skivakantie

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 2 4,3%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 1 2,2%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 5 10,9%
  • 8

    Stemmen: 7 15,2%
  • 9

    Stemmen: 7 15,2%
  • 10

    Stemmen: 24 52,2%

  • Totaal stemmers
    46

mister-east

Beginneling
Na een uur komen Peter, janneke en haar moeder bij het hotel aan. Ze stappen de lift uit en zien meteen de ouders van Peter de kamerdeur openen, Peter zegt luidt mam we hebben nieuwe kleren gekregen! De moeder van Peter kijkt om en ziet heel schattig mikki en mini op zich aflopen. Met glimmende ogen zegt marianne (de moeder van Peter) ahhh, wat zien jullie er leuk uit! Zullen we maar? Je wil toch niet dat jullie kleren vies worden? Met opnieuw een rood hoofd loopt Peter naar binnen, en janneke loopt achter hem aan. In de kamer ernaast zijn de ouders van janneke aan hun wel verdiende glas wijn begonnen.
Peter vraagt zich af wat hij ruikt als hij op bed licht? Hij kijkt naast zich en ziet dat mamma niet alleen maar de plas van janneke aan het schoon vegen is, huh? En plots wordt janneke een beetje rood. Marianne legt uit dat als je een luier en een romper gebruik en je hem zelf niet kan openen dat het soms slim is om je luier ook voor het poepen te gebruiken. Gisteren heb ik ook jou poep luier verschoond voordat we bij het hotel aankwamen. Een kleine glimlach viel op het gezicht van janneke, en in het hoofd van Peter ging er een knop om. Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat poepen in onze luiers niet meer nodig is. Hij realiseerde zich dat die luiers voorlopig niet zouden veranderen (ook niet als hij thuis komt)
De volgende morgen wordt Peter wakker om half 7 en zijn speciale bed is Gelukkig nog droog, en niet op slot (vergeten denkt peter) hij doet het hekje zachtjes naar beneden. Legt een handdoek neer, doekjes en een gewone luier. Hij ligt op het bed de doekjes tussen zijn billetjes en benen te vegen wanneer zijn moeder binnen loopt.
Met een rood hoofd kijkt Peter om als zijn moeder vraagt wat er met het bed is gebeurt? Je had het niet op slot gedaan zegt Peter. Ben je nu boos? Boos zeg je? Ik ben trots op je lieverd! Je bed is droog en je probeert mijn werk makkelijker te maken Door jezelf te verschonen. Maar dit is niet iets wat je in 1 keer leert, vindt je erg als ik je nog een paar keer help? Dan doe jij de doekjes en ik de luier, goed? Met een integere blik knikt Peter ja.
als ze de kamer uit komen zit vader gespannen naar marianne en peter te kijken. En? Met een grote glimlach vertelt marianne wat er gebeurt is, MAM!? Haha geweldig zoon ik ben trots op je, in plaats van dat jij je verzet tegen de luiers neem jij je verantwoordelijkheid, maar dan wil ik je ook niet meer horen over de rompers van janneke okee! Okee pap, zegt Peter met een gebogen hoofd. Mamma, wil jij in mijn rugzakje 2 grote luiers doen en die doekjes doen? Weet je nog wat we besproken hebben? Ik zou je eerst nog even helpen met verschonen en daarna probeer je het zelf okee? Nou hup naar je ski klasje, hij doet zijn romper en ski pak aan en maakt de voordeur open, waar janneke al klaar staat. Zullen we?
tijdens de les vertelt de leraar dat ze een iets spannende route nemen om te kijken wat deze klas aan kan, de tweede groep gaat met een andere leraar mee. Peter schrikt als janneke in het tweede klasje komt. Janneke fluistert in Peter zijn oor dat alles goed komt, het is maar voor eventjes. Opgelucht gaat Peter met het andere klasje mee. Na een half uurtje vraagt Peter zich af waarom dit zoon moeilijke route werd genoemd? Hij maakte zich wel een beetje zorgen om janneke en dacht dat hij daarom buikpijn heeft. De leraar zegt dat hier het rode piste komt. Peter is toch een beetje sneller dan de rest van de klas en gaat iets te ver vooruit, na de volgende bocht komt hij bij een groot open deel waar hij wil remmen alleen komt net iemand langs waardoor Peter hard uit glijdt naar beneden. Als zijn ogen open zijn doet alles pijn, 1 van zijn ski's ligt een aardig stuk verderop en hij controleert of zijn luier en romper nog vast zijn, Gelukkig wel alleen zijn buikpijn was weg gegaan ten kosten van iets anders,
 

mister-east

Beginneling
tijdens het vallen moet het zijn begonnen want Peter was namelijk zijn luier half vol aan het poepen, net nu janneke hem niet kan gerust stellen. Een jongetje uit zijn klas vraagt of het met peter gaat? Hij zegt dat hij net als Peter een luier om moet tijdens het skiën. De leraar tilt Peter op en samen met het klasje van janneke gaat iedereen mee naar beneden. Eenmaal beneden ziet Peter zijn moeder staan, hij barst in tranen uit met zijn hoofd op haar buik en handen achter haar rug. Ach mannetje toch, was het zo erg? Janneke en ik moesten in verschillende groepjes, toen kreeg ik buikpijn en daarna ging de buikpijn weer weg doordat ik in mijn luier poepte tijdens mijn harde val van denet, snottert Peter af.
 

mister-east

Beginneling
tbmarkje zei:
dikke 10 alvast voor het verhaal.
wel leuk want alles word in detail verteld ;) ook de dagdelen..
ik denk wel dat janneke en peter en behoorlijke verkeerde stoelgang hebben LOL ;)
goed verhaal man komt er nog meer?
er is een vervolg op het skivakantie verhaal geschreven alleen dan door een andere schrijver (mister-east / ik)
zou je het misschien willen lezen?
 

Paddy

Superlid
Om toch te reageren als origineel starter. Ik haak af. Dit omdat ik geen fan ben van poep of de poep broek. Het gelijk overschakelen hier op doet mij dus afhaken. Te veel focus hier op. Hopelijk vinden anderen het wat.
 

mister-east

Beginneling
niet doen, in het volgende verhaal zit een grote verandering. en als je het leest begrijp je gelijk waarom je nu niet moet afhaken.
 

mister-east

Beginneling
Eenmaal terug bij het hotel is peter wel uit gehuild, maar hij heeft nog steeds veel in zijn luier zitten en het is best wel te zien. Maar daar Let peter helemaal niet meer op, en zijn moeder veegt alles schoon op bed. Helaas kan ze wel zien dat Peter nog steeds een luier uitslag heeft tussen zijn benen, Peter vraagt wat er is? Terwijl marianne de plak strips dicht maakt, Zegt ze: kom even rechtop zitten peter. Je weet toch dat ik je had beloofd dat ik het je zou leren om jezelf te verschonen? Ja? Nou op dit moment heb je veel luieruitslag op je billen en ik moet dus naar de apotheek om wat olie te kopen, en nieuwe luiers. Ik denk niet dat ik je deze week nog kan leren om jezelf te verschonen okee? Teleurgesteld knikt peter zijn hoofd. Hij stapt uit bed en gelijk de woonkamer in, maar vergeet dat hij alleen zijn luier draagt.

In de woonkamer zit janneke aan de eettafel met een lang t shirt en haar regenboog luier om, een beetje verbaasd vraagt ze: ben je er overheen? Waar overheen vraagt peter? Je schaamte voor je luier? Hij kijkt naar beneden en ziet een hele grote witte luier tussen zijn benen, ja ik denk het wel - zegt peter. Mooi dan doe ik met je mee! Zullen we vandaag bij jou spelen? Okee. Wat dacht je van monopolie spelen? JA! Peter vraagt aan zijn moeder of het mag? Goed, dan zet ik het bordspel klaar. Janneke peter en zijn ouders zijn al een paar rondes verder als Esther aan klopt (de moeder van janneke) iedereen kijkt een beetje verbaasd naar de deur omdat ze de tijd wel aardig zijn vergeten. marianne doet de deur open en esther vraagt gelijk waar janneke bleef? ze was al een uur weg. marianne kijkt verschrikt op haar horloge, o nee ik had nog baby olie en luiers voor peter moeten kopen bij de apotheek. heb je misschien zin om met janneke en peter monopolie te spelen vroeg marianne aan esther? janneke zit met puppie ogen naar het einde van de kamer te kijken omdat ze het spel zo leuk vind, vooruit dan maar. jij kan mijn positie overnemen esther want ik moet toch nog naar de apotheek voor peter, okee is goed. na een half uurtje is het spel afgelopen en gaan janneke en esther weer terug naar hun hotel kamer. Als marianne terug is vraagt ze wie er gewonnen heeft? Peter.

Zullen we dan maar gaan eten? Ik heb 3 pizza's meegenomen. Nog nooit heeft ze zo snel een hele pizza zien verdwijnen. De gezichten van Peter en zijn vader zitten helemaal onder de tomatensaus, mam mag ik mijn luier af doen zodat ik even kan poepen op het toilet? Natuurlijk lievert, ik heb net 2 nieuwe pakketten voor je gehaald. Peter is helemaal kapot van vandaag en valt al tijdens het verschonen in slaap.

De volgende ochtend doet marianne de slaapkamerdeur zachtjes open om nog even te kijken hoe peter slaapt, alleen ziet ze wel iets bijzonders. Peter zijn luier staat als een tent overeind, en hij is ook niet geel zoals al die keren dat marianne hem verschoonde.
Ze maakt peter wakker en vraagt wat er is gebeurt? Geen idee, en peter kijkt naar beneden. WOW wat is dat? Peter, weet jij nog die les over sexuele voorlichting van een paar weken terug - vraagt marianne. Is dit nou een erectie? Vraagt peter gelijk. Ja, normaal gesproken verschoont je moeder je luier niet als je twaalf bent, en dan leer je voor jezelf hoe je er mee om moet gaan. Maar een erectie kan je ook helpen om niet te hoeven plassen, daarom is je luier nu nog droog. Ik ga dan nog even plassen op het toilet, als je het niet erg vindt. Marianne maakt de luier los, en peter gaat even helemaal naakt de badkamer in. Peter, tijdens het snowborden en vannacht moet je nog 1 keer een luier om en als die droog blijven is het de rest van de vakantie niet meer nodig. Op het toilet klinkt het alsof peter een krat bier aan het uit plassen is.

marianne komt de slaapkamer uit, en de vader van peter staat voor haar, wat is er gebeurd? "jou zoon is vannacht lichamelijk een man geworden" fluistert ze in zijn oor. als peter de slaapkamer uit komt heeft hij al gedouched, luier om en een romper van janneke, mam heb jij mijn skipak gezien? vraagt peter. verbaasd kijken zijn ouders om, dat was snel zeggen ze in koor. ik ben vannacht droog gebleven weet je nog, ik hoefde alleen de luier en de romper vast te maken en ik was klaar. kom eerst even ontbijten lievert, je skipak hangt over die stoel daarzo.

na het ontbijt en het skipak gaat peter naar zijn skiklasje toe, en zodra peter de voordeur open maakt staat janneke al klaar, zullen we? eenmaal aangekomen zijn ze te vroeg en wachten ze nog even met de andere kinderen. opeens komen er 3 pestkoppen langs lopen : hee meisje, ik zag jou gisteren in de gang met je luier om, jij poept nu zeker wel in je broek van angst ? peter gaat voor janneke staan en zegt ik heb ook een luier om en jij moet weg gaan voordat ik echt boos wordt pestkop. Op dat moment pakken de 2 andere jongens peter bij zijn armen beet, laat me los! laat me los! wat zij je tegen mij? vraagt de pestkop.

maar wat hij niet weet is dat mike achter hem staat (de jongen die gisteren aan peter na zijn val vertelde dat hij ook een luier om had) en vraagt aan de pestkop of hij nou alleen kinderen met een luier om pest? want dan zou je mij ook kunnen pesten zegt hij er achteraan. de pestkop draait zich om een wordt bang omdat mike een stuk breder, sterker, groter is dan hem. nee, deze jongen deed brutaal tegen mij. mike vraagt aan de andere of dat waar is? peter, janneke, en de 2 andere jongens schudden ter gelijkertijd nee. Dan zou ik nu maar heel erg snel weg lopen voordat ik echt boos wordt pestkopje.

als de leraar vraagt wat er aan de hand is, en of ze kunnen beginnen? weten de jongens niet hoe snel ze daar weg moeten zijn. voor peter, janneke en mike gaat de les super snel voorbij.
 

mister-east

Beginneling
paddy123 zei:
Om toch te reageren als origineel starter. Ik haak af. Dit omdat ik geen fan ben van poep of de poep broek. Het gelijk overschakelen hier op doet mij dus afhaken. Te veel focus hier op. Hopelijk vinden anderen het wat.
ik had geen keus, als je een verhaal schrijft waarbij ze altijd een luier om moesten en nooit naar de toilet zijn geweest dan hoort het poepen er nou eenmaal bij.
bovendien heeft peter zometeen geen luiers meer nodig vanwege het laatste verhaal
 

Paddy

Superlid
mister-east zei:
paddy123 zei:
Om toch te reageren als origineel starter. Ik haak af. Dit omdat ik geen fan ben van poep of de poep broek. Het gelijk overschakelen hier op doet mij dus afhaken. Te veel focus hier op. Hopelijk vinden anderen het wat.
ik had geen keus, als je een verhaal schrijft waarbij ze altijd een luier om moesten en nooit naar de toilet zijn geweest dan hoort het poepen er nou eenmaal bij.
bovendien heeft peter zometeen geen luiers meer nodig vanwege het laatste verhaal
Je moet schrijven wat je zelf leuk vind en je laten lijden door je eigen gevoel. Iedereen heeft wel iets wat hij wel en niet leuk vind. Je moet je nooit teveel aantrekken van de mening van een ander. Gewoon lekker schrijven wat jij wil !1
 

ikkuh!

Superlid
paddy123 zei:
ikkuh! zei:
paddy123 zei:
Om toch te reageren als origineel starter. Ik haak af.
was jij niet al afgehaakt ?!?!?!

paddy123 zei:
Dit omdat ik geen fan ben van poep of de poep broek. Het gelijk overschakelen hier op doet mij dus afhaken. Te veel focus hier op.
zwak excuus ....
Zucht..... Wil je anders een koekje of zo?
jij begint een leuk verhaal en haakt na een ENORME pauze af omdat iemand anders op een andere manier verder gaat dan dat jij dat zou willen. maak het verhaal dan zelf af . vond het prettig om jouw verhaal te lezen,maar heb een hekel aan verhalen die geen einde hebben...ZUCHT ;) .
 

Paddy

Superlid
ikkuh! zei:
paddy123 zei:
ikkuh! zei:
paddy123 zei:
Om toch te reageren als origineel starter. Ik haak af.
was jij niet al afgehaakt ?!?!?!

paddy123 zei:
Dit omdat ik geen fan ben van poep of de poep broek. Het gelijk overschakelen hier op doet mij dus afhaken. Te veel focus hier op.
zwak excuus ....
Zucht..... Wil je anders een koekje of zo?
jij begint een leuk verhaal en haakt na een ENORME pauze af omdat iemand anders op een andere manier verder gaat dan dat jij dat zou willen. maak het verhaal dan zelf af . vond het prettig om jouw verhaal te lezen,maar heb een hekel aan verhalen die geen einde hebben...ZUCHT ;) .
Ik was al afgehaakt van mijn eigen verhaal, bij een vervolg dacht ik het te gaan volgen. Maar het vervolg Is niet iets naar mijn smaak. Dus bij die haak ik ook af.. Niettemin vind ik dat het vervolg voor anderen wel waarde heeft. Ik ben zelf namelijk ook geen fan van onafgemaakte verhalen. Maar mijn leven bevindt zich in een andere fase met toen ik het schreef. Zo wel dl als privé. Het afmaken door mij zal dan ook geen enkele waarde meer bieden aan het verhaal.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Sophiee Nog niet klaar Lisa en Marieke: het begon op skivakantie... L 182
Paddy Skivakantie. Pub 2
Bovenaan