A.V.O.T.

Wat vind je van dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 2 20,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 2 20,0%
  • 8

    Stemmen: 5 50,0%
  • 9

    Stemmen: 0 0,0%
  • 10

    Stemmen: 1 10,0%

  • Totaal stemmers
    10

Star-Angel

I'm magical inside, just a reason to smile
A.V.O.T.
Alien van onze Toekomst

Basis gedachte verhaal
Alien die eruit ziet als een 12 jarige jongen, verliest door een ongeluk in de ruimte het bewustzijn en beland in het verleden. (ons tijdperk) Daar komt ie achter dat zijn schip beschadigd is en dat ie niet terug kan naar zijn tijd voordat ie het gerepareerd heeft. De aarde zoals hij kent ziet er totaal anders uit en naar zijn gevoel voelt de aarde nu een stuk leger.

In zijn zoektocht naar materiaal om zijn schip te repareren stuit hij op één groot probleem. De volwassenen, in zijn tijdperk waren ze gewend aan meerdere rassen die op hun planeet woonde en werkte. Maar in dit tijdperk weten ze nog niet over het bestaan van aliens. Omdat Dylan over het algemeen wel uit ziet als een mensen kind, wordt hij ook zo behandeld. Met alle problemen van dien.

Dylan zal moeten leren om voorzichtig te zijn met het showen van zijn technologie en het feit dat hij niet een mens is.


•••••••••••••

Hoofdstuk 1 • Een vroege bestemming

Het was vroeg in de ochtend toen Dylan Rika langzamerhand zijn ogen met enige moeite opendeed. Hij keek met een blanke blik naar voren, terwijl hij een paar keer met zijn ogen knipperde om scherper te zien. Dit omdat zijn gezichtsveld nog erg wazig was.

Hij probeerde terwijl ie op de grond van zijn schip lag, na te denken of zijn laatste herinneringen wel echt waren. Naar zijn gevoel was dat namelijk niet zo, maar als dat zo was dacht ie waarom doet m’n lichaam dan zo zeer en waarom lig ik op de vloer? Uiteindelijk stelde zijn ogen zich scherp en paste ze zich aan op de omgeving waarin hij zich bevond. Naar zijn schrik zag hij dat zijn droom eigenlijk werkelijkheid was.

Vanuit zijn ooghoeken zag hij dat zijn cockpit gevuld was met rook. Twee glazen computer schermen waren gesprongen en gedeelte van het glas lag verspreid over een ander computer paneel en over de grond waar hij op lag, twee andere schermen gaven de standaard rode noodverlichting aan en een paar andere gaven informatie aan over het schip en zijn omgeving. Een paar holografische schermen stonden ook nog aan en zoals gezegd kwam er rook uit een paar panelen aan de zijkant, met zo nu een dan een flits van elektriciteit dat afkomstig was van een paar kapotte kabels en schermen.
“Wat is er gebeurd”, zei hij met een zachte stem, terwijl hij zichzelf probeerde op te rapen van de grond.

Een minuut ging voorbij, voordat Dylan echt helemaal doorhad dat ie nog in de cockpit van zijn shuttle zat. “Oef”, zei ie stilletjes terwijl ie moeizaam via de stoel probeerde om op zijn twee benen te staan. “Computer”, zei Dylan met een zachte stem, terwijl ie z’n gewicht verplaatste van de stoel naar de computerpaneel die ervoor stond. “Status...”, zei ie zachtjes.

De computer van zijn shuttle reageerde op zijn stem met de hare. “hoofdmoteren zijn voor 21% beschadigd,
steunmoteren zijn volledig functioneel,
onzichtbaarheidschild is onbeschadigd en is actief,
wapens zijn voor 13% beschadigd,
de romp is voor 19% beschadigd aan de voorkant,
schilden zijn voor 80% beschadigd,
leefsysteem is onbeschadigd en actief,
sensoren aan de buitenkant zijn voor 30% beschadigd,
sensoren binnen de shuttle Arial 2 zijn onbeschadigd en actief,
communicatiesysteem is onbeschadigd,
replicatie systeem is onbeschadigd,
hoofdcomputer is voor 12% beschadigd en wordt gerepareerd,
.....
” Was de antwoord die de computer gaf aan mij.

“Pfff...”, Zei Dylan met een zachte stem, die met enige moeite ging zitten op de stoel die achter het computerpaneel stond waar hij voorheen op geleund had. “Waar zijn we?”, was zijn volgende vraag aan de computer, terwijl hij op antwoord wachtte. Tikte hij op het paneel wat voor hem stond, hierop riep hij enige informatie op over de exacte schade van zijn schip.
Na een paar seconden gaf de computer eindelijk antwoord op zijn tweede vraag. “Huidige locatie is de Aarde, Europa continent, Nederland, provincie Utrecht, Houten... verdere informatie is niet beschikbaar... ”, was de reactie van de computer.

Dylan was best wel verbaasd met dat antwoord, als ie op de aarde was gecrasht. Waarom waren er dan geen mensen van het hoofdkwartier hem komen helpen, waarom hadden ze hem niet voor de crash gestopt. Die gedachte was naar zijn mening erg vreemd. Dat kan niet kloppen dacht ie, maar hij wist dan ook nog niet dat de computer wel degelijk gelijk had wat betreft zijn locatie. De tijd waarin hij zich bevond echter was het enige wat niet klopte, maar daar zou hij snel genoeg achter komen.

“Hmm... oke, computer open een kanaal met het hoofdkwartier.” Zei Dylan met een wat krachtigere stem.

“Kanaal open...”, zei de computer met de vrouwelijke stem die het had gekregen.

“Dit is Dylan Rika voor hoofdkwartier, ik ben met mijn schip in de buurt van Utrecht gecrasht. Ik heb zowel medische als technische hulp nodig.”, zei ie terwijl hij een icoontje aantikte op zijn paneel.

“... ... ... ...”, Maar Dylan kreeg na een minuut of twee nog geen enkele reactie terug. “Wat is dit?”, zei Dylan tegen zichzelf. “Computer je zei dat de communicatiesysteem werkte.”

“Communicatie systeem is onbeschadigd en werkt naar behoren.”, Was haar reactie tegen hem.

“Waarom krijg ik dan geen reactie terug van het hoofdkwartier?”, Vroeg Dylan aan haar, terwijl ie verbaasd naar zijn scherm keek.

“Er is tot nu toe geen enkele communicatie binnengekomen.”, Zei ze met de koele stem die ze had sinds de dag dat ze was gemaakt.

“Reden?”, Vroeg Dylan met een wat meer verbaasde stem.

“Onbekend...”, was haar antwoord. “Wat??”, als reactie op haar antwoord tikte hij snel een paar dingen in op zijn paneel en deed een scan van de wijde omgeving van zijn huidige locatie tot aan de maan. Al gauw kwam er een antwoord uit op zijn computerpaneel die hem totaal niet beviel. Vanaf zijn huidige locatie tot aan de maan, was geen enkele vorm van de standaard communicatiesignalen aanwezig. Dat was nog niet het ergste wat hij las, want de computer gaf ook aan dat er geen ruimtestation boven de aarde was. Nog maar niet te spreken over de ruimte scheepsbouw, de talloze ruimteschepen of de gebouwen en koepels die de steden vormde op de maan.

“Dit kan niet...”, was zijn enige antwoord terwijl hij geschrokken nog steeds keek naar de computerpaneel. Wat is er aan de hand? vroeg hij zichzelf in enige paniek. Maar toen las hij ook de gegevens die hij ontving over de steden op de wereld.

Wat hij op zijn scherm nog meer las was dat er naast de dierlijke levensvormen er alleen maar mensen op de aarde waren. Er was geen enkele andere buitenaards levensvorm te vinden dan dat van hemzelf. Toen begon langzamerhand de vraag in zijn hoofd te vormen die tevens ook zijn antwoord zou worden. “Computer wat is de datum van vandaag?”

Één seconde ging voorbij, voordat de computer hem een antwoord gaf. “De datum van vandaag is 13 juli 2013...”, klonk het met de vrouwelijke stem.

“Wat!!!!”, Zei Dylan tot zijn schrik.

Wordt vervolgd...
 

Star-Angel

I'm magical inside, just a reason to smile
Bedankt voor de reactie.

Ben momenteel bezig met het tweede hoofdstuk van mijn verhaal. Zit nog over een paar punten te denken voordat ik hem verder schrijf en hier publiekelijk maak.
 

Star-Angel

I'm magical inside, just a reason to smile
Hoofdstuk 2 • Een lading vol ontdekkingen

“Computer bevestig de datum van vandaag.” Zei Dylan met enige schrik in zijn stem.

“De datum van vandaag is 13 juli 2013, 07:00 uur om precies te zijn.”, zei de boordcomputer voor de tweede maal met haar nonchalante vrouwelijke stem.

“Hoe kan dat?”, zei Dylan zachtjes terwijl hij voor zich uit keek naar de holografische scherm voor zijn neus. “Het zou vandaag 23 september 2341 moeten zijn...”, zei ie zachtjes terwijl hij naar informatie zocht op zijn scherm.

Op zijn scherm zag hij echter alleen de sensor gegevens die gemaakt was tijdens zijn vlucht naar de Aarde. De opname van de sensors gegevens, begon vanaf het punt dat hij opsteeg van de grootste stad van de maan Lunar. Tot de punt dat hij samen met schip en al op de aarde was gecrasht.

Dylan liet een diepe zucht van angst en frustratie uit zijn longen komen, terwijl ie de gegevens bekeek. Zover hij zag was er tijdens de vlucht niet iets raars verschenen op zijn sensors. Nouja tot driederde van de vlucht. Tot zijn verbazing zag Dylan een piek verschijnen in de ionen aandrijving toen ie voorbij de ruimtestation vloog.

“Wat?!”, Zei Dylan met grote geschrokken ogen. Vanaf dat punt kon ie nog goed herinneren dat zijn ruimteschip begon te trillen. Destijds dacht hij er niks van, hooguit dat er wat mis was met de zwaartekrachtplaten van het schip. Maar het duurde niet lang voordat zijn schip steeds heftiger begon te schudden en hij het bewustzijn verloor, doordat hij zijn hoofd hard tegen de binnenwand van het schip stootte.

Wat hij nu duidelijk kon zien aan de gegevens, was dat hij door een soort ruimtescheur was gekomen die begon in zijn tijdperk en eindigde in deze. Als dat waar was, dacht hij. Dan zou ik door diezelfde scheur weer terug kunnen keren naar mijn eigen tijdperk. Maar wat Dylan vergat was da de sensors van zijn schip niet gemaakt was om dat soort scheuren in de ruimte te herkennen. Het duurde ook niet lang voordat hij zelf die conclusie trof zijn gedachte.

Dylan zuchtte weer is diep van frustratie en vroeg de computer maar voor een optie. “Computer is er een manier om een tijdscheur te herkennen waar men doorheen is gegaan?”, Zei Dylan terwijl ie keek naar de gegevens.

“Een tijdscheur is te herkennen door een wake die ie achterlaat door de scheur heen. Deze wake bestaat uit chroniton-deeltjes die afkomstig zijn van het punt waar de tijdscheur is ontstaan. Een tijdscheur is niet een natuurlijk verschijnsel en zal een korte periode open zijn.”, zei ze met de nonchalante stem die Dylan wel gewend was van haar.

“Chroniton...”, Zei Dylan zachtjes terwijl ie probeerde na te denken. “Dus ik moet zoeken naar chroniton-deeltjes... Computer kan je die herkennen met je sensors?”, Vroeg Dylan aan haar, terwijl ie omhoog keek alsof ie de antwoord uit de lucht verwachtte.
“Chroniton-deeltjes kan niet gevonden worden met de huidige instellingen, om dit te kunnen is er een Rail nodig.”, gaf ze als antwoord.

“Hebben we die?”, Vroeg Dylan aan haar. “Nee, maar de specificaties zijn wel aanwezig alleen de onderdelen niet.”

“Maak een lijst van deze onderdelen.”, Zei Dylan, maar voordat hij het überhaupt gezegd had. Verscheen er een lijst van onderdelen op de holografische scherm voor zijn neus als sub scherm.

“hmm... ah.. owja...”, Zei Dylan stilletjes terwijl hij de lijst doornam. “De meeste onderdelen zijn als het goed is wel te vinden hier op de Aarde...”, Zei Dylan zachtjes. “Enige is...”, Zei ie terwijl ie naar zijn reflectie keek van zichzelf. “Ik ben niet echt... helemaal menselijk.”

In zijn computerscherm staarde iemand terug die op de Aarde niet ouder geschat zou worden dan als een twaalfjarige jongen. Het was niet zijn blonde haar, blauwe ogen of zijn neus wat hem tot een buitenaards wezen maakte. Maar wel de bruine stippen die net onder de haarlijn van zijn hoofd begonnen en helemaal z’n weg baande naar zijn oren, nek, ruggengraat en vervolgens zijn armen en benen. Daarnaast had hij ook puntoren, die zoals je al kan raden begonnen met een punt bovenin.

Het enige wat niet zichtbaar was, was zijn bloed. Deze was niet zoals bij de mensen rood, maar donker blauw.

Als ie de onderdelen zou gaan halen, dacht ie bij zichzelf. Dan zal hij toch eerst zijn uiterlijk moeten veranderen, zodat ie niet zou opvallen tussen de mensen. Dylan keek voor een seconde omhoog om zo zijn gedachtes te laten bezinken.

“Computer...”, Begon Dylan te zeggen terwijl ie nog steeds naar boven keek. “Activeer de medisch holografisch noodsysteem.” Als reactie kreeg ie van haar alleen een soort klik geluid en begon er lichtjes te verschijnen in de achterruimte van de shuttle voordat er een holografische man verscheen.

Dylan was nog niet vergeten dat, voordat hij zich zou kunnen camoufleren en onder de mensen kon begeven. Dat hij eerst medische hulp nodig had, aangezien hij nog best veel pijn had in zijn lichaam door de crash.

“Hoe kan ik je van...”, Voordat de holografische man zijn zin kon afmaken zag ie al de ravage in het schip en hoe Dylan met veel moeite op zijn stoel zat. “Laat maar... kom ik breng je wel naar de ruimte achter zodat ik je kan behandelen.”

Dylan keek omhoog naar de menselijke hologram en knikte dat het goed was. Voordat ie wat kon zeggen of doen, pakte de hologram hem voorzichtig op van zijn stoel en sloeg Dylan zijn arm om hem heen. De man liep met hem naar de andere ruimte van zijn schip en legde hem neer op een soort medische bed. “Laten we de schade maar opnemen.”, Zei de hologram met een lachje naar hem op zijn patiënt wat meer gerust te stellen.

Hij pakte wat medische apparatuur en begon Dylan met één van de apparaatjes te scannen, om zo te zien wat voor schade hij had opgelopen tijdens de crash. “hmmm....”, Zei de hologram van tijd tot tijd, terwijl hij aan het scannen was. “Zo te zien heb je heel veel geluk gehad, je hebt een paar flinke kneuzingen en een paar wonden over je lichaam. Niks te diep of te ernstig anders dan vervelend, maar de meeste wonden en kneuzingen kan ik zo weer repareren.”

“Dat is mooi.”, Zei Dylan met een diepe zucht, terwijl de hologram met een paar andere apparaatjes bezig was zijn wonden te verhelpen. “Nadat je me opgelapt heb, wil je m’n uiterlijk aanpassen zodat ik voor een mens door kan gaan. We zitten namelijk vast in het verleden en we hebben spullen nodig voordat we terug naar de toekomst kunnen komen.” Zei Dylan, terwijl de hologram bezig was.

“Dat is goed, maar ik kan je er alleen eruit laten zien als een menselijk kind. Ik kan niks doen aan je lengte.”, Zei de hologram terwijl ie bezig was met de laatste paar wonden en kneuzingen.

“Ja is goed.”, Zei Dylan terwijl hij zijn ogen dicht deed en voor een paar seconden rust nam. Terwijl de hologram verder ging met zijn werk.

Wordt vervolgd...
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
Top ga zo door en je kan qua kwaliteit van het verhaal in de buurt komen van bv. Luna en haar papa daan. Maar dan moeten de kleine schrijf foutjes wel wegpoetsen.
 

Star-Angel

I'm magical inside, just a reason to smile
Thx allemaal, ik hoop van het weekend weer tijd te krijgen om het derde deel te schrijven.
 

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
ik zeg neem je tijd en maak er iets moois van weer. je hebt er talent voor. (en dat is iets dat ik niet snel zeg.)
 

Star-Angel

I'm magical inside, just a reason to smile
Thx, leerkrachten op mijn school zijn voornamelijk erg blij met mijn schrijfstijl.

Herschrijf meestal een stuk iets van 5 x totdat ik het zelf goed vind klinken in m'n hoofd.
 

Paddy

Superlid
dance ik dacht even te kijken wat A.v.o.t betekende, maar kwam vervolgens een mooi verhaal tegen !1
 

Star-Angel

I'm magical inside, just a reason to smile
Hey, lange tijd ben ik niet meer online geweest, maar ik zal zsm verder aan het verhaal werken.

Grappig genoeg heb ik de basis van m'n verhaal gebruikt voor mijn stageverslag. Maar goed ik zal binnenkort een nieuw deel uitbrengen. :)
 
Bovenaan