Hallo, ik schrijf niet veel maar ik wil jullie mijn verhaal hoe ik dl werd met jullie delen.
Mijn verhaal start bij een grootouder ik ging daar logeren. Ik was toen 12.
Familie had juist kinderen gekregen en ze past daar soms op dus ze had luiers zitten.
Op de avond ging ik een spel uitzoeken en zag ik ze ineens liggen, ik voelde een gevoel in mijn buik.
De volgende ochtend wanneer ze naar de winkel was ging ik het pakken en aandoen.
Ik hoorde de deur dichtgaan en ik was blij, ik pakte de luier deed ze aan en ging op bed liggen.
Heerlijk!
Wanneer ik de deur terug hoorde opengaan heb ik ze uitgedaan.
Op de nacht heb ik ze terug aangedaan ik vond het heerlijk.
Maar ik schaamde mij wel een beetje ik vond dat raar.
De volgende dag werd ik opgehaald en die avond in bed schaamde ik mij en vond het raar maar ik had het gevoel dat ik terug luiers aan wilde.
In de vakantie ben ik gaan opzoeken en kwam ik hier terecht en nog andere plaatsen en zo leerde dat veel mensen dat gevoel hebben en dat vond ik wel geruststellend.
Eerst praatte ik op school niet veel maar nu ik dat wist was ik terug actief.
Ik ging elke dag een luierverhaal op de avond lezen wanneer ik kon.
Het gevoel kwam meer en meer terug.
Op een duur heb ik op discord iemand gevonden waar ik mee kon praten.
We hebben veel gebeld en hij vondt het totaal niet raar.
Hij hielp me veel met vragen/problemen van mij.
Ik las ook nog veel luierverhalen 2 of 3 per dag dus het gevoel kwam heel de tijd terug en meer.
Op een dag in een weekend ben ik gaan chatten met het clb.
Ze wouden mij helpen.
Ik heb veel gechat en op een duur wouden ze in echt afspreken.
Ik was geschokt en had veel stress want ik kan daar echt niet over praten.
Maar we hadden een afspraak gemaakt.
En dan op een dag tijdens de les kwam ze mij halen en gingen we erover praten.
Ze wou veel weten waar ik geen antwoord op kon geven of niet wilde omdat het te gênant is.
Ze weet dus niet het hele verhaal.
Ze wou het na de examens aan mijn ouders gaan vertellen(over 3 weken)
We hebben nog veel afgesproken en we waren voorbereidt om het na de examens te zeggen.
Maar op een dag hadden mijn ouders de discord chat gevonden en wisten ze alles.
Die volgende dag was ik heel erg bang voor alles ik was op school heel de tijd allen gaan zitten mijn vrienden maakte zich zorgen.
En tijdens het voorlaatste uur werd ik naar haar gestuurd en ze wist het dar mijn ouders het hadden gevonden.
In de middag wanneer ik thuis zat studeren hoorde ik haar bellen met mijn ouders ik schaamte mij echt.
Ik werd daarna naar een psycholoog gestuurd omdat het volgens hun het gevoel te veel in mijn hoofd dat, maar die begrijpen dat niet het gevoel kan je niet wegdoen of heel moeilijk.
Dan heb ik tijdens de psycholoog gezegd vaak dat het gevoel weg is, want ik vond die sessies echt niet leuk en die hielpen me echt niet.
Nu ben ik 13
Nu denken mijn ouders dat het gevoel weg is maar niet.
Ik wil dat nog dragen maar ik kan dat niet.
Mijn broer heeft autisme en als hij dat te weten komt...
En mijn vader heeft een soort ziekte dat hij tegen bijna niks tegen kan en altijd moe is.
Dus ik ga wachten tot later en dan gaan dragen.
Dus ik heb jammer genoeg maar 1 keer het kunnen dragen en wil het meer doen.
Als jullie tips hebben voor mij schrijven of hoe ik het kan doen laat ze maar achter.
Mijn verhaal start bij een grootouder ik ging daar logeren. Ik was toen 12.
Familie had juist kinderen gekregen en ze past daar soms op dus ze had luiers zitten.
Op de avond ging ik een spel uitzoeken en zag ik ze ineens liggen, ik voelde een gevoel in mijn buik.
De volgende ochtend wanneer ze naar de winkel was ging ik het pakken en aandoen.
Ik hoorde de deur dichtgaan en ik was blij, ik pakte de luier deed ze aan en ging op bed liggen.
Heerlijk!
Wanneer ik de deur terug hoorde opengaan heb ik ze uitgedaan.
Op de nacht heb ik ze terug aangedaan ik vond het heerlijk.
Maar ik schaamde mij wel een beetje ik vond dat raar.
De volgende dag werd ik opgehaald en die avond in bed schaamde ik mij en vond het raar maar ik had het gevoel dat ik terug luiers aan wilde.
In de vakantie ben ik gaan opzoeken en kwam ik hier terecht en nog andere plaatsen en zo leerde dat veel mensen dat gevoel hebben en dat vond ik wel geruststellend.
Eerst praatte ik op school niet veel maar nu ik dat wist was ik terug actief.
Ik ging elke dag een luierverhaal op de avond lezen wanneer ik kon.
Het gevoel kwam meer en meer terug.
Op een duur heb ik op discord iemand gevonden waar ik mee kon praten.
We hebben veel gebeld en hij vondt het totaal niet raar.
Hij hielp me veel met vragen/problemen van mij.
Ik las ook nog veel luierverhalen 2 of 3 per dag dus het gevoel kwam heel de tijd terug en meer.
Op een dag in een weekend ben ik gaan chatten met het clb.
Ze wouden mij helpen.
Ik heb veel gechat en op een duur wouden ze in echt afspreken.
Ik was geschokt en had veel stress want ik kan daar echt niet over praten.
Maar we hadden een afspraak gemaakt.
En dan op een dag tijdens de les kwam ze mij halen en gingen we erover praten.
Ze wou veel weten waar ik geen antwoord op kon geven of niet wilde omdat het te gênant is.
Ze weet dus niet het hele verhaal.
Ze wou het na de examens aan mijn ouders gaan vertellen(over 3 weken)
We hebben nog veel afgesproken en we waren voorbereidt om het na de examens te zeggen.
Maar op een dag hadden mijn ouders de discord chat gevonden en wisten ze alles.
Die volgende dag was ik heel erg bang voor alles ik was op school heel de tijd allen gaan zitten mijn vrienden maakte zich zorgen.
En tijdens het voorlaatste uur werd ik naar haar gestuurd en ze wist het dar mijn ouders het hadden gevonden.
In de middag wanneer ik thuis zat studeren hoorde ik haar bellen met mijn ouders ik schaamte mij echt.
Ik werd daarna naar een psycholoog gestuurd omdat het volgens hun het gevoel te veel in mijn hoofd dat, maar die begrijpen dat niet het gevoel kan je niet wegdoen of heel moeilijk.
Dan heb ik tijdens de psycholoog gezegd vaak dat het gevoel weg is, want ik vond die sessies echt niet leuk en die hielpen me echt niet.
Nu ben ik 13
Nu denken mijn ouders dat het gevoel weg is maar niet.
Ik wil dat nog dragen maar ik kan dat niet.
Mijn broer heeft autisme en als hij dat te weten komt...
En mijn vader heeft een soort ziekte dat hij tegen bijna niks tegen kan en altijd moe is.
Dus ik ga wachten tot later en dan gaan dragen.
Dus ik heb jammer genoeg maar 1 keer het kunnen dragen en wil het meer doen.
Als jullie tips hebben voor mij schrijven of hoe ik het kan doen laat ze maar achter.