Diedericks Engel

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Diedericks Engel.

Introductie dit verhaal kwam mij snel binnen ter inspiratie waar ik een heel film in me hoofd had afgespeeld.
Ik zal zo goed mogelijk het verwoorden tot een leuk en goed leesbaar verhaal en iets wat ik hoop een uniek leesverhaal is.
Veel plezier

Inleiding.

Diederick is een man van in de 30 die erg afgelegen woont in een zeer groot land huis ver van bewoonde wereld.
Zijn huis heeft hij geërfd van zijn overleden ouders.
Hij werk vanuit zijn huis voor grote bedrijven en is vaak druk en alleen.
Diederick heeft weinig sociale contacten.
De contacten die hij heeft is Martha zijn huishoudster en Victor de tuinman.
Het waren de personeel leden van zijn ouders die zelf vaak altijd druk waren en daarom beetje zijn tweede ouders.

Diederick voelde zich wel vaak eenzaam als er verder niemand in huis was. Zijn toevlucht was zijn studiekamer waar hij via een balkonraam over het grote landgoed heen keek.
Maar meestal was hij op zijn kantoor aan het werk.Hoofdstuk 1 Storm doet verandering brengen.

Hoofdstuk 1 Stormachtige nacht

Het was een zeer zware storm, lokaal werd er een code oranje afgegeven.
In zijn studiekamer keek Diederick naar buiten.
Het waaide en gierde, en harde regen kletterde tegen de raam.
Er was bijna niks te zien op deze donkere nacht.
Zo en dan was er een harde knal te horen, en werd de hemel verlicht door lange bliksemschichten.
Het was een prachtzicht om te aanschouwen, Maar ook angstig hoe moedernatuur kon wezen.

Diederick schrok van een flits wat in het landgoed sloeg,
alleen had hij het verbeelding dat hij een menselijke gedaante in de flits zag.
Een tweede flits kwam die de hemel verlichte.
En hij zag een glimp van een vrouw, liggend in een krater.

Snel haastte diederick zijn studiekamer uit. En ging hij naar buiten met alle gevaar van dien.
De hevige storm maakte hem niet makkelijk. En heel snel was hij doorweekt van de regen.
Bij elke 3 meter die hij vooruit ging leek hij wel meter terug geblazen te werden.

Uit eindelijk kwam hij bij de kater aan die door een bliksemschicht was gemaakt, en in het midden lag inderdaad een vrouw.
Een naakte vrouw snel .
Hij was verbaasd met dit aanzicht en had zoveel vragen, was ze dood?
Met angst liep hij op de lichaam af. Niet wetend of ze nog levend was.
Erg onzeker wist hij niet wat hij moest doen.
Hij gaf de vrouw een druk op de schouders ze voelde koud aan.
O god ze is dood dacht hij. Wat nu.
Terwijl paniek bij Diederick naar boven kwam.
Kwam er een kreunende geluid vanuit de vrouw.

Diederick bedacht zich niet en tilde de vrouw op in zijn armen, en haastte hij terug naar huis. Met de wind in zijn rug was de weg terug veel sneller.
Eenmaal binnen legde Diederick de vrouw op de bank.
En haastte hij om handdoeken en een deken te pakken.
Eenmaal terug bekeek hij de vrouw eens goed.
Er lag nu een wild vreemde naakte vrouw op zijn bank in zijn huis.
En haar uiterlijk bracht hem wel in verlegenheid. Hij had tenslotte haar aangeraakt en zal zo strak haar teder afdrogen,
nog nooit was hij in zijn volwassen jaren intiem geweest met een vrouw.
Maar diederick wist dat dit nu ook niet het geval was om intiem te worden.
Het was duidelijk dat er een vrouw in nood was die in zijn huis op de bank lag.

Snel en voorzichtig droogde hij de vrouw af. En legde hij een deken over haar heen. Toen hij klaar was schoot hem te binnen om de alarm diensten te bellen.
Hij pakte zijn huistelefoon en draaide dus 112.
Maar er was geen verbinding.

Diederick wist niet wat hij moest doen. Hij keek nog heel snel bij de vrouw. Ze leek wel diep te slapen dacht hij. En hij besloot om snel te douchen en droge kleren aan te trekken.
Eenmaal klaar liep hij naar de woonkamer waar hij de vrouw nog eens goed bekeek.
Haar haren waren bijna gedroogd die een rood was met een gouden glans.
Haar lichaam was bedekt met moedervlekken ze leek wel een perfecte lichaam te hebben
Wat was er met haar gebeurd waardoor ze op een stormachtige nacht naakt rond liep, op zijn landgoed?
Diederick had veel vragen. Hij pakte een kop thee en ging zitten in een stoel tegen over de vrouw.
Uren gingen voorbij voordat hij in slaap viel.


Hoofdstuk 2 een vreemde vrouw in huis.

De ochtend was in volle glorie bezig het . Het was prachtig weer en de woonkamer waar Diederick in zijn stoel sliep werd verlicht door een zomerse zon.
Diederick werd wakker gemaakt doordat iemand op zijn neus steeds aan het drukken was . Hij had zijn ogen niet open maar hoorde bij elke drukje op zijn neus 'boop' . Bij de derde boop deed hij zijn ogen open, en daar stond een naakte vrouw voor zich.
Snel schrok hij compleet wakker en realiseerde zich wat gisteravond zich afgespeeld was geen droom was.
Er viel een ongemakkelijke stilte terwijl de vrouw Diederick vol met aandacht bekeek.
Diederick wist niet wat hij moest zeggen terwijl de vrouw in alle kalmte en zonder zorgen naakt voor hem stond.

Weer werd Diederick op zijn neus gedrukt met een 'boop'
daarna wees de vrouw met haar vinger naar haar mond en maakte gebaar dat ze wou eten.
Ow oke zie diederick en liep naar de keuken. De vrouw volgde Diederick maar raakte alles aan met haar vinger, vele geluiden verlieten haar mond. Maar geen woord werd door haar gezegd.

In de keuken vroeg hij aan de vrouw wat ze wou eten.
Maar ze keek rond en had geen aandacht voor wat Diederick zei.
Ze pakte van alles op en bekeek het aandachtig. Borden kopjes bestek , het leek wel alsof ze het nog nooit eerder gezien had.
Zo vond ze een lepel en ze keek ik de glimmende lepel waar ze haar reflectie zag. Oooo zei ze en ze draaide de lepel om en daarna moest te lachen en speelde ze met de lepel, en draaide de lepel steeds om.
Van verbazing tot lachen.

Diederick nam dit beeld in zich en wist totaal niet wat er gaande was.
Terwijl hij zelf nog goed wakker moest worden besloot hij om een Senseo klaar te maken. Hij pakte de waterreservoir van de Senseo apparaat, en liep naar de wasbak om deze te vullen. Op moment hij de kraan opendeed voelde hij de vrouw in zijn rug.
Diederick bevroor en liet de kraan lopen en wist niet wat hij moest doen.
En keek langzaam over zijn schouders heen.

Hij keek naar de ogen van de vrouw die duidelijk gefixeerd was op de stromende kraan. Langzaam kroop hij bij de vrouw weg die gelijk stappen naar voren deed om de kraan te bewonderen. Haar hand ging naar de water toe en ze trok haar hand terug met een terwijl ze een klein kreetje maakte.
Maar haar hand ging terug.

Diederick spreidde zijn ogen van verbazing , het leek erop dat ze nog nooit een stromende kraan had gezien. In de 21ste eeuw?
Na tijdje wachten besloot Diederick het waterreservoir te vullen en deed de kraan dicht. De vrouw volgde de bewegingen die hij had gemaakt en deed daarna zelf de kraan open.
Ze merkte had de hendel van de kraan meer bewegingen in zat en ging er mee spelen. Ze deed de kraan van koud, naar warm.
Ze voelde de stromende water en ze bezeerde zich kort aan de hete water. En sloeg de hendel dicht.

Ondertussen was de Senseo Apparaat klaar en maakte Diederick een kopje klaar. Het zoemende geluid van het apparaat trok de aandacht van de vrouw die bekeek hoe een kopje werd gevuld met koffie.
Na het kopje vol was pakte Diederick en bood deze aan de vrouw aan.
Voorzichtig als een dier rook ze aan het kopje en trok ze een vies gezicht en maakte een afkeurende geluid.

Oke dan drink ik hem op. En hij nam een slok van ze koffie.
Diederick had weer aandacht van de vrouw en vroeg wat ze wou eten.
De vrouw keek met volle onbegrip hem aan.
Eten herhaalde Diederick en wees met zijn vinger naar zijn mond.

Met groten ogen knikte de vrouw, ze wou graag eten.
Ondertussen had Diederick in de gaten dat zij geen Nederlands sprak.
En pakte hij brood en wat beleg.
En ging zitten aan de Keukentafel waar hij twee borden neer had gezet en bekers.
Hij ging zitten en de vrouw kwam vlak naast hem staan.
Hij wees naar de stoel tegen over hem. Maar ze bleef naast hem staan.
Dus besloot hij omhoog te gaan en schoof de stoel van de tafel af en gebaarde hij haar om hier te komen.
Vlug liep de vrouw op hem af en hij begeleide haar op de stoel om te gaan zitten en schoof de stoel aan en ging terug naar zijn plek.

Hij pakte plakje brood en smeerde deze met boter en legde er een plakje kaas erop en daarna deed hij wat aardbeienjam erop. Elke beweging die hij maakte werd met volle aandacht gevolg en legde deze op een bord en schoof hij naar de vrouw toe. Vervolgens smeerde hij er nog een plakje brood en begon deze op te eten.
De vrouw pakte haar brood en nam een grote hap ervan af.
Ze liet erg merken dat ze het lekker vond en had het plakje zeer snel op.
En pakte vervolgens de jampot en stak haar vinger in om die af te likken en at zo het hele pot op.

Diederick kon er wel om lachen om de vrouw zo zien te genieten. En pakte daarna uit zijn koelkast een pak sinaasappelsap en schonk beide bekers in en gaf 1 aan de vrouw die gelijk haar vinger in de beker stopte en vervolgens naar haar mond. Dit deed ze steeds tot ze zag dat Diederick de beker met zijn hand vast had en naar zijn mond bracht om ervan te drinken. Ze deed het precies het zelfde na en had vlug de beker leeg.

Diederick zorgde ervoor dat de vrouw genoeg gegeten had en gedronken
en leerde haar hoe ze zelf een brood kon smeren.
Hij wist echt niet wie deze vrouw is en waar ze vandaan komt.

Hoofdstuk 3 Wie is zij?

Diederick zat nog aan de tafel en had niet gehoord dat zijn voordeur open ging. Martha de schoonmaakster was in zijn huis binnengekomen en schrok van de aanzicht van een naakte vrouw in de keuken.

Diederick je had wel mogen zeggen dat je visite had, dan was ik rustig wat later gekomen, maar zou u alstublieft ervoor kunnen zorgen dat ze wat kleren aan heeft.
Ow sorry Martha. Dit is niet wat het lijkt en Diederick stond op en liep naar Martha toe.
De vrouw keek Diederick na terwijl Diederick gebaarde dat ze moest blijven zitten.

Martha ik weet niet wie zij is, er was gisteravond een storm waar ik haar buiten zag liggen in een krater waar vlak ervoor bliksem was ingeslagen.
Ze was compleet naakt en ik heb haar naar binnen gebracht. Ze was bewusteloos en heb haar verzorgd en op me bank gelegd.
Heb geprobeerd 112 te bellen maar me telefoon deed het niet.
En vanochtend had ze me gewekt. Ze spreekt geen enkel woord Nederlands. Of een andere taal.
Daarnaast lijkt wel of ze alles moet leren, ze lijkt over alles te fascineren.

Martha kijkt de keuken in en ziet de vrouw vanuit de een leeg potje jam te likken. Ze ziet er mooi uit. Vreemd verhaal inderdaad. Maar waarom heb je nu geen politie gebeld?

Nou ze had me gewekt en ze leek totaal niet in stress te wezen , ze had alleen honger dus ik heb ervoor gezorgd dat ze wat eten kreeg. En ja nu ben jij er. Ik weet niet of ik wel de politie moet halen. Misschien eerst haar beter leren kennen.

Diederick je hebt ieder geval een mooie vrouw in huis gehaald maar is het niet verstandig om haar wat kleren aan te bieden?

Totaal niet aan gedacht tenslotte verraste ze mij toen ze me wakker gemaakt had. Plus het leek haar niet te deren hoe ze erbij liep.

Als je niet erg vind dan neem ik haar mee naar boven om wat kleren te pakken die van je moeder was. Er zouden nog wel leuke kleren voor haar tussen in kunnen zitten.

Martha liep naar de vrouw toe en en gebaarde dat de vrouw omhoog moest ze pakte haar bij de hand en liep de trap naar boven.
Diederick ruimde de keukentafel op en begon zich af te vragen wat hij moest doen in deze situatie.

Martha was boven en had de vrouw gebracht naar de oude slaapkamer van Diedericks zijn ouders die nu een logeerkamer was .
Ze moest gaan zitten op de bedrand. En in de kleding kast werd druk gezocht naar iets draag baars voor de vrouw.
Op dat moment gebeurde er iets onverwachts.
Ze plaste op de bed en keek met grote verschrikte ogen Martha aan.
Martha keek vreemd naar de vrouw om de beeld op zich in te nemen.

He bah nu kan ik een heel bed verschonen. Jongedame ik weet niet wie of wat je bent maar hier gebruiken wij een wc om te plassen niet een bed.
En ze riep naar Diederick.
Diederick kun je alstublieft naar boven komen ik zit met een probleem.
Haastig kwam Diederick eraan en zag Martha die gefrustreerd overkwam.
En de vrouw die op een natte bed zat.

Het is mooi van je dat je haar geholpen hebt en haar nog langer in huis wilt houden, maar ik denk niet dat ze weet hoe ze een wc moet gebruiken en ik ga het haar zekers ook niet leren. Ik wil rustig wel als een oppasser spelen wat ik met jou ook vroeger gedaan hebt. Maar dan wil ik een loonsverhoging en dit plas probleem moet ook een oplossing voor komen.

Ik geef je wel een loonsverhoging wat je tenslotte ook wel verdiend, tenslotte heb je nooit eerder erom gevraagd. En ja plasprobleem? Als goed is zijn er nog katoenen luiers van vroeger in huis op zolder. Van die keer toen ik zelf erg ziek was van een infectie ik denk dat het haar wel moet passen. Maar ik weet niet hoe zij erop gaat reageren.

Oke als jij die luiers opzoekt dan zou ik vanmiddag wel wegwerp luiers halen die kosten niet veel werk. Dan zou ik nog ervoor zorgen dat ze een mooie zomerjurk aan krijgt.

Diederick ging naar zolder en zocht tussen dichtgesloten dozen.
Na een tijdje vond hij een doos met daarin stapel doeken, veiligheidsspelden en paar plastic broekjes. Gelukkig waren deze groot genoeg voor de vrouw dacht hij. Want hij had het probleem als een 15 jarige jongen.

Diederick liep terug naar de slaapkamer en Martha pakte het hele stapeltje
Oke ik laat jou het zien hoe je dit moet doen. Ik ben bang dat we dit een tijdje moeten gaan gebruiken voordat we weten wie zou nou daadwerkelijk is. Misschien heeft ze wel geheugenverlies of erger een beschadiging.
Het beste is wel dat we voor haar gaan zorgen tot we meer weten.

Martha liep op de vrouw af en zei dat ze haar luier om ging doen en legde haar voorzichtig met een hand haar plat op de bed.
De vrouw werkte mee en stapel van 4 luiers werd op bed gevouwen en deze werden onder haar gelegd, dichtgevouwen en vast gepind.
Daarna werd de vrouw omhoog getild en moest ze op haar benen staan en moest ze in het plastic broekje stappen die omhoog getrokken werd.
Het zat haar perfect.

De vrouw keek naar het dikke pakket en sloeg erop met een ploffende geluid. Ze leek wel te lachen.

Nou dat scheelt , ze lijkt het totaal niet erg te vinden. Moet je haar zien ze lijkt wel een grote kind zo Diederick.
Nou kijk eens ik heb hier een mooie zomerjurk.

Martha liet de vrouw een mooie kleurrijke zomerjurk zien met bloemen.
Ooo. hoorde je de vrouw zeggen die de kleding aandachtig bekeek en vast hield.
Martha gebaarde de vrouw dat ze haar armen omhoog moest doen, en vervolgens gleed de kleding langs haar lichaam omlaag en was ze bedekt met een mooie zomerjurk.

De vrouw bekeek alles in haar geheel. Ze naar kont en van voren. De moest bijna elke bloem aanraken en trok de voorkant omhoog en daarna draaide ze paar keer rond waar de jurk zich galant mee draaide.
Ze leek compleet te genieten
 

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Hoofdstuk 2 een vreemde vrouw in huis.

De ochtend was in volle glorie bezig het . Het was prachtig weer en de woonkamer waar Diederick in zijn stoel sliep werd verlicht door een zomerse zon.
Diederick werd wakker gemaakt doordat iemand op zijn neus steeds aan het drukken was . Hij had zijn ogen niet open maar hoorde bij elke drukje op zijn neus 'boop' . Bij de derde boop deed hij zijn ogen open, en daar stond een naakte vrouw voor zich.
Snel schrok hij compleet wakker en realiseerde zich wat gisteravond zich afgespeeld was geen droom was.
Er viel een ongemakkelijke stilte terwijl de vrouw Diederick vol met aandacht bekeek.
Diederick wist niet wat hij moest zeggen terwijl de vrouw in alle kalmte en zonder zorgen naakt voor hem stond.

Weer werd Diederick op zijn neus gedrukt met een 'boop'
daarna wees de vrouw met haar vinger naar haar mond en maakte gebaar dat ze wou eten.
Ow oke zie diederick en liep naar de keuken. De vrouw volgde Diederick maar raakte alles aan met haar vinger, vele geluiden verlieten haar mond. Maar geen woord werd door haar gezegd.

In de keuken vroeg hij aan de vrouw wat ze wou eten.
Maar ze keek rond en had geen aandacht voor wat Diederick zei.
Ze pakte van alles op en bekeek het aandachtig. Borden kopjes bestek , het leek wel alsof ze het nog nooit eerder gezien had.
Zo vond ze een lepel en ze keek ik de glimmende lepel waar ze haar reflectie zag. Oooo zei ze en ze draaide de lepel om en daarna moest te lachen en speelde ze met de lepel, en draaide de lepel steeds om.
Van verbazing tot lachen.

Diederick nam dit beeld in zich en wist totaal niet wat er gaande was.
Terwijl hij zelf nog goed wakker moest worden besloot hij om een Senseo klaar te maken. Hij pakte de waterreservoir van de Senseo apparaat, en liep naar de wasbak om deze te vullen. Op moment hij de kraan opendeed voelde hij de vrouw in zijn rug.
Diederick bevroor en liet de kraan lopen en wist niet wat hij moest doen.
En keek langzaam over zijn schouders heen.

Hij keek naar de ogen van de vrouw die duidelijk gefixeerd was op de stromende kraan. Langzaam kroop hij bij de vrouw weg die gelijk stappen naar voren deed om de kraan te bewonderen. Haar hand ging naar de water toe en ze trok haar hand terug met een terwijl ze een klein kreetje maakte.
Maar haar hand ging terug.

Diederick spreidde zijn ogen van verbazing , het leek erop dat ze nog nooit een stromende kraan had gezien. In de 21ste eeuw?
Na tijdje wachten besloot Diederick het waterreservoir te vullen en deed de kraan dicht. De vrouw volgde de bewegingen die hij had gemaakt en deed daarna zelf de kraan open.
Ze merkte had de hendel van de kraan meer bewegingen in zat en ging er mee spelen. Ze deed de kraan van koud, naar warm.
Ze voelde de stromende water en ze bezeerde zich kort aan de hete water. En sloeg de hendel dicht.

Ondertussen was de Senseo Apparaat klaar en maakte Diederick een kopje klaar. Het zoemende geluid van het apparaat trok de aandacht van de vrouw die bekeek hoe een kopje werd gevuld met koffie.
Na het kopje vol was pakte Diederick en bood deze aan de vrouw aan.
Voorzichtig als een dier rook ze aan het kopje en trok ze een vies gezicht en maakte een afkeurende geluid.

Oke dan drink ik hem op. En hij nam een slok van ze koffie.
Diederick had weer aandacht van de vrouw en vroeg wat ze wou eten.
De vrouw keek met volle onbegrip hem aan.
Eten herhaalde Diederick en wees met zijn vinger naar zijn mond.

Met groten ogen knikte de vrouw, ze wou graag eten.
Ondertussen had Diederick in de gaten dat zij geen Nederlands sprak.
En pakte hij brood en wat beleg.
En ging zitten aan de Keukentafel waar hij twee borden neer had gezet en bekers.
Hij ging zitten en de vrouw kwam vlak naast hem staan.
Hij wees naar de stoel tegen over hem. Maar ze bleef naast hem staan.
Dus besloot hij omhoog te gaan en schoof de stoel van de tafel af en gebaarde hij haar om hier te komen.
Vlug liep de vrouw op hem af en hij begeleide haar op de stoel om te gaan zitten en schoof de stoel aan en ging terug naar zijn plek.

Hij pakte plakje brood en smeerde deze met boter en legde er een plakje kaas erop en daarna deed hij wat aardbeienjam erop. Elke beweging die hij maakte werd met volle aandacht gevolg en legde deze op een bord en schoof hij naar de vrouw toe. Vervolgens smeerde hij er nog een plakje brood en begon deze op te eten.
De vrouw pakte haar brood en nam een grote hap ervan af.
Ze liet erg merken dat ze het lekker vond en had het plakje zeer snel op.
En pakte vervolgens de jampot en stak haar vinger in om die af te likken en at zo het hele pot op.

Diederick kon er wel om lachen om de vrouw zo zien te genieten. En pakte daarna uit zijn koelkast een pak sinaasappelsap en schonk beide bekers in en gaf 1 aan de vrouw die gelijk haar vinger in de beker stopte en vervolgens naar haar mond. Dit deed ze steeds tot ze zag dat Diederick de beker met zijn hand vast had en naar zijn mond bracht om ervan te drinken. Ze deed het precies het zelfde na en had vlug de beker leeg.

Diederick zorgde ervoor dat de vrouw genoeg gegeten had en gedronken
en leerde haar hoe ze zelf een brood kon smeren.
Hij wist echt niet wie deze vrouw is en waar ze vandaan komt.
 

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Hoofdstuk 3 Wie is zij?

Diederick zat nog aan de tafel en had niet gehoord dat zijn voordeur open ging. Martha de schoonmaakster was in zijn huis binnengekomen en schrok van de aanzicht van een naakte vrouw in de keuken.

Diederick je had wel mogen zeggen dat je visite had, dan was ik rustig wat later gekomen, maar zou u alstublieft ervoor kunnen zorgen dat ze wat kleren aan heeft.
Ow sorry Martha. Dit is niet wat het lijkt en Diederick stond op en liep naar Martha toe.
De vrouw keek Diederick na terwijl Diederick gebaarde dat ze moest blijven zitten.

Martha ik weet niet wie zij is, er was gisteravond een storm waar ik haar buiten zag liggen in een krater waar vlak ervoor bliksem was ingeslagen.
Ze was compleet naakt en ik heb haar naar binnen gebracht. Ze was bewusteloos en heb haar verzorgd en op me bank gelegd.
Heb geprobeerd 112 te bellen maar me telefoon deed het niet.
En vanochtend had ze me gewekt. Ze spreekt geen enkel woord Nederlands. Of een andere taal.
Daarnaast lijkt wel of ze alles moet leren, ze lijkt over alles te fascineren.

Martha kijkt de keuken in en ziet de vrouw vanuit de een leeg potje jam te likken. Ze ziet er mooi uit. Vreemd verhaal inderdaad. Maar waarom heb je nu geen politie gebeld?

Nou ze had me gewekt en ze leek totaal niet in stress te wezen , ze had alleen honger dus ik heb ervoor gezorgd dat ze wat eten kreeg. En ja nu ben jij er. Ik weet niet of ik wel de politie moet halen. Misschien eerst haar beter leren kennen.

Diederick je hebt ieder geval een mooie vrouw in huis gehaald maar is het niet verstandig om haar wat kleren aan te bieden?

Totaal niet aan gedacht tenslotte verraste ze mij toen ze me wakker gemaakt had. Plus het leek haar niet te deren hoe ze erbij liep.

Als je niet erg vind dan neem ik haar mee naar boven om wat kleren te pakken die van je moeder was. Er zouden nog wel leuke kleren voor haar tussen in kunnen zitten.

Martha liep naar de vrouw toe en en gebaarde dat de vrouw omhoog moest ze pakte haar bij de hand en liep de trap naar boven.
Diederick ruimde de keukentafel op en begon zich af te vragen wat hij moest doen in deze situatie.

Martha was boven en had de vrouw gebracht naar de oude slaapkamer van Diedericks zijn ouders die nu een logeerkamer was .
Ze moest gaan zitten op de bedrand. En in de kleding kast werd druk gezocht naar iets draag baars voor de vrouw.
Op dat moment gebeurde er iets onverwachts.
Ze plaste op de bed en keek met grote verschrikte ogen Martha aan.
Martha keek vreemd naar de vrouw om de beeld op zich in te nemen.

He bah nu kan ik een heel bed verschonen. Jongedame ik weet niet wie of wat je bent maar hier gebruiken wij een wc om te plassen niet een bed.
En ze riep naar Diederick.
Diederick kun je alstublieft naar boven komen ik zit met een probleem.
Haastig kwam Diederick eraan en zag Martha die gefrustreerd overkwam.
En de vrouw die op een natte bed zat.

Het is mooi van je dat je haar geholpen hebt en haar nog langer in huis wilt houden, maar ik denk niet dat ze weet hoe ze een wc moet gebruiken en ik ga het haar zekers ook niet leren. Ik wil rustig wel als een oppasser spelen wat ik met jou ook vroeger gedaan hebt. Maar dan wil ik een loonsverhoging en dit plas probleem moet ook een oplossing voor komen.

Ik geef je wel een loonsverhoging wat je tenslotte ook wel verdiend, tenslotte heb je nooit eerder erom gevraagd. En ja plasprobleem? Als goed is zijn er nog katoenen luiers van vroeger in huis op zolder. Van die keer toen ik zelf erg ziek was van een infectie ik denk dat het haar wel moet passen. Maar ik weet niet hoe zij erop gaat reageren.

Oke als jij die luiers opzoekt dan zou ik vanmiddag wel wegwerp luiers halen die kosten niet veel werk. Dan zou ik nog ervoor zorgen dat ze een mooie zomerjurk aan krijgt.

Diederick ging naar zolder en zocht tussen dichtgesloten dozen.
Na een tijdje vond hij een doos met daarin stapel doeken, veiligheidsspelden en paar plastic broekjes. Gelukkig waren deze groot genoeg voor de vrouw dacht hij. Want hij had het probleem als een 15 jarige jongen.

Diederick liep terug naar de slaapkamer en Martha pakte het hele stapeltje
Oke ik laat jou het zien hoe je dit moet doen. Ik ben bang dat we dit een tijdje moeten gaan gebruiken voordat we weten wie zou nou daadwerkelijk is. Misschien heeft ze wel geheugenverlies of erger een beschadiging.
Het beste is wel dat we voor haar gaan zorgen tot we meer weten.

Martha liep op de vrouw af en zei dat ze haar luier om ging doen en legde haar voorzichtig met een hand haar plat op de bed.
De vrouw werkte mee en stapel van 4 luiers werd op bed gevouwen en deze werden onder haar gelegd, dichtgevouwen en vast gepind.
Daarna werd de vrouw omhoog getild en moest ze op haar benen staan en moest ze in het plastic broekje stappen die omhoog getrokken werd.
Het zat haar perfect.

De vrouw keek naar het dikke pakket en sloeg erop met een ploffende geluid. Ze leek wel te lachen.

Nou dat scheelt , ze lijkt het totaal niet erg te vinden. Moet je haar zien ze lijkt wel een grote kind zo Diederick.
Nou kijk eens ik heb hier een mooie zomerjurk.

Martha liet de vrouw een mooie kleurrijke zomerjurk zien met bloemen.
Ooo. hoorde je de vrouw zeggen die de kleding aandachtig bekeek en vast hield.
Martha gebaarde de vrouw dat ze haar armen omhoog moest doen, en vervolgens gleed de kleding langs haar lichaam omlaag en was ze bedekt met een mooie zomerjurk.

De vrouw bekeek alles in haar geheel. Ze naar kont en van voren. De moest bijna elke bloem aanraken en trok de voorkant omhoog en daarna draaide ze paar keer rond waar de jurk zich galant mee draaide.
Ze leek compleet te genieten
 

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Hoofdstuk 4 een levensgenieter.

Martha en ik waren de vrouw aan het bewonderen die duidelijk in volle tuigen aan het genieten was.
We lieten haar gang gaan terwijl zij mijn huis aan het ontdekken was.
Een simpel schakelaar van licht was volop vertier voor haar.

Ze kwam in mijn studiekamer. Daar werden verschillende boeken gepakt en door gebladerd. Maar het trok niet haar interesse, vermoedelijk omdat er geen plaatjes erin stonden.

Diederick zou ze mentaal gehandicapt wezen?


Ik denk het niet Martha, als je zo kijkt lijkt ze wel aan het leren.
Als een kind in een volwassen lichaam, Ik heb haar ook naakt aangetroffen in mijn tuin.
Geheugenverlies zou heel erg plausibel wezen.

Diederick! Heb je die kater in je tuin gezien?!

Het werd door mijn tuinman geroepen ,Victor.

De vrouw hoorde dat en rende naar de raam om te kijken.
Waar zij op de raam aan het kloppen was en aan het zwaaien.

Ik moest wel lachen,

Kom laten we Victor ontmoeten,
Ik gebaarde dat ze met mij mee moest komen.

Ze volgde Martha en ik van dichtbij.
En we liepen naar buiten .

De vrouw bleef even staan en nam diep adem, ze was duidelijk de buitenlucht aan het reuken.


En ze raakte een geluid van tevredenheid.

Buiten liep ik door naar Victor samen met Martha.
Maar de vrouw was afgeleid door de planten en voornamelijk de bloemen.

Nou er is iemand die behoorlijk bewondering heeft voor je werk Victor.
Ik zie het , wie is die mooie jonge dame Diedericks. Heb je een vriendinnetje gekregen?

Nou gisteravond vond ik haar naakt in deze krater.

Victor keek me raar aan,
Ik ken je al van af je klein jochie was. En je hebt nog nooit een grap met me uitgehaald.
Zeg me alstublieft dat je nu een grap maakt.





Nee sorry ik was gisteravond buiten de storm aan het bewonderen. En ik zag bliksem inslaan, Maar ook een gedaante. En bij een tweede flits zag ik haar hier liggen.
En ben toen naar buiten gegaan in een zware storm.

Diederick heb jij enig idee wie zij is?



Nee een groot raadsel voor mij.

Diederick ik vermoed dat zij een Engel is.

Een engel? Jij maakt nu een grapje.

Nee , als jij net vertelde waar is, dan weet ik het zeker.
Bliksems inslag overleef je niet, en jij vindt een zeer mooie vrouw naakt in een krater.
Zij moet uit de hemel gevallen zijn en hier geland.

Ik heb dit verhaal gehoord van mijn Opa. Die vergelijkbare verhaal had.

Heren ik denk dat jullie allebei gek zijn geworden.
En die vrouw zelf een draadje los heeft.

Martha, Kan jij een goede redenering geven aan mijn verhaal.

Nee nu nog niet, maar ik zou het uitzoeken wat er speelt.
Ik moet nog werk doen.

Martha liep terug naar binnen.

Diedericks kan je mij voorstellen aan haar.

Hey riep ik, Kom eens hier gebaarde ik.

De vrouw zag mijn gebaar en huppelde met haar blote voeten door de gras naar me toe.

Hoi dit is mijn tuinman Victor,

Victor stak zijn hand uit. En de vrouw bekeek zijn hand, en pakte het vast.
Niet om te schudden, maar om te inspecteren.
Ze bekeek elke detail van de littekens en de eelt die hij op zijn hand had.





Mevrouw, wat is uw naam?

Ze keek Victor vragend aan.

Uw naam wat is uw naam?

Na-am?

Ik was verbaasd,ze zei haar eerste woordje.

Ja goed zo uw Naam.

Ik ben Victor. En ze herhaalde Victol.
Victor is mijn Naam.

Naam Victol, Ja heel goed.
Dit is Diederik Zijn Naam Diederick

Naam Diediek, Bijna goed.

Victor wees naar de vrouw, jou naam is?


Sanvi,

Hallo Sanvi prettig kennis te maken

Diederick Sanvi is volgens mij nog echt een Engel.

Sanvi was afgeleid door vogeltjes die in de bomen aan het zingen waren.


Daar huppelde ze naar toe.





Een echte engel zeg je dus victor.

Ja kijk engelen lijken veel op mensen, maar zijn vaak veel mooier dan gemiddelde mens,
en zij is bovennatuurlijk mooi.
Daarnaast worden engelen nog wel eens beschreven als onschuldige wezen met een kinderlijk karakter.
Zie hoe zij aan het genieten is. Ze mist alleen nog vleugeltjes en een luier.

Ze mist alleen de vleugeltjes.

Hoe bedoel je Diederick?

Nou ze heeft op me bed geplast toen we kleren voor haar gingen pakken.
Martha heeft besloten om mijn oude luiers om haar te doen.
En Sanvi lijkt het niet eens erg te vinden.

Ondertussen zagen wij beiden hoe een vogeltje op de hand van Sanvi lande.

Diederick voor nu moeten wij dit geheim houden.
Je hebt een zware klus voor de handen om haar leren te praten.
Misschien kan ze dan vertellen waarom zij hier is gekomen.
 
Laatst bewerkt:

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Hoofdstuk 5 Sanvi leert.

Ik vroeg aan Victor of hij Sanvi in de gaten wou houden.
Omdat ik toch wel wat werk moest doen.

Maar Sanvi rende mij achteraan


Diediek, zei ze en ze tikte me aan.

Ik kon in haar gezicht zien dat ze bij me wou wezen.

Kom ik moet gaan werken maar je mag mij gezelschap houden.

Ze keek me vragend aan, en blies haar wangen op en maakte een scheetgeluid.

Ze volgde mij tot me studiekamer. En ik liet haar zitten op een stoel.
En ik ging achter me bureau zitten.

Sanvi stond op en ging naast me staan.
Ik pakte mijn laptop en opende de documenten waar ik in moest schrijven.
Ze bekeek wat ik deed. Tot ze haar vingers op de toetsen liet gaan.


En bezig was om mijn document te verpesten.

Lichtelijk geïrriteerd, zei ik dat ze even moest wachten.
Ik sloot de document af en openende een nieuwe.

Kom hier maar op me schoot zitten.
Ze begreep wat ik bedoelde en kwam op mij zitten en het was voor mij heel erg voelbaar dat zij een luier droeg.

Ik ging met mijn vingers langs alle letters.
In de volgorde van de alfabet.

En Sanvi herhaalde elke letter. Het duurde wel eventjes voor ze het goed had.

Toen pakte ik haar hand en liet ik haar naam typen.



S, Tik, a, Tik n, Tik, i, Tik
Sanvi kijk je hebt je Naam geschreven.

Ze was blij en klapte in haar handen.

Diediek diekiek.

Wil je mijn naam schrijven,
en dat leek ze te willen. Dus ik ging weer op de zelfde manier mijn naam schrijven.


Tot op de scherm Diederick stond, Kijk Mijn naam Diederick.



Diedriek.

Het was al een verbetering hoe ze mijn naam uitsprak.

Ik openende internet hierna. En zocht een site op die kinderen van jonge leeftijden helpt met schrijven.

Al die tijd bleef ze braaf op me zitten.

Ik legde haar uit wat ze moest doen, hoe de muis werkte.
En daar ging ze te werk, als een jonge kind was ze aan het leren.

Het taal programma spelde simpele woorden en zinnen.
En er waren foto´s erbij.
Die de speler moest over typen.

Sanvi leek plezier te hebben en ze leerde vele woorden.
We zaten al snel een paar uur, En ik had drang om te plassen.
En had wel trek in eten gekregen.

Sanvi wil jij wat Eten?
Ze herhaalde woord eten.
En ik maakte gebaar met me mond en zei Eten,


Eten wou ze wel, maar ze wees naar de laptop en zei een volledige zin.
Sanvi wil lelen.



De letter r was nog duidelijk moeilijk voor haar.
Maar daar had ik nog wel een maniertje voor. Maar dat kwam later






Oke je moet wel eventjes opstaan. Ik maak wel eten voor ons beiden.
Jij mag hier wel verder leren.

Toen ze opstond was duidelijk de krakende geluid aanwezig van de plastic broek.
Sanvi, Ik ga je luier controleren.
Woorden die zij nog niet kende.

Dus ik leerde haar eerst het woordje Jurk,
en liet haar deze vast pakken en zei daarna omhoog.
En liet met gebaren zien wat ze moest doen van mij.

En daarna bekeek ik haar luier die nog droog was.
Ik wees naar haar luier en leerde het woord te zeggen.
Luiel wist ze te spreken. En al die tijd stond ze daar met het jurkje omhoog getrokken.

Doe maar weer Omlaag, en dat deed ik met gebaren.
En liet haar op de stoel zitten en schoof deze dichterbij en zei dat ze verder mocht leren.

Ik liep richting de deur en was Sanvi aan het bekijken.
Haar volle focus lag op de laptop, ze zei de woorden na.
Al waren ze niet allemaal goed uitgesproken. Maar ze leert snel.

Op mijn weg na de wc kwam ik Martha tegen.
Diederick, ik ga vandaag eerder weg omdat er boodschappen gehaald moet worden.
En ik neem twee pakken luiers mee voor mevrouw.

Oke dank je wel Martha, maar als je mij langer ophoudt dan zou ik zelf luiers nodig hebben.
Ik ben namelijk op weg na de wc



nog 1 ding diederick.
ik op mijn telefoon gekeken of er vermiste personen waren of misschien weg gelopen vanuit een instelling.
Maar niks volgens haar beschrijving.

Danku Martha, ze heeft een naam Sanvi, En ze is op dit moment aan het leren om te praten.


Een verbaasde blik op de gezicht van Martha zag ik nog.
Toen ik na de wc toe haastte .

De wc had ik veilig bereikt.
Na me bezoek ging ik de keuken in.
Het was rond middag uur nu, dus tijd voor een lunch.

Ik ging thee maken, En had kadetjes gesmeerd met ham en kaas.
Alles zette ik op een dienblad en liep terug naar me studiekamer.

In de studiekamer was Martha een gesprek aan het voeren tegen Sanvi.
Die aandachtig aan het luisteren was.

Ik hoorde waar ze mee bezig was.
De letter R werd gerold van haar tong.
En Sanvi deed haar naar.

Als een schooljuffrouw was Martha bezig.
Oke Sanvi, goed luisteren.
Die “Klap Der “Klap Ick ; Klap

Sanvi deed Martha na en voor het eerst zei ze mijn naam goed.
Diederick .



Ik plaatste de dienblad met eten op de tafel.



Halloo Diederick. Zei Sanvi met een brede lach.

Ik moest er van blozen , zo mooie vrouw met een kinderlijke onschuld over zich heen.
Zij moest wel een engel wezen.
 

diaperdrenthe

wees wie je wilt zijn in het leven.
Hoop dat je snel een vervolg schrijft.
ja ik ben vorige week paar dagen weg geweest. en ff uit de flow geraakt.
plus ik moet bezig gaan met een ander project waar ik achter mee lig.
Ik ben Dungeon master, en moet me verhaal verder schrijven, na de vakantie gaan we verder spelen
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
DL_Michel Verhaal Klaar ENGEL VAN DE NACHT E 0
smurfke Ann, de engel van de nacht A 27
Similar threads


Bovenaan