a/n its just after easter i was bored and Avery is very far away from home. So why not translate another chapter off Zoe her amazing adventures
en deze keer zijn er zelfs toevoegingen en mischien spelfouten want een telefoon is kut typen
xoxo Avery Fox
4
Een "klein" ongelukje
Zoe werd rustig wakker gemaakt door iemand die zacht haar shouder schudde ze kreunde terwijl ze probeerde om te draaien in haar kussen.
"Nog vijf minuutjes mompelde Zoe zachtjes terwijl ze eigenlijk alweer in slaap aan het vallen was tussen de heerlijk warme dekens.
Helaas voor Zoe gaf degene die haar waker maakte niet op en werd ze opnieuw wakker geschud
Oké oké ik sta al op kreunde Zoe terwijl ze nog half slapen overeind kwam onder zwaar protest van haar rugspieren.
Om eerlijk te zijn wist Zoe niet precies hoe ze in bed was beland en waarom ze haar pajama al aanhad.
Ze wierp een nieuwsgierige blik op degene die haar waker gemaakt had, haar moeder
Dinner is in vijf minuten was her simple Antwoord van Amelia terwijl ze haar dochter een kus op het voorhoofd gaf.
Oke ik kom er zo aan Reageerde Zoe langzaam de slaap uit haar ogen wrijvend
Zoe keek toe hoe haar moeder de kamer uitliep en voor heel even kwam ze in de verleiding om gewoon weer te gaan liggen en verder te slapen.
Maar ja als ze dat deed dan zou ze de rest van de nacht geheid geen oog dicht meer doen. Dus besloot Zoe met een diepe zucht om maar op te staan.
En zich terug te wurmen in de jeans die ze eerder vandaag aan had gehad. Vervolgens greep ze het eerste beste t shirt dat ze tegen kwam en een van haar favoriete truien.
Nadat ze haar sokken aan had gedaan keek te twijfelend naar haar schoenen maar sinds ze niet echt van plan was vanavond nog naar buiten te gaan besloot ze de schoenen te laten liggen. En gewoon op sokken naar beneden te gaan
De trap af naar beneden was dan ook nog eens extra moeizaam. Hoe was het toch in hemelsnaam mogelijk dacht Zoe terwijl ze een grimas trok. Dat haar rug na een massage zoveel pijn deed dat van de trap af lopen voelde als een Olympische marathon.
Toen Zoe bij de laatste tredes voorzichtig naar beneden afdaalde kwamen vanuit de keuken de geur van Chinees haar al tegemoet.
Schijnbaar zaten ze al op haar te wachten iedereen zat al aan tafel en zowel haar zusje als haar vader keken haar bijna ongeduldig aan.
Kom op Zo schuif snel aan zei haar vader toen hij Zoe in de deuropening zag verschijnen
Ga gauw zitten dan kunnen we eten.
En inderdaad Zoe was nog maar kwalijk aangeschoven toen Zack haar vader de nasi en saté al naar zichzelf toeschoof en snel een royale portie begon op te scheppen.
Maar dat moest Zoe haar vader nageven daarna bleef hij "geduldig" wachten todat ook Zoe en de rest van de familie een portie had opgeschept.
Ondertussen vroeg haar moeder wat iedereen te drinken wou.
Zara reageerde gelijk. Oh mogen we cola? Het was best zeldzaam dat frisdrank hadden tijdens het eten maar afhaal was vaak net die uitzondering.
Amelia kneep haar lippen samen voor een moment keek ze nogal bedenkelijk voordat ze haar schouders ophaalde.
Oké is prima Zack kan jij de Cola uit de koelkast pakken.
Ben al onderweg was het antwoord terwijl haar vader opstond van tafel om vier glazen en de cola fles te pakken.
Als concessie vulde hij ook een karaf met water en zette die naast de fles cola op tafel.
Oke dus wie wil wat vroeg Zack terwijl hij al een glas cola inschonk voor Zara.
Ik neem gewoon water zei Amelia terwijl ze haar man met de fles wegwuifde en zelf de karaf pakte.
Oké Zoe?
Uhm zou ik Cola mogen vroeg Zoe terwijl ze een beetje nerveus op haar stoel heen en weer schuifde
Ze was eerder vandaag nog niet helemaal vergeten.
Het antwoord van haar moeder kwam onmiddellijk
Weet je zeker dat, dat een goed idee is schat.
Het was meer dan duidelijk voor iedereen aan tafel inclusief haar zusje die duidelijk haar best deed niet te lachen wat haar moeder op doelde
Maaam kreunde Zoe rood tot voorbij haar oren terwijl ze haar hoofd tussen haar armen liet vallen om nog een beetje te verbergen hoe rood ze was.
Ik noet hier maar vast aan wennen dacht ze van binnen het was duidelijk daar haar moeder van plan was volledig in te gaan op deze nieuwe realititeit en er zouden ongetwijfeld nog heel veel van dit soort momenten volgen.
Maar stiekem ondanks dat het echt ongelooflijk genant was vond zoe het eigenlijk best wel fijn om zo behandeld te worden door haar moeder.
Och Amelia laat haar gewoon een glas cola hebben zei haar vader lachend een glaasje cola meer of minder zal heus niet het probleem zijn.
Nou vooruit dan maad zei Amelia terwijl Zoe haar vader al een glas aan het inschenken was en voor Zoe haar neus neerzette.
En nu tijd om te eten kondige haar vader aan alsof hij niet al halverwege zijn eerste bord was.
De rest van het dinner was vooral gevuld met de aankomende vakantie plannen. Voor de Wintersport vakantie naar Vermont waar ze kerst zouden vieren bij Oom Tommy en tante Elizabeth.
Het was een lange autorit maar het beloofde zeker de moeite waard te worden terwijl iedereen aan tafel tussen happen rijst nog probeerde te bedenken wat nog last minute geregeld moest worden voordat ze twee weken lang bij Zoe haar oom en tante zouden logeren.
Het was veel sneller geweest om te vliegen maar Zoe haar ouders vonden het een prettig idee om de auto bij zich te hebben plus al de ski uitrusting die mee moest zou ronduit onhandig zijn geweest in het vliegtuig.
Zoe kreeg er eigenlijk steeds meer zin tijdens het eten het zou fantastisch zijn om na een lange tijd al haar familie weer eens te zien en met al haar ooms en tantes en neven en nichten van verschillende leeftijden was een ding zeker
Het zou een groot gezzelig feest worden.
Nadat bijna alle chinees was opgegeten stond Amelia op en pakte een bak ijs uit de koelkast
"En om de vakantiedagen feestelijk in te luiden kondige aan met een brede lach terwijl ze het ijs met een zwier op tafel zette heb ik besloten om iets lekkers mee te nemen als toetje.
Zoe kon een lach niet onderdrukken toen haar vader scherp opmerkte "Je bedoelt dat jij je favoriete toetje kon halen zij hij met extra veel nadruk op het woordje favoriet. Wij hebben gewoon geluk dat we mogen mee eten.
Nou ja als je niet hoeft mag je het gewoon zeggen hoor Zack dan is er meer voor mij was Zoe haar moeders gevatte tegenreactie.
Oh nee maak je geen zorgen ik denk dat iedereen dit wel lust zei Zack terwijl Amelia de porties al aan het verdelen was.
Ugh ik zit zoo vol kreunde zoe toen alles was opgegeten de bak met ijs was gesmolten als sneeuw voor de zon tussen de vier personen aan tafel en ook zoe had meer dan genoeg gehad.
Ze stond langzaam op nog steeds stijf van hasr behandeling eerder en liep zo voorzichtig mogelijk naar de bank waar ze neerplofte met een zucht. Een klein kneepje in haar blaas gaf aan dat ze eigenlijk toch wel een beetje moest plassen maar voorlopig negeerde ze dat.
De rest van het gezin volgde niet veel later het was zaterdag en dat betekende voor de Di Luca's filmavond. Of een enkele keer als er echt geen film te vinden was een bordspel. Maar het belangrijkste was dat zaterdag avond echt een avond was waar ze met zn allen bij elkaar zaten.
Dus welke film kiezen we vanavond kwam de vraag van Zoe haar moeder. Het viel Zoe op dat haar moeders stem eigenlijk best ver weg klonk terwijl zoe zich nog een keer goed in de kussens nestelde. Het was nogal comfortabel en als ze haar ogen dichtdeed had ze ook geen last van de sfeerverlichting in de kamer.
We kunnen de Hobbit wel kijken sugereerde haar zusje.
Zoe?
Mmhmm ze had de vraag eigenlijk niet eens geregistreerd en had geen idee waar ze nou eigenlijk op antwoorde. Ze voelde hoe ze langzaam in slaap soesde en eigenlijk alleen de alsmaar groeiende druk op haar blaas voorkwam dat ze echt volledig in slaap viel.
Het eerste uur mischien langer kreeg zoe van de film bijzonder weinig mee iedereen was min of meer aan het kijken en Zoe had haarzelf een beetje opgepropt met een paar kussen en wisselde een paar sloken thee af met wat half slaapjes. Ze had inmiddels de volledige hoek van de hoekbank overgenomen en leuned heerlijk relaxt tegen haar vader aan terwijl ze steeds een beetje half aan het wegzakken was.
En heel af en toe herrinderde een steek in haar blaas haar aan de afspraak met haar moeder en het plannetje dat in haar hoofd zat.
Mam? Pap? Kunnen we de film op pauze zetten?
Zoe tilde haar hoof langzaam op van haar vaders schouder om haar zusje een vragende blik te geven wat nou weer?
Ze had niet echt geslapen maar het had wel erg lekker gelegen en ze realiseerde zich dat ze toch ontzettend nodig moest plassen. En ze moest dan ook de nodige moeite te doen om niet haar dijen aan te spannen.
Waarom moeten we de film pauzeren Zara? Reageerde haar vader.
Ik was vergeten dat ik nog moest douchen was het commentaar
En je moet nu precies dit moment per se douchen zeker?
Ja duh Zara gaf haar vader blik alsof dat echt een debiele vraag was.
Oke dan zuchte Zack ga douchen maar niet langer dan 20 minuten ik hou de tijd bij en die start nu zij Zack langzaam alsof hij het startsignaal gaf voor een wedstrijd.
Maar pap dat is niet eerlijk die douche duurt minstens 2 minuten om op te warmen
Dan doe ik er twee minuten bij maar ik zou maar naar boven gaan met dit getreuzel loop je al een minuut mis.
Zoe kon haar lach niet in bedwang houden terwijl haar zusje met een puberale zucht overeind kwam en snel naar boven ging.
De lach was niet zonder gevolgen en Zoe stopte gauw met lachen toen ze een heel klein scheutje plas haar slipje in voelde lopen
Shit ik moet wel echt heel nodig plassen dacht Zoe
Haar moeder stond ondertussen ook op Zack zou jij nog wat thee op kunnen zetten. Ik ben zo terug.
Zoe ging even anders liggen op de bank zodat haar vader kon opstaan. En keek met half open ogen toe hoe haar moeder richting de gang en de wc liep.
Zoe slikte dit was echt perfect de timing had niet beter kunnen zijn.
In haar hoofd telde ze tot dertig voordat ze omhoog schoot
Onmiddellijk zakte haar blaasinhoud met de zwaartekracht naar beneden en ze voelde hoe toch een flinke scheut ontsnapte.
Paniekerig keek ze naar beneden een piepklein vlekje shit straks had ze nog een echt ongelukje dat was haar eer nou ook te na dacht ze terwijl ze met alle macht haar stijfe spieren spande om haar blaas terug in het gareel te krijgen.
Haar vader die de beweging ook gehllrd had vroeg vanuit de keuken Zo? Alles goed daar?
Zoe kon het niet voorkomen dat terwijl ze snel richting de wc schuifelde dat er een klein kreuntje ontsnapte.
Ze pauzeerde lang genoeg om nog snel antwoord te geven en besloot om nog een beetje extra toneel fe spelen al twijfelde ze zelf of het eigenlijk wel toneel was.
Ze kruisde haar benen en sloeg haar handen er tussen.
Ik moet heel nodig plassen piepte ze er al stotterend uit terwijl ze vlug naar de wc schuifelde .
Ze voelde zich echt weer precies een klein kind zo en haar wangen voelden vuurrood aan oh wat was dit genant.
Ze wachtte haar vaders reacfie niet af maar hoorde nog wel hoe hij bezorgd zei uhm volgens mij zit je moeder op de wc.
En inderdaad zat de deur opslot precies zoals Zoe verwacht had.
Ze klopte op de deur mam ben je bijna klaar?
Ik moet echt heel nodig.
Haar moeder reageerde iritant rustig nog niet schat.
Zoe wachtte een paar tellen voordat ze nog een keer aanklopte mam alsjeblieft schiet op zei ze terwijl ze heenweer danste met gekruiste benen
Ik moet echt heel nodig.
In haar herinnering kwamen beelden voorbij van hoe haar jongere zelf eens in precies deze situatie stond
Ze voelde hoe nog een best wel flinke warme scheut in haar slipje ging en zag hoe het piepkleine plekje in haar spijkerbroek ineens niet zo heel klein meer was
En zoe realiseerde met een schok dat ze toch echt op knappen stond.
Ze besloot nog een poging te wagen
Mama toe nou ik moet echt nodig ik kan niet meer ophouden.
Ik ben bijna klaar zei haar moeder terwijl de wc doorspoelde
En dat was het moment Zoe relaxte ze trok haar handen weg en ontspande de spieren die haar blaas dicht hielden
Bijna gelijk voelde ze een soort warme explosidie die in rap tempo eerst haar kruis vulde voordat het bij beide benen naar beneden stroomde in een snel groeiende plas op de tegelvloer van de gang.
En toen klikte de deur uit het slot
Jouw beurt zei haar moeder opzijstappend zodat Zoe erlangs kon
Zoe? Haar moeder herhaalde toen Zoe niet in beweging kwam
Ik dacht dat je zo nodig moest plassen?
Ze keek haar dochter eens aan volledig onwetend over de plas op de grond die langzaam richting haar schoenen kroop
Zoe kon alleen maar naar benedne kijken
I ii ikk hoehoe hoe ef niet me me meer Stotterde Zoe zachtjes.
Wat Zei je liefje Vroef Amelia een beetje verward het ene moment stond zoe op de deur te bonken en nu had ze geen haast meer.
Ik hoef niet meer mam Zei Zoe dit keer iets duidelijker.
Haar spijkerbroek was flink aan het afkoelen En ze voelde zich niet echt prettig in een zeiknatte broek en doorweekte sokken in de gang.
Haar moeders ogen volgden Zoe haar eigen blik naar beneden en begrip verscheen in haar moeders gezicht toen die de ravage zag
Zoeeee reageerde Amelia niet onvriendelijk maar wel lichtelijk gefrustreerd.
Wat is er gebeurd terwijl ze gauw een stap achteruit deed weg van haar dochter die in een enorme plas stond.
Ik kon het echt niet meer houden zei Zoe een beetje heen en weer wiegend. Ik moest echt heel nodig en je duurde te lang op de wc.
Nou haar moeder zuchtte diep je weet de deal die we hadden Zo
Haar moeder onderbrak haar preek even terwijl ze zich naar voren boog gewoon meespelen oké.
Zoe kon alleen maar een klein knikje geven haar moeder had duidelijk geen idee dat dit ongelukje maar voor de helft gespeeld was.
En reageerde ik wil niet terug in de luiers van binnen begon haar hart sneller te kloppen dat was nou eigenlijk precies wat ze wel wou
Maar toch was ze nerveus.
Dat had je dan iets eerder moeten bedenken jongedame. Zei haar moeder streng voordat ze relaxte
Afspraak is afspraak zei haar moeder met duidelijk een dubbele betekenis maar zullen we eerst zorgen dat je weer een beetje schoon word.
Zoe knikte en maakte al een beweging om ds trap op te gaan ze wou maar wat graag douchen.
Zoe wacht even stil blijven staan
Zack schat! Kan je even een paar handoeken brengen.
Handoeken hoezo? Kwam de reactie vanuit de keuken
Nou Amelia zij toen Zack de hoek om kwam ik ben bang dat Zoe een ongelukje heeft gehad
Oh Zo dat is vervelend wacht even ik ben zo terug
Om vervolgens inderdaad snel terug te komen met een paar oude handdoeken en een dweil
Toen hij het licht aandeed kon iedereen het pas echt goed zien
Oh verdorie Zoe dat is niet een klein ongelukje ontschoot het haar vader in verbazing toen hij het zag.
Zoe stond te bibberen jn de gang in een echt drijfnate spijkerbroek. Die ooit lichtblauw was geweest maar nu een bijna effen donkerblauw was en haar sokken waren ook doorweekt
Het was meer dan duidelijk dat Amelia geen zin had dat Zoe met natte plasvoeten de trap op zou lopen
Oke Zoe doe eerst je sokken uit
Met een grimas deed Zoe haar sokken uit de jatte tegelvloer was best wel koud zo op blote voeten.
Ondertussen pakte haar moeder een handoek en legde die uit in de richting van de trap zodat Zoe haar voeten kon droog maken
Oké wacht hiet bij de rand can de trap zei haar moeder om vervolgens met een handoek ruw de spijkerbroek een beetje droog te maken zodat het niet alle kanten op drupte
En nu naar boven zei haar moeder gemaakt streng terwijl ze Zoe een licht zetje gaf.
Haar moeder volgde haar naar boven waar Zara nog aan het douchen was
Haar moeder had echter geen geduld Zara je bent klaar met douchen.
Waarom ik sta er nog geen 10 minuten onder.
Nou omdat ik dat zeg en graag een beetje opschieten je zus moet ook nog douchen
Ugh oke ik droog al af.
Als je snel bent dan mag je morgen tien minuten langer douchen Zara.
Amelie zei dit in de hoop dat Zara voor de verandering eens een keer zou opschieten
Want Zoe stond ondertussen echt te bibberen van de kou het was niet warm boven en de drijfnate kleren hielden echt nul warmte vast.
Alles oke schat? Het was nou niet bepaald de bedoeling dat Zoe ziek zou worden.
Ja gewoon een beetje koud was de klappertandende reactie
Gelukkig ging een paar momenten later de deur al open
En kwam tegelijkertijd met een walm Stoom Zara naar buiten
Zara stapte om haar moeder en zus heen om vervolgens verbaasd tot stilstand te komen.
Wat is er gebeurd? vroeg ze is alles goed met Zoe?
Je zus heeft een ongelukje gehad zei Amelia met een geruststellende glimlach ze mankeert verder niks
We praten er zo wel over Zara
Oké zolang alles verder goed is ze wende zich naar Zoe
Balen dat je de hele vakantie luiers moet dragen
Zoe was verrast haar zusje klonk eigenlijk best wel oprecht. Hoewel ze kon ook duidelijk de pretoogjes zien hier had ze het laatste nog lang niet over gehoord.
Zoe reageerde verder niet en dook gauw de badkamer in verrast dat ze op de voet gevolgd werd door haar moeder
Uhm Mam kan ik alleen douchen?
Ja tuurlijk maar ik moet eerst je kleding hebben ik moet dit allemaal apart uitwassen
Zou je het kunnen uitspoelen voordat je het aan mij geeft
Stap gewoon zo onder de douche dat is het makkelijkst
Met een diepe zucht stapte zoe met haar spijkerbroek nog aan onder de douche
De warme douche was tenminste nog fijn haar moeder stapte even uit de douche en kwam terug met een wasmand
Goed uitknijpen en dan hier in gooien zoe fronsde maar deed toch maar wat haar moeder zei
Mam? vroeg Zoe kan je voor mij een handoek en ondergoed pakken.
Tuurlijk Zo zei haar moeder terwijl ze duidelijk alleen een handdoek klaarlegde
Tien minuten niet langer en als je klaar bent kom maar naar onze slaapkamer.
Ja oké reageerde Zoe ze begon al te blozen bij de gedachte aan wat daar voor klaar zou liggen.