Deel 44
We liepen terug naar de mama’s om eens te gaan drinken en een koekje te eten , een paar bomen verder op het grasveld, zagen we één van die jongens van boven in de toren, hij zwaaide eens naar ons en vertrok met zijn mama en zijn broer naar huis.
Wij gaan zo ook naar huis hè zei Karin, dan kunnen jullie nog in bad en kunnen jullie nog wat tv zien, Ja zij Mieke ons Evelien moet ook op tijd haar bed in want ze gaat morgen voor een paar dagen naar haar tante en nichtje, NEEEEEEEN !!!! Riep Evelien dat wil ik niet , daar mag ik geen pamper dragen, alstublieft mama neen ,
Jawel zei Mieke, ik moet voor een paar dagen elke dag laat werken en vroeg beginnen, en je hebt jou tante al heel de vakantie nog niet gezien, dus het komt goed uit , en je hebt niet mogen klagen deze vakantie, je hebt bijna elke dag een pamper gedragen overdag, terwijl we hadden afgesproken alleen voor de nacht. Ja zei Evelien, maar daar mag ik er ook voor de nacht geen aan.
Ik zal er in jou tas wel een paar stoppen, en zeggen tegen tante dat je ze nodig hebt s’nachts, of anders heb je een nat bed , oké mama zei Evelien bedroefd.
Sofie liep naar Evelien, hey dan ben je toch bij je nichtje, dat is toch ook leuk, Neen zei Evelien, die is echt niet leuk , die wil alleen maar kleedjes aan doen puzzelen en lezen , echt stom.
Katy zei tegen Sofie, jij ook op tijd je bed in hè meid , want morgenochtend breng ik jou al heel vroeg naar Karin, want ik ben een hele dag weg , en ik kom je daar laat ophalen.
We liepen naar de auto, en Evelien bleef wat achter, komaan zei Mieke stap een beetje sneller, pffffffff zei Evelien,
we reden eerst naar het huis van Katy en Sofie, tot morgen zei Karin tegen hen , Sofie gaf aan Evelien nog een dikke knuffel,
we reden verder naar huis , en Karin parkeerde de auto op de oprit, Klaas en ik sprongen uit de auto, kom Evelien we zijn thuis zei ik tegen haar, jaja ik kom zei ze .
Kom kom het is maar een paar dagen zei ik tegen haar , dat is toch zo voorbij? Daar niet zei Evelien het is daar echt niet leuk. Ik gaf Evelien een dikke knuffel en ze gaf me een kus op de wang , ik ga jou missen zei ze . Ik jou ook .
Mieke en Evelien gingen naar binnen in huis , en Karin nam nog even de tas met de spulletjes uit de auto, Toen we binnen waren sprong Klaas in de zetel, mogen we tv kijken mama? Ja hoor zei Karin, maar jullie gaan straks wel in bad , en dan zullen we eten goed? We knikte van ja .
Op Tv was het van Knabbel en Babbel Rescue Rangers, ohhhh kei leuk zei Klaas . Ondertussen had Karin al het eerste bad laten vollopen, wie komt eerst vroeg ze , Ik ga wel eerst , Oke zei Karin , Klaas jij blijft braaf naar Tv kijken he , Toppie zei Klaas en stak zijn duim op ,
Karin liep met mij naar de badkamer, daar deed ze eest mijn shirt uit en legde me dan op een groot badlaken neer deed mijn sponzen broek uit en maakte mijn pamper los , zo zei Karin je kan in bad , dan neem ik jou pyjama al , ohhh mag ik die blauwe met witte strepen waar dat groot zwart anker opstaat, dat met die korte pyjama broek? Tuurlijk die heb je nog van jou papa gekregen he ? Ja knikte ik , had hij toen meegebracht uit Amerika.
Karin ging om mijn pyjama , en kwam even later terug in de badkamer, waar ik al ondertussen volledig onder het schuim zat , door mij volledig onder te dompelen in het bad , Karin lachte bhoooooeee schuimmonster in mijn bad , hehe zei ik , ze nam de bus shampoo en waste mijn haren , zo nu alles een goed afspoelen en je bent klaar.
Ze trok mij recht uit het bad en nam het badlaken en sloeg het rond mij en wreef mij helemaal droog , ik nam mijn pyjama broek en deed die aan , ohhhh zei Karin moet ik jou eerst geen pamper om doen , ik knikte van neen , eens zonder slapen he zei ik . Oke zei Karin, maar als je straks voor dat je gaat slapen toch nog een pamper wil , vraag je het maar he , ik knikte van ja ,
Ga maar Tv zien , en stuur je dan Klaas naar boven, oke zei ik , en ik liep naar beneden, Klaas jou beurt zei ik , Klaas sprong uit de zetel en liep naar boven , nu waren het de avonturen van Kuifje op Tv , een half uurtje later was het gedaan en Klaas kwam naar beneden in zijn pyjama omdat het zo een dunne strakke pyjama was zag je zijn pamper heel goed.
Je hoorde bij elke stap en beweging het kraken van de pamper, Klaas kwam tegen mij zitten in de zetel en vroeg , waarom draag jij geen pamper? Ik wou er geen , ik wil eens slapen zonder zei ik . Ah oke zei Klaas , ik zou s’nachts niet zonder willen,
Ja maar jij hebt ze nog nodig he , ik draag ze voor omdat ik het leuk vind . Dat is waar zei Klaas , meschien ga je ze nog missen en draag je morgen nacht wel terug een pamper,