vandaag niet zoveel bijzonders meegemaakt. Lessen zijn begonnen. Ik vond het wel stom dat ik met dat broekje onder m'n kleren naar de les moest. Schaamde me kapot. Maar volgens mij had niemand het door. Engels is wel leuk. Ik zit naast een meisje dat Anika heet. Best leuk meisje.
Petra vertelde eerst nog dat ik naar de schoolzuster moest als ik een droog broekje nodig had. Ja hoor, tuurlijk. Vanavond kwam ze ons controleren en toen had ik nog steeds hetzelfde broekje aan als vanmorgen. Droog natuurlijk. Jarno was ook niet naar de zuster geweest, maar zijn broekje was een beetje nat 's avonds. Dus hij kreeg een droge.
Ik moest met hetzelfde broekje gaan slapen. Hij voelt dikker dan die drynite, maar ik denk dat ik wel kan slapen.
Er is nog iemand bijgekomen op onze kamer. Hij heet Brian en hij is pas 8. Hij kreeg ook een drynite aan vanavond dus hij zal ook wel in bed plassen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29 augustus
We hadden vandaag een excursie naar het plaatselijke museum. Saai! Beetje rondgehangen en vragen beantwoord over schilderijen en zo. We moesten alleen met de bus omdat nog niet iedereen hier een fiets heeft. Toen we terug gingen moest ik best wel nodig naar de wc. Alleen stond er een hele rij en de leraar wou weg dus dat kon niet. Toen stonden we bij de bushalte en moest ik nog steeds supernodig. Jarno maakte me aan het lachen en toen plaste ik klein beetje in mijn broek voordat ik het door had.
Later zaten we in de bus en toen dacht ik: dat luierbroekje is toch al nat. Kan ik er net zo goed helemaal in plassen. Het voelde echt raar om te plassen terwijl je niet op de wc zit, maar het ging wel. Daarna was dat broekje helemaal dik. Ben snel een nieuwe gaan halen bij de schoolzuster. Ik ben erachter gekomen dat meer dan de helft van onze klas ook af en toe daar naar binnen loopt. Eigenlijk best handig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

30 augustus
Lange lesdag gehad. Verder niks bijzonders.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
31 augustus
Die kleine, Brian hoeft overdag geen luierbroekje meer aan. Alleen 's nachts nog een drynite. Hij kwam ons helemaal trots zijn onderbroek laten zien. Best raar. Jarno en ik moeten allebei nog steeds een luierbroekje aan en juist die kleine niet meer.
Ach, het heeft ook z'n voordeel. We zaten bijvoorbeeld te Mario-karten en toen moest ik nodig. Toen heb ik gewoon dat broekje gebruikt. Hoefde ik niet te stoppen. Later een droge gehaald bij de zuster.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3 september
Het begint best te wennen, deze school. Die luierbroekjes zijn ook best handig. Soms ben je ergens druk mee bezig en dan wil je niet even snel naar de wc. De laatste tijd denk ik dan vaak: best, dan haal ik straks wel een droge bij de zuster. Vandaag twee keer gedaan. Brian had een natte broek vandaag dus die heeft ook weer zo'n broekje nu. Jarno is nog steeds droog dus die krijgt morgen zijn ondergoed terug. Beetje jammer van die 10 euro. Nou ja..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
30 september

Beste meneer en mevrouw Claszen,

Ik schrijf u dit bericht om u op de hoogte te stellen van een beslissing aangaande uw zoon Milan. Zoals u heeft kunnen lezen in onze brochure is afdeling B bestemd voor kinderen die enige moeite hebben met bed- of broekplassen. U heeft bij inschrijving aangegeven dat u Milan hier wilde plaatsen omdat hij nog af en toe een nat bed had. Helaas is het zo dat Milan de laatste weken helemaal geen droge nachten heeft gehad. Ook overdag heeft hij de meeste dagen meer dan eens een droog broekje nodig.
De schoolzuster en ik zijn het erover eens dat we hem niet onder druk willen zetten om droog te blijven. Tegelijk zijn de luierbroekjes geen afdoende oplossing. Milan heeft al meerdere malen een lekkage gehad. Ook kwam het deze week een keer voor dat zijn broekje niet alleen nat maar ook vies was. Milan gaf zelf aan dat dit een eenmalig ongelukje was, maar wij nemen liever het zekere voor het onzekere.
Daarom hebben we besloten dat het beter is om hem om voorlopig weer een gewone luier om te doen. Daarmee blijft hij beter droog en hij hoeft zich dan geen zorgen meer te maken over het al dan niet op tijd naar de wc gaan. De schoolzuster zal hem op gezette tijden uit de klas halen om hem te verschonen. Over een paar weken zullen we dan beginnen met de eerste zindelijkheidstraining.
Dit heeft gevolgen voor de hoogte van uw schoolbijdrage. Op onze website kunt u de tarieven nalezen voor kinderen die nog niet zindelijk zijn.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten

Petra de Jager,
Afdelingsmoeder
 

Fun-luier

I live for hardstyle baby
Erg leuk ik vind je manier van schrijven met dit dagboek achtige en interessant hoop dat je snel een vervolg plaats !1 !1 !1
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Leuke manier van schrijven leest lekker door.
Hoop op snel vervolg.
 

Dromer

Toplid
Thanks! In principe was het niet bedoeld als vervolgverhaal. Ik ken mijn eigen neiging om een lang verhaal te starten en dan nooit af te maken; dus het feit dat Milan nu volledig in de luiers zit kun je zien als het einde.

Of zijn er bepaalde dingen die jullie heel graag willen zien dat Milan meemaakt?
 

Bedplasser91

Plasticbroekjesfan!
Leuk verhaal, had ik wel meer van willen lezen. Maar als de auteur het genoeg vind, dan is het zo...
 

Dromer

Toplid
Mmm.. als er heel veel vraag naar is, sluit ik een vervolg ook weer niet 100% uit. Ik zie alleen op dit moment nog niet echt een mooie lijn, als in: welke richting gaat het op. Te veel vervolgverhalen verzanden in eindeloos meer van hetzelfde. Als ik dat kan voorkomen, zou er een vervolg bij kunnen. Suggesties zijn welkom. (maar geen garantie dat ik ze overneem)
Wie daar ideeën over heeft mag me een PB sturen. (dan houden we het spannend voor de anderen)
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Y oppas Milan O 5
T Kostschool K 19
Similar threads


Bovenaan