Gesloten Inrichting

Sparrow

Jack Sparrow
Samengevat kan ik zeggen dat ik een belevenis heb gehad wat ik nooit meer zal vergeten. Ze noemen dat wel eens een ervaring rijker. Of het nou een leuke ervaring was lees je verder in mijn verhaal.

HOOFDSTUK 1:
Mijn naam is Sjoerd, 17 jaar jong en ben volgens mijn ouders een bijzonder kind. Al vanaf het begin van mijn pubertijd was ik moeilijk opvoedbaar en mijn ouders wisten geen raadt wat ze met me moesten. Op moment dat ik de basisschool had afgerond moest ik naar het voortgezet onderwijs. Het was een lelijk, vies en smerig gebouw en daar wilde ik zeker gaan leren. Als ik boos werd sloeg ik letterlijk om mij heen en sprong ik naar mijn kamer.

Sjoerd: “Ik weiger, ik ga niet, nooit, never, never!”
Vader: “Je zal wel moeten schat als je iets in de toekomst wil bereiken”
Sjoerd: “Nee, echt niet, ik ga niet!”


Op mijn eerste schooldag kwam mijn moeder mijn kamer binnen en hij hielp me met opstaan. Nog steeds had ik de woede en wilde absoluut niet gaan. Mijn moeder sleurde me uit bed en schreeuwde boos naar mij dat ik me moest douchen, omkleden en naar school ging. Ik had geen keus en deed wat me werd gevraagd. Het is tenslotte mijn moeder. Nadat ik klaar was met douchen, omkleden en eten ging ik naar school. Althans, dat heb ik gezegd tegen moeders. In werkelijkheid ging ik naar de supermarkt en ging ik maar rondhangen of klieren met leerlingen die tussenuren hadden of vrij waren. Zolang ik maar niet naar school hoefde te gaan. Je krijgt dan wel eens te horen dat ik een spijbelaar ben maar het boeide mij totaal niet.

Wanneer de school was afgelopen ging ik rustig aan weer naar huis. Dit is de eerste, tweede en derde dag goed verlopen totdat dag nummer 4 begon. Wat ik nog niet wist is dat mijn ouders door school zijn gebeld dat ik nog niet gemeld had. In de ochtend zei me ma dat mij zal brengen naar school. Op dat moment stond ik met een bek vol tanden.

Sjoerd: “Mam, jij?, waarom?”
Moeder: “Ik hoorde van school dat je al 3 dagen niet hebt gemeld”
Sjoerd: “Maar ik ga wel naar school hoor”
Moeder: “En daarom breng ik je dan hoef je niet te lopen”
Sjoerd: “Dan sta ik voor schut”
Moeder: “Niets mee te maken je stapt gewoon de auto in”


Het is echt waar, mijn moeder bracht me toen naar school en zette mij voor het plein af. Het was zelfs zo erg dat ze wachtte totdat ik naar binnen ging. Gelukkig was het zo druk dat de school mij nog niet heeft herkend en ben na vertrek van mijn moeder direct uit school gelopen. Ik weet dat het achteraf een slecht idee was maar op dat moment had ik totaal geen behoefte. Later op die dag kwam ik mijn moeder tegen in de supermarkt. Ze vroeg of ik naar school was geweest en ik zei ja. Ze geloofde me niet en zei ook dat ze met de school had gebeld en morgen samen met mij naar school binnen liep. Toen brak mijn klomp. Ik rende weg en ging pas later in die avond naar huis. Mijn moeder was toen ontzettend boos maar veranderde niet van gedachte. Morgen sta ik samen met ma in die stinkende school.

Die hele nacht had ik weinig geslapen. Er rommelde alles door mij heen. Hoe kan ik het tegenhouden, hoe kan ik mama overtuigen, hoe kan ik weglopen, hoe kan ik dit ongedaan maken. Het was de langste nacht wat ik toen heb gehad. Toen de ochtend begon kwam mijn moeder naar mijn kamer toe om wakker te maken. Ik moest vrij vroeg douchen, aankleden en eten. Daarna mocht ik niet het huis uit en moest wachten totdat ma klaar was met haar ochtend bezigheden. In tussen tijd rommelde alles door mijn hoofd en wilde echt niet gaan. Op dat moment keerde ik mezelf tegen en deed ik iets doms zonder bij na te denken. Ik pakte een scherp mes uit de keuken, vervolgens liep ik naar de auto en stak ik al de vier banden lek. De lucht siste langs mijn oren. Ik moest snel weer naar binnen, want mijn moeder was bijna klaar. Toen mijn ma de auto ging starten en begon te rijden voelde ze al snel dat het niet pluis was. Ze stapte de auto uit en ging als volgt:

Moeder: “Wat is hier aan de hand?”
Sjoerd: “Ik weet het niet ma”
Moeder: “Kijk dan, banden zijn lek”
Sjoerd: ”Ai, dan kan je me zeker niet naar school brengen”
Moeder: “Heb jij dit gedaan?”
Sjoerd: “Waarom denk je dat…”
Moeder: “Laat maar, wil niets van je horen. Kom we gaan wel met openbaar vervoer.”
Sjoerd: ”Nee mam, ik ga wel alleen naar school”
Moeder: “Geen genee, je gaat gewoon mee klaar uit”


Toen we bij mijn school waren aangekomen moesten we met de schoolhoofd praten. Het was een zeer prikkend gesprek maar dat had ik wel verwacht. Samenvattend kan ik zeggen dat ik niet meer mocht spijbelen en anders grote problemen kreeg. Dit wekte weer mijn woede op en tijdens het einde zei ik dat de school wel problemen kreeg en ben uit school gelopen. Mijn moeder ging me achterna maar ik rende weg. Weg van school, weg van alles, gewoon helemaal alleen. Ik was er helemaal klaar mee en spuug zat van alles. Mijn moeder is boos, school is boos en ik ben boos. Tijdens wandelen mompelde ik:

Sjoerd: “Ik haat die school, haat het en wil er nooit naar toe. Nooit!”
Sjoerd: “Kan het wel in brand steken die kut school”
Sjoerd: “Waarom niet, waarom doe ik dat gewoon niet”


Zo mompelde ik wat verder totdat ik er zelf in geloofde. Toevallig had ik een aansteker bij de hand. Ik kon niet thuis komen, want daar stond mijn moeder mogelijk te wachten. In de avond toen de school gesloten was, ging ik er naartoe. Heb lang gewacht totdat de school dicht ging. Tijdens introductieweek hadden scholieren mooi kunst/papier werk langs de gevels gemaakt en dat is mooi vlam baar. Op moment dat ik er voor stond ging er alles door mij heen. Maar ik praatte de moed in en begon het begin stuk aan te steken. Het vlamde erg snel en merkte ook dat andere objecten gingen vlammen. Onopvallend ging ik het schoolplein verlaten, want wilde niet gesnapt worden na deze actie. Het duurde ook niet lang voordat de brandweer er was. Ze hebben het vuur geblust en gelukkig was de school niet afgebrand. Wel schade aan de gevels en klein stuk langs de gevels.

Op die zelfde avond ben ik naar huis gegaan en ging de confrontatie aan met mij ouders. Pa was ontzettend boos en stuurde me niet even later naar mijn kamer. Ik mocht niet naar beneden maar hoorde laat in de avond nog mensen binnen lopen. Het was niet duidelijk wie dat waren en regelmatig kwam mij pa boven om te zeggen dat ik voorlopig niet mijn kamer uit mag. Hij vertelde er niet bij waarom ik de kamer niet uit mocht. Daar kwam ik later wel achter.

Die volgende ochtend was het eindelijk zaterdag. De eerste die me kamer binnen liep was pa en die zei direct het volgende:

Vader: “Goedemorgen, we moeten even praten zo vader, zo zoon”
Sjoerd: “Wat is er dan”
Vader: “Gisteren is er brand gesticht op school waar jij op zit”
Sjoerd: “Ow?”
Vader: “Doe niet alsof je niets weet want de camera’s hebben alles geregistreerd”
Sjoerd: “Maar, maar, maar”
Vader: “En gisteren is de politie geweest en die wilde je graag arresteren”
Sjoerd: “Mij?”
Vader: “Ja, jij, maar ik heb het kunnen voorkomen”
Sjoerd: “Hoe dan?”
Vader: “Jij gaat tijdelijk uit huis wonen”
Sjoerd: “Maar….”
Vader: “We pakken al jouw belangrijke spullen en we rijden over een uurtje weg”


In tussen kwam mijn moeder ook mijn kamer binnen en ze begon te huilen. Ze zei dat ze geen keus had en dit de enige oplossing was voor mijn probleem. Maar ik vond dat ik geen probleem had, terwijl zowel pa als ma toch iets anders van mening was. Het was duidelijk dat ze die avond iets bijzonders hebben besproken. Maar waar ga ik naartoe en wat willen ze van mij? Erg veel nadenken kon ik niet want een uurtje was zo voorbij. Eenmaal in de auto gestapt reedt mij pa weg. Ik wist echt niet waar we naartoe gingen. Ergens in het bos maar waar?

Er komt meer.........
 

Koekie

Gewaardeerd Lid
Is dit nu echt of fantasie?

En ze reden met jou ergens het bos in. Ik hoop niet dat ze je daar als een huisdier ergens aan een boom hebben vast gemaakt.
 

Sparrow

Jack Sparrow
HOOFDSTUK 2:
Het was een lange reis naar de bestemming. Na een tijd in het bos gereden te hebben kwamen we uit op een groot complex gebouw. Je kan je bijna niet bij voorstellen maar het is erg bijzonder dat ergens midden in het bos een compleet gebouw staat. Mijn pa stapte uit zijn auto en deed de portier open en ik moest vervolgens uitstappen.

Sjoerd: “Wat is dit?”
Vader: “Dit is je nieuwe thuis”
Sjoerd: “In dit gebouw”
Vader: “Loop maar mee, we moeten ons melden bij de receptie”


Vervolgens liep ik samen met pa en mijn spullen richting de receptie. Eenmaal aangekomen moest ik in een soort apart hok zitten achter het glas. De deur werd vanaf afstand open gemaakt. Het leek wel een gevangenis maar uit voorzorg moest ik daar gaan wachten. Ik deed wat me werd opgedragen. Pa moest nog wat papieren teken en wenste mij veel succes. Helaas kon ik me pa niet meer aanraken vanwege het glas maar we konden elkaar wel verstaan. Dit was voor mij een pijnlijk moment omdat het echt voelde alsof mijn ouders mij een steek lieten. Hij liep naar buiten maar ik moest in het hok blijven wachten. Kort daarna ging een ander deur open en er kwamen twee bewaarders naar voren. Dit was de tegengestelde richting naar buiten toe. Ze pakte me beet en trokken mij door de deur. Hier was ik zeker niet mee eens en stribbelde behoorlijk tegen. Ik weigerde om zo behandeld te worden.

Het mocht niet baten want de twee bewaarders waren veel sterker dan ik en ze sleurden me letterlijk mee de gang door. Je kon zien dat het ervaren bewaarders waren want ik kon me totaal niet meer bewegen ondanks de woede dat ik uitstraalde. Uiteindelijk kwam ik voor een dichte deur terecht. Er werd toen het volgende gezegd:

Bewaarder: “Hoe heet jij?”
Sjoerd: “Sjoerd!”
Bewaarder: “Nee, je zegt dan Sjoerd meneer, is dat begrepen”
Sjoerd: “Hoezo?”
Bewaarder: “Is dat begrepen Sjoerd?”
Sjoerd: “Ja meneer”
Bewaarder: “Centrale, graag groep Barricade openen”


De centrale had de deur geopend en vervolgens werd ik door de deur gegooid. Ik viel op de grond en vervolgens werd de deur achter mij gesloten. Daarna werd ik direct geholpen door omstanders. Dit waren leeftijdgenoten die mogelijk vanwege hetzelfde probleem als ik in dit gebouw zitten. Ze tilde mij omhoog waarna de leider van groep naar voren kwam

Leider: “Hallo Sjoerd”
Sjoerd: “Dag meneer”
Leider: “Welkom in de groep Barricade. Hier waar we ons voorbereiden om terug te gaan in de maatschappij”
Sjoerd: “Wat bedoel je?”
Leider: “Jij moet even klaargestoomd worden voor de harde wereld”
Sjoerd: “Ik denk eerder dat jij maar moet gaan stomen”
Leider: “Sjoerd, als je mij beledigd krijg je straf dus vanaf nu luister jij naar mij”
Sjoerd: “Ik luister naar niemand”
Leider: “Centrale, bewaarders graag voor BlackBox opname”


Kort direct kwamen twee bewaarders aan die mij wederom weer vastpakte en meenam uit de groep. Ik wist niet wat mij overkwam, was helemaal overrompeld. Ze sleurden mij mee naar een aparte ruimte, dat helemaal donker was. Ik werd in deze ruimte geplaatst en de deur ging vervolgens dicht. Er was alleen een bed aanwezig met dekens. Ik was boos en schreeuwde het voluit maar mogelijk hoorde niemand mij. Doordat de kamer donker was ging alles door mijn hoofd. Vanaf het moment dat ik lastig deed tegen mij ouders tot aan brandstichting kwam alles door mij heen. Het leek wel een eeuwigheid maar gelukkig ging de deur weer open. Erg bizar dat in een korte tijd zoveel door je heen gaat. Want het bleek dat ik maar 30 minuten in de kamer heb gezeten. Voor mij leek het wel dagen.

De bewaarders brachten mij terug naar de groep Barricade en hebben mij overgedragen aan de leider van de groep.

Leider: “Dat gebeurd er als je niet luistert”
Sjoerd: “Ik zal het niet meer doen meneer”
Leider: “Excuses aanvaard en laat nu de groep zien”


De leider liet zien waar de badkamer was, waar ik moest slapen en waar ik spelletjes kon spelen. Verder was er ook een school aanwezig en een keuken. Het leek wel een soort alles-in-huis omgeving. Alles was gelijksvoer en meeste ruimtes waren open ruimtes. Zoals het slapen gaan deden we in 1 ruimte. Wellicht omdat de leider dan overzicht op ons kon houden. De leider wees mijn eigen bed en daar lagen mijn eigen spullen al. Erg veel kastruimte had ik niet want de bedden stonden met rijen naast elkaar. Wat ik mij bij wilde houden moest ik onder het bed plaatsen en de rest ging in een aparte kast. Daarna ging ik terug naar de speelkamer om zo kennis te maken met mijn leeftijdgenoten. Het ging allemaal vanzelf en was vrij snel geaccepteerd in de groep.

Toen de avond viel begonnen we te eten. Eten deden we gezamenlijk aan een lange tafel. Net als op een basisschool moest iedereen wachten totdat het eten op tafel stond. En je mocht niet eerder van tafel af als iedereen klaar was met eten. Het eten werd gemaakt door de medewerkers van de instelling. Best een strenge bedoeling. Na het eten mochten we nog even in de speelkamer. Erg veel deed ik daar niet, behalve dan contacten maken met leeftijdgenoten. Opeens riep de leider het volgende:

Leider: “Iedereen zich klaarmaken voor het slapen gaan en opschieten!”
Sjoerd: “Geldt dat ook voor mij?”
Leider: “Ja ook voor jouw Sjoerd. Vraag maar aan de rest wat je moet doen”
Sjoerd: ”Oke, is goed meneer”


Ik liep de menigte achterna maar ze gingen wassen, tandenpoetsen en andere kleren aan doen. Het was erg druk in de badkamer en daarom had ik deze handeling overgeslagen. Ik trok gelijk mijn pyjama aan en ging richting mijn bed. Langzaam en zeker kwam de rest. Iedereen had een andere pyjama. De ene een neutrale en de ander met een teddybeer. Er waren zelfs leeftijdgenoten die een knuffel bij zich hadden voor het slapen gaan. Best schattig. Niet even later ging de licht uit van de slaapkamer. Maar ik kon in begin erg slecht slapen, want er kwam van alles door mijn hoofd. Er is toch heel veel gebeurd die dag en dat moest ik allemaal nog verwerken. Uiteindelijk viel ik rustig in slaap. Wanneer dat gebeurde weet ik niet maar het leek wel een eindeloze nacht.

Die volgende ochtend werd ik wakker door de bel. Het was een wakker-worden bel en direct daarna sprak de leider van de groep:

Leider: “Iedereen opstaan!”
Leider: “Uit bed, wassen, plassen, kleren aan”
Leider: “Over een uurtje ontbijt!”


Toen ik uit bed kwam merkte ik iets heel aparts. Ik schrok van mezelf en keek naar de matras van mijn bed. Ik kon het bijna zelf niet geloven maar het was echt zo. De matras van het bed was nat. Ook mijn pyjama broek was nat. Het eerste wat bij mij opkwam was hoe dit ongezien kon laten. Daarom trok in onder mijn dekens mijn pyjama uit en ging vervolgens in mijn blootje naar de badkamer.

Leider: “Zo, zo, jij durft op de eerste dag”
Sjoerd: “Ik heb het naar mijn zin meneer”
Leider: “Dat is te zien, ga maar gauw douchen en aankleden”
Sjoerd: “Ga ik direct doen meneer”


Nadat ik had gedoucht ging ik mijn kleren aan doen en vervolgens naar het ontbijt. Ook bij het ontbijt geldt dat je moest wachten tot iedereen er was en alles op tafel lag. Sochtends at ik nooit veel maar je mocht pas van tafel af als iedereen klaar was. Zo duurde het ontbijt erg lang. Toen ik eindelijk van tafel af mocht ging ik terug naar de slaapruimte, zodat ik mijn Pyjama in de was kon stoppen. Maar bij aankomst zag ik al dat het matras was verschoond. En mijn kleding was verdwenen. Verder was er niemand en onopgemerkt ging ik terug naar de speelkamer. Daar werd vervolgens het programma van vandaag voorgelezen door de leider. Eerst school, daarna persoonlijke begeleiding en daarna vrije tijd. In tussen tijd bleef ik maar denken over mijn bed. Misschien heb ik het bed niet nat gemaakt en misschien droomde ik het alleen maar. Maar misschien ook niet.
 

daiperlink

Beginneling
Hoi,

Sappig verhaal, meer, meer,meer...

Lijkt een beetje op het Diapernaat verhaal! Bij de D dus. Heeft Diaperlink je geinspireerd? Wat was je vroeg uit de veren vanochtend!

Groetjes
 

Sparrow

Jack Sparrow
HOOFDSTUK 3
Gelukkig werd ik al snel afgeleid door de planning van de dag. Het was tijd om naar school te gaan. De school zat in het complex en ver lopen was het niet. Ik wist niet waar ik heen moest dus liep ik met de menigte mee richting school. Bij aankomst waren meerdere klaslokalen en vanaf dat moment wist ik niet welke lokaal ik mocht betreden. Gelukkig kwam een juffrouw tegemoet en ze zei het volgende:

Juffrouw: “Hallo, wie ben jij?”
Sjoerd: “Ik ben Soerd”
Juffrouw: “Ow ja, jij bent die nieuwe leerling?”
Sjoerd: “De enige echte, denk ik”
Juffrouw: “Oke, loop maar even met mij mee dan kijken we even in welke klaslokaal jij komt”
Sjoerd: “Is goed”
Juffrouw: “Is goed mevrouw, bedoel je”
Sjoerd: “Ja, is goed mevrouw”


Het is lastig te omschrijven maar het was een pittige juffrouw met ballen. Met haar viel zeker niet te spotten. Dat was tenminste mijn eerste indruk. Braaf liep ik samen met de juffrouw naar een kamertje. In de kamer werd duidelijk gemaakt wat de bedoeling van deze school is en hoe ik me moet gedragen. Verder heeft ze uitgelegd in welke klaslokaal ik terecht kwam. Na een gesprek van ongeveer een half uurtje ging ik richting mijn klas. Bij binnenkomst zag ik gelijk al iets opmerkelijks. Bijna alle leerlingen zaten vast in een stoel. De stoelen waren voorzien van soort “bodywarm” achtige vesten die men moest aantrekken. Deze vesten werden vervolgens stevig aangetrokken. Je kon dus niet de stoel verlaten. Het leek wel een soort schoolgevangenis. Al snel kwam de leraar aan het woord.

Leraar: “Goedemorgen! Wie hebben we hier?”
Sjoerd: “Ik ben Sjoerd meneer”
Leraar: “Van harte welkom Sjoerd in deze klas”
Sjoerd: “Dank u wel meneer”
Leraar: “Kies maar de middelste stoel op de tweede rij en doe de vest maar om.”
Sjoerd: “Nee meneer, dat doe ik niet meneer”
Leraar: “Klas, deze jongeman doet vervelend en wat doen we met vervelende leerlingen?”
Klas: “Straffen”
Sjoerd: “Nee meneer, is al goed meneer”
Leraar: “Schiet maar op voordat ik mijn mening verander”


Ik had geen keus en ging maar naar de stoel. Het omdoen van de vest ging niet heel gemakkelijk maar gelukkig gingen de medeleerlingen mij advies geven. Helpen kon niet want ze zaten al vast aan de stoel. Nadat ik de vest goed had omgedaan werd deze flink strak getrokken. Op dat moment voelt het alsof je volledig machteloos bent. Je zit vast aan de stoel en kan alleen nog je handen en voeten bewegen. Opstaan was echt niet mogelijk. De leraar ging snel verder met de les en het ging voornamelijk over taal Nederlands. Het niveau van de school was niet hoog maar dan hoef je ook niet veel te leren. Elk nadeel heeft weer zijn voordeel. Verder stonden vandaag de lessen, rekenen en zingen op het programma. In de middag ongeveer rond 13:00 gingen we weer met zijn allen lunchen. Het hele ritueel over de lunch gaat dan weer beginnen.

Na de lunch had ik persoonlijke begeleiding. Je werd verwacht in de speelkamer en vervolgens werd je begeleidt door een bewaarder naar een speciaal kamertje. Eenmaal in het kamertje, waar alleen een tafel en twee stoelen bevinden, moest ik wachten op mijn begeleider. Het leek een soort over hoor kamertje maar er zaten geen ramen in. Wel een camera. Na enkele minuten kwam de begeleider aan en hij ging aan het woord

Begeleider: “Goedemiddag Sjoerd, ik ben je begeleider en ga jou helpen hier uit te halen.”
Sjoerd: “Oke, doe de deur maar open dan loop ik zo weg.”
Begeleider: “Dat gaat zo helaas niet lukken”
Sjoerd: “Hoe dan wel”
Beeleider: “Laten we beginnen met de vraag waarom je hier zit?”
Sjoerd: “Gewoon, omdat ik irritant ben ofzo?”
Begeleider: “Sjoerd, jij bent zoals we zeggen onrede vatbaar voor de maatschappij”
Sjoerd: “Wat wil dat zeggen?”
Begeleider: ”Stel maar eens de vraag aan jezelf hoe je hier weg kan”
Sjoerd: “Simpel, gewoon gedragen”
Begeleider: “Ja, een vergeet niet door goed mee te doen met de groep”


Zo hadden we een best boeiend gesprek. Ik zal niet in details treden maar er werd voornamelijk gesproken over de reden van mijn verblijf en wat er moet gebeuren om terug te keren naar mijn familie. Het werd steeds duidelijker waarom ik daar zat. Na afloop van dit gesprek werd ik teruggebracht naar de speelkamer. Daar mocht ik verder mijn vrijetijdsbesteding doen. Je snapt natuurlijk wel dat het me zeker niet ontgaan is over het ongelukje afgelopen nacht. Regelmatig ging ik terug naar mijn bed maar helaas, geen pyjama te bekennen. Na enkele uurtjes in de speelkamer gezeten te hebben kwam de leider aan.

Leider: “Wil iedereen van groep Barricade zich bij de eettafel melden”
Sjoerd: “Wat is er aan de hand meneer”
Leider: “Niets, we gaan avond eten Sjoerd”
Sjoerd: “Is goed meneer”


Ik had best veel trek dus vrolijk ging ik met de menigte mee. Het avond eten was wederom weer goed geregeld alleen net als altijd duurde het erg lang. Na het eten mochten we weer terug naar de speelkamer. Het duurde niet erg lang meer dat we richting bed gingen. Ik maakte me best wel zorgen want mijn pyjama lag nog steeds niet waar het hoort. Wat gaat er gebeuren? Wie heeft mijn pyjama of had ik mijn pyjama wel bij mij? Dat soort vragen dwarrelde steeds door mijn hoofd, totdat de leider naar mij toe kwam. Hij wou mij even persoonlijk benaderen.

Leider: “Sjoerd, je hebt nu een dag volgehouden hier”
Sjoerd: “Ja meneer”
Leider: “Hoe bevalt het?”
Sjoerd: “Erg goed meneer”
Leider: “Hartstikke mooi. Is er nog wat bijzonders gebeurd”
Sjoerd: “Nee meneer”
Leider: “Weet je het zeker?”
Sjoerd: “Ja meneer, heb veel dingen geleerd maar dat is niet bijzonder lijkt mij”
Leider: “Heel goed. Kan je voor het slapen gaan even naar kamer 2B”
Sjoerd: “Welke kamer is dat meneer?”
Leider: “Een kamer naast de douche”
Sjoerd: “Is goed meneer”


Zonder over na te denken had ik toegezegd dat ik naar kamer 2B zou gaan op moment dat we gingen slapen. Achteraf gezien begreep ik wel dat het mogelijk te maken had met de mysterie over mijn pyjama. Op dat moment dacht ik er niet over na. Na nog wat gekletst te hebben met leeftijdgenoten kwam de leider aangelopen om aan te geven dat we gingen slapen. Op at moment bonkte mijn hart door mijn keel. Ik herinnerde gelijk dat ik mij moest melden bij kamer 2B. Niets vermoedend liep ik richting kamer 2B en klopte tegen de deur. De deur werd vervolgens opengemaakt en tot mijn grote verbazing kwam de juffrouw naar buiten die ook de schoolegels heeft uitgelegd. Ze nam mij mee naar binnen en ik moest in een apart hok mijn kleren uit doen. Ik snapte niet waarom en heb daarom alleen mijn broek, sokken en schoenen uit gedaan.

Juffrouw: “Sjoerd, ik zeg alles en dan bedoel ik ook alles”
Sjoerd: “”Waarom?”
Juffrouw: “Waarom mevrouw bedoel je en omdat ik het zeg”
Sjoerd: “Nee, ik wil eerst weten waarom mevrouw”
Juffrouw: “Moet ik de bewaarders bij roepen?”
Sjoerd: “Nee mevrouw ik doe het al”


Wederom had ik geen keus en heb gedaan wat de juffrouw mij heeft gevraagd. Toen ik klaar was kwam de juffrouw terug met een pyjama. Uiteraard realiseerde ik gelijk dat het mijn pyjama was. Ik bedankte haar en wilde graag de pyjama pakken maar dat mocht niet. Ze zei dat ik in mijn blootje uit de kamer moest lopen. Met heel veel tegenzin en schaamte heb ik het moeten doen. Ze liep voorop en ik moest achteraan lopen. Toen ze uit mijn gezichtsveld verdween kreeg ik vrij beeld in welke kamer ik was beland. Hier zijn geen woorden voor. Dit moet een droom zijn. Ik schrok me rot wat in deze kamer gebeurde.
 

Jasper-DL

The cake is a lie... :'(
Erg goed geschreven verhaal. !1

Toen je het had over 'the BlackBox' moest ik denken aan die film over dat gevangenis experiment: 'The Experiment'.

Ga zo door, ben heel benieuwd naar het vervolg ;D
 

Sparrow

Jack Sparrow
HOOFDSTUK 4
In de kamer zag ik meerdere leeftijdgenoten die helemaal naakt waren en stonden te wachten totdat ze aan de beurd waren. De juffrouw zei dat ik in de rij moest staan en dat deed ik ook. In tussen tijd keek ik beetje rond wat er allemaal te doen was in deze kamer. Er lag een commode, teddyberen, spenen en plastic broekjes. Omdat ik achter de rij moest aansluiten kon ik niet precies zien wat er op de commode gebeurde. Daarom heb ik de juffrouw een vraag gesteld.

Sjoerd: “Mevrouw? Wat gebeurt hier allemaal?”
Juffrouw: “Dat ga je snel merken Sjoerd”
Sjoerd: “Maar wat doen al deze teddyberen hier mevrouw”
Juffrouw: “Die zijn voor jongetjes die niet zonder knuffel kunnen slapen”
Sjoerd: “Maar mevrouw, wat doen al deze speentjes hier dan?
Juffrouw: “Geen vragen meer stellen, je merkt het zo Sjoerd”


Het waren geen gewone spenen maar echte grote die zelfs in mijn mond past. Hetzelfde geldt voor de teddyberen maar die waren ook erg schattig. Waar die plastic broekjes voor bedoeld waren snapte ik nog niet. De rij werd steeds kleiner en het werd ook steeds duidelijker wat ze aan het doen waren. Ik was bijna aan de beurd en zag dat een leeftijdgenoot op de commode moest liggen. Vervolgens werd er een luier omgedaan. Daarna mocht hij zijn pyjama aan doen en hij kreeg een teddybeer en een speen. Nu was de leeftijdgenoot voor mij aan de beurd en dezelfde procedure volgde.

Dit is niet wat ik wil en niet nodig. Ik ben toch geen baby? Er dwarrelde van alles door mijn hoofd. Het kan toch niet waar zijn dat ik ook een luier krijg? Maar voordat ik het wist was ik al aan de beurd.

Mevrouw: “Dag jongeman, graag even op de commode liggen”
Sjoerd: “Nee”
Juffrouw: “Sjoerd, het is mevrouw en liggen en wel nu”
Sjoerd: “Nee mevrouw, echt niet!”
Juffrouw: “Hulp nodig?”
Mevrouw: “Ja graag”
Sjoerd: “Laat me gaan, geef mijn pyjama”


In tussen tijd kwam er uit een andere kamer extra versterking, de bewakers. Ik werd helemaal hysterisch en barste in huilen uit. Ik probeerde te ontsnappen maar de versterking had me snel te pakken. Het maakte de bewakers echt niet uit dat ik naakt was. Ze pakte mij hard aan het sleurde me op de commode. Ze hielden mijn handen en benen vast zodat ik niet meer kon bewegen. Vervolgens deed mevrouw mij een grote luier om. Ik kon echt geen kant meer op. Om mij te koesteren pakte mevrouw een grote speen en deed deze in mijn mond. Het klinkt misschien gek maar het helpt wel. Vervolgens deden de bewakers mij mijn pyjama aandoen.

Mevrouw: “Centrale, graag een BlackBox opname voor Sjoerd”


Vervolgens gingen de bewakers mij brengen naar de BlackBox. In een pyjama, met een luier om en een speen. Ik kon het bijna niet geloven en had geen kracht meer voor om tegen te stribbelen. Door mijn woede was ik zodanig uitgeput dat ik mezelf niet meer kon bewegen.

Eenmaal in de donkere kamer waar alleen een bed en dekens aanwezig waren begon ik weer tot rust te komen. Het was al laat en de kamer was erg donker. Ik had nog steeds de speen in mijn mond. Niet even later kwam een bewaarder naar me toe en gaf mij een teddybeer en zei dat ik deze nacht in de BlackBox bleef slapen. Op dat moment keek ik blijkbaar heel onschuldig met mijn speen in mijn mond naar de bewaarder en pakte de teddybeer. Hij zei vervolgens welterusten mijn kleine lieve jongetje. Ik ging vervolgens liggen onder de dekens en hield de teddybeer stevig was. De teddybeer is mijn vriendje geworden. Heel langzaam en zeker viel ik in slaap.

Ergens in de nacht werd ik wakker vanwege de drang om te gaan plassen. Er was geen WC maar besefte ineens dat ik een luier om had. Daarom dacht ik om lekker in de luier te plassen. Het was een warm en fijn gevoel waarna ik vervolgens weer heerlijk in slaap viel. Moet er wel bij zeggen dat het even wennen was om een natte luier aan te hebben en vooral de gedachte. Ik leek wel een kleine baby. Maar het was ook weer een fijn gevoel.

Bewaarder: “Goedemorgen Sjoerd”
Sjoerd: “Goedemorgen meneer”
Bewaarder: “We gaan naar kamer 2B en de nodige handelingen doen”
Sjoerd: “Is goed meneer”
Bewaarder: “Neem je speen en teddyb eer ook mee?”
Sjoerd: “Ja meneer”


Samen met de bewaarder liep ik terug naar kamer 2B. Daar waren wederom meerdere leeftijdgenoten die op de commode werden behandeld. Ik was deze keer snel aan de beurd en juffrouw was er ook al bij.

Juffrouw: “Goedemorgen Sjoerd”
Sjoerd: “Goedemorgen juffrouw”
Juffrouw: “Doe je pyjama maar uit dan helpen we je even met verschonen”
Sjoerd: “Is goed juffrouw”


Nadat ik mijn pyjama had uitgedaan mocht ik gelijk op de commode. Ik zag met mijn eigen ogen dat ik de luier goed had gevuld want de luier was gisteren wit en is nu een beetje gelig.

Mevrouw: “Zo zo, manneke heeft een plasje gedaan”
Sjoerd: “Ja mevrouw”
Mevrouw: “We gaan je luier uit doen en dan mag je weer aankleden”
Sjoerd: “Is goed mevrouw”


Ze deed mijn luier af en daarna mocht ik weer van de commode. De speen en de teddybeer moesten worden achterlaten. De juffrouw vertelde mij dat deze spullen in algemeen werden gebruikt en raar is als het in het openbaar verschijnt. Daar was ik wel mee eens. Na het omkleden mocht ik weer met de groep meedraaien. Wat er afgelopen nacht gebeurde was echt een super ervaring. Een luier dragen is achteraf gezien best cool. Ik werd er zelf rustig van. De hele dag was ik maar aan het denken over wat er afgelopen nacht is gebeurd. Het leek wel een droom maar dat was het niet.

Zal dit eenmalig zijn?
 

?????

Beginneling
Leuk verhaal!

een kleine opmerking: je hebt beurt 5x met een d geschreven i.p.v. een t.

Nadat ik het nog een keer heb doorgelezen merkte ik ook nog een paar andere dingetjes op, maar die waren niet echt storend
 
Bovenaan