Nog niet klaar Suus in Salou

Hoe goed is dit verhaal?

• 1

Stemmen: 0 0,0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• 7

• 8

Stemmen: 2 16,7%
  • 9

Stemmen: 4 33,3%
  • 10

Stemmen: 6 50,0%

• Totaal stemmers
    12

mark

Superlid
Suus is een online-luierslavin die door haar meesteres gedwongen wordt luiers te dragen. Wat zij niet weet is dat Esmee die meesteres is. Esmee op haar beurt weet ook niet dat Suus één van haar slavinnen is, ze heeft er een aantal. Door ieders gebruik van een nickname hebben Suus en Esmee dus geen enkel vermoeden van het anonieme contact dat ze allang online hebben. Esmee denkt een luierslavin i.r.l. te hebben gevonden en Suus manoeuvreert zichzelf langzaam maar doelbewust in een onderdanige en afhankelijke positie. De apotheose van het verhaal is dat ze erachter komen dat ze dit spel al veel langer spelen, heel gelukkig zijn elkaar nu in het echt te hebben ontmoet en besluiten het spel te transponeren naar een liefdevolle relatie waarin luiers een belangrijke rol zullen spelen..

Snakebite

Mo de Rator
sis3.png

Hoofdstuk 03: Vlucht

Esmée kijkt Suus verbaasd aan. Geen bedplasser? Waarom draagt ze dan luierbroekjes die speciaal gemaakt worden vóór bedplassers? Waarom trekt ze die dan vlak voor het slapen aan en hoe komt het dat die na het slapen nat is? Als er een manier is om bedplassen te beschrijven, dan is dit het wel.

Suus zegt geen woord en laat de ongemakkelijke stilte voortduren. Esmée gaat op de rand van haar bed zitten en zet haar bril weer recht op haar neus. Ze wrijft nerveus door haar krullen en analyseert wat de beste manier is om deze situatie te benaderen.

“Waarom draag je dan zo’n broekje?”

“Hoe weet jij dat?”

“Niet omdat je het me verteld hebt. Iets dat vriendinnen wel eens schijnen te doen.”

Suus besluit om zich ook op de rand van haar bed te laten zakken, waardoor de meiden recht tegenover elkaar komen te zitten. Haar lichaamstaal is erg gelaten en iedereen zou kunnen zien hoe ontzettend ongemakkelijk Suus zich erbij voelt om dit gesprek te moeten voeren.

“Ik heb je appje gelezen voordat je het veranderd hebt. Een paar weken geleden. Toen ik je die foto doorstuurde van op het werk?”

Suus vloekt.

“Je weet toch dat je mij zulke dingen kunt vertellen? Ik snap heus wel dat je het Janneke niet aan haar neus gaat hangen, of zelfs Umi. Maar heb ik óóit iets gedaan om je vertrouwen niet te verdienen?”

“Nee”, zucht Suus. “Maar jij hebt toch ook wel eens dingen die je liever voor jezelf houdt?”

“Klopt”, geeft Esmée toe.

Het is tenslotte niet alsof ze nu zelf niet met een levensgroot geheim rondloopt, waarvan ze nog niet weet of ze haar vriendinnen erover gaat vertellen.

“Maar als ik zo goed als betrapt zou worden in mijn geheimen, dan zou ik jou wel het respect geven door eerlijk te zijn. In plaats van het te verbergen.”

Suus haalt haar schouders op. Heeft ze nou echt iets fout gedaan? Iedereen heeft verdorie recht op privacy. Praten is geen verplichting.

“Zou je me nou gewoon alsjeblieft willen vertellen waarom jij luiers draagt?”

Suus ontwijkt Esmée haar blik. Natuurlijk had ze wel verwacht dat ze het Esmée deze vakantie zou moeten gaan vertellen. Daar had ze in de bus zelfs al over nagedacht. Hoe ze het aan zou moeten pakken, wanneer en al dat soort dingen. Een hele vakantie met Esmée op één kamer slapen en een badkamer delen? Onmogelijk dat ze haar luierbroekjes verborgen had kunnen houden.

Maar van deze confrontatie wordt ze bepaald niet blij. Suus zal nu de waarheid moeten vertellen, want het bedenken van een goede smoes is er nog niet van gekomen.

“Ik ben geen bedplasser.. méér..”, vertelt Suus dan zachtjes.

“De laatste twee jaar gaat het eigenlijk gewoon goed. Er is vanalles waar ik aan moet denken. Mijn pilletje, niet teveel drinken.. Soms is dat gewoon zo veel gedoe dat ik er geen zin in heb. En dan laat ik het maar gebeuren.”

Esmée knikt begripvol. Ze weet uit eigen ervaring hoe vervelend het kan zijn om te moeten leren omgaan met bedplassen. Dat het je hele leven kan beheersen als je een beetje pech hebt.

“Dus.. als je geen gedoe wil, dan draag je luierbroekjes?”

Suus knikt.

“En nu – op vakantie – wil je juist geen gedoe en daarom draag je ze nu ook?”

Opnieuw een knikje.

“Ik snap het. Het klinkt ook wel logisch. En ik vind het helemaal oké. Het blijft tussen ons..”

Suus kijkt hoopvol op. Ergens heeft ze altijd wel geweten dat ze Esmée zou kunnen vertrouwen met haar uitdaging. Esmée luistert altijd en kan zich heel goed inleven.

“Maar..”

Een koude rilling loopt over Suus haar rug.

“..ik geloof niet dat dit het hele verhaal is. Ik zeg niet dat je liegt, want ik weet dat het vannacht zo is gegaan als je zei. Maar er is meer. Ik voel het gewoon.”

Suus kijkt wanhopig weg. Bijna..

“Je mag het gewoon vertellen, Suus. Ik heb al zoveel opgezocht op internet dat er letterlijk niets is dat je kunt zeggen dat mij zal afschrikken, of wat dan ook.”

“Dat betwijfel ik.”

“Ik kan anders vrij goed googelen.”

Suus snikt en lacht tegelijk.

“Heeft het met je moeder te maken?”

Een schot in de roos. Suus begint zachtjes te huilen. Esmée weet zichzelf ook niet goed een houding te geven. Een troostende hand op Suus haar knie is het beste dat ze voor nu kan bedenken.

“Zal ik anders zeggen wat ik denk dat het is?”

Suus knikt. Luisteren is makkelijker dan praten. Zeker als het over haar overleden ouders gaat. En dan weet ze meteen hoe slecht haar beste vriendin nu echt over haar denkt.

“Ik denk.. dat jij de luiers vooral vrijwillig draagt. Dat het je op de één of andere manier een goed gevoel geeft. Iets dat je associeert met je ouders. Met vroeger. Dat het je helpt om je met hun te verbinden en hun liefde te voelen. Sorry als ik dit nu superdom heb uitgelegd.”

Suus schudt haar hoofd.

“Je hebt gelijk. Je kunt echt goed googelen.”

Esmée wrijft zachtjes over Suus haar bovenbeen. Ook al is ze vastbesloten om dit gesprek nu door te zetten, toch wil ze dat Suus weet dat ze haar niet laat vallen. Integendeel..

“Vertel het maar..”

“Ik wilde niet op het potje..”

“Hoe bedoel je? In de bus?”

“Nee”, schudt Suus. Er verschijnt zowaar een klein glimlachje op haar gezicht.

“Dat is het laatste dat ik tegen ze heb gezegd. Op het vliegveld. Ik was vier en ze waren boos omdat ik toen dus ook.. een natte luier had, dus. Oma wilde ze nog sussen, maar mijn ouders waren er toen op gebrand om mij zindelijk te krijgen. Dus ze waren niet blij met me en ik weet nog precies hoe het voelde om toen over het vliegveld te moeten lopen. De natte luier. Hoe ik me schaamde. Het is letterlijk het enige dat ik me nog van ze kan herinneren..”

Suus veegt haar tranen af aan haar trui. Esmée haalt het blikje ice tea uit haar rugzak, dat Suus in de bus nooit meer heeft opgedronken. Suus neemt een paar dankbare slokken. Het is stom hoe opgelucht ze zich nu voelt.

“Elke keer als ik een luier draag, of zo’n dom broekje.. dan voel ik me weer precies zo. Zwak, vernederd, niet goed genoeg..”

Esmée slikt. Dat is bepaald niet wat ze had verwacht. Van alle opties die ze overwogen had – voordat ze besloot dat Suus waarschijnlijk gewoon in bed plast – was er niet één zo zwaar of negatief.

“Maar.. ook klein. Beschermd. Kalm. Alsof het niet uitmaakt hoeveel ik fout doe, want niemand verwacht iets van een meisje met een luier om.”

Esmée knikt. Suus is altijd al onzeker geweest. Dat is misschien ook wel logisch als je zo jong beide ouders in één klap verliest. Haar lengte helpt ook niet mee. Of het feit dat zo sociaal nog ongemakkelijker is dan Esmée zelf. Het zijn juist die dingen die Suus voor Esmée een interessant persoon maken. Suus is echt. Liever iemand die oprecht anders is, dan nep normaal.

“Sorry..”, zucht Esmée. “Ik wilde het er persé met je over hebben, want ik dacht.. dat het eigenlijk gewoon om bedplassen ging.”

“Het geeft niet”, fluistert Suus. “Ik zou je het ooit toch wel verteld hebben. Maar je hoeft niet bang te zijn. Ik ga me echt niet als een klein kind gedragen waar jij bij bent. Daar wil ik je niet mee lastig vallen.”

“Hm..”, denkt Esmée hardop. “Je zou me er hoe dan ook niet mee lastig vallen.”

“Vast”, zegt Suus sarcastisch, voordat ze een nieuwe slok ice tea neemt. “Zelfs jij bent niet zo’n goede vriendin dat je het oké vindt als ik hier in een luier rondloop.”

Suus is schattig als ze sarcastisch probeert te doen. Het lukt haar maar zo weinig, dat elke succesvolle poging nauwelijks nog serieus te nemen is.

“Ik had er eigenlijk een beetje op gerekend”, bekent Esmée.

Letterlijk. De rest van haar plan hangt er behoorlijk van af.

“Hoe bedoel je?”

“Ik had je niet alleen willen zeggen dat het oké is dat je nog ongelukjes hebt. Ik had je willen helpen om zindelijk te worden. Zoals het mij ook gelukt is. Maar ik snap nu dat ’t het laatste is dat je wil.”

“Ik weet het niet, Es..”

“Het hoeft ook helemaal niet. Ik had die dingen gewoon nooit voor je moeten kopen..”

“Welke dingen?”

Esmée staat op en legt één van haar koffers op het bed. Met een soort verontschuldiging in haar blik, ritst ze de koffer open. Dan haalt ze er niet alleen een extra pak DryNites uit, maar ook een groot, doorzichtig ingepakt pak luiers. Ze gooit het zachtjes richting Suus, die het pak handig opvangt.

De luiers zijn groot, zeker voor iemand als Suus. Roze, met prinsesjes, teddyberen en vier blauwe plakkers. Suus kent ze. Het zijn luiers die ze altijd al eens heeft willen proberen, maar die ze nooit zou kunnen kopen zolang ze bij haar oma woont. Hoe kan Esmée zoiets weten?

“Ik heb maar wat gegokt. Het is een lang verhaal en een superstom idee, dus sor..”

Esmée kan haar zin niet afmaken, want Suus laat het pak op bed vallen en springt haar om de hals.

“Waarom zou je zoiets voor mij doen?”

“Omdat je mijn vriendin bent en ik van je hou..”, liegt Esmée.

Natuurlijk houdt ze van Suus, daar is niets aan gelogen. Maar het is niet de reden dat ze die luiers gekocht heeft. Maar dit is niet het moment om haar eigen geheim op te biechten. Eerst Suus.

Snakebite

Mo de Rator
Suus is een online-luierslavin die door haar meesteres gedwongen wordt luiers te dragen. Wat zij niet weet is dat Esmee die meesteres is. Esmee op haar beurt weet ook niet dat Suus één van haar slavinnen is, ze heeft er een aantal. Door ieders gebruik van een nickname hebben Suus en Esmee dus geen enkel vermoeden van het anonieme contact dat ze allang online hebben. Esmee denkt een luierslavin i.r.l. te hebben gevonden en Suus manoeuvreert zichzelf langzaam maar doelbewust in een onderdanige en afhankelijke positie. De apotheose van het verhaal is dat ze erachter komen dat ze dit spel al veel langer spelen, heel gelukkig zijn elkaar nu in het echt te hebben ontmoet en besluiten het spel te transponeren naar een liefdevolle relatie waarin luiers een belangrijke rol zullen spelen..
Een interessante gok, maar helaasch.. :)

Wel weer voer voor een kort verhaal, verwacht ik.. maar het is dus niet geheim van Suus.. of dat van Esmée. :lipzzz

Snakebite

Mo de Rator
Heftig hoofdstuk hoor, maar wat zal het geheim van esmee zijn
Oh, sweet summer child.. het wordt nog wel wat erger, vrees ik. :2funny

In ieder hoofdstuk zit minimaal één hint naar het geheim van Esmée. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat niemand het nog heeft opgepikt. Misschien had ik die onthulling tot later in het verhaal moeten bewaren dan waar het nu uit zal komen. :lipzzz

beddenplasser

volwassen peuter
Oh, sweet summer child.. het wordt nog wel wat erger, vrees ik. :2funny

In ieder hoofdstuk zit minimaal één hint naar het geheim van Esmée. Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat niemand het nog heeft opgepikt. Misschien had ik die onthulling tot later in het verhaal moeten bewaren dan waar het nu uit zal komen. :lipzzz
Denk je nu echt dat ik op voorhand wil weten wat haar geheim is ? Stuur maar hints zoveel je wil, ik ga er toch niet achter zoeken en wacht geduldig je verhaal af. Veel leuker.

Snakebite

Mo de Rator
sis4.png

Hoofdstuk 04: Nicolás

Er raast vanalles door Esmée haar gedachten. Ze staat op het kleine balkon dat bij hun hotelkamer hoort en observeert de omgeving. Natuurlijk heeft ze de plattegrond van Salou een tijdje geleden al bekeken en de meeste informatie is blijven hangen. Hun hotel ligt op een groot blok met meerdere hoge gebouwen, dat in twee richtingen vlakbij het strand is. Beide stranden zijn minder dan tien minuten lopen. Geen wonder dat de wind op het balkon nog zo sterk te voelen is.

Wat moet ze nu met Suus? Het plan was om haar een beetje klem te zetten, zodat ze kon helpen om haar ’s nachts zindelijk te krijgen. Esmée had voor het gemak maar aangenomen dat Suus dat zelf ook zou willen. Dat wil iedereen toch?

Blijkbaar niet. En Esmée kan niet zeggen dat ze Suus ongelijk geeft. Als dat de enige herinnering is die je nog hebt aan je ouders? Dan is het logisch dat je er zo aan vast wil houden, zelfs al zou het voor de meeste andere mensen een nare herinnering zijn.

Moet ze Suus nu juist ondersteunen in de andere richting? Haar helpen om zich vaker zo klein te voelen? Suus zei dat ze er soms ook rotte gevoelens bij krijgt en dat is het laatste dat Esmée onnodig wil vergroten zonder dat het resultaat oplevert. De grote, roze luiers waren ook niet bepaald bedoeld om Suus positief te stimuleren. Op een obscure website had Esmée de tip gelezen dat negatieve gevolgen een goede motivatie kunnen zijn om zindelijk te worden.

Aangezien Suus in veel dingen wel op Esmée lijkt – en zij van zichzelf weet dat straf altijd beter helpt dan een beloning – dacht ze dat het een goede strategie zou zijn. Net als Esmée leek Suus nooit echt behoefte te hebben aan meer. Aan iets extra’s. Ze zijn allebei gewoon tevreden met wat ze hebben, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Umi die erbij lijkt te zweren dat het gras aan de overkant daadwerkelijk altijd groener is.

Het zou Esmée haar plan niet bepaald doorkruisen om Suus te helpen klein te zijn. Maar daar heeft ze zich mentaal totaal niet op voorbereid. Hoe doe je zoiets? Werkt het net zoals bij andere kleine kinderen? Esmée heeft al talloze keren op moeten passen, zowel thuis als bij anderen. Ze draait haar hand niet om voor een vieze luier, flesje of tien keer hetzelfde verhaaltje voorlezen. Maar met die kinderen kun je niet tegelijk een discussie voeren over politiek.

Al zijn dat soort discussies met Suus soms ook maar voor de vorm. Suus is nu eenmaal een pleaser en als ze merkt dat iemand het niet met haar eens is, zal ze snel toegeven. Misschien is dat ook zo’n uitwas van zichzelf niet goed genoeg voelen.

Esmée voelt zich schuldig. Wekenlang heeft ze Suus kwalijk genomen dat ze haar een relatief klein geheim niet heeft verteld, terwijl ze zelf een veel groter geheim heeft. Bovendien heeft ze al die tijd niet gemerkt dat haar beste vriendin blijkbaar zo’n laag zelfbeeld heeft.

“Ik heb geen keuze”, denkt Esmée. “Suus verdient het dat ik haar help.”

Voorzichtig stapt Esmée langs het lange gordijn weer de hotelkamer in. Suus zit nog steeds op de rand van haar bed, met haar telefoon in haar hand.

“Oma laten weten dat je veilig bent aangekomen?”, gokt Esmée.

“Ja. Dat.. en ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen..”

“Ik heb er ook even over na moeten denken”, geeft Esmée toe. “Maar ik begrijp hoe belangrijk dit voor je is en – als je zeker weet dat je jezelf hier fijner van gaat voelen – dan wil ik je erbij helpen.”

“Meen je dat?”

“Ja, nou, ik weet natuurlijk niet precies hoe dat dan zou moeten gaan. Ik kan natuurlijk de plaats van je ouders niet innemen. Maar.. ik heb vier broertjes en zusjes die prima kunnen bevestigen dat ik in staat ben om héél teleurgesteld naar je te kijken als je een natte luier hebt?”

Suus glimlacht.

“Ik weet het ook niet precies”, geeft ze toe.

“Is dat waarom je nog altijd dat natte luierbroekje aan hebt?”

“Ja..”, bekent Suus zachtjes.

Esmée denkt even na. Ze probeert haar plan en de vermoedelijke behoeften van Suus zo goed mogelijk te combineren, maar komt tot de conclusie dat ze nu slechts kleine stapjes kan zetten.

“Ik denk dat het goed is als je het luierbroekje uit gaat doen en even onder de douche stapt. Zullen we eerst even je spullen uitpakken en de kast inruimen? Dan kunnen we samen kijken wat je allemaal nodig hebt en welke kleren je daarna aan kunt trekken?”

Suus knikt en Esmée lijkt zelfs een beetje enthousiasme te kunnen herkennen. Dat is een goed teken op zichzelf, maar ook een aanwijzing dat Esmée het juiste spoor gevonden heeft.

“Ik neem trouwens aan dat je dit wel tussen ons wilt houden?”, vraagt ze dan aan Suus.

“Ja, liever wel”, geeft Suus toe. “Ik had me er wel een beetje op voorbereid dat ik het jullie allemaal zou moeten vertellen.. van ’s nachts, bedoel ik. Dus dat vind ik niet zo erg, zeker nu Janneke en ik toch naar andere opleidingen gaan.”

“Geen gevaar dat de hele school het binnen de kortste keren weet, inderdaad”, lacht Esmée. “Ik denk dat het best een goede stap kan zijn om het Janneke en Umi te vertellen. Dan zul je nog eens zien dat het helemaal niet zo erg is. Maar laten we daar nog maar even mee wachten.”

Esmée heeft er geen zin in om met het vriendinnengroepje terecht te komen in een grote deelcirkel.

“Maar dan is het dus geen optie dat je na het douchen zo’n luier omdoet, want die zijn niet bepaald discreet. Al heb je ook meer dan genoeg broekjes? Zou je dat willen?”

Suus twijfelt opzichtig. Esmée wacht even af en maakt dan zelf maar de keuze.

“We proberen het gewoon en dan zien we wel hoe het gaat. Ik ben bij je. Er kan niets gebeuren.”

“Oké”, knikt Suus.

“Laten we dan wel maar opschieten. Over minder dan een uur kunnen we naar het restaurant voor het avondbuffet en ik garandeer je dat die andere twee hier al ruim op tijd op de deur komen kloppen.”

“Umi heeft altijd honger”, lacht Suus bevestigend.

Minder dan een uur later komen de vier vriendinnen inderdaad aan bij het restaurant van hun hotel, zodat ze kunnen eten. In de lift bleek al snel dat iedereen erg moe is, en dat er vanavond niet al te veel activiteit meer in zal zitten. De wilde plannen zijn zodoende al een beetje bekoeld en uitgesteld tot morgen. Umi heeft nog wel wat energie, maar Esmée schat in dat ze na het avondeten wel zal crashen.

Als ze eindelijk een tafeltje hebben gevonden, wachten de meiden tot ze iets te drinken kunnen bestellen. Het personeel heeft het druk, dus Janneke en Esmée besluiten om te blijven zitten. Umi stuift dankbaar richting het buffet. Suus staat voorzichtig op. Een lang zomerjurkje met vrolijke kleuren is de perfecte dekmantel voor haar verschoonde luierbroekje. Esmée geeft haar een veelbetekenende knipoog. Niemand kan het zien..

“Gewoon opscheppen waar je zin in hebt. Je kunt zo vaak gaan als je wil, dus ik zou geen grote porties nemen”, moedigt ze Suus aan.

Suus is niet altijd even ervaren in bepaalde situaties, dus de woorden van Esmée doen bij Janneke geen belletjes rinkelen. Die kijkt nieuwsgierig rond, op zoek naar iemand van de bediening die tijd voor hun tafeltje kan vrijmaken.

Esmée pakt de kaart met cocktails, zodat ze in elk geval iets te lezen heeft tijdens het wachten. Na dat laatste schoolfeest is alcohol voor haar voorlopig geen optie meer, maar al snel blijft ze hangen op de pagina met alcoholvrije cocktails. Misschien is dat een goede vervanging, aangezien Esmée er zeker van is dat de rest haar vast zal willen pushen.

“Oh.. my.. God..”, fluistert Janneke dan ineens. “Kijk achter je! Bij de toetjes!”

Esmée kijkt om en heeft geen idee waar Janneke het over heeft. Vragend gebaart ze naar Janneke.

“Die ober.. zouden ze die voor me in kunnen pakken, denk je?”

Tot zo ver Janneke voor vanavond. Die gaat nu de hele avond zitten zwijmelen. Voor Esmée het goed en wel doorheeft, zit Janneke rechtop en opzichtig naar de knappe ober te zwaaien. Esmée kijkt nog even in zijn richting en snapt wel wat Janneke bedoeld. Hij is van ongeveer hun eigen leeftijd, behoorlijk gespierd en gebruind. Parelwitte tanden, een mooie kaaklijn. Minstens een negen op de Schaal van Umi.

Al snel staat hij aan hun tafeltje. Esmée kijkt strak naar Janneke. Dat zij dit maar regelt.

“Hola!”, giechelt Janneke blij. “Cómo te llamas?”

“Mi nombre es Nicolás”, reageert de ober. “Le puedo ayudar en algo?”

Daarmee eindigt de Spaanse woordenschat van Janneke ook meteen. Als een verliefde geit staart ze in zijn ogen.

“Gracias..”, zucht ze, net zo zwijmelend als Esmée al had voorspeld.

Nicolás knikt beleefd en ongemakkelijk tegelijk en loopt vervolgens maar door. Esmée probeert nog te gebaren dat ze iets te drinken wil bestellen, maar is te laat.

“Waarom heb je niet besteld?”

“Ohja, wat stom!”, giechelt Janneke, terwijl ze Nicolás achterna kijkt.

“Hij vroeg je ook gewoon wat hij voor ons kon doen, weet je?”

“Echt?”

Het advies om Spaans te oefenen met DuoLingo heeft Janneke duidelijk niet opgevolgd. Althans, niet langer dan drie minuten.

“Wow, heb je die ober gezien?!”, onderbreekt Umi bruut het lopende gesprek.

Umi kan soms onzichtbaar zijn in haar bewegingen. Alsof het bloed van haar voorouders haar vandaag de dag nog steeds in staat stelt om te bewegen als een ninja. Iets waarmee ze Esmée en de rest al vaak genoeg aan het schrikken heeft gekregen. Tot haar eigen grote vertier..

Suus schuift al snel stilletjes aan, terwijl Umi en Janneke discussiëren over hoe knap de ober – die trouwens Nicolás heet, weet je – precies is. Esmée baalt er alleen maar van dat ze nu nog geen drinken hebben. Geërgerd staat ze op en loopt ze zelf naar het buffet.

“Cola Light voor mij”, zegt ze nog.

Esmée stapt langzaam langs het buffet om te zien wat er allemaal gegeten kan worden. Dat is het enige waar ze vooraf nauwelijks informatie over heeft kunnen vinden. Gelukkig speelt het hotel prima in op hun internationale karakter, door gerechten te serveren die voor gasten uit elke windrichting herkenbaar zijn en gegeten worden.

Er staat zelfs iemand verse pizza’s te bakken, dus in geval van nood kan Esmée daar altijd nog op terugvallen. Ze besluit uiteindelijk om haar eigen advies aan Suus op te volgen en van allerlei gerechten kleine porties te nemen. Proeven en dan beslissen waar ze eventueel meer van wil.

Al snel is ze terug bij het tafeltje. Tot haar verbazing staat Nicolás er ook. Hij houdt een leeg dienblad voor zich, terwijl hij in het Engels met de andere meiden communiceert. Als Esmée gaat zitten, ziet ze dat hij iedereen cocktails heeft gebracht. Vier verschillende.

“Die krijgen we van hem!”, glundert Umi, die duidelijk haar eerste slok al achter de kiezen heeft.

“Ik wil eigenlijk geen alcohol”, reageert Esmée.

“En ik wil eigenlijk op zijn gezicht zitten”, schatert Umi.

“Umi!”

“Wat? Hij verstaat toch geen Nederlands? Kan mij het schelen”, lacht ze.

De Japanse beleefdheid en ingetogenheid zijn duidelijk niet via haar ninja-genen doorgegeven..

“No alcohol”, wijst Nicolás naar de cocktail die voor Esmée staat.

Heeft hij nu gezien dat Esmée naar de alcoholvrije drankjes aan het kijken was? Blijkbaar is hij goed in zijn werk. Ach, in dat geval kan Esmée het er ook wel van nemen. Het is tenslotte vakantie.

Terwijl Janneke en Umi Nicolás onredelijk lang aan de praat houden, probeert Esmée de verschillende gerechten uit. Eens in de zoveel tijd kijkt ze op en steeds ziet ze dat Nicolás naar haar kijkt. Hij zal toch niet geïnteresseerd zijn?

Esmée lacht beleefd, waarna Nicolás ook een glimlach in haar richting schiet. Enkele minuten later, zodra de andere dames hem eindelijk laten gaan, krijgt Esmée zelfs nog een knipoog. Janneke en Umi merken het natuurlijk meteen op en kijken jaloers in haar richting.

Esmée neemt een slok van haar cocktail en kijkt ongemakkelijk weg. Ze voelt het aan haar water. Die jongen gaat voor problemen zorgen..

Snakebite

Mo de Rator
sis5.png

Hoofdstuk 05: Prikkels

De rest van het avondeten was nog best gezellig, ondanks al het ongemak rondom Nicolás. De cocktails waren dan misschien gratis, maar Esmée heeft sterk de indruk dat hij niet zuinig is geweest met de alcohol. Janneke, Umi en Suus zijn behoorlijk aangeschoten van tafel gegaan en Esmée is er dan ook extra blij mee dat zij een alcoholvrije cocktail heeft gekregen.

Ondanks een hoop hard gegiechel in de lift, heeft ze de andere dames gelukkig nog vrij makkelijk naar hun hotelkamers gekregen. Bij het verlaten van het restaurant merkte Esmée opnieuw op dat Nicolás naar haar keek. Ergens is het wel prettig om gezien te worden, maar ze is er heel zeker van dat dit aandacht is waar ze geen behoefte aan heeft.

Mannelijke aandacht brengt tenslotte alleen maar ongewenste afleiding met zich mee.

Suus kan zich gelukkig nog redelijk gedragen op de gang van het hotel, voordat ze zich op hun kamer plat op het bed laat vallen.

“Zorg maar dat je nog niet in slaap valt, hè?”

“Hoezo?”, kreunt Suus.

Haar gezicht is begraven in haar kussen en Esmée kan de woorden die Suus uitspreekt nog maar net vertalen naar iets begrijpelijks.

“Omdat ik eerst wil weten hoe het met je broekje is en dat je gaat slapen in je pyjama en met een fatsoenlijke luier om.”

Esmée spreekt het zo feitelijk mogelijk uit. Ze vindt het moeilijk om in te schatten aan welke emotie Suus op welk moment precies behoefte heeft. De situatie zo neutraal mogelijk benaderen lijkt dan ook de meest veilige optie.

“Kom maar dan”, zucht Suus.

Suus draait zich op haar rug, trapt haar schoenen uit en trekt dan haar knieën op, als een baby die klaar is om verschoond te worden.

“Jij zult vast populair zijn bij de jongens”, moppert Esmée.

“Hoezo? Oh! Sorry..”, giechelt Suus.

Esmée is er niet helemaal zeker van of Suus zich er nou echt zo snel, zo comfortabel bij voelt om zich op die manier over te geven aan Esmée. Het zou ook zo kunnen zijn dat Suus door de alcohol wat losser is dan ze normaal zou zijn. Al is het ook weer mogelijk dat ze daardoor juist durft te doen wat ze normaal niet zou durven.

Alcohol. Er komt niets goeds van.

Esmée weet bovendien niet eens zeker hoe comfortabel zij er zelf bij zou zijn om Suus nu als een klein kind te controleren en verschonen. Al helemaal niet in die positie. Esmée draait haar hand echt niet om voor het verschonen van een natte luier, maar dit is wel erg in your face ineens.

Daarnaast is het verschonen van haar broertjes, zusjes of oppaskindjes wel iets heel anders dan het verschonen van je beste vriendin. Althans, zo voelt het voor Esmée wel. Ook al stond dit punt wel degelijk in haar originele plan. Alleen niet zo vroeg. Er is zo gewoonweg geen tijd om te wennen aan de situatie en dat maakt het extra ongemakkelijk.

Suus laat haar benen met een plof weer op het bed zakken. Ze is duidelijk erg moe. Esmée twijfelt, maar beseft ook dat ze nu een beslissing moet nemen.

“Zou je het heel erg vinden om je luier vandaag zelf om te doen?”, vraagt ze dan voorzichtig.

Suus lijkt door de serieuze toon in één klap weer broodnuchter te zijn geworden en komt een stukje overeind. Ze kijkt bezorgd naar Esmée.

“Sorry. Ik ben nu al te lastig.”

“Nee, dat is het niet”, wuift Esmée Suus haar zorgen weg. “Echt niet.”

Even is het stil.

“Ik ben gewoon moe en ik heb de energie nu niet over om het echt fatsoenlijk te kunnen doen. Ik controleer het wel even als je klaar bent, maar het is nu een prikkel teveel. Daar kun jij helemaal niets aan doen, oké?”

Suus knikt gerustgesteld.

“Schiet maar op, dan!”

Meteen schiet Suus overeind en springt ze uit bed. Het kost haar maar een paar tellen om haar pyjama en een luier uit de kast te halen, voordat ze naar de badkamer verdwijnt. Het is meteen zo rustig, dat Esmée zich afvraagt of Suus niet inderdaad wat te druk voor haar is geweest. Ze heeft die diagnose niet voor niets gekregen, dus Esmée moet haar prikkels toch echt managen.

Esmée loopt naar haar eigen bed en nachtkastje. Ze kijkt even op haar telefoon en stuurt haar ouders een verplicht berichtje dat alles goed gaat en hoe zeer ze het naar haar zin heeft. Witte leugentjes moeten nu eenmaal kunnen. Tegen de tijd dat er morgen weer zonlicht is, zal het ongetwijfeld ook wel weer beter gaan met haar humeur.

“Dat méén je niet..”, zucht Esmée plotseling.

Ineens herinnert ze zich dat ze haar oplader thuis in het stopcontact heeft laten zitten. Haar telefoon is bijna leeg. Met al die lijstjes die Esmée vooraf heeft gemaakt, is dit wel een blunder van jewelste. Er is verdorie zelfs een lijstje van alle lijstjes! Het is ook niet alsof een oplader redelijk essentieel is, of zo.

Suus hoeft ze ook niet te vragen. Die heeft een iPhone. Niet compatibel.

Geërgerd staat Esmée op en loopt richting de deur van de hotelkamer.

“Suus? Ik ga even kijken of ik bij de meiden een oplader kan lenen. Als ik terug ben, controleer ik je wel even. Niet naar buiten gaan, oké?”

“Eh..”, reageert Suus vanuit de badkamer. “Geloof maar niet dat ik zo naar buiten durf..”

“Mooi”, denkt Esmée stilletjes.

Even later staat ze in de lift naar boven. De kamer van Umi en Janneke ligt drie verdiepingen hoger dan die van Esmée. Traplopen is wel het laatste waar ze nu zin in heeft. Ze is dringend toe aan haar bed.

Na een paar keer kloppen en roepen doet Umi verbaasd de deur open. Ze lijkt opgelucht om te zien dat het Esmée is. Eenmaal binnen legt Esmée de situatie van haar oplader uit. Gelukkig heeft Janneke een reserve meegenomen, aangezien die het voorbeeldlijstje van Esmée wel gebruikt heeft.

“Dat derde bed komt jullie wel goed uit, hè?”, lacht Esmée.

De kamer van Umi en Janneke heeft drie eenpersoonsbedden, in tegenstelling tot die van Esmée en Suus. Zij hebben er twee en een kinderbedje. Geen toeval. De kamers waren oorspronkelijk precies andersom verdeeld, maar Esmée heeft de keycards meteen omgewisseld. Als iemand iets aan dat kinderbedje gaat hebben, dan is het Suus. Plan of geen plan.

Umi en Janneke hebben dankbaar van het extra bed gebruik gemaakt. Het middelste bed is namelijk bezaaid met kleding. Blijkbaar is de kast te klein, of te ver lopen.

“We denken dat Nicolás zo nog even komt”, vertelt Janneke tussen neus en lippen door.

“Hoezo?”

“Nou, we zagen vanaf het balkon dat hij nog aan het werk is en we hebben de roomservice gebeld. Toen hebben we ook gezegd dat we alleen cocktails van Nicolás willen. Dus.. fingers crossed!”

“Als jullie maar voorzichtig doen”, waarschuwt Esmée, terwijl ze de oplader dankbaar aanneemt.

“Er kan toch niets gebeuren”, moppert Umi, die voor de spiegel haar make-up bijwerkt.

Esmée draait met haar ogen en knikt met flinke tegenzin. Natúúrlijk niet..

“We willen alleen zijn telefoonnummer.”

“En even op zijn gezicht zitten, toch?”

Umi schiet meteen in een flinke schaterlach en Janneke – iets preutser aangelegd – krijgt meteen rode wangen. Esmée besluit dat ze niet van plan is om af te wachten en praat zich beleefd weer naar buiten.

Terwijl ze wacht op de lift, vraagt Esmée zich steeds meer af of ze niet beter bij de anderen moet blijven. Wie weet in wat voor een nesten die zich nog gaan werken? Maar uiteindelijk komt ze tot de conclusie dat – als het om een knappe jongen gaat – Esmée in haar eentje echt niet in staat gaat zijn om die twee tot logisch nadenken te bewegen. Als er iets fout zou gaan, dan kan ze morgen de rommel altijd nog opruimen.

Dan gaan de deuren van de lift open en kijkt Esmée recht in de ogen van Nicolás. Ongelooflijk, het is de meiden nog gelukt ook..

“Hola”, knikt Nicolás.

“Hola”, groet Esmée beleefd terug, terwijl ze in de lift stapt.

Nicolás stapt met zijn dienblad vol cocktails uit de lift en bedenkt zich dan. Hij graait even met zijn hand in zijn borstzakje en biedt dan een visitekaartje aan Esmée aan.

“My.. number”, hakkelt hij er in Engels bij.

“Gracias”, reageert Esmée droog.

Ze neemt het kaartje aan en stopt het in haar broekzak. Het liefst zou ze die meteen verscheuren, maar ze wil die jongen ook niet beledigen. Een laatste glimlach van zijn haast lichtgevende tanden en dan sluiten de liftdeuren.

Esmée is dankbaar als ze eindelijk weer terug is op haar kamer. Ze merkt meteen op dat het grote licht al uit is en ontdekt dat Suus braafjes in bed is gekropen. Alleen de lampen op de nachtkastjes zijn nog aan. Snel steekt Esmée de oplader in het stopcontact en haar telefoon. Probleem opgelost.

Voorzichtig stapt ze dan op Suus af, die al in slaap lijkt te zijn gevallen. Geruisloos slaat Esmée het dekbed een stukje open en trekt ze de pyjamabroek van Suus wat naar beneden. De plakstrips van haar luier zitten alle vier keurig op hun plek. Niet slecht voor een zogenaamde beginner..

Esmée besluit om het er maar bij te laten. Ze wil Suus niet wakker maken en stopt haar dan ook zachtjes en stilletjes verder in. Daarna gaat ze op de rand van haar eigen bed zitten. De fles cola die ze van thuis mee heeft gebracht is nu een welkome verschijning. Esmée schenkt een glas vol en besluit om nog even op het balkon te gaan staan.

Buiten is alles donker. De stad is nog vol leven. Op de achtergrond kan Esmée nog net de muziek horen die uit verschillende café’s op de boulevard klinkt. Blijkbaar is er ook nog ergens een strandfeest, want daar ziet Esmée grote, gekleurde lichten vandaan komen. De chloorgeur van het zwembad prikkelt haar neusgaten.

Waarschijnlijk is het de vermoeidheid, maar al die prikkels komen op dit moment extra sterk binnen bij Esmée, die zachtjes een hand op haar onderbuik legt.

“En Mama zit al zo vol, hè?”, fluistert ze.

Snakebite

Mo de Rator
Dat was inderdaad de cliffhanger van hoofdstuk 5. Hmm.. misschien waren de hints deze keer toch iets te goed verstopt. :lipzzz

Plaatje:
De letters op de blokken spellen ASOUL.. niet voor SALOU.. maar voor A SOUL..

Hoofdstuk 1:
"Deze tijd is sowieso ontzettend moeilijk voor haar. Ze zit al een tijdje met een geheim in haar maag en ..."

"Al zou Esmée zichzelf anders wel iets aanpraten om het niet te hoeven vertellen. Het voelt op dit moment nog veel te groot, of juist veel te klein."

Hoofdstuk 2:
"Esmée legt een hand op haar buik en blaast voorzichtig naar de hete koffie in het papieren bekertje. Ze hoopt maar dat de warme drank geen negatieve effecten op haar maag gaat hebben."

"Eén kopje moet kunnen.."

"Esmée mag dan geen expert zijn in liefdesverdriet of ongewenste buikpijn – nog niet, althans – maar ..."

Hoofdstuk 3:
"Het is tenslotte niet alsof ze nu zelf niet met een levensgroot geheim rondloopt, waarvan ..."

Hoofdstuk 4:
"Na dat laatste schoolfeest is alcohol voor haar voorlopig geen optie meer, maar al snel blijft ze hangen op de pagina met alcoholvrije cocktails."

Hoofdstuk 5:
"Mannelijke aandacht brengt tenslotte alleen maar ongewenste afleiding met zich mee."

"Alcohol. Er komt niets goeds van."

"Waarschijnlijk is het de vermoeidheid, maar al die prikkels komen op dit moment extra sterk binnen bij Esmée, die zachtjes een hand op haar onderbuik legt.

“En Mama zit al zo vol, hè?”, fluistert ze."

In reactie op @Luier 86:
"Oh, sweet summer child..."

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Mama Suus Mama Suus gaat starten! Voorstellen 54
Suus Ik ben suus en ik ben nieuw hier Voorstellen 146