Nog niet klaar Daphne

Hoe goed is dit verhaal?

• 1

Stemmen: 0 0,0%
  • 2

• 3

• 4

• 5

• 6

• 7

• 8

• 9

• 10

Stemmen: 2 100,0%

• Totaal stemmers
    2

LotteXS

Superlid
Hoofdstuk 6

"Anna".

Na nog een kwartiertje te hebben gezeten is onze icetea en cassis op.
Net wanneer ik wil opstaan om mijn drankje te betalen gaat mijn telefoon af.
Ik pak hem van tafel en zie de wekker met een reminder "12:30 Anna BSO".
Oehh het was nu al 11:15 dus moest toch langzamerhand alles gaan afronden. Hoop dat alles vandaag goed ging op school. Vorige week had ze ruzie op school. Ze mag wel pas 5 zijn maar die kleine bijt echt wel van zich af hoor!
Een ander kindje had haar stiften al twee keer afgepakt. Beide keren is Anna naar de juffrouw geweest om het te zeggen maar de juffrouw deed er niets mee. Aldus het verhaal van Anna.
Vervolgens bij de derde keer als ik de juffrouw moet geloven heeft ze het jongetje een duwtje gegeven en is hij van z'n stoeltje gevalen.
Persoonlijk denk ik echt gewoon van ja lekker dan! Moet je maar luisteren. Maar helaas vond de juffrouw het minder leuk en moest Anna in de hoek gaan staan. Oeiii ja dat vond de kleine prinses natuurlijk niet eerlijk.
Dus als ik wederom het verhaal van haar juffrouw moet geloven werd het gieren en brullen want Bas (het jongetje) was begonnen.
Uiteindelijk heeft de juffrouw haar gelijk gegeven en hebben beide kinderen elkaar een handje gegeven en was alles weer goed.
Maar goed. We gaan zien hoe het vandaag gegaan is.
Ik zie dat Moud nog even blijft zitten en zit nog even op haar telefoon.
Ik loop naar de kassa waar een mevrouw aan de bar mij al aankijkt.
"U wilt vast betalen neem ik aan? Alles bij mekaar of apart? En wilt u contant betalen of met de pin?".
"Ooh doet u maar alles samen, en doe maar pinnen, das sneller!".
Ik betaal en zie een eindje verderop Vera nog even zwaaien. Inmiddels staat Moud ook op en zwaait ze even terug naar Vera, pakt haar tas en en saampjes lopen we de deur uit.
"Hey Moudje lieverd ik moet er wel vandoor! Ik moet de kleine gaan ophalen van de BSO. Ze heeft vandaag maar een halve dag he! Het is vrijdag.".
"Shit is het al zo laat!? Jeetje dat gast snel. Ik moet ook Denise ophalen van de BSO. Op welke BSO zit Anna nog is?"
"De BSO zit letterlijk in de school. Ze zit op basisschool "Klein Hoesje" in Sjattekoven.
"Och jij, Denise ook! Wat leuk!
In welke klas zit Anna? Denise zit nu in het 2e klreuterklasje. Ze is nu 5 en wordt alweer bijna 6 over drie weken."
Boh dat gaat snel he!! Nee Anna is nu net 5 en zit nog in klasje 1. Ze gaat volgende schooljaar pas naar de tweede klas. Als je wilt kunnen we dadelijk op de fiets samen de kids ophalen. De regen is nu toch opgehouden."

"Ik zou wel willen meis maar ik heb de auto in de parkeergarage staan van het winkelcentrum. Doen we well een ander keertje oké? Wel super leuk dat die twee bij mekaar op school zitten.
We geven elkaar nog even een hele dikke knuffel tot Moud ineens wat dichterbij komt staan en eerst even wat om.ons heen kijkt en fan zegt ze ineens "Niemand ziet je luier hoor. En volgens mij vind jij het ook wel fijn he!? Je lijkt me nu een stuk minder gespannen, klopt dat? En ben je eigenlijk nog droog?"
Ik word weer helemaal rood en doe een beetje mijn benen dicht om te voelen. "Ja hoor! Ik ben nog droog. Lieverd ik ben echt niet incontinent of iets. De reden dat ik af en toe een ongelukje heb heeft echt te maken met stress, ADHD en autisme. Soms gewoon een te druk hoofdje waardoor ik even vergeten dat even plassen er ook bij hoort in heg leven. Een luiertje geeft dan gewoon meer rust in het hoofdje. Ik hoef nu minder bang te zijn voor ALS het eens fout gaat. En hoe fijn ik de echte luiers ook vind, ik zou normaal nooit over straat echte luiertjes dragen, eerder de luierbroekjes."
"Ooh oké, nee snap ik! Maar hoe doe je het nu met de luier als je moet poepen? Toch niet in de luier he!? Dan ben je echt een eeuwigheid bezig met verschonen zo in je uppie!"
"Nee precies. Ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ik heb nog geen drang om te gaan en stel ik moet dan ga ik gewoon naar de wc. Het voordeel van deze luiertjes is dat ze makkelijk uit en aan gaan zonder de luier of de plakstrip te mollen."
Moud knikt even, geeft me nogmaals een knuffel en zegt "in het vervolg mag je als we samen op stap gaan altijd gewoon een echte luier om hoor! Geen enkel probleem!"
Ze geeft me nog een kus op me wang en loopt weg. Kijkt nog even om, we zwaaien nog even en daarna loop ik ook terug richting huis.
Na zo'n 10 minuutjes ben ik weer thuis.
Loop naar binnen en hang m'n jas op en loop even naar mijn slaapkamer en drop alle tassen op m'n bed om meteen door te lopen naar de badkamer. Zo en nu moet ik toch wel even plassen. Ik loop naar de badkamer en doe mijn broeksknoop los en uit reflexi
probeer ik in een keer mijn broek naar beneden te trekken. Ohja dat gaat natuurlijk wat langzamer met een luier om je reetje. Hahaha. Hmmm zou ik hem aanlaten of toch maar aanhouden. Hij zit totaal niet onaangenaam. Ik doe mijn broek op de enkels en kijk in de grote wandspiegel.
Hmmm ik had mij überhaupt nog niet gezien in de luier. Eigenlijk best cute!! Ik draai een rondje en vind mij leuk uitzien! Ik trek mijn broek weer omhoog en maak de knoop weer dicht. Ik maak weer even een rondje en constateer dat je de luier inderdaad niet ziet! Gelukkig is Moud er echt eerlijk over geweest!

Ik doe mijn broek helemaal tot aan de enkels en doe aan één kant de beide plakstrips los en met wat passen en meten kan ik op de wc gaan zitten zonder de vloer of de luier onder te plassen toch een plasje in de wc laten gaan.
Hehe, wat een opluchting.
Ik veeg mezelf even af en doen de luier weer strak vast. En doe de broek weer omhoog.
Ja, het heeft wel wat zo een luier om je billen.
Ik trek door en en kijk op m'n telefoon.
Alweer 11:46 was. Ik pak mijn jas weer van de kapstok en doe hem aan.
Ik ga naar achterom, pak de fiets en vertrek richting de school van Anna.
Na zo'n 13 minuutjes fietsen kom ik aan op de school. Ik loop met de fiets even om na de de achterkant van de school. Dat is gelukkig niet ver want er is een klein padje langs de rechterkant van de school. Echter staan daar paaltjes en een bord dat het enkel voor voetgangers is. Uchhh. Dus ik loop maar het padje af en zie achter mij nog een moeder aan komen lopen. En hoor haar wat mopperen "Had ik maar de auto gepakt verdomme. puff puff
Ik moet echt mijn lach inhouden en binnen 3 minuutjes kom ik aan bij de school.
ik zet de fiets op de standaard en zie daar ook Mevrouw Bergsen staan met haar thermosbeker koffie. Merel om precies te zijn. Merel of mevrouw Bergsen zoals ze zichzelf altijd presenteert. Ze is echt zo'n tja... hoe zeg je dat nu netjes. Een beetje een rare muts laten we maar zeggen. Och jeeh ze ziet mij!
Ze loopt naar me toe, drukt even haar bril.weer goed op d'r neus en begint te praten.
"Heeeey Daphne, kopje koffie?! Zo houd je het lekker warm tijdens het wachten op de kroost.".
Ach ze is een beetje apart maar wel een aardige troela. En gratis koffie is altijd mooi meegenomen! "Ah heeey Mervrouw Bergsen, lekker hoor! Doet u maar!"
Merel kijkt me lachend aan en schenkt een kartonnen to go beker met zwarte koffie.
"De melk en suiker moet je er maar bij denken he!" Ik kijk haar lachend aan en begin te drinken.
Nou dat smaakt haast als een dubbele Espresso. Achja, het is gratis.
Na zo'n 2 minuutjes en mijn koffie bijna op te hebben zie ik ineens de deur open gaan. Juffrouw Rozanne van groep 4 houd de deur open en alle kids van groot en klein rennen de BSO uit.

Ik zie Anna even op zich heen kijken en ineens ziet ze mama!
Ze sprint naar mij toe maar haar veters zijn los.
En ja hoor daar maakt de bijna een onmogelijke frontflip! Ik doe maar gewoon alsof ik het niet gezien heb. Er vooral geen aan geven. Ik zie in mijn ooghoek dat ze weer opstaat, even met d'r hoofd schud en weer door rent. Nadat ze bijna nog een keer valt rent ze in mijn armen.
"Heeeeeey mama!! Het was weer super leuk vandaag! We mochten kleien vandaag! Ze gingen ook in de oven en maandag mogen we ze mee naar huis nemen! Voor jouw heb ik mooie bloem gemaakt en voor papa een mooie auto! Kunnen we die volgende week dan op het grafje zetten?
Ik moet even slikken en klik ja!
Moet je nog plassen voor we gaan?
Anna schud nee en ik hijs de kleine muis in het kinderzitje en zo gaan we weer 13 minuutjes op de fiets richting huis.
Bij elke trap voel ik weer de luier tussen mijn benen. Best een fijn gevoel!
Ik ben ontspannen. Zo ontspannen ben ik in een lange tijd nuet meer geweest.
Anna zingt ondertussen allerlei liedjes en deze mama is zo trots op haar kleine muis...
Je doet het geweldig! Xx mama.

Zo, en dat is hoofdstuk 6 alweer.
dit hoofdstuk is wat persoonlijker en ik twijfelde om het te posten op de manier waarop ik het gepost heb. Eigenlijk zou dit hoofdstuk pas later in het verhaal komen in een kompleet andere wending.
Sterker nog eigenlijk zou hoofdstuk 6 vandaag helemaal nog niet uitkomen! Maar na alle lieve reacties heb ik dan toch besloten om twee hoofdstukken om te draaien in het verhaal.
Dit is voor nu even het laatste hoofdstuk. Het volgende hoofdstuk zal wel echt iets langer op zich laten wachten. Ik hoop dat dit hoofdstuk ook weer bij jullie in de smaak valt!

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Ninakoekjes Verhaal Klaar [16+] Daphne en Daan 16+ Verhalen 13
Offline Verhaal Klaar [16+] Mijn Goede Vriendin Daphne 16+ Verhalen 15
Bovenaan