oppas Milan

YoloE

Superlid
Wat een drama. Tessa belde net. De vaste babysit van Daan. Al sinds Daan geboren is heeft zij altijd voor ons klaar gestaan.
Omdat ze pas 14 was en dicht bij ons woont was ik altijd heel blij dat ze eigenlijk altijd kon oppassen.
Ook nu had ik haar dus gevraagd om te komen en zoals altijd zij ze ja, voordat ze in haar agenda had gekeken.
Want ze verschoof gewoon wat in haar agenda en dan kon ze altijd. Huiswerk maken deed ze dan vaak als Daan op bed lag.
Ik kan helaas niet oppassen morgen, ik heb een sollicitatie gesprek om 17.00 uur in Amsterdam.
Oh jeetje. Dat was dubbel slecht nieuws. Ze kon en niet oppassen morgen en met een beetje pech mocht ik ook een nieuwe oppas gaan zoeken.

Dat zou toch geen probleem moeten zijn zou je zeggen, maar Daan is geen alledaagskind om op te passen. Hij is nu bijna 6 jaar oud maar heeft overdag nog wel eens ongelukjes. En snachts is hij ook vaker nat dan droog en dus slaapt hij altijd met een luier om. Daarnaast is hij ook een nogal stille jongen en kan hij slecht tegen veranderingen. Waardoor hij in een nieuwe omgeving iets vaker last heeft van zijn broekplas probleempje. Ik wil hem liever geen luier om doen overdag omdat hij het daardoor toch het beste leert. Sinds ik dat doe heeft hij veel minder ongelukjes overdag.
Maar nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe oppas voor morgen. Na lang nadenken dacht ik dat de buurjongen misschien wel uitkomst zou kunnen bieden.
Van zijn moeder had ik gehoord dat hij een bijbaantje als oppas wel ziet zitten en toen wij bij hem op bezoek waren van de week moest ik Daan even snel een luier om doen omdat we daarna weg moesten en toen was hij ook al erg behulpzaam en meedenkend. Hij had al vaker een luier verschoond vertelde hij en vond dat ook een hele leuke bezigheid. Ideaal voor wanneer het een keer nodig is, dacht ik toen. Dat moment kwam nu dus.
Via de app hadden we even contact. Hij wilde het graag doen. Ik vertelde dat Daan dol was op spelletjes en ook wel een filmpje mocht kijken. Hij zei dat dit geen probleem was. Hij heeft Netflix en een heleboel spelletjes.
Ik waarschuwde gelijk dat het wel eens gebeurde dat wanneer Daan van mij een luier om krijgt hij die zelf weer uit doet op een moment dat ik weg ben. En aangezien ik een aantal uur voordat Daan naar de buurjongen toegaat al weg ga kan ik dat niet meer controleren. Hij zei dat hij een best een aantal keer wilde verchonen als dit nodig was zolang hij maar voldoende luiers bij zich heeft. Hij mocht ook blijven eten, hij zou ervoor zorgen dat hij al gekookt had maar of ik hem wel een toetje kon meegeven, die had hij niet in huis. Nou ja, ik gaf aan dat ik wel kleine bakjes ijs zou meegeven. Eentje die Daan het allerlekkerste vind.

De dag zelf kreeg ik een appje binnen van Milan. Hij vroeg of het niet handig is om Daan een pyama mee te geven. Aangezien hij als hij naar huis gaat gelijk naar bed moet. Ik dacht dat is ideaal, ik heb er een hele drukke dag opzitten en het zou heel fijn zijn dat wanneer Daan thuiskomt hij gelijk naar bed kan. Ik gaf dat aan en dat zeggende zocht ik me een ongeluk naar een pyama. Helaas de was is aan het draaien en ik kwam erachter dat ik was vergeten om de pyama van vanmorgen in de was te doen, de luier had namelijk gelekt. Toen ik dat aangaf zei hij dat hij nog wel een romper heeft liggen van zijn neefje. Die mocht hij wel lenen.
Ik wilde gelijk even zeggen dat wanneer Daan op een nieuwe plek is hij dat vaak erg spannend vind. En als hij dan ook een luier om heeft dan wil hij nog wel eens in zijn luier poepen. Omdat hij dan te bang is om het te vragen.
Hij gaf gelijk al aan dat dit geen probleem is. Ik zorg wel voor hem.
Echt een oppas naar mijn hart. Een lieve en zorgzame jongen. Wat wil mijn kleine Daan nou nog meer?
Ik leg 3 luiers in een tas en roep Daan bij me. IK vertelde hem dat ik hem zometeen naar Daniel toebreng (een vriendje uit de buurt) en dat hij om 16.00 uur naar Milan wordt gebracht. Daarom doe ik je nu een luier om. Hij keek me een beetje bang en begon te jammeren. Nee, ik wil geen luier om overdag. Ik ben geen baby meer. Ik tilde hem op en gaf hem een knuffel. Hij stopte en zei je bent ook geen baby meer. Iemand van bijna 6 jaar oud die nog een luier draagt is hartstikke stoer. Ik weet zeker dat al jou klasgenootjes dat niet zouden durven. Ze zouden gaan krijsen en huilen en als hun ouders dan vinden dat ze nogsteeds een luier om moeten dan krijgen ze die ook gewoon om.
Maar kinderen die gaan huilen en schreeuwen zijn ook een baby. Maar jij toch niet? Jij bent een stoere jongen. En ik heb hier een stoere jongens luier voor jou. En ik wees op de ruimtevaarder op de luier.
Hij zei niks en ik tilde hem op het verschoonkussen. Ik trok zijn broek, onderbroek en sokken uit en pakte wat zwitsal-olie en zalf om luier uitslag te voorkomen. Ik smeerde zijn luiergedeelte goed in en legde de luier onder zijn billen. Heel behendig deed ik hem dicht en plakte de plakstrips vast. En deed hem zijn kleren weer aan.
Ik bracht hem naar Daniel en ik ging naar mijn werk.
Als Daan het nou ook leuk vindt. Dan kan dit de ideale opvolger van Tessa worden wanneer ze wordt aangenomen


Wordt vervolgd
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
tommie22 Oppas gezocht Contact advertenties 6
L Gezocht oppas omgeving gorichem Contact advertenties 5
vanbartjes Hoe was het voor de bedplassers vroeger als de oppas kwam? Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 47
Bart Oppas gezocht voor aankomde week een dagje Contact advertenties 3
L Ik zoek vrienden en dan oppas Contact advertenties 14
O Opzoek naar leuke mommy/daddy of oppas Contact advertenties 5
M Virtuele babysitter. Contact advertenties 16
M Ik wil Oppasser worden. Voorstellen 22
K Oppas Mammie Voorstellen 40
Steef/AB Papa of oppas mama gezocht omgeving noord-holland ? Voorstellen 5
B Oppas of nanny gezocht, waar te vinden? Pub 2
L Oppas lotte Voorstellen 21
G Hallo kleintjes Oppas pappie hier!! Voorstellen 37
Daddy_28 Oppas voor a.s zondag en nogmaals voorstellen Voorstellen 4
mama van AB25 Mama zoekt voor abtje een lieve oppas mama Voorstellen 20
vanbartje Oppas Colette O 34
N Voor alle kansloze gasten zonder oppas/mama/whatever Volwassen Baby's / Luierliefhebbers 4
N basispakket (oppas)ouder. Algemeen 7
killer11 de geweldige oppas G 25
K Mijn buurmeisje de oppas M 134
romper Jeanette de oppas J 16
Rainn tieners behoefte aan oppas ? Tiener Baby's / Luierliefhebbers 42
Liefmeisje (verplict)dagje shoppen met (oppas)mama Pub 5
zonnetje de nieuwe oppas N 3
J De oppas O 34
R Hoe de oppas.... H 18
DL_Michel de Oppas (B) O 0
DL_Michel de Oppas (A) O 3
W Mijn buurmeisje als oppas. M 9
D Milan op kostschool M 10
Bovenaan