HOOFDSTUK 73 JESSICA
Vlak na haar verzuchting draaide het meisje haar hoofd om.
Nu zag Dorien dat haar vermoeden klopte, en dat het inderdaad Jessica was.
Na nog een zucht, en Jessica aankijkend mompelde Dorien, "Jessica Van Es, wat heb jij wel niet uitgevreten dat je hier zit?"
Jessica ondertussen had al gemerkt dat Dorien terug was van haar weekend, maar niet dat Dorien haar herkend had.
Niet alleen Dorien, maar ook Bianca, en Cindy was het al opgevallen dat de plaatsen van Heidi Ursula, en Sabine alweer waren opgevuld.
Intussen hadden de vijf meiden de afdeling geïnspecteerd, en geconstateerd dat niet alleen Jessica in de Hunnenberg was ingesloten, maar dat de andere twee nieuwkomers in een rolstoel zaten.
Toen Dorien dit zag vroeg zij zich net als Cindy hardop af wat deze meiden wel niet op hun geweten hadden.
Terwijl de beide meiden zich suf piekerden kwamen Jaap, en Carmen aanlopen.
Begroeten de weekendgangers, en vroegen dan aan de andere meiden om aan de tafel te komen zitten.
Nauwelijks aan tafel gezeten merkten we dat Jessica, en de twee meiden in een rolstoel gesommeerd werden om aan te schuiven.
Op het moment dat Jessica was aangeschoven, brandde Dorien haar zus ernstig aankijkend los!
"Jessica wat heb jij wel niet uitgevreten zodat ook jij nu moet zitten?"
Direct op deze opmerking keek Jessica haar zusje aan, en vertelde Jessica dat ze deze zaterdag rond half 7 van haar bed gelicht was,.
Op verdenking van fraude, en oplichting, en tegen het middaguur hier zat.
Ondertussen richtte Dorien zich tot de twee andere twee meiden, en vroeg!
"Nou, en wat hebben jullie op je geweten?"
Nog voor de meiden antwoorden begrepen Dorien, Linda, en Inge al dat pure diefstal of berovingen uitgesloten moesten worden.
Wat deze meiden dan wel op hun geweten hadden was ons dus niet duidelijk.
HET VERHAAL VAN LAURA EN ESTHER
OP de vraag, en het teken van Carmen om aan te schuiven antwoorde het eerste meisje, " hallo meiden ik ben Laura".
"Ook ik zit hier inderdaad niet voor mijn zweetvoeten, maar ik wordt verdacht van marktplaatsfraude".
"Hm duidelijk"
Dan vertelde ook het tweede meisje, " en ik ben Esther 15 jaar, en ook ik wordt verdacht van fraude, en oplichting via marktplaats".
Dan vervolgde Dorien, " oké duidelijk, want sorry dat ik het zeg, maar pure diefstal, of een overval zie ik jullie niet doen".
Nauwelijks was Dorien uitgesproken of Bianca merkte Esther, en Laura aankijkend op, één mazzel hebben jullie wel, jullie hoeven niet langs de visitatie".
"Laat staan, daar compleet uit de kleren".
Tot verbazing van onze vijf meiden zuchtte Laura diep, en antwoorde dan, "was het, maar waar".
"Helaas werden ook wij in de boeien geslagen, niet op de rug, maar wij moesten onze armen strak naar voren steken, met de polsen naast elkaar".
Dan vervolgde Esther, " hoewel het lastig zeg, maar gerust bijna onmogelijk was, werden ook wij gefouilleerd".
"Hoe dan?" wilden Linda Dorien, en Inge weten.
"Nou twee agenten hielden ons vast, en de derde fouilleerde ons".
Voor we nu konden reageren vervolgde het andere meisje, die zich had voorgesteld als Laura, " ook bij de mevrouw van de visitatie hier moesten wij hoe dan ook compleet uit de kleren".
Na een slok koffie wilde Laura doorgaan, maar onderbrak Cindy haar, " hm, maar wat, en hoe?"
"Want ik neem niet aan dat jullie stevig kunnen staan!"
Nu wilde Laura, en Esther tegelijk antwoorden, maar kwam Carmen erbij.
"Meiden hoewel zij zich net als jullie aan alle regels moeten houden, ook aan alle verplichtingen voldoen".
"Houden wel wel rekening met hun fysieke mogelijkheden".
" Dat betekend absoluut niet dat zij aan zaken als het dragen van handboeien of visitatie ontkomen".
"In het geval van visitatie van Esther of Laura staat er een vrouwelijke bewaarder voor of achter Laura of Esther die hen helpt met aan of uitkleden.,"
"Bij de visitatie zelf, staat er één bewaarder voor of achter Laura of Esther om ze onder de oksels vast te houden"
"Zodat Paula haar werk kan doen".
"We kunnen hier absoluut niet hebben dat Laura Esther of wie ook misbruik maakt van haar handicap".
"Ook al hebben we best begrip voor hun situatie".
Nu gaf Carmen als voorbeeld, "voor het douchen hebben we twee douchestoelen in bruikleen".
CORVEE REL
"Wat de kamers betreft, in een beetje verborgen hoek van de afdeling hebben we vijf wat ruimere kamers".
"Zodat Laura. en Esther op hun kamer met de rolstoel kunnen bewegen".
"Ook zijn deze kamers voorzien van een aangepast toilet".
Door de hele conversatie was het alweer tijd voor het avondeten. hierbij merkte ons clubje dat ook Esther, en Laura mee moesten helpen met tafeldekken, en na het eten met afdrogen.
Als de schone vaat tenminste op een kar gezet kon worden.
Op het moment dat daar meiden voor werden aangewezen deden Esther, en Laura echter net of ze gek waren, en de opdracht niet begrepen.
OP dat moment merkten Dorien, en Cindy dat Jaap, en Carmen ook nu optraden, en beide meiden stevig aanpakten.
Niet alleen blokkeerde Jaap de vluchtroute, zodat beide meiden niet weg konden rijden.
Iets anders was dat Laura, en Esther de waarschuwing kregen dat als ze nu niet deden wat hen werd opgedragen!
Ze hun activiteiten, en bezoek van vanavond konden vergeten.
Zoals meestal het geval was keerde de rust na het strenge optreden terug, en werden alle opdrachten uitgevoerd.
Wat betekende dat Laura, en Esther de waarschuwing hadden begrepen, hoewel?"
Tot verbazing van vooral Dorien deed Laura toch niet wat Jaap haar had opgedragen.
Het volgende was dat Laura in plaats van in te binden Carmen een grote bek gaf, toen zij Laura sommeerde door te werken.
Terwijl ook Jessica aan haar corvee probeerde te ontkomen, en niet van plan was vrijwillig in te binden.
Iets wat alle andere meiden op de voet konden volgen, en vooral Linda, en Dorien deed schrikken.
Wat Dorien betreft kwam dat vooral omdat ze Jessica nog nooit zo zo brutaal had meegemaakt.
Na dit relletje waren we benieuwd hoe Carmen, en Jaap zouden reageren.