Nog niet klaar Annelieke, Lotte en Noa

Na de verhalen van "Ongelukjes van Annelieke", waar Annelieke met 23 jaar een boottocht ging maken en in aanraking kwam met luiers voor haar ongelukjes en het verhaal "Annelieke gaat verhuizen", waar Annelieke in een woongroep ging wonen en luiers droeg, op 33 jarige leeftijd, zichzelf tegen kwam en toen bij Lotte introk, is hier een nieuw verhaal want; Annelieke is back!

Annelieke, een jonge vrouw van 34 jaar, kampt al jarenlang met een angst- en paniekstoornis. Dat is opzich al heel vervelend en naar natuurlijk, maar het aller ellendigste is dat zij op die momenten eigenlijk altijd een vieze broek maakt, zonder dat zij dit door heeft.

Op 33 jarige leeftijd trok Annelieke bij Lotte in. Lotte was haar oude begeleidster van de woonvorm en boodt aan nog steeds wel voor Annelieke te willen zorgen. Zogezegd, zogedaan. Inmiddels woont Annelieke al ruim een jaar bij Lotte in. En de 2 hebben het heel gezellig. Want naast dat Lotte altijd zorgt voor Annelieke, zijn de 2 ook goede vriendinnen geworden.
Toen Annelieke in de eerste weken bij Lotte woonde, kwam Lottes vriendin (noa) achter het 'geheim' van Annelieke. Zij boodt aan ook voor Annelieke te willen zorgen als dit nodig was.
Een paar maanden geleden is Noa ook ingetrokken bij Lotte en Annelieke. De kamers in het huis zijn nu vol. De meiden zijn heel goed met elkaar, als vriendinnen. Maar toch is Annelieke een beetje het 'zorgenkindje'. Lotte en Noa zorgen met alle liefde voor Annelieke en hebben ook veel aan elkaar.
Deze meivakantie gaan ze voor het eerst met zn drietjes op vakantie, naar een Center Parcs huisje voor 4 personen. Ze hebben er veel zin in.

Tot zover de introductie ;)

Hoofdstuk 1. 'Zorgenkindje'

"Goedemorgen Nootje", zegt Lotte vrolijk, zodra ze Noa in de keuken bezig ziet aan het ontbijt. 'Lekker geslapen?'. "Morningggg Lot, ja heerlijk, jij?"
De meiden praten een beetje bij en maken samen ontbijt voor hunzelf. Ook maken ze een bordje klaar voor Annelieke, die moet zo ook ontbijten.
"Wil jij Annelieke uit bed halen of zal ik het doen?" Vraagt Lotte. Noa zegt dat zij het met liefde wil doen vandaag.

Zodra ze de deur van Annelieke haar kamer opent, ziet Noa dat ze nog heerlijk ligt te slapen. Ze heeft haar favoriete knuffel onder haar arm. Gelijk ruikt Noa dat het niet helemaal goed is gegaan deze nacht. Ze maakt voorzichtig Annelieke wakker.
"Goedemorgen An, lekker geslapen?". Annelieke wordt rustig wakker en stapt uit bed. Noa kijkt naar haar kruis en ziet de luier heel laag hangen.
"Heb je misschien vannacht een poepje gedaan, Anneliek?". 'Uhhh, nee.. ik heb al weken niet meer in mijn broek gepoept, dat weet je toch?"
Noa vertrouwt het niet en vraagt Annelieke toch om even op de commode te komen. Bij het open doen van de luier ziet Noa het gelijk; Annelieke heeft een poepluier.
Annelieke krijgt het ook in de gaten en begint ineens heel hard te huilen. " ik dacht dat dit niet meer zou gebeuren sinds Inez en de poepdokter me zo goed hebben geholpen met poepen op de wc, en kijk nu.... ik lijk wel een baby!!!!" Het huilen van Annelieke gaat over in paniek. Lotte komt even om de hoek kijken en scant in 3 sec de situatie. "Anneliek, rustig maar. Dit kan een keer gebeuren, misschien heb je een nachtmerrie gehad. We maken je schoon en hebben het er niet meer over. Vandaag een nieuwe dag".
Tussen het snikken door zegt Annelieke; " m.. mm.. maaar omdat het zo goed ging, mocht ik eigenlijk vandaag met een oefenbroekje lopen.. Mag dat nog steeds?"
"Ja natuurlijk, dat mag nog steeds. 1 ongelukje kan iedereen overkomen. Snachts nog een luier is de afspraak en overdag een oefenbroekje (Tena pants voor licht urine verlies)."
Lotte en Noa helpen Annelieke met verschonen, wassen en aankleden. Ondanks dat het qua ongelukjes en luiers beter gaat met Annelieke, geniet ze nog erg van de zorg van beide vriendinnen. Zo vegen ze haar billen nog af als ze naar de wc gaat, wassen ze haar als ze gaat douchen, maken ze eten voor Annelieke etc. Etc.
Lotte en Noa noemen Annelieke altijd gekscherend hun 'zorgenkindje".

Deze dag moet Lotte werken van 9 tot 18u. Noa is vrij en gaat wat aan haar studie doen. Annelieke werkt in de ochtend vanuit huis en wil in de middag even een stuk hardlopen.

Rond een uur of 11 gaat Noa even bij Annelieke buurten. "He meis, lukt het werken?" "Ja, dat gaat goed, ik ben met een half uurtje klaar denk ik".
"Oke, en ben je nog droog?"
Annelieke zegt zonder te voelen of te kijken; "ja, duhh".
Noa kijkt toch even en ziet een grote natte vlek op Anneliekes bovenbeen. 'Ik denk toch dat het niet helemaal goed is gegaan. Je bent doorgelekt, omdat de pants niet zoveel vocht kan houden.'

Annelieke raakt opnieuw in paniek. "@*#&#^ hoe kan dit? Ik heb niet eens iets gemerkt!! Gisteren bijna de hele dag droog en nu in de nacht nat en poep en nu weer nat". Noa zegt dat ze misschien haar dag niet heeft en dat het morgen vast weer beter gaat. Ze helpt Annelieke in een nieuwe pants en gaat dan verder met haar studie.

Na de lunch neemt Noa Annelieke mee naar buiten. We gaan even iets leuks doen. Eerst naar de bioscoop en daarna nog even wat shoppen en wat drinken op een terras.
Annelieke heeft er veel zin in, evenals Noa.
De meiden gaan naar de film van Kung Fu Panda 4. Hilarische film, al zeggen ze het zelf.
Zodra de verlichting in de bioscoop zaal weer aan gaat, ziet Noa gelijk; Annelieke heeft het niet droog gehouden. 'Shit, ik heb maar 1 pants mee en geen droge broek voor haar'.
Anneliek begint opnieuw te huilen. Het kindje naast haar (een jongen van een jaar of 7) zegt tegen zijn mama; kijk, die mevrouw heeft in haar broek geplast, grappig he'. De moeder kijkt de jongen boos aan. Maar Annelieke kan wel.door de grond zakken.

Noa neemt Annelieke mee naar de wc's. "Wacht jij maar even hier. Ik haal bij de Zeeman hiernaast even een broek voor je en dan verschoon ik je even".
Zo gezegd zo gedaan. Noa heeft een legging gehaald voor Annelieke van een paar euro. Ze vraagt Annelieke of ze liever een pants aan wil of een luier. Annelieke kiest in deze even eieren voor haar geld.

Zou ze de luier drooghouden tot thuiskomst?

Bovenaan