Maud (ML,TL,WL,DR,NL,PL,GL,OL)

wat voor cijfer zou je dit verhaal geven

  • 1

    Stemmen: 0 0,0%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 1 9,1%
  • 8

    Stemmen: 4 36,4%
  • 9

    Stemmen: 4 36,4%
  • 10

    Stemmen: 2 18,2%

  • Totaal stemmers
    11

martijn83

Beginneling
Weer een nieuw verhaal

Ben nog vollop aan het schrijven dus soms moet je wat geduld hebben
Ik ben ook gee ster in het schrijven dus vergeef me de typ fouten en ontbreken van leestekens.

Het is niet superveel luier maar het komt er eker wel in voor.

Het verhaal gaat over Maud (15)die gaat logeren bij haar nicht Linda. Echter Maud plast soms nog in bed en tot overmaat van ramp heet ze de vekeerde koffer meegenomen namelijk die van haar jongere zusje.

Ik begrijp dat niet iedereen dit soort verhalen leuk vind maar ik wee dat er ook een hoop zjn die dit wel leuk vinden.
 

martijn83

Beginneling
Re: Maud (ML,TL,WL,DR,NL,GL,OL)

1.Koffers pakken


Maud is 15 en wordt uitgenodigd om te komen logeren bij haar nichtje Linda van 17. Maud heeft hier heel veel zin in omdat ze graag bij haar tante thuis is en ze het goed kan vinden met haar nicht.

Ze begint met het inpakken van haar koffer. Ze blijft een week dus ze neemt genoeg kleren mee. 6 broeken genoeg t-shirts wat jurkjes natuurlijk voldoende schoenen. Als ze haar ondergoed la open doet ziet ze dat ze nog maar 1 schone onderbroek heeft. Maud denkt even na en denkt ik zal straks vragen of mam een paar onderbroeken wast.
Na dat ze klaar is met het inpakken van haar koffer stapt ze snel onder de douche en kleed zich aan in een simpel jogging pak. Als ze beneden komt is moeder net klaar met het eten koken en iedereen schuift aan.

Tijdens het eten begint vader over aankomende week en dat het wel lekker is dat allebei de meiden van huis zijn en hij en moeder dus het huis alleen hebben.
Maud heeft namelijk nog een zusje van 10 Lisanne en zoals alle zusjes van die leeftijd is ze in Maud haar ogen super irritant. Ze weet altijd alles beter en vind dat ze dezelfde dingen mag doen als Maud.
En om het nog erger te maken geven haar ouders Lisanne ook meer vrijheid als Maud op die leeftijd. Dit komt omdat Lisanne al zeer zelfstandig is voor haar leeftijd en Maud een echte tiener is.

Een voorbeeld Lisanne heeft ook haar eigen koffer ingepakt en moeder heeft hem ook gecontroleerd net als bij Maud maar Maud was een hoop spullen vergeten en Lisanne had alles al ingepakt.
Een ander verschil is dat Maud een echte tom boy is en lisanne echt een meisjes meisje met een hoop roze en strikjes. Waar Maud in een simpel t-shirt en haar onderbroek slaapt doet Lisanne dit in een knalroze pyama.

Dit levert wel eens voor Maud vervelende situaties op omdat zij klein is voor haar leeftijd en Lisanne aan de grote kant zodat ze eerder beiden dezelfde leeftijd lijken als dat je 5 jaar verschil ziet.
Maud weet nog goed bij een logeer feestje met haar vriendinnen bij haar thuis hingen haar onderbroeken en die van haar zusje naast elkaar op de waslijn en plaagden haar vriendinnen haar ermee dat ze nog van die kinderachtige onderbroeken droeg. Het heeft Maud de hele avond gekost om het uit te leggen.

Een ding wat beide zussen wel gemeen hebben is dat ze allebei soms nog in bed plassen. En omdat ze allebei bijna even groot zijn gebruiken ze de zelfde drynites broekjes het gaat zelfs zover dat moeder zorgt dat ze allebei het zelfde plaatje erop hebben de sterren of de vlinder. Dit versterkt bij de meiden het gevoel bij Lisanne dat ze een grote meid is net als haar zus en bij Maud dat ze nog als een klein kind in bed plast.
Na het eten ruimen ze de tafel af en gaat de hele familie nog een film kijken, natuurlijk naar een film die haar zusje wil. Na een dvd van K3 kijken ze nog naar een film die Maud leuk vind en dan moet Lisanne naar bed. Kom meiden zegt moeder en ze weten al hoe laat het is omdat Lisanne nu haar drynites aan moet wil moeder ook dat Maud hem alvast aan doet.

Deze avond zijn het de sterretjes en moeder pakt er 2 uit het pak op de kamer van Lisanne en legt ze op haar bed. Beide meiden gaan hun tanden poetsen en komen daarna terug naar de kamer van Lisanne. Lisanne vraagt waarom de drynites op haar kamer liggen en niet op die van Maud waarop moeder antwoord dat dit is om Maud niet in verlegenheid te brengen als haar vriendinnen op haar kamer komen. Lisanne vind dit maar stom en moeder belooft ze op de kamer van vader en moeder te leggen.

Hierna trekt moeder de broek en onderbroek van Lisanne uit en laat haar in haar drynites stappen en trekt hem op en laat haar daarna haar pyama van Barbie aantrekken en geeft haar een tikje op haar kont.
Dan is Maud aan de beurt en moeder trekt ook bij Maud haar broek en onderbroek uit wat protest oplevert bij Maud. Je had het ook al zelf kunnen doen is het antwoord van moeder en ze laat Maud in de drynites stappen en trekt hem omhoog. Ook Maud krijgt een tik op haar kont en ze gaat in haar drynites en t-shirt naar beneden naar vader.

Vader ziet zijn dochter van 15 naar beneden komen in een t-shirt wat tot haar navel reikt en een drynites broekje. Hij laat Maud nog een film uitzoeken en schenkt nog wat te drinken in.
Als moeder ook weer beneden komt heeft ze gelijk de 2 koffers van de meiden meegenomen. Want Maud gaat naar haar nicht en Lisanne gaat een week logeren bij een vriendin. Ze zegt tegen Maud dat de koffer van haar in de kamer staat en die van Lisanne in de gang omdat ze er allebei het zelfde uitzien.

Maud luistert al niet echt meer omdat ze opzoek is naar een lekkere zak chips. Vader zet de film op en moeder gaat nog even naar het toilet en schenkt daarna nog wat te drinken in.
Halverwege de film moet Maud plassen en gaat naar het toilet, terwijl ze daar zit maar de drynites om haar enkels vervloekt ze dat stomme bedplassen e hoopt ze er snel vanaf te zijn. Ze trekt door en trekt zonder af te vegen haar drynites weer op het absorbeert toch genoeg vannacht denkt ze.

Nadat de film is afgelopen sturen haar ouders haar naar bed. Als ze in bed gestapt is trekt ze de dekens over zich heen en bedenkt hoe ze de drynites kan verbergen voor tante en haar nicht. Dan komt moeder binnen voor haar nachtkus en vraagt wat er aan de hand is en Maud verteld het verhaal. O maar dat is geen probleem schatje je tante weet het al ik heb haar gebeld en ze had er geen enkel probleem mee en ook Linda vond het niet erg. Wat weten ze het hoe kun je dat doen hun alles vertellen schreeuwt Maud. Moeder stelt haar gerust en zegt dat het heus niet erg is en dat er meer meisjes met haar probleem zitten. Ja meisjes ja maar geen tieners zoals ik snikt Maud. Ach het komt wel goed troost moeder haar en geeft haar nog een kus en doet het licht uit en gaat naar beneden.
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Re: Maud (ML,TL,WL,DR,NL,GL,OL)

superverhaal!! misschien volgende keer alleen iets meer komma's enzo
lees wat makkelijker :D
 

Paddy

Superlid
:'( was dat even een teleurstelling :'(
Zit ik er net lekker in, is het verhaal afgelopen. en moet ik wachten :p
 

martijn83

Beginneling
omdat ik zelf ook een hekel heb aan wachten hier 2 hoofdstukken niet zo lang maar er komt meer zit voorlopig op 14 hoofdstukken

veel leesplezier



2.De Reis

De volgende morgen worden de meiden wakker en gaan naar beneden om te ontbijten Lisanne is nat maar Maud is droog en ze mag dan ook een stikker plakken op hun gezamenlijke plaskalender. Het gaat goed Maud zegt moeder je bent deze week maar 2 keer nat geweest. Waarop Lisanne antwoord ik ook maar 4 x hoor mamma. Ja, jullie zijn beiden grote meiden antwoord moeder.

Na het eten is het tijd om te gaan en vader zet beide koffers in de auto en het gezin stapt in eerst zetten ze Lisanne af bij haar vriendin en daarna rijden ze door naar tante omdat dit een goede 2 uur rijden is. Maud heeft haar PSP bij haar en speelt de hele weg een spelletje en voor ze het weet rijden ze de straat van tante in.

Daar worden ze begroet door tante en Linda de meiden schieten gelijk naar boven en beginnen met bijkletsen. Na een uurtje gaan vader en moeder weg en knuffel Maud nog even. Nou gedraag je en ik zie je weer over een week of zo bij de verjaardag van Linda dan kom je weer lekker naar huis. Doei, doei zegt Maud en zwaait haar ouders uit. Haar ouders gaan ook lekker een weekje op vakantie met z’n tweetjes en nemen geen telefoon en dergelijke mee ze willen even lekker tot rust komen.

3.Oh o

Nadat Maud weer heeft bijgepraat met oom, tante en Linda gaan ze eten bij Mc Donald’s . Dat hoef je tegen een tiener natuurlijk geen 2 keer te zeggen en voor oom zijn autosleutels heeft staan de nichten al bij de auto. Ze rijden naar de Mc Donald’s bestellen een menu en gaan aan een tafeltje buiten zitten omdat het nog lekker weer is.

Na het eten en het kletsen na het eten vertrekken ze weer terug naar huis. Thuis aangekomen spelen ze nog een spelletje monopolie met chips en wat te drinken. Om 10 uur vindt tante dat de meiden maar alvast moeten gaan douchen en dat ze daarna het spelletje afmaken omdat het anders te laat wordt.

Eerst gaat Linda douchen en komt met een grote handdoek om zich heen gewikkeld uit de douche en loopt haar kamer in om haar pyjama aan te doen. Maud loopt nu naar de douche en kijkt nog eens naar haar eigen lichaam en vergelijkt dat met dat van Linda en is niet echt tevreden. Linda heeft al echt borsten en Maud nog maar net kleine puntige borstjes ook heeft vanwege het bedplassen geen schaamhaar omdat moeder dit hygiënischer vind. O nee denkt Maud nu zien ze natuurlijk ook mijn drynites en wordt al rood bij de gedachte.

Als ze klaar is met douchen loopt ze net als Linda met een handdoek om zich heen naar de kamer van Linda waar ze slaapt en waar haar koffer staat. Ze loopt de kamer in en ziet dat Linda al haar pyjama aan heeft nou het is eigenlijk meer een lang T-shirt en Maud kijkt blij omdat zij ook zo slaapt. Dan komt tante binnen en zegt Maud haar slaap spullen te pakken en Linda even uit de kamer te gaan. Wat Maud niet ziet is dat Linda achter haar rug om moet lachen wat een boze blik oplevert van tante. Maud opent haar koffer en ziet tot haar schrik dat ze de verkeerde koffer heeft meegenomen.
 

martijn83

Beginneling
4.Pyama aan

Ik heb de verkeerde koffer zegt Maud tegen tante en tante kijkt naar de koffer ja dit lijkt me die van je zusje. Tante probeert Maud haar moeder te bellen of ze de koffers kunnen komen wisselen maar ze hebben hun telefoon al uit staan wat ze altijd doen op vakantie.

Nou dan maar even kijken of je wat kleren van Linda aankan en ze loopt naar de kast van Linda en pakt daar een onderbroek en t shirt uit. Deze zijn natuurlijk veel te groot en tante bergt ze weer op. Jij en je zus verschillen toch niet zoveel van lengte vraagt tante? Nee, antwoord Maud nog niet wetende wat tante bedoelt.

Er zit niets anders op dan moet je deze vakantie maar de kleren van je zusje aan en Maud wordt nu rood en kijkt met grote ogen tante aan. Maar dat wil ik niet jammert Maud. Dat kan wel zijn antwoordt tante maar ik heb geen andere kleren voor je en je bent oud en wijs genoeg om te zorgen dat je de juiste koffer bij je hebt. Zie het gelijk maar als een soort straf dan. Laat me eens kijken hier hebben we een pyjama van K3 en onderbroeken en ze geeft ze aan Maud. O nee je moet een drynites aan s’nachts toch waar heb je die en ze kijkt de hele koffer door. Aan de ene kant is Maud wel blij met de pyjama want nu zie je de drynites niet maar aan de andere kant is het wel erg kinderachtig.

Ik kan ze niet vinden zegt tante waarop ook Maud in de koffer zoekt. Shit zegt Maud mamma is ze vergeten in te pakken voor Lisanne wat nu. Nou zegt tante hoeveel nachten was je nat deze week? 2 keer antwoordt Maud eerlijk. Mmmm dat is te veel om de gok te wagen om zonder bescherming te gaan slapen. Nou trek maar een onderbroek aan dan bedenk ik een oplossing en ze geeft Maud een onderbroek met kinderachtige sterretjes erop en een strikje aan de voorkant en Maud kleed zich snel aan.

Als ze weer beneden zijn en Linda vraagt waarom het zolang heeft geduurd verteld tante van de koffer en het missen van de drynites.
 

martijn83

Beginneling
5.Naar de buurvrouw

Linda moet een beetje lachen om het probleem dat een meisje van 15 geen luierbroekje heeft en krijgt dan ineens een ingeving. Mam Suzanne uit mijn klas past wel eens op en die heeft dus misschien wel drynites thuis voor haar oppas kinderen. Dat zou een idee zijn zegt moeder zou je haar eens kunnen bellen. Dat ga ik gelijk doen zegt Linda en ze pakt haar telefoon belt Suzanne en legt het probleem uit. Het treft zegt Linda ze is een paar huizen verder aan het oppassen en zegt dat ze ons misschien wel kan helpen.

Dat is mooi zegt tante en ze laat Linda haar jogging broek aandoen en ze gaan met z’n 3en naar Suzanne. Maud heeft alleen haar pyjama aan ondanks haar protest om zo over straat te gaan waarop tante antwoord dat ze het voor haar doen en ze hier toch niemand kent.

Aangekomen bij het oppashuis doet Suzanne open en kijkt naar Maud. O ik wist niet dat ze al wat ouder was maar laten we maar eens kijken wat we voor haar hebben. Maud die een rood hoofd krijgt loopt de woonkamer in en ziet dat daar een jongen van haar leeftijd zit. Hij is niet bepaald lelijk wat de situatie voor Maud niet makkelijker maakt. Wacht hier maar even dan loop ik even naar boven voor de spullen.

Even later komt Suzanne naar beneden met een luierbroekje van het meisje waar ze op past. Ik heb een luierbroekje voor je Ilse is 6 maar misschien past het je bent niet zo groot. Linda en de broer van Ilse moeten lachen om deze opmerking. Suzanne trekt zich er niets van aan en vraagt of Maud nog in bed plast dat ze de broekjes nodig heeft. Met een rood hoofd knikt Maud van ja en wil naar de gang lopen om weer naar huis te gaan maar Suzanne vraagt of ze niet eerst even moet passen omdat ze niet zeker weet of het past.

Maud treuzelt een beetje en Suzanne geeft Rick opdracht even de andere kant op te kijken zodat Maud een beetje privacy heeft om haar om te kleden. Rick kijkt naar de televisie maar houd met een schuin oog Maud in de gaten. Maud trekt haar pyjama broek uit waardoor ze nu in haar onderbroek staat. Tante legt uit van de koffer en dat dit de reden is van de kinderlijke kleren en het missen van de drynites. Ow ok antwoord Suzanne en kijkt hoe Maud haar onderbroek uittrekt en tante pakt hem aan.

Dan geeft Suzanne haar de Pull-Up aan met een plaatje van de kleine zeemeermin erop. Ilse is zindelijk maar heeft als ze lange autoritten moeten maken nog een Pull-Up aan om ongelukjes te voorkomen. Dit gegeven laat Maud zich niet beter voelen een kind van 6 heeft ze alleen nodig op een lange autorit en zij iedere nacht.

Het broekje past niet en Maud trekt hem weer uit ze krijgt hem niet over haar heupen. Sorry, zegt Suzanne maar iets anders heb ik niet voor je. Ja, hoor roept Rick in de kast bij pa en ma liggen nog luiers van de tijd dat Ilse nog in bed plaste maar dat doet ze nu niet meer. Dat is waar zegt Suzanne en ze loopt weer naar boven. Maud ziet het niet echt zitten om een luier om te moeten en staat nu in haar blote kont in de kamer en wil eigenlijk het liefst in de grond zakken van schaamte.

Daar sta je dan als een meid van 15 in een pyjama van K3 in je blote billen te wachten op een luier voor jou terwijl je tante en nicht ernaast staan en er in de kamer een leuke jongen zit. Even later komt Suzanne naar beneden met in haar ene hand een pak Pampers baby dry en in haar andere een potje. Ik denk dat deze wel passen omdat je deze niet over je heupen hoeft te trekken maar gewoon de plakstrips sluit.

Maud barst in snikken uit en roept dat ze geen luier wil maar tante is onverbiddelijk en zegt dat ze geen keus heeft en dat ze morgen voor drynites gaan kijken in de winkel. Linda en Rick komen niet meer bij en tante waarschuwt Linda en Suzanne stuurt Rick naar boven. Nou voordat ik je luier omdoe moet je eerst even op het potje om te plassen. Ik hoef niet te plassen zegt Maud, dat geloof ik best zegt Suzanne maar je gaat het wel even proberen en ze zet het potje voor Maud neer. Als ze vraagt of ze niet gewoon op de wc mag antwoord Suzanne dat Ilse ook eerst op het potje moet en Maud dus ook zodat ze goed kan zien of ze geplast heeft.

Maud gaat op het potje zitten dit past redelijk ze schaamt zich rot inmiddels. Tot overmaat van ramp moet ze toch plassen en plast ze in het potje wat een applaus oplevert van de andere 3 dames. Nou grote meid hoor plaagt Suzanne haar en terwijl Maud gaat staan veegt Suzanne haar billen af met een billendoekje. Ga maar even liggen op de bank dan zal ik je luier even om doen om te kijken of het past. Maud gaat liggen en Suzanne doet snel en vakkundig Maud haar luier om. Het is iets krap maar het past wel zegt tante en ze geeft Maud haar pyjama broek.

Maud vraagt of ze hem om moet houden als ze naar buiten gaan en tante zegt ja anders is het zonde van de luier. Wil je nog een extra luier meenemen voor als het verkeerd gaat vannacht vraagt Suzanne en tante vind dit wel een goed idee en ze krijgt van Suzanne een extra luier. Dan gaan ze weer naar hun eigen huis, onderweg krinkelt de luier van Maud en ze heeft het idee dat de hele buurt het kan horen.

Weer thuis vraagt oom of het gelukt is en tante laat hem de luiers zien en verteld het hele verhaal. Nou dat is mooi dan kunnen we eindelijk weer verder met het spelletje. Na 2 uur is het spel afgelopen en ruimen oom en tante het spel op en gaan de meiden naar boven. Onderaan de trap vraagt tante of Maud nog droog is.

Linda vraagt aan Maud of ze nog droog is waarop ze antwoord natuurlijk. Tante wil het toch zeker weten en komt naar boven en trekt haar pyjama broek iets naar beneden en steekt 2 vingers door haar been opening naar binnen en geeft een compliment dat ze nog droog is. De meiden kletsen nog wat in bed en vallen om half 2 in slaap.
 

martijn83

Beginneling
6.De volgende morgen

De volgende morgen wordt Linda wakker en kijkt of Maud ook al wakker is. Op dat moment komt tante binnen lopen en maakt Maud ook wakker om te gaan ontbijten. Ben je nog droog vraagt ze aan Maud en Maud voelt aan de luier en schud nee. Maakt niet uit hoor meid kom maar snel naar beneden en ga maar even lekker eten dan kun je daarna even douchen.

Maud stapt uit bed en ziet dat het bed en haar pyjama gelukkig droog zijn gebleven. Ook Linda stapt uit bed en ze lopen naar beneden voor het ontbijt. Oom zit al aan tafel en ziet de 2 meiden naar beneden komen en schenkt wat thee in voor hun. Maud is het wel gewend om in een natte luier aan tafel te zitten omdat haar moeder haar en Lisanne als ze een natte drynites hebben als soort van straf tot na het ontbijt erin laten rondlopen.

Na het ontbijt mag Maud als eerste onder de douche en ze loopt snel naar boven omdat ze snel uit die natte luier wil. Maud doet snel haar pyjama uit en doet haar luier uit en stapt onder een lekkere warme douche. Ondertussen legt tante wat kleren klaar voor haar en maakt Linda zich ook klaar om te douchen.

Na het douchen loopt Maud naar de slaapkamer en ziet op haar bed de kleding klaarliggen. Nadat ze zich heeft afgedroogd pakt ze de kleding op en kijkt wat tante heeft uitgezocht. Ze trekt de onderbroek aan een met Donald Duck erop en een bij passend hemdje alles in het licht roze. Met schaamrood op haar kaken trekt ze de onderbroek aan maar laat het hemdje uit maar tante loopt de kamer in en wil dat ze ook het hemdje aandoet.

Daarna volgt een knalroze T-shirt met Minnie Mouse erop en een spijkerbroek met roze riem erdoor. Sokken hoeft ze niet aan van tante omdat het toch warm is. Maud vind het maar niets ten eerste omdat ze de kleding kinderachtig vind en ten tweede omdat ze de kleding past.

Linda komt ook de kamer in en kan haar lachen niet inhouden en zegt dat ze dacht dat Lisanne in de kamer stond. Allebei de meiden moeten hier wel om lachen. Dan lopen ze samen naar beneden en gaan tv kijken. Als tante vraagt waarom ze zo’n lol hebben zeggen ze in koor nergens om.
 
Bovenaan