Nog niet klaar Broertjes Pamper

Hoe goed is dit verhaal?

• 1

Stemmen: 0 0,0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

Stemmen: 1 20,0%
  • 6

• 7

• 8

• 9

Stemmen: 2 40,0%
  • 10

Stemmen: 2 40,0%

• Totaal stemmers
    5

vanbartjes

Toplid
Zou er nog eens een vervolg komen van dit verhaal? Vind het echt een leuk verhaal.

Laatst bewerkt:

YoloE

Superlid
Hoofdstuk 4

De week begon zwaar. Iedere keer als ik mijn natte luier om had, voelde ik me ineens weer acht jaar jong in plaats van een grote jongen. Soms wilde ik hem stiekem uitdoen, alsof ik zo mijn trots kon bewaren. Maar tegelijk… er was iets geruststellends aan het weten dat mama of papa altijd voor me klaarstonden.

Na het eten mochten we nog even tv kijken en daarna zei mijn moeder. Tijd om naar bed te gaan. Ik moest mijn moeder volgen naar de badkamer en ze zei: kom hier en tilde me op de commode die tot voor kort nog voor mijn broertje werd gebruikt om zijn luier op te verschonen. Moet je nog plassen? Vroeg ze. Ik knikte. Ze zei: ga maar liggen. Ik ging liggen en ze trok mijn shirt over mijn hoofd. Nu lag ik daar in alleen een pamper ze deed hem open en tilde me van de commode af. Ze zei: ga maar plassen. Ik liep snel naar de wc en deed een plas. Ik liep terug en ze tilde me weer op de commode. Ze maakte mijn voorkant schoon met billendoekjes en poederde mijn luiergebied in met talkpoeder. Daarna pakte ze een schone pamper en zei mijn moeder: trek je voeten maar in. Ik deed dit en voelde de luier onder mijn billen terecht komen. Ze vouwde de luier dicht en zo werd ik geluierd voor de nacht. Ze pakte mijn pyjama en deed me deze aan.
Ik voelde me ongemakkelijk, groot genoeg om dit niet nodig te hebben, toch voelde ik ineens een warme gloed van veiligheid. De luier maakte me tegelijkertijd beschaamd én opgelucht. Ze bracht me naar bed en stopte me lekker onder de dekens en gaf me een kus op mijn hoofd. “Zo, slapen maar, grote jongen,” zei ze glimlachend.

Die nacht lag ik in bed en dacht: “Ik voel me te groot voor dit… maar het voelt ook een beetje fijn.” Ik draaide me om, de zachte luier drukte tegen me aan, en ik viel rustig in slaap.

De volgende ochtend werd ik wakker. Ik bleef nog even liggen en was me heel erg bewust van mijn positie. Ik had net als mijn broertje met een luier om geslapen. Waar ik hem af en toe mee plaagde omdat ik vond dat een luier voor baby's was. Nu lag ik zelf in bed met een luier om en om eerlijk te zijn lag dat heel comfortabel. Het gaf me een veilig en vertrouwd gevoel. Ik kon me natuurlijk niet meer herinneren hoe het was om een luier te dragen tot gisteren. Maar hoe langer ik hem droeg hoe minder erg ik het ging vinden.
Net op dat moment kwam mijn moeder binnenlopen ze haalde de dekens van me af en zei dat ik uit bed moest komen. Ze voelde aan mijn luier en voelde dat deze nog droog was. Ze zei: moet je plassen, ik knikte nee.

Tijdens het eten ging het gewoon weer over koetjes en kalfjes. Alsof er niks veranderd was. Mijn broertje had wel in bed geplast vannacht maar voor het eerst maakte ik daar geen opmerking over.
We gingen spelen en na een uurtje merkte ik dat ik moest plassen. Liep ik naar mijn moeder toe om het te vertellen en ze nam me mee naar boven. Daar tilde ze me weer op de commode en deed mijn luier af. Daarna tilde ze me van de commode af en mocht ik op de wc plassen. Eenmaal uit geplast kwam ik van de wc af gaf mijn moeder me een compliment en tilde mijn moeder me weer op de commode waarna ze me schoonveegde met billendoekjes en weer poederde met talkpoeder waarna ik weer een schone luier om kreeg. Ik voelde me hier zo klein. Echt alsof ik weer een peuter was pas net aan het bewijzen was dat hij zelf op de wc kon plassen. Ik voelde me aan de ene kant heel klein, maar ook heel erg bemind. Mijn moeder deed het met zoveel liefde. Dit gaf me een heel fijn gevoel.

De rest van de dag kwam er een vriendje spelen en ik vergat helemaal dat ik een luier om had. En ik vond het ook helemaal niet meer zo hinderlijk.
De dag vloog voorbij en voor ik het wist was het alweer tijd voor hem om te gaan.

Mijn moeder was aan het koken en ik moest nu weer nodig plassen. Ik zei dit tegen mijn moeder en ze zei: even wachten. Als het eten klaar is kom ik je helpen en dan gaan we daarna eten. Ik liep naar boven en wilde even gaan spelen met de lego. Maar toen ik voor de speelgoedkast stond hield ik het niet meer en plaste in mijn luier. Ik voelde me nu echt heel klein. Ik had nu echt als een kleine peuter in mijn broek geplast terwijl dit niet de bedoeling was. Ik begon maar te bouwen aan mijn legobouwwerk en toen het eten klaar was kwam mijn moeder me halen. Ze zei: kom, dan help ik je even. Dan kunnen we daarna gaan eten. Ik durfde niet te zeggen dat ik geplast had en besloot het haar zelf te laten ontdekken.
We liepen naar de badkamer waar ze me weer op de commode tilde en toen ze mijn broek op mijn knieen trok zei ze: oh sorry jongen. Ik had even met je mee moeten gaan. Ik zei niks. Het geeft niet jongen zei ze terwijl ze de plakstrips los maakte en mijn luiergebied schoonveegde met billendoekjes. Ze poederde mijn luiergebied weer in en pakte een schone luier van de plank. Ze duwde mijn billen van de commode af en schoof de luier er onder. Ze vouwde de luier dicht en maakte de plakstrips vast waarna ze mijn broek weer aandeed en me van de commode af tilde. Maar voor ze me neerzette gaf ze me een dikke knuffel en zei: ik ben heel trots op je en hou echt heel veel van je. Ik sloeg mijn armen om haar heen en voelde me nog nooit zo geliefd.
Ze zette me neer en zei: kom we gaan eten.

Aan tafel hoorde ik er niemand over.

Na het eten mochten we weer even tv kijken en daarna zei mijn moeder. Tijd om naar bed te gaan. Ik moest mijn moeder volgen naar de badkamer en mijn moeder tilde me weer op de commode. Moet je nog plassen? Vroeg ze weer. Ik knikte. Ze zei: nou kom. Ik ging liggen en ze trok mijn shirt over mijn hoofd en mijn broek uit. Nu lag ik daar weer in alleen een pamper, ze deed hem open en tilde me van de commode af. Het werd een bekend riedeltje. Ik liep snel naar de wc en deed een plas. Ik liep terug en ze tilde me weer op de commode. Ze maakte mijn luiergebied weer schoon met billendoekjes en poederde deze weer in met talkpoeder. Daarna pakte ze een schone pamper en zonder dat mijn moeder wat hoefde te zeggen trok ik mijn voeten in om de luier onder me te ontvangen. Ik voelde de luier onder mijn billen terecht komen. Ze vouwde de luier dicht en zo werd ik geluierd voor de nacht. Ze pakte mijn pyjama en deed me deze aan. Het werd een vertrouwd proces en ik voelde de liefde waarmee mijn moeder het deed. Mijn moeder tilde me van de commode af en gaf me weer een knuffel en zei: wat wordt je snel groot.
Met mij in mijn armen droeg ze me naar bed en legde me onder de dekens en gaf me een dikke kus.
Slaap lekker lieverd zei ze en ze deed het licht van mijn slaapkamerdeur dicht.

YoloE

Superlid
Hoofdstuk 5

De ochtend was aangebroken. Ik werd wakker en voelde direct weer de luier om mijn billen zitten.
Vandaag was de derde dag van de straf. Als ik vandaag droog zou blijven hoef ik geen luier meer om.
Mijn broertje had de afgelopen dagen geen ongelukjes gehad dus het was absoluut niet stoer om nu als enige in huis overdag een luier om te hebben. Ondanks dat ik het absoluut niet als vervelend heb ervaren de afgelopen dagen nam ik mezelf voor dat ik goed mijn best ging doen om na vandaag weer zonder luier naar de wc te mogen.
Mijn moeder kwam me weer wakker maken en haalde de deken van me en zei: wakker worden. En voelde direct weer aan mijn luier.
Ze constateerde dat die nog droog was en vroeg of ik naar de wc moest waarop ik weer met mijn hoofd schudde.
Ze zei: alleen vandaag nog, daarna mag je weer gewoon een onderbroek aan.
Het spijt me dat we dit doen, maar ik denk wel dat het je broertje helpt om zindelijk te blijven.
Hij kijkt zo erg naar je op. Nu jij een luier draagt is hij iedere keer zo blij als hij de wc gehaald heeft.
Je bent een echte grote broer.
Kom, dan gaan we eten zei ze.

Tijdens het ontbijt praatte we weer rustig over koetjes en kalfjes. Na het eten ging ik een kasteel bouwen met lego en Erik met de duplo. Na een uurtje kwam mijn moeder langs met wat fruit en limonade. Alle lego en duplo werd uit de kast gehaald en het werd een waar oud historisch dorp. We werkten goed samen, maar op een gegeven moment werd Erik wel heel stil. Hij begon een beetje te snikken en ik vroeg hem wat er was.
Hij zei: niks. Toen zag ik de natte plek in zijn broek. Ik zei: heb je in je broek geplast? Hij begon te huilen.
Ik zei: zal ik je helpen? Als we snel even een droge broek aan doen dan merkt mama het niet. En zo gingen we samen heel stilletjes naar de kamer van Erik. We pakte een schone onderbroek en een schone broek uit de kast en begon zich om te kleden.
Maar net op dat moment kwam mama binnen.
Wat zijn jullie aan het doen? vroeg ze.
Nu begon Erik echt te huilen. Ik gaf hem een dikke knuffel en zei: hij heeft een ongelukje gehad.
Ze zei: dat geeft toch niet Erik. Dan doen we toch gewoon weer een luier om. Proberen we het later weer opnieuw.
Ik vond het nu maar een stomme regel. 3 dagen een droge luier voor hij het weer mag proberen. Hij was zo goed bezig.
Ik zei: maar hij was zo goed bezig.
Mama zei: ja, maar pas 3 dagen en als hij het maar 3 dagen droog kan houden moet hij misschien toch nog wat langer met een luier om oefenen.
Je kent de regels. Pas na 3 dagen zonder ongelukjes mag de luier weer uit. En na een ongelukje beginnen we gewoon weer opnieuw.
Anders blijf ik wassen.
Kom Erik, dan ga ik je verschonen zei mama. Nee zei Erik.
Toen vroeg ik aan Erik: zal ik het doen? Erik knikte. Mama zei: oke, ik kom zo wel kijken en liep weg.
Hoe lief ik mama ook vind, die regel ben ik het nog steeds niet mee eens. Arme Erik.
IK liep met hem naar de commode in de badkamer en het lukte me net om hem erop te zetten.
Ik deed zijn broek naar beneden en deed zijn omderbroek ook uit. Ik veegde zijn luiergebied schoon met billendoekjes, poederde het in met talkpoeder en pakte een schone luier. Net zoals mama de laatste dagen bij mij had gedaan. Toen vouwde ik de luier open en tilde zijn benen een beetje van de commode af en deed hem zijn luier om. Ik hielp hem weer met zijn broek aan doen en al die tijd bleef Erik rustig zitten.
De tranen stonden nog steeds in zijn ogen. Ik liet hem van de commode af springen en gaf hem nog een keer een dikke knuffel.
Ik zei: ik vind het zo vervelend voor je.
Nu ben ik zo meteen weer de enige die een luier draagt zei hij jammerend.
Maar vandaag niet zei ik en ik liet hem de uitstekende rand van mijn luier zien.
Kom dan gaan we verder spelen

Laatst bewerkt:

Paddy

Superlid
Hij heeft een natte broek, wat doet denken dat hij zonder luier loopt. Maar verderop gaat de natte luier af. Heb ik het dan verkeerd gelezen?

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
P Lukt me niet om in pamper te plassen. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 22
serial Pamper afmetingen spreadsheet? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
diaperdrenthe Welke pamper is dit Pub 12
plassertje Natte pamper Pub 2
Pamper - Konijntje Ik ben Pamper-Konijntje ,29j, nieuw hier. België/ Turnhout Voorstellen 27
Pamperslove Zoek een pamper vriendje Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 38
P wat hebben jullie aan om te slapen? VVV 486
bilie Pamper om voor meerdere dagen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
B Wandelen in luier (pamper) en t-shirt Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 64
S thuiszorg komt de pamper aandoen Pub 36
Nickdl Pamper maat 7 Luiers 14
Velvet_Noctis Verhaal Klaar Ik Mag bij de Buurvrouw een Pamper Dragen I 405
H Op zoek naar luier die op Pampers lijkt Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
P Hoe leer ik plassen in pamper Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
B Pamper omdoen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
S OM tegen foutparkeerder: "U had maar een pamper moeten aantrekken" Pub 15
P Pamper aandoen bij iemand anders ? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Easy-Ryder Tena Flex met een Pamper Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 0
S Japanse pamper verschoont je tijdens slaap Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 15
Easy-Ryder tape met pamper beer erop Luiers 6
adidaslover pamper loop schijndel Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
piessebed pamper gelekt AB/DL Fotos 3
J Wat vinden jullie leuk om te doen als je in een pamper loopt VVV 50
D steven alias pamper moderator talk 0
Bovenaan