Mijn buurmeisje de oppas

keesjong

Beginneling
'Jongetjes jullie moeten je eerst maar even uitkleden, schoentjes uit, broekje uit, onderbroekje uit, truitjes uit, alleen natte luiertjes aanhouden'.
We begonnen met uitkleden.
'Ik hoor niks', zei Lisa, 'Ik zie dat jullie goed geluisterd hebben, maar ik wil ook horen dat jullie mij gehoord hebben'.
'Goed Lisa', zeiden we in koor.
'Grote jongens'.
Daar stonden we dan, Rik in zijn natte luiertje en t-shirt en ik in mijn blote billen en hemd.
'Wie wil als eerste een schoon luiertje?', vroeg Lisa.
'Ik', zei ik, 'ik', zei Rik, we wilden allebei niet zo blijven staan, blote billen of nat luiertje.
'Ik mag eerst, ik ben nog een grote jongen'.
'Nee ik mag eerst, ik heb een nat luiertje'.
'Jullie willen graag een schoon luiertje, 13 jaar en dan vechten wie als eerste een schoon luiertje mag, ik vind dat wel heel schattig'.
'Ik geef jullie 2 minuten om eruit te komen en anders bedenk ik een oplossing, die jullie waarschijnlijk minder leuk vinden'.
Lisa liep naar beneden.
'Ik vind dat ik eerst mag', zei ik: 'ik hoef niet verschoond te worden'.
'Ik mag eerst want ik ben al nat en wil daarom snel een schone luier'.
Ik moest een tegenargument bedenken.
.......................
'Ja maar ik sta in mijn blote billen en jij niet'.
.......................
'Ik sta met een nat luiertje en dat zit vervelend'.
.......................
'Jij loopt al een hele tijd met een nat luiertje, dus iets langer maakt ook niet uit.
'Ja maar, ...'.

Lisa was al weer terug.
'En zijn jullie eruit gekomen?'.
'Nee', zeiden we tegelijk.
'Nee Lisa, bedoelen jullie kleuters en nog brutaal geworden ook zie ik'.
'Nou jullie hebben geluk, mijn nichte komt zo en dan zullen we jullie tegelijk verschonen, anders hadden jullie allebei een pak voor je billen verdiend'.
'Maar,....'.
'Niks geen gemaar, jullie konden er als grote jongens uitkomen dat hebben jullie niet gedaan, jullie zijn je gaan gedragen als een paar brutale kleuters, dus nu mijn oplossing'.
'Wat zeg je dan?'.
'Goed Lisa', zeiden we.
'Goed zo, dan mogen jullie nog een paar minuutjes met het neusje in de hoek tot mijn nichtje er is'.
Ik werd naar de ene kant gedirigeerd en Rik naar de andere kant.
Daar stonden we weer met de neuzen tegen de muur, als een stel kleine kleuters, te wachten op een schone luier.
'Jaapje, ik wil even controleren of jou billetjes nog wel schoon zijn, dus even bukken voor mij, met je neusje tegen je knietjes'.
Ik ging bukken voor Lisa.
'Goed zo, grote jongen, ik zie het al ik moet eerst even jou billetjes schoonmaken, zo kan Saar jou geen luiertje aandoen'.
'Saar is mijn nichtje en vriendinnetje ze zit al in groep zeven, wij gaan vanmiddag vast heel leuk met elkaar spelen en ik verwacht dat jullie ook heel goed naar Saar luisteren'.
Onderwijl maakte Lisa mijn billen schoon met een babydoekje.
'Alsjeblieft poepkontje, zijn jou billetjes weer helemaal schoon' en Lisa keek me recht in de ogen aan.
'Dank je wel Lisa', zei ik maar gauw.
'Goed zo Jaapje en nu maar weer gauw je neusje tegen de muur'.
'Ik ga beneden op Saar wachten en ik verwacht dat jullie zo blijven staan en niet met elkaar praten, is dat duidelijk?'.
'Ja Lisa', mompelde ik.
'Ja Lisa', zei Rik.
'Ik verstond je niet zo goed Jaapje'.
'Ja Lisa', zei ik nu duidelijker'.
'Goed, ik ga nu naar beneden en kom straks nog wel controleren of alles nog stil is'.
Lisa liep de kamer uit en ging naar beneden, zo leek het voor ons tenminste, eigenlijk deed ze alsof ze naar beneden ging en ze sloop geluidloos naar boven.
 

keesjong

Beginneling
'He balen staan we alweer in de hoek, we moeten Lisa in de val laten lopen zodat we haar ook kunnen chanteren, heb jij een idee Rik'.
'Als we haar nou eens vastouden en net zo lang kietelen tot ze in haar broek plast?'.
'We binden haar vast en geven haar eerst veel te drinken'.
'Ja en dan net zo lang kietelen tot ze in haar broek plast'.
'En dan reageren we niet op haar dreigementen'.
'Ja, dat doen we'.
'Heb jij touw?'.
'Ja in mijn kast'.
'Gauw pakken en dan klaar staan'.
'Wacht niet nu Lisa komt eraan'.

Lisa had de wilde plannen gehoord en vond het nu mooi genoeg.
Ze liep even extra hard om de jongens te laten schrikken en dat werkte erg goed.
We vlogen terug in onze hoek.
'Had ik jullie niet gevraagd om stil te zijn en in de hoek te blijven staan?'.
Lisa moest hierbij glimlachen, ze vond het leuk om zo de baas te spelen en te zien hoe wij ons als kleuters gedroegen.
We slikten.
'Ja Lisa', zeiden we bedeesd.
'Waren jullie stil en stonden jullie in de hoek?'.
'Nee Lisa', zeiden we voorzichtig.
'En wat waren jullie aan het bespreken?'.
'Euh niks Lisa', zei Rik.
'Is dat zo Jaapje'.
'Ja Lisa'.
'Ik hoorde iets heel ander', zei Lisa.
'Dat was maar een grapje', zei ik..
'Dus jullie waren wel iets aan het bespreken?'.
We knikten van ja.
'Nog jokken ook, baby's'.
'Ik hoorde het wel, jullie wilden mij in mijn broek laten plassen en nou gaat vanmiddag precies het omgekeerde gebeuren toch jongetjes?'.
Het bleef stil.
'Moeten jullie nou echt eerst een pak voor de billen, of krijg ik nog antwoord?'.
'Ja Lisa', zeiden we.
'Nou lopen jullie in je eigen val'.
'Dus wat gaat er vanmiddag gebeuren?'.
'Een natte broek' zei Rik.
'Jaapje?'.
'Een natte broek Lisa'.
'Ik ga nu echt naar beneden, wachten op Saar, ik wil geen piepje horen, jullie zijn er genadig vanaf gekomen, eigenlijk hadden jullie allang een pak voor je billen moeten hebben'.
Lisa liep naar beneden: 'Denk erom geen piepje'.
Dit keer bleven we stil met de neus in de hoek staan.
We stonden al een hele tijd in de hoek toen de bel ging.
We hoorden Lisa Saar begroeten en andersom.
 

keesjong

Beginneling
Ik heb je smsje gehad dat je hier moest oppassen, waar zijn de kleintjes.
Kom even binnen dan begroeten we eerst de jongste en daarna de twee kleintjes, maar dat leg ik eerst wel even uit.

Na een paar minuten kwamen de meiden boven.
Wij stonden nog steeds met onze neuzen in de hoeken.
'Jongetjes kom eens even hier', zei Lisa: ' Dan stel ik jullie even voor aan Saar'.
Tegen Saar: ‘De jongetjes waren een beetje stout daarom moesten ze even in de hoek staan'.
We liepen een beetje verlegen naar Lisa toe.
Saar is een schattig uitziend typje, vrij klein van stuk (kleiner dan ons) en een beetje tenger.
"Mijn grote' jongen met de blote billetjes is Jaapje en dat schatje met het natte luiertje is Rikje'.
Geef Saar maar een handje jongetjes.
Wij gaven Saar een hand.
‘Wat zijn jullie schattige jongetjes', zei Saar, ‘Wij gaan vanmiddag heel leuk spelen'.
‘Zullen we de jongetjes eerst maar eens een schone luier geven, ik denk dat ze dat wel prettig vinden, toch jongetjes', zei Saar.
We knikten van ja.
Lisa pakte het verschoon kussen, ‘Hier kan Rikje mooi op liggen dan kan ik hem even verschonen, Jaapje kan zo wel op het bed liggen, want die heeft al schone billetjes'.
‘Saar wil jij een paar schone luiertjes pakken voor onze peutertjes'.
Saar pakte een paar luiers en Lisa legde de poeder en de doekjes alvast klaar.
Saar gaf de luiers aan Lisa.
‘Sorry, ik bedoelde eigenlijk de luiertjes dat zijn de luierbroekjes, dit zijn luiers, ik heb een idee'.
‘Misschien willen onze peutertjes wel baby spelen vandaag en dan komen deze heel goed van pas, dat scheelt ze weer een natte broek en een gele letter op de kalender, maar dan moeten ze wel om een luier vragen'.
We snapten de hint, we keken elkaar aan, ik knikte naar Rik of hij het ging vragen.
‘Lisa zullen we vandaag baby spelen?', vroeg Rik.
‘Dat is een leuk idee van je Rikje', zei Lisa.
Nu was het Rik zijn beurt om mij aan te kijken.
‘Lisa mogen we dan ook een luier aan?'.
‘Waarom, je kan toch zo ook wel baby spelen, zonder luier?'.
Lisa wilde het spelletje helemaal uitspelen.
‘Maar met luier lijken we meer een baby', zei Rik.
‘Willen jullie echt een luiertje vroeg Saar?'.
‘Ja wij willen echt een luier om', zeiden we in koor.
‘En als jullie dan een luier omhebben, lijken jullie dan meer baby of zijn jullie dan ook meer baby, want als jullie dan alleen meer baby lijken hoeft het van mij niet', zei Lisa.
‘Dan zijn we ook meer baby', zei ik.
‘Als jullie echt een luier willen, dan moet je wel weten dat we geen schone luiers zomaar wegdoen, omdat jullie baby willen spelen'.
‘En jullie moeten netjes om een luier vragen'.
‘Lisa mag ik een droge luier', vroeg Rik.
‘Tuurlijk mag mijn schatje een droge luier, zo'n nat luiertje is ook maar vervelend, ga maar gauw op het verschoon kussen liggen'.
‘Lisa mag ik ook een luier'.
‘Vraag maar even aan Saar, ik ben even met Rikje bezig'.
‘Saar mag ik een luier?'.
‘Tuurlijk mag mijn grote jongetje een schone luier, anders heeft hij zo een natte broek en dat willen we ook niet toch?
‘Nee', zei ik.
‘Wat zei je', vroeg Lisa.
Ik zei: ‘Nee tegen Saar, Lisa'.
"Dan zeg je nee Saar".
"Sorry Lisa, nee Saar'.
‘Nou moet Saar maar bepalen of sorry genoeg is'.
‘Als je een lief jongetje blijft de rest van de dag is sorry genoeg".
‘Wat zeg je dan Jaapje?".
‘Dank je wel Saar'.
‘Je bent lief', zei Saar: ‘Ga maar gauw op het bed liggen dan kan ik je een luier aandoen, want zo in je blote billen staan is ook niet leuk'.
‘Lisa mag ik even de poeder, dan doe ik deze stoere vent nog een beetje poeder op zijn billetjes en dan kan ik de luier dichtplakken".
"Zo helemaal klaar en krijg ik nog even een lief kusje van mijn lieve peutertje'.
Ik gaf Saar gauw een kusje op haar wang en zei: ‘Dank je wel Saar'.
Saar had mijn luier best wel strak omgedaan, ik voelde de luier in mijn liezen knellen.

Daar stonden we dan alle twee geluierd en wel en ik moest nog steeds plassen.
"Nu zijn jullie onze babytjes, wat zijn het toch schatjes he".

‘Julie mogen je kleertjes weer aantrekken en dan gaan we weer naar beneden".
‘Lisa mag ik dan mijn trainingsbroek aan alsjeblieft?'.
‘Ja dat is goed'.
We kregen beneden roosvicee te drinken, bekers met rietjes, we moesten allebei twee grote bekers leegdrinken, daarna kregen we een koekje.
Saar en Lisa zaten te kletsen en wij moesten beneden maar even met de blokken van mijn broertje spelen, want ze wilden hun babytjes niet uit het oog verliezen.
‘Het is tijd', zei Lisa: ‘We moeten naar de kapper, Bart, Jaapje en Rikje schoentjes en jasjes aan we gaan'.
‘Goed Lisa', zeiden we.
We trokken onze jassen en schoenen aan en stonden klaar om te vertrekken.
‘We moeten eerst nog even controleren of jullie verschoond moeten worden', zei Saar.
‘Goed Saar'.
Lisa en Saar deden onze broeken los en controleerden of we nog droog waren.
Bartje moest wel een beetje lachen, "Zijn jullie een beetje baby?", vroeg Bartje.
Saar antwoordde: ‘Jaapje en Rikje spelen nu baby, dat vinden ze een leuk spelletje', met een knipoog naar ons toe.
‘Dan moet er ook een luiertas mee, anders is het niet een echt spelletje'.
‘Dat is een goeie', zei Lisa, ‘Dan kunnen we ze ook verschonen als het nodig is'.
‘Ik zoek wel een tas voor onderweg let jij dan op onze babytjes'.
Lisa ging zoeken en kwam al gauw terug met een nijntje tas van mijn broertje compleet met alles erin.
‘Zo, nu kunnen we gaan, Jaapje jij draagt op de heenweg jullie luiers en Rikje op de terugweg'.
We liepen naar de kapper, Rik en ik met nijntjetas voorop en Lisa, Bartje en Saar erachteraan.
 

keesjong

Beginneling
Bij de kapper, de radio speelde een vrolijk muziekje.
‘Kom binnen jongens, dat is een hele caravaan voor een knipbeurt'.
‘We moeten vandaag goed op onze jongetjes letten', zei Lisa.
‘Oh .. oke, nou let dan maar goed op ze'. (de kapper wist ook niet wat hij hiermee aanmoest, kinderen....??)
Ik zette het tasje neer en ging op de stoel zitten.
‘Hoe moet het geknip worden'.
‘Ik denk dat Jaapje een kleuter kapsel wil, meneer de kapper', zei Lisa.
‘Klopt dat jaap', vroeg de kapper.
Ik zei niks.
‘Zullen we dan maar stekeltjes doen, dat lijkt wel op een kleuter kapsel',
Ik knikte van ja, ik had toch altijd stekeltjes.
Lisa zei ook niks.
Onder het knippen moest ik wel erg nodig plassen, waardoor ik een beetje zat te draaien en mijn benen bij elkaar te knijpen.
‘Moet je plassen Jaap?', vroeg de kapper, we hebben een wc.
‘Nee, hoor', zei ik.
‘Zeker weten, ik wil geen natte stoel hebben'.
Vroeger heb ik wel eens bij de kapper op de stoel geplast, maar dat was alweer 10 jaar geleden, maar de kapper pest mij er nog steeds wel eens mee, op een aardige manier dan wel.
‘Zeker weten', zei ik een beetje twijfelachtig.
‘Wacht maar even zei de kapper, hij vertrouwde het niet maar dat zei hij niet, "kom maar even van de stoel af'.
De kapper pakte het nieuwe kinderstoeltje, ‘wil je mij even helpen met het testen van dit nieuwe kinderstoeltje voordat ik Keesje erin zet'.
‘Oke', zei ik.
Lisa en Saar vonden het geweldig.
‘Ik heb net een nieuw kinderstoeltje aangeschaft voor de wat grotere kinderen, dan kan ik hem mooi meteen even testen.
Keesje was een forse gehandicapte kleuter in de buurt die daar ook altijd geknipt werd
‘Even kijken of je hier op plast, haha', met een knipoog.
Hij moest een weten hoe waar dat zou zijn.
De kapper tilde mij in het stoeltje.
Ik was niet zo groot dus ik paste nog wel op het stoelje.
Alleen zat bij dit stoelje een tussenstuk tussen je benen, zodat je niet onderuit kon zakken.
Omdat ik mijn benen niet meer bij elkaar kon knijpen duurde het niet lang of plaste ik in mijn luier.
Doordat de radio aanstond kon je mij in ieder geval niet horen plassen.
‘Gelukkig zit je op een kinderstoeltje, die kan ik heel makkelijk schoonmaken'.
De kapper maakte mijn kapsel af en voelde even aan mijn broekspijpen.
‘Oh je bent nog droog, goed zo grote jongen'.
De kapper tilde mij uit het stoeltje, doordat de kapper mij uit het stoeltje tilde kwamen mijn kleren omhoog waardoor hij de rand van mijn luier zag.
‘Draag jij overdag een luier?', de kapper waar veel gekletst werd wist bijna alles dus ook van mijn bedplassen.
En heel zacht tegen mij: "Vandaar dat je broek nog droog is".
Lisa hoorde dat de kapper zei dat ik overdag een luier droeg.
‘We spelen vandaag vadertje en moedertje en Rikje en Jaapje zijn de babytjes, daarom dragen ze een luier'.
‘Is dat zo', vroeg de kapper.
‘Ze vroegen allebei om een luier', zei Saar.
‘Echt?', en de kapper keek ons aan.
We konden allebei niks anders doen dan ja knikken.
‘Nou ja, het maar goed dat jongetjes die baby spelen een echte luier omhebben, dan kunnen jullie nu ook echt moedertje spelen''.
"Och heeft hij Jaapje een ongelukje gehad'.
'Jaapje kom eens hier', ik liep naar Lisa toe.
Lisa trok mijn broek naar beneden.
'Och een natte luier, je heb wel goed geplast, gelukkig heb je een luier om anders konden we hier schoonmaken, je zou toch even zeggen als je een plasje moest?.
'Sorry Lisa, het was een ongelukje', zei ik een beetje verlegen.
"Oh lieverd hindert niet, die luier houd het nog wel even vol', zei Saar
"Draai je eens om, Jaapje',
Tegen de kapper: 'Gelukkig heeft hij geen poepje in de broek, want dan moesten we direct naar huis voor een verschoning en we moeten nog even naar de winkel'
Dat betekende dat ik dus nog wel even met een natte luier zou lopen, eigenlijk was een natte luier helemaal niet zo erg, je voelde niet echt dat je geplast had zoals bij een luierbroekje en hij knelde niet meer in mijn liezen, hij was alleen iets dikker tussen mijn benen, maar daar had ik verder geen last van, maar dat betekende ook dat ik in mijn luier zou moeten poepen, al zou dat voor ons niet de eerste keer zijn.
Zal ik dan maar betalen?', vroeg Lisa.
Lisa ging afrekenen.
'Rikje kom jij ook eens hier', zei Saar Rikje werd ook gecontroleerd.
'Moet jij nog een plas of poep?', 'Dan doe ik hier even je luier uit en dan vragen we even of je hier mag plassen'.
Nee schudde Rik, eigenlijk moest hij wel plassen, maar hij had geen zin om midden in de kapperszaak met blote billen te moeten staan en een luier om te krijgen en hij kon het nog wel even ophouden.
'Echt niet?'
Nee schudde Rik weer.
"Jongetjes we moeten nog even naar de winkel boodschapjes doen".
Onderweg keken een paar mensen wel een beetje vreemd naar ons
Doordat ik geplast had, was mijn luier een beetje dikker geworden waardoor je hem wel een beetje kon zien.
 

keesjong

Beginneling
Bij de winkel pakte Lisa een karretje, 'Jongetjes jullie moeten het karretje maar even goed vasthouden, want ik wil mijn boefjes niet kwijtraken'.
Bartje let jij goed op de jongetjes?
Daar liepen we dan elk aan een kant van het karretje.
We kwamen een vriendje van Bartje tegen en Bartje wilde graag bij zijn vriendje spelen, dat was gauw geregeld, ze brachten Bartje wel weer thuis.
'Jullie gaan ook weer verder met spelen?', vroeg de moeder van het vriendje.
'Saar en Lisa pasen op ons en ze spelen vadertje en moedertje en Jaap en Rik zijn de baby's', zei Bartje.
'Dat dacht ik al te zien ieder geval bij Jaap', zei de moeder van het vriendje, ‘het staat wel heel schattig'.
'En Jaap moet straks een schone luier', aldus Bartje en hij trok mijn broek naar beneden.
Ik liep rood aan, 'het was een ongelukje stotterde ik'.
'Gelukkig had je een luier om dat is beter dan een natte broek, ook als je al een grote jongen bent', zij aaide even over mijn hoofd en trok gauw mijn broek weer omhoog.
‘Zie je dat, soms moeten grote jongens ook eventjes een luiertje om'.
Haar zoontje viel bij lange autoritten vaak in slaap en plaste dan in de auto.
Tot straks, zeg je ook nog even doei Bart.
Doei.
Doei.

Lisa zette het karretje aan het begin van het pad en liep met Saar het pad in.
'Goed vasthouden he boefjes'.
'Goed Lisa', zeiden we in koor.
Ik zag aan Rik dat hij ook nodig moest plassen.
‘Moet je plassen Rik?'
‘Ja, ben al een beetje te laat'.
'Voelt dat net zo als een broekje'.
'Nee, je voelt eigenlijk helemaal niet dat je geplast heb, het voelt zelfs beter omdat hij niet meer in mijn liezen knelt, alleen als je in je luier plast wordt hij wat dikker tussen je benen, maar daar heb ik geen last van'.
'Oh, oke'
"Waarom vraag je niet of je naar de wc mag?'
Rik had hoge nood en liep naar Lisa toe om te vragen of hij naar de wc mocht, hij moest nu wel erg nodig.
Saar zag dat Rik eraan kwam gelopen en wenkte Rik om voor haar te gaan staan.
'Rikje, Rikje', riep Saar; 'Had ik gezegd dat jij het karretje mocht loslaten?'
'Sorry Saar'......
'Het is vast heel belangrijk he Rikje'.
Rik schudde van nee.
'Nou zeg het maar'.
'Ik,... ik,... ik wilde eigenlijk vragen...'
'Nou?' Saar stond met haar handen in haar zij.
'Ik moet '.
'Nee Rikje, je moet helemaal niks daar ben je nog niet groot genoeg voor'.
'Mag ik naar de wc', stamelde Rik.
'Net hoefde je echt niet en nu wel?'.
Rik keek naar de grond: 'Ja, Lisa".
Er kwam net een groep 4e klassers aan.
Lisa deed Rik zijn knoop los en trok zijn broek een stuk naar beneden.
'Even kijken of we niet te laat zijn', er was een stukje verklikstrook zichtbaar, ‘nog niet helemaal te laat'.
De groep lachtte even en liep gelukkig gewoon door, gelukkig hadden ze Rik niet herkent.
'Loop maar even mee, dan gaan we even een wc zoeken voor mijn kleine schatje'.
Rik liep schoorvoetend achter Saar aan.

Lisa kwam naar mij toe, ik pakte het karretje goed vast.
'Hoi lief schatje, jij hoeft niet meer op het potje he, poekie van me', en ze klopte even op mijn broek.
Ik voelde me een beetje rood worden.
Lisa zag dat: 'Je hoeft niet verlegen te worden hoor, ik vind jou ook lief, dat is ons geheimpje ok, ik zal het niet verder vertellen'.
Ik zuchtte 'oke' gelukkig, ik wilde ook niet dat iemand erachter kwam.
'En eigenlijk vind ik je het allerliefst zoals nu, ..als een lief gehoorzaam, schattig, jongetje' en ze aaide over mijn hoofd.
Ik gaf haar hand een kusje.
'Zit je luier nog goed poekie?', vroeg ze zacht.
"Ja beter, ik merk niet eens dat ik geplast hebt, daardoor voel ik hem ook niet meer in mijn liezen'.
'Ik vind het fijn dat je blij bent met je natte luiertje omdat die beter zit, je bent echt lief'.
Dat bedoelde ik eigenlijk niet, maar dat kon ik niet meer zeggen want de groep kwam net langs.
"Zullen we wat lekkers uitzoeken voor zometeen?'
'Ja lekker'.
We stonden bij de koekjes te kijken.
‘Poekie'.
‘Ja Lisa'.
En ik kreeg zomaar een kusje van lisa.
‘Deze verdien je omdat je zo lief bent en schattig bent met je natte luier'.
Ik kreeg er een fijn en warm gevoel van.
 

keesjong

Beginneling
Saar liep samen met Rik naar de meneer van de winkel toe.
'Meneer heeft u ook een wc voor deze grote jongen, anders plast hij weer in zijn broek'.
Rik werd rood.
'We hebben eigenlijk geen klanten wc, maar volgens mij is hij groot genoeg om het even op te houden tot thuis'.
'En anders verkopen we ook luiers, met een knipoog naar Rik, grapje natuurlijk, loop maar even me naar het magazijn'.
Gelukkig in het magazijn had je tenminste privacy en kon ik eindelijk even rustig plassen.
'Luiers zullen we niet hoeven kopen' lachtte Saar , die heeft hij al ik zei het verkeere, ik bedoelde eigenlijk anders plast hij weer in zijn luier'.
Rik werd nog roder.
De meneer moest ook lachen.
'Is dat zo' en de meneer keek Rik aan.
Rik zei erg verlegen: 'Ja meneer'.
Ze liepen naar het magazijn, onderweg bleef Rik ineens staan en kreeg een erg rood hoofd, hij had weer een beetje in zijn luier geplast.
‘Moeten we nog verder lopen of zijn we al te laat', vroeg de meneer.
Rik knikte doorlopen maar de meneer begreep het verkeerd en liep weer terug, ‘Sorry jochie volgende keer red je het misschien wel'.
'Sorry Rikje', zei Saar, 'Ik heb mijn best voor je gedaan'.
Er liep een traantje over Rik zijn wang.
Lisa veegde de traan weg: 'Het is helemaal niet erg klein schatje als je straks een schoon luiertje moet, daar zijn ze voor en je had vandaag ook al een ongelukje en dat was toch ook geen probleem'.
Dit hielp niet echt voor Rik :'Maar ik moet nog steeds heel erg nodig', danste Rik, ‘Ik heb maar een klein beetje geplast'.
‘Je heb dus al wel in je luier geplast voor een tweede keer'.
‘Ja, maar een klein beetje'.
‘Je hebt maar een klein beetje geplast en moeten we die meneer nu weer storen, voor niks?'.
'Maar een natte luier zit zo vervelend', Klaagde Rik.
‘Ga maar niet pruilen, dat helpt niet echt, ik zal je opvrolijken en daarna kijken we of we de meneer weer gaan storen'.
‘Ga eens met je armen voorruit en je oogjes dicht staan'.
Rik twijfelde.
‘Toe maar klein schatje, of sta je liever met je broekje op je enkeltjes''.
‘Oke Saar', alles beter dan met de broek op de enkels
Saar blies Rik zachtjes in zijn nek en kriebelde in zijn buik.
Doordat Rik niet wist wat Saar ging doen vond hij het wel een beetje spannend.
Door de spanning moest Rik een beetje lachen.
‘Zie je wel dat het helpt'.
Maar het bleef niet bij lachen alleen.
Rik probeerde, tevergeefs natururlijk, zijn plasje te stoppen, door met zijn handen zijn luier te pakken.
Lisa zag dat en deed zachtjes zijn handen weer voorruit en ging verder met kriebelen.
‘Ik ben klaar', zei Rik zachtjes.
Saar ging nog even door met kriebelen.
‘Goed zo, gelukkig heb je een luiertje om, anders had je nu een klein beetje een natte broek'.
‘En zit je luier vervelend?'.
‘Nee veel beter dan een nat broekje, nu voel ik tenminste niet dat ik nat ben'.
‘Nou gelukkig heb je een luiertje om'.
‘En heb je ook een poepie', tegelijk trok Saar zijn luier een stukje naar achter om even te kijken en ruiken.'
"Nee ik geen poep, alleen beetje nat', zei Rik net iets te hard, waardoor een paar mensen een beetje gek omkeken.
‘Je bent maar een grote vent'.
'Kom dan gaan we weer naar Lisa en Jaap'.
 

keesjong

Beginneling
Lisa en Rik kwamen eraan gelopen en Rik keek een beetje beteuterd.
Ik zag dat Rik zijn luier dikker was geworden, Lisa zag dit ook.
‘Volgens mij heeft iemand het niet helemaal gered om de wc te halen', en ze keek Rik aan.
‘Gelukkig heb je een fijn luiertje om, he Rikje, dan is het helemaal niet erg, toch Rikje?' en ze klopte rik op zijn broek, en jij hebt ook al zo'n goeie plas gedaan.
Rik knikte, ‘Je merk er niet zo veel van', zei hij zachtjes.
‘We waren net wat lekkers aan het uitzoeken voor bij de thee'.
‘Wat willen de kleintjes; nijntje koekjes, teletubbie koekjes of bumbaa koekjes', zei Saar.
We wisten niet zo goed wat we moesten kiezen, we vonden ze allemaal niet zo lekker.
Lisa zag dat en besloot ons een beetje te helpen: ‘misschien willen de kleintjes wel lange lange vingers'.
‘Jaa', dat wilden we wel.
‘Dat lijkt me een goed plan Saar'.
‘Zullen wij dan dubbelkoeken nemen.'.
We gingen naar de kassa afrekenen.
Daar liepen we dan als een paar dreumesjes, allebei met een natte luier.
‘Wat zijn het toch schatjes hé', zei Saar tegen Lisa.
‘Dat dacht ik ook net, super schattig met die luierkontjes'.
‘Laten we ze nog even zo houden'.
Ik kreeg ondertussen signalen dat ik moest poepen, gelukkig kon ik dat nog wel inhouden ik dacht wel tot vanavond.

We stonden achter Bartje en zijn vriendje in de rij ze waren net de boodschappen aan het inladen.
‘Hoi', zei Bartje
‘Hoi' zeiden wij.
‘We hebben een verrassing voor jullie'.
‘Wat dan', vroeg ik.
‘Verrassing'.
‘Oh, oke'.
‘Hoe is het met de grote jongens', vroeg de moeder aan Lisa.
‘Goed', antwoordde Lisa, ‘Alleen nu hebben ze allebei een ongelukje gehad'.
‘Toch maar goed dat grote jongens soms ook een luiertje omhebben'.
‘Zie je, het is helemaal niet erg om een luiertje om te hebben, zullen we dat voortaan in de auto ook maar doen, dan blijft de stoel altijd droog', tegen haar zoontje en daarna zachtjes ‘dan mag je ook je speentje indoen'.
‘Het zoontje knikte van ja', voorral door dat laatste.
Ondertussen waren wij ook klaar met afrekenen.
 

keesjong

Beginneling
We roken een poeplucht.
‘Heeft er iemand een scheetje gelaten', vroeg de moeder.
Bartje en vriendje werden opgetilt lachen natuurlijk, ‘nee jullie zijn het niet'.
‘Dames hebben jullie een scheetje gelaten?'.
‘Nee', zeiden Lisa en Saar.
‘Kom eens boefjes'.
Dat deden we.
‘Hebben jullie een verrassing in de broek jongens'.
We schudden van nee.
‘Laat mij eens kijken'.
De moeder trok onze luier en broek een stukje naar achter om te kijken of er geen poep in zat.
‘Nee geen verrassing, maar wij hebben wel een verrassing'.
Voor de verrassing moeten jullie de mond open doen en de ogen dicht.
Wij stonden een beetje te dralen.
‘Toe maar schatjes', zei Saar.
Wij kregen een speen in onze mond.
We wilden de speen weer uit doen.
‘Goed in jullie mondjes houden', zei de moeder van het vriendje.
‘Wat zeggen jullie dan', vroeg Lisa.
‘Dwank je wel' zeiden we het praatte een beetje lastig met speen in de mond.
‘Graag gedaan stoere jongens en speentjes zijn voor bij luiertjes'.
‘Speentjes voor bij natte luiers', zei Bartje.
‘Dat is een goed idee, natte luiers of poepies', zei Saar.

We liepen weer naar huis, nou Lisa en Saar liepen en wij waggelden erachteraan met speentjes in de mond.
‘Schatjes', zei Saar: ‘Als we zo thuiskomen hoeven jullie niet om een schone luier of potje te vragen, wij verschonen jullie wel als we denken dat het nodig is, oke?'.
‘Aaaawhh', zeiden we.
‘Anders krijgen jullie geen schoon luiertje en een pak voor jullie billetjes', zei Saar.
‘Okwee', zeiden we.
Gelukkig kwamen we onderweg geen bekenden tegen.
Thuis moesten wij weer met het kleuterspeelgoed op de grond spelen, we speelden oorlogje.
We maakten forten van blokken met poppetjes als soldaten. We moesten ook weer een beker drinken opdrinken.
Ondertussen kreeg ik wel aandrang om te poepen, ik liet al scheetjes, alleen doordat ik een luier omhad rook je het niet, maar werd het wel gehoord.
‘Dat klinkt goed Jaapje', zei Saar.
Ik wilde wel om de wc vragen, ik was alleen bang dat het toch niet mocht en ik een pak voor mijn billen kreeg voor het vragen.
Om vier uur kregen we drinken, roosvicee met een rietje en lange vingers.
Dat aten en dronken we rustig op.

We gingen weer verder met de veldslag.
‘Waarom lwaat je allemaal schweten, mwoet je naar de wc?', vroeg Rik.
‘Ik mwoet poepen'.
‘Oh, oke, ik mwoet eigenwlijk pwassen, mwaar als jij een poep hebt mwogen we vast wel weer een lwuiertjwe'.
Ik ging mijn ford opnieuw opbouwen, alleen dit keer achter de stoel, zodat ik rustig kon poepen.
Lisa zei: ‘Ik wil mijn dreumesje nog wel kunnen zien'.
‘Gwoed Lisa'
Ik draaide de stoel een kwartslag zodat Lisa en Saar mijn hoofd nog wel konden zien en ik nog wel rustig kon poepen.
Lisa met haar oppas ervaring had allang gezien waar ik mee bezig was, echte kleine kinderen doen namelijk precies hetzelfde.
Ik ging even poepen, dat ging eigenlijk vanzelf en kreeg daarbij een beetje een rood hoofd.
Lisa en tikte Saar even aan en gebaarde subtiel in mijn richting en legde haar vinger tegen haar lippen.
Saar knikte: ‘Schatjes zijn het', zei ze zachtjes zodat wij het niet konden horen.
‘Bwen je kwaar Jaap', vroeg Rik.
‘Wacht even', zei ik.
Saar en Lisa moesten lachen.
‘Jwa, laat de aanval maar komen Rik', zei ik.
We plaatsten onze soldaten in stelling en begonnen de aanval.
Rik snoof even, ‘Hebw jwe gepoept".
‘Ja', zei ik.
‘Ow', zei Rik.
‘Aanvalluh".
‘Jou leger is dood'.
‘Jou kanon is uitgeschakeld'.
‘Niet waar, ik was eerst'.
‘Echt niet mijn soldaat was sneller'.
‘Ik was er al voor jou kanon in stelling stond'.
‘Ik schoot eerder'.
‘Lieve dreumesjes van me, geen ruzie maken he', zei Lisa.
‘Gwoed Lisa'.
‘Ik ga zweggen dat jij een vieze luiwer hebt', zei Rik.
‘Nee woor', zei ik.
‘Echt wel'.
‘Echt niet'.
‘Bwaby'.
‘Jij bwent zeluf een bwaby'.
‘Dreumesjes kom eens hier', zei Lisa.
We liepen naar Lisa toe.
‘Wat is er nou aan de hand', vroeg Lisa.
‘Niks', zei ik maar gauw en keek Rik aan.
‘Niet echt iets', zei Rik.
‘Oke', zei Lisa, dan heb ik nog een ander vraagje is alles verder goed?
‘Ja'.
‘Ja'.
‘Kom eens voor mij staan'.
Lisa rook even: ‘En Jaapje wil jij nog iets zeggen?'.
‘Nwee hwoor Lisa'.
‘Heb jij ook een verassing in je broekje?'.
Ik keek naar de grond en fluisterde ‘Ik heb een pwoep'.
‘Is helemaal niet erg schatje van me, daarvoor zijn luiers'.
‘Ik denk dat er van twee dreumesjes luiers verschoond moeten worden, want jullie zijn ook allebei erg nat', zei Saar.
‘Komen jullie mee naar boven?, vroeg Saar.
We liepen allebei naar boven.
‘Ik verschoon Jaapje wel even', zei Lisa.
We moesten allebei uitkleden en op het bed gaan liggen, ik moest op het verschoon kussen liggen en Rik op een handdoek.
‘Moet ik weer een lwuier Lisa?', vroeg Rik.
‘Natuurlijk moet jij een luier gekkie', zei Saar, ‘Of heb je liever weer een natte broek?'.
‘Nwee, maar ik bedwoel mag ik een luiertje?'.
‘Ik denk dat je beter een luier aan kan doen, of moeten we uitleggen waarom jij een luiertje met een v van verschoning aanhebt, wat een gele letter oplevert', zei Lisa, ondertussen ging Lisa door met mij verschonen.
‘Okwee, liever niet', zei Rik, ‘mag ik dan wel weer een lwuier?'.
Saar was zo klaar met Rik een schone luier geven, en een lekkere laag talkpoeder.
‘Zo ben je weer helemaal mijn grote vent', zei Lisa en klopte Rik op zijn luier.
‘Gelukkig heb je een stevige poep', zei Lisa, ‘dat is makkelijk verschonen'.
‘Ik neem dreummesje Rikje wel weer mee naar beneden', zei Saar, ‘dan heb jij wat meer ruimte'.
‘Ja, fijn', zei Lisa.
 

keesjong

Beginneling
Ik kreeg weer een kusje van Lisa.
‘Deze heb je verdiend omdat je zo goed baby kan spelen, poekie poepkontje'.
Lisa maakje mijn vieze billen goed schoon.
Lisa vouwde de vieze luier met vieze doekjes in elkaar ‘Jaapje even je billetjes omhoog doen', Lisa haalde de vieze luier onder mij vandaan en schoof een nieuwe luier om mijn billen stooide wat poeder op mijn billen en trok mijn broek omhoog, zo leek het.
Eigenlijk trok Lisa mij een luierbroekje aan, maar dat had ik niet in de gaten.
‘Jaapje even je billetjes omhoog doen zodat ik je broekje over je luier kan trekken'.
Ik deed mijn billen omhoog en Lisa trok mij mijn broek aan.
‘Zo ben je weer mijn frisse poekie' en ze aaide even over mijn hoofd.
‘Kom je mee naar beneden?'.
Ik stond op ‘Moet ik mijn vieze lwuier ook mwee meemen?'.
‘Ja doe dat maar', zei Lisa.
We liepen naar beneden.
Lisa liep naar de keuken, ‘Jaapje kom eens met je vieze luier'.
‘Doe je vieze luier maar even in dit zakje anders gaat het zo stinken'.
Ik deed de luier in het zakje.
Lisa knoopte het zakje goed dicht en legde het op de prullenbak, ‘die moeten we zo maar even in de container doen'.

‘Zullen we nog even een spelletje doen'.
‘Jwa', dat wilden we wel.
‘Dan mogen de speentjes wel even uit, dan gaan we even pesten'.
We legden de speentjes neer en gingen een potje pesten spelen.
Rik moest nog steeds plassen en probeerde het maar op te houden tot hij thuis was, alleen dat lukte niet erg goed en plaste een klein plasje in zijn luier.
‘Jaapje moet jij ook nog plassen?'. Vroeg Lisa.
‘Nee hoor Lisa', zei ik.
‘Rikje moet jij ook nog plassen?".
‘Ja', zei Rik.
‘Kom dan maar even hier', zei Lisa ‘Dan doe ik je luiertje even los en dan kun je plassen".
Rik liep opgelucht naar Lisa toe, toen aarzelde hij even, hij had natuurlijk al een plasje gedaan.
‘Schiet eens op Rikje', zei Saar.
Rik ging voor Lisa staan, lisa deed zijn broek naar beneden om de luier los te maken en zag dat de luier al nat was.
‘Ik denk dat je je een beetje vergist Rikje, je hebt al een plasje gedaan, ga maar weer zitten'.
Rik keek een beetje verdrietig.
‘Het geeft niet hoor Rikje, wees maar blij dat je een luier omhebt anders had je nu een natte broek'.
Deze woorden hielpen niet echt.
We gingen weer verder met het spelletje.
En Rik plaste weer in zijn luier.

De bel ging.
Lisa ging open doen.
Het was Bartje en de moeder van het vriendje
‘Komt u binnen', zei Lisa.
Ze kwamen de kamer binnen
‘Hoe is het hier vroeg de moeder en wat ruik ik?'.
‘Goed hoor, we hebben de jongetjes net verschoond er zat een verassing bij dat ruikt u en we zijn nu een spelletje aan het doen'.
‘Oke, jullie spelen maar leuk ik bedacht net ik zit bij een toneel club en daar hebben ze ook rompertjes in grote maten voor toneel, maar ik denk dat jullie ze ook goed kunnen gebruiken met spelen'.
‘Ja dat zou super zijn', zei Lisa en haar ogen begonnen te glimmen, 'voor als we baby spelen'.
‘Dan moet ik even de maten van de jongtjes hebben', zei de mevrouw.
‘Kom eens, en de mevrouw wenkte naar Rikje', ‘jullie zijn ongeveer even groot he'.
Rik liep naar de mevrouw toe.
De mevrouw maakte de broek van Rik los, ‘Draai je eens om dan kan ik even kijken welke maat jullie hebben'.
Rik draaide zich om.
De mevrouw deed Rik zijn broek een stukje naar achter om de maat de zien, alleen wilde dit niet echt waardoor de broek ook nog een stukje naar beneden moest.
‘Och het schatje', zei de mevrouw en aaide Rik even over zijn hoofd, ‘het valt ook niet mee he, om een grote jongen te zijn, gelukkig is het ook niet zo erg om af en toe ook nog even klein te zijn'.
‘Ik heb het gezien hoor volgens mij hebben wij deze nog wel liggen en volgens mij kunnen jullie ze echt goed gebruiken'.
‘Dat zou super zijn', zei Lisa, ‘alvast bedankt'.
'Kunnen de jongetjes zelf hun rompertje losmaken?', vroeg Saar.
'Ja dat kan, maar dat geeft toch niet'.
'Nee, maar dan hij ook over de luiertjes heen'.
'Ja, dat kan ook'.
'Ik ga weer, passen jullie goed op de ventjes, doei'.
'Ja, we zullen goed oppassen doei', zeiden Lisa en Saar.
We waren weer compleet.
'Rik moet wel weer een speentje in', zei bartje, ‘dat hoort bij een natte luier'.
'Dat is waar', zei Sarah en ze pakte het speentje van Rik en gaf het hem.
Rikje deed weer braaf zijn speentje in.
'Bartje ga nog even spelen dan maken wij het spelletje nog even af'.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
W Mijn buurmeisje als oppas. M 9
Spreeuwtje Verhaal Klaar Mijn nieuwe buurmeisje.. 16+ Verhalen 207
sintemette het buurmeisje 16+ Verhalen 1
DL_Michel Verhaal Klaar Buurmeisje B 2
T Mijn buurmeisje M 4
T Mijn buurmeisje Karin - Eerste post M 21
tommie22 Oppas gezocht Contact advertenties 6
L Gezocht oppas omgeving gorichem Contact advertenties 5
vanbartjes Hoe was het voor de bedplassers vroeger als de oppas kwam? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 47
Bart Oppas gezocht voor aankomde week een dagje Contact advertenties 3
L Ik zoek vrienden en dan oppas Contact advertenties 14
O Opzoek naar leuke mommy/daddy of oppas Contact advertenties 5
M Virtuele babysitter. Contact advertenties 16
M Ik wil Oppasser worden. Voorstellen 22
K Oppas Mammie Voorstellen 40
Steef/AB Papa of oppas mama gezocht omgeving noord-holland ? Voorstellen 5
B Oppas of nanny gezocht, waar te vinden? Pub 2
L Oppas lotte Voorstellen 21
Y oppas Milan O 5
G Hallo kleintjes Oppas pappie hier!! Voorstellen 37
Daddy_28 Oppas voor a.s zondag en nogmaals voorstellen Voorstellen 4
mama van AB25 Mama zoekt voor abtje een lieve oppas mama Voorstellen 20
vanbartje Oppas Colette O 34
N Voor alle kansloze gasten zonder oppas/mama/whatever Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
N basispakket (oppas)ouder. Algemeen 7
killer11 de geweldige oppas G 25
romper Jeanette de oppas J 16
Rainn tieners behoefte aan oppas ? Tiener Baby's / Luierliefhebbers 42
Liefmeisje (verplict)dagje shoppen met (oppas)mama Pub 5
zonnetje de nieuwe oppas N 3
J De oppas O 34
R Hoe de oppas.... H 18
DL_Michel de Oppas (B) O 0
DL_Michel de Oppas (A) O 3
Bovenaan