Deel 15
Het was avond geworden, en we zaten in onze onesie op de speelmat, Evelien zat met haar rug tegen mijn rug aangeleund, met haar teddybeer tussen haar benen, Klaas was achter Sofie aan het kruipen, de mama’s kwamen binnen met elk een papfles (zuigfles) in hun handen
kom kindjes jullie krijgen een flesje voor het slapen gaan zeiden ze. ohhh zei Evelien lekker dat is lang geleden, gaan jullie maar in de zetel zitten dan zet ik even de tv op zei Karin , we gingen in de zetel zitten en Karin nam een videocassette van Disney de reddertjes.
ze gaven ons het flesje aan , drinken jullie dat maar op het gemakje op en kijk maar naar de film.
we dronken de warme melk uit het papflesje , wat is dit toch fijn om te doen zei Sofie, ja hè zei Evelien, ik kijk naar Klaas en die trok zijn schouders op en zei niets . beste vakantie ooit zei Evelien, een ganse dag in pampers rondlopen, En straks gaan slapen in een babybedje, Maar morgen gaan we wel naar huis zei Evelien, ja wij ook zei Sofie.
Moet ik jullie een geheim verklappen zei ik tegen de meisjes, ohhhhh vertel vertel zeiden ze. Ik weet dat jullie die bedjes meekrijgen naar huis , maar laat morgen niets merken dat jullie dit al weten hè . Ohhh zei Evelien hopelijk mag ik ook de rest van de vakantie thuis een pamper om overdag, maar ik ga jullie wel missen hoor.
Sofie zei ja ik jullie ook Wout ga ik nog regelmatig zien hier in de straat of op het pleintje, maar jij woont in een ander dorp , dus ik ga jou ook missen hoor.
Evelien kwam ons alle drie een dikke knuffel geven, jullie zijn mijn beste vrienden.
De mama’s kwamen binnen en zeiden kom bedtijd, ze legde eerst Klaas in zijn bedje, Katy naam haar Sofie, en Mieke nam Evelien, toen stak Karin mij in het bedje, ze gaven ons elk onze knuffelbeer , en tut
Door die warme melk vielen we nog al snel in slaap,
De volgende morgen kwam Mieke ons wakker maken, en hebben jullie goed geslapen vroeg ze, jaaaaa zei Evelien super goed geslapen, ze hielp Evelien uit haar bedje, dan nam ze mij uit het bed , Sofie was dan aan de beurt, en Klaas sliep nog .
Laat hem nog maar wat liggen riep Karin uit de keuken. Zet ze maar even voor de tv dan kunnen we ze straks aankleden,
karin kwam mij halen, kom we gaan eerst , we kwamen op de badkamer en ze hielp mij uit mijn onesie, leg je maar even neer dan doe ik jou pamper uit. Ga maar naar het toilet dan neem ik jou kleren al even , even later kwam Karin terug binnen met een jeans short , en een shirt, spring maar even onder de douche.
Ze droogde mij af , en vroeg wil je een pamper om? Ik knikte van neen, niet nodig hoor vandaag, geen probleem hoor, als je er vandaag toch eentje wil kom je het maar vragen hè zei ze.
Karin hielp me met aankleden, ik poetste nog snel mijn tanden en ging met haar naar beneden, ik sprong terug in de zetel, en nu moest Evelien naar boven met Mieke.
Op de badkamer hielp Mieke Evelien uit haar onesie, stak haar ook onder de douche, na het afdrogen zei Mieke, vandaag eens zonder pamper meid , want we gaan straks naar huis , vanavond krijg je pas terug jou pamper om, ohhhhh mag ik echt niet mama vroeg Evelien, neen vanavond pas! Ze hielp Evelien in een kleedje
Evelien liep achter haar mama van de trap, en ging naast mij in de zetel zitten, je kijkt zo boos vroeg ik aan haar , ja ik kreeg geen pamper om, pas deze avond, maar als het morgen en overmorgen ook zo is dan plas ik terug in mijn broek tot ik weer een pamper overdag krijg, ik had echt gehoopt op deze vakantie elke dag een pamper om te hebben overdag,
Ik moet het maar vragen aan Karin en ik krijg er eentje om zei ik tegen haar , maar dat is ook maar zolang ik hier ben . Als ik terug thuis ben kan ik geen pampers meer dragen ook s’nachts niet . Amai zei Evelien, en waarom heb je er dan nu geen om ? Ik zou het wel weten hoor .
Nu moest Sofie naar boven en ging met Katy mee, Mieke vroeg aan Evelien wil jij u trolley koffer en jou pak pampers al eens boven gaan halen, Evelien gaf een diepe zucht, kom ik help jou wel even, en liep met haar naar boven,
Boven hoorde we de douche lopen, dus ik zei op de kamer tegen Evelien, wil je nog altijd een pamper om, en ik wees naar het open pak pampers van haar, jaaaa zei ze onder mijn kleedje valt het toch niet op , ze nam een pamper uit het pak en legde haar op mijn logeerbed, deed haar slipje uit haar kleedje omhoog , help je me even vroeg ze, ik maakte de plakkers van haar pamper dicht. Ze deed haar slipje terug aan liet haar kleedje terug zakken, en vroeg ze, valt het op ?
neen je ziet er niets van , zei ik tegen haar, kom snel naar beneden voor het opvalt dat we zolang wegblijven, Evelien nam haar pak pampers en ik nam haar trolley koffer, we zetten het in de gang klaar , we liepen terug naar de zetel en gingen verder tv kijken, zo toch mijn pamper om zei ze blij,
Sofie was ook klaar met douchen en kwam ook in een kleedje beneden, heb jij een pamper om gekregen vroeg Evelien, ja ik moest van mama zei ze , ik moet de rest van de vakantie elke dag in pampers rondlopen, tot het weer school is , waaaw tof ik wil dit ook zei Evelien, vanaf morgen gaat mij dat zeker lukken zei ze .
karin had Klaas ondertussen wakker gemaakt en ook met hem naar de badkamer, even later kwam ook Klaas terug in de zetel , met een dikke pamperkont onder zijn sponsen broek, komen jullie aan tafel vroeg Mieke,
We gingen eten, en terwijl dat we aan het eten waren, maakten Karin en Katy de bedjes los zodat Mieke het bedje van Evelien kon meenemen en Katy het bedje van Sofie, alles stond nu klaar in de gang om in de auto’s in te laden ,
Waar zijn de bedjes naartoe vroeg Evelien toen ze klaar was met eten , ohhhhh zei Karin die krijgen jullie mee naar huis , dankjewel!!!! Riep Evelien en gaf Karin een dikke knuffel. Ik ga jou missen zei ze, we spreken binnenkort wel terug af hoor, vakantie is nog lang hè
Ook Sofie gaf Karin een dikke knuffel, dankjewel!!!
Evelien en Mieke gingen vertrekken naar huis, ik ga jou super hard missen zei ze tegen mij, ze gaf me een zoen op de wang en een hele lange knuffel, hopelijk tot gauw, de meisjes namen ook afscheid van elkaar, en Klaas kreeg ook een knuffel van Evelien, tot gauw kleine broer met een knipoog.
we zwaaien Mieke en Evelien uit , en ze vertrokken. Katy en Sofie namen ook afscheid van ons wij zien elkaar veel sneller terug hè,