Nog niet klaar Baan met Benefits

Max1234

Superlid
Hallo allemaal. Ik had al een poosje een idee voor een nieuw verhaal in mijn hoofd. En ik heb het nu uitgeschreven. Ik hoop dat je ervan geniet. Laat maar weten wat je ervan vind. Vervolg komt eraan, dat is ook al grotendeels klaar.

Deel 1

Ruby is al een poosje aan het zoeken. Hij is sinds een paar maanden werkeloos. Tot voor kort werkte hij als vrachtwagen chauffeur. Maar daar moesten er 10 mensen weg. En hij was ook het haasje en werd ontslagen. Ruby krijgt nog wel een WW uitkering. Maar het leven is duur, nog even en hij kan zijn appartement niet meer betalen. Dus zoekt hij hard naar een baan. Niet alleen in de regio Tilburg , waar hij woont. Maar eigenlijk in het hele land.

Dan ziet hij een vreemde vacature. Bedrijf zoekt medewerkers voor juwelenhandel. De vacature beschrijft hoe je met juwelen gaat werken. Het is wat verder weg, regio Lelystad staat er. Maar er is de mogelijkheid om in een bedrijfs appartement te gaan wonen, als onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. De vacature sluit af met de volgende informatie. De sollicitatieprocedure is tijdsintensief. Maar je krijgt een vergoeding voor de tijd hieraan besteed.

Ruby vult een internet formulier in en stuurt zijn CV op.

Als snel komt er een reactie van dit bedrijf. Hij moet eerst een geheimhoudingsovereenkomst tekenen. Daarna nodigen ze hem uit voor een online sollicitatiegesprek. Daarin vertelt Ruby over zijn ervaringen. En hij stelt vragen over het bedrijf, daar komt niet een duidelijke reactie op. Na zijn online sollicitatiegesprek krijgt hij een email met bijlages.

Leuk dat je bij ons hebt gesolliciteerd. We willen graag verder met de sollicitatie procedure en als dit goed gaat, bieden we je snel een baan aan. Deze procedure gaat alsvolgt.

Kom komende maandag om 10 uur naar station Lelystad. We sturen je een taxi die je rechtstreeks naar ons bedrijf brengt. Neem identificatie mee, dat zullen we controleren. Verder hoef je niets mee te nemen naar dit gesprek, voor alles wordt gezorgd.

Je eerste gesprek is om ongeveer 11 uur. In de loop van de dag zal je ook diverse testen maken waarin we je handigheid, geheugen en IQ testen. En je zal een gesprek hebben bij HR en op de afdeling. Het kan zijn dat we na 1 dag nog niet alle testen hebben afgerond. Dan kan je een hotelkamer krijgen in ons eigen pand. En gaan we de volgende dag verder.

Er zijn wat veiligheidseisen. Je telefoon moet je inleveren bij binnenkomst. En je krijgt speciale bedrijfskleding aan, die iedereen hier draagt. Vanwege deze beperkingen en eisen vergoeden wij per sollicitatiedag 200 euro.

Gezondheid. Als onderdeel van dit sollicitatieproces zal ons medische personeel (de bedrijfs verpleegkundige / arts) je naakt zien. Mocht je dit niet willen, kom dan niet op gesprek. Vanwege de speciale veiligheidsvoorwaarden en bedrijfskleding is ook het toiletbezoek beperkt. We bieden elke sollicitant een luier / incontinentiemateriaal aan om ongelukjes te voorkomen. Mocht je deze weigeren en je moet van het toilet gebruikmaken tijdens een test of je krijgt een ongelukje, dan wordt het sollicitatieproces meteen gestopt en zal je niet worden aangenomen. Sollicitanten die kiezen voor een luier krijgen 50 euro extra vergoed per dag.

Ter voorbereiding heb je een keuze voor een kledingpakket. Hierin zit een jumpsuit, 2 rompers en 5 luiers. Dan kan je alvast wennen aan het gevoel van een luier. Als je op de dag van sollicitatie het jumpsuit, romper en luier draag, krijg je een extra 50 euro vergoed.

Als je niet instemt met deze voorwaarden, geef dat dan aan op de website. De procedure zal dan stoppen. Je krijgt wel 100 euro vergoed voor je moeite tot nu toe. Wel wijzen we je op je geheimhoudingsovereenkomst. Alles uit deze sollicitatie en email moet geheim blijven.

Onderaan de email is een link. Daarop kan Ruby de voorwaarden accepteren en bevestigen dat hij komt voor het gesprek. Hij denkt er een poosje over na. Maar dan komt de huisbaas weer langs, dreigen dat hij zijn achterstallige huur moet betalen. Dus hij denkt, ik heb geen keus en bevestigd de sollicitatie in de link. Daarna wordt nog gevraagd naar zijn kledingmaten. En het kledingpakket met de jumpsuit bevestigen. Ruby zegt overal ja op.

Max1234

Superlid
Deel 2

Het kledingpakket komt zaterdag binnen. Ruby pakt alles uit en probeert het aan. Eerst de luier. Er zit een instructie bij. Maar het plakken gaat niet geweldig. Ruby moet het verschillende keren proberen. Uiteindelijk krijgt hij de plakkers goed vast. Hij zit nog wat los maar wel goed. Dan de romper. Die is prima. Hij houdt de luier goed vast en geeft een geborgen gevoel. Ruby kijkt in de spiegel en geniet van het uitzicht. Dan de jumpsuit. Het is een spijker / denim jumpsuit. Eigenlijk een soort spijkerstof overall maar iets luxer. Het gaat aan de voorkant dicht met een rits. De mouwen en broekspijpen hebben aan het uiteinde een dikke boordrand. En in die boordrand zitten in elke mouw, 2 metalen oogjes. Ruby snapt niet waarvoor die zijn. Verder is het irritant dat deze jumpsuit geen broekzakken heeft. Er zit ook een dunne zomerjas bij. En zelfs die heeft geen zakken.

Ruby kijkt een uurtje tv in deze kleding. Hij probeert in de luier te plassen, dat gaat nog niet zo makkelijk. Hij moet wel plassen maar het komt er niet uit. Ruby besluit een pizza te bestellen bij Domino’s. Het is rond 6 uur, het is druk bij Domino’s het duurt nog wel een uur voordat die komt. Om 7 uur wordt er hard op de deur gebonsd. Hij was in slaap gevallen op de bank en schiet wakker. Lekker pizza denkt Ruby. Hij moet nog steeds plassen, nu nog wat meer.

Hij loopt snel naar de deur en doet die open. Voor de deur staat niet de pizza bezorger maar een boze huisbaas, Frank. Frank is groot, breed en dik. Hij heeft een oud shirt aan. Op zijn armen zie je verschillende tatoeages. Achter Frank staat zijn broek Henk, die is nog breder. Frank brult gelijk, hij stapt naar binnen, pakt Ruby bij zijn kleding beet en tilt hem van de grond aan zijn jumpsuit. Ruby ruikt meteen een sterke alcoholgeur. Frank brult: JIJ VUILE VIEZE PARASIET. JE MOET NU GAAN BETALEN VOOR JE APPARTEMENT. IK GA JE ANDERS HELEMAAL KAPOT MAKEN. Van schrik plast Ruby zijn complete blaas leeg. Hij voelt het gebeuren maar hij kan er niets aan veranderen. IK GEEF JE NU NOG EEN WEEK. ALS JE VOLGENDE WEEK NIET HEBT BETAALD. HENK WAT DOEN WE DAN? Henk stapt naar voren. Hij trekt uit zijn zak een vlindermes. Die draait eerst een paar rondjes in zijn hand, dan klapt die open. En hij laat die zien recht onder de neus van Ruby. Ik snij je ballen los van je lichaam sist hij. En dan snij ik je buik open zodat je darmen eruit vallen. Ruby is zo bang, zijn buik verkrampt helemaal. Zijn darmen slaan op hol. En na de plas, poept hij nu er alles uit. Zo vieze kakkerlak sist hij verder. Nu kan je nog in je broek poepen, volgende week poep je op de grond, totdat je doodbloed.

Frank laat Ruby lost. Ruby zakt op de grond, volledig verslagen door deze gebeurtenissen. Frank zakt op zijn knie-en en vraagt, is het nu duidelijk kakkerlak. Je gaat betalen anders verdwijn je uit het leven. Je tijd is op. Kom zegt hij, het stinkt hier naar poep. Hij staat op en samen met Henk lopen ze weg.

Ruby blijft verslagen op de grond liggen. De pizzabezorger komt 10 minuten later. Hij vraagt, gaat het goed. Ja zegt Ruby. Sorry, ik had een ongelukje. Zet je pizza maar neer, het komt goed met mij. De pizzabezorger kijkt wat bezorgt, zet de pizza op de grond en vertrekt snel. Ruby besluit om toch wat te doen. Met de volle luier staat hij op, pakt de pizza, gaat op de bank zitten en eet die al stinkend langzaam op.

Na de pizza komt hij overeind en gaat naar de badkamer. Hij maakt de jumpsuit los. Die is nog wonderbaarlijk schoon. Dan de romper. Zelfs die ziet er schoon uit. Alle poep en plas is mooi opgevangen in de luier. Hij gooit die luier in de vuilnisbak en wast zich schoon onder de douche. Hij besluit zich te verwennen en trekt een schone 2e luier aan. De romper en jumpsuit leg hij weg voor maandag.

Max1234

Superlid
Deel 3

Zondag doet Ruby niet veel. Hij is nog erg geschrokken van gisteren. Durft niet meer naar buiten te gaan. Hij doet ’s-morgens nog wel een luier aan. En dezelfde romper als gisteren. Maar blijft de hele dag op de bank hangen.

Om 5 uur komt er een paar whatsapps:

Hallo Ruby. Ben je al voorbereid voor het gesprek morgen? Wij wel, we kijken naar je uit. Heb je het schoudertasje gevonden met het treinkaartje in de doos? Die kan je morgen gebruiken om gratis te reizen. Er zit ook een cadeaubon in voor een lekker broodje en koffie of ander drinken op het NS station.

Je jumpsuit heeft een Apple Airtag tracker in de stof. Deze helpt ons om te zorgen dat de chauffeur precies weet hoelaat je aankomt op het station.

Je mag morgen alleen dit nieuwe tasje meenemen met je paspoort, sleutels, telefoon en iets kleins persoonlijks als dat nodig is. Het moet allemaal in de tas passen, meer bagage mag niet.

In de enveloppe zit ook een bagageslot / mini hangslot. Deze haal je morgenochtend voor je vertrek uit de verpakking. En die maak je dan bovenaan de rits van de jumpsuit vast aan de lusjes en de rits. Als je dat hebt gedaan (morgenochtend dus), maakt je een selfie en stuur je die terug. Is dit goed? Groeten, Christa

Ruby kijkt voor verbazing naar deze apps. Ten eerste wordt er echt goed voor hem gezorgd, een gratis reis met eten en drinken. En dan die tracker. Hij gaat naar de jumpsuit en voelt over de stof. Er zit een duidelijke bobbel onderaan de linkermouw. Daar zal die wel zitten. Hij doet zijn joggingpak uit en doet de jumpsuit weer aan. Dan trekt hij de rits dicht. Bovenaan de rits zitten er 2 extra lusjes, 1 links, 1 rechts. En de rits heeft ook een trekoogje. Hierdoor kan het bagageslot.

Ruby doet zijn jumpsuit weer uit en vouwt alles netjes op terwijl hij nadenkt over deze sollicitatie. Dit is echt maf. Hij legt de nieuwe romper en een schone luier bovenop de jumpsuit. En dan het schoudertasje met treinkaartje, etensbonnen en hangslotje. Verder heeft hij niets nodig.

Maandagochtend staat Ruby vroeg op. Hij doet de luier aan, dit gaan nu redelijk na het oefenen, de romper. Dan de jumpsuit. Hij denkt eerst, ben ik niets vergeten. Dan maakt hij het hangslotje vast door de lusjes en rits. Over de hele rits zit een ritsflap met klittenband. Ruby kijkt in de spiegel, het slotje is niet meer te zien. En De jumpsuit kan nu niet meer open. Nu de nieuwe jas aan en dan vertrekt Ruby naar het station. Als hij een half uur onderweg is komt er een whatsapp bericht. Hallo Ruby, we zien dat je onderweg bent. Stuur je de selfie met het bagageslot? Ruby vouwt de flap een beetje open en stuurt de selfie. Christ reageert, sorry ik kan het niet goed zien. Kan je iets meer inzoomen. Ruby maakt de flap verder open en stuurt nog 3 foto’s. Christa antwoord nu, dit ziet er goed uit. De chauffeur is onderweg.

Net na 10 uur komt Ruby aan op het station. Al snel komt er een Mercedesbusje aanrijden. Alle ramen aan de achterkant zijn geblindeerd, Ruby kan er niet inkijken. De chauffeur herkent de sollicitant aan de jumpsuit. De chauffeur drukt op een knopje en laat de schuifdeur aan de zijkant open schuiven. Ben jij Ruby, vraagt hij. Hij controleert mijn paspoort. Geef je tasje maar. Hij pakt mijn tasje aan en doet deze in een stalen doosje. Daarna mag Ruby in de bus stappen. Er is veel ruimte in de bus, er zijn slechts 2 stoelen achterin. De chauffeur stapt er ook in en doet de deur achter zich dicht. Doe je jas maar uit en ga maar zitten.

De chauffeur wijst mij op een stoel om te gaan zitten. Ik zie er meerdere veiligheidsgordels omheen en er hangt er 1 midden aan de zetel, vooraan. We hebben een speciale gordel in deze bus zegt hij. Sommige dames vinden een schoudergordel niet fijn, daarom hebben wij een modern systeem. Hij pakt de gordel tussen mijn benen, doet die omhoog naar mijn navel en maakt er 2 korte heupgordels aan vast. Dan trekt hij over mijn rechterschouder nog een gordel omlaag en maakt deze vast aan het verbindingspunt in het midden. En als laatste een gordel over mijn linkerschouder. Het geheel is als een 5 puntsgordel zoals je die in een kinderstoel ziet. Of een rally auto. Gelukkig zitten alle gordels redelijk los, ik kan mij goed bewegen.

Zo en dan nu voor de entertainment en hij geeft mij 3D headset aan. Zet die maar op zegt de chauffeur. Hij helpt mij met de headset. Er is een beeld van grote bergen met groene bomen. Dan zegt hij, ik zet zo de koptelefoon op je hoofd. Mag je lekker film kijken tijdens de rit. Hij zet de koptelefoon bij Ruby op. En zet direct de film aan, Ice Age 5. Ruby ziet alleen de film, verder niets meer.

De chauffeur is klaar met de voorbereiding. Zo klaar voor de sollicitatie van je leven, zegt hij. Hij gaat achter stuur zitten en start de motor. Als hij wegrijd drukt hij op een knop van de stoel, deze kantelt langzaam achterover terwijl de gordels wat vaster worden aangetrokken. Ruby komt steeds vaster in de stoel te liggen totdat hij stevig tegen de rugleuning aan drukt. Over zijn enkels zit ook een band, die trekt ook vaster waardoor zijn benen er niet vanaf kunnen vallen. Doordat hij al in de film zit, heeft hij het niet zo in de gaten. Alleen zijn blaas doet nu wat pijn. Ruby denkt, laat maar lopen die plas en plast zijn luier vol.

Ruby weet er niets van maar de chauffeur brengt hem naar de Noordoostpolder. Daar, waar heel weinig mensen wonen, staat het bedrijf waar Ruby heeft gesolliciteerd. Als ze aankomen moet de chauffeur eerst door een strenge toegangscontrole. Er zijn 2 slagbomen, een grote barrière die een vrachtwagen kan tegenhouden. En vervolgens een grote stalen deur. De maximum beveiligde gevangenis ziet er ongeveer hetzelfde uit.

Als ze binnen zijn in de garage parkeert de chauffeur de bus achteruit tegen een dockshelter aan. Hij maakt elektronisch de achterdeur open en er komt een collega de bus in. Ze maakt van de zijkant van de stoel 2 hoezen los. Er zitten wielen onder, de stoel waar Ruby in zit is eigenlijk een stevige rolstoel met dikke banden. Ze maakt samen met de chauffeur de banden los van de rolstoel en rijd deze achteruit uit de bus. Ruby heeft niet in de gaten, die kijkt nog naar de film. Ze rijd de rolstoel door een brede gang naar de medische post.

Bovenaan