Verandering

Welk cijfer geef je mijn verhaal? (Je kunt het nog veranderen als bv mijn verhaal beter of slechter


  • Totaal stemmers
    14

iPixie

Nieuw lid
Verandering, hoofdstuk 3

Hoofdstuk 3
Het hotel​

Ik plaste in mijn luier, het voelt heel erg warm aan en ook heel er gek en vies. Ik werd heel rood en durfde niks tegen mam te zeggen, bang dat ze boos werd. Dus keek ik maar naar buiten, niks zeggend wachtend tot het volgende tankstation.

Niet veel later kwamen we bij het tankstation aan. 'Zo, even gauw plassen en dan kunnen we er weer tegenaan!' Zei mam.
Ik werd rood. 'Uhm... mam...' zei ik vol schaamte. 'Ja jongen?' 'Ik hoef niet meer naar de wc als je begrijpt wat ik bedoel.'
Mam keek me even aan maar knikte en liep naar de kofferbak en kwam terug met een nieuwe Drynite. Weer werd ik rood. 'Hier stop maar onder je trui onderweg naar de wc's' ik pakte de Drynite en liep gauw naar de wc's.

Eenmaal bij de wc's aangekomen zag ik dat er gelukkig niemand was. Ik ging gauw een wc hokje in en doe mijn Drynite af. Daarna pak ik wat wc papier om me schoon te maken, en doe gauw de schone Drynite weer aan. Ik kom het hokje uit en gooi de vieze Drynite gauw weg. Ik liep weer naar de auto en maakt de riem vast. 'We kunnen weer' zei ik. 'Okè, dan nu maar hopen dat je je luier niet weer hoeft te gebruiken.' Zei mam. Ik kreeg weer een rood hoofd en keek gauw naar buiten.

We reden nog voor een aantal uren, ondertussen was ik al een keer in slaap gevallen en was gelukkig droog gebleven.
Twintig minuutjes later kwamen we aan bij een hotel. 'Is dit waar we naartoe gaan?' Vroeg ik aan mam. 'Nee joh, hier gaan we overnachten anders moeten we heel lang aan een stuk rijden.' We liepen naar binnen richting de balie, waar een vriendelijke vrouw ons groette. Moeder pratte wat met de mevrouw in een taal dat op duits leek.
Een paar minuutjes later kregen we de sleutel en liepen we naar onze kamer. Het was een grote kamer met 2 bedden erin ook hadden we een grote tv aan de muur en een leuke badkamer met een douche en 2 wasbakken.

'Zo het is al 7 uur zullen we wat gaan eten?' Vroeg mam. 'Ja lekker ik heb wel honger'. En zo zaten we niet veel later samen in het restaurantje onder in het hotel. We hebben heerlijk gegeten. Ik heb frietjes en een frikandel gehad en mam heeft een salade met kip gepakt. Na het eten kregen we ook nog een toetje, ik een damè blance en mam een kop thee. Nadat we lekker hebben gegeten besloten we nog even tv te gaan kijken op onze kamer. We keken een of ander Duits muziek programma, dat was wel leuk ik kon er weinig van verstaan maar het meeste was toch muziek dus dat maakte weinig uit.

Toen het programma was afgelopen zei mam, 'Zo gaan we even onze tandenpoetsen en daarna het bed in. Ik poetste mijn tanden en waste mijn gezicht, en liep daarna terug de kamer in. Mam had een Drynite klaargelegd. 'Mam!' Riep ik. 'Waarom heb je een Drynite klaargelegd?' 'Dat was alles dat in mijn koffer zat die van jou was ik vergeten uit te laden. Ik aarzelde even maar trok toch de Drynite aan. Ik moet het er maar mee doen dacht ik bij mezelf. Ik kruip mijn bed in en niet veel later kruipt mam ook haar bed in. 'Zo lekker slapen morgen, staan er nog wat dingen te gebeuren.' Met die zin in mijn hoofd viel ik uiteindelijk in slaap. Wat zal ze toch bedoelen met, "wat dingen". Welke dingen gaan er dan gebeuren.
 
Bovenaan