Nog niet klaar De campingvrienden

briekje

Superlid
'Goedemorgen Tom'
Vermoeit kijk ik om me heen. Het is gister weer te laat geworden met gamen merk ik... De zonnestralen komen via de luxaflex in strookjes naar binnen en belanden zo op mijn kast. Naast de kast staan mijn tv en mijn playstation. En in het midden van de kamer staat mijn zusje...
"Huh wat doet zij trouwens in mijn kamer?"
'Hey' zeg ik slaperig.
'Klaar voor vandaag?' Vraagt Lissette met een grijns op haar gezicht. 'Eline is al een poosje alleen thuis dus we willen zo weg.'
'Huh, oh ja ik ben klaar voor vandaag.' Zeg ik snel. 'Ik pak nog even de laatste spullen en dan ben ik klaar.'
Ik pak mijn laatste spullen zoals een tandenborstel en onderbroeken. Ik kijk nog even naar de playstation en daarna kom ik naar beneden geslenterd voor een klein bakje cruesli. Eerst de cruesli en dan de melk natuurlijk. Dit weekend zal niet heel spannend worden, maar het is wel leuk om iedereen weer te zien. Nadat ik mijn cruesli op heb stappen we in de auto. Hopelijk praat Lissette de tomtom dit keer niet na...

Het is een uurtje rijden richting den Bosch waar Eline vlakbij woont. Ik en Lissette komen als eerste aan.
Ik stap uit en bel aan bij nummer 19. Het is een rijtjeshuis in een dorpje. Voor haar huis zit een klein speeltuintje en een voetbaldoel. Haar tuin is niet groot, maar ziet er netjes uit. De geur van de lavendel is goed te ruiken nu zomervakantie bijna eindigt. Terwijl ik het huis bekijk schrik ik van de deur die ineens openslaat.
'Hey, alles goed?' Vraagt eline enthousiast.
'Ja zeker en met jou?' Vraagt lissette.
'Ja zeker en met jou ook Tom?'
'Ja, leuk ook om je weer te zien!' Zeg ik.
'Vind ik ook, lief dat je mee wilde.' Eline straalt terwijl ze het zegt en ik merk dat ik haar enthousiasme meer heb gemist dan ik eigenlijk dacht.
'Tom, let jij goed op de meiden? En als er wat is moet je me bellen he!' Roept mijn moeder bezorgd vanuit de auto.
'Ja mam komt goed, maak je geen zorgen.' Roep ik terug.
'Oke veel plezier allemaal.' mijn vader en moeder zwaaien nog naar ons en rijden dan weer naar huis.

'Zo kom binnen.' Zegt Eline.
Het huis is een standaart rijtjeshuis. Je komt binnen in de hal die doorloopt in de keuken. Aan de linkerkant heb je de woonkamer en rechts de trap naar boven.
'Ik zal jullie meteen een rondleiding geven.' Zegt Eline. 'Kom mee.'
Eline loopt trots de trap op en ik en Lissette volgen haar. Eenmaal op overloop zijn er voor ons 2 deuren en links en rechts van ons zijn 2 deuren. Eline loopt echter nog een verdieping omhoog.
'Zo laten we boven beginnen.' Zegt eline trots. 'Dit is mijn zolderkamer en hier zullen ik en de meiden vanavond slapen.'
In de kamer stond een groot bed met een groot roze dekbed. Aan het schuine plafond hangen posters van bandjes en popsterren. Naast een bureau is de kamer vooral gevuld met luchtbedden.
Eenmaal terug op de overloop gaat eline verder met de rest van de kamers. De linkerdeur blijkt de badkamer te zijn.
'Dus Tom als je vanavond moet plassen hoef je dit keer niet zo ver.' Zegt eline lachend.
'Haha nee dat scheelt inderdaad.' Reageer ik met enig ongemak.
Dat is ze helaas nog niet vergeten.
Een van de twee deuren voor ons blijkt die van haar broertje te zijn. Een blauwe kamer met zeedieren op de muren geverfd en natuurlijk een hoogslaper, wie had die vroeger niet.
De andere deur blijkt de kamer van haar ouders te zijn. Tot tegenstelling met de andere kamers stond hier alleen een bed en kast in. De kamer is verder ook saai en wit.
Tot slot komen we bij de rechterdeur, wanneer deze opengaat voel ik mijn buik kriebelen. Het is een roze kamer met Disney prinssessen in strookjes op de muur. In het ledikant liggen verschillende knuffels. Ook staat er in de kamer een witte commode. Op de commode ligt een wit matje waar babybeertjes op staan. Boven de commode hangt een plank met daarop allemaal pampers, billendoekjes en talkpoeder. Terwijl ik in de kamer sta kijk ik mijn ogen uit.
'Kom je nog of wil je alvast blijven?' Vraagt Eline lachend.
'Nee ik kom er aan.' Zeg ik geschrokken.
Na de rondleiding gaan we weer naar beneden.
'Wat willen jullie te drinken hebben? Een colaatje?' Vraagt eline
'Ja lekker!' Zeggen ik en Lissette allebei.
'Zozo het lijkt bijna alsof jullie thuis geen cola mogen haha'
Nadat we ons drinken hebben ploffen we op de bank. In de woonkamer staat de eettafel en hebben ze een zithoek. Tot slot vallen mijn ogen op een box, die waarschijnlijk voor Sarah is.
De tv staat zachtjes aan en binnen ruikt het huis, net zoals buiten, heerlijk.
'Zo hoe is het om weer thuis te zijn?' vraag ik aan Eline.
'Ja fijn, ik was na een tijdje wel weer toe aan social media.' Zegt Eline met een zucht.
'Ja snap ik, ik kon ook niet wachten om weer te e gamen zeg.' Ook ik zucht er bij
'En ik om YouTube te kijken' zegt Lissette tot slot met een zucht.'
'Haha we zijn eigenlijk ook erg zeg.' Zeg ik lachend.
'Had je eigenlijk nog iets gepland dit weekend?' vraag ik aan Eline.
'Ja eigenlijk wel, jij moest op ons passen toch?' Zegt Eline.
'Ja dat klopt, maar ik zal niet al te streng zijn hoor.' Zeg ik met een knipoog.
Eline moet er zacht om lachen. 'Nee dat denk ik ook niet. Wacht ik ga even naar boven.'
Eline loopt naar boven en ik neem nog maar een slok van de cola. Lissette kijkt naar de aflevering op tv.

*tok* *tok* *tok* Eline komt weer naar beneden gelopen. Eenmaal beneden heeft ze haar handen achter haar rug.
'Wat heb je achter je rug?' Vraag ik nieuwsgierig.
'Daar kom je zo achter' zegt Eline.
'Je dacht dit weekend te kunnen oppassen, maar ik heb bedacht dat wij beter op jou kunnen passen.'
'Huh, hoe bedoel je?' Vraag ik verward.
'Luister Tom, jij gaat niet op ons passen want wij gaan dit weekend op jou passen. Een soort van vader en moedertje.' Zegt Eline tegen me.
'Maar dat is een spel voor kleine kinderen, daar doe ik niet aan mee.' Zeg ik boos.
'Volgens mij ben je ook een klein kind.' er valt een stilte en Eline blijft me strak aankijken. Ik voel mijn hoofd rood worden en mijn hart in mijn keel bonzen. Wat zijn ze van plan dit weekend?
Lissette kijkt inmiddels niet meer naar de tv, maar naar mij en Eline.
'H-hoe bedoel je, een k-klein k-kind?'
'Volgens mij weet je het wel Tom' zegt Lissette
'Tom we weten allemaal wat jij hebt gedaan op de camping' terwijl Eline dat zegt haalt ze achter haar rug 2 pampers te voorschijn.
'I-ik heb e-echt geen idee.' Probeer ik nog, maar Eline onderbreekt me.
'Ik zal je uitleggen hoe we er achter zijn gekomen...'
 

bosma22

I love good stories, writing and music
Great sequel Love the cliff hanger and curious how this will play out and if Tom can accept being a diaper lover and properly explain this too the girls
 

Skyfal

Don't ask, Kzie je pb'tje wel tegemoet.....
'Ik zal je uitleggen hoe we er achter zijn gekomen...'
Aangezien ik toch wel wilde weten waar "ze" het over hebben heb ik het verhaal toch maar even 'vluchtig' gelezen.
En ik heb zo'n vermoeden dat ze 'iets' hebben gevonden wat hij opzij had gelegd............ :rolleyes:

Maar best goed en lekker lezend verhaal, heb je er neer gezet, ga zo door.....
 
Bovenaan