TAMARA

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 73 SAMEN OP DE KINDERAFDELING

Hierdoor was Josje na het verschoonmoment direct weer op haar gemak.
Zodat zij het darmonderzoek gelaten onderging, uiteindelijk bleek zoals Mies al verwachtte en, Josje vreesde!
Dat haar darmen ontstoken waren doordat er kleine restjes ontlasting tegen de darmwand waren aangeplakt.
Nu vervolgde Eva, " dat betekend dus dat er een bacteriële infectie is ontstaan, die we operatief moeten verwijderen".
"Waarna je darmen intensief gereinigd moeten worden."
"Alles bij elkaar betekend dit dat jij morgenochtend om 10 uur al onder het mes gaat en, dat de operatie een klein uurtje zal duren".
Eén ander punt is dat we doordat we planbare operaties bij kinderen zoveel mogelijk in schoolvakanties plannen de tienerafdeling waar jij eigenlijk al naar toe mag, vol ligt".
"Zodat er niets anders opzit dan jou op de kinderafdeling te plaatsen".
"Waarschijnlijk moet jij een kamer delen met twee meisjes van bijna zes jaar".
Dan keek Eva Josje aan en, vroeg "begrijp je alles Josje?"
Direct keek Josje Eva aan en antwoordde, " dokter uw verhaal is duidelijk".
"Bovendien begrijp ik Volledig wat er gaat gebeuren".
"Toch heb ik nog één vraag".
"U vertelde dat ik bij twee bijna zesjarige meisjes op de kinderafdeling kom te liggen".
" Bij deze leeftijd is het niet ongebruikelijk dat vader of moeder bij de patiënt blijft slapen, iets anders is dat ik gehoord heb dat er aan het begin van de zomervakantie, twee jonge meisjes op de kinderafdeling lagen waarvan er één ziek was"!

"Terwijl het tweede meisje in plaats van vader of moeder haar steunde door bij haar te blijven slapen en, zij bovendien ook de nodige onderzoeken onderging!"
Nu knikte Eva en, begreep ook zij dat het over Elza en Sofieke ging maar, zei dat niet.
Direct zuchtte Josje, "nou ja eigenlijk ben ik veel te groot om mamma te laten blijven maar, toch zou ik het fijn vinden als Carina aan wie ik al maanden veel steun heb mag blijven".
Nu begreep Eva precies op welke situatie Josje doelde en dacht kort na.
Dan keek Eva Josje aan en, antwoordde " aangezien je zoals gezegd bij twee jonge meisjes op de kamer komt waarvan er één patiënt is en, de ander bij haar blijft als steun mag Carina bij jou blijven".

VOORWAARDEN

Dan ging Eva verder, "meiden dat betekend, dat Carina net als Josje gedurende haar opname permanent geluierd zal zijn en, zij alles in haar luier moet doen".
"Bovendien bepaalt de verpleging niet alleen bij Josje maar, ook bij Carina wanneer zij verschoont zal worden".
Dat laatste deed vooral Josje diep zuchtten aangezien zij dat bijna altijd zelf bepaalde.
Veel tijd om hier over te piekeren kreeg Josje niet, want Eva ging al verder met haar verhaal en, toen zij uitgesproken was betekende dat dit consult ook teneinde was.
Zodat Eva op een knop drukte om de verpleging te laten weten dat Josje en, Carina klaar waren en, opgehaald mochten worden.
Al na krap 2 minuten werd er geklopt en, ging al snel de deur open.

SAMEN NAAR DE AFDELING

Direct kwam er een zuster binnen die zich voorstelde als Laura en, zei zij dat Josje haar mocht volgen.
Direct vroeg Laura aan Josje of zij wilde dat Mies bij haar zou blijven.
Nog voor Josje kon reageren keek Eva Laura aan en, vertelde dat net zoals Sofieke bij Elza bleef slapen, Carina bij Josje zou blijven.
"Bovendien zal Carina Josje net als Sofieke Elza steunt, steunen door ook de onderzoeken van Josje te ondergaan".
Niet zeker wetend of Josje en, Carina begrepen hadden dat zij bij Elza en, Sofieke op de kamer zouden komen te liggen hielden Mies en, ik ons stil.
Ook Eva vertelde dat nu niet , zodat ze alleen wisten dat ze bij twee bijna zesjarige meisjes op de kamer kwamen te liggen.
Ondertussen had ik aan een half woord genoeg maar, hield me stil.
Sterker Carina en, Josje wisten niet dat ook Sofieke en, Elza in het ziekenhuis lagen omdat Elza problemen met haar longen had.
Laat staan dat zij wisten dat ook zij net voor Josje bij Eva waren geweest
Aangekomen bij de bewuste kamer keek Laura om het hoekje en, zag net als Marjan en Irma dat Elza maar, ook Sofieke sliep.
HOEWEL?!!!!!!!!
Stilletjes stapten Josje en, Carina voorafgegaan door Laura binnen en, wees Laura zachtjes pratend Josje en, Carina hun bed.
Waarna ze bijna geruisloos maar, Josje niet zonder pijn hun spullen opborgen.
Waarna ze op hun bed gingen liggen en, Josje direct haar ogen sloot.
Terwijl Carina juist alle gebeuren van deze maandag overdacht, terwijl Irma en ik dachten dat Elza en, Sofieke sliepen.
Wat Elza betreft klopte dat., want die was zoals verwacht door alle onderzoeken helemaal leeg.
Sofieke echter sliep maar, heel ligt en, had dus gehoord dat Josje en, Carina binnen kwamen en, inmiddels in bed lagen.
Terwijl Sofieke rustig bleef liggen hadden Mies en, ik een stoel gepakt en, zaten naast de bedden van onze dochters.
Nauwelijks gezeten of Laura kwam binnen met de nodige pijnstillers voor Josje.

Dat zij ook medicatie voor Carina bij zich had merkten Carina en, ik even later.
Want nauwelijks had Laura Josje geholpen om een pijnstiller en, een slaappil in te nemen, of nog voor Carina van verbazing was bekomen stond Laura naast haar.
Direct gebood Laura Carina op haar rug te gaan liggen.
Nauwelijks was Carina op haar rug gaan gaan liggen of Laura trok voorzichtig de pyjamabroek van Carina omlaag, om direct daarna haar romper en, luier te openen.
Nu keek Carina Laura aan en, vroeg dan "Laura in hemelsnaam wat ga je doen?"
"Carina je krijgt eerst een zetpil in je anus zodat je ontlasting er makkelijk en, bijna ongemerkt uitloopt".
"Bovendien krijg je als je zo bent aangekleed een pil waardoor je net als over je darmen voorlopig ook geen controle over je blaas zal hebben".
Direct begreep Carina dat nog meer dan in de vakantie bij tante Thea zij het net als Josje Sofieke en, ikzelf het voorlopig volledig en, ongecontroleerd in haar broek zou doen en, luiers dus bittere noodzaak zouden worden.
Iets wat Carina na alle ervaringen van de laatste maanden en, dan met name de zomervakantie niet zag zitten.
Toen Carina ook maar, het begin van een hint in die richting maakte, maakte Laura haar in niet mis te verstane woorden duidelijk dat Carina deze medicatie op voorschrift van dokter Eva verplicht moest innemen.

Dit alles zo merkten Mies en, ik stemde Josje juist vrolijk maar, ook zagen wij dat Josje de reactie van Carina best kon begrijpen.
Aangezien Josje begrepen had dat Carina net als Josje zelf voorlopig totaal geen gevoel, laat staan controle over haar darmen en, haar blaas zou hebben.
Terwijl Josje alles overdacht zag ze dat Carina op de vraag van Laura op haar buik was gaan liggen en, Laura de billen van Carina van elkaar af duwde.
Om nadat Laura rubberen handschoenen had aangetrokken vervolgens met haar linker wijsvinger de anus van Carina te openen en, met haar linker hand een zetpil uit het blister drukte en, deze direct bij Carina in de anus duwde.
Op het moment dat Laura dat deed hoorde Josje Carina zachtjes kermen van ongenoegen.

Helaas voor Carina was hier geen ontkomen aan en, nadat Laura Carina een Betterdry luier met twee inleggers had omgedaan.
Werd Carina verder aangekleed en, kreeg ze tenslotte nog een slaappil.
Ook die wilde Carina beslist niet hebben maar, ook nu was Laura onverbiddelijk.
Dus nam Carina de slaappil maar, in terwijl ze het ergste vreesde.
Dat zowel de zetpil plaspil als de slaappil hun uitwerking niet misten merkten Carina net als de moeders en, de andere meiden vrijwel direct.
Want tot verbazing van Elza maar, vooral Sofieke viel Carina bijna direct in slaap.
Toch werd het iedereen pas echt duidelijk toen Carina na anderhalf uur tegen half 1 als laatste van de vier meiden wakker werd.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 74 DAGELIJKSE KOST EN, HEFTIGE BEHANDELINGEN

Niet alleen was zij net als Elza en, Sofieke heel duf en, had ook zij pijn.
Iets anders was dat Carina direct merkte dat ze nat was maar, vooral dat zij gepoept had.
Dat betekende dus dat de plaspil en, de zetpil die Carina verplicht had moeten innemen hun werk hadden gedaan.
Nauwelijks waren de meisjes wakker of Anja kwam samen met een mannelijke collega binnen lopen, welke laatste vertelde dat hij broeder was en, dus ook hij als verpleegkundige op de kinderafdeling werkte.
Dat verteld hebbende ging hij verder dat het lunchtijd was en, vroeg of de vier meisjes mee gingen naar de speelkamer om samen met de andere kinderen en, tieners te lunchen.
Uit deze vraag maakte ik net als Josje en, Carina op dat er nu meer tieners op de kinderafdeling lagen.
Ook begrepen Josje en, Sofieke dat er meer patiëntjes luiers droegen.
Hoewel dat in de meeste gevallen door een buik blaas of darmoperatie kwam en, de incontinentie tijdelijk was begrepen Josje en, Sofieke net als ik dat het voor hen nog vervelender was als voor ons.

Toch was het vooral voor Josje een grote opluchting dat ze nu niet de enige was.
Tot onze verbazing keek Sofieke de zusters en, de broeder, die zich intussen had voorgesteld als André aan en, zei vol overtuiging dat ook zij uiteindelijk zindelijk zou worden.
Hoewel Irma en, ik die kans door alle positieve ontwikkelingen van het afgelopen jaar inmiddels een stuk hoger inschatten als een halfjaar geleden vonden we dat Sofieke nu wel erg hard van stapel liep.
Voor Irma echter was uitgesproken zei Laura dat die kans hoe klein ook aanwezig was.
Dit onderwerp afgesloten ging Laura door en, vroeg wie ermee ging naar de speelzaal om te lunchen.
Dat deden ze alle vier hoewel Josje door de pijn bijna geen eetlust had.
Aangekomen in de speelzaal werden de vier meisjes direct uitgenodigd om aan de grote tafel te komen zitten.
Tot verbazing van vooral Josje zaten hier nog een stuk of 7 tieners en, en stuk of 20 kinderen tussen de vier en, 12jaar.
Toen iedereen zat werd er een kort moment van stilte gevraagd, zodat degenen die wilden in gebed konden gaan.
Toen dat gedaan was mocht er gegeten worden.

Hierbij zagen Elza en Sofieke al snel dat de meesten best goed aten en, zelf konden eten.
Wel zagen ze dat er wel degelijk genoeg waren die gedeeltelijk hulp nodig hadden en, bovendien dat dit niet alleen bij de peuters en kleuters maar, bij elke leeftijd wel was.
Uiteindelijk was tegen kwart voor 1 het eten gedaan en, werden direct alle patiënten verzocht om vast naar hun kamer te gaan.
Hier werd direct aan toegevoegd dat André Laura of een andere verpleegkundige zo bij hen zou komen voor de nodige verzorging.
Direct merkten niet alleen Sofieke en, Elza maar, net zo goed Carina en, vooral Josje dat ook nu bloeddruk en, temperatuur gemeten werden.
Ook merkten de meiden dat ze nu in plaats een dag een nachtluier met inlegger om kregen.
Voor dat het zo ver was gaf Sofieke aan dat ze moest drukken terwijl ook Josje tot haar eigen verbazing iets dacht te voelen van moeten poepen.
Waar Sofieke dat bewust probeerde om dat op te houden, overwoog Josje ondanks alles om het toch maar te laten lopen.
Echter op het dat moment stapten André en, Anja binnen.

Hierbij hadden beiden direct door dat Sofieke bewust zat te wachten tot zij de pot op mocht.
Tot verbazing van Josje keek Anja haar aan en vroeg ze direct "Josje wat is er aan de hand?"
"Anja net als Sofieke voelde ik net dat ik moest drukken maar, ik ben nu bang dat je net te laat bent!"
Terwijl Josje nog sprak hielp André die bij Sofieke klaar was Josje omhoog terwijl Anja haar uit haar broek hielp de romper los haalde en de luier verwijderde.
Om dan de po onder Josje te schuiven waar André haar op terecht liet komen.
Nauwelijks op de po gezeten merkte ze dat haar sluizen zich opende en, er de nodige poep de po instroomde.
Toen ze ter afleiding haar gebruikte luier bekeek viel het haar op dat daar veel minder poep in zat dan zij zelf had verwacht.
Ondertussen zag ze ook dat André alle gebruikte luiers in een vuilniszak deponeerde en, deze in een meegebrachte container gooide.
Waarbij het haar opviel dat Elza maar, vooral Sofieke alleen maar in hun luiers hadden geplast maar, Carina wel gedrukt had.
Terwijl Josje nu merkte dat zij bewust zat te drukken zocht ze nog eens naar haar eigen gebruikte luier, waar inderdaad alleen maar, urine in zat.
Op wat bruine remsporen na dan.

Dit deed André Josje aankijken en, vragen " hey Josje voel je het allang als je moet drukken?"
Nu keek Josje André aan en, antwoordde "nee nog maar pas, tot voor kort ging alles zonder maar, iets te voelen de luier in".
Om dan door te gaan, "bovendien werd ik tot bijna een jaar geleden helemaal gestoord van het eeuwige getreiter van leeftijdsgenoten en, dat alleen omdat ik toevallig incontinent ben".
"Totdat op een dag Carina er voor mij totaal onverwacht bovenop dook en, de pestkoppen zowat in elkaar geslagen werden."
Ondertussen was Josje uitgepoept en, hielp André haar van de po en, om op een beschermmatje te gaan liggen.
Waar Josje dacht dat zij direct een schone luier om zou krijgen, in plaats daarvan pakte André een thermometer uit zijn borstzak en, duwde deze nadat Josje op haar zij was gaan liggen in haar anus.
Toen deze er na enige minuten weer uit mocht kreeg Josje te horen dat zij koorts had.
Waarna ze merkte dat André om de koorts af te remmen een zetpil haar anus in duwde.
Pas daarna mocht Josje op haar rug gaan liggen en, lande ze direct op een dikke luier en, deed André deze bij Josje om.

Toen dat klaar was en, Josje verder was aangekleed trok ze de deken over zich heen en, viel ze net als Elza bijna direct in slaap.
Terwijl ondertussen Sofieke en., Carina verzorgd werden en, ook zij allebei zo'n dikke ziekenhuisluier om kregen en, verder werden aangekleed.
Waarna ook Sofieke en, Carina al snel in slaap vielen.
Eigenlijk wilde Sofieke dit absoluut niet accepteren, wat ze duidelijk liet merken maar, André en. Anja zeiden dat het moest en, Sofieke zich er bij neer moest leggen.

ONDERTUSSEN THUIS

Terwijl de meisjes in het ziekenhuis goed verzorgd werden hadden Nicolaas en, ik thuis de handen vol aan het verzorgen van de vierling.
Die zich na een vooral voor de meisjes wat stroeve start goed ontwikkelden, sterker soms leek het wel of beide jongens en, meisjes dingen van elkaar afkeken.
Iets wat wij ons niet voor konden stellen, al merkten we toen we op internet informatie zochten dat uit onderzoeken was gebleken dat dit zeer waarschijnlijk wel zo was.
Nadat dit ons was opgevallen en, wij deze informatie hadden verwerkt was het tijd om onze voorraadkast te inspecteren om straks waarschijnlijk boodschappen te doen.
Niet alleen bleek dat er echt boodschappen gedaan moesten worden maar, ook dat de luiervoorraad van de vierling aangevuld moest worden.
Geluk bij een ongeluk was dat deze luiers bij drogist of supermarkt gekocht konden worden en, niet zoals de mijne op recept via de apotheek gingen.
Toen we uiteindelijk de boodschappenlijst hadden gemaakt bleek al was het nu ondanks de groei van vooral Victoria en, Pieter de kleinste luiers nog groot genoeg waren.
Wat gezien dat alles in viervoud ging toch om een beste voorraad zou gaan aangezien er per persoon 4 a 5 luiers per etmaal doorgingen.

Zodat dit met de ruimte in de auto best veel was en, er zo bijna geen ruimte meer was voor de rest van de boodschappen.
Dit zorgde ervoor dat we terplekke besloten om de babyluiers voortaan via internet te bestellen.
Dit besluit deed nu de volgende vraag opkomen, namelijk of we alsnog samen boodschappen zouden doen, of dat ik thuis zou blijven om via het internet de luiers te bestellen.
Uiteindelijk besloten we om nu samen boodschappen te gaan doen en, luiers te bestellen na terugkomst.
Aangezien we geen duo kinderwagens hadden en, we dus maar, twee kleintjes in de kinderwagen konden hebben pakte Nicolaas als ikzelf een draagzak om alle vier mee te kunnen nemen .
Dan was het tijd om de vierling uit hun bedjes te halen en, te verschonen maar, voor dat zo ver was moest eerst ikzelf verschonen.
Gelukkig had ik deze keer alleen maar, geplast en, dus was ik snel klaar en, was het tijd om Victoria die al wakker was uit haar bedje te halen.
Terwijl ik haar uit haar bedje haalde en, op de commode uit de beugel hielp en, verschoonde, terwijl ik haar poepluier verschoonde en, haar waste merkte ik dat ze blij was voor even van de beugels te zijn verlost.
Ook al was dat van korte duur, het was wel mooi om te zien dat ze haar gevoel toonde.
Toen Victoria weer was aangekleed en, na Albertine ook Alberto en, Pieter verschoond en, gevoed waren konden we gaan.
Hierbij werden de meisjes elk in een kinderwagen gelegd en, gingen Alberto en, Pieter elk in een draagzak.
Omdat dit voor zowel mij als Nicolaas de eerste keer was, was het wel even een gedoe.
Niet alleen moesten we zorgen dat de jongens er goed in en, vast zaten maar, met de jongens erin moest dat ding ook goed voor onze buik komen en, op de rug worden vastgezet.
Hierbij moesten we goed opletten dat de jongens goed vastzaten maar, niet zo dat ze zouden stikken, ze moesten natuurlijk wel goed kunnen adem kunnen halen.
Nu konden we eindelijk vertrekken.
Eenmaal onderweg trokken we best veel aandacht maar, daar trokken we ons niet al te veel van aan.

IN HET ZIEKENHUIS, NA DE MIDDAGDUT

Terwijl wij onderweg waren voor boodschappen werden rond kwart voor drie de meisjes in het ziekenhuis wakker na de verplichte middagslaap.
Nauwelijks ontwaakt of Elza en, Carina merkten al dat ze nat waren, terwijl Elza bovendien merkten dat ze nu iets meer lucht kreeg.
Toen Josje even later wakker was voelde ze niet alleen haar natte luier maar, vooral haar pijnlijke buik.
Op het moment dat Josje wilde gaan zitten ging de deur open en, zag Sofieke die ook langzaam wakker werd dat er twee zuster binnen komen.
Nadat die zich hadden voorgesteld als Esther en, Mariska vertelden zij dat Esther Elza en, Sofieke mee zou nemen voor een longtest en, verder long en, hart onderzoek.
Terwijl Mariska Josje en, Carina mee zou nemen voor een grondig buik en, darm onderzoek bij Josje.
Waar Carina heel even dacht dat zij met Josje meeging om haar moreel te steunen bij de buik en, darm onderzoeken zei Mariska!
"Nee Carina ook jij zal het darm en, ook het buikonderzoek moeten ondergaan"!
Na dit gesprekje dachten alle meiden dat ze zouden gaan maar, bleek dat de beide zusters bij zowel Josje en, Carina als bij Elza en, Sofieke voor vertrek eerst nog een keer bij alle vier bloeddruk en, temperatuur wilden meten.
Bovendien merkten de meiden dat het hier nu niet bij zou blijven.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 75 BOODSCHAPPEN EN, ONDERZOEK(EN)

Direct toen Josje en, Carina werden meegenomen vertelde Mariska dat Josje voor deze onderzoeken compleet uit de kleren moest.
Zodat er röntgenfoto's van haar buik en, darmen gemaakt konden worden.
Bovendien zou ondanks de incontinentie van Josje geprobeerd worden om toch ontlasting en, urine van haar op te vangen.
Ook benadrukte Mariska nog eens dat Josje voor dit alles niet bang hoefde te zijn maar, ook dat het personeel wat deze onderzoeken uit zou voeren wel wat gewend was.
Direct knikte Josje dat zij Mariska begrepen had, waarna Mariska zich tot Carina wende en, duidelijk maakte dat deze onderzoeken ook voor haar golden.
Direct knikte Carina maar, vroeg ze wel, "Mariska de arts weet toch wel dat alleen Josje de uiteindelijke operatie zal moeten ondergaan?"
Ondertussen gingen ze de spreekkamer binnen en, op dat moment antwoordde Mariska Carina aankijkend, " ja Carina dat is bekend en, voor jou blijft het hier ook bij!".

"Wel zal je alle vooronderzoeken inclusief een echo van je buik en, darmen moeten ondergaan"
"Bovendien zal wel alles wat bij Josje wordt aangesloten ook bij jou worden aangesloten!"
" Als laatste Carina, zal ook jij net als Josje in slaap worden gebracht".
Nu dacht Carina dat dit het wel was maar, maakte Mariska haar tot haar verbazing duidelijk dat er bij haar wel degelijk wat zou gaan gebeuren!
Want Mariska vervolgde, Carina uit alle onderzoeken is gebleken dat het echt noodzakelijk is dat jou keelamandelen er uitgaan en, ook dat gaat vandaag gebeuren."
"Dat betekend dat je na de operatie best last van een droge keel zal hebben en, mag je daarom om waterijsjes vragen".
Net binnen gekomen om Josje maar, vooral Carina te steunen merkte ik dat dit alles voor Carina totaal onverwacht uit de lucht kwam vallen.
Zodat het feit dat ik er was, voor Carina een grote meevaller was.
Ondertussen merkte Carina dat Josje in slaap was gebracht en, zette de anesthesist het kapje op de neus van Carina, die ook bijna direct in slaap viel.
Direct hierna werden Carina Josje en, Elza meegenomen naar de operatiekamer en, spoedde ik me in afwachting van de terugkomst van de meiden naar de koffiecorner.

WEER WAKKER

Ondertussen was ook Sofieke meegenomen en, terwijl alle meiden werden behandeld, konden Mies Irma Marjan en, ik alleen maar, afwachtten
Tot onze dochters klaar waren en, in de uitslaapkamer zouden ontwaken.
Terwijl ik door de jaren heen wel wat gewend was, leek elk minuut vanmiddag wel een uur te duren.
Uiteindelijkwaren alle meiden tegen kwart voor 4 weer wakker en, terug op hun kamer maar, stuk voor stuk heel erg duf.
Een gegeven wat er toe leidde dat toen ze tegen half zes werden opgehaald voor het avondeten, Josje eigen geen zin had in eten.
Toch lukte het alle meiden om wat te eten en. bovendien smaakte het ook nog.
Na het eten om kwart over 6 was er nog tijd voor bezoek tot om iets voor7 uur.
Precies om 7 uur zeiden Esther en, Mariska dat het tijd was om het bezoek te beëindigen omdat het bedtijd was.
Waar Elza en, Sofieke ondanks allesvonden dat het wel erg vroeg was, het accepteerden merkten wij dat Carina iets had van, hallo zeg, dit is peuterbedtijd maar, haar mond hield, zagen zij maar, ook ik die nog om het hoekje stond te luisteren dat Josje niet van plan was om zich hier zonder slag of stoot bij neer te leggen.
Voor zij echter de kans kreeg om tegen te spreken keek Esther haar indringend aan en, zuchtte, "Josje Heister, het eerste is dat jij net als Carina je kamer deelt met twee jongere meisjes waar het ondanks alles nu echt bedtijd voor is".
"Het tweede is dat jij morgenochtend om 10 uur geopereerd word, waar om 8 uur al de voorbereidingen voor starten."
"Wat betekend dat jullie alle 4 al om half 7 gewekt worden".
Waarna de meisjes knikten dat zij de zusters begrepen hadden, stapte ik bij verrassing weer binnen.
Wat ervoor zorgde dat de meisjes alle vier direct stil waren en, de verzorging van het kwartet ongehinderd door kon gaan.
Wat er weer voor zorgde dat na bijna 10 minuten vertraging hun temperatuur en, bloeddruk gemeten werden.
Toen Esther direct na de thermometer te hebben verwijderd bij Sofieke en, Mariska bij Josje een zetpil wilde inbrengen, gingen beiden tot verbazing van de zusters ineens zitten.
Wat beiden vreemd op deed kijken, tot zowel Josje als Sofieke zei, "dames ik moet drukken".
Waar vooral Sofieke aan toevoegde "dat doe ik liever niet in mijn luier".

Nu keken Mariska en, Esther heel even ongelovig naar de meiden en, dan naar mij.
Toen ik buiten het zicht van de meiden knikte handelden Esther en, Mariska echter razendsnel, zodat zowel Josje als Sofieke al snel op de po zaten te poepen.
Terwijl ik ondertussen nog op de gang stond dachten vooral Carina en, Elza intussen dat ik al weg was.
Ondertussen hielp Esther Elza met het om doen van de nachtluier, die zoals Elza direct merkte nog veel dikker was dan de nachtluier van thuis.
Terwijl Esther Elza de betterdry met inleg omdeed bracht Mariska bij Carina een zetpil in en, zij dan ook Carina een dikke betterdry met inlegger omdeed. en Carina verder aankleedde.
Door de wel erg dikke luier kon zowel Elza als Carina toen ze na te zijn aangekleed en, plat lagen hun benen nauwelijks bij elkaar krijgen.
Vertelde ik de zusters ondertussen hoe eerst Elza Sofieke op de wc had laten drukken, terwijl Sofieke dacht dat ze dat nooit zou kunnen maar, zij nog geen halfuur later Elza onzeker had gevraagd of zij Sofieke nog een keer op de wc wilde helpen omdat Sofieke dacht dat ze weer moest drukken.
Wat ook bleek te kloppen en, dat dit Sofieke daarna lukte, tot verbazing van Irma en, Victor.
Ook vertelde ik dat Josje terwijl ze samen met Carina Elza en, Sofieke bij mijn zus logeerde jaloers had gezien hoe Anneke eerst haar zus en, daarna Sofieke op de wc had laten drukken.
Waarna Anneke Josje uitdaagde om het ook eens op de wc te proberen.
"Hm en, zo drukken beide nu dus regelmatig op de wc ?"vroegen Mariska en, Esther dan, niet aan de meiden maar, aan mij.

Nog voor ik kon antwoordden reageerde Josje terwijl Mariska Sofieke van de po afhielp en, haar billen reinigde.
Waarna Mariska ook bij Sofieke een zetpil inbracht en, ook zij een dikke ziekenhuisluier met dubbele inleg om kreeg.
Waarna Sofieke verder werd aangekleed en ingestopt.
Ondertussen was ook Josje van de po afgeholpen en, werden haar billen en, anus gewassen.
Toen ook dat weer schoon was kreeg ook zij een dikke ziekenhuisluier inclusief dubbele inleg om.
Ook Josje merkte dat ze nu een nog dikkere nachtluier om had dan ze thuis gebruikte.
Alles bij elkaar was Josje al snel verzorgd en, helemaal klaar om te gaan slapen.
OP dat moment merkte Josje pas dat Elza en, Carina al in slaap waren gevallen maar, vooral dat ze met deze dikke pamper haar benen totaal niet mee bij elkaar kon krijgen,
Bovendien merkte ze dat ze ook bijna niet meer op haar zij kon draaien,
Ondanks dit alles viel ook Josje nog voor half 8 in slaap en, merkte ook zij net als de drie andere meiden nauwelijks iets van het heftige wat zich op de afdeling afspeelde.
Net als dat ze totaal niet met thuis bezig waren.

THUIS
Hoewel ik er ook nu niet alleen voorstond aangezien Nicolaas zoals altijd mij terzijde stond maar, deze keer tot onze verbazing ook Ruud zich aanbood om te helpen met het verzorgen van zijn kleine broertjes en, zusjes.
Om te beginnen had hij vandaag eerder dan Nicolaas en, ik in de gaten hoeveel Carina hielp met voeden en, verschonen van de vierling.
Dus hoe zij Nicolaas en, mij ontlaste.
Hoewel het verschonen van al die vieze luiers hem niet echt lokte, verschoonde hij de poepluiers van Alberto en, Pieter zonder morren.
Toen hij zijn broertjes had verschoond en, aangekleed, bracht hij eerst Alberto en, daarna bijna direct Alberto bij mij, zodat ik hen kon voeden.
Toen hij met Alberto binnen kwam zei ik dat hij naast me op bed moest komen zitten.
In plaats van dat te doen keek hij me aan en, zei "mam, de meisjes zijn ook wakker en, moeten net als Pieter en, Alberto verschoond worden."
Terwijl hij intussen Alberto op Nicolaas zijn deel van het bed had gelegd draaide hij zich om en, plaatste dan twee rake opmerkingen!
De eerste was dat het hem was opgevallen hoeveel de vierling na vier weken al gegroeid waren, wat hij vooral had gemerkt toen hij Alberto en, Pieter verschoonde.
De luiertjes die eerst met gemak pasten, gingen inmiddels een stuk moeilijker en, paste nog maar, nauwelijks.
Net als hun kleertjes die nog maar nauwelijks dicht gingen.
Tot mijn verbazing viel het kwartje bij mij pas toen Ruud het me zei.

Ondertussen waren Alberto en, Pieter gevoed en, naar bed gebracht, terwijl ik ondertussen Victoria zat te voeden.
Terwijl ik dat deed dacht ik na over wat Ruud net gezegd had en, inderdaad realiseerde ik mij dat het verschonen en, aankleedden van de kleintjes de laatste paar dagen moeilijker ging en, alles nauwelijks meer paste.
Geluk bij een ongeluk was dat de voorraad luiers en, kleertjes met een maatje groter ruim aanwezig waren.
Bovendien waren er genoeg aanstaande ouders die de te kleine kleertjes en, overgebleven luiertjes over wilden nemen dus dat zou goed komen.
Ondertussen waren alle baby's gevoed en, lagen zij weer in hun bedjes.
Direct toen dat zo ver was pakte ik een luier voor mij zelf, met de bedoeling om me in de badkamer te verschonen.
Om als dat gebeurt was deze maandagmiddag met het huishouden verder te gaan maar, tot mijn verbazing pakte Ruud de luier uit mijn handen
Om mij dan duidelijk te maken dat hij mij nu zou verschonen.
Eigenlijk wilde ik hem mijn vieze luier niet aandoen maar, tot mijn verbazing maakte hij me duidelijk dat hij mij wat wilde vertellen en, als hij mij mocht helpen zou hij vertellen waar hij mee zat.
Omdat ik Nieuwsgierig werd gaf ik hem mijn schone luier en, nadat ik Ruud ook de talkpoeder en, billendoekjes had gegeven ging ik liggen.
Benieuwd waar mijn zoon nu mee zou komen.

DE ONTBOEZEMINGEN VAN RUUD

Ondertussen was ik gaan liggen en, merkte ik direct dat Ruud netjes en, voorzichtig te werk ging.
Op het moment dat Ruud mijn vieze luier had verwijderd en, mij aan het wassen was, begon hij zijn verhaal.
"Mam, achteraf geef ik niet alleen jullie maar, ook Carina gelijk, sterker wat Elza door Sofieke en, Josje door Anneke en, Christa nu laten zien, had ik nooit verwacht!"
Terwijl Ruud mijn gebruikte luier had geopend en, deze onder mij wegtrok en, hij mij vervolgens uiterst voorzichtig schoon poetste.
Om dan mijn volgende luier open te vouwen en, onder mij te schuiven en, mijn billen besprenkelde met talkpoeder en, daarna net zo mijn schaamstreek.
Waarna hij met mijn aanwijzingen de luier omhoog en, strak trok.
Om dan de plakkers voorzichtig te openen goed te trekken en, dicht te plakken.
Hierna trok hij ook mijn romper goed en, sloot deze en, hielp me dan ook bij het aantrekken van mijn broek.
Toen dat gebeurt was en, ik was opgestaan keek hij me terwijl ik naar de deur liep nog eens aan en, kwam dan met een serie vragen die ik ondanks alles totaal niet verwachtte.
 
Laatst bewerkt:

jjcvdk

Gewaardeerd Lid
Is weer een ijzersterke vervolg en ben benieuwt naar de vragen die ruud afvuurt op zijn moeder tamara heer luierdromer en ga zo door met dit wonder schone verhaal.

Mvg jjcvdk
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 76 MAANDAG THUIS

Toen ik de kamer uit wilde lopen keek Ruud mij aan en, stelde dan een vraag die ik totaal niet had verwacht.
"Mam passen de luiers van Carina mij ook?"
Verbaasd keek ik mijn oudste kind aan en, antwoordde dan, "ja Ruud de luiers van Carina passen jou ook"!
"Mooi, om dat ik nogal wat heb goed te maken mag je nu ook mij zo'n luier omdoen".
"Bovendien is een romper mij ook goed".
Nu keek ik Ruud bewonderend aan en, vertelde hem dat ik deze mededeling van lef vond getuigen.
Om daar terwijl Ruud als teken van overgave was gaan liggen aan toe te voegen, " luister Ruud, dat betekend als het aan mij ligt wel dat jij net als Carina pillen gaat slikken die er net als bij jou zusje ook bij jou voor zorgen dat alles zonder dat je wat merkt je luier in loopt".
"Bovendien bepalen je vader en, ik net als voor Carina waar en, vooral wanneer jullie verschoond worden".

"Iets anders wat ook Carina nu nog niet weet, is dat jullie voorlopig niet uit de luiers zullen komen omdat je vader en, ik hebben besloten dat Carina voor onbepaalde tijd incontinent is".
"Dus zal ze na de vakantie net als Josje ook een luier om moeten als ze naar school of scouting gaat".
Nu zag ik dat Ruud al begreep waar dit heen ging en, hield ik er rekening mee dat hij dit wetende terug zou krabbelen!
Tot mijn verbazing maakte Ruud me duidelijk dat hij mij begrepen had maar, vooral dat ik de luier waar ik inmiddels mee klaar stond bij hem om mocht doen.
Intussen had ik een matje op mijn bed gelegd en, merkte dat Ruud zijn schoenen had uitgetrokken en, dan op het matje ging liggen.
Ondertussen had ik een Tena maxi van Carina gepakt en, opengevouwen, waarna ik Ruud vroeg om zijn benen op te trekken zodat ik de luier onder hem kon schuiven.
Nadat ik dit had gedaan voorzag ik zijn billen van talkpoeder.
Dan mocht hij zijn benen laten zakken en, toen dat gebeurt was voorzag ik ook zijn schaamstreek van talkpoeder.
Dan zei ik dat ik de luier omhoog zou trekken en, net onder zijn navel zou sluiten.
Nog voor Ruud kon reageren lag de bovenste rand van zijn luier net onder zijn navel.
Dan trok ik de plakkers los en, trok deze over de luier om dan dicht te plakken.
Zoals ik wel had verwacht paste de Tena luier prima, net als de plasticbroek die er overheen ging en, daarna op slot.
Toen dat allemaal naar wens zat hielp ik mijn zoon met zijn spijkerbroek, welke wel dicht ging maar, veel strakker zat dan Ruud gewend was.
Dan was Ruud aangekleed en, gingen we samen naar beneden waar ik Ruud een glas appelsap gaf, met daarin opgelost de beloofde medicatie.
Nu was ik niet alleen benieuwd hoelang het zou duren voor dit zou gaan werken maar, vooral naar zijn reactie als hij zou merken dat hij de controle kwijt was.
Toen hij zijn glas leeg had ging Ruud aangezien de zomervakantie op zijn eind liep zijn schoolboeken pakken om te kaften.
Dit ondanks dat Ruud naar groep 8, dus de laatste klas van de basisschool ging.
De rede hiervan was dat de overgang van basis naar voortgezet onderwijs voor sommige leerlingen een wel erg grote stap was.
Daarom was besloten om groep 8 te laten zien maar, vooral ervaren hoe het er in de brugklas aan toe ging.

Toen Ruud tegen 5 uur klaar was riep ik naar Ruud dat ik Albertine Victoria en, mijzelf ging verschonen.
Tot mijn grote verbazing volgde Ruud mij onmiddellijk maar, nam bovengekomen direct zijn verantwoordelijkheid door uiterst voorzichtig Albertine uit haar bedje te halen, die zo merkte Ruud direct, nat was.
Tot mijn verbazing merkte ik dat Ruud voor hij Albertine bij mij bracht om te voeden, hij haar eerst verschoonde.
Terwijl ik even later Victoria zat te voeden merkte ik dat Ruud Pieter uit zijn bedje haalde, om ook hem direct te verschonen.
Hierbij merkte niet alleen Ruud maar, ook ik dat Pieter een beste poepluier had.
Tot mijn opluchting maar, vooral verbazing klaagde Ruud niet maar, volbracht hij de klus met glans.
Toen ik uiteindelijk Pieter gevoed had en, ook Victoria en, Alberto gevoed en, verschoond waren en, weer in hun bedje lagen, keek ik Ruud aan!
Terwijl ik dat deed zuchtte ik, "nou wij nog Ruud.
Terwijl ik Ruud zijn plek wees, was ik benieuwd of en, zo ja hoe Ruud zijn luier gebruikt had.
Direct merkte ik dat toen ik de romper open had dat de indicatorstreep helemaal groen was, wat betekende dat Ruud goed geplast had.
Toen ik de plakkers opende rook en, zag ik direct dat Ruud bovendien goed gepoept had.

Terwijl ik Ruud aan het wassen was keek hem aan en, vroeg ik naar zijn ervaringen.
"Mam die plas voelde ik pas toen het er met kleine beetjes uitliep maar, de poep al toen het op kwam zetten!
Helaas kon ik het niet tegenhouden en, echt een poepluier voelt echt smerig!"
Aan zijn gezicht zag ik dat hij echt meende wat hij zei.
Ondertussen was Ruud weer schoon en, had ik een luier voor hem van de stapel van Carina gepakt.
Terwijl ik deze onder Ruud schoof voorzag ik zijn billen ook van talkpoeder, toch dacht ik dat Ruud na de ervaring van daarnet weer zou willen stoppen,
Tot mijn opluchting merkte ik dat Ruud de schone luier zonder morren accepteerde.
Bovendien merkte dat Ruud na het omdoen van de luier en, het sluiten van zijn romper zich stilzwijgend door mij liet aankleedden.
Toen Ruud klaar was dacht ik dat Ruud naar beneden zou gaan en, ik mij dus zelf moest redden maar, tot mijn opluchting keek Ruud me aan en, zei dan, " zo ik ben weer schoon, nu jij nog mam".
Toen we na dat dit was gebeurt beneden kwamen bleken er vrienden van Ruud voor de deur te staan die direct vroegen of hij kwam voetballen

DE VRIENDEN VAN RUUD

Nauwelijks buiten merkte Ruud uit wat flauwe opmerkingen en, spottende blikken op zijn billen dat Ruud vandaag de nodige spot over zich heen zou krijgen.
Op dat moment besefte Ruud pas echt hoe dat voor Josje was maar, ook hoe ik vroeger was behandeld.
Dit deed Ruud even twijfelen wat te doen!
De eerste optie was om net als Carina van zich af te meppen, de tweede om het clubje op dit punt te negeren en, lekker te voetballen.
De derde optie was om het clubje totaal negerend weg te lopen.
Uiteindelijk besloot hij te blijven en, openkaart te spelen en, vertelde Ruud waarom Carina het voor Josje had opgenomen en, hij daarna thuis alles bekend had.
Bovendien gaf Ruud toe dat dit hem een beste straf had opgeleverd maar, vooral om zijn goeie bedoelingen te tonen nu zelf in de luiers was gegaan.
Dan zag Ruud dat Simon Adri Bert en, Sam wilden reageren maar, Ruud gaf ze daar nu nog geen kans voor maar, vertelde in het kort over Irma mij en, Sofieke.
Pas toen Ruud over mij vertelde begrepen de andere jongens waarom Ruud deed wat hij deed.
Iets anders was dat nu Ruud zijn verhaal had gedaan het taboe luier doorbroken was, want nu hoorde hij net als de andere jongens dat Harold Wouter Lars en, Ruben nog iedere nacht in hun slaap plasten en, daarom iedere nacht een luier moesten dragen.
Iets wat ze geen van allen ooit hadden durven vertellen maar, nu Ruud zijn verhaal had gedaan durfden ze dat wel en, gaven ze ook toe dat dit de reden was om slaapfeestjes te mijden.

Hierna werd er fanatiek gespeeld tot het tegen 5 uur tijd was om naar huis te gaan
Toen dat zo ver was keek Ruud Lars Harold Ruben en, Wouter afzonderlijk aan en, zag dat er bij hen alle vier een last van de schouders viel.
Hierop vertelde Ruud dat ik aan Carina gevraagd had waarom zij Josje niet zou vragen om te komen logeren maar, ook dat Josje toen Carina dat deed Josje vertwijfeld naar haar ouders had zitten kijken en, had gevraagd wat zij hier mee moest.
"Uiteindelijk zeiden haar ouders dat ze van dit aanbod gebruik moest maken en, dat deed Josje ook" sloot Ruud af.
Nu zag Ruud dat er bij zijn bedplassende vrienden een last van hun schouders viel maar, zeiden ze allemaal dat ze het thuis met hun ouders zouden bespreken.
Ook Ruud zei dat hij het met ons zou bespreken, hierna namen ze afscheid en, stapte Ruud ruim op tijd binnen,
Nauwelijks binnen en, zijn jas uitgetrokken merkten Nicolaas en, ik dat Ruud nat was en, net als ik gepoept had.
Wat tot gevolg had dat ik nog voor het eten wilde verschonen maar, helaas voor ons keek Nicolaas ons aan en, zei dat hij ons zou verschonen.
Als eerste mocht ik zodat ik voor het eten alle baby's kon controleren.

Gelukkig had Nicolaas mij maar, ook Ruud snel verschoond zodat ik mij al snel op de babykamer bevond.
Hier zag ik dat alle baby's van inmiddels een maand oud lekker lagen te slapen, zodat ik op mijn tenen de slaapkamer verliet.
Om dan naar beneden te gaan, echter kwam op dat moment Ruud naar boven die me duidelijk maakte dat Nicolaas ineens haast had en, hij dus nog niet verschoond was.
Direct zei ik dat ik dat dan wel zou doen en, Ruud dus op mijn bed mocht gaan liggen.
Toen hij op mijn bed lag en, ik na het slotje te hebben geopend zijn plasticbroek omlaag schoof begreep ik al dat Ruud gedrukt had.
Al snel had ik zijn plasticbroek open en toen ik na de romper ook zijn luier lostrok bleek deze echt vol te zitten.
Niet alleen had Ruud goed gedrukt maar, ook wat betreft vocht kon er niet veel meer bij of hij zou lekken.
Terwijl ik hem aan het wassen was vertelde Ruud hoe zijn vrienden gereageerd hadden.
"Pas nu durfden Harold Ruben Lars en, Wouter te bekennen dat ze alle vier nog iedere nacht in bed plassen en, zij dus als ze naar bed gaan een luier om krijgen."
Nu keek ik Ruud aan en, vroeg dan " nou Ruud dat jij nu voorlopig ook overdag een luier draagt was voor hen zeker wel een opluchting?"
"Ja mama ook begreep ik dat zij dus wegblijven van logeerpartijtjes bij bijvoorbeeld verjaardagen van vriendjes".

"Bovendien gaven ze alle drie aan dat ze het leuk zouden vinden als zij bij mij of ik bij hen mag komen logeren".
Aan de reactie van Nicolaas merkte ik dat hij net als ik merkte dat Ruud het echt meende.
Intussen was Ruud gewassen en, dus dacht hij dat ik hem nu een betterdrey luier om zou doen.
Hoewel deze inmiddels naast mij lag pakte ik eerst de thermometer en, een zetpil.
Nu trok Ruud op mijn verzoek zijn benen op en, bracht ik de thermometer in.
Terwijl de thermometer zijn werk deed was er ineens gerucht bij de voordeur.
Hieruit begrepen Ruud en, ik al snel dat er een vriend of meerdere vrienden van Ruud met ouders voor onze deur stonden.
Direct hierna begrepen wij dat Nicolaas het bezoek binnen liet en, hen direct meenam naar boven.
Ondertussen verwijderde ik de thermometer en, zag dat Ruud een lichtte verhoging had.
Direct daarna duwde ik voorzichtig en zetpil in de anus van Ruud.
Dan schoof ik een betterdrey luier met inleg onder Ruud, om dan na de billen en, schaamstreek van Ruud te hebben voorzien van een laagje talkpoeder de luier omhoog te trekken en, over de onderbuik van Ruud te vouwen.
Toen ik de plakkers had geopend en, deze bevestigde hoorden we Nicolaas met het bezoek de trap op lopen.
Direct zag ik aan Ruud dat dit hem een beetje zenuwachtig maakte.

Daarentegen bleef ik heel kalm.
Hierdoor bleef Ruud gelukkig rustig liggen zodat ik zijn romper kon afsluiten.
Terwijl ik dat deed klopte Nicolaas op de deur en, vertelde zonder namen te nomen dat er bezoek voor Ruud was.
Terwijl ik Ruud verder aankleedde duwde Nicolaas de deur open maar, zagen we nog niet wie er stonden.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 77 DE GAST VAN RUUD

Tot zijn verbazing zag Ruud dat Harold en, zijn moeder in de deuropening stonden.
Bovendien zag Ruud dat Harold een rugzak met kleding en, een nachtluier bij zich had.
Direct vertelde Harolds moeder wat Harold verteld had toen hij vanmiddag thuiskwam.
Daar voegde ze aan toe dat de opluchting van Harold groot was, nu door Ruud het hoge woord naar zijn vrienden eruit was.
Bovendien zag Harold nu met eigen ogen hoe Ruud verschoond en, aangekleed werd.
Toen Ruud klaar was zette Harold zijn rugzak op de grond en pakte deze uit.
Niet alleen pakte Harold er een toilettas en, pyjama uit maar, zag Ruud dat er naast een Betterdrey nachtluier een donkerblauwe 4care romper uit de tas kwam.
Toen de tas even later was uitgepakt en, alles opgeruimd sleepten Ruud en, Harold het logeermatras van de kamer van Carina naar de kamer van Ruud.
Hierna gingen beide jongens naar beneden, waar ik inmiddels het avondeten op tafel zette.

Tijdens het eten vertelde Harold dat hij het nog steeds moeilijk vond om over zijn bedplassen te praten met zijn vrienden.
Puur omdat hij bang was dat zijn vrienden hem zouden pesten zoals ze Josje hadden gepest, totdat Carina er bovenop dook.
Na het verhaal van Harold begreep Ruud dat Carina niet alleen Josje een dienst had bewezen maar, dat Carina ook voor Harold en, waarschijnlijk meer bedplassers, de kastanjes uit het vuur had gehaald.
Zo vorderde de maaltijd waarbij Harold niet alleen merkte dat ik al snel een paar plasjes liet gaan en, tijdens het toetje zat te poepen maar, ook zag hij even daarvoor dat de luier van Ruud door de nodige plasjes langzaam opbolde en, dus bijna vol was.
Dat deed hem terwijl hij een hap van zijn slavink nam en, even later een hap doperwten weg hapte mompelen, " asjemenou Ruud en zijn moeder doen het net als kleine kinderen echt in hun broek!"

Zowel Ruud als ik merkte dat deze constatering indruk op Harold maakte, terwijl beide jongens smulden van het avondeten.
Toen wij na afloop vroegen of de jongens ons wilde helpen met de afwas, was dat voor beiden geen punt.
Toen we tijdens het afwassen vroegen of zij meegingen op ziekenbezoek merkte ik dat zij liever thuis bleven.
Op zich was dit geen punt en, besloot ik om ook thuis te blijven en, Nicolaas naar de meisjes zou gaan.
Bijna direct vertrok Nicolaas naar het ziekenhuis en, wilde Ruud naar boven om zich te verschonen maar realiseerde zich dan dat er een plasticbroek over zijn luier en, onder zijn romper zat.
Welke op slot zat en, waar wij het sleuteltje van hadden.
Dit zorgde ervoor dat Ruud mij aankeek en, me aankijkend vroeg " mamma, wil je me een schone luier omdoen?"
Terugkijkend antwoordde ik, " Ruud we zijn zo klaar, dan gaan we naar boven waar jullie je kunnen klaarmaken voor de nacht".
Even dachten Ruud en, Harold dat zij direct daarna naar bed moesten maar, direct zei ik, " jongens als we klaar zijn is er beneden koffie en, als dat op is zullen tegen half 10 Pieter en, Albertine zich wel melden.

Direct zag ik dat Ruud en, Harold begrepen dat ik hun hulp goed kon gebruiken en, zij pas naar bed hoefden als de kleintjes verzorgd waren.
Boven gekomen zag Harold tot zijn verbazing dat Ruud direct op mijn deel van het ouderlijk bed ging liggen.
Dan zag Harold dat ik al snel met een Tena maxi maat S aankwam lopen en, deze naast Ruud op het bed legde.
Waarna ik de spijkerbroek en, direct daarna de romper van Ruud opende.
Toen die open waren zag Harold duidelijk dat Ruud zijn luier werkelijk gebruikt had en, deze praktische verzadigd was.
Ook zag de vriend van mijn zoon dat er nog steeds vocht naar buiten druppelde.
Terwijl Ruud geen enkele reactie gaf maar, voor hij kon reageren vertelde ik dat Ruud net als Carina pillen slikte zodat hij niets voelde als moest plassen of poepen.
Laat staan dat hij dat kon stoppen, iets wat Harold zichtbaar verbaasde.

Hierop vertelde ik zowel het verhaal over Josje waarbij Carina haar steunde terwijl Ruud haar juist pestte.
Terwijl Carina voor Josje door het vuur ging en, zelfs het risico nam om straf te krijgen.
Dan vertelde ik dat Carina al langere tijd luiers draagt en, medicatie slikt om Josje te steunen maar, dat dit ook betekende dat Carina ook op school luiers draagt.
"Dat zorgde ervoor dat jongens en, meisjes die het op Josje gemunt hadden, dachten dat zij ook Carina konden kleineren."
Nu keek Harold ons aan en, terwijl ik Ruuds vieze luier in de emmer gooide zuchtte Harold, "ja mevrouw dat heb ik gezien maar, ook dat de directeur erbij kwam".
"Die alle betrokkenen gebood om hem naar binnen te volgen".
Ondertussen had ik de nachtluier voor Ruud uitgevouwen en, schoof deze dan onder mijn zoon, vouwde deze onder zijn navel en, plakte hem dicht.
hierna kleedde ik Ruud verder aan en, toen hij klaar was stond hij op en, nam ik zijn plaats in en, verschoonde Ruud mij , ook nu zonder ook maar, een spier te vertrekken.
Toen ik klaar was, was het inmiddels 7 uur, wat betekende dat beide jongens met mij naar beneden gingen.
Om dan het damspel te pakken en, zij aan de grote tafel gingen dammen.

Al snel merkte ik dat beide jongens aan elkaar gewaagd waren.
Uiteindelijk zaten de jongens bijna de hele avond te dammen en, Nicolaas en ik zagen dat door alle koffie en, sapjes Harold een paar keer naar de wc ging.
Dit terwijl het erop leek dat Ruud niet één keer hoefde te plassen.
Dat deed Harold beseffen dat Ruud het nu echt niet voelde maar, dat het er bij Ruud dus echt ongemerkt uitliep.
Dat merkte Harold helemaal toen ze na het laatste spelletje tegen 10 voor 10 opstonden om naar bed te gaan.
Want nauwelijks was Ruud opgestaan of Harold en, ik zagen dat de luier van Ruud ondanks zijn broek en, romper ging hangen.
Direct begreep Harold dat Ruud vanavond weldegelijk geplast had, ook merkte hij dat de lucht rondom Ruud er bepaald niet frisser op werd.
Zodat zijn vriend direct begreep dat Ruud niet alleen had geplast maar, ook ongemerkt gepoept had.
Dit deed Harold onbewust een vies gezicht trekken.
Voor beide jongens konden reageren keek ik ze aan en, zei" Ruud Harold bedtijd".
Om dan door te gaan, " kom dan ga ik jullie douchen en aankleedden."
Zoals gehoopt volgden beide jongens mij direct.
Bovengekomen ging het direct naar de badkamer, waar ik Ruud begon uit te kleedden, me nu beseffend dat ik beide beter nog een Tena in plaats van nachtluier.

Eénmaal onder de Douche dacht Harold dat Ruud zichzelf mocht wassen maar, zag dan tot zijn verbazing dat ik een washandje en, doucheschuim pakte.
Om Ruud direct van top tot teen in te zepen., met natuurlijkzijn anus en, billen al laatste.
Terwijl ik daar mee bezig was zagen we alle drie de nodige poepresten weglopen het riool in.
Toen hij onder de douche wegkwam zag hij dat ik intussen een schone Rearz Alpacaluier luier had klaargelegd
Dit was best een dikke luier, helemaal omdat ik er ook een inlegger ingedaan had.
Eigenlijk wilde Ruud reageren maar, voor hij dat kon doen keek ik hem aan en, antwoordde.
"Ruud omdat het je eerste nacht in jaren is, dat je niet zindelijk bent wil ik geen risico nemen".
Tot mijn mijn opluchting zag ik dat Ruud mij begrepen had en, deze luier accepteerde.
Nu was Ruud gaan liggen zodat ik hem kon insmeren met sudocream en, talkpoeder.
Direct daarna trok ik de Rearz Alpaca luier omhoog tot net onder zijn navel en, strak.
Om deze dan dicht te plakken.
Nu zag ik dat Harold verbaasd stond te kijken maar, ook jaloers opkeek en, hoorde ik hem mompelen.
" Zo'n mooie luier wil ik ook wel"!
Tot Harold zijn verbazing had ik hem verstaan en, zag hij dat ik in plaats van zijn eigen luier voor hem een alpacaluier pakte.
Toen Ruud klaar was en, was gaan staan zag Harold pas goed dat ik ook voor hem deze luier had gepakt.
Die ik ook nu uitgevouwen op mijn bed legde.

Om dan Harold duidelijk te maken dat hij op de luier moest gaan liggen.
Op het moment dat hij dit had gedaan, zagen Ruud en, Harold dat ik na de schaamstreek en, billen te hebben bewerkt met cream en, talkpoeder de luier omhoog en, strak trok en, dichtplakte.
Hierna kreeg Harold net als Ruud een plasticbroek aan, die ook nu op slot ging.
Dan vroeg ik of ook Harold zijn romper aan wilde maar, tot mijn verbazing wilde hij dat niet.
Toen ik doorvroeg bleek dat hij van zijn mooie luier wilde genieten, iets wat mij echt verbaasde.
Toch snapte ik dat uiteindelijk wel.
Dan waren we echt klaar en, kroop Ruud in bed en, lag Harold inmiddels languit op het matras naast het bed van Ruud.
Waarna ik beide toedekte.
Om me onderweg naar beneden af te vragen wat ik morgenvroeg aan zou treffen.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 78 DE VOLGENDE OCHTEND (DINSDAG)

Deze dinsdagochtend werd ik vroeg wakker maar, voelde direct dat ik niet echt uitgerust was.
Dat was vooral het gevolg van het feit dat ik gisteravond pas om elf uur in bed lag.
Terwijl ik om 1 uur alweer door de babyfoon gewekt werd, waarbij ik bijna direct naast mijn bed stond.
Om te gaan kijken wie wat wilde.
Binnen gekomen had ik gezien dat Victoria wakker was, terwijl zo dacht ik ook Alberto wakker werd.
Dat laatste was een geluk bij een ongeluk, aangezien ik nu beide achter elkaar kon voeden en, verschonen.
Terwijl ik ondertussen Victoria zat te voeden en, Alberto in de box lag viel het me ineens op dat het flesje niet voor 25 ml maar, voor 40ml met melk gevuld was.
Wat voor de korte tijd best een grote toename was maar, toch had Victoria haar flesje vlug leeg

Hierna legde ik Victoria naast Alberto in de box, om dan het flesje voor Alberto te bereiden.
Direct toen het flesje klaar was haalde ik Alberto uit de box ging zitten en, deed Alberto een slab voor.
Waarna ik het flesje pakte en, de speen in Alberto zijn mondje stopte.
Om dan te zien dat Alberto direct begon te zuigen en, zijn fles al snel leeg had gedronken.
Nadat Alberto een beste boer had gelaten bracht ik hem naar boven om hem in de badkamer te verschonen en, dan in zijn bedje te leggen.
Waarna ik naar beneden liep om Victoria te halen.
Weer onderweg naar boven merkte ik dat ook het kleine meisje intussen een vieze luier had.
Wat weer betekende dat ik ook haar in de badkamer verzorgde en, vervolgens naar bed bracht.
Hierna was het hoog tijd om mijn eigen luier te controleren maar, merkte direct dat ik nog niet hoefde te verschonen.
Direct daarna wilde ik onze slaapkamer inlopen maar, besloot om toch eerst bij Ruud en, Harold te kijken.
Tot mijn tevredenheid sliepen beide jongens als rozen.
Dit gezien hebben verliet ik zachtjes hun kamertje om dan al even zachtjes de deur te sluiten.
Nog geen minuut hierna lag ik weer in bed en, viel bijna direct in slaap.
Om weer wakker te worden toen de vierling zich om even voor 7 uur weer melden.

Voor ik echter mijn bed uit was waren ook Ruud en, Harold wakker geworden van babygehuil.
Waardoor Ruud bijna direct naast zijn bed stond en, beide jongens amper een minuut later in de babykamer stonden.
Hier merkten zij dat het Albertine en, Pieter waren die nu een keel opzetten.
Het eerste wat Ruud nu opviel was dat Pieter snel verschoond moest worden maar, ook dat het beter was om zijn kleine broertje direct in bad te doen.
Iets wat Ruud nog nooit gedaan had, tenminste niet zonder dat ik of Nicolaas toezicht hield.
Toch was Ruud al snel bezig om het badje te vullen met lauw water, om daarna Pieter op de commode uit te kleedden.
Terwijl hij daar mee bezig was merkte Ruud dat Pieter goed geplast maar, niet gepoept had.
Dat zorgde bij Ruud voor opluchting maar, dat was maar, voor korte duur.
Want terwijl Ruud al had gemerkt had dat hij zelf wel een bruine luier had, merkte hij dat juist toen hij het pampertje open had en, de beentjes optilde om het pampertje weg te trekken, Pieter ineens lag te drukken.
Hierop zag Harold dat Ruud heel even een vies gezicht trok maar, direct herstelde.

Om dan rustig te wachtten tot zijn broertje was uitgepoept.
Toen dat even later zo ver was haalde Ruud de vieze luier onder zij broertje weg en, gooide deze in de emmer.
Om dan eerst de ergste poepresten weg te poetsen.
Hierna pakte Ruud Pieter heel voorzichtig op om hem in bad te doen.
Terwijl Ruud Pieter in bad deed en, inmiddels aan het wassen was, was ik opgestaan en, begaf me dan naar de badkamer.
Aangekomen bij de badkamer, zag ik vol verbazing wat er nu gaande was.
Na mijn eerste verbazing maar, ook bezorgdheid zag ik dat Ruud behoedzaam en, heel voorzichtig met zijn kleine broertje omging.
Hierdoor gerustgesteld klopte ik heel zachtjes op de deur.
Hierop keek Ruud zonder Pieter maar, één tel uit het oog te verliezen mijn kant op.
Toen ik vroeg hoe het ging, zei Ruud," prima, hoewel Pieter precies op het moment dat ik zijn natte luier verwijderde begon te poepen".
Terwijl Ruud verslag deed was Pieter gewassen en, zag ik dat Ruud Pieter voorzichtig uit het badje haalde.
Om dan direct Pieter in een badlaken te wikkelen en, op zijn arm te nemen.

Aangekomen in de babykamer legde Ruud Pieter op de commode en, begon hem af te drogen.
Waarna Ruud Pieter talkte een luier omdeed en, aankleedde.
Toen Pieter weer in zijn bedje lag zag ik dat Ruud Alberto die inmiddels wakker was uit zijn bedje wilde halen om ook hem in bad te doen.
Voor hij dat kon doen keek ik hem recht in zijn gezicht en, zuchtte, "Ruud even wachten want zo te ruiken moet ook jij zelf nodig gewassen en, verschoont worden!"
Zoals ik al had verwacht gaf Ruud direct aan dat hij dat zelf wel kon maar, toch stond hij het mij toe dat ik op mijn beurt Ruud uitkleedde en, ook hem in bad deed.
Zo snel als hij op de commode lag en, ik hem begon uit te kleedden merkte ik al dat ook zijn luier goed vol zat.
Wat betekende dat de medicatie die Ruud slikte goed werkte.
Iets anders wat ik tijdens het wassen van Ruud merkte was dat Ruud nu echt begreep hoe vervelend het was om volledig incontinent te zijn.
Waar hij op liet volgen dat hij zijn bed plassende vrienden zou blijven steunen maar, dat hij zich nu vooral afvroeg hoe het gisteravond en, vannacht met de meiden in het ziekenhuis gegaan was.
 
Laatst bewerkt:

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
HOOFDSTUK 79 DINSDAGOCHTEND IN HET ZIEKENHUIS

Deze dinsdagochtend waren de vier meisjes allemaal vroeg wakker.
Wat hoofdzakelijk kwam door alle licht vanaf en, de bedrijvigheid op de gang.
Andere oorzaak was dat de meiden gespannen waren voor wat komen ging.
Zodat toen Laura en, André de kamerdeur openden en, voorzichtig binnenkwamen om de meisjes te wekken!
Ze zagen dat alle meisjes wakker waren.
Ook merkten ze direct dat geen van de meisjes goed geslapen had.
Hoewel de meiden ook elkaar wakker hadden gehouden merkte Laura en, André ook dat alle 4 gespannen waren.
Om wat ze stuk voor stuk te wachten stond.
Hoewel de operaties vooral Josje en, Carina betrof, merkte André en, Laura dat ook Sofieke en, Elza gespannen waren.
Nadat de vier meiden alle ochtendcontroles hadden ondergaan en, zich hadden gewassen, of gewassen waren werden Elza en, Sofieke meegenomen naar de grote zaal om samen met de ander jonge patiënten te ontbijten.
Terwijl Carina en, Josje op hetzelfde moment werden meegenomen naar de slaapdokter.
Daar aangekomen kregen zowel Carina als Josje al snel een kapje over hun mond en, neus maar, ook werd er nog voor de meiden in slaap waren gebracht een infuus ingebracht.

Dat Josje in tegenstelling dat vaker had ervaren maar, niet prettig vond merkten Lara en, Anja aan alles.
Hoewel Josje zich groot hield, liet ze zich toch zo nu en, dan horen.
Terwijl ook Carina haar best deed om rustig te blijven, hoewel het voor haar de allereerste keer was dat zij voor een behandeling in het ziekenhuis lag.
Wat ervoor zorgde dat ze op het moment dat het infuus werd ingebracht Carina heftig reageerde en, zelfs een klein gilletje gaf.
Iets waar zij vooral zelf van schrok maar, ook Josje bezorgd deed opkijken.
Terwijl tot verbazing van Josje Carina zich rustig hield, hoewel het voor haar dus de allereerste keer was.
Waarna de meiden merkte dat Mies en, Nicolaas net als Marjan binnen waren.
De aanwezigheid van de ouders zo merkten die al snel alle meiden goed.
Want hoewel Carina en. Josje natuurlijk al wat ouder waren dan Elza en, Sofieke en, het op hun leeftijd niet meer vanzelfsprekend was dat vader of moeder bij het inslapen aanwezig waren, bleven Nicolaas en, Mies tot hun dochters in slaap gebracht waren.
Waarna voor hen het lange wachten begon, terwijl Josje en, Carina de operatiekamer ingingen en, Sofieke en, Elza in de speelkamer aan het ontbijt zaten en, Sofieke merkte dat er ook hier een paar jongens en, meisjes waren die zij nog kende van haar vorige school.

Denkend dat ze Sofieke nog altijd bang konden maken zette een aantal van hen direct een brutale mond op toen zij Sofieke zagen.
Iets waar Sofieke zich tot hun verbazing niets van aantrok en, geen krimp gaf.
Deed dit Elza beseffen hoe het op de vorige school voor Sofieke gewest moest zijn.
pas toen er een jongen en, een meisje op babytoon aan Sofieke vroegen of ze nat was beet Sofieke van zich af.
Niet alleen maakte ze duidelijk dat zij droog was maar, vooral dat als Bart en, Mariska dachten dat ze alles met haar konden doen, zij het mis hadden.
Want hoewel Sofieke beide al snel links liet liggen, pakte de pedagogische medewerker die tot verbazing van Sofieke direct doorhad wat er speelde de situatie direct op.
Direct keek ze de jongen en, het meisje aan en, zet "Bart en, Mariska nu is het genoeg".
Nu zag niet alleen Sofieke maar, ook Elza dat beide kinderen schrokken maar, ook dat de pedagogische medewerker direct doorpakte.

Bart en, Mariska aankeek en, direct zei dat ze met haar mee moesten komen.
Direct nadat ook Elza en, Sofieke gevraagd waren om mee te komen ging het naar de naast de speelkamer gelegen badkamer, waar eerst Elza en, Sofieke gecontroleerd werden.
Nu merkten Bart en, Mariska dat Elza nat was maar, Sofieke droog.
Toen Mariska er naar vroeg vertelde Sofieke dat ook zij tegenwoordig voelt of ze naar de wc moet.
Dit leidde er al snel toe dat Sofieke van onderen uitgekleed werd en, op de po gezet.
Dan tot verbazing van Mariska rustig tot 10 telde en, dan heel bewust een plas deed.
Terwijl sofieke op de po plaste zag Mariska dat Elza verschoond werd en, merkte Bart en, Mariska op dat peuters van amper twee nog niet op het potje plassen.
Hoewel Sofieke direct begreep dat deze opmerking voor haar bedoeld was negeerde ze de opmerking volledig.
Even later was Elza verschoond en, aangekleed en, Sofieke uit geplast en, kwam ze direct op de verschoontafel liggen.
Terwijl een medewerker van de huishoudelijke dienst de volle po afsloot en, meenam om te legen en, schoon te maken.
Toen Sofieke weer een luier omhad en, verder was aangekleed weer op de grond stond, wilde ze weglopen.

Om dan te merken dat de mevrouw haar aankeek en, vroeg of Sofieke haar kwam helpen om Bart en, Mariska op de po te zetten.
Direct knikte Sofieke terwijl Bart en, Mariska niet van plan waren om vrijwillig mee te werken.
Een andere ergernis was dat Bart en, Mariska niet zoals Sofieke op een volwassen po maar op een kinderpotje moesten plassen.
Tot overmaat van ramp kwamen precies ton zij beide op het potje zaten hun moeders binnenlopen.
Deze maakten direct duidelijk dat ze inmiddels van de verpleging hadden gehoord hoe Bart en, Mariska Sofieke probeerden te kleineren.
Wat er voor zorgde dat de moeder van Mariska haar dochter en, Bart aankijkend deed zeggen, " dat betekend voor nu, dat jullie voorlopig pillen krijgen zodat jullie gaan voelen en, ervaren wat Sofieke lang heeft moeten voelen".
"Bovendien zal Sofieke de zusters helpen om jullie je pampertje om te doen".
Waar Elza het hele gebeuren links liet liggen en, liggend op een bedbank wat probeerde te rusten, kwam Sofieke direct overeind.
Zodat Mariska voor ze het besefte languit op de verzorgingstafel lag en, Sofieke haar broek en, slipje omlaag trok.
Waarna Sofieke de benen van Mariska hielp om te duwen, zodat de mevrouw die zich had voorgesteld als Vera de thermometer bij Mariska in de anus kon duwen.
Terwijl de thermometer zijn werk deed zag Sofieke dat er twee Tena Ultima luiers en, twee zetpillen klaarlagen.
Toen de thermometer er even later uitgehaald was dat Mariska een beste verhoging had maar, ook dat de inmiddels binnengekomen verpleegkundige één van de zetpillen pakte en, deze bij Mariska de anus induwde.
Om dan de betterdrey dagluier open te vouwen en deze onder de billen van Mariska schoof.
Die nadat de billen van een laagje talkpoeder waren voorzien haar billen op de luier moest laten zakken en, op haar rug moest blijven liggen.
Nadat Mariska goed lag werd er ook in haar schaamstreek een laagje talkpoeder aangebracht, waarna Sofieke de dikke luier tot aan de navel omhoog mocht trekken en, dichtplakken.
Waarna de verpleegkundige hier een plasticbroek overheen schoof en, die op slot deed.
Hierna werd Mariska verder aangekleed en, was daarna Bart aan de beurt.
Die een zelfde behandeling als Mariska kreeg.
Toen dat klaar was werden Elza en, Sofieke opgehaald om bloed te prikken en, daarna weer de nodig testen en, onderzoeken te ondergaan.
Wat vooral Elza al snel als zwaar en, vermoeiend vond.
Ondertussen merkte Elza ondanks dat ze geen medicatie meer kreeg om haar blaas en, darmen te ontlasten !
Ze tijdens en, na de onderzoeken van vandaag het toch totaal onbewust in haar luier deed.

Toen Irma die bij de meisjes in de buurt was dat merkte seinde ze direct Marjan in die net was weggelopen om koffie voor haar en, Irma te halen
maar, direct zei dat ze eraan kwam.
Direct spoedde ze zich naar de kamer waar de testen plaats vonden.
Terwijl dit alles bezig was had ik met Nicolaas dat ook ik met Ruud samen naar het ziekenhuis zou komen.
Tenminste als het ter elfder ure zou lukken om oppas voor de vierling te krijgen.

SAMEN MET RUUD NAAR HET ZIEKENHUIS.

Tot mijn grote verbazing bleek dit in een paar minuten geregeld.
Aangezien de buurvrouw die krap zes maanden geleden was bevallen van een tweeling bereid om ons voor nu uit de brand te helpen.
Binnen een kwartier stond ze met haar kleintjes op de stoep.
Binnengekomen liet zij direct weten met alle liefde ook op onze kleintjes te passen, een aanbod wat ik met twee handen aangreep.
Na snel het nodige te hebben besproken moesten Ruud en, ik gaan.
Om even na 10 uur melden wij ons bij de centrale balie waarna we direct te horen kregen waar we heen moesten.
Om ons even later op de kinderafdeling te melden, waar nog geen tien minuten later Carina en, Josje werden opgehaald.
Voor zij echter echt vertrokken moesten er nog de nodige papieren ingevuld en getekend worden.
Toen ik de vragen over het medicatiegebruik van Carina en, de verdere bijzonderheden invulde ging dat vooral over de tijdelijke incontinentie van mijn dochter.
Dus ook over de medicijnen die zij daarvoor slikte.
Datzelfde gold voor Marjan die dat over Elza invulde en, de ingevulde formulieren net als ik dan aan de verpleegkundige gaf.
Nadat zij dat met ons had doorgenomen dachten we dat ze dat op kantoor zou gaan verwerken maar, in plaats daarvan keek ze mij en, Marjan aan en, maakte ze ons duidelijk dat ze de formulieren in het team zou bespreken.
Bovendien voegde ze er aan toe dat het geheel waarschijnlijk geen problemen zo opleveren.
"Sterker ik denk eigenlijk dat de behandelend arts alles direct in orde zal maken".
Tijdens dit gesprek kwamen we ook over Ruud te spreken, die eerst dacht dat het allemaal wel mee zou vallen maar, schrok toen over zijn ontboezeming vertelde en, Esther zei ook dat te bespreken en, voor hem het nodige zou regelen.
Nadat dit allemaal geregeld was en, ik dacht dat Esther weg zou lopen om alles voor Ruud te regelen maar, toch bleken er nog de nodige misverstanden toen Esther mij aankeek en, ik de vraag kreeg!
"Mevrouw De Vegter volgens onze gegevens bent u echt volledig incontinent maar, zo te zien draagt uw zoon ook een luier"!
"Kan u mij vertellen hoe dat zit?"
 
Bovenaan