Vakantieleed

  • Onderwerp starter Augur_DL
  • Startdatum

Hoe vind je het verhaal?

  • 1

    Stemmen: 1 11,1%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 1 11,1%
  • 6

    Stemmen: 1 11,1%
  • 7

    Stemmen: 0 0,0%
  • 8

    Stemmen: 1 11,1%
  • 9

    Stemmen: 2 22,2%
  • 10

    Stemmen: 3 33,3%

  • Totaal stemmers
    9
A

Augur_DL

Guest
geschreven door: Pieter

(deel 1)

Hoofdstuk 1 - Metamorfose


"Ben je nog boos op me, Peter?" Vroeg ze onnozel, want ze wist heel goed dat ik hier helemaal niet blij mee was. Ze keek me aan vanuit de passagiersstoel naast me, terwijl ik de auto van mijn ouders de afrit van het benzinestation op stuurde. Het afgelopen half uur hadden we bijna niets tegen elkaar gezegd en de sfeer was om te snijden. Ik hoopte dat Saskia nu ook eindelijk begon in te zien dat haar zorgvuldig uitgekiende plannetje toch niet zo goed was als ze had gedacht. Ik wierp haar een venijnige blik toe en concentreerde me weer op het autorijden.

Sinds twee maanden had ik mijn rijbewijs en dat terwijl ik nog geen half jaar geleden achttien jaar was geworden. Acht weken lang had ik meerdere keren per week rijles gehad en meteen bij het eerste examen was ik geslaagd. Mijn ouders lieten me nu vaak in hun auto rijden en het autorijden begon me nog absoluut niet te vervelen. Ze hadden genoeg vertrouwen in me om de auto zo vaak aan me uit te lenen als het maar kon, en daar maakte ik doorlopend gebruik van. Nu hadden mijn ouders zelfs een leuke opdracht voor me gevonden. Aangezien ik een week vrij was van school en zij zelf gewoon moesten werken hadden ze gevraagd of ik alvast een flink aantal spullen naar ons vakantiehuisje in Zuid-Frankrijk wilde brengen. Zelf waren ze van plan om later deze zomer met de motor naar het vakantiehuisje te gaan en dan konden ze niet zoveel spullen meenemen.

Natuurlijk deed ik dat graag en ik had me verheugd op een klein weekje Zuid-Frankrijk samen met Marco, een goede vriend van me. We zouden gaan surfen op het meer en mountainbikes huren en 's avonds zouden we de kroegen van het ingeslapen dorpje bezoeken of barbecuen in de tuin van het huisje. Maar helaas, in plaats van dat alles zat ik nu opgescheept met Saskia, mijn buurmeisje. En aangezien de achterbank helemaal vol gestouwd zat kon er niemand anders meer mee.

Saskia had de hele week al gezeurd dat ze graag met me mee wilde. Natuurlijk had ik gemerkt hoe ze de laatste tijd steeds vaker achter me aan liep, en dat ze maar moeilijk uit mijn buurt te slaan was. Ik vermoedde dat ze heimelijk verliefd op me was, en dat terwijl ik haar absoluut niet aardig vond. Ze was vijftien jaar en had een ietwat kinderlijk rond gezichtje. Haar rode haren waren kort geknipt en haar blanke gezicht werd gesierd door een fors aantal sproeten. Ze was niet erg lang voor haar leeftijd en ook de ontsierende beugel in haar mond deed haar schoonheid geen goed. Al met al werd ze vaak jonger geschat dan ze werkelijk was en als we alleen waren pestte ik haar vaak met haar babygezichtje.

Ik weet niet hoe ze het voor elkaar gekregen had, maar mijn ouders hadden het ineens ook een goed idee gevonden dat ze met mij mee ging, ondanks dat ze wisten dat ik niet gek op haar was. Ik had zelfs gedreigd helemaal niet te gaan als ik Saskia mee moest nemen, maar mijn ouders hadden al mijn bezwaren weggewuifd en hadden gezegd dat ik niet zo moest zeuren. Nu zat ik dus in de auto met een meisje dat ik niet alleen niet aardig vond, maar die ook nog een paar jaar jonger was en er als een kind uitzag.

"Waarom stop je eigenlijk, je benzinetank is nog lang niet leeg. We zijn net onderweg." Zei ze vragend.

"Plaspauze!" Zei ik kortaf en ik glimlachte toen Saskia instemmend knikte met de tekst dat dát wel een goed idee was. Ik reed langs de benzinepompen heen naar de parkeerplaatsen aan de achterkant en parkeerde de auto aan de zijkant, een beetje uit de buurt van de andere auto's, en een heel stuk weg van de toiletten. Saskia keek me aan.

"Kun je niet dichterbij parkeren?" Vroeg ze terwijl ze de deur opengooide en de auto uit stapte. Het was mooi zonnig weer, niet te warm, en het zou droog blijven vandaag. Saskia strekte zich uit, en dat terwijl we nog geen uur onderweg waren. We zouden nog minstens zes uur moeten rijden voordat we bij de camping zouden aankomen waar we vannacht zouden overnachten. Mijn ouders hadden gezegd dat het beter was om er niet in één keer heen te rijden, aangezien ik dat misschien nog niet zou aankunnen. Ik had erin toegestemd en had het toen niet zo erg gevonden.

"Saskia, wacht even." Riep ik en ik liep snel om de auto heen om haar de weg af te snijden. Ik wilde haar tegenhouden voordat ze al te ver van de auto verwijderd was, en dat leek te lukken. Saskia keek me vragend aan en verbaasd voelde ze hoe ze terug naar de auto geduwd werd. Ik greep haar rechterpols beet voordat ze er erg in had, had ik haar pols aan de dakrail van de auto vastgeketend. Haar andere hand ging wat moeilijker, maar ook dat lukte me voordat Saskia zich echt realiseerde wat er aan de hand was. Ze stond nu met de rug tegen de auto aan, haar handen boven haar vastgeketend.

"Wat... Wat doe je..." Stamelde ze geschrokken. Ik glimlachte terwijl ik voor de zekerheid nog even om me heen keek of we geen pottenkijkers hadden. De parkeerplaats was gelukkig dermate uitgestorven dat niemand op ons lette, en ook de auto blokkeerde het uitzicht op het geketende meisje.

"Je hebt bij voorbaat al deze week verpest, en ik beloof je dat jij ook geen leuke week zult beleven." Zei ik gemeend. Twee dagen had ik de tijd gehad om een goede straf voor haar te bedenken, en het moest natuurlijk een straf zijn waar ik zelf ook nog plezier aan zou beleven. En eigenlijk had ik meteen al een goed idee gekregen en had ik het daarna alleen nog maar hoeven uitwerken.

Saskia trok tevergeefs aan de handboeien en ze opende haar mond om te gaan schreeuwen, maar ik bedekte haar mond met mijn hand. Ik geloofde niet dat ze het vreselijke lawaai van de voorbijrazende auto's en vrachtwagens zou kunnen overstemmen, maar het was voor de zekerheid. Ik duwde haar hoofd stevig tegen de auto aan en bracht mijn gezicht vlak voor de hare. Haar ogen stonden angstig en het zweet stond op haar voorhoofd. Ze trok haar linkerbeen op en boog het voor heer rechterbeen langs alsof ze haar kruis wat extra wilde beschermen. Ik snoof lachend.

"Wees niet bang, ik zal je niet aanraken of betasten, in ieder geval niet op de manier waar je bang voor bent. Dat beloof ik." Natuurlijk luchtte mijn belofte haar niet op. Ze worstelde onder me en het lukte haar zelfs om in mijn vinger te bijten. Ik was bang dat ze met de handboeien krassen op de auto zou maken, maar gelukkig was de dakrail van kunststof en kraste dat niet. Voor een ogenblik schreeuwde Saskia om hulp, maar niemand hoorde het. Ik pakte haar kin beet en keek haar weer diep in de ogen.

"Schreeuw maar, niemand hoort je, en laat je traantjes maar lopen. De komende dagen ben je geen vijftien jaar meer, maar twaalf." Zei ik en liet haar weer los. Ze keek me een ogenblik verbaasd aan. Ze begreep er niets van en keek besluiteloos toe hoe ik een tas uit de kofferbak haalde en die open geritst op de grond zette.

"Maar, wat..." Stamelde ze, en ik zag dat ze voor een ogenblik haar wilde pogingen om los te komen had opgegeven.

"Mond houden, Saskia. Het eerste dat nu moet gebeuren is je wat meer als een klein meisje kleden, dus het spijt me, maar je broek gaat naar beneden." In knielde voor haar neer en trok een voet naar me toe. Ik ontdeed de voet van de schoen en zijn sok en daarna kreeg de andere voet dezelfde behandeling. Op haar blote voeten balanceerde ze nu op de scherpe steentjes van het asfalt.

"Nee... Nee! Blijf af..." Riep ze, maar ze was hulpeloos en kon niet tegengaan dat haar strakke, blauwe spijkerbroek naar beneden getrokken werd. Haar lichtblauwe slipje werd zichtbaar, maar ik schonk er geen aandacht aan. Snel trok ik haar een witte, halflange broek aan met een extra zak op haar rechter bovenbeen. Op haar linker bovenbeen pronkte een schattige, felgekleurde opdruk van Micky Mouse. Ik trok de broek omhoog en sloot de knoopjes, en daarna sloot ik de felrode riem die al door de lusjes van haar broek zat.

Zonder problemen kon ik haar daarna een stel rode sokken aantrekken en haar daarna weer in haar oude gympen helpen. Ik had nog meer verrassingen voor Saskia in petto: haar oorbellen werden verwijderd en haar zilveren horloge werd vervangen door een plastic Disney horloge, en ze kreeg een kleurige kralenketting om. Met speciale doekjes verwijderde ik als laatste ook nog haar make-up.

De metamorfose was verrassend. Ik wist dat ik haar door deze kleding een jonger uiterlijk kon geven, maar het resultaat verbijsterde me. Een willekeurige voorbijganger zou haar niet meer ouder dan twaalf jaar schatten. Glimlachend bekeek ik het resultaat en ik was zeer tevreden over het eerste deel van mijn plan.

Ik maakte Saskia los die me meteen scheldend en tierend begon te slaan en te schoppen. Ik was een stuk groter en sterker en weerde haar driftige handjes met gemak af. Het duurde een half minuutje voordat haar eerste woede weer wat was geluwd. Ze draaide zich van me af en leek in de verte te staren. Ze wist dat ze minder sterk was, en dat ik haar zonder moeite weer met de handboeien ergens aan vast kon maken. Ze probeerde zich te herpakken en draaide zich toen mijn kant op. Haar ogen spuwden nog vuur, maar ik zag dat ze moeite deed om zichzelf in bedwang te houden.

"Vieze vuile gore minder leuk persoon." Spuwde ze me toe en ik glimlachte.

"Kom, kom. Dat is geen taal voor een twaalfjarig meisje!" Saskia maakte een wegwerpgebaar en wilde bij me vandaan lopen. Ik greep haar snel bij haar pols beet en trok haar weer terug achter de auto.

"Hier blijven!" Zei ik. Ik duwde haar weer met haar rug tegen de auto en hield haar rechterbovenarm stevig beet. Ze kon geen kant meer op.

"Je moet nog een klein dingetje voor me doen om je vermomming nog iets overtuigender te maken." Saskia keek langs me heen, haar gezicht van me weggedraaid. Ik zag de wanhoop op haar gezicht. De vakantie met die leuke buurjongen zag ze helemaal de mist ingaan. Dit liep totaal anders dan ze had verwacht en gehoopt, de droom leek een nachtmerrie te worden.

"Ik wil dat je in je broek plast!" Zei ik met een brede glimlach.
Hoofdstuk 2 - Natte broek

Ineens draaide Saskia haar hoofd en keek ze me aan. Ze zag dat ik geen grapje maakte en dat ik echt wilde dat ze in haar broek zou plassen. Haar gezicht trok langzaam wit weg en plots probeerde ze zich los te rukken. Ik verstevigde mijn greep op haar bovenarm en Saskia kermde zachtjes. Ze schudde langzaam haar hoofd.

"Nee... Waarom..." Stamelde ze.

"Waarom? Omdat je geen keus hebt! Je blijft hier net zolang staan totdat je in je broek geplast hebt." Ik glimlachte gemeen.

"Natuurlijk plas ik niet in mijn broek!" Riep ze kwaad en nogmaals probeerde ze zich los te rukken. Met haar vrije hand probeerde ze mijn vingers van haar arm te trekken. Ik kneep nog iets harder en Saskia verstijfde kermend en gaf deze poging snel weer op. We stonden in een soort patstelling tegenover elkaar en ik wist dat Saskia zich niet zomaar gewonnen zou geven. Er moest nog heel wat gebeuren voordat ze uit zichzelf in haar broek zou plassen. Ik wist ook niet zeker of het me wel zou lukken, maar ik wilde het in ieder geval proberen.

"Zitten, Saskia!" Commandeerde ik en trok haar aan haar arm naar beneden. Ze zakte door haar knieën en met haar billen zakte ze tot op de grond, haar rug steunend tegen het achterportier van de auto. Zonder haar los te laten pakte ik een literfles Spa Blauw uit de tas en klemde hem tussen mijn benen. Met mijn vrije hand draaide ik de dop eraf. Saskia begreep de bedoeling en draaide haar hoofd af.

Ik zette de fles neer en graaide naar een andere fles in de tas. Het was een anderhalve literfles cola, maar er zat geen cola meer in. Ook hier draaide ik de dop op dezelfde manier van de fles af en bracht de fles naar het gezicht van Saskia. Zodra ze de inhoud rook keek ze me walgend aan. Vanmorgen had ik de fles omgespoeld en daarna de halve fles vol geplast. De stank van mijn eigen urine kwam me tegemoet. Ik drukte de opening van de fles onder haar neus en al schuddend zag ze het licht schuimende vloeistof in de fles bewegen.

"Je hoeft niet in je broek te plassen, maar dan zul je wel de smaak van mijn urine leren kennen." Dreigde ik, en ik trok het hoofd van het meisje achterover en drukte de opening van de fles op haar lippen. Ze probeerde haar mond stijf dicht te houden, maar ik wurmde de opening gemakkelijk tussen haar lippen. Voorzichtig hield ik de fles iets schuiner en de gele vloeistof kwam steeds dichter naar de opening toe. Saskia probeerde haar hoofd weg te draaien maar ik hield haar stevig vast.

Plotseling trok ik de fles terug en pakte ik de fles met water. Saskia keek opgelucht maar realiseerde zich meteen dat ze ook ditmaal het onderspit zou delven als ik mijn dreigement door zou zetten. Als het echt op de keuze tussen urine drinken of in je broek plassen aan kwam, dan koos ze voor het laatste. Ik zette de fles met water aan haar lippen en gedwee dronk ze enkele flinke teugen. Ik gaf haar een ogenblik de tijd om te ademen en zette toen nogmaals de fles aan haar lippen. Ik goot het water in haar mond en weer slikte ze het door, totdat het water uit haar mond liep en langs haar kin naar beneden begon te lopen.

Ik trok de fles weg en zag dat ze meer dan een halve liter water had gedronken, en dat bij het feit dat ze al voor het drinken naar het toilet wilde moest voldoende zijn om haar snel te laten plassen. Met een rood hoofd keek Saskia me nu aan.

"Nee Peter, alsjeblieft..." Smeekte ze, maar zag tot haar afschuw dat mijn hand weer naar de colafles met urine gleed. Zonder pardon bracht ik nu deze fles met de afschuwelijke inhoud naar haar mond. Saskia schudde haar hoofd, kon de inhoud van de fles alweer ruiken en ze leek zelfs even te kokhalzen.

"Ik... Ik zal doen wat je zegt." Fluisterde ze, en ik hield de fles stil, maar dichtbij genoeg om haar er voortdurend aan de herinneren wat er zou gebeuren als ze niet deed wat ik van haar verlangde. Haar gezicht werd vuurrood van schaamte en ik zag zweetdruppeltjes op haar voorhoofd verschijnen. Glimlachend realiseerde ik me dat mijn plannetje van een leien dakje ging. Ze leek precies te doen wat ik wilde en haar vernedering werd alleen maar groter.

Het duurde een half minuutje, waarin ik haar nauwlettend in de gaten hield. Zittend op haar billen trok ik haar bovenbenen uit elkaar en wijdbeens zat ze op het asfalt, nog steeds met haar rug tegen de auto. Saskia snikte en kermde, haar adem werd onrustig en ineens zag ik haar broek onder in haar kruis langzaam natter en natter worden. Ik pakte de hand van Saskia en duwde die in haar kruis. Met mijn andere hand duwde ik het hoofd van Saskia iets achterover en keek ik haar recht in de ogen. Ze huilde zachtjes en haar schaamte deed haar mijn ogen ontwijken.

Haar hand in haar kruis werd nat en doordat ze de stof van haar korte broek tegen haar kruis aandrukte werd de natte plek alleen maar groter. Tussen haar benen in zag ik zelfs het asfalt nat worden en glimlachend lachte ik haar toe.

"Grote meid!" Ik liet haar nu eindelijk los en gekleineerd en beduusd bleef ze zitten. Ik wist dat ze inmiddels uitgeplast moest zijn, maar Saskia bleef roerloos zitten. Ik pakte een vuilnisbakzak uit de tas en vouwde hem open. Ik bedekte de passagiersstoel ermee en spreidde er daarna ook nog een handdoek overheen uit. Daarna pakte ik de tas en zette hem weer terug in de kofferbak. Saskia zat nog steeds in haar eigen poeltje van urine en keek voorzichtig naar me op toen ik demonstratief met mijn handen in mijn zij op haar neerkeek.

"En nu?" Vroeg ze zachtjes.

"Nu? Niets! Gewoon verder. We zijn er nog lang niet!" Zei ik lachend. Ik vertelde haar niet dat de eerstvolgende stop al zeer binnenkort zou zijn. Die kennis zou het plezier alleen maar bederven. Saskia stond beduusd op, voelde vol afschuw aan haar doorweekte broek. De korte broek plakte aan haar billen en het slipje was door de witte stof heen te zien. Ze stond nog iets voorover gebukt te twijfelen naar wat ze zou doen, maar ik duwde haar naar de openstaande portier. Ik liet haar voorzichtig gaan zitten, ervoor zorgend dat het plastic en de handdoek op zijn plaats bleven liggen. Ik deed daarna persoonlijk de gordel bij haar om en sloot het portier. Snel liep ik naar de bestuurdersstoel en stapte ik in. Ik startte de auto en zette de auto zo snel mogelijk in beweging, want zodra ik reed kon Saskia geen kant op.

Toen we eenmaal weer op de snelweg waren keek ik Saskia eens vluchtig aan. Haar gezicht stond nog vol verbazing en schaamte en ze leek zich maar moeilijk te kunnen realiseren dat ze in een natgeplaste broek in de auto zat. Weer gleden haar vingers naar haar kruis en voelde ze het doorweekte katoen. Het natte katoen leek te jeuken en voorzichtig krabde ze in haar liezen.

Een paar minuten keek ze zwijgend voor zich uit, terwijl ik moeite had om me te concentreren op de weg. Gelukkig was het niet zo druk en zorgde de cruise-control voor een eenvoudige besturing. Regelmatig keek ik naar Saskia om. Ze bleef zwijgen en ontweek mijn blikken.

"Meisjes van twaalf horen niet meer in hun broek te plassen. Je zou een pak slaag moeten hebben om het af te leren!" Zei ik provocerend en mijn woorden troffen doel. Saskia leek ineens wakker te worden en haar woede zwol plotseling op.

"Hou op met dat twaalf-gedoe! En laat me eruit zodat ik schone kleren kan aantrekken!" Riep ze kwaad, maar ik schudde mijn hoofd.

"Sorry, maar je zult nog een tijdje mogen genieten van je natte broek." Lachte ik en het leek alsof Saskia ontplofte. Ze sloeg met haar vuist op het dashboard en voor een ogenblik was ik bang dat de airbag zou afgaan. Ze schreeuwde en vloekte maar de auto beperkte haar bewegingsvrijheid en het beknelde haar als in een gevangeniscel. Haar woede ging plotseling over in verdriet en schaamte, en ze barstte hardop in huilen uit.

"minder leuk persoon... Je..." Huilde ze terwijl de tranen over haar wang biggelden. Haar fiere houding van zo-even stortte in en als een klein kind legde ze haar gezicht in haar handen. Een beetje medelijden had ik wel met haar, maar de gedachte aan de achterbakse manier waarop ze zich voor deze hele week aan me had opgedrongen overheerste. Ik liet haar huilen en keek een paar minuten strak voor me uit.

Nog steeds in Nederland, maar wel vlak bij de grens, stuurde ik de auto een afrit op, en onderaan de snelweg reed ik door het op oranje springende verkeerslicht de provinciale weg op. Saskia was weer wat gekalmeerd en keek me voorzichtig en angstig aan.

"We moeten nog wat spulletjes ophalen die mee moeten naar Zuid-Frankrijk, en..." Zei ik en met een gemene glimlach en vervolgde ik mijn zin. "... En dan kan ik meteen mijn lieve buurmeisje wassen en een schone luier omdoen!"
Hoofdstuk 3 - Pak slaag

"Een... Een luier!" Stamelde Saskia, die me onderzoekend aankeek en probeerde te ontdekken of ik een grapje maakte. Ik lachte wel hardop, maar een grapje was het zeker niet. Ik zag haar mond openvallen, terwijl ik de auto rechts het grindpad van het huis van mijn oom en tante opreed. Ik toeterde en zette de auto dicht bij de voordeur neer.

"Natuurlijk, we kunnen natuurlijk niet nog meer ongelukjes gebruiken, want dan komen we nooit in Zuid-Frankrijk aan." Lachte ik en stapte uit. Het grind knarste onder mijn voeten terwijl ik achterlangs naar de andere kant van de auto liep en ondertussen de bekende tas uit de kofferbak haalde. Ik opende het portier aan Saskia's kant. Beduusd bleef ze zitten, beschaamd voor haar natte broek en angstig voor wat ik verder nog voor haar in petto had.

"Kom, stap uit!" Zei ik streng en eindelijk kwam Saskia in beweging. Ze deed haar gordel af en stapte van het plastic en de handdoek af. Haar broek had nog maar nauwelijks de tijd gekregen om op te drogen en de natte plek in haar kruis en op haar billen was nog net zo groot als een kwartiertje geleden. Ik pakte Saskia bij de hand en trok haar voorzichtig mee over het grindpad langs het huis. We liepen hand in hand, ik stak een kop boven Saskia uit en het leeftijdsverschil leek enorm.

Achter het huis vond ik mijn oom en tante op het terras. Ze hadden beiden een bordje met boterhammen voor zich. Twee paar ogen richtten zich op mij en mijn buurmeisje.

"Zie je wel dat ik wat hoorde." Zei mijn oom en stond op om me een hand te geven. Ik liet de hand van Saskia los en schudde mijn oom hartelijk de hand. Ook mijn tante was opgestaan en we kusten elkaar. Toen richtte de aandacht zich op mijn reisgenoot en ik zag de verbaasde blik van mijn tante toen ze de natte broek van Saskia zag.

"Ik... Ik dacht dat Saskia een stuk ouder was?" Stamelde mijn tante en het bleek onmogelijkheid om mijn glimlach verborgen te houden. Ik antwoordde niet en vermeed een ogenblik het oogcontact om mezelf niet te verraden. Saskia stond beduusd schuin achter me en verschool zich een beetje. Ik draaide me glimlachend naar haar om.

"Ze is een beetje verlegen, en ze heeft een ongelukje gehad onderweg. Mag ik even van jullie badkamer gebruik maken?" Vroeg ik, en mijn oom en tante knikten gelijktijdig. Mijn tante keek met een blik vol medelijden naar Saskia en aaide haar een ogenblik over haar hoofd.

"Geeft niets hoor meisje, kan iedereen gebeuren." Zei mijn tante en weer kon ik mijn glimlach niet verbergen. Saskia deinsde geschrokken achteruit en duwde de aaiende hand bruut van zich af. Haar gezicht vertrok en woedend schreeuwde ze het uit.

"Het is zijn schuld!" Riep ze naar mij wijzend. "Hij... Hij dwong me... En ik ben... Ik ben vijftien!" Riep ze hortend en stotend. Dit was precies was ik gehoopt had. Mijn oom en tante begrepen niets van wat Saskia probeerde te vertellen en uit de wartal die Saskia uitkraamde zouden ze in ieder geval nooit het echte verhaal kunnen destilleren.

"Saskia! Hou je in!" Riep ik met een geoefende geacteerde woede. Ik trok Saskia naar me toe en met een hand pakte ik haar kin beet en liet haar me aan kijken. Als een klein kind dat een standje kreeg sprak ik Saskia toe. Haar ogen spuwden vuur ondanks dat ze zich realiseerde dat haar beschuldigingen niet weden geloofd.

"Doe normaal, Saskia. Je gedraagt je als een klein kind!" Sprak ik haar streng toe, terwijl mijn oom en tante sprakeloos toekeken. Ze hadden verwacht dat ik met een meisje van ongeveer mijn eigen leeftijd langs zou komen, maar nu zagen ze alleen een kind dat zich stout gedroeg en een standje verdiende. Natuurlijk, en gelukkig ook, gaf Saskia het niet zo snel op. Ze rukte zich los uit mijn greep en stapte snel een paar passen achteruit. Niet langer probeerde ze alles uit te leggen, maar haar woede richtte zich nu volledig op mij.

"minder leuk persoon, het is... het is jouw schuld! Blijf met je poten van me af!" Riep ze en ik zag uit mijn ooghoeken de ontzetting in de ogen van mijn oom en tante. Saskia gedroeg zich dermate ondeugend dat ik haar nu zonder problemen publiekelijk kon straffen. Het gedrag van Saskia versterkte alleen maar de gedachte dat Saskia echt niet ouder was dan twaalf jaar, en dat was natuurlijk een prima bijkomstigheid.

Ik liep op Saskia af en greep haar bij haar bovenarm beet. Ze kermde hardop en vloekte terwijl ze hulpeloos naar het hardhouten tuinbankje getrokken werd. Ik ging op de rand van het bankje zitten en trok Saskia nog dichter naar me toe. Ze verweerde zich heftig en haar taal werd alleen maar onsamenhangender. Ik opende vlot de riem van haar broek en binnen een paar seconden zakte de doorweekte en stinkende korte broek tot op haar enkels. Ik trok Saskia over mijn bovenbenen heen zodat ze met haar billen precies recht voor me lag.

Saskia gilde en schreeuwde en ik was blij dat mijn oom en tante redelijk vrijstaand woonden en niemand er echt last van zou hebben. Terwijl ik haar arm op haar rug draaide en haar op deze manier in bedwang kon houden, trok ik met mijn andere hand haar slipje een klein stukje naar beneden. Haar billen waren nat van het vocht en glommen in het zonlicht.

Zonder pardon haalde ik mijn hand naar achteren en sloeg ik met mijn platte hand hard op haar billen. Saskia gilde en haar lichaam verkrampte. Ik sloeg weer en met luide petsen landde mijn hand telkens weer op haar billen. Ik spaarde haar niet en sloeg zo hard als ik kon. Langzaam kleurde de blanke, tere huid op haar billen roze, en werd haar gegil minder en huilde ze nu alleen nog maar hardop.

Na zo'n twintig slagen hield ik op. Mijn eigen hand was er pijn van gaan doen en ik had het gevoel dat het Saskia nu wel duidelijk was dat dit geen vrijblijvend spelletje was. Ik trok Saskia overeind en trok haar doorweekte slipje weer omhoog. Ook haar stinkende korte broek trok ik omhoog. Saskia's gezicht was vuurrood en doorweekt van het zweet, terwijl ze haar handen voor haar gezicht hield. Ook ik stond op en ik duwde haar naar het houten tuinhuisje dat als fietsenschuurtje diende. Ik opende de deur en duwde Saskia naar binnen. Ze liet zich gemakkelijk sturen, de pijn in haar billen had haar hele bewustzijn door elkaar geschopt.

"Saskia, kijk me aan! Als je gekalmeerd bent en je je weer normaal kunt gedragen, mag je naar buiten komen en zal ik schone kleren voor je pakken. Is dat begrepen?" Riep ik, terwijl ik haar handen voor haar gezicht wegtrok. Saskia keek me schaapachtig aan en reageerde niet. Ik schudde haar aan haar bovenarm ruw door elkaar.

"Is dat begrepen?" Vroeg ik nogmaals streng en eindelijk, heel zachtjes knikte ze. Ik glimlachte voorzichtig, mijn gezicht nog van mijn verbouwereerde oom en tante afhoudend. Zodra ik mijn gezicht weer in de plooi had sloot ik de deur van het fietsenschuurtje, keek ik nog eenmaal naar Saskia door het glas van de deur, en draaide ik me naar mijn oom en tante.

"Sorry hoor, maar soms heeft ze van die buien..." Zei ik gemaakt chagrijnig. "Zullen we de auto eerst maar even inpakken?" Vroeg ik daar snel achteraan. Ik geloofde niet dat mijn oom en tante mijn straf voor de volle honderd procent goedkeurden, alhoewel ze ook wel vonden dat Saskia straf verdiend had. De spullen die mee moesten naar Zuid-Frankrijk stonden al klaar in het halletje en samen met mijn oom bracht ik ze naar de auto.

Tien minuten later waren alle spullen in de auto geladen en zat de auto nu echt helemaal volgestouwd. De achterbank lag vol en de kofferbak was maar met moeite weer dicht te doen. Als er nog meer spullen mee zouden moeten zouden ze bovenop de spullen op de achterbank komen te liggen, maar dan zou ik het uitzicht naar achteren verliezen, en dat wilde ik niet. Ik voelde me nog lang niet prettig om zonder binnenspiegel te gaan rijden. Met zijn drieën gingen we weer op het terras zitten, en mijn ogen dwaalden onwillekeurig af naar het fietsenschuurtje. Ik kon Saskia nog steeds door het glas van de deur heen zien en even keek ze me aan. Haar blik draaide meteen weer van me weg. Mijn tante keek me aan en ik zag dat ze medelijden met het meisje had. Ik hoopte dat Saskia inmiddels geleerd had dat ze moest meespelen in haar nieuwe rol, en dat tegenwerken geen zin had.

"Mag ik wat te drinken voor haar pakken?" Vroeg mijn tante en ik knikte. Ik stond op en liep naar het fietsenschuurtje. Zodra ik de deur opende deinsde Saskia een stukje achteruit. Gelukkig was het schuurtje ver genoeg van het terras zodat ik even ongestoord met haar kon praten. Ik glimlachte.

"Ik geloof niet dat mijn oom en tante nu nog gaan geloven dat je vijftien bent, dus misschien kun je maar beter het spelletje meespelen. Als het nodig is leg ik je echter zonder pardon weer over de knie. Is dat begrepen?" Zei ik. Saskia twijfelde en keek langs me heen. Ze leek zich te realiseren dat ze inderdaad geen keus had en knikte uiteindelijk voorzichtig. Ik aaide haar demonstratief over haar hoofd, want ik wist dat mijn oom en tante naar ons keken.

"Tante Jannie gaat wat te drinken voor je pakken, en daarna zal ik schone kleren voor je pakken. Als jij je gedraagt zitten we over een half uurtje weer op de weg, in schone en droge kleren." Saskia luisterde en bewoog niet. Ik trok haar naar me toe en drukte het verkrampte lichaam tegen me aan. Alsof ik haar troostte aaide ik haar nogmaals over haar hoofd en wreef over haar rug. Daarna veegde ik de tranen van haar gezicht. Nogmaals verbaasde ik me over het feit dat Saskia geen moment meer leek op een meisje van vijftien jaren oud, wat ze in werkelijkheid was. Ik pakte haar weer bij de hand en gezamenlijk liepen we terug naar het terras. Mijn oom had een kussen van een tuinstoel afgehaald en Saskia mocht met haar natte broek op het kale kunststof gaan zitten.

Beduusd en schijnbaar verlegen zakte ze op de stoel neer. Mijn tante reikte haar een glas met frisdrank aan en zwijgend nam Saskia het aan. Ze dronk het met kleine teugjes op, terwijl ik de blikken van mijn oom en tante probeerde te analyseren. Ze moesten zich wel erg onprettig gevoeld hebben toen ik het schijnbaar hulpeloze meisje over de knie legde, maar ze zeiden er gelukkig niets van. Ook Saskia begon er niet over, heel stilletjes keek ze nerveus voor zich uit en dronk het glas leeg.

"Saskia plast nog wel eens in bed, maar normaal gesproken doet ze dat overdag nooit. Misschien was ze toch een beetje zenuwachtig voor de vakantie, of is het de spanning geweest. En gelukkig zijn het alleen haar kleren die nat zijn geworden, en niet de auto." Zei ik, en mijn tante knikte begrijpend. Saskia's gezicht werd weer rood van schaamte en even dacht ik dat ze zich weer zou gaan verdedigen. Ze kwam iets overeind en opende haar mond, maar op het laatste moment keek ze me een ogenblik aan, zag mijn waarschuwende blik, en zakte ze weer achterover in haar stoel.

"John, de zoon van onze buren, heeft tot zijn veertiende in bed geplast. De dokters konden niets vinden, maar ineens was het over. Hij heeft sindsdien nooit meer in bed geplast." Zei mijn tante, en het moest als troost en hoop dienen voor dat zielige meisje naast me. Ik knikte bevestigend.

"Vaak gaat het vanzelf over, maar als u het niet erg vindt dan ga ik Saskia even in wat droge kleren helpen. Mag ik even van de badkamer gebruik maken?" Vroeg ik netjes en mijn tante knikte. "Kom je mee, Saskia?" Vroeg ik en stak mijn hand uit naar Saskia. De sporttas die ik mee genomen had stond nog naast mijn stoel en ik pakte hem op. Saskia pakte gedwee mijn hand beet en met een gebogen hoofd en een beschaamde blik liep ze mee het huis in. Mijn oom en tante bleven in de tuin zitten en ik leidde Saskia naar de badkamer. Door het kleine raampje in de badkamer kon ik ze nog buiten horen praten.

"Zal ik je even helpen met wassen?" Vroeg ik lachend, maar zachtjes, om mijn oom en tante niet mee te laten luisteren. Saskia keek me woedend aan en nu ze eindelijk verlost was van de blikken van mijn oom en tante kon ze zich een ogenblik niet meer inhouden. Snel sloot ik het raampje van de badkamer en draaide ik me naar Saskia toe. Haar gezicht was rood aangelopen, maar ditmaal niet van schaamte maar van woede.

"Vuile minder leuk persoon!" Riep ze, en haar woorden werden vergezeld door een nieuwe lading tranen. Ze was niet zo flink als ze zelf had gehoopt en ze merkte dat haar woede werd ingehaald door verdriet en schaamte. Ze schreeuwde niet, maar huilde hardop en de handen die me wilden wegduwen werden krachteloos en zakten doelloos naar beneden. Ze probeerde haar tranen te bedwingen en veegde ze van haar wang, maar dat was een nutteloze beweging. Haar tranen bleven vloeien en ze stroomden over haar wang.

Ik pakte het hemdje onderaan beet en trok het omhoog. De onderste rand van het hemdje was ook nat geworden door het contact met de natte broek. Ik trok het helemaal omhoog en haar armen gleden uit het shirt. Haar witte bh kwam in het zicht en beschermend vouwde Saskia haar armen voor haar borsten. Haar bh was natuurlijk niet datgene wat uit moest en ik bukte voor haar neer. Voor de tweede maal vandaag trok ik haar korte broek naar beneden, en in dezelfde beweging nam ik ook haar slipje mee. Saskia kermde en stapte achteruit, maar ze kwam met haar rug tegen de wastafel aan.

Haar natte kleren hingen nu nog rond haar enkels en haar naaktheid bracht Saskia weer bij haar positieven. Haar krachten kwamen terug en ze duwde me weg, net voordat ze haar rug naar me toe draaide. Wel stapte ze uit het natte hoopje kleren aan haar voeten en ik graaide de kleren weg. Met genoegen keek ik naar de nog steeds lichtelijk verkleurde billen die mijn pak slaag klaarblijkelijk nog niet waren vergeten.

"Ga weg! Ik kan mezelf wel wassen." Snauwde ze me toe en ik stapte achteruit. Dit was niet het moment om haar verder te vernederen. Ik was allang blij dat mijn plannetje tot dit moment zo vlekkeloos was verlopen. Nu was het alleen nog de vraag of ik haar kon dwingen een luier te dragen.
Hoofdstuk 4 - Een luier om

Vanuit mijn ooghoeken had ik haar in de gaten kunnen houden. Ik zat in een slaapkamer recht tegenover de badkamer en de deuren waren open gebleven. De nieuwe, schone kleren lagen klaar op het bed, een groene korte broek en een wit T-shirt met een vrolijk motief van beertjes, en daar bovenop lag een grote luier die ik bij de apotheek had gehaald. De apotheek had geen luiers in voorraad gehad, maar een proefpakket konden ze me wel geven. Ik had dus maar één luier en daar moest ik zuinig mee zijn.

Saskia had zich gewassen en droogde zich af en ik stapte de badkamer weer binnen. Meteen draaide ze haar rug weer naar me toe, mijn blik op haar grotendeels blote lichaam afwerend. Een beetje zenuwachtig was ik wel, want ik was niet helemaal zeker of Saskia het wel zou toelaten dat ik haar een luier zou omdoen, en als ze de luier eenmaal omhad moest ze hem ook nog aanhouden. Als ze de luier in een onbewaakt ogenblik van zich af zou scheuren kon ik daar niets meer aan doen, en kon ik haar niet meer in een luier dwingen

"Kom maar mee!" Zei ik streng en Saskia herinnerde zich de woorden die ik tegen haar had gesproken net voordat we hier voor de deur uitstapten. Ze deinsde achteruit, alsof ze bang was voor de luier, maar ik trok haar aan haar bovenarm de badkamer uit. Op haar blote voeten probeerde ze zich schrap te zetten op de tegels en zelfs tegen de drempel van de badkamer, maar ik trok haar er met een extra ruk gemakkelijk overheen.

"Je krijgt een luier om, desnoods zal ik je eerst weer een pak slaag geven!" Zei ik streng en duwde haar naar het bed toe. Haar ogen fixeerden zich op de luier en plots verzette ze zich hevig. Ze wurmde zich los uit mijn greep en probeerde langs me heen te glippen. Ik greep echter meteen haar bovenarm weer beet en gebruikte haar eigen snelheid om haar te keren en haar voorover op het bed te gooien. Ik draaide haar arm op haar rug en legde mijn vrije hand op haar billen.

"Wil je nog een pak slaag?" Vroeg ik streng en ik voelde hoe ze onder me trilde. Ze kermde zachtjes en haar lichaam ontspande zich snel. Ze gaf zich gewonnen en draaide haar hoofd opzij en probeerde me aan te kijken.

"Niet... Niet slaan." Smeekte ze stamelend. Mijn hand gleed over haar billen en even overwoog ik om haar nogmaals een flink pak slaag te geven. Ik wilde haar er nogmaals aan herinneren dat ik hier de baas was en dat zij niet anders kon doen dan gehoorzamen en de vernederingen over haar heen kon laten komen. Aan de andere kant wilde ik haar ook weer niet al te veel pijn doen, als ik mijn straffen zou overdrijven en haar over de mentale grens heen zou duwen, zou ik alles verspelen en zou ze me nooit meer gehoorzamen.

"Draai je maar op je rug, knieën intrekken." Zei ik streng en ik liet haar arm los. Mijn linkerhand lag nog een paar seconden op haar billen voordat ik de hand weghaalde. Het gevoel om zoveel macht over haar uit te kunnen oefenen was een speciaal en apart gevoel. En de macht in combinatie met de vernedering maakte het nog veel specialer. Saskia bleef nog even stilletjes op haar buik liggen, maar ik hoorde hoe ze zachtjes begon te huilen.

"Nee, Peter, alsjeblieft!" Smeekte ze terwijl ze op haar buik op het bed bleef liggen. Ze probeerde haar billen te beschermen door ze met haar handen te bedekken. Twee oogjes keken betraand naar me omhoog. Ze smeekte me om genade, maar natuurlijk kreeg ze die niet.

"Drie seconden, Saskia. Als je binnen drie seconden niet klaarligt zul je de rest van de reis niet meer zonder pijn kunnen zitten." Dreigde ik, terwijl ik haar meedogenloos in de ogen keek. Ze kermde en sloot haar ogen.

"Een!" Telde ik met luide stem en keek demonstratief op mijn horloge.

"Alsjeblieft, niet..."

"Twee!" Zei ik nog iets luier dan de eerste tel. Saskia opende haar ogen weer en betraand keek ze onzeker naar me op. Ik zag dat ze twijfelde. Ze durfde zich niet om te draaien, ze schaamde zich en wilde absoluut geen luier om, maar ze was ook bang voor een nieuw pak slaag. Ze kermde weer zachtjes en snikte hardop.

"Drie!" Zei ik en meteen kwam Saskia in beweging. Ze draaide zich razendsnel op haar rug en trok haar knieën in. De angst voor het pak slaag had het uiteindelijk toch gewonnen van de schaamte. Een beetje verbaasd was ik wel, maar ik wilde het niet laten merken en pakte snel de luier van het stapeltje met kleren. Ik had niet zoveel ervaring met luiers, was nooit degene geweest die als oppas gebruikt werd bij kinderen uit de buurt of in de familie, maar het leek me niet al te moeilijk.

De luier kraakte luid terwijl ik hem openvouwde en het gedeelte met de plakstrips onder de billen van Saskia schoof. Vooraf had ik de getekende gebruiksaanwijzing op de verpakking gelezen, maar in het echt was het natuurlijk heel anders. Nu lag er een jonge vrouw van vijftien voor mijn neus, bijna geheel ontkleed, huilend en bibberend van schaamte en angst. Ik liet haar billen op de luier zakken en trok de luier tussen haar benen door omhoog. Saskia liet haar benen weer zakken en hield haar bovenbenen gespreid.

De luier lag niet goed onder haar en trekkend aan de uiteinden van de luier, trok ik de luier verder onder haar. Nu leek de luier beter gepositioneerd en ik drukte de voorkant van de luier op haar buik. Ik pakte zowel de linker achterkant als de linker voorkant beet en trok ze naar elkaar toe en over elkaar heen. De luier leek iets te groot, maar aangezien ik geen vergelijk had wist ik dat niet zeker. Met een hand hield ik de luier op zijn plaats, terwijl mijn andere hand de plakstrip probeerde te openen. Mijn vingers frummelden met de plakstrip, maar inwendig vloekte ik om mijn onhandigheid.

Ineens hoorde ik iemand zachtjes gniffelen op de achtergrond. Geschrokken keek ik om en ik keek in het vrolijke, maar lichtelijk bezorgde, gezicht van mijn tante. Ze stond in de deuropening en ik vroeg me af hoelang ze er al had gestaan. Het zweet brak me aan alle kanten uit, terwijl ik mijn plan in duigen zag vallen. Saskia had mijn tante blijkbaar ook nog niet opgemerkt en keek haar nu ook geschrokken aan.

"Dit wordt niks," zei ze, "laat mij maar, voordat je er een puinhoop van maakt." Zei mijn tante en ze knielde naast me neer. Ze duwde me aan de kant en lichtelijk zenuwachtig keek ik toe hoe ze mijn handen van de luier af trok. Tot mijn grote verbazing nam mijn tante echter mijn taak over en met een behendigheid die moeders eigen is, sloot ze de luier met de vier plakstrips af. Ik volgde haar bewegingen nauwlettend en zag geen enkele twijfel in wat ze deed. Mijn tante was er volledig van overtuigd dat het beter was voor Saskia om een luier te dragen en een glimlach kon ik niet onderdrukken.

"Zo, dat is een stuk beter." Zei ze toen de luier goed dicht zat. Ze stond op, knipoogde met een vriendelijke glimlach naar Saskia en liep de kamer weer uit. Opgelucht haalde ik adem en met een steeds breder wordende glimlach keek ik naar Saskia. Ze had haar hoofd de hele tijd voorover gehouden om te kijken wat er gebeurde, maar nu zakte het hoofd moedeloos achterover op het bed. Ik ging op de rand van het bed zitten, wreef nieuwsgierig over de bovenste rand van haar luier en voelde het koele plastic onder me.

Ik zag de wanhoop in haar ogen. Ze voelde dat ze de controle kwijt was en dat ze als een speelbal in mijn handen geworden was. Het was me gelukt om mijn oom en tante te overtuigen dat Saskia nog maar twaalf jaar oud was, en dat terwijl ze een meisje van 15 hadden verwacht. Als het me dus bij hen zou lukken, zou het ook lukken bij mensen die helemaal niet voorbereid waren. Met een betraand gezicht keek ze naar me op, en ik aaide haar haren van haar bezwete voorhoofd af.

"Kom, kleed je maar aan, dan kunnen we vertrekken. We moeten nog een heleboel kilometers maken." Zei ik terwijl ik opstond van het bed. Ik pakte de handen van Saskia beet en tilde haar voorzichtig omhoog. De luier kraakte en het was een heel apart gezicht om een meisje van vijftien, ook al zag ze eruit als twaalf, in zo'n grote luier te zien. Saskia kleedde zichzelf aan en nadat ze haar bezwete voorhoofd had drooggewreven liepen we samen naar beneden. De natte kleren had ik verzameld in een plastic tas en die liet ik Saskia zelf dragen.

Mijn oom en tante zaten alweer op het terras te wachten en ik zag dat ze een lunchpakket voor ons hadden klaargemaakt. Het pakketje lag ingepakt klaar op de tafel en zodra ik naar ze toe liep stonden ze op. Het was inderdaad de hoogste tijd om te vertrekken.

"Zul je voorzichtig rijden?" Vroeg mijn oom en ik knikte.

"Zeg oom Jan en tante Jannie maar gedag en ga dan maar vast in de auto zitten." Zei ik tegen Saskia die heel bedeesd mijn oom en tante een handje gaf. Ze mompelde een bedankje en met het doorzichtige tasje met haar natte kleren nog in de hand liep ze over het grindpad naar de auto. Alleen haar afwezige vrolijkheid deed misschien vermoeden dat we met zijn drieën niet naar een twaalfjarig meisje keken, maar ik dacht niet dat mijn oom en tante argwaan hadden. Toen Saskia uit het zicht was keek ik naar mijn oom en tante.

"Bedankt voor het gebruik van de badkamer, en ook voor het lunchpakket." Zei ik en schudde mijn oom de hand. Mijn oom knikte zwijgend, het was geen man van veel woorden. Mijn tante drukte een kus op mijn wang.

"Zul je Saskia niet te hard aanpakken?" Zei ze en ik knikte.

"Ik... Misschien heb ik haar wel iets te hard aangepakt, maar ze liep de hele tijd al te zeuren." Loog ik om mezelf een wat beter alibi te verschaffen. Mijn tante knikte begrijpend. "Misschien is het beter om dit maar niet aan mijn ouders of mijn buren te vertellen, want ze zouden zich alleen maar ongeruster maken." Zei ik. Ik hoopte dat ik voor mijn ouders verborgen kon houden dat ik Saskia in een twaalfjarige tiener had veranderd. Ik wist dat de kans dat ik dit geheim kon houden erg klein zou zijn, want misschien zouden mijn oom en tante vandaag nog bellen met mijn ouders en terloops iets zeggen over de leeftijd van Saskia. Ik kon niets anders doen dan het beste er maar van hopen.

"Geeft niets. Maak er een leuke week van!" Zei mijn oma en zwaaiend nam ik afscheid. Ik liep nog eenmaal omkijkend langs het huis heen, op weg naar Saskia die in de auto op me wachtte. Ik vroeg me af of ze haar luier nog om zou hebben of dat ze van dit korte ogenblik alleen gebruik had gemaakt. Ik zou het snel genoeg weten.
Hoofdstuk 5 - Daarom

Saskia zat stilletjes in de auto en staarde recht voor zich uit. Ze had haar gordel nog om en de vorm in haar korte broek duidde ontegenzeglijk op heel dik ondergoed. Een klein beetje opgelucht dat ze haar luier in ieder geval tot nu had omgehouden was ik wel. Zwijgend stapte ik naast haar in de auto en deed mijn gordel om. Ik keek haar nog een enkel ogenblik aan, zwaaide naar mijn oom en tante, en reed daarna voorzichtig het grindpad af.

Een paar minuutjes later zaten we alweer op de snelweg. De ochtendspits was inmiddels achter de rug en het was redelijk rustig op de weg. Ik versnelde de auto tot net boven de maximum snelheid en eindelijk waren we nu echt op weg. Morgen in de loop van de middag zouden we aankomen in Zuid-Frankrijk, maar voorlopig moesten we nog flink wat kilometers afleggen. Ergens halverwege Frankrijk zouden we vannacht op een camping overnachten en morgenochtend wilde ik zo vroeg mogelijk op weg gaan voor de laatste etappe. Met een beetje geluk kon ik dan 's avonds al op mijn surfplank staan.

"Moet ik die luier de hele dag omhouden?" Vroeg Saskia. Ze klonk niet meer kwaad of geïrriteerd, maar ze leek het afgelopen kwartier wat tot rust gekomen. Ik keek naar haar, maar moest al snel mijn blik weer op de weg richtten om een vrachtwagen in te halen. Ik dacht na over het antwoord, ik had nog helemaal niet nagedacht over wat ik nu moest doen. Ik had vooraf niet kunnen vermoeden dat mijn stoutmoedige plan zo goed zou verlopen, en dat het zou leiden tot wat het nu was.

"Het... Het spijt me dat ik je vakantie verpest heb. Ik... Ik dacht dat..." Stamelde ze schuldig.

"Hou maar op. Je hoeft me niet te vertellen dat je spijt hebt, daar heb ik wel voor gezorgd." Lachte ik. Saskia boog haar hoofd. "Waarom wilde je zo graag mee? Vind je me zo aardig?" Vroeg ik, maar Saskia keek de andere kant maar haar gezicht toonde weer die niet te verbergen schaamte.

"...Of ben je verliefd op me?" Vroeg ik. Saskia antwoordde niet en dat was al antwoord genoeg. Ze staarde naar buiten, naar het voorbij schietende wegdek en de auto's die we inhaalden. Haar zwijgen was betekenisvol en het bevestigde wat ik al dacht. Jammer genoeg had ik niet dezelfde gevoelens voor haar. Ze was best een aardige meid, maar ook niet meer dan dat.

"Saskia. Laten we even vooropstellen dat ik niet verliefd op jou ben. Je bent mijn buurmeisje en je bent best aardig, maar ik ben niet verliefd op je en zal dat ook niet worden." Zei ik en ik besefte dat het cru was, maar ik sprak de waarheid en wilde er niet omheen draaien. Ik zag dat Saskia snel een traan uit haar ooghoeken wegveegde voordat ze naar mij keek. Misschien had ik een droom voor haar uit de wereld geholpen, maar ik denk dat ze allang wist dat ik niets in haar had gezien.

"Vind je me nog een klein kind?" Vroeg ze, terwijl ze bleef proberen de sporadische traan zo snel mogelijk van haar wang af te vegen. Ik snapte best dat ze niet begreep waarom ik haar op deze manier zo behandelde, ondanks dat ze wist dat ik boos op haar was. Ik haalde mijn schouders op.

"Je bent een leuke, spontane meid van vijftien met een mooi, lief gezichtje, bovendien ben je sportief, en gezellig. Ik denk dat er genoeg jongens zijn die verliefd op je zijn, of zullen worden. Maar helaas, ik niet!" Zei ik. "En ik heb helemaal geen zin om een week met je door te brengen, terwijl ik dat ook met een van mijn vrienden had kunnen doen." Ik voelde mezelf weer kwaad worden en dat hielp perfect om het kleine beetje medelijden dat ik met haar had te verdringen.

Saskia zweeg en keek voor zich uit. Ze veegde nogmaals een traan weg en leek in gedachten verzonken. Ze veranderde iets van zitpositie en ik hoorde haar luier krakend protesteren. Het herinnerde me aan haar vernederende positie en onwillekeurig moest ik weer glimlachen.

"Peter, alsjeblieft? Mag de... de luier af?" Smeekte Saskia, maar ik schudde resoluut mijn hoofd. Ik was niet van plan om haar vernedering zo gemakkelijk te laten ophouden. Ik wist nog niet wanneer ik haar van haar luier zou bevrijden of op welke manier, maar ik wist wel dat het op een door mij gekozen moment en op een door mij gekozen manier zou gebeuren. De smekende blik van Saskia bracht me uiteraard niet op andere gedachten, en gelukkig wist ze niet dat ze de enige luier omhad die ik had kunnen bemachtigen. Zonder dat ze het wist was ze dichterbij bevrijding dat ze zelf dacht.

"Ik... Waarom heb je... Ik snap dat je boos bent, maar... maar waarom... waarom dit?" Stamelde Saskia, nog steeds op zoek naar een verklaring. Ik keek haar weer een ogenblik aan en lachte.

"Ik wilde je gewoon eens goed op je plaats zetten, laten merken dat ik niet blij met je was. Het begon eigenlijk met het idee om je in je broek te laten plassen, en aangezien je er nog zo jong uitziet wilde ik tegelijkertijd wel eens proberen of ik je voor twaalf jaar door kon laten gaan, vandaar de kinderkleding. En dat is perfect gelukt." Lachte ik hardop. "Ik had vooraf ook wel nagedacht om je nog iets verder te vernederen, door een pak slaag bijvoorbeeld en ik had ook alvast een luier voor je geregeld, maar eigenlijk wist ik niet of dat wel zou lukken, en of dat ik dat zou durven. Dus alles nadat we bij mijn oom en tante waren aangekomen is min of meer geïmproviseerd." Saskia snikte terwijl ze ongetwijfeld terugdacht aan het pak slaag dat ze had gekregen precies voor de neus van mijn oom en tante, of aan mijn tante die haar de luier had omgedaan.

"Dus eigenlijk is het allemaal net iets verder gegaan dan ik vooraf had verwacht." Zei ik gniffelend en dat leverde een verwoestende blik van Saskia op.

"En nu?" Weer schoof ze heen en weer op haar stoel en kraakte de luier. Ik wist nog niet wat ik nu met haar ging doen, en of ik deze vernederingen wel vol zou willen houden, maar het kon in ieder geval geen kwaad om haar nu nog wat te plagen.

"En nu mag je de hele week een klein meisje spelen, je mag in je broek plassen en vooral op de meest genante momenten, je mag in de ballenbak bij de eerste de beste McDonalds die we tegenkomen, je mag knoeien met je eten, je mag vroeg naar bed. En ik kan vast nog wel meer dingen bedenken die je als twaalfjarig meisje allemaal mag doen. En, laten we vooral niet vergeten dat je ook over de knie mag als je stout bent geweest." Lachte ik, hardop filosoferend. Ik geloof dat Saskia wel door had dat ik niet helemaal serieus op haar vraag reageerde, maar toch voelde ze een zekere dreiging uit mijn woorden spreken. Ze wist inmiddels maar al te goed dat ik mijn dreigementen zonder pardon uit zou voeren als ik daar zin in had.

Ik keek Saskia aan die met een rood aangelopen gezichtje naar buiten keek. Ze zweeg en probeerde haar kwaadheid en angst te onderdrukken. Ze voelde zich zo hulpeloos en klein, en haar situatie leek uitzichtloos. De week vakantie waar ze vooraf zo naar had uitgezien leek uit te draaien op een nachtmerrie.

Saskia vroeg maar niets meer want ze kreeg niet de antwoorden die ze wilde horen. Ze pakte een leesboekje uit de tas die bij haar voeten stond en begon stilletjes te lezen. Ik glimlachte en verbaasde me over het feit dat ze zich ze gemakkelijk liet overheersen. Ze had zich maar een keer echt opstandig gedragen en dat had geresulteerd in een pak voor haar billen, daarna had ze zich steeds redelijk gemakkelijk overgegeven en had ze me gehoorzaamd. Het feit dat ze nu nog steeds naast me zat met een luier om was iets wat ik nooit had durven dromen, maar wat redelijk gemakkelijk was uitgekomen. Mijn hersenen werkten bijna fulltime aan volgende scenario's want ik kon deze kans toch moeilijk voorbij laten gaan.

Het Belgische rotsachtige en beboste heuvellandschap veranderde in de glooiende Noord-Franse heuvels. Schijnbaar oneindige maïsvelden en graslanden strekten zich links en rechts van de brede snelweg uit, alleen onderbroken door de spoorlijn naast ons waar zo af en toe een TGV ons tegemoet kwam of ons op volle snelheid inhaalde. De uren verstreken en Saskia had zich in zichzelf teruggetrokken. Ze las haar boekje, snoepte zwijgend uit de zak met drop die tussen ons in stond, en dronk van de kleine pakjes sinaasappelsap die we in het handschoenenkastje koel probeerden te houden.

Ik voelde me langzaam aan wat vermoeid worden en ik moest mijn ouders toch gelijk geven. Het lang achter elkaar autorijden putte me meer uit dan ik vooraf had gedacht. Ik had nog niet de routine opgebouwd om lange stukken ontspannen te rijden en ik was aan een rustpauze toe. Ik besefte dat het me inderdaad niet zou zijn gelukt om in een dag het hele stuk naar Zuid-Frankrijk te rijden en was blij dat mijn ouders een camping voor me hadden geboekt, halverwege de route. Ik berekende dat het nog zo'n 300 kilometer was naar de plaats van onze camping en ik was van plan om de eerstvolgende stopplaats te gaan gebruiken.

Saskia werd onrustig naast me. Ze legde haar boekje weg en aan het gekraak van haar luier merkte ik dat ze op haar stoel heen en weer schoof. Ze graaide nogmaals in de zak met drop, die al bijna op was, en keek me aan. Ze kreeg een rood hoofd en fluisterde bijna.

"Ik... Ik moet naar het toilet!"
 
A

Augur_DL

Guest
(deel 2)

Hoofdstuk 6 - Plassen

Ik lachte, natuurlijk moest ze naar het toilet. Ze had de afgelopen uren minimaal twee pakjes sinaasappelsap gedronken, en ook nog het glas frisdrank bij mijn oom en tante. Ik dacht er geen moment over na om haar luier af te doen en haar naar het toilet te laten gaan. Deze kans diende zich wel erg gemakkelijk aan en het was te mooi aan zomaar te laten gaan.

"Wat denk je? Denk je dat ik je naar het toilet laat gaan, terwijl je een luier draagt?" Vroeg ik en Saskia boog haar hoofd. Ze realiseerde zich dat ze dit eigenlijk al aan had voelen komen. Zodra ze haar blaas had voelen opspelen had ze al geweten dat ze in haar luier zou meten gaan plassen.

"Peter, alsjeblieft." Sputterde ze tegen, maar zonder veel overtuigingskracht. Ze had zich alweer gewonnen gegeven, en ook dit keer zonder echt tegen te stribbelen. Ik vroeg me af of Saskia echt bang voor me was, of dat de angst van het pak slaag nog steeds niet was uitgewerkt.

"Trek je korte broek maar uit, ik wil je luier kunnen zien!" Zei ik streng en Saskia keek me verbaasd aan, de afschuw stond te lezen in haar ogen. Vanuit andere auto's zou haar luier niet zichtbaar zijn, maar zo af en toe haalden we ook vrachtwagens en toerbussen in en die hadden een beter uitzicht op wat er in een auto gebeurde.

"Schiet op, Saskia! Kleine meisje dienen te luisteren, anders krijgen ze straf." Waarschuwde ik en nadat Saskia me een kort ogenblik had aangekeken, hopend op een teken van genade, deed ze haar gordel af. Al zittend wurmde ze zich uit de korte broek die ze aan mij moest geven. Haar luier zag er verkreukeld uit, maar leek nog goed dicht te zitten. Saskia trok haar hemdje zo ver mogelijk naar beneden om de luier te bedekken, maar ik schudde afwijzend mijn hoofd.

"Doe je gordel maar weer vast." Zei ik en ze gehoorzaamde. De gordel klikte vast en ik trok aan het hemdje zodat het onder de gordel die horizontaal over haar buik liep, uitkwam. Ik bewonderde haar luier kortstondig en ook Saskia keek er met een blik van afschuw naar. Het witte plastic glansde in het zonlicht en puilde uit tussen haar benen. Ik kon maar met moeite mijn blik op de weg gericht houden en hoopte dat ik binnen niet al te lange tijd een geschikte rustplaats zou vinden.

"Moet je heel erg plassen?" Vroeg ik en Saskia knikte zwijgend. Ze keek me even vol hoop aan, hopend op een wonder of een zeldzame vorm van genade.

"Als je heel lief bent dan spreid je je bovenbenen en plas je nu in je luier." Zei ik en heel even aaide ik Saskia over haar wang. Ze deinsde van me weg en duwde mijn hand weg. Ze keek me angstig, maar ook een beetje kwaad aan. Maar ik keek alweer recht voor me uit en zweeg. Vanuit mijn ooghoeken probeerde ik Saskia in de gaten te houden, en ze leek nerveus en gespannen. Ze smeekte niet meer en zweeg. Een minuutje later hoorde ik haar luier weer kraken en spreidde ze heel zachtjes haar bovenbenen.

Ik bleef recht voor me uit kijken en lette op de weg. Een reclamebord langs de weg vertelde me dat er over een paar kilometer een afslag zou komen met daarbij een grote supermarkt. Dat leek me een goede plaats om te stoppen. Naast me hoorde ik een luide snik en toen ik omkeek zag ik hoe Saskia haar beide handen voor haar gezicht sloeg. Ze leek niet meer te durven kijken. Ik keek naar haar luier en ondanks dat ik nog niets zag verkleuren wist ik dat ze plaste.

Een minuutje later haalde Saskia haar handen voor haar gezicht weg. Haar wangen en voorhoofd waren nat van het zweet en de tranen, en ze keek me met lichtelijk rood doorlopen ogen aan. Nu pas zag ik dat haar luier in haar kruis langzaam nat werd. Het absorberende stof in de luier tussen haar benen trok het vocht naar boven en kleurde de luier geel. Saskia zag het ook en veegde huilend haar wangen en voorhoofd droog.

"Je bent een lieve meid." Zei ik en probeerde complimenteus te zijn, alhoewel ik niet wist of dit ook zo door Saskia zou worden opgevat. Ik stuurde de auto de afrit op en begon langzaam aan met afremmen. Onder aan de oprit volgde ik de borden van de supermarktketen. Aan de rand van het industrieterrein, een paar honderd meter van de ingang van de supermarkt vandaan, zette ik mijn auto aan de kant. Ik parkeerde in de schaduw van een grote boom naast een parkje. Ik deed mijn gordel af en gooide de portier open. Een golf warme lucht kwam de door airco gekoelde auto binnen. Ik keek naar Saskia die beteuterd stilletjes op haar stoel zat te wachten.

"Blijf maar even zitten." Zei ik terwijl ik uit de auto stapte en mezelf uitrekte. Achter uit de kofferbak haalde ik een groot picknickkleed van drie bij drie meter en spreidde het in de schaduw van een grote boom uit. Het gras was pas gemaaid en voelde lekker zacht aan. We stonden op een plekje waar het lekker rustig was, een beetje uit de richting van de doorgaande route door het industrieterrein. Ook het geluid van de snelweg was op een acceptabel niveau.

Ik pakte het lunchpakket dat ik van mijn oom en tante had gekregen en ook nam ik Saskia's korte broek mee naar het kleed. Saskia volgde mijn bewegingen vanuit de auto en keek angstig naar haar korte broek die ik op het kleed neerlegde. Ik wenkte naar haar en gebaarde dat ze naar het kleed mocht komen. De afstand was misschien een meter of vijf, maar doordat haar natte luier open en bloot te zien zou zijn, voelde het aan als een kilometer.

Saskia opende de deur en gooide haar voeten naar buiten. Ze keek schichtig om haar heen, maar er was niemand in de buurt. Ze stapte snel uit de auto, gooide het portier dicht en met een krakende luier rende ze snel naar het kleed.

"Peter, alsjeblieft." Smeekte ze wijzend op haar luier. "Je zei dat ik lief was geweest, dus alsjeblieft..." Zei ze en ditmaal moest ik haar gelijk geven en kon ik haar smeekbede niet weerstaan. Ze was inderdaad lief geweest, had netjes op commando in haar luier geplast, en had zonder tegensputteren geaccepteerd dat ze in een natte luier moest rondlopen. Ik pakte de korte broek op en hield hem voor haar open. Voetje voor voetje stapte ze er in en ik trok de broek over de vieze luier heen. Saskia leek opgelucht dat haar luier weer uit het zicht verdwenen was, maar de vormen in haar broek konden haar luier niet verhullen.

Ik sloot de korte broek en Saskia ging naast me op het kleed zitten. Ik zakte ook op het kleed neer en kuste Saskia op haar wang. Het was niet zozeer uit liefde, maar meer als compliment en als teken van dank. Saskia reageerde niet op mijn kus. Ik schopte mijn schoenen uit en ging languit op het kleed liggen. Ik trok de tas met onze lunch naar me toe en haalde er een broodje voor mezelf uit. Ik gaf de tas aan Saskia die er ook wat te eten uit haalde.

Ik at mijn broodje op en draaide op mijn buik. Ik legde mijn hoofd op het kleed en sloot mijn ogen. Ik was redelijk vermoeid en een half uurtje slaap zou me goed doen. Saskia bleef met haar rug naar me toe zitten en keek me niet aan. Ze kauwde traag op een krentenbol. Ik was niet bang meer dat ze haar luier zou uittrekken als ik even niet zou kijken, dus met een zeker gevoel probeerde ik wat te slapen.

Ik had de slaap zo gevonden en ik werd pas wakker toen de zon door de bladeren op mijn gezicht viel. Het was nog geen half uur later, maar de zon was in de tussentijd zo gedraaid dat hij door een dunner stuk bladerdak scheen. Ik strekte me uit en zag dat Saskia was gaan verzitten. Ze zat met haar rug naar me toe op een punt van het kleed. Ze had haar knieën opgetrokken en had haar armen om haar knieën geslagen. Ik hoorde haar heel zachtjes snikken en aan de licht schokkende beweging van haar rug zag ik dat ze huilde.

Zouden alle spanningen en vernederingen van de afgelopen ochtend nu pas naar buiten komen of had ze zich de hele ochtend sterk gehouden? Ik vond het vreemd dat ze juist nu zat te huilen, maar waarschijnlijk kwam het door het vieze gevoel van haar natte luier. Ik kon me niet echt een voorstelling maken van hoe het zou voelen om zo'n dikke, stugge luier te dragen, maar ik kon me voorstellen dat het warm en benauwd zou zijn.

"Waarom huil je?" Vroeg ik, en ik zag Saskia schrikken. Ze keek een ogenblik om en keek me met rood doorlopen ogen aan. Op haar wang waren de vegen van weggeveegde tranen te zien en ik zag dat ze al een tijdje aan het huilen was. Ze keek snel weer voor zich uit.

"Gaat je niets aan. Ik ben een kind van twaalf, en dan mag je huilen." Zei ze cynisch en er klonk weer enige vechtlust in haar stem door. Ik wist niet precies wat ik met haar aan moest. Ik had mezelf voorbereid op een kwade en chagrijnige reisgenoot, maar nu ze zo huilde kreeg ik het toch wat moeilijker. Natuurlijk was het mijn bedoeling haar te pesten en te vernederen, en eigenlijk was ik nog niet van plan dat op te geven, maar zoveel verdriet was iets anders.

"Maar een meisje van twaalf mag ik natuurlijk wel troostten." Zei ik, terwijl ik overeind kwam. Saskia reageerde niet op mijn uitspraak, maar toen ik naast haar ging zitten wilde ze opstaan en weglopen. Ik legde een arm om haar schouder heen, trok haar tegen me aan en hield haar zo tegen. Ze ontspande zich weer en legde haar hoofd op mijn schouder.

"Vertel het maar, waarom ben je zo verdrietig? Is het je natte luier?" Vroeg ik, maar ze schudde resoluut haar hoofd.

"Ben ik te gemeen geweest?" Vroeg ik, want ik begon me steeds schuldiger te voelen. Saskia schudde weer haar hoofd, alhoewel iets minder stellig. Blijkbaar wilde ze me niets vertellen, maar had ze zich wel tegen me aan gevleid. Ik liet haar rustig uithuilen en wachtte tot ze wel haar verhaal zou willen vertellen. Ik gunde haar de tijd en wreef troostend over haar arm. Langzaam begon de schijnbaar onuitputtelijke stroom met tranen wat op te drogen en het snikken werd ook wat minder.

"Het is jouw schuld." Zei ze en tot mijn grote verrassing toverde ze een kleine glimlach op haar gezicht. Ze veegde de laatste tranen van haar wang en wreef door haar ogen. Ze leunde niet langer tegen me aan, ging wat meer rechtop zitten en ik trok mijn arm van haar schouder af. Ze keek me een ogenblik aan en keek toen langs me heen richting de auto.

"Ik... Ik moest ineens terugdenken aan mijn moeder, aan mijn echte moeder bedoel ik dan. Mijn moeder is vier jaar geleden overleden en mijn vader is inmiddels hertrouwd." Zei Saskia en ze had haar stem weer onder controle. Ze veegde nog een laatste traan weg.

"Ik wist niet..." Begon ik maar Saskia ging verder met haar verhaal.

"Ze is twee jaar lang ziek geweest, lag regelmatig in het ziekenhuis, en is uiteindelijk overleden." Zei ze en toen werd het even stil. Ik wist niet wat ik moest zeggen en een half minuutje spraken we niet. Ik begreep niet precies waarom ze juist nu aan haar moeder moest terugdenken, maar ik durfde het niet te vragen.

"Ze... Ik hield van haar, maar ze kon zo vreselijk streng zijn. Ze gaf me regelmatig een pak voor mijn billen. Als ik stout was geweest dan moest ik bij haar komen en moest ik mijn broek laten zakken, ze liet met dan zo een tijdje staan wachten en gaf me dan uiteindelijk een aantal flinke petsen op mijn billen." Zei ze, voorzichtig glimlachend. Ik zag dat de liefde voor haar overleden moeder nog lang niet verdwenen was, maar dat ze het haar allang had vergeven dat ze zo streng strafte.

"En wat er bij mijn oom en tante is gebeurd, deed je er weer aan herinneren." Zei ik. Saskia knikte maar aan haar blik zag ik dat ze nog meer wilde vertellen. Toch twijfelde ze, maar na een kort innerlijk gevecht besloot ze me alles te vertellen.

"Toen mijn moeder voor het eerst naar het ziekenhuis ging, toen... toen begon ik weer in bed te plassen." Zei Saskia stamelend. "En toen mijn moeder uit het ziekenhuis kwam deed ze me regelmatig 's avonds een luier om. Ik haatte die luiers, maar ze nam 's avonds zoveel tijd voor me dat ik soms zelfs al vroeg naar bed wilde. Mijn moeder was zo lief en begrijpend dat ik het na een tijdje helemaal niet meer erg vond dat ze me een luier omdeed, om daarna nog een tijdje met me te spelen."

Het was een vreemd gevoel om haar zo openlijk over haar moeder en de luiers te horen praten. Ik had het gevoel alsof ze dit nog nooit aan iemand had verteld. Alsof ze jarenlang met dit verhaal had rondgelopen totdat heel toevallig een buurjongen haar had geslagen zoals haar moeder ooit had gedaan, en haar een luier om had gedaan zoals haar moeder dat vroeger ook met haar deed.

"Zie je wel dat het jouw schuld is?" Zei Saskia, maar op luchtige toon. Ze liet zich achterover zakken en keek naar het dichte bladerdek boven haar. De huilbui had haar opgelucht. Ik at de laatste krentenbol op en zwijgend luisterden we naar de vogels die boven ons tussen de bladeren speelden.

"Kom, dan gaan we boodschappen doen."
Hoofdstuk 7 - Boodschappen

Saskia keek geschrokken naar me op. Haar humeur was na haar huilbui redelijk opgeknapt en ik had gezien dat ze langzamerhand weer wat strijdvaardiger begon te worden. Misschien had ze gedacht dat ik na haar verhaal wat milder zou zijn geworden, maar dat was ik nog niet van plan.

"Nee! Ik ga echt niet zo door die winkel lopen!" Riep ze verontwaardigd en ze kwam langzaam overeind. Ik lachte en negeerde haar protest. Ik boog naar voren en trok mijn schoenen naar me toe. Ik veegde het gras van mijn sokken en trok mijn schoenen aan. Saskia bleef op het kleed zitten en weigerde in beweging te komen. Ik negeerde haar en ruimde de rommel op die we gemaakt hadden. Toen alles opgeruimd en in de auto lag, op het picknickkleed na, liep ik naar Saskia toe. Ik ging recht voor haar staan en keek dreigend naar beneden.

"Desnoods sleep ik je jankend door die winkel, Saskia. Dus schiet op voordat ik die natte billetjes van je pijn moet gaan doen!" Met mijn armen demonstratief in mijn zij wachtte ik tot Saskia opgestaan was. Haar gehoorzaamheid van eerder vandaag leek te zijn verdwenen en Saskia keek me uitdagend aan. Ze leek niet van plan me te volgen, maar ik duwde haar in eerste instantie alleen maar van het kleed af zodat ik het op kon ruimen. Pas toen het kleed netjes opgevouwen weer in de kofferbak van de auto lag draaide ik me weer naar Saskia.

"Nee, echt niet. Ik..." Zei ze, maar haar stem werd onzekerder toen ik naar haar toe kwam lopen en haar recht in de ogen keek. Ik waarschuwde haar niet meer, ze wist precies wat er van haar verwacht werd, dus ik draaide me abrupt om en liep een tiental passen in de richting van de ingang van de supermarkt. Op een meter of zeven draaide ik me naar haar toe en stak ik mijn hand naar haar uit. Ik zag Saskia twijfelen en begreep dat ze nog een klein zetje in haar rug nodig had.

"Je mag kiezen, Saskia, tussen nu mij een handje geven of je broek laten zakken." Ik refereerde aan de gewoonte die haar moeder vroeger had gehad, en dat had vrijwel onmiddellijk effect. Ze keek geschokt en haar houding veranderde, haar schouders zakten af en haar blik werd minder vijandig. Ze stapte naar me toe en stak haar hand in de mijne.

"Je bent gemeen!" Zei ze terwijl ze strak voor zich uit keek. De luier kraakte bij elke stap en vooral aan de achterkant was te zien dat ze enorm dik ondergoed droeg. Het leek me dat het voor iedereen die naar haar keek overduidelijk was dat ze een luier droeg. Saskia hoorde het gekraak ook en haar gezicht toonde het bekende schaamrood. Gelukkig kende niemand ons hier en we spraken in ieder geval geen van beiden de taal.

Saskia droeg nog steeds haar belachelijke horloge met bijpassende kralenketting en het schattige, met een strik aan de achterkant afgewerkte, hemdje en de korte broek met Disney figuurtjes. Het kon niet anders dan dat men haar nog steeds als twaalfjarige zag. We kwamen bij de ingang en ik zocht een 50 eurocent muntje om een winkelwagentje te pakken. Saskia wachtte voor de ingang op me, hield zich zoveel mogelijk afzijdig van het ingaande en uitgaande winkelende publiek. Ik reed het grote winkelwagentje tot naast haar.

"Kom, dan mag je er inzitten." Zei ik, en ik duwde mijn handen al onder haar oksels om haar in het karretje te tillen. Natuurlijk paste ze niet in het wegklapbare kinderzitje, maar ze was klein genoeg om in het karretje zelf te gaan zitten. Saskia keek me weer verbaasd aan, maar voelde zich al omhoog getild. Zonder haar hulp zou ik haar echter nooit in het winkelwagentje krijgen en gelukkig trok ze haar voeten in. Ik tilde haar over de rand van het wagentje en ze zette haar voeten op het metalen raster neer. Met een vuurrood gezicht liet ze zich zakken en ging ze met haar rug tegen de voorkant van het karretje zitten, zodat ik haar al rondrijdend in het gezicht kon kijken.

Breed glimlachend duwde ik het zware karretje door de automatische deuren heen. Binnen was de temperatuur een stuk aangenamer en terwijl ik het zweet van mijn voorhoofd veegde keek ik door de grote hal heen. Het bleek een volledig overdekt winkelcentrum. Links van me zat de grote supermarkt, maar aan de rechterkant bevonden zich allemaal kleinere winkels variërend van opticiens tot schoenmakers. Ook Saskia keek verwonderd rond, maar ontweek nerveus de nieuwsgierige blikken van de mensen die keken naar dat grote kind in die winkelwagen. De blos op haar wangen en voorhoofd leek nu permanent te blijven zitten.

Ik reed de winkelwagen de winkel rond, ontdekkend wat er allemaal te koop was, maar ook om met Saskia in de winkelwagen rond te paraderen. Het nieuwtje was er echter al snel af en ik reed naar de speelgoedafdeling en zocht een schattig beertje voor Saskia uit. Ik liet hem Saskia aanpakken en ze moest hem blijven vasthouden. Daarna kocht ik wat te eten en te drinken voor onderweg en voor vanavond op de camping. En als laatste bedacht ik me dat we maar eens door de afdeling met babyluiers moesten rijden.

Ik zette het karretje stil midden tussen de babyluiers. Links en rechts waren de schappen volledig gevuld met een tiental verschillende merken in meerdere maten. Ik liet Saskia in het wagentje zitten en ging naast haar staan.

"Zouden ze ook jouw maat hebben?" Vroeg ik aan haar. Haar wangen en voorhoofd kleurden weer vuurrood terwijl ze haar gezicht van me afdraaide.

"Nee, Peter, alsjeblieft..." Zei ze, maar ik bestudeerde de maten en de merken van de luiers. De meeste merken waren hetzelfde in Nederland en ik geloofde nooit dat Saskia in een grote maat babyluier zou passen. Na een minuutje gaf ik mijn zoektocht op, en ik zag Saskia opgelucht ademhalen toen ze de gang met de luiers werd uitgereden. Ik keek even zoekend rond en zag dat de kassa's linksaf waren. Het kostte trouwens best moeite om het karretje met de verraderlijk zwenkende wieltjes een bocht om te duwen.

We liepen de gang met de babyvoeding voorbij en de volgende gang leek vol te staan met maandverband en tampons. In een opwelling draaide ik het karretje de gang in en halverwege de gang had ik gevonden wat ik zocht. Ik slaakte een klein vreugdekreetje en stopte het karretje. Op de onderste rij lagen pakken met incontinentieluiers. Saskia keek naar het eindpunt van mijn blik en kermde van schrik toen ze herkende wat ik gevonden had.

"Nee!" Riep ze hardop, maar ik knielde al voor de pakken met luiers neer. Het waren Tena luiers in twee soorten en in verschillende maten. De teksten op de pakken waren in het Frans en dat was nu net het vak waar ik altijd de slechtste cijfers in haalde, maar de maten kon ik nog wel ontcijferen. Ook dacht ik te ontdekken dat de ene soort luiers wat dikker waren dan de andere.

Saskia kwam overeind en boog vervaarlijk over de rand van het winkelwagentje en pakte mijn bovenarm beet. Ze trok aan me en wilde mijn aandacht, toen ik eindelijk naar haar keek, keek ze me smekend aan.

"Alsjeblieft, je hebt me al genoeg gestraft... Desnoods..." Stamelde ze en een passerende vrouw keek ons met lichtelijke verbazing aan. Ze pakte bijna achteloos een pakje maandverband en terwijl ze wegliep keek ze nog eenmaal naar ons om. Waarschijnlijk was ze Française en verstond ze geen woord van wat we zeiden, maar ik moest er wel om glimlachen.

"Het is niet als straf bedoeld, het is bedoeld om je broek en je bed droog te houden!" Zei ik gemeen, terwijl op dat moment een vrouw met kind om de hoek kwam wandelen. Het kind, een jongen van een jaar of vijf, droeg een T-shirt van de Efteling, en ik zag dat Saskia een ogenblik naar het T-shirt staarde.

"Peter, alsjeblieft! Hou op met dat stomme spelletje." Zei ze ineens en stuk zachter. Ik was echter niet van plan om dit spelletje op te geven alleen omdat het leek alsof er Nederlanders in de buurt waren.

"Kom er maar uit." Zei ik en stak mijn armen naar Saskia uit. Een beetje opgelucht was ze wel maar ze was onzeker over wat er komen ging. Ik hielp Saskia uit het karretje en eindelijk kon ze haar voeten weer op de grond zetten. Vrijwel meteen liep ze een paar passen bij me vandaan, buiten het bereik van mijn handen, en het leek zelfs alsof ze op het punt stond om helemaal bij me vandaan te lopen.

"Saskia, kom hier!" Zei ik streng en ik stak mijn hand naar haar uit. Ik zat inmiddels weer op mijn hurken voor de pakken met incontinentieluiers en had een van de pakken voor me in het gangpad gelegd. Saskia keek naar me en schudde voorzichtig haar hoofd. Ze wist dat ik haar publiekelijk zou vernederen, maar als ze nu terug naar de auto zou lopen, zou dat de situatie waarschijnlijk alleen maar erger maken.

"Schiet op!" Riep ik en Saskia deed heel langzaam een paar stapjes naar voren. Ik moest nogmaals aandringen voordat ze dichtbij genoeg stond om haar aan haar arm naar me toe te trekken. Ik duwde mijn linkerhand snel achter de tailleband van haar korte broek en hield haar zo dichtbij me. Met mijn andere hand probeerde ik de gulp van haar broek te openen. Saskia slaakte een gilletje toen ze merkte dat ik haar broek naar beneden wilde trekken en paniekerig probeerde ze zich wild los te trekken.

"Nee!" Riep ze luid en de moeder en haar zoontje keken naar ons. Saskia had echter heel andere zorgen en had bijna alles om haar heen verdrongen. Ik zag de blik van de moeder echter maar al te goed en het amuseerde me.

"Blijf staan!" Zei ik streng terwijl ik opstond en een niet al te harde pets op haar wang gaf. Ik wilde haar geen pijn doen, alleen maar vernederen en laten gehoorzamen. Saskia verkrampte een ogenblik en versuft keek ze naar me op. Tranen sprongen in haar ogen en nogmaals gaf ik haar een klap in haar gezicht. Echt pijn deed het niet maar de uitwerking was voldoende. Saskia bleef stokstijf staan en ik bukte weer voor haar neer. Saskia sloeg twee handen voor haar gezicht en huilde hardop.

Eindelijk had ik de knoop en de gulp open en zonder pardon trok ik haar korte broek naar beneden. Haar bevuilde luier werd zichtbaar en ik zag dat we nu inmiddels al vier toeschouwers hadden gekregen.
Hoofdstuk 8 - Nieuwe luiers

"Je peux vous aider?" Er stond een meisje van een jaar of negentien achter me. Ze droeg een lang, blauw schort met voorop de naam van de winkelketen. Een klein, wit naamplaatje vertelde me dat dit meisje Louise heette. Ze was me van achteren genaderd en ik had haar niet horen aankomen. Ze keek me vragend aan, maar ook met licht opgetrokken wenkbrauwen. Ik keek geschrokken naar haar om en had geen woord verstaan van wat ze zei.

"Pardon? You speak English." Stamelde ik, maar het meisje schudde haar hoofd en we keken elkaar een paar seconden ongemakkelijk aan. Ik had geen idee wat het meisje van me wilde. Ze voelde zich net zo ongemakkelijk als ik, en keek om zich heen om te zien of ze collega's kon ontdekken die haar konden helpen, maar behalve een moeder en kind, en een wat oudere man en vrouw was er niemand in het gangpad te zien. Gelukkig kwam er hulp uit onverwachte hulp.

"Kan ik misschien helpen, ik spreek wel een beetje Frans." Zei de moeder van de jongen met het Efteling T-shirt. Haar zoontje liep achter haar aan en zodra zijn moeder weer stil stond, leunde hij weer tegen haar benen aan. Het jongetje keek aandachtig naar de luier van Saskia. Ik knikte en nam het aanbod maar al te graag aan. De Nederlandse vrouw zei even kort iets in het Frans tegen het winkelmeisje en draaide zich toen weer naar mij.

"Ze vroeg net of ze je ergens mee kon helpen." Zei ze en een beetje nerveus wees ik naar Saskia. Deze scène leek een beetje uit de hand te lopen, maar met de hulp van de vrouw was het hopelijk snel weer opgelost.

"Mijn zusje plast nog in bed, en als we lang in de auto moeten zitten krijgt ze ook nog een luier om. Deze jongedame heeft alleen stiekem haar luiers uit de auto gehaald net voordat we vertrokken uit Nederland. En nu weet ik niet precies welke luiers ik voor haar moet kopen." Legde ik aan de vrouw uit. Saskia stond trillend op haar benen naast me en ik was bang dat ze door haar knikkende knieën zou zakken.

De Nederlandse vrouw knikte en in redelijk vloeiend Frans vertaalde ze wat ik had gezegd. Ik kon een vage glimlach op het gezicht van het winkelmeisje herkennen, natuurlijk maakte zij ook niet zo vaak mee dat een tiener in de winkel met haar broek naar beneden stond. Ze knielde voor het schap neer en bekeek de luiers in het schap en het pak dat ik al voor met in het gangpad had liggen.

Het winkelmeisje keek naar me omhoog en stelde een vraag, maar terwijl ze praatte keek ze al naar de Nederlandse vrouw. De Nederlandse vrouw vertaalde het weer voor me.

"Ze vraagt of u aparte luiers voor 's nachts en voor overdag wilt hebben." Ik schudde mijn hoofd en dat begreep het winkelmeisje ook. Ze wees knikkend op het pak luiers dag ik al voor me had liggen. Het waren inderdaad de meest dikke van de twee soorten luiers en de maat leek ook goed te zijn.

"Merci." Zei ik en ik knikte vriendelijk naar het meisje. Ze lachte en brabbelde weer iets in het Frans. Ze stond op en legde een ogenblik haar hand op de schouder van Saskia, maar voordat ze wegliep hield ik haar tegen. Ik had nog een klein ideetje en had het meisje nog een ogenblik nodig.

"Wacht, wilt u ook nog even vragen of ze iets hebben tegen luieruitslag. Dat zijn we vergeten mee te nemen." Zei ik tegen de Nederlandse vrouw die behulpzaam bleef zijn. Ondertussen bukte ik voor Saskia neer en trok ik haar korte broek weer omhoog. Opgelucht voelde ze hoe de broek weer om haar middel afgesloten werd en de luier uit het directe zicht werd gehaald.

"En hou nu maar op met huilen, je lijkt wel een klein kind!" Zei ik verwijtend en trok de handen voor Saskia's gezicht weg. Haar gezicht was nat en haar ogen keken me verwijtend en angstig aan. Ik aaide haar haast achteloos over haar hoofd en trok haar een ogenblik tegen me aan. De vrouw vertaalde mijn verzoek en het winkelmeisje leek een ogenblik na te denken voordat ze een paar stappen zette en naar me wenkte.

"Ik denk dat we het zo wel redden. Bedankt!" Zei ik oprecht en de vrouw knikte vriendelijk naar me.

"Ik ben blij dat mijn jongste alweer een tijdje uit de luiers is, dat scheelt een hoop rompslomp. Geen dank hoor, en nog een prettige vakantie." Lachte de vrouw hartelijk en ze gaf Saskia nog een vriendelijk knipoogje.

"Dat zal wel lukken." Zei ik en ik dat meende ik. Met een nieuw pak luiers waren mijn mogelijkheden om Saskia te kleineren en te plagen zoveel uitgebreid dat ik meteen weer met een heel stel nieuwe plannetjes in mijn hoofd rondliep. Ik wuifde nog een ogenblik naar de vrouw en haar zoontje en keek toen Saskia aan.

"Jij mag je eigen luiers dragen, Saskia." Zei ik en met het lege winkelwagentje reed ik snel naar het winkelmeisje toe. Saskia stond er beteuterd bij en veegde met de onderkant van haar hemdje haar wangen droog. Ze vergat blijkbaar dat haar luier boven haar korte broek uitstak en nu weer zichtbaar was, maar misschien kwam het doordat haar luier al lang genoeg zichtbaar was geweest. Ze pakte het pak luiers op en liep schuchter achter me aan.

Het winkelmeisje liep voor me uit en weer liepen we door de gang met de babyluiers. Ik volgde haar naar het eind van de gang waar ze aandachtig een schap vol met potjes zalf bestudeerde. Het duurde een half minuutje en ondertussen had ze drie verschillende potjes bekeken. Uiteindelijk hield ze een potje zalf voor me omhoog.

"For baby." Zei het meisje met een verschrikkelijk accent terwijl ze haar schouders ophaalde, maar het was verstaanbaar en ik nam het potje van haar over. Blijkbaar wist ze ook niet precies wat ze aan moest met een tiener met luieruitslag. Ik knikte en bestudeerde de buitenkant van het potje.

"When clean diaper..." Legde het meisje uit die zichtbaar naar de juiste woorden zocht. Ze maakte wrijvende bewegingen met haar handen en ik knikte dat ik begreep wat ze bedoelde. "Wait trois... three minutes." Het proces werd me duidelijk en ik keek naar Saskia die naar de grond keek. Ze hoopte maar dat het nu snel afgelopen zou zijn, maar had zich gerealiseerd dat ze waarschijnlijk de rest van de vakantie in luiers zou moeten doorbrengen. Ze zweeg en bewaarde haar protesten waarschijnlijk totdat we alleen zouden zijn.

Ik bedankte het winkelmeisje die met een brede glimlach op haar gezicht bij ons wegliep. Ik zette het potje zalf in het wagentje en uit het schap aan de andere kant van het gangpad pakte ik ook een geel busje talkpoeder en twee doosjes vochtige doekjes. Terwijl ik mijn karretje door de winkel heen stuurde en wat te eten, voornamelijk snoep, en wat te drinken bij elkaar zocht, sukkelde Saskia met haar grote pak luiers in haar hand achter me aan. De schaamte was van haar gezicht af te lezen.

De rijen voor de kassa waren kort en al snel kon ik Saskia het pak met luiers op de lopende band laten zetten. Ze deed het en liep snel door voorbij de juffrouw achter te kassa. Ik rekende ook het snoep af en de andere benodigdheden af en de kassabediende stopte alles in een doorzichtig plastic zakje. Ik liet Saskia haar pak luiers weer oppakken en samen liepen we naar buiten. Saskia haalde buiten opgelucht adem en keek me woedend aan.

"Jij... Vuile klootzak..." Riep ze woedend uit, terwijl de tranen alweer over haar wangen begonnen te stromen. Ik lachte haar uit, maar moest toegeven dat de plagerijtjes, zoals ik het zelf noemde, toch wat erger waren geworden dan vooraf bedacht.

"Wees blij dat ik luiers voor je gevonden heb, anders had je deze ene luier wel heel erg lang om hebben moeten houden, en ik denk dat het wel eens tijd wordt voor een verschoning, toch?" Lachte ik.
Hoofdstuk 9 - Toekomst

Woedend rende Saskia weg. Het pak met luiers schudde in haar handen, maar ze hield het wel beet. Ik liep rustig achter haar aan en zag dat ze naar de auto rende, het pak met luiers gooide ze met een boog op het grasveld en ze verdween achter de auto. Ik was bang dat ze haar luier zou uittrekken en dat ik haar nogmaals duidelijk moest maken wat ze wel en niet mocht. De korte wandeling naar de auto gaf me de tijd om een nieuwe strategie te bepalen. Ik vroeg me af of ik mijn plagerijtjes wel de hele week zou kunnen en willen volhouden. Een halve dag is natuurlijk wel iets anders dan zeven volle dagen.

Ik liep rechtstreeks naar het voorportier aan de linkerkant van de auto en zette het tasje met inkopen op mijn stoel, daarna pas liep ik rond de auto op zoek naar Saskia. Ze zat op haar hurken met haar rug tegen het achterportier. Ze huilde hardop en kwam overeind zodra ze mij zag. Ze balde haar vuisten en haar gezicht verhardde.

"Hoe durf je... Godver..." Riep ze woedend en bijna hysterisch stompte ze met beide vuisten om de beurt op mijn borstkas. Ze leek buiten haar zinnen te raken, maar een pets in haar gezicht deed wonderen. Ze deinsde achteruit, met de rug tegen de auto, en haar woede veranderde in wanhoop. Ze realiseerde zich voor de zoveelste maal dat ze een speelbal in mijn handen was, dat ik met haar kon doen wat ik wilde. Ik wilde haar nu niet straffen want ze had het afgelopen half uur al meer meegemaakt dan ze zou kunnen verwerken, toch moest ik een manier vinden om haar te kalmeren, zodat ik weer op een normale toon met haar kon praten.

Ik besloot een risico te nemen en iets tegendraads te proberen. Met mijn armen weid liep ik naar haar toe, greep haar bij haar arm toen ze me probeerde te ontglippen, en nam haar stevig in mijn armen. Ik drukte haar lichaam tegen de mijne, haar hoofd tegen mijn schouder en legde mijn handen op haar rug. Ze worstelde en stompte me op mijn rug, maar ik had haar stevig vast. Ik schommelde rustig heen en weer, en liet Saskia uitrazen, daar had ze tenslotte alle reden toe.

Langzaam kalmeerde ze en protesteerde ze niet langer meer tegen mijn omhelzing. Haar lichaam ontspande en ze liet haar gezicht rusten tegen mijn schouders. Ik voelde me onzeker over wat ik verder met haar zou doen. Haar pijn en verdriet waren volledig mijn schuld, alhoewel ze er zelf de veroorzaker van was.

"Ik ben geen baby, waarom... Ik... Ik ben toch... twaalf." Zei Saskia snotterend, ze begreep dat ze haar straf voor het meegaan op deze vakantie niet kon ontlopen en ze probeerde een minder zware straf te bewerkstelligen.

"Saskia, ik wilde je helemaal niet mee hebben op deze vakantie, en ik blijf het niet leuk vinden dat je meegegaan bent, en dat zal niet veranderen ook. Ik kan nu twee dingen doen. Ik kan je de hele week aan je lot overlaten en je achterlaten in het huisje, waar absoluut niets te beleven is want het zomerseizoen is nog niet begonnen, en dan in mijn eentje proberen wat plezier te maken." Zei ik, maar dit was niet wat ik in gedachten had.

"Of ik ga proberen om het wel leuk te vinden dat je meegegaan bent, zodat we samen leuke dingen kunnen gaan doen. We zouden kunnen gaan paardrijden, en kanoen, of wandelen, fietsen. Dan zouden we samen plezier hebben en een leuke week hebben. Er is echter maar één klein nadeeltje, en dat is dat ik het leuk vind om je te kleineren en te vernederen." Zei ik, terwijl Saskia zich langzaam uit mijn omhelzing probeerde los te duwen. Ik liet haar los en ze leunde achterwaarts tegen de auto aan. Ze keek me met een verdrietige blik aan.

"En nu moet ik de hele week luiers dragen." Zei ze concluderend. Ik knikte en Saskia boog haar hoofd. Ik legde mijn vinger onder haar kin en duwde haar gezicht weer omhoog zodat ze me aankeek.

"Je zult je de hele week als onzindelijk en ondeugend kind van twaalf mogen gedragen." Zei ik terwijl ik haar recht in de ogen keek. "En als je lief bent zullen we samen leuke dingen gaan doen, en als je stout bent zal ik er niet voor terugdeinzen om in het openbaar je broek naar beneden te trekken, je luier af te scheuren, en je een ongenadig pak voor je billen te geven. Is dat begrepen?" Zei ik en Saskia knikte dat ze het begrepen had, ze had ingezien dat ze met gehoorzamen verder zou komen met tegenwerken, en dat ze voorlopig in ieder geval het lieve meisje zou spelen.

"Kijk me eens aan!" Haar ogen waren afgedwaald ondanks dat ik nog steeds met mijn vinger haar hoofd iets achterover duwde. Saskia's ogen vonden de mijne. "Wil je nu een schone luier, of straks pas op de camping?" Vroeg ik en met afschuw in haar ogen schudde ze haar hoofd. Natuurlijk wilde ze niet verschoond worden, maar dat zou vanzelf veranderen als ze haar natte luier maar lang genoeg omhield. En ze liep natuurlijk ook het risico dat ze haar luier nogmaals zou moeten gebruiken.

"OK, dan niet. Zullen we voor vandaag afspreken dat als jij een schone luier wilt, dat je het me dan vraagt?" Zei ik en legde het initiatief nu bij haar neer. Het vragen om deze vernedering zou een nieuwe stap zijn in haar proces van gewenning. Saskia draaide haar hoofd weg en ik liet haar kin los. Ik pakte het pak luiers op en vond nog een gaatje in de kofferbak. Met moeite kreeg ik de kofferbak weer dicht, maar alles zat nu weer netjes op zijn plaats en nu konden we weer op weg.

Saskia zat alweer in de auto en toen ik ingestapt was keek ik een ogenblik naar rechts. Saskia keek beduusd voor zich uit, zwijgend en chagrijnig. Ik glimlachte haar bemoedigend toe.

"Kom, ik weet zeker dat we er een leuke week van gaan maken, en dat jij het ook leuk gaat vinden." Zei ik, maar natuurlijk was Saskia ontroostbaar. Ik beloofde mezelf dat ik zou proberen haar pijn zoveel mogelijk te compenseren, voor zover dat mogelijk was in ieder geval.

Ik reed de snelweg op zat al snel weer net boven de maximaal toegestane snelheid. Doordat het niet al te druk op de weg was schoten we lekker snel op. Saskia bleef de rest van de autorit rustig en zwijgzaam. Ze las haar boekje, probeerde wat te slapen en keek naar buiten. Ze leek mijn blik te vermijden. Twee en een half uur lang reden we in hetzelfde hoge tempo naar het zuiden en volgens mijn routebeschrijving zouden we nog maar maximaal een uurtje van de camping af zitten. Ik kreeg een beetje last van mijn schouders en benen door het urenlang zitten in dezelfde houding, en ik besloot nog een laatste korte pauze in te lassen.

Al snel had ik een rustplaats langs de snelweg gevonden en ik parkeerde de auto naast een houten picknicktafel. Er stonden nog een flink aantal auto's en er wandelden wat mensen heen en weer over de parkeerplaats. Ik zag in ieder geval nog drie andere Nederlandse auto's, maar ik reed zo lang mogelijk door en parkeerde de auto wat afgelegen van de rest.

Saskia stapte uit, strekte zich uit en liep naar de picknicktafel. Ik stapte ook uit en probeerde mijn eigen schouders wat te masseren. Aan de gezichtsuitdrukking van Saskia zag ik dat er iets aan de hand was. Ze drentelde wat onwennig heen en weer en ze ontweek stelselmatig mijn blik.

"Wat is er, Saskia?"

"Niets!" Snauwde ze me toe, maar ze loog overduidelijk. Ineens begreep ik wat er aan de hand was: ze moest poepen. Ze liep chagrijnig van me weg.

"Kom hier Saskia!" Zei ik streng, maar zonder mijn stem te verheffen. Saskia stopte maar bleef met haar rug naar me toe staan. Ze durfde niet meer verder weg te lopen, maar terugkomen deed ze ook niet direct.

"Saskia, kom even naast me zitten." Zei ik rustig, zonder boos op haar te worden. Ik wilde haar niet bozer maken dan noodzakelijk was en ik hoopte dat ik haar op een rustige manier kon overtuigen van mijn plan. Saskia draaide zich langzaam naar me toe en keek me met een verwijtende blik aan. Ik kon zien dat ze het moeilijk had met het ophouden van haar ontlasting, haar buik begon pijn te doen en ze kon het waarschijnlijk niet lang meer ophouden.

Langzaam liep ze mijn kant op en ik klopte met mijn hand op het hardhouten bankje naast me. Met tegenzin liep ze voor me langs, ik kon haar luier weer horen kraken, en voorzichtig ging ze naast me zitten. Ze zat een meter bij me vandaan, niet precies waar ik met mijn hand op de bank geklopt had, maar ik gunde haar deze vrijheid.

"Saskia, ik wil je een voorstel doen, en ik wil dat je daar goed over nadenkt." Zei ik en met een serieuze blik keek ik haar aan. Saskia knikte. "Zie je dat toilet door?" Vroeg ik en weer knikte ze. "Daar mag je naar toe, alleen en zonder luier, maar... Maar ik wil dat je beloofd dat ik je daarna zonder tegenstribbelen weer een nieuwe luier om mag doen, hier op de grond en uit het zicht van anderen." Stelde ik voor. Natuurlijk was het chantage, en ik hoopte dat de angst voor het moeten poepen in haar luier haar deze belofte deed toezeggen. Natuurlijk wist ik op voorhand niet zeker of ze haar belofte ook echt zou nakomen, maar als ik van haar de intentie kon krijgen dat ik haar vrijwillig een luier om mocht doen, dat was dat die gok wel waard.

Saskia keek me onderzoekend aan, een eerste blik van blijheid was al snel verdwenen toen ze hoorde wat de voorwaarden waren. Haar buik deed steeds meer pijn en veel tijd om te beslissen had ze niet.

"Nee... Ik wil geen luier meer om!" Riep ze kermend, maar ze kreeg een verontwaardigde blik van me terug.

"Saskia, die discussie hadden we al afgesloten. Je draagt luiers, punt uit!" Riep ik kwaad en Saskia deinsde achteruit. Een enkele traan biggelde over haar wang naar beneden. Ze keek naar beneden en dacht langer na over mijn voorstel dan ik had gehoopt en verwacht. Ik had nog steeds de hoop dat ze haar luiers zou accepteren, of in ieder geval deels zou accepteren.

"Saskia, is de keuze zo moeilijk? Ik geef je de mogelijkheid om een poepluier te ontlopen, waarom pak je die niet?" Zei ik, maar Saskia schudde haar hoofd. Ze leek elke medewerking te weigeren, maar tegelijkertijd maakte ze ook geen enkele aanstalten om op eigen initiatief naar het toilet te lopen. Ze leek het niet aan te durven zelf haar luier uit te trekken, ondanks dat ze daar nu toch alle aanleiding toe zou hebben. Saskia bleef zitten, boog voorover, en legde haar hoofd op haar armen. Ik hoorde haar zachtjes snikken en verwonderde me over haar gedrag.

Ik pakte haar bij haar schouders en trok haar overeind. Ik schudde haar door elkaar alsof ik haar wakker wilde schudden. Waarom nam ze niet de meest verstandige beslissing? Ze wist toch inmiddels wel dat ze luiers moest dragen en ik gaf haar de kans tussen een schone luier om krijgen, of een tijd lang in een poepluier rond moeten lopen om daarna pas een schone luier om te krijgen. De keus leek me niet al te moeilijk, maar Saskia dacht daar anders over. Misschien hoopte ze dat uitstel, afstel zou blijken te zijn, maar ze moest weten dat dát ijdele hoop was.

"Kijk me aan, Saskia." Riep ik kwaad. Langzaam kwam haar gezicht omhoog en keek ze me aan. "Ik vind het niet leuk om de poep tussen je billen vandaan te vegen, en ik geef je de kans om naar het toilet te gaan. Waarom kun je me niet beloven dat ik je straks weer een luier om mag doen?" Vroeg ik verbaasd, maar Saskia's verstand leek het onderspit te delven tegen een overheersende emotie.

"Nee, nooit. Ik wil geen luier om!" Riep ze en ze probeerde zich uit mijn greep los te rukken. Ik had haar niet stevig beet gehad, maar nu ik liet haar niet ontsnappen.

"Je draagt al een luier, en je zult luiers blijven dragen." Riep ik in haar gezicht. Ze draaide haar hoofd van me af en probeerde me weg te duwen. Haar gebrek aan medewerking maakte me echt kwaad en ditmaal was er geen genade meer mogelijk. Als ze perse in haar luier wilde poepen, dan moest ze dat dan ook maar doen.
Hoofdstuk 10 - Poepluier

Saskia gilde en mijn hand op haar mond dempte het geluid. Ik kon haar zonder problemen weer met haar buik tegen de zijkant van de auto duwen en met de handboeien maakte ik haar polsen aan dakrail vast. Haar handen zaten vast ter hoogte van haar hoofd en wild trok ze aan haar boeien. Haar gil was voorbij en ik liet haar mond los. Ik maakte haar korte broek los en trok hem tot op haar enkels naar beneden. De achterkant van haar luier, met het vieze, vergeelde materiaal, werd zichtbaar.

Saskia keek wanhopig naar me om, haar ogen spuwden nog steeds vuur. Haar woede had nog steeds de overhand en wild trok ze aan de dakrail. De auto schommelde zachtjes heen en weer en door alle bagage was dat een flinke prestatie.

"Saskia, nu is het afgelopen! Jij hebt je keus gemaakt en ik maak je pas weer los als je in je luier gepoept hebt." Ik pakte haar kin beet en trok hem naar me toe. Zodra ik mijn vrije hand naar achteren haalde om haar een flinke pets op haar wang te geven, zag ik ineens de angst weer in haar ogen. Ze verweerde zich niet meer en zakte door haar knieën. Ze leunde voorover tegen de auto aan en huilde zachtjes.

Ik stapte van haar weg en ging onderuitgezakt op het bankje van de picknicktafel zitten. Twee auto's met Duitse kentekens reden voorbij en keken lichtelijk verbaasd mijn kant op. Ik geloofde niet dat ze veel konden zien van wat er hier gebeurde, maar waarschijnlijk hadden ze Saskia wel horen gillen, of mij kwaad horen roepen. Ze reden echter zonder in te houden door en we zouden ze ongetwijfeld nooit meer zien.

Saskia kermde luid en leek ineen te krimpen. Ze drukte haar billen naar achteren om de pijn in haar buik te verzachten, maar het leek niet te helpen. Ze verzette zich met alles wat ze in zich had om het onvermijdelijke te stoppen. Haar wilskracht en koppigheid leken samen onoverwinnelijk. Tien minuten lang keek ik toe hoe het meisje voor me pijn leed, toen vond ik het genoeg. Ik stond op, liep naar haar toe en leunde naast haar tegen de auto aan. Saskia keek me met bloeddoorlopen ogen aan, terwijl het zweet en de tranen van haar gezicht gutsten.

Ik pakte haar hoofd beet en trok het naar me toe, haar wang tegen mijn borst. Ze verzette zich, maar ik hield haar stevig vast. Ik fluisterde troostende woorden tegen haar, maar het leek alsof ik tegen dovemansoren sprak. Saskia schudde en worstelde in mijn armen, maar langzaam werd ze toch wat rustiger.

"Laat maar komen, het is niet erg." Fluisterde ik nogmaals en Saskia zakte terug tot een onregelmatig snikken. Alle spieren in haar lichaam leken verkrampt en tot het uiterste gespannen, maar langzaam ontspande ze zich. Ik kon haar wat minder stevig tegen me aan drukken en voorzichtig aaide ik haar langs haar gezicht. Ineens leek ze haar adem in de houden en voelde ik aan haar hele lichaamshouding dat ze haar verzet had opgegeven. Ik legde mijn hand op de achterkant van haar luier en voelde hoe ze een warme, harde drol in haar luier begon te persen.

Glimlachend nam ik afstand van haar en achteruit lopend, haar geen moment uit het oog verliezend, liep ik terug naar het bankje. Ik ging onderuitgezakt zitten en steunde met mijn rug tegen de dikke, houten planken van de picknicktafel. Saskia kermde en ik zag het zweet van haar voorhoofd druipen. Zonder te persen zag ik dat haar poep zich in de luier verzamelde.

Saskia stond er nu stilletjes bij, haar knieën naar buiten gedraaid en haar hoofd in schaamte voorover. Ze stond inmiddels met haar rug tegen de auto aan en er leek ineens een doodse stilte over de parkeerplaats te vallen. Alsof er niemand bewoog en iedereen zijn adem inhield. Langzaam kwam het hoofd van Saskia iets omhoog, haar gezicht vuurrood van schaamte en afschuw. Ze keek me een ogenblik aan en zag mijn brede glimlach. Meteen boog ze haar hoofd weer.

"Heb je nu je zin?" Vroeg ik, maar Saskia bleef stil en zwijgend in haar handboeien rustten. "Ik heb je de kans gegeven om naar het toilet te gaan. De enige tegenprestatie was het omkrijgen van een nieuwe, schone luier." Zei ik, en ik stond weer op. Ik ging weer recht voor haar staan, haalde demonstratief mijn neus op, en duwde haar hoofd achterover om haar me aan te laten kijken.

"Ik... Het spijt me... Ik... " Stamelde ze. Ik lachte hardop.

"Tja, dat geloof ik best, en je mag de komende paar minuutjes zo blijven staan. Dan kun je nadenken over je stommiteiten." Zei ik, en ik draaide me alweer om, om weg te lopen. Ineens voelde ik haar voet tegen mijn scheenbeen. Ze schopte me niet zo hard, maar enigszins verbaasd keek ik naar haar om. Haar gezicht was plotsklaps veranderd en ze keek me grimmig aan.

"Maak me los! Ik ga gillen hoor, ik meen het!" Snauwde ze rukkend aan de handboeien. Ik keek haar een seconde nieuwsgierig aan, ik had deze plotselinge emotionele ommekeer niet aan zien komen. Ik sloeg haar hard in haar gezicht, mijn platte hand kletste tegen haar wang aan en Saskia gilde.

"Heb niet het lef om me echt kwaad te maken, Saskia. Ik trek je mee naar de toiletten en zal publiekelijk de stront tussen je billen vandaan vegen. Is dat begrepen? Kijk me aan!" Riep ik woedend. Saskia kromp van schrik in elkaar en haar gezicht trok wit weg. Ik geloof niet dat ze bang was voor het dreigement, maar meer voor de woede die ik tentoonspreidde.

Ik draaide me om en liep naar de andere kant van de auto. Ik ging op de bestuurdersstoel zitten en sloot mijn ogen. Voor het eerst voelde ik nu dat het niet helemaal volgens planning verliep. Mijn droom was nog steeds om haar de vernederen en te kleineren, maar tegelijkertijd met haar leuke dingen te gaan doen. Natuurlijk waren die leuke dingen een soort van compensatie voor de vreselijke dingen die ik met haar deed. Mijn masochistische gevoelens hadden eindelijk een uitweg gevonden en ik zou er alles aan doen om te proberen dat zo lang mogelijk te compenseren.

Ik realiseerde me dat ik dit niet lang meer zou kunnen volhouden, dat Saskia heel binnenkort zich niet meer zou laten vernederen. Ik kon zo niet doorgaan, misschien had ik nu zelfs al de grens van mishandeling overschreven. Ik kon niet anders dat toegeven dat het tot nu toe leuk was geweest om haar zo te vernederen, maar dat ik zeer binnenkort dit alles op zou moeten geven. Ik hoopte dat ik nog voor het eind van de vakantie een soort van vrede met Saskia zou kunnen sluiten.

Ik glimlachte en keek door het raam naar de borstkas van Saskia die tegen de auto gedrukt stond. Ze had zich weer met haar rug naar buiten gekeerd en ik zag dat ze haar hoofd tegen de dakrand van de auto aanleunde. Ik kon niet anders dan glimlachen bij de gedachte dat ze vastgeketend en met een poepluier buiten op me stond te wachten, bang en nerveus over wat ik nog meer voor haar in petto had.

Ik besloot toch om mijn plezier nog maar een klein beetje te verlengen. Ik trok mijn gezicht weer in de plooi, stapte uit en liep naar Saskia toe. Ik viste te sleutels van haar handboeien uit mijn zak en maakte haar los. Saskia stapte bedeesd een paar stapjes bij me vandaan, maar ik trok het portier voor haar open.

"Zitten, Saskia. We gaan verder." Zei ik op rustige toon. Saskia keek bedremmeld en voelde met een rood hoofd met beiden handen aan de achterkant van haar luier. Ze voelde de enorme bobbel in de luier en realiseerde zich dat ze met deze luier moest gaan zitten. Ik zag de afschuw in haar gezicht verschijnen toen ze zich dat realiseerde.

"Nee, Peter. Je... Je mag... Ik... Ik wil..." Stotterde ze. Ik keek haar niet begrijpend aan, en ik wilde dat ze haar zin afmaakte. Met mijn handen in mijn zij stond ik ongehaast te wachten. Ze boog haar gezicht en keek naar de grond.

"Een... een schone luier." Fluisterde ze heel voorzichtig. Ik slaakte een lach en schudde resoluut mijn hoofd.

"Ik heb je een kwartiertje geleden een schone luier aangeboden, en dat vond je toen blijkbaar niet nodig. Over een uurtje zijn we op de camping, en dan zien we wel weer verder." Zei ik gemeen en ik duwde haar richting de auto. Heel voorzichtig stapte ze in en toen ze ging zitten, duwde ik haar stevig in de stoel. Saskia kermde terwijl ze haar poep in de luier voelde bewegen. Het verdeelde zich in de luier en een doordringende stank steeg uit de luier op. Glimlachend sloot ik de deur. Ik vroeg me af hoelang ik dit spelletje nog vol kon houden.
 
A

Augur_DL

Guest
(deel 3)

Hoofdstuk 11 - De camping

Een uur lang kon ik genieten van de miserabele positie van Saskia. De druk van haar eigen lichaam deed de poep verspreiden door haar lichaam, en bij elke hobbel in de weg zag ik de afschuw in haar gezicht verschijnen, gevolgd door een hatelijke blik mijn kant op. Ze bleef ze bewegingsloos in haar stoel zitten, praatte niet en hield haar gedachten voor zich. Heel af en toe maakte ze een snikkend of kermend geluidje als we weer door een hobbel op de stoel heen en weer geschud werden.

De rit naar de camping duurde veel te kort en door de routebeschrijving reed ik er in een keer heen. Nog geen drie kwartier na de laatste pauze kon ik de auto alweer voor het gebouw bij de ingang van de camping zetten. Een rechthoekig bord met daarop in onregelmatige letters geschreven 'reception', wees me naar de receptie. Ik pakte mijn heuptasje met mijn portemonnee en paspoort en stapte uit. Ik liep om de auto heen en trok het portier voor Saskia ook open.

"Kom er maar uit." Zei ik glimlachend en ik pakte Saskia bij haar bovenarm beet. Ik trok haar omhoog uit haar stoel en ze stribbelde alleen in woord en gebaar tegen.

"Nee, niet... Moet ik zo...?" Stotterde ze, maar ik wilde haar niet alleen bij de auto achterlaten. Ik pakte haar hand weer vast en als een onwillig kind trok ik haar mee naar de ingang van de receptie. Ze liep een beetje wijdbeens met me mee. De deur stond open en ik zag achter de balie een wat oudere, grijze man staan. Naast hem stond een vrouw van in de dertig wat papierwerk te sorteren en op te ruimen. In de ruime receptie stonden verder alleen nog twee kinderen van een jaar of tien die de netjes gestapelde folders op een grote tafel bekeken. Ik trok Saskia naar binnen en langzaam voelde ik aan de druk in mijn hand dat ze zich probeerde los te wurmen. Met een extra rukje aan haar hand trok ik haar de drempel over en nam ik haar mee naar de balie. De vrouw van in de dertig keek vriendelijk lachend naar ons.

"Nederlands?" Vroeg ze. Ik knikte. "Ik zag het al aan het kenteken." Lachte ze. Ik graaide de fax uit mijn zak die ik als bevestiging van mijn reservering had gekregen. Saskia rukte ondertussen nog eenmaal aan mijn hand, maar ik hield haar stevig vast.

"Ik heb gereserveerd." Zei ik en draaide het opengevouwen papier zo dat ze het kon lezen. Ik zag haar knikken ter herkenning, en terwijl ze het papier oppakte snoof ze onwillekeurig. Ze had de luier van Saskia geroken en ik zag dat Saskia dat ook gemerkt had. Het gezicht van Saskia kleurde weer donkerrood en ik voelde de kracht uit haar hand wegstromen.

"Het spijt me," zei ik verontschuldigend, "maar mijn zusje heeft en schone luier nodig." Zei ik en de vrouw achter de balie keek me ietwat verbaasd aan, en daarna gleed haar blik naar Saskia. Ze keek Saskia onderzoekend aan en ik vermoedde dat ze probeerde te ontdekken of Saskia lichamelijk of geestelijk gehandicapt was.

"Ze wilde onderweg bij het wegrestaurant niet naar het toilet, ze vond het te vies of zoiets. Ze bleef koppig volhouden dat ze niet hoefde, terwijl ze de hele ochtend nog niet naar het toilet was geweest." Zei ik lachend en zonder medelijden. "Het was overduidelijk dat ze haar plas stond op te houden, en toch bleef ze volhouden dat ze niet naar het toilet hoefde. Toen heb ik haar maar een bedplasluier omgedaan." Zei ik, en de glimlach op het gezicht van de vrouw achter de balie toonde enig begrip.

"En dat was maar goed ook, want we waren nog geen kwartier onderweg, of ze wilde alsnog naar het toilet." Ik wendde me naar Saskia, legde een hand onder haar kin en liet haar me aankijken. "En als je naar me had geluisterd had je niet als een klein kind in je luier hoeven poepen!" Zei ik hard en streng, recht in het gezicht van Saskia. Saskia liet de vernedering over zich heenkomen en zodra ik haar kin losliet, zakte haar blik weer naar de grond. Ik richtte mijn aandacht met een voorzichtig verborgen glimlachje weer op de vrouw achter de balie. Ze keek me nog een ogenblik wat schaapachtig aan en lachte toen nerveus.

"Gelukkig worden de toiletten hier twee keer per dag goed schoongemaakt." Zei de vrouw, waarna ze zich omdraaide en uit een kaartenbak de gegevens van mijn reservering opzocht. Op een gekopieerd kaartje tekende ze met een pen slordig de weg naar onze plaats. Ik betaalde de overnachting alvast en daarna wenste de vrouw ons een goed verblijf op haar camping toe. Ik glimlachte en zei dat ik dat zeker van plan was.

Saskia stapte bedeesd weer in de auto en stapvoets reden we over het smalle geasfalteerde weggetje tussen de caravans en tenten door. Bijna alle plaatsen waren bezet en er speelden veel kinderen op of naast de weg. Ik parkeerde de auto parallel aan de weg op onze ruime plaats die aan drie kanten omringd was door haast ondoordringbare bosjes. Saskia stapte aan de wegkant uit en liep snel om de auto heen uit het zicht van de nieuwsgierige blikken van de Duitsers tegenover ons. Een nieuwe, nog glimmende Audi stond naast een enorme caravan, en terwijl papa en mama in de schaduw van een boom zaten, speelden twee peuters in het gras naast de caravan.

Ik opende de achterklep van de auto en pakte de twee afzonderlijke tenten uit de kofferbak. Saskia bleef me stilletjes aankijken en ik zag haar twijfelen. Ze leek te hinken op twee gedachten en bleef ondertussen besluiteloos staan. Ik liet haar met rust en pakte de eerste tent uit. Dit was de grotere van de twee en dit was mijn tent. Ik spreidde de binnentent uit en zocht een goed plekje uit op het afgeschermde stukje gras. Ik schatte waar de zon morgenochtend op zou komen en hoe de schaduw van de bomen dan over het gras zou draaien. Daar waar de zon zo laat mogelijk zijn hitte zou laten neerdalen legde ik mijn tent uit.

"Saskia, als jij het picknickkleed nu eens uitspreidt en alvast een schone luier klaarlegt, dan zal ik je zo verschonen." Zei ik en Saskia keek me kwaad aan. Ik zag er eigenlijk wel tegenop om haar te verschonen. Niet alleen keek ik met afschuw op tegen de stank die uit de luier omhoog kwam, maar ook vroeg ik me af of ik haar wel onder controle zou kunnen houden zowel voor als tijdens het verschonen. Tot nu toe had ik alleen maar passief hoeven toekijken hoe Saskia zich angstig en vernederd voelde, ik had haar niet eens zelf haar luier omgedaan. Ondanks dat Saskia zich tot nu toe niet echt had verzet tegen haar vernederingen, was het worden verschoond een hele andere zaak.

"Nee!" Zei Saskia resoluut. Ook zij had nagedacht over wat er nu zou kunnen gaan gebeuren en ze had besloten dat ze zich niet ging laten wassen en verschonen. Haar ogen kregen weer een wat strijdlustigere blik en ze leek de strijd met me aan te willen gaan. Ik besloot bij mezelf dat ik dit gevecht niet eens aan wilde gaan, maar ik wilde me niet zo gemakkelijk gewonnen geven. Dreigend deed ik een paar stappen haar kant op.

"Wil je geen schone luier?" Vroeg ik sarcastisch.

"Sodemieter op met je luiers!" Riep ze kwaad, en eindelijk leek ze te reageren zoals ik zou verwachten. Ze draaide zich abrupt om en liep van me weg. Ik keek naar haar ietwat waggelende tred en zag dat ze zich niets meer aantrok wat andere mensen van haar zouden denken. De contouren van haar luier waren overduidelijk zichtbaar onder haar lichte, katoenen korte broek.

"Kom hier, Saskia!" Riep ik haar achterna, maar ze reageerde niet meer. Zonder om te kijken liep ze over het smalle geasfalteerde pad van me weg.
Hoofdstuk 12 - Een nieuw begin

Gapend rekte ik me uit. Ik draaide op mijn rug en sloeg de opengeritste slaapzak van me af. Het begon al lekker warm te worden, en het beloofde een hele warme dag te gaan worden. En niet alleen warm, ook spannend. Ik was gisteravond op tijd naar bed gegaan, en dat was al voordat Saskia was teruggekomen. Ik was een beetje nerveus geweest, maar de nervositeit was voor niets geweest. Saskia was teruggekomen en had voorzichtig gevraagd of ik al op bed lag, dat ik vanuit de tent, zonder de tent te openen, bevestigend had beantwoord. Verder hadden we geen woord gesproken. Nu was het de vraag of ik Saskia vandaag weer in een luier zou kunnen krijgen of niet, en dat was best spannend.

Ik trok liggend een korte broek aan en stapte toen uit het kleine tentje op het vochtige gras. Saskia sliep nog. Ze had haar driehoekige tent afgesloten met het ingebouwde vliegengaas, en daar doorheen zag ik haar stil liggen. Het was al half negen geweest en ik liep naar de campingwinkel voor vers brood. Toen ik terugkwam van de winkel met twee stokbroden en een potje jam zag ik eindelijk beweging in de tent van Saskia.

Ik pakte het bestek en de bordjes en sneed een stuk stokbrood doormidden. Ik smeerde er een dikke laag jam op en begon aan mijn ontbijt. Saskia kwam ook naar buiten gekropen, in dezelfde kleren als gisteren maar nu meer gekreukt. Haar andere kleren lagen natuurlijk in de auto en daar kon ze niet bij, want die zat op slot en ik had de sleutel. Met haar haren door de war en haar slordige kleren leek ze niet meer zo op een twaalfjarige als ik had gehoopt.

Saskia keek me voorzichtig aan, alsof ze bang voor me was. Natuurlijk had ze gisteren zelf haar luier al uitgedaan, en aangezien de douches hier gratis waren, had ze zich gemakkelijk kunnen opfrissen. Saskia zweeg en ik hield deze voor haar ongemakkelijke stilte in stand. Pas nadat ik had ontbeten keek ik Saskia met een glimlach aan.

"Ik heb over je gedroomd." Lachte ik. "Je droeg een luier en iedereen kon het zien. En ruiken!" Saskia wierp me een woedende blik toe, terwijl ze een deel van het stokbrood opensneed en vulde met jam.

"Lach maar, klootzak." Zei ze chagrijnig zonder me aan te kijken.

"Saskia, luister. Ik weet dat ik heel gemeen ben geweest, maar zoals je weet vind ik dat erg leuk om te doen. Je krijgt dus geen excuses van me, want je weet ook dat ik je helemaal niet mee wilde hebben op deze vakantie. Om toch te zorgen dat we beiden een leuke vakantie krijgen, heb ik het volgende voorstel voor je." Zei ik, en ik had Saskia’s volledige aandacht. Ze keek me wantrouwend aan, terwijl ze kleine hapjes van haar stokbrood nam.

"Ik heb van je ouders 200 Euro gekregen voor de extra kosten. Ik leg daar nog 100 Euro bij. Met 300 Euro moet je jezelf op deze camping best een week kunnen redden. Er zijn genoeg Nederlanders en misschien zelfs wel een aantal leeftijdsgenoten. Ik rij door naar Zuid-Frankrijk en kom je over zes dagen weer hier ophalen. Op die manier hebben we allebei een leuke vakantie, toch?" Saskia keek me verbouwereerd aan. Dit had ze niet verwacht. Ik probeerde te ontdekken of ze dit aanbod aan zou nemen, want dan zou mijn vakantie een stuk minder leuk worden. Natuurlijk hoopte ik dat ze het aanbod af zou slaan en dat we tot een soort van overeenkomst konden komen over het dragen van luiers, want dat zou ik het allerliefste willen.

"Je laat me hier achter?" Riep ze ineens verontwaardigd. "Nee! Echt niet. Dan kan niet, ik…" Zei ze.

"Luister," onderbrak ik haar, "dit is het beste voor ons beiden." Probeerde ik haar te overreden, maar ik zag dat dát geen enkele zin had. Ze leek absoluut niet hier achtergelaten te worden. Dat verbaasde me wel een beetje, maar ik realiseerde me dat dit me een extra dwangmiddel gaf als ik over luiers zou beginnen.

"Nee!" Ze schudde verwoed haar hoofd. Ik keek haar nog steeds verbaasd aan en probeerde de reden te bedenken om niet alleen achter te hoeven blijven. Ze zou genoeg geld krijgen om de week door te komen, en ze zou onafhankelijk van alles en iedereen zijn. Ze was tenslotte oud genoeg om een week voor zichzelf te kunnen zorgen. Toen ik vijftien was vond ik het geweldig als ik een paar dagen alleen gelaten werd.

"Wat wil je dan?" Vroeg ik, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Langzaam kreeg ik wel weer wat meer hoop dat ik het pak luiers toch niet voor niets had gekocht. Ik besloot het spelletje hard te spelen, en haar te laten kiezen tussen hier achtergelaten te worden en een week lang luiers dragen en verschoond worden.

"OK, Saskia, je mag kiezen. Er zijn echter maar twee opties. De eerste optie is dat ik je over zes dagen weer hier op kom halen." Zei ik.

"En die andere?" Stamelde Saskia.

"De tweede optie is dat we er samen een hele leuke week van gaan maken, zoals ik je gisteren al heb aangeboden. Jij mag zeggen wat we gaan doen, maar alles wat je doet, zul je doen als twaalfjarige met een luier om. Ik zal je wassen en verschonen als een kind, en als je stout bent zul je met je billen bloot in de hoek van de kamer op me moeten wachten, totdat ik je, net zoals je moeder altijd deed, met een paar ferme petsen zal straffen. Ik beloof je dat ik je niet teveel pijn zal doen, maar ik kan je niet beloven dat ik je niet vreselijk zal vernederen." Zei ik en Saskia keek me met grote ogen aan.

"Ik hoop echter dat alle leuke dingen die we doen het onplezierige zal verdringen. Dat meen ik, Saskia." Zei ik, proberend haar deze tweede optie te laten kiezen. Ik stond op en keek haar in de ogen.

"Ik ga even tanken, ondertussen kun jij je keuze maken. Ik ben ongeveer een half uurtje weg, denk ik. Enneh, stel dat je voor de tweede optie kiest, dan wil ik ook zeker weten dat je het meent en dat jij je realiseert dat sommige dingen niet prettig zullen zijn. Als je wilt dat ik je meeneem, dan wil ik je zien dat je als een klein meisje in je broek geplast hebt. Begrepen?" Zei ik, en ik draaide me abrupt om. Ik wachtte haar antwoord niet af en stapte snel in auto. Ik startte de auto en reed over het smalle weggetje de camping af.

Vol spanning reed ik een half uurtje later de camping weer op, de slagboom openend met het pasje dat ik van de receptioniste had gekregen. Badmintonnende kinderen gingen voor me aan de kant toen ik tussen de kampeerplekken door reed. Ik parkeerde de auto weer op dezelfde plek en nieuwsgierig keek ik naar Saskia. Zodra ik uit de auto stapte zag ik echter al dat haar broek nog droog was. Ze had niet geplast! Ik probeerde mijn teleurstelling niet te verbergen toen ik naar Saskia toeliep. Toen ik vlak voor haar stond keek ik haar bedrukt aan.

"Dus je hebt gekozen." Zei ik, en haalde mijn portemonnee uit mijn zak. Ik telde 300 Euro uit en legde het voor haar op het tafeltje. Ik zette het bijna lege potje jam erop zodat het geld niet weg zou waaien. Saskia en ik keken elkaar een paar seconden aan, en toen stond ze op.

"Het was gemeen om aan mijn moeder te refereren, dat deed je expres." Zei ze terwijl ze me onzeker aankeek. Ineens sloeg ze haar ogen neer. Ik keek haar verbaasd aan, maar toen zag ik ineens de natte plek in haar kruis dat steeds groter werd. Ze plaste in haar broek! Inwendig juichte ik en een brede glimlach kon ik niet onderdrukken. Opgewonden keek ik toe hoe ze haar blaas leegde en de natte plek in haar broek alleen maar groter werd. Ze hief haar hoofd op en keek me met tranen in haar ogen aan.

"Doe alsjeblieft een beetje voorzichtig met me." Huilde ze, maar tegelijkertijd toonde ze een voorzichtige glimlach. Haar gevoelens waren blijkbaar dermate verwarrend dat ze zelf ook niet precies wist of ze moest lachen om de absurditeit, of huilen om de vernederende aanblik. Ik trok haar tegen me aan, drukte een kus op haar voorhoofd.

"Natuurlijk zal ik voorzichtig doen." Zei ik, en ik wist zeker dat het een fantastische week zou gaan worden. Ineens vond ik het helemaal niet meer zo erg dat mijn buurmeisje mee was gegaan. Dit beloofde de beste vakantie ooit te worden.
 

Paddy

Superlid
Wat een geweldig verhaal, heb hem in een stuk door moeten lezen, zelf toen ik op bezoek bij anderen was ::)
Er komt toch wel een vervolg hoor ik ,./ kan al niet wachten :p

Edit: Shit, verhaal is uit december 03, 2009, dat wordt niet wat :( :( :( :'( :'(
 

Guest1732

Superlid
Auger is degene die het geplaatst heeft. Pieter heeft het geschreven en is nog wel lid. Maar kleine kans dat die het zal afmaken....
 
Bovenaan