Ongelukjes van Annelieke

broekplassertje1990

Gewaardeerd Lid
Annelieke is een jonge vrouw van 23 jaar oud. Ze is op dit moment niet school-gaande, omdat het niet zo goed met haar gaat. Ze heeft regelmatig last van paniekaanvallen. Ze woont nog thuis bij haar ouders, maar die weten zich af en toe geen raad meer met Annelieke. Nu kwam er een mooie kans voor haar ouders voorbij. In de krant stond dat er binnenkort een bootreis zou vertrekken vanuit Duitsland, speciaal voor jongeren die het moeilijk hebben. Dit kan zijn voor jongeren met bijv een handicap, een psychische stoornis of een lastige thuissituatie.
Zojuist kwam er bericht binnen dat Annelieke 2 weken mee mag!!

Hoofdstuk 1:
"Annelieke, weet je zeker dat je koffer helemaal klaar is? Moet mama er niet nog een keer in kijken?"
"Nee mam, ik heb echt alles!!"
Annelieke is er klaar voor en heeft er veel zin in. De familie stapt in de auto. Ze zijn nog geen 5 minuten onderweg als Annelieke het ineens benauwd krijgt. "Mama, ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om een extra broek in mijn koffer te doen, voor als ik een ongelukje krijg". "Oh, meisje, dat is niet zo slim. Gelukkig kunnen ze op de boot wassen, stond in de folder. Ook hebben ze luiers aan boord, aangezien er ook meervoudig gehandicapten mee gaan die nog luiers dragen". Annelieke ziet het sip in. Ze wil helemaal geen luiers dragen. Ze is geen klein meisje meer!!!! Ze besluit om maar even niet te reageren op die zin van haar moeder. Ze zal eens bewijzen dat zij geen luiers nodig heeft!

Zodra vader vertelt dat ze nu de landgrens van Duitsland over rijden, en er dus met een klein half uurtje zouden zijn, sloeg de paniek toe bij Annelieke. Langzaam merkte ze al dat haar ademhaling steeds wat sneller ging, dat haar hartslag omhoog ging en ze kreeg het heel erg warm..
"Mama, ik... ik.."
Verder komt ze niet. Ze begint te snikken. Haar ademhaling slaat om in hyperventileren en ze meijgt het heel benauwd. "Lieverd, je hebt een paniekaanval. Er is niks aan de hand. De vakantie wordt heel fijn. We kunnen elke dag even bellen, als je papa en mama mist. We zijn er bijna. Ik heb Vivienne, je persoonlijk begeleider op de boot, vertelt over je situatie. Ze zal heel lief voor je zijn en ze zal straks ook klaar staan om ons te ontvangen. Rustig maar meisje, het komt goed."

Helaas hoorde Annelieke maar de helft van wat haar moeder zei. De paniek sloeg steeds heftiger toe en tot overmaat van ramp voelde ze dat ze ook nodig moest plassen. "Mama, ik... ik..."
Het bleef even stil. Annelieke kwam niet uit haar woorden en moeder wist ook even niet zo goed wat ze nog kon zeggen om haar dochter gerust te stellen.

Een paar minuten daarna zakte de paniek bij Annelieke. Fjew, gelukkig, ze kon weer een beetje ademhalen. Maar.. er was wel iets geks aan de hand. Haar paniekaanval had misschien 10 minuten geduurd, ze had 10 minuten even niet kunnen praten, maar verder was er niks verandert ten opzichte van net. Of... toch wel?
Annelieke keek naar beneden en begon heel hard te huilen. "Meisje, wat is er?" Vroeg mama. "Ik dacht dat je net wat rustiger was geworden"..
"Mama, ik .... ik.... heb in mn broekje geplast"

"Och, Annelieke.... had je niet even kunnen zeggen dat je moest plassen? Hadden we je nu maar een luier om gedaan"
"Mama, je weet dat ik geen klein meisje meer ben. Ik heb geen luiers nodig".
"Nou, toch wel zei mama. Je hebt zojuist in je broek geplast. Dat doen grote meisjes niet. Zeker niet meisjes van 21 jaar. Ik zal zo even een handdoek geven als we in Duitsland zijn, maar ik heb geen droge onderbroek en broek voor je. Dus dan moet je je op de boot maar even verkleden"
Annelieke had flink de balen. Nu zou de eerste kennismaking met haar PB'er (persoonlijk begeleider) op de boot in een NATTE broek zijn. "Mama, ik schaam me dood". "Hoeft niet Anneliek, je kunt er niks aan doen. Op de boot weten ze wel raad met deze situatie. Vivienne weet dat je vaak ongelukjes hebt als je paniekaanvallen hebt. Het is volkomen logisch dat je in paniek bent nu je papa en mama 2 weken moet missen. Vivienne vind het vast niet erg dat je in je broek geplast hebt"

Om 2 uur 's middags komt het gezin aan op de plek van bestemming. Er staan veel PB'ers buiten, bij de gigantische boot. Of ja.. noem het maar gerust cruiseschip. Dit tripje heeft papa en mama heel veel geld gekost. Maar ze kijken er erg naar uit even 2 weken rust te hebben en tijd voor elkaar te hebben.

De PB'ers hebben allemaal een bordje in hun hand met daarop de namen van de 'clienten' die mee aan boord gaan.
Een lief vrouwtje, zo'n 35 jaar, met blond lang haar en blauwe ogen, heeft een bordje in haar hand met daarop: Annelieke. "Dat moet Vivienne zijn" zei mama.
Met het schaamrood op haar kaken loopt Annelieke naar Vivienne toe. In haar ene hand heeft ze haar koffer met spullen voor 2 weken. Met haar andere hand houd ze een badhanddoek om haar middel vast, zodat niemand ziet dat ze een natte broek heeft.

"Aaaah! Jij moet Annelieke zijn", zei Vivienne lief.
"Ja..ja..jaa.. dat ben ik"
Vivienne zei niets over de handdoek, maar had na de verhalen van moeder gehoord te hebben, al wel een idee wat er aan de hand was.
"Het is tijd om afscheid te nemen van papa en mama, we gaan zo de boot op en dan gaan we er 2 topweken van maken!"
Annelieke nam afscheid van haar ouders en liep met Vivienne mee de boot op, naar haar eigen hut.

In de hut, welke redelijk groot was van formaat, stonden 2 bedden, een kledingkast, een klein dressoirtje met een tvtje en dat was het. Het ene bed stond aan de ene kant van de kamer en zou voor Annelieke zijn. Het andere bed, aan de andere kant van de kamer, was voor Vivienne.
"Zullen we je koffer vast even uitpakken? We kunnen je kleren in de kast leggen, naast die van mij."
"Uhh...ja ik denk dat dat wel goed is" zei Annelieke.

Nog steeds onhandig klungelig met een badhanddoek om haar middel, gaf Annelieke haar spullen aan aan Vivienne. Vivienne legde alles in de kast. In 2 minuten was haar koffer helemaal uitgepakt en was de hut weer netjes.
Vivienne liep naar Annelieke toe. Ze had 1 spijkerbroek en 1 onderbroekje, uit de kast gehouden.
Annelieke zag dat Vivienne ze op bed had gelegd, en keek rustig toe wat er nu zou gaan gebeuren.

Vivienne liep rustig op Annelieke af en zei: "meisje, het is geen enkel probleem dat jij een natte broek hebt. Kom maar, ik help je even met verschonen".
Annelieke liet het allemaal gebeuren.
Vivienne trok eerst haar schoenen en sokken uit. Daarna volgde haar natte spijkerbroek en haar natte onderbroekje. Annelieke stond nu half naakt in haar hut.
Op zich was dit niet raar, mama deed dit ook altijd zo.. maar.. Vivienne is wel een vreemde voor mij..
Toch voelde het gelijk heel vertrouwd tussen de 2. Waardoor Annelieke het allemaal liet gebeuren en voor Vivienne was het geeeen probleem dat haar 'client' even verschoond moest worden.

Even later had Annelieke een droge onderbroek, een droge spijkerbroek, droge sokken en haar schoenen weer aan. "Zo, meisje, jij bent er weer klaar voor. We gaan de boot en de groep eens even verkennen. Als je moet plassen, zeg je het dan?" Zei Vivienne.
"Ja,ja.. dat zal ik doen".

Na aan rondleiding op de boot (waar het zwembad was, waar de toiletten en de douches waren, waar de leef-woonruimte was, etc.), liepen Vivienne en Annelieke langs de openbare wc's.
Het was inmiddels al 4u 's middags, dus Vivienne dacht: het wordt tijd om haar even op de wc te zetten.
Viviennne liep de wc's in en Annelieke volgde.
"Kom maar even bij mij. Ik ga je even laten plassen, zodat je straks geen natte broek hebt"
Vivienne trok de broek van Annelieke uit en liet ook haar onderbroek zakken. Annelieke liet het allemaal toe en wist niet wat haar overkwam. Ze blokkeerde van schaamte en het lukte niet om te bedenken dat ze nu dus op de wc moest gaan zitten.
Vivienne hielp haar een beetje en zette haar op de wc. Er kwam een heeel klein plasje. "Goed zo meid, dat heb je knap gedaan".
Vivienne hielp weer even met aankleden en zo gezegd, zo gedaan, liepen ze verder naar de woonruimte, waar ook de andere clienten zaten.
Haar groepje bestond uit 8 clienten. Allemaal een beetje rond de 18-25 jaar. 3 jongens, 5 meiden.

Annelieke voelde zich al snel op haar gemak en raakte aan de praat met 2 andere meisjes. De tijd vloog voorbij! Een van de leiding riep ze allemaal bijeen: "jongens en meisjes, we gaan eten, het is half 6!"
Het was een gezellige boel aan tafel. Opeens voelde Annelieke dat ze nu toch wel echt moest plassen. En niet zo'n beetje ook.. ze werd wat stil aan tafel en raakte langzaam in paniek. Haar ademhaling ging weer sneller en het werd hyperventileren. Toen Vivienne naar haar toe kwam en vroeg: "Annelieke, wat is er?", zei Annelieke: "ik, ik .. ik .. "
"Ze heeft in haar broek geplast", zei Bjorn.
"Och Annelieke, dat geeft toch niks" zei Vivienne. "Kom maar gauw, dan gaan we even wat droogs aantrekken"
Waggelend liep Annelieke achter Vivienne aan. Dit was toch wel een ondergang... nog maar net kennis gemaakt met de nieuwe groep, en nu al een natte broek.

Hoe Vivienne met de natte broek van Annelieke omgaat, lezen jullie in het nieuwe hoofdstuk.
 
Laatst bewerkt:

suprima

Superlid
Dat is een erg mooi begin broekplassertje1990 en belooft nog heel wat voor het vervolg :tmb bedankt voor het schrijven
 

Baafff

DL en Broekplasser
Annelieke is een jonge vrouw van 21 jaar oud. Ze is op dit moment niet school-gaande, omdat het niet zo goed met haar gaat. Ze heeft regelmatig last van paniekaanvallen. Ze woont nog thuis bij haar ouders, maar die weten zich af en toe geen raad meer met Annelieke. Nu kwam er een mooie kans voor haar ouders voorbij. In de krant stond dat er binnenkort een bootreis zou vertrekken vanuit Duitsland, speciaal voor jongeren die het moeilijk hebben. Dit kan zijn voor jongeren met bijv een handicap, een psychische stoornis of een lastige thuissituatie.
Zojuist kwam er bericht binnen dat Annelieke 2 weken mee mag!!

Hoofdstuk 1:
"Annelieke, weet je zeker dat je koffer helemaal klaar is? Moet mama er niet nog een keer in kijken?"
"Nee mam, ik heb echt alles!!"
Annelieke is er klaar voor en heeft er veel zin in. De familie stapt in de auto. Ze zijn nog geen 5 minuten onderweg als Annelieke het ineens benauwd krijgt. "Mama, ik heb er eigenlijk niet aan gedacht om een extra broek in mijn koffer te doen, voor als ik een ongelukje krijg". "Oh, meisje, dat is niet zo slim. Gelukkig kunnen ze op de boot wassen, stond in de folder. Ook hebben ze luiers aan boord, aangezien er ook meervoudig gehandicapten mee gaan die nog luiers dragen". Annelieke ziet het sip in. Ze wil helemaal geen luiers dragen. Ze is geen klein meisje meer!!!! Ze besluit om maar even niet te reageren op die zin van haar moeder. Ze zal eens bewijzen dat zij geen luiers nodig heeft!

Zodra vader vertelt dat ze nu de landgrens van Duitsland over rijden, en er dus met een klein half uurtje zouden zijn, sloeg de paniek toe bij Annelieke. Langzaam merkte ze al dat haar ademhaling steeds wat sneller ging, dat haar hartslag omhoog ging en ze kreeg het heel erg warm..
"Mama, ik... ik.."
Verder komt ze niet. Ze begint te snikken. Haar ademhaling slaat om in hyperventileren en ze meijgt het heel benauwd. "Lieverd, je hebt een paniekaanval. Er is niks aan de hand. De vakantie wordt heel fijn. We kunnen elke dag even bellen, als je papa en mama mist. We zijn er bijna. Ik heb Vivienne, je persoonlijk begeleider op de boot, vertelt over je situatie. Ze zal heel lief voor je zijn en ze zal straks ook klaar staan om ons te ontvangen. Rustig maar meisje, het komt goed."

Helaas hoorde Annelieke maar de helft van wat haar moeder zei. De paniek sloeg steeds heftiger toe en tot overmaat van ramp voelde ze dat ze ook nodig moest plassen. "Mama, ik... ik..."
Het bleef even stil. Annelieke kwam niet uit haar woorden en moeder wist ook even niet zo goed wat ze nog kon zeggen om haar dochter gerust te stellen.

Een paar minuten daarna zakte de paniek bij Annelieke. Fjew, gelukkig, ze kon weer een beetje ademhalen. Maar.. er was wel iets geks aan de hand. Haar paniekaanval had misschien 10 minuten geduurd, ze had 10 minuten even niet kunnen praten, maar verder was er niks verandert ten opzichte van net. Of... toch wel?
Annelieke keek naar beneden en begon heel hard te huilen. "Meisje, wat is er?" Vroeg mama. "Ik dacht dat je net wat rustiger was geworden"..
"Mama, ik .... ik.... heb in mn broekje geplast"

"Och, Annelieke.... had je niet even kunnen zeggen dat je moest plassen? Hadden we je nu maar een luier om gedaan"
"Mama, je weet dat ik geen klein meisje meer ben. Ik heb geen luiers nodig".
"Nou, toch wel zei mama. Je hebt zojuist in je broek geplast. Dat doen grote meisjes niet. Zeker niet meisjes van 21 jaar. Ik zal zo even een handdoek geven als we in Duitsland zijn, maar ik heb geen droge onderbroek en broek voor je. Dus dan moet je je op de boot maar even verkleden"
Annelieke had flink de balen. Nu zou de eerste kennismaking met haar PB'er (persoonlijk begeleider) op de boot in een NATTE broek zijn. "Mama, ik schaam me dood". "Hoeft niet Anneliek, je kunt er niks aan doen. Op de boot weten ze wel raad met deze situatie. Vivienne weet dat je vaak ongelukjes hebt als je paniekaanvallen hebt. Het is volkomen logisch dat je in paniek bent nu je papa en mama 2 weken moet missen. Vivienne vind het vast niet erg dat je in je broek geplast hebt"

Om 2 uur 's middags komt het gezin aan op de plek van bestemming. Er staan veel PB'ers buiten, bij de gigantische boot. Of ja.. noem het maar gerust cruiseschip. Dit tripje heeft papa en mama heel veel geld gekost. Maar ze kijken er erg naar uit even 2 weken rust te hebben en tijd voor elkaar te hebben.

De PB'ers hebben allemaal een bordje in hun hand met daarop de namen van de 'clienten' die mee aan boord gaan.
Een lief vrouwtje, zo'n 35 jaar, met blond lang haar en blauwe ogen, heeft een bordje in haar hand met daarop: Annelieke. "Dat moet Vivienne zijn" zei mama.
Met het schaamrood op haar kaken loopt Annelieke naar Vivienne toe. In haar ene hand heeft ze haar koffer met spullen voor 2 weken. Met haar andere hand houd ze een badhanddoek om haar middel vast, zodat niemand ziet dat ze een natte broek heeft.

"Aaaah! Jij moet Annelieke zijn", zei Vivienne lief.
"Ja..ja..jaa.. dat ben ik"
Vivienne zei niets over de handdoek, maar had na de verhalen van moeder gehoord te hebben, al wel een idee wat er aan de hand was.
"Het is tijd om afscheid te nemen van papa en mama, we gaan zo de boot op en dan gaan we er 2 topweken van maken!"
Annelieke nam afscheid van haar ouders en liep met Vivienne mee de boot op, naar haar eigen hut.

In de hut, welke redelijk groot was van formaat, stonden 2 bedden, een kledingkast, een klein dressoirtje met een tvtje en dat was het. Het ene bed stond aan de ene kant van de kamer en zou voor Annelieke zijn. Het andere bed, aan de andere kant van de kamer, was voor Vivienne.
"Zullen we je koffer vast even uitpakken? We kunnen je kleren in de kast leggen, naast die van mij."
"Uhh...ja ik denk dat dat wel goed is" zei Annelieke.

Nog steeds onhandig klungelig met een badhanddoek om haar middel, gaf Annelieke haar spullen aan aan Vivienne. Vivienne legde alles in de kast. In 2 minuten was haar koffer helemaal uitgepakt en was de hut weer netjes.
Vivienne liep naar Annelieke toe. Ze had 1 spijkerbroek en 1 onderbroekje, uit de kast gehouden.
Annelieke zag dat Vivienne ze op bed had gelegd, en keek rustig toe wat er nu zou gaan gebeuren.

Vivienne liep rustig op Annelieke af en zei: "meisje, het is geen enkel probleem dat jij een natte broek hebt. Kom maar, ik help je even met verschonen".
Annelieke liet het allemaal gebeuren.
Vivienne trok eerst haar schoenen en sokken uit. Daarna volgde haar natte spijkerbroek en haar natte onderbroekje. Annelieke stond nu half naakt in haar hut.
Op zich was dit niet raar, mama deed dit ook altijd zo.. maar.. Vivienne is wel een vreemde voor mij..
Toch voelde het gelijk heel vertrouwd tussen de 2. Waardoor Annelieke het allemaal liet gebeuren en voor Vivienne was het geeeen probleem dat haar 'client' even verschoond moest worden.

Even later had Annelieke een droge onderbroek, een droge spijkerbroek, droge sokken en haar schoenen weer aan. "Zo, meisje, jij bent er weer klaar voor. We gaan de boot en de groep eens even verkennen. Als je moet plassen, zeg je het dan?" Zei Vivienne.
"Ja,ja.. dat zal ik doen".

Na aan rondleiding op de boot (waar het zwembad was, waar de toiletten en de douches waren, waar de leef-woonruimte was, etc.), liepen Vivienne en Annelieke langs de openbare wc's.
Het was inmiddels al 4u 's middags, dus Vivienne dacht: het wordt tijd om haar even op de wc te zetten.
Viviennne liep de wc's in en Annelieke volgde.
"Kom maar even bij mij. Ik ga je even laten plassen, zodat je straks geen natte broek hebt"
Vivienne trok de broek van Annelieke uit en liet ook haar onderbroek zakken. Annelieke liet het allemaal toe en wist niet wat haar overkwam. Ze blokkeerde van schaamte en het lukte niet om te bedenken dat ze nu dus op de wc moest gaan zitten.
Vivienne hielp haar een beetje en zette haar op de wc. Er kwam een heeel klein plasje. "Goed zo meid, dat heb je knap gedaan".
Vivienne hielp weer even met aankleden en zo gezegd, zo gedaan, liepen ze verder naar de woonruimte, waar ook de andere clienten zaten.
Haar groepje bestond uit 8 clienten. Allemaal een beetje rond de 18-25 jaar. 3 jongens, 5 meiden.

Annelieke voelde zich al snel op haar gemak en raakte aan de praat met 2 andere meisjes. De tijd vloog voorbij! Een van de leiding riep ze allemaal bijeen: "jongens en meisjes, we gaan eten, het is half 6!"
Het was een gezellige boel aan tafel. Opeens voelde Annelieke dat ze nu toch wel echt moest plassen. En niet zo'n beetje ook.. ze werd wat stil aan tafel en raakte langzaam in paniek. Haar ademhaling ging weer sneller en het werd hyperventileren. Toen Vivienne naar haar toe kwam en vroeg: "Annelieke, wat is er?", zei Annelieke: "ik, ik .. ik .. "
"Ze heeft in haar broek geplast", zei Bjorn.
"Och Annelieke, dat geeft toch niks" zei Vivienne. "Kom maar gauw, dan gaan we even wat droogs aantrekken"
Waggelend liep Annelieke achter Vivienne aan. Dit was toch wel een ondergang... nog maar net kennis gemaakt met de nieuwe groep, en nu al een natte broek.

Hoe Vivienne met de natte broek van Annelieke omgaat, lezen jullie in het nieuwe hoofdstuk.
mmmm lekker verhaal ben benieuwd naar hoe verderr!

mag ik je een prive berichten ??
 

broekplassertje1990

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 2

Annelieke waggelde achter Vivienne aan. Ze liepen naar hun hut toe, waar Vivienne Annelieke zou helpen met verschonen.

"Annelieke, je hebt vandaag 2 natte broeken gehad. Kan gebeuren natuurlijk, maar ik denk dat we je nu beter even een luiertje om kunnen doen, zodat je de rest van de dag droog blijft"
"Maar.. maar.. ik haaaat luiers. Ik zal echt op tijd naar de wc gaan, dat beloof ik. Ik ben geen klein kind meer. Ik heb geen luiers nodig! Ik zal het bewijzen, echt!! Mag ik nog 1 kans?"

Vivienne stemde in met het voorstel van Annelieke. Ze mocht nog 1 keer proberen haar broek droog te houden. Het was nu 18.15u. Het grootste gedeelte van de dag zat erop. Ze zou Annelieke op tijd laten plassen. Hopelijk zou dat goed gaan komen.

Nadat Annelieke een droog onderbroekje en een droge legging aan had, gingen ze weer terug naar de woonruimte. Er werd geen woord gerept over het ongelukje van Annelieke.

Zo rond 19.15u zei Vivienne hardop: "Kom Annelieke, we gaan even op de wc plassen, dan blijft je broek hopelijk droog". Annelieke schaamde zich rot, maar liep gehoorzaam achter Vivienne aan naar de wc's.
In de gang bleef Vivienne staan. Ze trok de legging en het onderbroekje van Annelieke naar beneden. Annelieke schaamde zich diep. Iedereen die nu langs liep kon zien hoe een meisje van 23 werd ontkleed door begeleiding. Ze leek wel een kleuter..
Doordat Annelieke zo in gedachten was, had ze niet door dat Vivienne stond te wachten tot ze op de wc ging zitten. Omdat Annelieke maar stil bleef staan, besloot Vivienne een handje te helpen. Ze tilde Annelieke de wc in en zei hardop: "Probeer maar even een plasje te doen. Alle plasjes die nu in de wc lopen, kunnen straks niet meer in je broekje komen".
Vernederd kwam er een klein plasje in de wc. Vivienne was blij en zei trots: "goed gedaan meisje, heel knap dat dit plasje in de wc is beland"..
Annelieke stond op en Vivienne haalde een wc papiertje door haar plassertje. Toppunt van vernedering... Daarna werd ook haar onderbroekje en legging weer aan gedaan door Vivienne. Annelieke liet het allemaal gebeuren.

Rond 21.15u was het tijd voor Annelieke om naar bed te gaan. Niet de tijd die ze gewend was, thuis ging ze vaak pas na 22.30u naar bed. Maar de afspraken op de boot waren dat de cliënten om 21.30 moesten gaan slapen en dat ze om 7.00u gewekt zouden worden. Annelieke legde zich erbij neer en liep achter Vivienne aan naar hun hut.

Toen ze midden in de hut stonden zei Vivienne: "Ik ben trots op je, op hoe je je door de eerste dag heen hebt geslagen. Het is altijd even wennen in een nieuwe groep, met nieuwe begeleiding.. maar je hebt het echt knap gedaan. Nu is het tijd om lekker te gaan slapen. Kom maar, dan trek ik je legging en je shirtje even uit, dan kun jij daarna zelf je pyjama aantrekken. Ik kom over een uurtje ook naar bed, maar ik denk dat jij dan al slaapt. Slaap lekker voor zo en tot morgenochtend"

Samen met de andere begeleiding dronk Vivienne nog een lekker glaasje wijn. Dat had ze wel verdiend! Om 23.00u werd het ook voor haar tijd om te gaan slapen.

Om 4.20u werd Annelieke wakker. Ze keek op de klok en zag hoe laat het was. Even wist ze niet waar ze was, maar al snel besefte ze zich weer dat ze op de boot was. Toch had ze een vreemd gevoel. Ze keek naar rechts en zag Vivienne lekker slapen.
Ze draaide zich om in bed en voelde ineens.. dit was mis! Ze had in haar bed geplast. Alles was nat!!! Ze had nog zo gehoopt dat ze op deze reis haar bed droog kon houden snachts. Maarja, dat was maar een illussie. Thuis was haar bed ook regelmatig nat.
Een beetje in paniek bedacht Annelieke een plan. Ze liep heel stilletjes naar de kast en pakte een droog onderbroekje en een droge pyjama. Ze kleedde zich snel om en verstopte de natte spullen onder haar bed. Snel ging ze weer terug in bed liggen. Wel op het randje van haar bed, want de rest van haar bed was nat, maar gelukkig viel ze al snel weer in slaap.

Om 7u ging de wekker van Vivienne. Hij stond heel zacht, dus Annelieke werd er niet wakker van. Het viel Vivienne gelijk op dat Annelieke een andere pyjama aan had. Ze besloot eens te gaan vragen waarom dit was.
Lief maakte ze Annelieke wakker. "Goedemorgen meisje, heb je lekker geslapen? Waarom heb je een andere pyjama aan?"
Annelieke kwam langzaam een beetje tot bezinnen en stotterde "ik .. ik... ik vind deze pyjama mooier"
"Mag ik je bed eens zien?" Zei Vivienne.
"Ik heb echt niet in bed geplast hoor, ik plas nooooit in bed snachts, ik heb nog een droge pyjama, ik ben echt al zindelijk, ik heb echt niet in mn broek geplast hoor" Vivienne wist hoe laat het was..
"Kom maar meisje, het is echt niet erg dat je een ongelukje hebt gehad. Zeker snachts, kan dat gewoon gebeuren. We gaan gewoon vandaag weer proberen om een droge broek te houden. We gaan regelmatig even plassen en als je tussendoor moet plassen moet je het echt tegen me zeggen!!!"
"Ik beloof het" zei Annelieke.

Vivienne pakte Annelieke haar lichtroze legging en bloemetjes tshirt van het dressoir en zei tegen Annelieke dat ze zich aan mocht kleden. Toen Annelieke haar pyjamabroek naar beneden deed, zag Vivienne een nat plekje in het onderbroekje van Annelieke zitten. "Och meisje, ik denk dat je een beetje in je onderbroekje hebt geplast. Hij is nat! Ik pak even een schone voor je".
Terwijl Vivienne een schoon onderbroekje uit de kast haalde, kwam ze tot de ontdekking dat Annelieke niet veel onderbroekjes meer had. Dat wordt binnenkort even wassen..

Om 7.30u zat iedereen aangekleed aan het ontbijt. Er hing een vrolijke sfeer. Er werd veel gelachen, iedereen leek redelijk ontspannen. Na het ontbijt was het tijd voor een creatief moment. De groep ging onder begeleiding van een kunstenaresse, met verven aan de slag.
Om 8.50u zei Vivienne tegen Annelieke dat het tijd was om even te gaan plassen. Zo gezegd, zo gedaan. Bij de wc's aangekomen trok Vivienne de legging en het onderbroekje van Annelieke naar beneden. Ze zette Annelieke op de wc, net zoals de voorgaande momenten. Er zat al een soort structuur in. Er kwam echter bijna niets uit. Een paar druppeltjes maar. "Kan gebeuren" zei Vivienne. "Over een uurtje gaan we gewoon weer even plasse.. als je eerder moet, moet je het even aangeven he!!"

Tegen 11.30u was het verf moment voorbij. Iedereen ging in een kring zitten, één voor één mochten ze hun schilderij laten zien en vertellen wat ze gemaakt hadden. Iedereen glunderde terwijl ze het lieten zien. Annelieke zat er wat minder ontspannen bij. Ze hield er niet van om iets voor een groep te moeten vertellen. Ze was heel zenuwachtig voor het moment dat zij aan de beurt zou komen. Wat moest ze vertellen? Zou ze niet gaan stotteren? Zouden anderen haar verhaal niet gek vinden?
Langzaam raakte Annelieke in paniek. Haar ademhaling ging sneller en er werd sprake van hyperventilatie.
Het viel Vivienne op. Ze vroeg de groep even een kleine drink en plaspauze te houden, zodat zij even met Annelieke in een hoekje van de kamer kon gaan zitten om haar weer rustig te krijgen.
In plaats van dat de paniek zakte, werd hij alleen maar groter. Annelieke miste haar mama op dit moment. Vivienne was heel lief voor Annelieke. Ze zei allemaal rustgevende dingetjes en aaide lief over haar rug.
Ineens ontstond er een donkere plek in de lichtroze legging van Annelieke. 'Oh nee, ze plast in haar broek' dacht Vivienne. In een split second bedacht Vivienne dat ze maar gauw naar de wc moesten lopen, misschien zou de rest van het plasje er dan op de wc nog uitkomen.
Echter, terwijl ze samen naar de wc's liepen, stroomde het plasje van Annelieke door haar broekspijpen naar beneden. Ze had geen controle meer over haar blaas en alle plas verspreide zich in haar broek. Annelieke begon steeds harder te huilen. Vivienne nam haar mee naar de hut. 'Het is nu toch al gebeurd, ik probeer haar wel rustig te krijgen met wat medicatie'.
Vivienne legde een bedmatje op het bed van Annelieke en liet haar daarop gaan zitten. Ze bood haar haar noodmedicatie aan en aaide rustig over haar rug totdat ze wat rustiger werd. Na een klein kwartiertje was er langzaam weer wat contact te krijgen met Annelieke.
"Annelieke, je hebt een ongelukje gehad. Zullen we eerst maar even je legging en je onderbroekje en je sokken uit doen? Kijken we daarna verder hoe we deze dag verder gaan".
Annelieke liet het gebeuren dat Vivienne haar van haar onderkleding ontdeed. In haar blote plassertje ging ze nu op het bedmatje zitten. Vivienne heeft nog zeker 15 minuten op haar ingepraat. Zo'n 30 minuten na het begin, was Annelieke dan eindelijk weer rustig. Ze besefte zich dat ze in haar blote plassertje op bed zat.
"Waarom heb ik geen kleren aan?" Zei ze..
"Meisje, je hebt in je broek geplast. Alles is kletsnat! Je had een paniekaanval en toen heb je alles laten lopen. Ik heb je kleding uitgetrokken, zodat je het niet koud zou krijgen van de plas wat op den duur koud wordt. Ik heb een goed idee.
Zal ik je even fijn een luier omdoen? Je hebt nu al 3 ongelukjes gehad sinds je op de boot bent, en dan tel ik de 4e van in de auto, nog niet mee. Zo kun je even rustig worden en hoef je niet bang te zijn voor een natte broek."
"Ik ben al volwassen, ik heb geen luiers meer nodig. Ik ben geen baby. Ik wil een onderbroekje aan."
"Ja, maar lieverd, je hebt nog maar 1 onderbroekje in de kast liggen. De rest moet ik eerst weer uitwassen. Ik wil dat onderbroekje eigenlijk nog even schoonhouden" zei Vivienne.
"Daarbij is het denk ik goed dat je gaat inzien dat de groep jou niet gaat uitlachen als je een luier aan hebt. Het is niet erg dat je niet helemaal zindelijk bent"
"Maar ik ben zo bang dat iedereen me gaat uitlachen als ik een luier aan heb."
"Kom", zei Vivienne. "Ga maar even liggen. Ik heb al een pak luiers hier op de kamer liggen, ik doe je er eentje om. We gaan ervaren dat de groep je niet uitlacht als je een luier om hebt."
Annelieke liet het gebeuren. Ze was wel wat verdrietig. Een luier!!!! Hopelijk kon die snel weer af. Als Annelieke zou laten zien dat ze 2 plasjes op de wc kon doen, zonder haar luier te gebruiken, dan mocht de luier weer af. Ondertussen zou Vivienne haar onderbroekjes en natte broeken wassen, zodst ze ook weer wat schone kleding had.
"Zo Annelieke, je bent klaar."
"Maar, ziet niemand in dit rokje dat ik een luier om heb? Heb ik geen dikke billen nu? Komt hij er niet onderuit?"
"Nee hoor meisje, wees gerust. Je ziet niks"
Dit was niet helemaaaaaaaal eerlijk van Vivienne. Vivienne zei dit alleen om Annelieke rustig te krijgen en gerust te stellen. Maar je zag wel duidelijk de luier onder het rokje uit komen..

Samen liepen ze de woonruimte weer binnen. Hier viel even een stilte, toen Annelieke binnen kwam.

Hoe reageert de groep op haar luier? Zien ze het? Lachen ze haar uit? Of vinden ze het juist knap? Of boeit het ze helemaal niks? Je leest het in het volgende hoofdstuk.
 

Tiener baby

Minderjarig
Topper van een vervolg kan niet wachten tot het volgende hoofdstuk om te lezen hoe de groep hier op reageert hoop alleen wel dat ze nog een x in haar broek zou poepen of gewoon constant alles in haar broek zou laten lopen op een gegevenmoment hoop op een snel vervolg
 

broekplassertje1990

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 3.

Samen liepen ze de woonkamer in. Er viel even een stilte. Iedereen keek Annelieke aan. Annelieke dacht: shit shit shit, iedereen ziet het. Nu vinden ze me vast een loser. Er kwam een rode gloed over Annelieke haar gezicht. Dit moment leek een eeuwigheid te duren, maar in realiteit zei Leslie na een paar seconden: "welkom terug Annelieke! Ben je weer een beetje rustig?"
"Ja, ja.. ik ben wel weer wat rustiger hoor" zei Annelieke.
"Voortaan op tijd naar de wc gaan hè" zei Marijke.
"Ja ja.. komt goed. Sorry voor het ongemak" zei Annelieke.

Fjew, niemand heeft iets over mn luier gezegd, dacht Annelieke. Daar kom ik goed mee weg.

"Aan tafel!! Het is tijd om te lunchen!!" Riep begeleiding. Zoals tijdens alle eetmomenten hing er een relaxte sfeer aan tafel. Er werd gelachen, gekletst en de groep leerde elkaar een beetje beter kennen.
Na het eten stond de volgende activiteit gepland: zwemmen! Iedereen was door het dolle heen. Wie vindt zwemmen nou niet leuk?
Rond 1u was het lunchen klaar en kon iedereen zich gaan klaarmaken voor het zwemmen.
Annelieke verheugde zich al helemaal op het feit dat ze haar nieuwe bikini eindelijk aan kon.
Vivienne en Annelieke kwamen tegelijk aan in hun hut. Vivienne zei: "kom maar even op bed liggen. Dan doe ik je luier af en zal ik even helpen met je bikini aantrekken. We gaan nog wel eerst even een plasje op de wc doen, want je kunt natuurlijk niet in het zwrmbad plassen."
Annelieke liet het gebeuren dat ze werd uitgekleed en dat haar luier af werd gedaan. 'Wat een verademing dat ik dat stomme ding even niet meer om hoef'. Vivienne zei: "kom, we gaan eerst even plassen". "Maar... maar.. ik heb geen onderbroek aan. Als we nu naar de wc's lopen, kan iedereen mijn plassertje zien. Mag ik alsjeblieft even een onderbroekje aan?"
Vivienne zei: "niemand die dat ziet joh, iedereen is in zn hut zich aan het omkleden. Kom gauw, dan hebben we dat gehad"
Annelieke liep achter Vivienne aan naar de wc's, die gelukkig heel dicht bij de hut waren.
Ze schaamde zich diep. Een 23-jarige meid met blote billen. Even voelde ze zich heel klein.
Bij de wc's bleken nog 2 vrouwen te staan. Ze keken heel gek naar Annelieke. Vivienne besloot haar uit de brand te helpen en zei: "ze is zich aan het omkleden naar haar bikini, we gaan even snel plassen".
Nadat Vivienne Annelieke op de wc had gezet, zoals ze inmiddels gewend waren, kwam er een grote plas uit Annelieke. "Goed zo meisje!!! Dat is een hele grote plas. Knap van jou!!!" Zei Vivienne. "Nou, we zien dit als eerste keer dat je je luiertje droog hebt kunnen houden. Als je vanmiddag nog een plasje op de wc doet, dan mag je luier vanavond afblijven!!"
De andere gasten, die ook op de wc waren, hoorde dat Vivienne dit tegen Annelieke zei. Ze dachten bij zichzelf: 'zo'n grote meid.. zou zij nog een luier dragen? Vandaar dat ze hier zonder onderkleding is gekomen...'

Eenmaal terug in de hut trekt Vivienne de bikini van Annelieke aan. Annelieke is heel blij! Eindelijk!
Ook Vivienne kleedt zich nog even om. Samen lopen ze in bikini en met een handdoek, naar het zwembad.
Het is een drukte van jewelste. Buiten de groep van Annelieke zijn er ook veel gasten van de boot aan het zwemmen.
Na een drie kwartier zwemmen, is het tijd voor pauze. De groep van Annelieke wordt aan de kant geroepen. Iedereen krijgt een pakje sap of een blikje drinken en een zakje chips. 'Wat een heerlijk uitje is dit, ik vind deze vakantie echt leuk' dacht Annelieke.
Rond 15u zou de groep weer terug gaan naar de hutten om zich weer om te kleden. Om 16u zou de volgende activiteit beginnen.
Iets voor 15u sloeg de gezellige sfeer ineens om. Bjorn, bekend om woede aanvallen en ADHD, wilde van de glijbaan gaan, toen Annelieke voordrong in de rij. Hij kon dit niet hendelen en begon te schreeuwen tegen Annelieke. "Jij brutale aap!! Broekenplasser!!! Luiermeisje!!!"
Dit waren precies de woorden die Annelieke liever niet had gehoord. Er was dus toch wel iemand die haar luier had gesignaleerd. Hoezo noemde hij haar anders luiermeisje?
Annelieke begon te huilen. Met dit soort situaties kon ze echt niet omgaan. Ze trok zich terug uit de rij en liep naar een hoekje in het zwembad. Daar sloeg de paniek wederom toe. Hyperventileren, zware ademhaling, huilen.. een echte paniekaanval.
Pas na een paar minuten kreeg Vivienne het door. Zo snel ze kon snelde ze zich naar Annelieke toe.
Met lieve woordjes, een kalme stem en een arm om haar heen, probeerde Vivienne haar rustig te krijgen. Annelieke was echter al ZO overstuur inmiddels, dat deze pogingen tevergeefs waren. De woorden van Vivienne kwamen niet eens binnen, Annelieke zat helemaal in haar eigen wereldje.
Opeens hoorde Vivienne een gekletter op de grond. Ze keek naar Annelieke en er liep allemaal plas langs haar benen. 'Oh nee, niet hier in het zwembad!' Dacht Vivienne.
Annelieke hurkte zich ineen. Ze had amper door dat ze had geplast, ze was nog zo in paniek. Annelieke had zichzelf zo klein mogelijk gemaakt. Na een minuut of 10 werd ze weer wat rustiger.
Vivienne zei: "kom meisje, we gaan even naar de hut. Dan praten we daar verder. Je hebt een paniekaanval gehad. Er is niets aan de hand. Kom je mee?"
Rustig stond Annelieke op. Zonder iets te zeggen liep ze naar de uitgang van het zwembad. De rest van de groep was al naar de hutten, dus ze zag verder geen bekenden meer. Gelukkig maar!
Terwijl Annelieke voor Vivienne uit liep, viel Vivienne ineens iets op! 'Annelieke heeft een dikke bobbel in haar bikinibroekje en haar bikinibroekje hangt wel erg laag. Volgens mij heeft ze dit keer niet alleen in haar broek geplast, maar ook gepoept!!!!'
Zonder iets te zeggen liep het tweetal naar de hut toe. Terwijl de deur van de hut nog open stond, begon Vivienne al te praten. Beide hadden niet door dat de deur niet in de klem was gevallen, maar dat hij nog op een kier stond. Bjorn was vlakbij hun hut, omdat hij zijn excuses wilde aanbieden. Maar toen hij Vivienne hoorde praten, stopte hij met lopen en besloot nog even niet aan te kloppen.
"Annelieke, je had net een paniekaanval. Ik denk niet dat je het doorhad, maar je hebt een flink ongelukje gehad. Je hebt in je bikinibroekje geplast en volgens mij heb je ook in je broekje gepoept. Ik ga je even verschonen en dan krijg je een luier aan van mij. Ik wil graag dat je gaat ervaren dat het niet erg is om een luier om te hebben. Het gaat er echt voor zorgen dat je onderbroekjes, broekjes, rokjes en bikini schoon blijven. Kom je? Dan gaan we even verschonen. Ik doe dat even in de verschoonruimte op de commode, dat is makkelijker en beter voor mijn rug!"
Annelieke liep enigszins verdrietig, achter Vivienne aan. Het was al zeker 2/3 dagen geleden dat ze een grote boodschap had gehad. Dus het werd wel weer tijd. Maar.. hoe kon het nou gebeuren dat ze dit in haar bikini had laten lopen?
In gedachten verzonken liep Annelieke achter Vivienne aan. Ze zag Bjorn niet eens in de gang staan. Bjorn zag nu duidelijk de bobbel in Annelieke haar broekje. 'Ze heeft echt in haar broek gepoept!!'
Bjorn besloot terug te lopen naar zijn hut. Excuses zouden later wel volgen.

Aangekomen bij de verschoonruimte voor volwassenen, waar bijvoorbeeld ook de meervoudige gehandicapten verzorgd werden, tilde Vivienne Annelieke op de verschoontafel. Hierop lag zo'n typisch verschoonkussen voor baby's, maar dan in maat XL. Annelieke ging rustig op de tafel liggen en er liepen grote tranen over haar wangen. 'Hoe kon ik dit nu laten gebeuren? Ik ben verdorie al 23.. hopelijk heeft niemand het gezien'.
Vivienne verschoonde Annelieke rustig. Ze bleef op een hele lieve toon tegen haar praten en maakte ondertussen haar billetjes en plassertje schoon met wat babydoekjes.
"Kom maar, dan zet ik je gelijk even onder de douche. Je zult je wel vies voelen na het zwemmen en zo'n groot ongelukje!"
Zonder te protesteren liet Annelieke zich douchen door Vivienne. Vivienne waste haar hele lichaam met een washandje en zeep. Bij haar plassertje en haar billetjes gebruikte Vivienne de speciale babyzeep, die speciaal bedoeld is voor geslachtsdelen. Hier zitten geen verkeerde stoffen in, maar zo kun je toch fris ruiken van onder!
Vervolgens droogde Vivienne Annelieke af. Ze tilde haar opnieuw op de verschoontafel en maakte haar handelingen af. In no-time stond Annelieke in haar luier weer naast de verschoontafel. "Wacht even Annelieke. Voor we je kleren aantrekken zat ik eraan te denken om even een rompertje over je luier heen te doen. Dan zakt je luier niet af en is hij minder zichtbaar voor de groep."
Annelieke was nog steeds een beetje van de kaart en liet het allemaal maar gebeuren. Normaal zou ze flink tegen hebben gestribbeld.
Zo gezegd, zo gedaan. Annelieke stond in de verschoonruimte met een rompertje (creme, met een roesje bij de schouders en onderaan de (lange)mouwen), een luier daaronder en over het rompertje heen had ze weer haar rokje heen. Het was te warm om over het rompertje heen nog een trui te doen. Vivienne deed gauw nog even een vlecht in het haar van Annelieke. Het was al bijna 4u, dus de volgende activiteit zou zo beginnen.

Rond 16.15, iets later dan verwacht, was iedereen weer in de woonruimte. Iedereen was lekker opgefrist. Annelieke voelde zich weer goed, ze was bijgekomen van haar paniekaanval, maar was nog wel boos op Bjorn. Ook was ze zich inmiddels wel degelijk bewust van het feit dat ze een luier en een rompertje aan had. 'Als niemand het maar in de gaten heeft', dacht ze..

Bjorn kwam naar Annelieke toegelopen. Vivienne zag dit en liep er ook even naar toe.
Bjorn bood netjes zijn excuses aan voor zijn opmerkingen en zijn gedrag. Hij fluisterde nog even: "en.. wat ik ook nog wil zeggen is dat ik het helemaal niet erg vind dat jij soms ongelukjes hebt. Ik vind het heel dapper dat je nu een luier om hebt. Nu blijft je broek vast schoon voorlopig!"
Annelieke kon wel door de grond zakken. 'Hij weet het!! Hij weet dat ik een luier om heb. Ik hoop echt dat hij zn mond houd' dacht ze.

Om 16.30 begon de nieuwe activiteit: samen koken. Er moesten groentes worden gesneden, vlees moest gemarineerd, aardappels moesten worden geschild. Iedereen kreeg zn eigen taak.
Toen iedereen lekker bezig was, besloot vivienne even het woord te nemen.
"Uhm, ik wil even iets zeggen. Het is jullie vast niet ontgaan dat Annelieke al een aantal ongelukjes heeft gehad. Dit gebeurt met name wanneer zij een paniekaanval heeft. Wij hebben besloten om haar een luier om te doen, zodat ze niet constant een vieze broek heeft. Ik wil ABSOLUUT niet dat jullie ook maar 1 verkeerd woord hierover met elkaar delen of dat jullie vervelende dingen tegen Annelieke zeggen. Als ik daar achter kom, is jullie vakantie voorbij! We gaan met Annelieke samen proberen om zo kort mogelijk een luier om te hebben, maar als blijkt dat dit langer nodig is, dan is dat ook helemaal prima. Hebben jullie deze boodschap begrepen?"
Annelieke zag inmiddels rood van schaamte en wist niet waar ze het zoeken moest. Dat ze een luier om had vond ze al erg, maar dat ook de hele groep het nu weet is wel echt een grote ramp!
De groep beaamde dat ze de boodschap hadden begrepen. "Het geeft niets hoor, Annelieke. Wij hebben allemaal problemen. En bij jou past nou eenmaal paniekaanvallen en ongelukjes krijgen. Ik vind het slim dat je nu een luier om hebt, dan wordt je broek ook niet steeds vies" zei Leslie.
Dat stelde Annelieke wel even gerust.

Er werd ondertussen rustig verder gegaan met koken. En een uurtje later stond er weer een heerlijke gezonde maaltijd op tafel. Iedereen smulde ervan. Zo na het zwemmen, lustte iedereen wel een lekker bord eten.
Er werd niks meer gezegd over de luier van Annelieke. Annelieke werd ook steeds iets relaxter.
Na het eten werden er gezellig spelletjes gespeeld. Annelieke was zo druk met spelletjes spelen, dat ze niet in de gaten had dat ze wel erg nodig moest plassen. Ineens voelde ze het..
"Vivienne! Ik moet heel nodig plassen" riep ze ineens heel hard door de kamer.
"Kom maar gauw meid, dan doe ik je luier af en mag je op de wc plassen"
Zo snel als ze konden liepen Annelieke en Vivienne naar de wc's.

Of Annelieke het droog houdt tot ze bij de wc's zijn, lees je in het volgende hoofdstuk!
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Geweldig hoop dat ze degene die nu nog vervelend doen, een luier omdoen

:):):tmb:tmb:tmb
 
Laatst bewerkt:

broekplassertje1990

Gewaardeerd Lid
Hoofdstuk 4.

Zodra Annelieke en Vivienne bij de wc's aankomen, trekt Vivienne Annelieke haar rokje uit en maakt de romper gauw los. Vivienne ziet al gelijk dat de luier al behoorlijk gevuld is. Rustig zegt ze dan ook: "lieverd, je bent al te laat. Ik zie aan je luier dat hij al behoorlijk vol zit. Ook is de indicator al behoorlijk verkleurd, dus ik denk dat we te laat zijn".
Annelieke slaakt een diepe zucht. Hoe kon dit nu gebeuren? Gelukkig had ze een luier om, anders had ze weer midden in de groep voor schut gestaan.
"Draai je eens om?" Vervolgde Vivienne. "Ik wil even kijken of je ook een poepje gedaan hebt, of dat er alleen een plasje in je luier zit"
"Ik ik ik ik heb niet gepoept" stotterde Annelieke.
"Ik zal eens even kijken"
Vol schaamte stond Annelieke daar in een open romper en een luier bij de wc's. Er waren natuurlijk meerdere vrouwen op de wc aanwezig. Die keken allemaal hun ogen uit naar Annelieke. Tot overmaat van ramp keek Vivienne ook nog eens rustig of Annelieke niet gepoept had. 'Hoe diep kun je zinken. Als 23 jarige vrouw in een romper en luier op de openbare wc's van een boottrip, waar een iets oudere vrouw je luier controleert op een poepluier', dacht Annelieke.

"Gelukkig, je hebt niet gepoept. Je hebt alleen een grote plas in je luier. Kom maar even mee, dan verschoon ik je even in de verschoonruimte. Dan kunnen we daarna weer terug naar de groep."
Annelieke was rood van schaamte. 'Zei Vivienne dit nou zojuist hardop? Waar allemaal vreemde vrouwen bij waren?' (Ja dus....)

In de verschoonruimte aangekomen tilt Vivienne Annelieke op de commode (XL) en verschoont de luier van Anneliek.
"Ik smeer ook even een zalfje op je plassertje en je billetjes. Het is een beetje rood. Anders krijg je straks misschien nog luieruitslag"
Annelieke laat het wederom gebeuren. Ze denkt even diep na en besluit dan te vragen: "mag ik weer een onderbroekje aan, ipv een luier? Ik schaam me zo! Ik ben al 23 en dan hoor je geen luier meer om te hebben."
"Nee, meisje, we doen echt een luier om. Als je net geen luier om had gehad, hadden we nu je laatste kleding in de was moeten doen. Dan had je midden in de groep in je broek geplast. Het is overduidelijk dat je voor nu nog even een luier nodig hebt. We blijven oefenen deze vakantie, maar misschien kunnen we ook oefenen dat je een luier gaat leren accepteren, zodat je straks thuis ook gewoon luiers kunt dragen. Dat is voor jouw papa en mama ook wel zo fijn. We zien wel even hoe het loopt".
Zonder tegenstribbelen liet Annelieke zich een nieuwe luier om doen. Haar rompertje ging weer dicht en haar rokje ging er weer overheen. Met licht wijdgespreide benen liep Annelieke terug naar de groep. Vivienne liep uiteraard mee.

Toen ze binnen kwamen in de woonkamer, keek Leslie even om. Ze vroeg gelijk: "en, was je nog op tijd?"
"Uhhmm.... nee, ik was net te laat" zei Annelieke.
"Oh, maar fijn dat je dan nu een luier om hebt, geeft niks joh, kan gebeuren toch?" Zei Leslie weer.
Daarop zei Vivienne: "natuurlijk is dat niet erg. Kan zeker gebeuren. Nu heb je weer een lekkere schone luier om en gaan we straks gewoon weer proberen de wc te halen!"

De avond vloog voorbij. Voor iedereen het wist was het alweer bijna half 10. Tijd om naar bed te gaan.
Eenmaal in de hut aangekomen liep Vivienne naar Annelieke toe. Ze begon met haar rokje en trok deze naar beneden. Annelieke stond nu alleen in haar rompertje en luier in de hut.
"Zullen we nog even langs de wc gaan voor je gaat slapen?" Zei Vivienne.
"Ik hoef niet te plassen" zei Annelieke toen.
"Goed, ga dan maar lekker in bed liggen. Een pyjama zal te warm zijn, dus kruip maar lekker zo in bed! Ik ben er over een uurtje ook. Slaap lekker en.. als er iets is vannacht of je hebt een vieze luier, maak me gerust wakker!"
"Zal ik doen"..

De volgende morgen om iets over 7 maakt Vivienne Annelieke heel lief wakker. "Goedemorgen meis, nieuwe dag! Tijd om op te staan!"
Annelieke was gelijk wakker en stapte rustig uit bed.
Vivienne maakte de romper los om even te kijken of de luier nog schoon was. Helaas voor Annelieke was deze weer behoorlijk verkleurd en zwaar. Het was weer mis gegaan vannacht.
"Ga maar even op bed liggen lieverd. Ik geef je even een schone luier. Het is vannacht niet helemaal goed gegaan."

Rond 7.45u was iedereen lekker aan het ontbijten.
Annelieke had vandaag een roze romper aan, met hartjes op de voorkant. Daar overheen had ze een lichte skinny spijkerbroek. Annelieke was mager van postuur, dus dit stond haar prachtig. Het rompertje was natuurlijk wel wat kinderachtig, maarja, Vivienne had niet veel keuze uit rompertjes. Ze haalde de rompertjes allemaal van de gehandicaptenafdeling.
Doordat de spijkerbroek natuurlijk gekocht was zonder luier eronder, zat hij best strak met luier.
Je zag dus goed dat Annelieke nu een luier aan heeft. Annelieke zelf heeft het niet in de gaten en hoopt nog steeds dat iedereen vergeet dat ze nu een luier om heeft. 'Gelukkig is de luier maar van korte duur, eind van de ochtend gaan we lekker zwemmen' dacht Annelieke. 'Dan mag ik mn mooie bikini weer aan'.

Om 11u was het zover. Tijd om te gaan omkleden om daarna lekker te gaan zwemmen.
Annelieke was wat eerder in de hut dan Vivienne, dus ze besloot haar bikini vast op te zoeken. Ze zag hem nergens.
Toen Vivienne er ook was vroeg Annelieke waar haar bikini was.
"Uh, ja.. daar heb je gister natuurlijk een behoorlijk ongelukje in gehad. Ik had hem uitgespoeld en ter drogen opgehangen, maar ik heb hem nog niet gewassen. Dus het broekje kun je nog niet aan.
En.. daarbij is ook het feit gekomen dat we met de begeleiding hebben afgesproken dat je een zwemluier om krijgt. In het zwembad moeten alle kinderen die nog niet zindelijk zijn, een luier om. De badmeester heeft jouw ongelukje ook gezien gisteren en wil dat jij een luier om doet in het zwembad".
"Maar.... dan kan iedereen het zien! Dan sta ik voor schut!! Ik ben geen baby meer. En.. ik ben wel zindelijk. En ik ben ook geen kind meer. Dan ga ik wel niet zwemmen. Dan blijf ik wel hier. Ik wil geen zwemluier aan. Ik schaam me kapot!!!"

Een klein half uurtje later ligt Annelieke toch in het zwembad. Zou ze een zwemluier omhebben? Of zou er een andere oplossing gekomen zijn? En als ze al een zwemluier om heeft, hoe komt het dan dat ze het nu wél accepteert?

Je leest het in het volgende hoofdstuk.
 
Similar threads





Bovenaan