Puur Natuur

Koning^Speentjes

(Wolfje) (pas op voor blackwolf)
Puur natuur
Titel Puur natuur
:fantasie triller
:levens verhaal


05-05-1992
Een gekrijs deed de rust van de lente door breken. Buiten waren de dieren druk bezig met nesten bouwen terwijl Berend Wind net aan de borst ging. Er werd tijdens de zwangerschap gedacht dat het een meisje zou woorden hij was erg rustig voor een jongen. Terwijl Berend het levens licht zag en zijn liefde alleen gevoed kon woorden door zijn moeder was er een oudere broer Arne Wind die zijn dagen als 3,5 jaar oude knul bezig hield met de tv.
Berend Groeit op heeft vrienden ze hebben het leuk zijn oudere broer speelt ook mee. De buurt is erg kindvriendelijk een woon erf. Berend werd Christelijk op gevoed en voelde zich altijd aan getrokken tot de natuur de schepping van zijn macht en kracht. Al van af jongs af aan lijkt Berend al iets anders te zijn dan de rest met blond haar en vel blauwe ogen en zijn scherpe kinder tandjes staat hij op de school foto van groep 1 zijn mooie polo shirt. na dat hij het shirt ontgroeid was zaten er allemaal gaten in, gebeten zijn scherpe hoektanden. Het gaf Berend de rust die hij nodig had om dat hij altijd zo druk was. Berend had het probleem niks los te kunnen laten wat hem aan gedaan is, op jonge leeftijd kreeg hij al woede uitbarstingen en werd hij agressief. Zo ook in groep 1 toen er een spel was met ballonnen, waar bij ieder kindje van de klas 1 ballon met een touw aan hun enkels werd gebonden. Berend speelde er mee en werd al snel vermaakt door zijn ballon. het spel was de ballon van een ander kapot te maken zo dat er 1 winnaar over blijft. Berend reageerde hier op erg agressief en moest van de juf op het bankje komen zitten zo dat hij daar met zijn ballon mocht spelen. Er waren wel meer rare gebeurtenissen in het leven van Berend. Hij leek zich ook altijd af te zonderen na de natuur. Terwijl de rest van de klas aan het spelen was trok Berend zich terug in een klimtoestel hoog bij de bomen weg van het spelen. Terwijl Berend zich terug getrokken houd komt moeder natuur op hem af. Een moeder kraai vond dat Berend te dicht bij haar nest was boven in het klimtoestel. Een razend vlugge aan val volgde. Berend ziet iets zwarts doet snel zijn ogen dicht en de kraai prikt hem net naast zijn oog op de zijkant van de neus. Berend was geschrokken maar ook dit was de natuur hij was al lang blij dat God hem zijn oog spaarde.
Berend groeide op toen hij 6 jaar was werd er ADHD vast gesteld bij hem. Dit zou volgens de dokters de aan leidingen zijn van zijn gedrag. En met dezde stempel duiken we meteen mee in Berend. Terwijl ik de stempel ADHD krijg snap ik niet eens wie ik ben waar mijn gevoel van komt. Ja ik woord soms bozer dan anderen maar ik ben dan ook echt heel boos. Er gebeuren allemaal dingen om mij heen die mij geen rust geven daarom ga ik naar de natuur. Daar voel ik mijn rust.
Berend snapt het ook soms niet allemaal alles gaat zo snel de tijd tikt de seizoenen schieten voor bij terwijl het leven van Berend op en neer gaat. Zo doet hij leuke dingen mijn zijn broer Arne. Verstoppertje spelen na school en elke zondag naar de kerk. Daarna bij opa en oma op bezoek. Berend had de meeste rust bij de stiefvader van zijn vader. De oude man was de rust zelf. Hij kon Berend met een hand de trein laten horen. Ook kreeg hij altijd ijs. Berend was gek op ijs. De andere opa was al overleden. Zijn oma zocht hij graag op. Beide oma's waren even lief maar de rust van de oude man zelf was voor hem kalmte. zo ging hij naast hem als een hond op de grond liggen en maakte hij honden geluiden waar na hij een aai over zijn hoofd kreeg en de oude man zei "Goed zo jonge ga maar rustig liggen liefe hond".


Berend is nog steeds geobsedeerd door de natuur, hij is zelfs gebeten door een spin. Sinds dien hoeft moeder lief niet altijd de spinnen uit zijn haar te zoeken als het september is. In bomen klimmen vallen maakt niet uit. Behalve na een zware val van zijn broer die toen wel lichtelijke klachten had na een val en aan gezien de meeste takken er al uit waren door de grotere jongens was de klim boom weg. Nu de tijden harder gaan de Herfst zorgde er voor buiten spelen bijna niet meer kan gaan de buurt kinderen in de flats verder op klieren. Een grote ijzeren paal die van de 2 de verdieping naar beneden ging werd gebruikt als glij paal en klommen we over de railing en gleden we naar beneden. Berend de jongste van hen rende zo snel hij kon om dat dit zo leuk was. Na een paar dagen goed gaan komt er altijd dat moment dat het niet goed gaat.
Ik ren snel de trap op en ga over de railing doe altijd me ogen dicht en dan is het even glijden 2 tellen ongeveer en dan kan ik los laten en ben ik beneden. Ik doe mijn ogen open en ren weer snel naar de trap om hoog wacht even tot de rest is geweest en dan ga ik ook weer. Ik klim over de railing en ga weer glijden doe me ogen dicht en glij, Een Twee los. "Aaaaaa auw help auw dat prikt.
Terwijl Berend naar beneden gleed ging het dit keer minder snel en lied hij te snel los, in een vrije val viel hij naar beneden. Berend doet zijn ogen en ziet de flat kleiner woorden in zijn val naar achteren. terwijl hij om hoog kijkt klapt hij met een harde plof in een doornen struik waar door zijn hoofd naar voren klapt en hij ziet hoe zijn schoenen op de tegels klappen, terwijl hij nog verder de struik in gaat klappen zijn rubberen schoenen nog weer omhoog van de tegels. en komen bij de 3 de landing tot stilstand, Berend krijgt hulp van zijn oudere broer en woord uit de prikkel bosjes geholpen. Berend heeft pijn en woord door zijn oudere broer Geholpen naar huis, een maal thuis aan gekomen legt Berend het meteen uit aan zijn vader.
Berend mag niet meer daar spelen, na dat zijn vader boos was geworden dat het zijn dood had kunnen zijn, en de enige redding de struiken waren was voor Berend weer een teken dat God natuur is. Hij dankt God voor zijn leven.
Buiten woord het sneller donker de bladeren vallen de herfst is er sinterklaas tijd is het enigste wat Berend leuk vind. Hij heeft altijd veel moeite met de herfst alles veranderd niet buiten spelen bomen kaal het is koud nat. Berend is wel veel buiten als het kan dan is hij dat, zo ook op school de veranderingen zijn voor hem lastig zo als de herfststormen. Rustig buiten spelen zit er niet ook schijnt de zon minder en merkt Berend het op dat hij nu nog sneller boos woord. Een tijd van vrede en rust lijkt in zijn hoofd niet meer te bestaan waar neer het buiten hard waait. Voor hem is het net alsof de wind ook in zijn hoofd waait en er een chaos van maakt. op school gaat het slechter ook de gedragingen woorden minder naar andere kinderen.
Gelukkig is het dan eindelijk sinterklaas en kerst en oud en nieuw. Berend houd van 1 ding en dat is gezelligheid, met sinterklaas is het altijd leuk. Berend krijgt altijd leuke dingen die hij wilt en hij voelt zich er gelukkig mee. Kerst met familie en zo veel mensen maken Berend wel druk, maar alle aandacht is ook zo welkom voor hem de liefde. Opa oma alles is gezellig en het gaat weer goed met berend.


Een donkere periode van het jaar na alle feest dagen. Het is koud de natuur komt tot stilstand. Een goede koude periode zorgde er voor dat de kanalen bevroren en Berend met zijn vader en broer het ijs op konden, Sneeuw wisten de 2 broers ook raad mee. schaatsen en sneeuwballen gooien en sneeuwpoppen maken maakte Berend gelukkig.
waar neer de sneeuw weg gesmolten is de dagen langer worden, op sommige plekken geeft de natuur tekenen van leven, de eerste bollen komen boven de grond. Berend vind ze prachtig. op school gaan de dingen zo als ze altijd gaan met vallen en opstaan. De dagen gaan door en waar neer de dagen langer worden is het ook zo weer 1 april. De grappen en grollen zijn altijd leuk en breken zo lekker de week. De natuur komt tot leven en geeft meer kleur aan het leven." Na nog een maand dan is het al weer mijn verjaardag" zegt Berend thuis die de tijd niet hard genoeg vind gaan. Van leuke dingen woord Berend altijd blij.
Op de dag voor zijn verjaardag woord alles gevierd met familie en krijgt Berend alle cadeautjes. het 1 dag eerder vieren werd altijd gedaan en bracht Berend 1 dag dichter bij de cadeautjes, het was wel een combi verjaardag samen met zijn moeder die de dag voor hem jarig is. Zo werd alles in 1 keer gehouden.

Gaat van af hier nog verder.
 
Laatst bewerkt:

Koning^Speentjes

(Wolfje) (pas op voor blackwolf)
Waar is de rest van het verhaal?
Ik was oo de laptop verder gegaan maar had alvast de titel geplaatst. Haha om het spannend te houden eigenlijk wil ik hem eerst af typen maar ben dan wel maanden fulltime bezig. Had hem het liefst als boek geplaatst. Maar komen nog delen heel veel delen ik ben nog lang niet klaar de thriller is er nu nog zeker niet en waarschijnlijk de volgende keer ook nog niet. Nee eerst de saaie wandeling door het leven van Berend. En de leeftijd dat Berend pas transformeerde is nu nog niet eigenlijk kan ik dit ook hoofdstuk 1 noemen met nog paar andere dingen er bij typen
 

Koning^Speentjes

(Wolfje) (pas op voor blackwolf)
Met nog een dag te gaan vind Berend het helemaal niet leuk dat hij morgen jarig is. "Ik heb de cadeautjes en kan er lekker mee spelen" dacht Berend. De dagen tikken voor bij de mei vakantie is voor bij en de laatste stukken van de school groep 3 tikken voor bij de natuur groeit het woord warmer en het woord vooral leuker. Achter de rug om van Berend zijn school en ouders veel met elkaar in contact geweest na dat er begin dit jaar ADHD is vast gesteld te zijn bij Berend, had school graag gewild dat Berend nog een keer groep 3 deed. In het ziekenhuis hebben ze zijn hersenen onderzocht met heel veel drukkers op zijn hoofd konden ze alles zien hoe actief het brein was, er werden afwijkingen gevonden waar na de stempel ADHD kwam. Terwijl Berend eigen had moeten blijven zitten maakte de vader van Berend er een probleem van dat zijn zoon moest blijven zitten. Dit ging allemaal achter de rug om van Berend. Hier door kreeg Berend er niks van mee. Als de tijd door tikt het warmer woord de zomer vakantie bijna te ruiken is, gaat het mis bij Berend. De school dag verliep gewoon goed alleen buiten op het schoolplein daar ging het mis. Een meisje die zeker een kop groter was als Berend had een zwart schaap nodig om op af te reageren, haar leven was niet leuk genoeg ze was niet blij. Terwijl Berend bij de struiken staat te genieten van al het leuke wild wat in de struiken leeft bij school. Als een echte onderzoeker kijkt hij de bladeren van de struik na. Het meisje schreeuwt naar hem scheld hem uit, "Berend Wind. Nee jo jij heet Berend Scheet vieze stinkerd dat je er bent" schreeuwt ze naar Berend. "Wat je zegt ben je zelf" zegt Berend terug die zich om draait naar de gene die hem uitscheld. Berend moet om hoog kijken om haar gezicht te zien. "Wat zij je daar kleintje". Met een grote druk woord Berend de brandnetels in gegooid. Van wegen het lekkere weer had Berend een hemt aan en een korte broek en sandalen, op het moment ligt hij lang uit in de brandnetels en voelt de pijn op zijn onder benen nek rechter zijkant gezicht schouders boven armen. Snel probeert Berend er uit te komen en hier bij worden zijn handen geprikt en de voor zijde van zijn rechter been. Berend voelt heel veel pijn en woord boos hij begint iets sneller adem te halen ze ogen woorden kleiner zijn neus rimpelt op, in zijn hooft speelt de vraag waarom. Hij snapt er niks van, de enorme pijn neemt het echter over zijn ogen gaan dicht zijn gezicht word somber en hij slikt het even door en begint naar binnen te strompelen. "Auw auw auw" riep Berend bij elke stap, zo min mogelijk bewegen met zijn armen en benen zorgt dat de pijn draagbaar blijft. Een juf op het plein ziet dat er iets mis is met Berend aan gezien hij bijna niet voor uit komt en alleen maar loopt te jammeren dat hij pijn heeft. De juf ziet hoe rood Berend is en helpt hem mee naar binnen. Berend kan niks niet zitten alleen maar staan zijn achterkant en rechter zijkant zijn helemaal rood. "Berend kom hier maar liggen op je buik" zegt de juf. Berend gaat achter in de klas liggen waar normaal gelezen kon woorden met kussens en dekens. Zo dra hij ligt smeert de juf zijn geraakte delen in met zonnebloem olie.

Later toen de les begon kwam het meisje wat hem in de brandnetels gegooid had sorry zeggen. Berend bleef liggen voor hem wel uren, Na de les droeg hij de tas niet op zijn rug maar gewoon in zijn handen. Thuis vertelde hij het dat hij in de brandnetels gegooid is en hij heel boos werd. Zijn moeder troost hem en helpt hem verder met kleren uit doen schone kleren douchen en vooral zorgen dat zijn glibberige zoon niet alles vet maakt.
Later door de tijd heen is het dan echt zo ver zomer vakantie. De ouders van Berend gaan met een caravan op vakantie. bij de camping plek worden de kinderen eerst naar de speeltuin gestuurd. Berend gaat lekker klimmen en glijden. Hij geniet er van dat hij lekker kan spelen geen andere kinderen die hem klieren gewoon plezier. De ouders zetten de voortent op en moeders begint al met eten maken, makkelijk knakworst met bolletjes. De eerste dag is zo voor bij. Voor berend zijn er gelukkig nog veel meer leuke dagen.
voor berend is een zomervakantie echt genieten zijn energie kwijt kunnen spanningen en gewoon in het nu leven. Geen pestkoppen die je belachelijk maken maar gewoon leuk spelen met alle andere kinderen die er zijn. Iedereen is er vaak nieuw en ze spelen allemaal gezellig met elkaar het weer is goed en als het regent gaan we snel de tent in en kunnen we spelletjes doen.
De zomer vakantie gaat altijd zo snel, weer een andere klas andere juf. Berend kreeg nog een andere verrassing, een verhuizing. De ouders van berend hadden een huis gekocht elders in het Dorp. Waar bij hij eerder lopend kon gaan was het nu op de fiets. De juf was erg lief in groep 4. Naast leren was ze ook aardig op het plein en een projectje met zaden in de vensterbank vond Berend hele maal geweldig. Het leek op zich nog wel goed te gaan met Berend. Hij keek wel vaak naar buiten en had wat moeite met rekenen en zijn concentratie, de Nederlandse taal en schrijven waren lastiger voor hem. Thuis was hij veel buiten aan het spelen en waren er veel kinderen in de buurt, Berend had zelfs toen alle buren uitgenodigd waren om langs te komen een buurmeisje gekust onder de tafel. Dat was echt niet Berends eerste keer. In groep 1 was het al raak, toen had hij al het knapste meisje van de klas gekust.

waar neer de Seizoenen veranderen de hete zomer zon het buitenspelen leuk maakte met waterpistolen is het ook weer tijd voor de mais plopper. Woensdag middag met klasgenoten de maisvelden in gaan en met tassen vol er uit gaan was een dikke kick. Berend lette even niet op en een maisblad snijd hem in zijn linker wijsvinger. Bloedend ging Berend naar huis een diepe snee werd dicht geplakt met een pleister die al snel vol gebloed was en weer vervangen kon woorden door een nieuwe. Berend heeft weer iets geleerd mais is scherp. Thuis werden de kolven gepeld en konden de kinderen op elkaar schieten. 'Auw die was op mijn boven been" schreeuwde Berend tegen zijn oudere broer die erg goed was in schieten. Berend vond het alleen niet zo fijn dat hij geraakt woord, door sneller te bewegen was er minder kans. Berend liep in rondjes en keek de gene goed aan. Berend voelde een warme gloed ontstaan en werd goed fanatiek. Al snel was het mais op en het schieten gedaan. Met een paar plekken loopt Berend naar binnen hij vond het leuk schieten op andere kinderen.
Na dat het mais van het land is beginnen de bomen ook kleur te krijgen, rood geel bruin. Berend geniet er van eikels verzamelen bracht 25 50 of zelfs 75 cent per kilo op samen met zijn broer zocht Berend de eikels en werden ze in grote bakken verzameld elke soort had zijn eigen bak, behalve die van 25 cent, deze zochten de jongens niet. na een paar weken zoeken waren er 5 was manden vol en werd er op een zaterdag alle eikels weg gebracht. De eikelboer gaf er in totaal 165 euro aan de jongens die erg trots waren met hun verdiensten.
De bladeren vallen van de boom de projectjes van de juf zijn weg de omgeving woord somberder het weer woord grauw en zo woord ook Berend. De dagen gaan minder goed ook lijkt er op school meer problemen te zijn, rekenen gaat beter Berend zit naast de beste rekenaar van de klas. Berend spiekt elke keer hoe hij de sommen maakt en hij snapt in eens hoe het werkt rekenen is eigen lijk heel simpel. Toen Berend als kind stotterde heeft hij hier therapie voor gekregen, maar taal blijft toch een moeilijk iets zo ook het netjes schrijven. het is onduidelijk zijn motoriek loopt achter bij de rest van de klas.

Na meerdere kleine incidenten waar bij Berend boos is geworden op een klas genoot woord zijn medicatie nog een keer bekeken. Berend krijgt allerlei andere medicaties tijdens de herfst van vies drankje tot andere pillen. Niks leek te werken en werd Berend in het nieuwe jaar weer terug gezet op ritalin. Berend voelde zich wel wat rustiger er, door de medicatie via vla in te kunnen nemen was het nog wel eens moeilijk om Berend pillen te laten slikken. Berend had minder ruzie met de kinderen het was dan wel februari en koud maar gezellig buiten spelen ging voor bij Berend. Helaas hadden zijn klasgenootjes er niet zo veel zin in, gelukkig kan Berend spelen met zijn oudere broer en zijn vrienden. Jurrassic park na spelen. Berend vond de film zo mooi met dino's behalve dan als ze aanvallen dan kijkt hij even weg.
Op het school plein speelde hij een dino die met zijn hoofd kon rammen of een gewonde T-rex met een gebroken poot die dan door de 8ste groeper werden behandeld en verzorgt waar na de dino weer door kon rennen. Berend speelde veel met kinderen die ouder waren en niet in zijn klas zaten. maanden gingen voor bij de bloesem hing in de bomen en werd gebruikt om de wond van de dino te verzorgen. Berend leek het goed te hebben op school in zijn klas was hij wat minder gelukkig. Maar zo als alles in de lente vruchtbaar is kwam ook het nieuws dat de juf zwanger was, het was dan ook wel te zien. De juf had ook al een wat grotere buik. Berend werd al weer 8 jaar in mei en zo ook weer groter
Berend vond het jammer zijn broer ging afscheid nemen met groep 8. Berend was erg verdrietig hier om dat zijn grote broer weg ging van school en hij hier alleen was. Zijn broer is weinig op school en in de pauze is er geen groep 8 meer aanwezig. Het weer zit gelukkig mee het zonnetje schijnt en Berend vraagt om mee te mogen doen met voetballen. Hij woord weg gestuurd door zijn klasgenoten die niet willen dat hij mee doet. Berend klimt in de speeltoestellen die er staan en vermaakt zich zelf. Met hoge tempraturen vroeg in de zomer komen ook donkere onweersbuien over. Berend vind dit geweldig terwijl de wolken over het land gaan en ook Berend deze donkere wolken ziet woord hij helemaal happy. Berend moet rustig blijven maar dat lukt hem niet hij houd van onweer, hij denkt aan niks anders. als de school uit is gaat berend snel naar huis. Thuis maakt hij samen met zijn broer een lego box die bliksem kan vangen en opslaan. waarna de storm over is en Berend nog na raast gaat het dan toch weer mis op school.

hoofd stuk 2 komt dit is alles 1 hoofdstuk
 

Koning^Speentjes

(Wolfje) (pas op voor blackwolf)
BlackWolf H2

Na een onrustige nacht met veel dromen over een enorme kracht die die Berend zou bezitten word hij wakker. Het is voor Berend de zoveelste droom met onrust en krachten die hem verzwelgen en overnemen. Gelukkig gebeurt het niet echt hoe boos ik ook ben het is een droom. Een maal aan gekleed gaat Berend beneden zijn standard ochtend ritueeltjes doen. De moeder heeft al brood klaar en een glas melk. Berend schuift aan tafel en eet samen met zijn moeder. De vader gaat weg naar het werk als de meesten nog slapen, zijn broer ligt nog lekker wand die heeft vakantie al. Na het brood moet Berend proberen zijn ritalin in te slikken wat na 3 keer niet lukt hij heeft er moeite mee het pilletje weg te krijgen. "Mama het wil echt niet hoor die stomme tabletten in te nemen" zegt Berend. De moeder van Berend pakt een eet lepel doet er een beetje vla op waarmee Berend het pilletje wel in kan slikken. Berend kijkt nog even tv maar vind het niks aan. "Mama ik ga al vast naar school: schreeuwt Berend die snel de poort uit loopt en op de fiets springt, fanatiek rijd hij over de stoepen en doet hij net alsof hij aan het racen is. Op het schoolplein is het rustig en Berend klimt in het huisje waar hij vaak in zit. De schoolplein woord voller en uit eindelijk gaat ook de bel waar na iedereen naar de deur loopt en iedereen in een rij moet staan tot de juf ze komt halen. Berend staat er netjes te wachten terwijl 2 grotere jongens achter hem lopen te smoezen. Berend krijgt een druk in zijn knie holte van een van de jongens die dat zo grappig vonden zo dat Berend dus om viel op de grond. Berend woord hier boos door en begint zijn neus op te trekkenogen woorden kleiner en, "Iedereen netje in de rij ook jij Berend en netjes de voeten stampen en naar binnen" zei De juf. Berend keek op maar hij was boos en het was niet leuk wat ze deden. Berend sluit achteraan in de rij en loopt mee en zegt het tegen de juf wat er gebeurt was. Er woord echter niks mee gedaan Berend gaat aan de zijkant bij het raam zitten en, "flubber been flubber been" hoort Berend een van de jongens verluisteren die schuin achter hem zitten. Berend krijgt weinig rust in de klas en krijgt zijn aandacht niet goed op de les. Hij kijkt naar buiten het zonnetje straalt en dat is altijd goed.
Waar neer de bel gaat voor de pauze stroomt de school leeg en gaan alle kinderen naar het schoolplein. Overal vormen groepjes. Berend wil graag mee voetballen maar daar woord hij geweigerd door klasgenoten en Berend loopt weg. Aan de andere kant van het schoolplein gaat hij in het klimrek. Verder op zitten de 2 jongens die hem eerder in de been drukte, ze zien Berend als het zwarte schaap van de klas een klein jongetje waar je tegen aan kan schoppen en dan enorm gek gaat doen als je het doet. De jongens vinden dit leuk en gaan Berend lopen etteren. Berend loopt over het plein om niet bij deze jongens in de buurt te zijn maar zijn lichaam woord vervuld door een grote woede. De jongens zien he stil staan en gaan voor hem staan en schelden hem uit geven een druk in zijn benen. "Kom dan sukkel"zegt de grootste van de 2. Beren kijkt naar beneden een grote pijn schiet door zijn lichaam. Door zijn fijn geknepen ogen zag Berend weinig waar na het zelf zwart was geworden. Berend weet de weg naar de deur over het plein maar een luide schreeuw uit hem deed de pesters op de vlucht slaan. Berend is warm zelfs heet hij kookt. Haar begint te groeien zijn gezicht veranderd zijn handen worden ander zijn kleren knappen kapot. Berend die nog niks zag voelde en enorme de warmte door het lichaam gaan naar zijn ogen. Toen hij ze open deed zag hij de deur van de school en liep op 4 poten hier heen, maar de deur ging open en de juf van berend hat de schreeuw gehoord met haar grote zwangere buik kwam ze het plein op lopen recht op het pad wat Berend wou nemen. Berend zag de juf buiten komen die duidelijk in de weg stond naar de deur. Berend die helemaal niet zichzelf is neemt een sprong met zijn rechter poot en de klauwen voor uit snijden de wolven klauw in de buik van de zwangere juf, Berend schrikt kijkt ziet zijn zwarte klauw onder het bloed. De juf rend met haar hand op haar buik terug de school in. Berend weet niet wat er aan de hand is. Kinderen schreeuwen "een wolf snel naar binnen", de kinderen rennen snel de veilige school in. Berend snapt er niks van maar waarneer hij in de raam van de deur zichzelf ziet schrikt hij.
Een grote zwarte wolf met rode ogen weerspiegeld in het raam. Berend is bang,"wat ben ik wat is dit wat wat wat". Het enigste wat hij weet is dat hij weg moe ver weg. zo snel als Berend kan rent hij weg, Met 4 poten is het dan ook niet zo moeilijk. Na een 2 tal minuten over de weg gerend te hebben hij bij een grote weg aan waar veel auto's rijden. Van slag neemt zijn dierlijke instinkt het over. met wat meer kracht in zijn achter poten versnelt Berend en springt de weg over, Twee autos die de zelfde kant op gingen zagen de zwarte wolf de weg over vliegen. De voorste remt hard en de achterste klapt er op. Een doffe klap volgde. Berend rent door en door. na een 10 minuten heeft hij meer afstand af gelegd dan hij in 1 uur zelf kon doen. Diep in de veluwe neemt Berend een rust moment zijn mond is droog zijn lange tong steekt uit zijn bek en hij hijgt, Een modder poel met een beetje water doet voor de verkoeling zorgen die hij zo nodig heeft. Een geur van eten doet zijn snuit om hoog richten. Iets verder op staan herten en zwijnen gras te eten. De enorme woede en transformatie hebben veel energie gekost. Berend loopt langzaam laag op zijn 4 poten tussen de struiken door en komt aan de rand van het open veld. Het instinkt van de wolf de drang om te doden neemt over en Berend springt de bosjes uit en rent zo hard als hij kan. De dieren schieten weg maar 1 klein zwijntje heeft het te laat in de gaten. Op het moment dat het gevaar gezien is door het kleinte slaan de 4 grote hoektanden vast in zijn nek, met een krachtige bijt woord het jonge zwijntje gedood.
Berend is net aan het eten als een zware klapperend geluid hoor baar woord wat dichter bij lijkt te komen. Berend eet door het zwijntje ruikt goed smaakt lekker en vult zijn maag. Een dof geklapper doet de Veluwe vervullen van geluid waar na het weer verdwijnt. Berend die rustig aan het eten is woord weer gestoord door het geluid. Berend kijkt op en ziet een helikopter over vliegen. Snel pakt berend het halve zwijn op en slaat op de vlucht, de helikopter zit achter hem aan en een doffe klap klinkt er uit de hoogte, maar meteen is er pijn in de bil van Berend. Snel laat hij zijn prooi los en loopt verder zo hard als hij...... het gaat steeds slomer en slomer. Berend ploft neer op de grond waar na het geluid van de helikopter verdwijnt, Berend valt in een slaap midden op de Veluwe tussen de dieren.
Een Landrover rijd naast Berend, 4 mensen stappen uit de auto. de eerste maakt foto's de andere trekt de pijl uit de bil van de vier poter en met 4 man woord Berend in een doek gelegd en opgetild in de auto.
Berend droomt hij zweeft hoog boven de wolken zo vrij als een vogel. Het voelt vredig en vrij geen zorgen gewoon vrede. Een vel licht doet deze droom snel vervagen en Berend woord wakker. "Goede dag Berend weet je waar je bent en wat er gebeurd is" Berend schrikt op en wil opstaan alleen dat kan niet zijn handen zitten vast aan de stoel net zo als zijn benen. Berend kan geen kant op. "Rustig maar Berend je zit voor je eigen veiligheid en de onze even vast, hoe gaat het met je" vraagt de Dokter. Berend kijkt wat versuft om zich heen maar waar neer hij beter en scherper kan kijken ziet hij zijn huisarts voor hem. "Goede dag dokter wat is er gebeurt waarom zit ik hier" vraagt Berend. De dokter loopt de kamer uit zonder iets te zeggen. Berend probeert zich het te herinneren maar het lukt niet. Waar neer de deur open gaat lopen de ouders en de dokter binnen. "Papa mama wat is er gebeurd" vraagt Berend. "Berend we hebben je wat uit te leggen" zegt de Vader, In onze familie zit een kracht waar bij wij ons in het dier kunnen veranderen wat wij van binnen zijn, Dit is alleen een oud verhaal van mijn vader en zijn vader en word al generaties door gesproken, de eerste verandering zou zo 5 6 honderd jaar geleden plaats gevonden hebben waar bij jou over over groot opa dood gestoken zou zijn toen hij een dorp aan viel als vleermuis. Hij kwam op die manier aan eten en voeding voor zijn gezin." vertelde de vader. "Er is sinds dien geen persoon meer geweest met jou gave" Zij de dokter die de handen los maakte van Berend.
Berend probeert het te herinneren maar snapt er weinig van, de gedachten woorden snel vervangen door een gevoel van misselijkheid. Een golf aan rood water en stukken vlees en haar komen uit de mond en vallen op de grond bij de dokter. Berend kijkt er na en herinnerd zich zijn juf. Berend ziet de klauw die de buik van de juf door boorde voor zich. "Hoe is het met de juf leeft ze nog, waar is ze is ze dood wat heb ik gedaan" vraagt berend terwijl zijn stem beverig is van angst. "De juf maakt het goed Berend" zegt de dokter. Berend is opgelucht en blij dat hij haar niet gedood heeft de lieflings juf," hoe kon dit zo gebeuren" vraagt berend. "Dat weten we nog niet" zegt de dokter die berent een briefje geeft. Je medicatie goed in nemen zou voldoende moeten zijn om het te voorkomen zij de dokter. Berend kijkt op de brief maar er staat geen tekst maar een afbeelding, een grote zwarte wolf lag tussen het blad. "be be be ben ik dat" stottert Berend die al tijden niet meer stotterde. "Ja Berend dat ben jij. Je moet nu rusten, veranderen kost energie die jij hebt geprobeerd aan te vullen door een zwijn te eten maar als mens kan je dat niet verteren" zij de dokter. "Ik stuur je naar huis en het is bijna zomer vakantie en je moet op kracht komen en goed voor je zelf zorgen" zegt de dokter nog voor dat de maag van Berend weer op nieuw begint te draaien. Berend gaat snel naar de wc waar na de maag leeg gegooid woord rauw vlees en bloed komt uit zijn maag de wc in. De mond van Berend heeft zo ijzer smaak, en hij drinkt snel water uit de kraan waar na meteen zijn maag weer tolt en de maag weer leeg gegooid woord. "Zo klaar" zegt berend die zijn mond schoon veegt met wc papier en de wc door spoelt.
Een maal thuis ploft berend op de bank en zet de tv aan. "waar is cartoonnetwork" vraagt berend. "Het is al 8 uur Berend we zijn de hele dag met jou bezig geweest" Zegt de vader van berend met een lichte gefrustreerde stem. "Berend anders neem je een douche en trek de pyjama maar aan dan maak ik een lekker kippen soepje" zegt de moeder tegen Berend. Berend stapt onder de douche en spoelt zich af, bruin water stroomt van hem af en spoelt weg. Opgeladen door het warme water droogt hij zich af, pyjama aan en snel naar beneden voor soep. Na dat de soep op is en het toch al wel 9 uur is woord Berend naar bed gebracht door zijn moeder die hem een nacht kust geeft en welterusten toe zegt.
 

LittleDino

Ben heel lief hoor
Alweer een fantastisch goed verhaal Wolfje. Prima geschreven.
Ga zo door, wacht met smart op een nieuw hoofdstuk
 
Bovenaan