-- deel 4 --
Daar stond ik dan in een natte luier in mijn pyjamabroek, waarbij ik het idee had dat de hele staat het al kon zien. Maar ik keek in de ogen van Sofie. Ik zocht je of je wilde spelen zei Sofie. Ik knikte met een rood hoofd ja kan. Ze keek me aan en zei, wat een leuke pyjamabroek heb jij. Ik keek naar beneden en zag dat ik ook nog eens een broek had aangekregen met beertjes erop. Ik wist nu al helemaal niet waar ik moest kijken. Sofie keek nog steeds alsof er niks aan de hand was. Ik durfde de badkamer haast niet uit te komen. Kom je nog zei ze. Maar ik kan niet naar buiten hoor zei ik snel. Nee geeft niet gaan we op jouw kamer spelen. Ik liep achter haar aan en voelde duidelijk dat de luier dikker was geworden van mijn plas. Ze zat op het bed en keek even rond, ik zag dat de kast nog openstond en deed deze snel dicht. Hopelijk had ze de luiers nog niet gezien. Zullen we met je lego spelen zei ze. Dat leek me een goed plan, ik bukte om de lego onder mijn bed vandaan te halen en haalde alles te voorschijn. De luier die ik daar verstopt had kwam nu ook tevoorschijn, Sofie zag hem meteen. Ik pakte hem snel en legde hem super snel over mijn kussen. He die heb ik ook met die zelfde plaatjes zei ze snel. Ik keek haar met rode wangen aan. Ik heb dezelfde luiers als jij daar hebt. Sofie maakt het blijkbaar niks uit. Dat is toch grappig zei ze. Ik liet nu ook maar een lachje ontsnappen. Sofie zag dat ik toch beetje gespannen was. Maak je niet druk joh, geeft toch niet ik heb ze ook nog. En ze gaf me een kusje op mijn wang. Ik voelde me iets ontdooien. Nu maar snel met de lego spelen dacht ik. Liggend op onze buiken speelde we met de lego. Waar ik alleen geen idee van had was dat langzaam mijn luier onder mijn broek zichtbaarder werd. Tot Sofie ineens zei, heb jij er nu al eentje om. Ik schrok me rot. Uhhhhhmmmm ja, heeft mama gedaan zei ik snel. Dat is super lief zei ze. En haar hand voelde aan mijn luierkontje zonder dat ik ook maar iets kon doen. Toen zei ze, mag ik ook een luier van je lenen? Uhm... ja tuurlijk. Sofie trok haar rokje al uit en stond daar in haar roze onderbroekje. Ik keek mijn ogen uit, ik had nog nooit een meisje gezien in haar onderbroek. Snel liep ik naar de kast en pakte een luier uit de kast en gaf die aan haar. Ze vouwde de luier open en legde hem op de grond. Ze trok haar onderbroekje uit en ging erboven op liggen. Ik verstijfde helemaal, want ik wist niet wat er gebeurde. Ze plakte de luier dicht en trok haar onderbroek er weer over heen en toen haar rokje. Zo dat is veel fijner zei ze met een glimlach. En ging weer op de grond liggen, ik ging er naast liggen en ik hoorde ineens een gesisss. Het was duidelijk dat ze in de luier lag te plassen. Ik moest even bijkomen van wat ik net had meegemaakt. Maar toen ineens stond mama weer in de deur opening. He Sofie ben je er ook, ja kwam even spelen en deed alsof er niks gebeurd was. Mama kwam even tussen ons zitten en voelde aan mijn kontje, waarschijnlijk om te kijken of de luier het nog zou houden. Je broertje speelt buiten in de tuin, mogen jullie ook well hoor. Sofie vond dat een goed plan en sprong meteen op. Ik keek naar haar , maar door haar rokje was er niks te zien van haar luier. Ik stond ook op, maar bij mij was het veel duidelijker. We liepen naar beneden en gingen de tuin in. Mijn broertje keek me raar aan, waarom heb jij al een pyjama aan dan. Sofie zei meteen, omdat hij beetje moe is en anders gebeuren er ongelukjes. Ik ging maar snel mee in het verhaal. Maar heb jij dan ook nu ineens een luier om, zei mijn broertje. Ik knikte heel snel ja. Waarna ik hem zag lachen en mij een tikje tegen mijn billen gaf. Fijn he, zei hij meteen. We schommelde en speelde wat met de bal, tot mama riep dat het etenstijd was. Sofie ging naar huis, ik was benieuwd hoe ze die luier thuis ging verbergen.