Nog niet klaar Meer dan Zorg (AI)

mmmathijs

Nieuw lid
Hoofdstuk 1: Opname

Mathijs was pas 21 toen het gebeurde.
Een simpele medische complicatie bracht hem in het ziekenhuis — maar de gevolgen bleven. Zijn blaas was te zwak geworden, en de arts vertelde hem rustig maar beslist dat hij voorlopig… misschien zelfs blijvend… luiers zou moeten dragen.

Mathijs kon het niet geloven. Hij schaamde zich diep toen de verpleegkundige het eerste pakket inco’s opende. Het zachte ritselen van plastic, de geur van schoon absorberend materiaal… het voelde alsof zijn volwassenheid in één klap van hem werd afgenomen.

Maar hij had geen keuze. Zijn lichaam liet hem in de steek. En dus lag hij daar, op het bed, een jonge man met een luier om, starend naar het plafond en hopend dat niemand hem ooit zo zou zien.

Hij wist nog niet dat dit moment het begin zou worden van iets groters.
Hij wist nog niet dat dit hem zou verbinden met Edith.

mmmathijs

Nieuw lid
Hoofdstuk 2: Edith verschijnt

Het was een vroege ochtend toen de deur van Mathijs’ ziekenhuiskamer zacht openzwaaide.
Een jonge verpleegkundige kwam binnen, haar donkere haar netjes opgestoken, haar blik warm en vriendelijk.

“Goedemorgen, Mathijs,” zei ze zacht. “Ik ben Edith. Ik kom je helpen met de verzorging vandaag.”

Mathijs voelde zijn wangen rood worden. Verzorging. Hij wist wat dat betekende. Zijn adem stokte toen ze het bed naar beneden liet zakken en de dekens voorzichtig terugsloeg. Hij lag daar, zichtbaar met een witte luier om zijn heupen, en hij kon de schaamte nauwelijks verdragen.

“Ik begrijp dat dit moeilijk is,” zei Edith kalm, terwijl ze handschoenen aantrok. “Maar weet dat je hier niet alleen in bent. Dit is zorg. En ik oordeel niet.”

Die woorden troffen hem harder dan hij verwachtte.
Hij knikte zwijgend, terwijl zij de luier controleerde. Ze werkte zonder haast, zonder een spoor van ongemak. Alsof het de normaalste handeling van de wereld was.

Na de verzorging ging ze even zitten op de stoel naast zijn bed.
“Hoe gaat het echt met je?” vroeg ze.

Mathijs haalde diep adem.
“Eerlijk? Het voelt alsof ik geen controle meer heb… niet alleen over mijn lichaam, maar ook over mijn leven.”

Edith keek hem recht aan, haar ogen warm.
“Misschien,” zei ze zacht, “hoef je niet altijd alles te controleren om waardevol te zijn. Soms begint kracht juist bij accepteren.”

Hij had nog nooit iemand zo horen spreken.
Voor het eerst sinds zijn opname voelde hij dat hij niet alleen patiënt was, maar mens.

En hij wist nog niet dat dit gesprek het begin zou worden van een band die zijn hele leven zou veranderen.

mmmathijs

Nieuw lid
Hoofdstuk 3: Vriendschap

De dagen in het ziekenhuis kropen traag voorbij.
Voor Mathijs voelde iedere dag hetzelfde: wakker worden, controles, medicatie, en telkens opnieuw de confrontatie met zijn nieuwe werkelijkheid — de luier die nooit weg was.

Maar er was één lichtpunt.
Elke dag verscheen Edith, met dezelfde rustige uitstraling. Ze deed meer dan alleen haar werk. Ze praatte. Ze lachte. Ze luisterde.

Soms bleef ze wat langer zitten, ook als haar taken gedaan waren.
Dan spraken ze over films, muziek, of kleine herinneringen uit hun jeugd. Mathijs merkte dat hij zichzelf steeds meer opende. Hij vertelde haar over zijn schaamte, over zijn angst dat niemand hem ooit meer normaal zou vinden.

Edith luisterde geduldig, zonder te onderbreken. En dan zei ze:
“Mathijs… weet je wat ik zie? Ik zie iemand die eerlijk is. Iemand die kwetsbaar durft te zijn. Dat is geen zwakte, dat is een kracht.”

Die woorden nestelden zich diep in hem.
Voor het eerst begon hij te geloven dat hij misschien toch nog waarde had.

Op een avond, toen de lichten in de gang al gedimd waren, zat Edith nog even aan zijn bedrand.
“Ik weet dat dit vreemd klinkt,” zei ze voorzichtig, “maar… je hoeft je niet voor mij te schamen. Ik zie jou, niet alleen die luier.”

Mathijs voelde zijn ogen vochtig worden. Niemand had hem dat ooit zo gezegd. Hij pakte haar hand, aarzelend, bang dat ze het zou wegtrekken. Maar Edith kneep er zachtjes in terug.

Vanaf dat moment veranderde er iets.
Het waren geen verpleegkundige en patiënt meer.
Het waren twee mensen die elkaar vonden, daar in die steriele kamer.

Een vriendschap was geboren.

Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Hoi2110 Rare vraag misschien maar wie heeft/had dit nog meer? Pub 5
Beer Meer emoticons ? Forum en Chatregels 4
Littleteacher Mannencontact en wie weet meer Contact advertenties 10
DL_man Kind zijn in regenpak, rubberlaarzen, modder en dan broekplassen (of meer) Broekplassers en Poepers 8
diapermessy Meer vragen stellen aan de gasten lijk me leuker. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 13
Maussie Geen postnl punt meer? Vragen & Info Shop 27
123Willem Ik kon het niet meer laten om het te laten lopen AB/DL Filmpjes 4
Soramies Wie is er nog meer rond de 20 jaar oud? Voorstellen 23
slave_rick Nog niet klaar [16+] Toen zag ze mij in luier en ontdekte later nog meer 16+ Verhalen 23
D Het niet meer willen "willen". Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
C Wat gaat er met de huidige luiers in de toekomst gebeuren terwijl de toekomst niet verweg meer is? Pub 5
B Nieuwsgierig of er wel meer mensen zelf wat maken Pub 6
goudvis Zijn hier nog meer brats Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
D Zijn er hier meer mannen die van rokken en jurken houden. Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 97
cat375L Zijn hier meer personen die een Lil Comforts romper hebben/gebruiken? Pub 0
Kleine_Lottie Wie valt er meer op buiten? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 8
Y Verhaal Klaar Geen Baby Meer G 0
B Nieuwsgierig of meer abtjes dit in hus hebben Pub 18
Tim80 Wat kun je nog meer in je broek doen, behalve een luier? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
Little Endy Steeds meer spamberichten op allerlei topics? Pub 10
B Zijn hier meer vrachtwagen chauffeurs Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 14
Inco-plastic-24/7 Pffff niet leuk meer!! Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 1
DLjDLj23 Geen zin meer na klaarmomen Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 53
B Zijn er meer die handwerken Pub 13
B Vanaf nu kan niemand meer zeggen ik wist het niet Forum en Chatregels 65
Tommy76 slipjes en meer Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
DiaperedNickName Meer rond 20? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
A Hield het niet meer droog AB/DL Filmpjes 16
M Hebben jullie dit ook wel is Had de slappe lach en toen hield ik het niet meer droog AB/DL Filmpjes 17
B Kon het niet meer ophouden Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
M Wc was bezet en toen hield ik het niet meer AB/DL Filmpjes 4
V Dat doe ik dus ook niet meer......... Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 9
L Lidmaatschap misschien meer promoten Ideeën Bus 9
DLY85 Door luiers meer inzicht in jezelf krijgen, wie heeft dat ook? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 15
Jayden_dl Zijn er nog meer liefhebbers van een buttplug in met je luier om en hier ook in het openbaar mee rondloopt Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 90
Dips N' Bricks Meer luiers in 1 pak Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 3
S Iets meer over mezelf Voorstellen 8
D Verhaal Klaar Van Vriendschap naar Meer V 11
Gompie Zijn er hier meer motorrijders? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 55
sissy_Mady Zijn er nog meer sissy's VVV 98
DLY85 Toegeven dat je meer doet dan dragen alleen. Pub 4
maxicosie Nooit meer bedplassen Broekplassers en Poepers 14
J Vomar verkoopt geen zwarte pedaal emmer zakjes meer Aanbevolen 1
Little-Nancy Jullie wilde meer van me outfit zien nou dat kan hoor met een filmpje AB/DL Filmpjes 7
pvcscout plastic broek en veel meer Plastic broekjes liefhebbers 18
W Zijn er al wat meer mensen in zuid-Holland ?? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 68
Poobottom Meer plassen met luier aan Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 12
adidaslover Waarom kan je niet meer foto’s plaatsen? Ideeën Bus 2
tenaslip Azipad inlegger niet meer in de shop Vragen & Info Shop 5
kageboshi Betterdry niet meer in de shop? Vragen & Info Shop 4