Plagen

YoloE

Superlid
Het is zomervakantie. Ik zit ondertussen al 2 weken thuis en zit me kapot te vervelen. We gaan niet op vakantie, geen weekend weg en geen dagjes uit. Dus heb ik na 2 weken mijn game boy wel gezien en zit ik me te vervelen.
Mijn naam is Freek en ben 11 jaar. Zoals ik al zei zit ik dus niks te doen en opeens komt mijn moeder binnen.
Hé Freek, ik ga even naar opa in Gouda want het gaat niet zo goed met hem en ik kom morgen pas terug, ik vind het dus een goed plan als jij tot morgen bij de buren blijft. Ik dacht: Nee he, zit ik weer met dat vervelende buurmeisje opgescheept. Mijn buurmeisje Mirthe is 10 jaar en draagt al sinds haar babytijd luiers, ik weet dat ze daar niets aan kan doen maar omdat ik haar ook niet zo heel erg mag noem ik haar vaak LuierMirthe, Luierkindje of Babymeisje en daar wordt ze dan altijd heel kwaad om. Vorige week is ze nog boos naar haar moeder gegaan waarop die met mijn moeder is gaan praten en zo kreeg ik een standje van mijn moeder. Maar dat heb ik haar betaald gezet door haar opnieuw Luierkindje te noemen maar dan in het bijzijn van haar vriendinnen.
Maar nu moest ik dus bij haar gaan logeren vanavond, daar had ik dus echt geen zin in.
Alleen merkte ik aan mijn moeder dat het niet het moment was op in verweer te gaan want zij maakt zich ernstig zorgen over mijn opa.

Even later wordt ik door mijn moeder naar de buren gebracht en vertrekt ze zo snel mogelijk.
Bij de buren kon ik heel leuk op de Playstation spelen, deze hadden wij thuis niet en hier wel.
Er stond FIFA in de kast en daar ben ik gelijk mee begonnen.
Even later hoor ik de deur opengaan en zie Mirthe binnenkomen. Mam! Wat doet Freek hier! roept ze boos.
De buurvrouw komt naar beneden om haar dochter te sussen. Rustig nou maar, de moeder van Freek is naar haar vader omdat die ernstig ziek is en daarom is Freek nu hier. Omdat zijn moeder even weg is. Hij blijft vanavond ook logeren. Ze werd weer wat rustiger en kwam ook op de bank zitten en keek naar het scherm waar ik nogsteeds FIFA aan het spelen was. Nadat ik mijn potje had afgemaakt wilde zij opeens perse meedoen en omdat ik dacht dat ik niet kon verliezen van een meisje speelde we een partijtje en ik kwam erachter dat ze best wel goed was. Zij won met 4-0 en ik werd er een beetje pissig van. We speelde nog een partijtje en ook deze won ze met een dik verschil.
Ze begon het er ook best wel in te wrijven door vervelende opmerkingen te maken waarop ik ook mijn mond niet kon houden en haar weer voor Luiermeisje uitmaakte. Maar precies toen kwam de buurvrouw binnen en zei: Zit je nu alweer Myrthe te pesten met haar luier. Dat moet maar een keer afgelopen zijn, komen jullie maar mee. Ik wilde nog zeggen dat zei begonnen was maar aan de blik van de buurvrouw te zien had dat de zaak niet veranderd.
We volgde haar naar boven en gingen de slaapkamer van Myrthe in, de buurvrouw wende zich naar mij en zei: Freek, het is nou al meerdere keren voorgekomen dat je Myrthe belachelijk gemaakt hebt met haar blaasprobleem, Myrthe kan daar niets aan doen en het is erg moeilijk voor haar en dat wordt alleen maar erger als jij haar daar ook nog mee pest. Dus hebben je moeder en ik gisteren samen besloten dat als het nog een keer zou voorkomen we je net als Myrthe een luier aan doen zodat je wat meer begrip hebt voor de situatie van Myrthe. Nu begon ik toch in verzet te komen maar daar trok de buurvrouw zich niets van aan en hij pakte me op en legde me op de commode in de kamer.
Ze trok de la eronder open en pakte er een luier uit en legde die naast mijn hoofd neer. Met een uiterste krachtsinspanning probeerde ik op te staan maar de buurvrouw hield me stevig vast en sprak me toe. Als je nu nog een keer tegen werkt dan krijg je een pak voor je broek. Nu stond ik perplex want dat had ik toch al in geen tijde meer gehad. De buurvrouw maakte daar gebruik van en trok me vakkundig mijn broek en onderbroek uit, pakte de luier en deed deze vakkundig bij mij om. Toen liet ze me los en stapte ik meteen van de commode af. Snel raapte de buurvrouw mijn kleren van de grond en zei: Deze krijg je morgen pas weer terug. Tot dan loop je maar gewoon zo. Dus daar stond ik dan. Met alleen een luier en een t-shirt aan in het huis van de buren met een buurvrouw die mijn treiterijen meer dan zat is en een buurmeisje die dit met open mond heeft staan aanschouwen en dat eindelijk zag als overwinning. Eindelijk werd ik gestraft voor alle onheil die ik haar had aangedaan.
De buurvrouw legde me ook nog maar even uit wat mijn regels waren:
Ten eerste, je draagt tot je moeder je weer komt halen een luier.
Ten tweede, de tot die tijd mag je niet naar de WC en doe je alles in je luier net als Myrthe.
Ten derde, als je tegenwerkt of zeurt krijg je billenkoek.
Ten vierde, wij bepalen wanneer je een schone luier krijgt.
Ben ik duidelijk?
En verslagen hield ik mijn hoofd omlaag en zei ja en dacht: Hopelijk komt mijn moeder snel terug.
 

YoloE

Superlid
Dan gaan ik nu maar verder met eten maken, zei de buurvrouw. En ik liep achter haar aan naar beneden.
Het lopen beviel me niet heel erg. Bij elke stap werd ik eraan herinnerd dat ik een luier droeg en dat vond ik best beschamend. De buurvrouw zei dat ik maar even iets uit de kast moest pakken om te doen want ik had nu wel genoeg op de Playstation gespeeld en daarna liep ze zelf naar de keuken.
Ik deed de kast open en zag allemaal speelgoed. Maar dat was vooral voor wat jongere kinderen. Toen ik vroeg of er ook nog ander speelgoed was, kreeg ik te horen dat dit het speelgoed is van het neefje van Myrthe die eens in de twee weken komt logeren en het andere speelgoed op de kamer van Mirthe stond, maar die is boos op me omdat ik haar weer gepest heb en dan zal ik vast niet met haar speelgoed mogen spelen.
Dus pakte ik maar de Duplo en ben daarmee iets gaan bouwen wat leek op een kasteel.
Na een kwartiertje kwam Myrthe naar beneden en ze zag me zitten. Haar plaaggeest (Ik dus) zat daar met een enkel een luier en een t-shirt aan met de duplo te spelen. Ze begon te lachen en ik keek op. Ik wilde er iets van zeggen maar wist dat daar gelazer van zou komen. Dus ik draaide me weer naar de duplo en negeerde haar.
Ze begon te praten met de buurvrouw over hoe haar dag was en ze leek weer helemaal in haar nopjes. Na nog een kwartier werd ik geroepen voor het eten, we aten kip waar ik heel erg blij om was want dat is mijn lievelingseten. Alleen een nadeel aan kip is dat de marinade meestal wat zwaar valt op mijn darmen.
Toen we klaar waren met eten merkte ik dat al, toen ik namelijk opstond moest ik best nodig naar de wc.
Ik dacht, ik mag dan een luier om hebben en niet naar de wc mogen. Maar ik ga absoluut niet in mijn luier poepen.
Dat vertik ik echt. Dus bedacht ik een smoes en vroeg of we naar buiten mochten om verstoppertje te spelen met een paar kinderen uit de buurt. Dan kon ik ergens in de struiken gaan poepen, en wel ja het mocht.
Dus ik ging samen met Myrthe naar buiten en we zochten wat kinderen bij elkaar.
Ik verstopte me in de bosjes in de achterste hoek van de speeltuin waar je echt op 3 meter moest staan wilde je m e zien en deed snel mijn broek uit. Ik deed mijn luier uit en snel poepte ik in de bosjes en deed er ook nog maar een plasje bij. Daarna deed ik mijn luier weer vast en nadat hij een keer niet wilde plakken bleef hij na 2 keer proberen wel zitten en deed ik mijn broek weer aan. Snel bukte ik zodat ik niet gezien werd en toen de zoeker niet keek verplaatste ik me naar een ander bosje om maar niet bij mijn eigen stront te blijven staan en zo rende ik steeds een stukje dichter bij de buurtpaal waardoor toen er eenmaal 4 kinderen gevonden waren ik iedereen vrij kon buurten en toen begon het spel weer overnieuw. Een dubbele overwinning voor mij. Geen poepluier en de pot vrijgebuurt. Toch nog een goeie avond voor de dag die geweest is.
 

YoloE

Superlid
Na heel wat kinderen gevonden waren werden we naar binnen geroepen. Het is tijd om naar bed te gaan, zei de buurvrouw. Die ons mee naar boven nam. Ze liet Mirthe douche en zei dat ze geen haast hoefde te maken want ze ging eerst mij eens verschonen. Ze nam me mee naar de commode op Mirthes kamer en legde me erop. Omdat ik niet verder in de problemen wilde komen besloot ik mee te werken en de buurvrouw trok me mijn kleren uit en tot slot had ik alleen nog een luier om. Wat is dat nu zegt de buurvrouw. Het labeltje is gescheurd, heb jij gewoon je luier uit gedaan.
Nu werd ze echt boos, dus jij denkt als ik nou even mijn luier uit doe en ga plassen dan doe ik hem snel weer om en merkt niemand het. Ik schoot in paniek, maar ik moest heel nodig poepen opeens en ik kon het niet ophouden en wilde niet, maar de buurvrouw onderbrak me. Je wilde niet in broek poepen, maar denk je dat Mirthe dat wel wilt. Deze straf was bedoelt om je te laten inzien dat onzindelijkheid en een luier niet iets is om iemand mee te pesten. En dus willen we je leren wat het betekent om niet zindelijk te zijn en dus soms een poepluier te hebben. Maar blijkbaar snap je dat nog niet en vindt jij dat je zomaar zelf je luier uit mag doen om te poepen.
Jij gedraagt je steeds meer als een klein kind dat niet wilt luisteren en dus gaan we maar ook daar naar handelen.
Want wat doen we met kleine kinderen die niet willen luisteren. Die gaan in de hoek, zei ik. Maar dat was niet wat de buurvrouw bedoelde want ze tilde me op en ging op een stoel zitten en zette me naast haar neer. Daarna draaide ze haar arm om mijn middel en dwong me over de knie. Ze pakte de haarborstel van het kastje en zei: Nee, jij bent echt nog niet te oud voor een stevige billenkoek.
Na 10 slagen begon ik te huilen. Ondanks de luier die toch als verzachting werkte, maar ik moest Niet alleen huilen om de pijn maar ook om het besef dat ik echt fout zat. De buurvrouw stopte met slaan en trok me naar haar toe. Stil maar zei ze, terwijl ik nog zat bij te komen van de klappen.
Na me even zo vast te hebben tilde ze me weer op en legde me opnieuw op de commode.
Goed, omdat je een deel van de straf het ontlopen weet ik wel een toepasselijke maatregel en ze pakte een luier van naast de commode. We gaan je eerst even ontdoen van deze luier, dit deed ze en ze begon me in te zalven, deed wat talkpoeder over mijn schaamgedeelte en pakte de luier. Omdat je niet in je luier gepoept heb krijg je nu deze luier om, zei de buurvrouw. Ik voelde iets plakkerigs tegen me aan en toen ik me afvroeg wat het kon zijn zei de buurvrouw het al. Dit is dezelfde poepluier als waarmee je Myrthe eergisteren gepest hebt toen jullie buiten aan het spelen waren. Ze tilde me van de commode af en op dat moment kwam Myrthe binnen.
Ze zag me in de poepluier en begon te lachen. Ik wilde iets zeggen maar opnieuw zag ik die blik van de buurvrouw.
Liefje, omdat Freek stout is geweest mag hij geen schone luier en moet hij met deze luier om naar bed.
Maak je geen zorgen hij slaapt op zolder. Dit kwam als een verassing want ik dacht dat ik op de kamer bij Myrthe kwam slapen. Toen ging Myrthe op de commode liggen en verschoonde de buurvrouw haar. Ze trok haar pyjama aan en ging in bed liggen. De buurvrouw wenste haar welterusten net als ik en wenkte me de kamer uit.
Ze nam me mee naar boven om me de logeerkamer te laten zien en ik wist niet wat ik zag.
Daar stond gewoon een babybedje. Zo hier slaap jij, zegt de buurvrouw.
Waarom dat nou weer, waarop de buurvrouw reageerde met: Iemand die zich niet kan gedragen als een grote jongen, mag niet in een bed als dat van een grote jongen. En ik wil niet dat mijn matrassen vies worden van jou vuile luier en deze is beschermt. Dus niet zeuren je bed in. Met tegenzin ging ik mijn bed in.
De buurvrouw wenste me welterusten en verliet de zolder.
Daar lag ik dan, op een dag waarvan ik na de middag niet dacht dat het nog erger kon lig ik in een babybedje met nota bene een poepluier om. Waarvan de poep zich al behoorlijk begint uit te smeren over mijn hele schaamstreek.
Maar tegelijkertijd vond ik dat ik het er ook wel een beetje naar gemaakt hebt. Want Myrthe heeft hier dus vaker last van. Het lijkt me echt verschrikkelijk om een keer in de week met een poepluier te lopen. En ik loop na 1 keer al te zeuren. En daarnaast heb ik haar ook nog eens gepest met haar luiers, dus deze straf stelt eigenlijk niet zo veel voor. En me dat bedenkende val ik in slaap.
 
Bovenaan