Re: Het Slot [laatste deel:10april12 2e keer]
Hier is er al weer eentje, Jasper

Ben nog maar net op dreef! Ik hoop dat het een flink dik pakket wordt uiteindelijk, zodat de pdf-versie flink wat pagina's telt, want dat ziet er een stuk indrukwekkender uit dan maar 20 paginaatjes. Had ik al gezegd dat er waarschijnlijk illustraties in komen?
“Weet je wat ik denk?” zei Lisa, hun gesprek over hetzelfde onderwerp abrupt afbrekend. “Ik denk dat je moeder haar eigen plannetje trekt.”
Roy keek alsof hij uitleg wilde, en die gaf Lisa gebarend. “Ze is zo ongeveer de meest fantastische verzorgster die je je maar kunt wensen. Maar ze is geen robot, Roy. Ze vindt het niet alleen leuk ons een plezier te doen – ze vindt het leuk dat wij haar kleintjes zijn, waarop zij haar moederlijke gevoelens kan uitleven. Dáárom moest jij in je luier poepen, en mocht ik mijn plas niet gewoon op de wc doen. Dáárom komt ze ons om de tien minuten drinken brengen, stopt ze ons in en maakt ze een romper voor me.”
Roy zette een serieuze blik op. “Dat zo best goed kunnen. Hoe dan ook, het is toch wel leuk dat ze zo actief is. Zo hoef je haar niet de hele tijd te vertellen wat je van haar wilt.”
Lisa zette een knus lachje op. “Ja, het is superleuk. We hebben maar geluk met jouw moeder.”
Roy pakte zijn zusjes benen en legde die over die van hem, en hees haar kontje in zijn schoot. Lisa legde haar hoofd op zijn schouder. “Maar we moeten echt weer een beetje normaal worden, hoor.” Roy knikte, onzichtbaar voor haar, maar ze wist dat hij knikte. “We moeten dit vooral blijven doen, maar we moeten niet vergeten dat we samen niet alleen maar kleintjes zijn,” ging ze door.
“Ik weet iets,” zei Roy. “Donderdag gaan we gewoon weer eens skeeleren.”
“Ah nee,” klaagde Lisa. “Dan voel ik me ook zo veilig en schattig, en doe ik er tóch een luier onder.” Aan Roy te zien zag hij het probleem niet echt. “We moeten ook weer eens iets doen zónder luiers.”
“Weet je wat? Donderdagmiddag gaan we uit school met een groepje Lasergamen. Vond je leuk, toch?” Lisa schudde haar hoofd. “Wat is er nou leuker dan een meisjessoldaat met een luier om?”
Roy zuchtte lachend. “Oké, we kunnen uit school gaan zwemmen? En dan beloven we elkaar geen zwemluiers te dragen,” eindigde hij met een knipoog. Lisa vond het wel wat. “Klinkt leuk.”
“Dan gaan we daarna in de stad gezellig iets te eten halen,” ging Roy door.
“Dat is wel erg veel luierloosheid.”
“Dan gaan we daarna naar mijn huis, kleden we ons om, en gaan we naar het freestylepark. Goed idee?”
Lisa kreeg het helemaal warm van zijn voorstellen, maar liet zich natuurlijk niet kennen. “Goed dan. Maar dan ga jij ook geluierd skaten!”
Roy lachte. “Met alle plezier, kleintje.”
Roy lag op zijn buik met zijn wang op zijn opgerolde kussen, zijn dikke kont een stuk hoger dan zijn rug.
Toen Lisa haar ogen verder opende zag ze dat hij wakker was. Hij lag naar haar te staren. Of eigenlijk door haar. Het leek erop dat hij nog niet had gemerkt dat ze wakker was. Misschien had hij alleen oog voor haar geluierde bips, maar misschien was hij wel gewoon in gedachten verzonken.
Pas een seconde of tien nadat ze over zijn rug en billen was beginnen te aaien, draaide hij zijn hoofd een stukje om haar aan te kijken.
“Hé, ben je ook al wakker?” zei hij, een beetje schor. Lisa knikte slaperig en kwam dichterbij hem liggen. Een snelle kus en haar hoofd viel weer op bed.
“Waar pieker je over?” wilde Lisa weten. Roy zuchtte onvolledig, niet te triest, en zei: “Ruik je niets?”
Ze rook inderdaad niets, maar kon wel raden waar haar kleine broertje het over had. De pruimen hadden weer toegeslagen bij hem. Het was haar nog totaal niet opgevallen tijdens het aaien, maar nu ze zijn broekje goed bekeek zag ze dat er een flinke verdikking in zat. De pruimen hadden het proces van verteren met een paar uur versneld – aan de enorme bult te zien kon dit de partybroodjes wel zijn.
Lisa aaide lachend over zijn haar. “Rustig maar, schatje. Ik vind het niet erg.” Roy keek haar aan. “Maar kun je je mijn moeder straks voorstellen?”
Ja, die zou het haar zoon niet snel laten vergeten. Ze hoorde haar tante hem al toespreken. Ze lachte.
“Wacht even.”
Roy keek haar even na terwijl ze opstond, maar wilde zijn onderlijf niet bewegen om verdere troep te voorkomen en volgde zijn vriendin al niet meer toen hij zijn hoofd moest omdraaien. Toen het boek met een klap op zijn billen neerkwam schrok hij op. Lisa gierde het uit terwijl ze met haar benen uit elkaar naast het bed stond met een groot woordenboek in haar hand. Roy spreidde zijn benen nog veel verder en observeerde gevoelsmatig de schade. Lisa dook bovenop hem en nam hem lachend mee in haar rol. Roy lachte een beetje onzeker mee toen ze tot stilstand kwamen.
“Is het een beetje naar voren gekomen?” vroeg ze, terwijl ze onder haar vriendje lag. Hij knikte beschaamd en Lisa grinnikte terwijl ze met haar hand nog even van achter naar voren duwde tussen zijn benen. Roy rolde snel door, waarschijnlijk niet goed nagedacht hebbend, want Lisa bedacht dat hij nu nog meer tussen zijn benen door werkte. Hij stopte dan ook al gauw met rollen, deze keer onder uitkomend, en Lisa stortte zich zoenend op hem. Lang. Zo lang, dat ze voelde dat Roy nog iets liet lopen. Zo lang, dat ze pas stopten toen er een bekend geluid uit een bekende richting klonk. “Mam! Waar ben je mee bezig?”
Lisa keek recht in de lens maar schrok niet zo erg als de vorige keer dat Patricia hen had gefotografeerd. Integendeel, ze rolde naast hem op de dekens, spreidde haar benen ook wat verder, en hield haar hoofd tegen dat van Roy, haar arm om zijn schouder en zijn arm om de hare. Patricia sprintte het bed op en de camera klikte toen het generatieportret vereeuwigd werd.
“Hebben jullie lekker geslapen?” vroeg ze opgewekt.
“Ja, tante,” antwoordde Lisa meteen, en ze grinnikte er achteraan: “En Roy moest weer nodig.”
Patricia lachte. “Dat weet ik, kleintje. Hij vroeg net aan me of hij naar de wc mocht. Maar ja,” ze gebaarde alsof het de wet was, alsof ze er niets aan kon veranderen. “Kleine tienerbaby’s gebruiken geen wc. Die poepen gewoon in hun luiertje als mama dat wil.”
“Is jouw luier al flink nat, Lisa?” vroeg Roy aan het meisje naast hem, de kleinering van zijn moeder negerend. Lisa schoot in de lach. “Schat, ik moet bijna elk kwartier plassen door al dat water. Van mij mag jij best verschoond worden.”
Roy keek weer wat vrolijker maar kreeg weer een onzekere frons toen hij zijn moeder ontdeugend op hem neer keek. “Dan moeten jullie maar een schoon luiertje, hè?”
Op het zachte bed wachtend keek Lisa op haar rug toe hoe Patricia haar zoon nog wat optilde om zijn lunch naar elke hoek te verspreiden, en vervolgens naar Roy’s gezicht toen hij echt op een hard oppervlak kwam te zitten – het strijkijzer – waarna hij waarschijnlijk niet viezer meer kon. De luier gaf kleverig mee toen Patricia hem opentrok. Toen het saai werd op het bed kwam Lisa naast haar tante staan om te kijken hoe die net aan het kruis van haar broertje begon. Lisa lachte hem toe.
“Zo, het zit zelfs boven je plassertje,” zei Lisa. In werkelijkheid vond ze hem helemaal niet zo kleingeschapen, maar complimentjes waren niet de bedoeling van deze speech. De bruine vlek liep als een dal over zijn voorkant – links en rechts een stuk hoger dan in het midden. De partybroodjes leken er wel even groot weer uit te komen; natuurlijk niet echt, dan zou zijn luier waarschijnlijk ontploft zijn in zijn romper. Maar het was een behoorlijke hoop.
Nu het even kon kietelde Lisa over de buik van haar kleine vriendje. Het jongetje keek haar blozend aan ze wees spottend naar zichzelf. “Kijk eens? Ik zie er ook als een baby uit hoor. Schaam je nou maar niet voor mij.”
Eenmaal op de strijkplank met haar kruis tentoongesteld en haar tante die onder haar gezicht naar haar keek, kwam een echt gesprek op gang.
“Nou, schatje, ik vind het toch heel moedig dat je je durft laten verschonen door een vrouw die je tot twee weken geleden nog nauwelijks kende.”
Lisa giechelde. “U bent lief. Mensen die lief zijn mogen luiertje verschonen.” Ook Patricia lachte. “Ben ik ook lief nu ik je opzettelijk om de tien minuten volgiet met water, zodat je constant in je luiertje plast?”
“Ja,” was het resolute antwoord met een glimlach. Ze voelde crème over haar huid uitgesmeerd worden. “Als u bij het slaapfeestje was geweest, had ik wel honderd keer een plasje gedaan.”
“Nou, ik weet zeker dat je vriendinnen ook heel goede moeders zijn hoor,” antwoordde Patricia die haar luier strak dichtvouwde en de plakkers met spanning vastzette. Lisa dacht nog maar niet aan hoe dat eruit zou zien en concentreerde zich op de vingers van haar tante die de randjes bij haar benen omhoog zetten. Een mep op haar billen en ze stak haar armen al in de lucht om een aantal seconden later op het bed in Roy’s kamer te landen. Roy kwam naast haar terecht en de deken kwam over haar heen. Het dekbed werd in een patroontje om haar armen en borsten gelegd en onder de deken pakte ze Roy’s hand vast.
Het was waarschijnlijk nog geen halfuur later. Roy lag, naar haar mening, ontzettend lief te slapen en ze gaf hem een kusje op zijn voorhoofd. Een tijdje naar het plafond staren deed haar luier een keertje vollopen en ze draaide langzaam haar hoofd toen ze de deur zachtjes open hoorde gaan. Het hoofd van haar tante kwam de hoek om en Lisa zwaaide bescheiden. Toen Patricia de deur achter zich dichtdeed voelde Lisa haar hand bewegen en zag ze dat haar kleine broertje ook wakker was.
“Nu alweer wakker? Ik heb wat te drinken voor jullie.” Lisa goot het grote glas leeg in haar keel en het klonk alsof Roy hetzelfde deed.
“Wat willen jullie doen? Moet ik Monopoly even pakken? Ik zag het net weer eens staan.”
“Ehm, ja leuk, tante. Maar, ik moet weer even naar de wc.”
Patricia zette een meelevend gezicht op en tilde haar kleine meid op haar arm. “Moet je weer poepen, meisje?” Lisa knikte glimlachend.
“Wel jammer dat je het zo spannend vindt om het eens net als je broertje te proberen.” Lisa haalde haar schouders op. “Ach ja.”
Met Roy aan de hand liepen ze de kamerdeur door. “Onze kleine tienerbaby Lisa.” Een zetje de lucht in. “Tante moet je even helpen met je luiertje afdoen.” Een zetje de lucht in. “Maar je wilde dat ik mocht beslissen of jullie naar het toilet mochten, meisje. En tienerbaby’tjes kunnen eigenlijk helemaal niet naar de wc.” Het zetje duurde voor haar gevoel drie seconden. “Die poepen braaf in hun luier als tante dat wil.”
Het zetje duurde een oneindigheid.
”Huh?” Lisa begon een beetje te stressen, maar Patricia hield haar stevig op haar arm. “Het was toch zo leuk dat je je luiertje om moest houden?”
Lisa was bijna gestopt met ademen. Bij elke beweging voelde ze haar luier zachtjes over haar huid strijken, en ze probeerde te bedenken hoe het zou voelen. Ver kwam ze niet, maar gênant zou het zeker zijn.
“Het is leuk om Roy dat te zien doen,” protesteerde ze. Patricia lachte. “En nu ben jij aan de beurt. Roy mag toekijken als ik je verschoon.”
Lisa werd rood en haar gezicht honderd procent wanhopig. “Maar dat is eng. En dan schaam ik me zo.” Patricia mocht haar nu haar toiletvrijheid willen ontnemen – ze kon haar nog steeds alles vertellen.
“Aan alles komt een eerste keer, schatje. Toen Roy voor het eerst zijn luiertje voor mij vulde, bond ik hem vast aan de commode en wreef ik zijn werk over hem uit. Wat zeg je ervan, Roy, zullen we haar zo’n zelfde behandeling geven?” Roy keek haar ontdeugend aan en knikte naar zijn moeder. “Maar ik mag helpen! Zal ik de camera alvast pakken?”
Lisa zonk de moed in haar sokken. Haar gedachten wilden niet mee, maar toen ze op de commode lag was het al te laat – Patricia hield haar tegen de handdoek gedrukt en een paar seconden later zat ze met twee brede riemen plat tegen haar nieuwe badkamer geplakt. Het zweet brak haar uit toen ze voelde dat ze niet lang meer had.
“Ach Lisa, is het een beetje spannend?” Patricia was nog steeds een goede moeder. “Maak je maar geen zorgen – ik zorg wel dat Roy geen boek tegen je bips aanslaat. Ik ben de enige die aan je zit,” eindigde ze met een knipoog, en het schamen begon al. Lisa’s benen trilden terwijl ze zag dat Roy de camera op het statief draaide en op het knopje drukte.
“Jij blijft op het bed, Roy. Anders mag je de hele week niet naar de wc.” Roy sprong snel op het grote bed maar keek gefascineerd toe. Patricia sleepte het statief naar de strijkplank en concentreerde de lens op Lisa’s roze romperbroekje. Het werd Lisa allemaal een beetje te eng – het zweet brak haar uit terwijl het moment naderde.
“Nou, kleintje,” begon haar tante, die naast haar kwam staan. “Je hoeft niet bang te zijn, je bent in goede handen. Je hebt vast wel gemerkt dat ik mijn best doe om jullie goed te verzorgen, en ik weet ook wel hoe ik een poepluier verschoon, hoor.” Ze knipoogde weer. “Hoe erg het ook is.”
Ze voelde hoe haar romper wat bewoog en wist dat haar luier nu gewoon open en bloot te zien was voor haar tante en broertje. Met nog een paar seconden te gaan keek ze haar tante smekend aan, maar die aaide alleen over haar hoofd. Die ontspanning was genoeg.
Haar huid verloor even contact met de zachte mat terwijl haar lunch langzaam naar buiten kwam. Ongeveer anderhalve seconde later leerde ze waar Roy het over had gehad.
Het kleiachtige spul raakte haar huid en Lisa stopte weerstand te bieden. Terwijl het zich als een trilling in het water verspreidde, voelde ze zich kleiner en kleiner worden. Niet te ver ging het kringetje, want toen haar werk hoogstwaarschijnlijk als een drol in een rondje lag bouwde het verder naar boven en voelde Lisa het steeds meer teruggeduwd worden door haar witte beschermer. Wit niet te letterlijk.
Opluchting stroomde door haar heen toen het laatste beetje eruit was, maar de behoorlijke bal tegen haar billen weerhield haar om echt te ontspannen. Roy had vast de tijd van zijn leven – zo te voelen was haar luier wel tussen de vijf en tien centimeter uitgerekt.
Het aaien kwam uit een andere richting en Lisa keek op om haar tante bij haar benen te zien staan.
“Het ziet er echt heel schattig uit, hoor, meisje. Een lief klein tienerbabymeisje dat haar luiertje gevuld heeft – beter kan niet.”
“Kunt u me dan verschonen?” wilde de knalrode Lisa weten. Patricia lachte. “Natuurlijk meid. Even het filmpje – en mijn dag – opleuken.” Lisa vroeg zich nog af wat dat moest betekenen toen ze de riemen van haar lichaam voelde verdwijnen en ze de lucht in verdween. Onder haar oksels vastgehouden zweefde ze voor haar tante, tot ze omhoog ging en snel haar verzorgster om de hals greep. Ze voelde de hand al aankomen in gedachten.
Een ontzettend raar gevoel, niet te negeren. Alles week in razende vaart alle kanten op, verder opzij, een stukje omhoog, en veel raasde langs haar benen. Het werd tegen haar huid geplet, ze voelde de handpalm de massa die op het verkeerde moment of de verkeerde plek was stevig op haar huid drukken. Alles kwam schuivend tot stilstand om bij het volgende klapje weer in beweging te komen. Het ging alle kanten op, wat waarschijnlijk als normaal gevormde drol begon werd tot moes gemept.
“Hé,” schrok Lisa. Patricia grinnikte. “Och, tienerbaby’tje van me.” Ze leek heel bewust te blijven dat ze geen echte baby’s aan het verzorgen was. “Voor je een schone luier krijgt moet het wel een beetje verspreid zijn, hè. Anders is het zo zonde van je luiertje. Tienerbaby’tjes mogen best merken dat ze hun luiertje gebruikt hebben.”
Tijdens de speech was haar tante gelukkig wel gestopt met klapjes geven, maar ze hing nog steeds aan haar schouders voor haar. Lisa zag al aankomen wat er zou gebeuren. De ondersteuning biedende handen zetten alles weer in beweging daar beneden.
Roy had de camera mee verplaatst toen zijn zusje werd opgetild en met haar vrije hand richtte Patricia de camera naar een groter deel van de geïmproviseerde commode, met een wat diagonale hoek. Lisa voelde een arm langs haar rug en ze zweefde rechtop richting de strijkplank.
Handen waren niets vergeleken met een hard oppervlak. Álles, werkelijk álles, werd geplet. Helemaal geplet. De verhouding tennisbal op munt. Een deel dat niet bij de platgeperste massa paste schoot naar voren en Lisa kreunde een beetje. Haar wangen gloeiden. Ze bloosde vast nog erger dan Roy. Patricia lachte haar kleine meid toe en duwde haar plat op de commode. Niet meer vast, maar dat was logisch.
“Nou, toeschouwers,” begon Patricia tegen de camera te babbelen, terwijl ze aan de plakstrips begon te pulken, “vandaag verschonen we een meisjestienerbaby. Dat gaat wel een beetje anders dan bij een jongetje.” De vuist die tegen haar kruis drukte terwijl de randjes van de plakstrips gezocht werden maakten dat Lisa er bijna zeker van werd dat de luier straks helemaal schoon was, en alles aan haar huid zou zitten.
“We vouwen haar luiertje langzaam,” ze sprak het woord langzaam uit terwijl ze demonstreerde wat ze vertelde, “open, zodat hij niet scheurt als hij blijft plakken.” Blijven plakken deed hij zeker, voelde Lisa. Ze kon het niet zien, maar hij was in schokjes losgekomen.
“Nou, nu vegen we de dikke vastgeplakte stukken…” Lisa’s wangen lichtten nog verder op, “…met één doekje in haar luiertje. Dan nemen we een volgend doekje en vanaf nu vegen we met elk doekje maar één keer. We vegen van boven naar onder haar plassertje even schoon…” Bij baby’s was er natuurlijk geen verschil in dat woord, “en dan vegen we er steeds vanáf.” Lisa voelde steeds maar weer doekjes, en de klei verdween heel snel van haar huid.
“Nu gaat het hetzelfde als bij het jongetje – we houden haar beentjes omhoog,” Lisa vloog boven haar stinkende spoor, “en maken we haar billetjes aan de onderkant nog even schoon, nadat we de luier onder haar vandaan hebben gehaald.” Het laatste beetje klei verdween, maar het gevoel was nog niet helemaal weg. “En dan laat je haar zakken op haar nieuwe luiertje.”
Lisa had niet eens gemerkt dat er al een nieuwe voor haar had klaargelegen, maar ze was dolblij met haar schone spierwitte beenspreider. “Je kunt een beetje crème op een natte washand doen om haar tegelijk in te smeren en haar huid helemaal schoon te maken.” Geur van nieuwe luier. Die van haar of Roy dan. Ze had nog nooit een baby met zo’n geur opgemerkt, maar het was een prettige geur. Het matje kwam over haar huid en de plakstrips sloten haar schattige ondergoed vrij luchtdicht om haar middel. Het romperbroekje ging dicht en Lisa werd overeind geholpen.
“En zo,” Patricia gebaarde naar haar kleintje terwijl ze in de camera keek, “verschoont u uw tienerbabymeisje.”
Lisa was al weggerend en lag zoenend en omhelsend bovenop haar vriendje.
Ik hoop morgen weer een nieuw stuk