Nog niet klaar Mathijs en Edith – Tussen schaamte en vertrouwen

mmmathijs

Nieuw lid
Hoofdstuk 1: Opname

Mathijs was pas 21 toen het gebeurde.
Een simpele medische complicatie bracht hem in het ziekenhuis — maar de gevolgen bleven. Zijn blaas was te zwak geworden, en de arts vertelde hem rustig maar beslist dat hij voorlopig… misschien zelfs blijvend… luiers zou moeten dragen.

Mathijs kon het niet geloven. Hij schaamde zich diep toen de verpleegkundige het eerste pakket inco’s opende. Het zachte ritselen van plastic, de geur van schoon absorberend materiaal… het voelde alsof zijn volwassenheid in één klap van hem werd afgenomen.

Maar hij had geen keuze. Zijn lichaam liet hem in de steek. En dus lag hij daar, op het bed, een jonge man met een luier om, starend naar het plafond en hopend dat niemand hem ooit zo zou zien.

Hij wist nog niet dat dit moment het begin zou worden van iets groters.
Hij wist nog niet dat dit hem zou verbinden met Edith.

Laatst bewerkt:

mmmathijs

Nieuw lid
Hoofdstuk 2: Edith verschijnt

Het was een vroege ochtend toen de deur van Mathijs’ ziekenhuiskamer zacht openzwaaide.
Een jonge verpleegkundige kwam binnen, haar donkere haar netjes opgestoken, haar blik warm en vriendelijk.

“Goedemorgen, Mathijs,” zei ze zacht. “Ik ben Edith. Ik kom je helpen met de verzorging vandaag.”

Mathijs voelde zijn wangen rood worden. Verzorging. Hij wist wat dat betekende. Zijn adem stokte toen ze het bed naar beneden liet zakken en de dekens voorzichtig terugsloeg. Hij lag daar, zichtbaar met een witte luier om zijn heupen, en hij kon de schaamte nauwelijks verdragen.

“Ik begrijp dat dit moeilijk is,” zei Edith kalm, terwijl ze handschoenen aantrok. “Maar weet dat je hier niet alleen in bent. Dit is zorg. En ik oordeel niet.”

Die woorden troffen hem harder dan hij verwachtte.
Hij knikte zwijgend, terwijl zij de luier controleerde. Ze werkte zonder haast, zonder een spoor van ongemak. Alsof het de normaalste handeling van de wereld was.

Na de verzorging ging ze even zitten op de stoel naast zijn bed.
“Hoe gaat het echt met je?” vroeg ze.

Mathijs haalde diep adem.
“Eerlijk? Het voelt alsof ik geen controle meer heb… niet alleen over mijn lichaam, maar ook over mijn leven.”

Edith keek hem recht aan, haar ogen warm.
“Misschien,” zei ze zacht, “hoef je niet altijd alles te controleren om waardevol te zijn. Soms begint kracht juist bij accepteren.”

Hij had nog nooit iemand zo horen spreken.
Voor het eerst sinds zijn opname voelde hij dat hij niet alleen patiënt was, maar mens.

En hij wist nog niet dat dit gesprek het begin zou worden van een band die zijn hele leven zou veranderen.

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
S Tena Slip: Verschillen tussen plastic en katoenachtige buitenzijde Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
peka36 Verschil tussen Tena Ultima en de Tena Proskin Ultima ? Luiers 5
S Luiers met breed absorptie-gedeelte tussen de benen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Fijnklein Profielfoto tussen je benen? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 33
PietjeDL Net tussen 2 maten van de luiers in… Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 25
Pappie_ Duidelijker ondescheid tussen subfora Ideeën Bus 13
peeturDL Kiezen tussen M of L VVV 11
mark Verschil tussen proskin en comfioair Luiers 5
V Aansluiting tussen de benen niet goed te krijgen? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
B Verschil tussen broekjes en luiers (pampers) Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 23
poepbroek Tip: Scheer je konthaar af en doe creme tussen je billen voor vlotte clean-up! Broekplassers en Poepers 11
LitlleKiddoN verschil tussen bezorgopties of verzendmethoden Vragen & Info Shop 7
tommydl Is er een forum waar er kan gebabbeld worden tussen partners die samen zijn met. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 10
K Luier gevoel tussen je benen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 2
R Verhaal Klaar [16+] De Switch tussen Mama en Meesteres 16+ Verhalen 14
1 Verschil tussen deze 2 luiers? Vragen & Info Shop 4
J keuze tussen twee soorten Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 6
Luierluke Verband tussen luiers willen dragen en grootte van geslachtdeel Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
T wachten tussen luiers en toch niet kunnen kiezen AB/DL Fotos 14
Winfield Waarom zit er op dit forum zo'n grote scheiding tussen de jongeren & volwassenen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
N Wat is het mooiste/stoutste wat je tussen je 18/19 jaar gedaan heb. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Jonas Verschil tussen TB en AB?? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 5
Bovenaan