Weet iemand alle regels omtrent verhalen?

Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek. Naar de regels omtrend verhalen, Ik heb een paar ideen voor verhalen. Maar ik weet niet wat wel en niet mag.

Het voor de hand liggende natuurlijk(minderjarige ect..). Maar ook of er andere onderwerpen taboo zijn. Of het er aan ligt hoe je er mee omgaat.
Ik was namelijk van plan een verhaal te schrijven die begint met verkrachting. Maar dat de persoon/personen. Bij wie dit gebeurd. Het langzaam leuk beginnen te vinden en het fijn vinden. Dit is een 18+ Verhaal. En alle personen erin zijn volwassen. (25-27 jaar)

Als dit niet de goede plek is om dit te vragen hoor ik het graag.
 

Vivas

Toplid
Ik vind schrijven over verkrachting waarbij het slachtoffer het uiteindelijk leuk gaat vinden volledig absurd, dan heb je werkelijk geen idee wat verkrachting met je doet, daarmee overtreed je duidelijk een morele grens.
 
Laatst bewerkt:

Ares

Stuur mij gerust een privébericht
Lijkt mij gewoon toegestaan. Het is immers fictie. Als je een beetje woke wilt zijn, kun je aan het begin van je verhaal een soort disclaimer/trigger warning zetten dat er verkrachting in voor komt.

Ik vind schrijven over verkrachting waarbij het slachtoffer het uiteindelijk leuk gaat vinden volledig absurd, dan heb je werkelijk geen idee wat verkrachting met je doet, daarmee overtreed je duidelijk een morele grens.
Er zijn zoveel films en boeken geschreven waarin de meeste vreselijke dingen gebeuren. Nooit genoten van een film of boek waarin bijvoorbeeld een moord gepleegd werd? Het zegt niks over het moreel van de schrijver.
 

Vivas

Toplid
Lijkt mij gewoon toegestaan. Het is immers fictie. Als je een beetje woke wilt zijn, kun je aan het begin van je verhaal een soort disclaimer/trigger warning zetten dat er verkrachting in voor komt.


Er zijn zoveel films en boeken geschreven waarin de meeste vreselijke dingen gebeuren. Nooit genoten van een film of boek waarin bijvoorbeeld een moord gepleegd werd? Het zegt niks over het moreel van de schrijver.
Het gaat mij niet perse om verkrachting maar het feit dat het slachtoffer het fijn gaat vinden, waarmee je verkrachting verheerlijkt en er zelf een opwindend verhaal van maakt. Dit heeft niks met woke zijn te maken maar van respect voor slachtoffers van seksueel misbruik zoals ikzelf.
 

Vivas

Toplid
Maar goed, het is niet mijn forum en dus niet aan mij om te beslissen wat wel en niet toegestaan is,wel zou ik graag willen weten hoe de beheerders en de rest van de 'familie' hierover denkt.
 

friendly

Superlid
Lijkt mij gewoon toegestaan. Het is immers fictie. Als je een beetje woke wilt zijn, kun je aan het begin van je verhaal een soort disclaimer/trigger warning zetten dat er verkrachting in voor komt.
Yup, Ares is allergisch voor alles wat naar 'woke-ness' riekt. :)
 

Vivas

Toplid
Ok ik heb er nog even over nagedacht en dit is mijn zeer persoonlijke grens, fictie is vrij en open dus laat ik het bij mezelf en trek mijn woorden op dat gebied terug.
 
  • Like
Waarderingen: Ares

beddenplasser

volwassen peuter
Het hangt er van af hoe je het aanpakt. In mijn twee verhalen spelen minderjarigen een heel essentiële rol, maar ik probeer over hen te schrijven vertrekkend van hun leefwereld. Ze doen dus die passen bij hun leeftijd, ook al komt hun naaktheid bijvoorbeeld wel eens ter sprake. Ik heb zo'n vermoeden dat diegenen die mijn keuze van personages maar niks vinden, al zijn afgehaakt.

Als een verhaal goed is opgebouwd, dan ga je een schare lezers achter je krijgen, hoe controversieel ook. Alleen zou ik bij een controversieel onderwerp wel twee keer nadenken of het inderdaad ok is hoe je het verwoordt.
Concreet voorbeeld : ik zou zelfmoord nooit in detail beschrijven omwille van het uitlokkend karakter ervan, maar zelfmoord als verhaalelement, dat heb ik zelf in mijn tweede verhaal gebruikt.

Twee keer nadenken en de nodige zelfkritische blik gebruiken, dat is de enige raad die ik kan geven.
 

Ares

Stuur mij gerust een privébericht
Yup, Ares is allergisch voor alles wat naar 'woke-ness' riekt. :)
Nee hoor, ik denk dat het oprecht een goed idee is om er een soort disclaimer bij te zetten én dat dat een beetje 'woke' is. In dit geval ben ik zelf dus een beetje 'woke'.

Ik vind verder ook wel dat het hele woke-gebeuren in allerlei andere situaties nogal doorslaat, maar laten we dit topic niet gebruiken voor die discussie. ;)
 
Ik vind schrijven over verkrachting waarbij het slachtoffer het uiteindelijk leuk gaat vinden volledig absurd, dan heb je werkelijk geen idee wat verkrachting met je doet, daarmee overtreed je duidelijk een morele grens.
Ik weet eigenlijk wel wat het met je doet ;). Geloof me. En ik will het ook zeker niet bagitalliseren. Het is een extreem pijnlijk ding. Wat je zelfbeeld en zelfwaardering kan vernietigen. En mentaal hevige gevolgen kan hebben.

Maar dit soort dingen zijn dus een fantasie van mij. Weet dat dit een gevoelig onderwerp voor vele is. Dat snap ik. Ik heb ook mijn persoonlijke grenzen en dingen waar ik niet tegen kan. Dat de persoon het leuk gaat vinden. Was meer een idee om het wat meer acceptabel te maken. Ben nog in de brainstorm fase. En ben ideen aan het opgschrijven.


Was sowieso van plan een disclaimer. Met een waarchuwing te schrijven. En met welke elementen in het verhaal voorkomen. Zoals bdsm ect. Zodat mensen die er niet geintresseert in zijn. Kunnen afhaken. En mensen de het wel zijn. Het makkelijker kunnen vinden.

Ik heb zo ook mijn morele grens waar ik niet tegen zou kunnen. Ten minste betrekkende op dingen zoals luiers en de fetish

. Bloed of mutilatie
. Zelfmoord of zelfdoding
. Minderjarigen(dit haat ik het meest persoonlijk)


Maar ik vroeg mij dus af. Wat alle regels en grenzen zijn voor dit forum. Zodat ik er niet per ongeluk overheen ga. Ik was eigenlijk op zoek naar een lijst ofzo. van regel 1 dit en dit. Regel 2 dit. Enige wat ik heb kunnen vinden voor regels. Ging over minderjarigen.
 

beddenplasser

volwassen peuter
@evenkijken Je haat minderjarigen in een verhaal tout court, ongeacht wat hun personage inhoudt ? Dus kinderen en/of jongeren mogen zelfs niet in beeld komen ? Ik hoop van niet eerlijk gezegd. Ik vind dat dit toch veel over je zegt dan.
Veel zal natuurlijk afhangen van het onderwerp van je verhaal, maar in nagenoeg elk verhaal hier op de site dat zich in een realistische setting afspeelt komen kinderen en/of jongeren aan bod in meerdere of mindere mate.
 
@evenkijken Je haat minderjarigen in een verhaal tout court, ongeacht wat hun personage inhoudt ? Dus kinderen en/of jongeren mogen zelfs niet in beeld komen ? Ik hoop van niet eerlijk gezegd. Ik vind dat dit toch veel over je zegt dan.
Veel zal natuurlijk afhangen van het onderwerp van je verhaal, maar in nagenoeg elk verhaal hier op de site dat zich in een realistische setting afspeelt komen kinderen en/of jongeren aan bod in meerdere of mindere mate.
Ik vind verhalen over minderjarigen gewoon niet leuk. Omdat luiers voor mij vooral sexueel zijn. Daarom vind ik de combinatie niet fijn. Dat is persoonlijk. Ongeacht wat hun personage inhoud. Ik zelf wil zulke dingen zoveel mogenlijk gescheiden houden. Dit is wel voor mij persoonlijk. Ik ga niet openlijk over andere oordelen.

Realistische setting? Ligt erg aan het verhaal. Denk ik. Verhalen die zich bij een meester of meesteres afspelen komen geen kinderen voor. En er zijn veel verhalen waar dat dus ook niet gebeurd. Die vind ik fijn om te lezen. Moet ik ook bijvertellen ik lees vooral de 18/16+ verhalen op dit forum.
 
trigger/content warnings lijken me zovizo een must, en zorg zeker dat je geen illegale handelingen gaat promoten of in een positief daglicht gaat stellen, maar of er echt regels zijn weet ik eigenlijk niet
 

hiawatha

Toplid
Er zijn echt regels maar die staan nergens vastgelegd. Er is ook al verschillende keren gevraagd om ze ergens vast te leggen, maar dat is nooit gebeurd.

Mijn tip, blijf weg van controversiele onderwerpen als je niet het risico wilt lopen dat je verhaal verwijderd word. En houd zelf een kopie bij, dat je niet al je schrijfwerk kwijt bent als het wél verwijderd word.
 

Daddy777

Pb zondermeer altijd welkom...
Kan iemand mij helpen? Ik ben op zoek. Naar de regels omtrend verhalen, Ik heb een paar ideen voor verhalen. Maar ik weet niet wat wel en niet mag.

Het voor de hand liggende natuurlijk(minderjarige ect..). Maar ook of er andere onderwerpen taboo zijn. Of het er aan ligt hoe je er mee omgaat.
Ik was namelijk van plan een verhaal te schrijven die begint met verkrachting. Maar dat de persoon/personen. Bij wie dit gebeurd. Het langzaam leuk beginnen te vinden en het fijn vinden. Dit is een 18+ Verhaal. En alle personen erin zijn volwassen. (25-27 jaar)

Als dit niet de goede plek is om dit te vragen hoor ik het graag.
Hey...
Voor mij geldt de zelfde vraag...
Het lijkt mij ook leuk en ondeugend om mijn zelf geschreven verhaal (lijkt wel op jouw verhaal ) hier te posten.
 

Mr.Nobody

No one knows…
Forumleiding
Hey...
Voor mij geldt de zelfde vraag...
Het lijkt mij ook leuk en ondeugend om mijn zelf geschreven verhaal (lijkt wel op jouw verhaal ) hier te posten.
@Daddy777

Zoekt en gij zult vinden…


Er bestaan ook ongeschreven regels, die vind je binnen het gezonde verstand natuurlijk.
Als je zelf dingen wilt schrijven waar je twijfels aan hebt of het passend is, dan kan je jezelf dat nogmaals afvragen of je het dan wel moet schrijven?

Ook kan je altijd verwoorden hoe en waar je verhaal over gaat (intro/voorwoord) voor dat mensen verder lezen.


Als je echt twijfelt aan je eigen verhaal, kan je het altijd middels Pm door een ander laten lezen en controleren of het geschikt is voor publicatie.


Kan je geschreven verhaal gewoon echt niet,,, dan merk je dat wel aan de reacties van andere personen waarop je kan besluiten af te zien van publicatie.


Hopelijk kan je hier iets mee!


Mvg.
Mr.Nobody :cool:
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Timluierboy Weet iemand waar ik die kan halen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
sissy_naomi Weet iemand welke luier dit is? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
DL013 Weet iemand waar ik maat L molicare slip maxi blauwe plastic buitenlaag Luiers 14
A Weet iemand hoe je zelf een luier kan maken Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 23
Joepje Hallo weet iemand dit? Algemeen 5
broekie Is er iemand die weet van je plastic broekje liefhebberij? Plastic broekjes liefhebbers 101
Ilikemydiaper Weet iemand van je geheim? En hoe is dit. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 53
pampervuller Ik ben vandaag en morgen in Ouddorp, weet iemand een goed restaurant? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
spruitje77 Weet iemand waar underjams worden verkocht? Pub 9
L Luiers kopen in Engeland. Weet iemand waar dat kan? Winkels 6
G weet iemand een straf of beloning met luiers. Tiener Baby's / Luierliefhebbers 1
Baby Charlotte weet iemand welke winkels leveren via kiala? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
M Weet iemand fotos van vrouwen die in een trunpakje plassen/ poepen? 16+ Board 7
Daddy777 Wie weet het ook nog? Vandaag mijn eerste keer buitenshuis geplast. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
J Gezocht: leuke luierdate - en wie weet nog wel meer Contact advertenties 7
L *Dames* lees mijn leuke ad en wie weet onstaat er iets leuks ;) (omgeving zuid-holland) Contact advertenties 1
Tommy76 Wie weet raad Pub 2
slaaf.johannes ja ik weet het er zijn al zoveel Contact advertenties 2
A Kan het zijn dat je mensen die abdl zijn kent zonder dat je dat weet? Algemeen 93
mickey Ik heet spiegelei maar weet niet waarom Voorstellen 6
Bloemetje Wie weet welk merk en model luier dit is? VVV 17
Albert Dumblydore Hallo! Weet je wel wie ik ben? Voorstellen 45
LuierN Chatten en wie weet meeten Contact advertenties 0
L Wie weet! Contact advertenties 1
L nieuw maar weet wel wat ik zoek Voorstellen 24
D Wie weet ervan ? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 58
L Ja ik weet niet hoe ik dit moet noem me maar oké Voorstellen 23
Limbonees Wie weet veel van Facebook ? Pub 3
Kleine Gruffalo Gruffalo 3.0? Wie weet word ik nog mijn grootste vriend? Voorstellen 12
olibol004 welk excuus wordt er gebruikt als partner niet weet van abdl gebeuren? VVV 10
Little Endy rompers en (uiteenlopende) maten? Kleding 12
RuudL1993 hoe weet je welke maat Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
petersbaby Ik weet niet of dit hier hoort 16+ Board 2
broekie Waneer is jouw voorliefde voor plastic broekjes begonnen en weet je nog hoe? Plastic broekjes liefhebbers 60
K verhaal, hier op het forum, maar ik weet niet meer hoe het noemde...? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
diaperdrenthe hoe weet je het dat je een ouder bent? Algemeen 10
Ares Weet google of jij een luierfetisj hebt? Pub 22
diaperdrenthe this kerst! zo als je dat maar even weet Pub 13
stefanbosje Alle Sites Die Ik Weet Voor Filmpjes :) AB/DL Filmpjes 20
adidaslover Wie weet er leuke luier links??? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
luiers zijn lekker Wie weet of de Tena Slip Maxi maat Medium nog een plastic buitenkant heeft Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 18
gioman ik ben tijdelijk weg (weet niet waar het hoort) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 7
T Ik ben gesnapt weet nie wat ik moet Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 18
slaaf.johannes ik weet niet waar ik dit onder moed zetten. Pub 8
A Wie weet...? moderator talk 0
D Iemand ontmoeten voor een leuke wandeling? Belgisch Limburg Contact advertenties 0
B iemand zin in leuk contact? Contact advertenties 20
Roofertje Heeft iemand ervaring met Ab-versand/BigKiddyfee? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
S Kent iemand dit luiermerk? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 20
Lovelife dl Iemand uit de streek van Waregem ? Contact advertenties 6
Similar threads


















































Bovenaan