Verkeerd ingeschat

Hoe vind je dit verhaal?

  • goed

    Stemmen: 21 87,5%
  • slecht

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal stemmers
    24
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .

Koekoek

Nieuw lid
Wat een grote school dacht ik bij mezelf, dankzij m'n ouders moest ik naar een nieuwe school omdat ze zo nodig moesten scheiden. Natuurlijk had ik hier helemaal geen vrienden en zat ik dus alleen op een bankje, De eerste les begon pas op 9 uur en het was nu pas 8.39, ik zat me hier dus nog 21 minuten te vervelen vooraleer de les begon. Tijdens het wachten probeerde ik de mensen in te schatten op hun uiterlijk, hier was ik namelijk best goed in. Op deze school zag je een duidelijk verschil tussen de "nerds" en de "populaire", 3/4 van de studenten zat hier tussenin. Ik hoopte dat ik zelf ook ergens tussenin zat, ik was niet het type dat graag in de belangstelling stond en al zeker niet tot de nerds. behoorde. Een meisje vroeg me wie ik was en in welke klas ik zat. "Ik ben Lies en zit in 4B geloof ik". Uit beleefdheid vroeg ik Hoe zij heette terwijl dit me eigenlijk helemaal niet interesseerde, maar ik had tenminste wat om handen. Dit meisje klasseerde ik onder de term "nerds", dit zag ik op het eerste ogenblik al. Een 5 tal minuten voor de bel ging van 9 uur liep er een jongen voorbij, ongeveer even oud als mezelf denk ik, struikelde voor mijn voeten nuja, eigenlijk "over". De boeken die hij in zijn handen had vielen op de grond. Hij keek me een ogenblik aan alsof ik hem expres had laten vallen, ik vond dit zeer ongemakkelijk en verontschuldigde me bij hem. Hij was een best aantrekkelijke verschijning, donkerbruin-zwart haar, goed zichtbare kaaklijn, niet bijzonder gespierd en had en blik in zijn ogen die denk ik elk meisje doet smelten, een schattige onschuldige glimlach verscheen op zijn gezicht. Mompelend zei hij dat het niet gaf maar ik voelde me niet erg op mijn gemak bij hem. Een moment later ging de bel, eerste uur geschiedenis, bij binnenkomst in de klas werd ik voorgesteld als "lies, 15 jaar". We zouden vaste plaatsen krijgen en ik zat naast dezelfde jongen als waar ik vanmorgen al 'kennis' mee had gemaakt, als je dit al kennis maken kan noemen. Het uur ging snel voorbij, het was voornamelijk onszelf voorstellen, iedereen luisterde natuurlijk met veel aandacht naar mij want niemand wist wie ik was. Volgende 2 uur was gym, ik voelde me niet erg comfortabel dat ik me bij men nieuwe klasgenoten moest omkleden, ookal hadden ze hetzelfde geslacht als ik. We deden volleyball en de jongens hadden het zo geregeld dat het jongens VS meisjes was. De eerste match wonnen 2 met 1 punt verschil, de volgende 2 verloren we keihard. Halverwege de vierde match probeerde ik een punt binnen te halen door de bal over het net te slaan, enkel vloog hij niet echt op de grond, hij landde op het gezicht van de jongen waar ik bij geschiedenis naast zat, ik had niet bepaald een goede indruk op hem gemaakt vrees ik. In de kleedkamer kleedde de andere meisjes zich lachend om, ik kreeg een aantal complimentjes dat ik goed gespeeld had en dit was wel fijn om te horen. Ik voelde me nog steeds niet op mijn gemak bij deze meisjes en kleedde me dus in slakkentempo om, dit was de eerste dag dus hadden we maar een half dagje school en onze leraar van het 4de uur was afwezig dus mochten we na gym naar huis. De andere meiden waren al naar huis en toen ik de kleedkamer uitkwam liep ik Joshua tegen het lijf, dit was de jongen waar ik een verschrikkelijke indruk op had gemaakt gedurende men eerste dag hier. Hij was duidelijk geschrokken en had me hier vast en zeker niet meer verwacht. Wat deed hij hier überhaupt nog? Hij liep snel door naar de uitgang maar ik merkte op dat hij vreemd liep, ik kwam er snel achter hoe dit kwam. Ik had namelijk al dikwijls genoeg opgepast om te weten wat de oorzaak van het wijdbeens lopen was, maar waarom zou een zo populaire jongen in godsnaam een luier dragen?


Vergeet vooral niet te stemmen en zeggen wat je van het voorlopige verhaal vind
 
Bovenaan