nina15000
Superlid
Dit hoofdstuk hebben 2 delen.
Deel 1
Vannacht werd Emma om 4 uur wakker en riep meteen dat ze naar beneden wilde, dat gingen we dus maar eens niet doen.
Ze mocht kiezen of ze bij Kim in bed wilde slapen of in haar eigen bed,
Die keuze was natuurlijk zo gemaakt.
Na een half uur sliepen we nog steeds niet dus heb ik Emma toch maar in haar eigen bed gelegd, zonder problemen.
Om half 8 werd ze al weer wakker, ze kroop bij mij in bed maar van slapen kwam natuurlijk weinig meer.
Dus Kim en Emma gingen naar de commode om daar haar luier te verschonen.
Daarna liepen ze Samen naar beneden waar ze Knofje wilde kijken.
Mooi want dan kon Kim nog een beetje verder dutten op de bank want ze had enorme hoofdpijn.
Gelukkig wilde Emma daarna ook nog even zelf spelen.
Toen ze niet meer wist wat ze wilde doen moest Kim mee komen spelen en we besloten een treinbaan te bouwen.
Emma speelt graag met de trein en begon meteen alle rails aan elkaar te maken.
Toen ‘die af was ging ze meteen met de treintjes spelen:
Om 10 uur gingen we het ontbijt maken en daarna douchen en aankleden want Kim had belooft om naar de speeltuin te gaan.
Het was echt heerlijk weer!
Emma vroeg naar welke speeltuin we gingen en ik liet haar kiezen “naar de speeltuin in het bos?” vroeg ze en dat leek me wel leuk.
Er was echt bijna helemaal niemand, heerlijk rustig!
In Oosterhout in het bos hebben ze zo her en der want dingen neergezet zoals paaltjes waar je op gaan zitten/staan en ze hebben een paar bomen onderste boven in de grond gezet zodat je de wortels kan zien.
We zijn daar al heel vaak geweest maar Emma blijft het leuk vinden.
In het bos stonden heel veel struiken vol met bramen, de meeste zijn nog niet rijp maar een paar al wel en Emma wilde die wel eten.
Toen we verder liepen heb ik nog wel een keer vertelt dat ze nóóit zomaar iets op mag eten omdat je daar heel ziek van kan worden, altijd eerst even vragen.
Omdat het toch rustig was en niemand was verschoonden Kim haar zusje op z'on bankje.
Want Emma had toch een flinke plasluier om.
Nadat Emma verschoond was liepen ze weer verder.
Toen ze bij een prullenbak kwamen gooide Kim de vieze luier daar in.
En natuurlijk zijn we doorgelopen naar de speeltuin, die miste we nog bijna want die ligt echt midden tussen de bomen en struiken.
Emma kon even lekker klimmen en klauteren.
Vanaf de speeltuin liep een klein padje terug naar het hoofdpad,
Ja liep want Emma wilde graag die kant op maar we kwamen steeds op plaatsen waar ze eigenlijk niet meer verder konden.
Samen liepen we door de struiken en klommen we over allerlei takken en we kwamen nu helemaal in de middle of nowhere.
Emma vond het erg leuk en helemaal toen ze ineens vlak voor ons een eekhoorntje weg zag rennen “KIJK!” riep ze ineens “wat was dat?” en we zagen hem een stukje verder in de struiken verdwijnen.
Kim zei dat als we stil zijn we er misschien nog wel één zouden zien en inderdaad een stuk verder op sprong er net één tegen een boom en bleef daar zitten kijken.
We stopte even en konden de eekhoorn nu heel goed zien, Emma vond het prachtig!
Nu was het wel weer tijd om naar pad te gaan en een stukje richting de auto te lopen.
Onderweg zochten we nog naar eikels, blaadjes, dennenappels etc,
Emma wilde alles meenemen en vanmiddag gaan we er iets leuks van maken.
In dit bos zie je allerlei plaatsen waar kinderen iets gemaakt hebben, hier vond Emma tussen de bomen ineens een klein hutje:
Toen we verder op een bankje tegenkwam zijn we even gaan zitten om een liga te eten en wat te drinken.
Daarna liepen we nog een stukje naar de paaltjes waar Emma nog een keer op wilde zitten en springen en toen zijn we naar de auto gegaan.
Het was ondertussen al veel later dan dat ik verwacht had,
We zouden nog even naar Breda naar de stad gaan maar dat leek me wel erg laat worden dus Emma mocht kiezen:
Naar de stad of naar de Kinderboerderij, haha!
De kinderboerderij is ook in Oosterhout en Emma wilde weten hoe die heette dus ik vertelde dat die het M.E.C. heette en ze keek me heel raar uit (ja dat spreek je uit als Mac, haha)
Eenmaal daar stopte Emma en riep alleen maar dat haar schoen zeer deed.
Ik dacht eerst dat er gewoon zand in zat maar kim had iets doms gedaan,
ik had ’s morgens gevraagd of ze sokken aan wilde en dat wilde ze niet maar blote voeten in sandalen en dan in het zand en bos lopen gaat niet zo goed samen.
Allebei haar hieltjes zagen rood en één deed er dus heel erg zeer zei ze.
Dragend hebben we dus maar een kort rondje gemaakt en zijn toen snel naar huis gegaan.
Thuis hadden we alles wat we uit het bos meegenomen hadden in de zon gelegd om te drogen.
Emma wilde alle dopjes van de eikels afhalen maar sommige zaten best strak.
Kim heeft ondertussen haar luier maar eens verschoond die van die uren in het bos weer flink nat was geworden.
Na een boterham zijn we naar boven gegaan en na wat geklets is ze lief gaan slapen……
Toen Emma lag te slapen belden Tante Tess op.
Hey met Kim Versteden.
hey met tante Tess.
Ik heb nieuws voor je dat appartement is van jou nu.
Heb daar vandaag gekeken en je kunt er meteen in.
Wat vind mijn vader er van.
Die vind het goed maar hij zal er niet komen wonen.
Maar wanneer zou je over willen huizen meid vroeg Tess aan Kim.
Nou eigenlijk zo snel mogelijk als dat kan.
Oke dan stuur ik een 2 vrienden naar jou toe en die verhuizen je vandaag nog naar het nieuwe appartement.
Deel 1
Vannacht werd Emma om 4 uur wakker en riep meteen dat ze naar beneden wilde, dat gingen we dus maar eens niet doen.
Ze mocht kiezen of ze bij Kim in bed wilde slapen of in haar eigen bed,
Die keuze was natuurlijk zo gemaakt.
Na een half uur sliepen we nog steeds niet dus heb ik Emma toch maar in haar eigen bed gelegd, zonder problemen.
Om half 8 werd ze al weer wakker, ze kroop bij mij in bed maar van slapen kwam natuurlijk weinig meer.
Dus Kim en Emma gingen naar de commode om daar haar luier te verschonen.
Daarna liepen ze Samen naar beneden waar ze Knofje wilde kijken.
Mooi want dan kon Kim nog een beetje verder dutten op de bank want ze had enorme hoofdpijn.
Gelukkig wilde Emma daarna ook nog even zelf spelen.
Toen ze niet meer wist wat ze wilde doen moest Kim mee komen spelen en we besloten een treinbaan te bouwen.
Emma speelt graag met de trein en begon meteen alle rails aan elkaar te maken.
Toen ‘die af was ging ze meteen met de treintjes spelen:
Om 10 uur gingen we het ontbijt maken en daarna douchen en aankleden want Kim had belooft om naar de speeltuin te gaan.
Het was echt heerlijk weer!
Emma vroeg naar welke speeltuin we gingen en ik liet haar kiezen “naar de speeltuin in het bos?” vroeg ze en dat leek me wel leuk.
Er was echt bijna helemaal niemand, heerlijk rustig!
In Oosterhout in het bos hebben ze zo her en der want dingen neergezet zoals paaltjes waar je op gaan zitten/staan en ze hebben een paar bomen onderste boven in de grond gezet zodat je de wortels kan zien.
We zijn daar al heel vaak geweest maar Emma blijft het leuk vinden.
In het bos stonden heel veel struiken vol met bramen, de meeste zijn nog niet rijp maar een paar al wel en Emma wilde die wel eten.
Toen we verder liepen heb ik nog wel een keer vertelt dat ze nóóit zomaar iets op mag eten omdat je daar heel ziek van kan worden, altijd eerst even vragen.
Omdat het toch rustig was en niemand was verschoonden Kim haar zusje op z'on bankje.
Want Emma had toch een flinke plasluier om.
Nadat Emma verschoond was liepen ze weer verder.
Toen ze bij een prullenbak kwamen gooide Kim de vieze luier daar in.
En natuurlijk zijn we doorgelopen naar de speeltuin, die miste we nog bijna want die ligt echt midden tussen de bomen en struiken.
Emma kon even lekker klimmen en klauteren.
Vanaf de speeltuin liep een klein padje terug naar het hoofdpad,
Ja liep want Emma wilde graag die kant op maar we kwamen steeds op plaatsen waar ze eigenlijk niet meer verder konden.
Samen liepen we door de struiken en klommen we over allerlei takken en we kwamen nu helemaal in de middle of nowhere.
Emma vond het erg leuk en helemaal toen ze ineens vlak voor ons een eekhoorntje weg zag rennen “KIJK!” riep ze ineens “wat was dat?” en we zagen hem een stukje verder in de struiken verdwijnen.
Kim zei dat als we stil zijn we er misschien nog wel één zouden zien en inderdaad een stuk verder op sprong er net één tegen een boom en bleef daar zitten kijken.
We stopte even en konden de eekhoorn nu heel goed zien, Emma vond het prachtig!
Nu was het wel weer tijd om naar pad te gaan en een stukje richting de auto te lopen.
Onderweg zochten we nog naar eikels, blaadjes, dennenappels etc,
Emma wilde alles meenemen en vanmiddag gaan we er iets leuks van maken.
In dit bos zie je allerlei plaatsen waar kinderen iets gemaakt hebben, hier vond Emma tussen de bomen ineens een klein hutje:
Toen we verder op een bankje tegenkwam zijn we even gaan zitten om een liga te eten en wat te drinken.
Daarna liepen we nog een stukje naar de paaltjes waar Emma nog een keer op wilde zitten en springen en toen zijn we naar de auto gegaan.
Het was ondertussen al veel later dan dat ik verwacht had,
We zouden nog even naar Breda naar de stad gaan maar dat leek me wel erg laat worden dus Emma mocht kiezen:
Naar de stad of naar de Kinderboerderij, haha!
De kinderboerderij is ook in Oosterhout en Emma wilde weten hoe die heette dus ik vertelde dat die het M.E.C. heette en ze keek me heel raar uit (ja dat spreek je uit als Mac, haha)
Eenmaal daar stopte Emma en riep alleen maar dat haar schoen zeer deed.
Ik dacht eerst dat er gewoon zand in zat maar kim had iets doms gedaan,
ik had ’s morgens gevraagd of ze sokken aan wilde en dat wilde ze niet maar blote voeten in sandalen en dan in het zand en bos lopen gaat niet zo goed samen.
Allebei haar hieltjes zagen rood en één deed er dus heel erg zeer zei ze.
Dragend hebben we dus maar een kort rondje gemaakt en zijn toen snel naar huis gegaan.
Thuis hadden we alles wat we uit het bos meegenomen hadden in de zon gelegd om te drogen.
Emma wilde alle dopjes van de eikels afhalen maar sommige zaten best strak.
Kim heeft ondertussen haar luier maar eens verschoond die van die uren in het bos weer flink nat was geworden.
Na een boterham zijn we naar boven gegaan en na wat geklets is ze lief gaan slapen……
Toen Emma lag te slapen belden Tante Tess op.
Hey met Kim Versteden.
hey met tante Tess.
Ik heb nieuws voor je dat appartement is van jou nu.
Heb daar vandaag gekeken en je kunt er meteen in.
Wat vind mijn vader er van.
Die vind het goed maar hij zal er niet komen wonen.
Maar wanneer zou je over willen huizen meid vroeg Tess aan Kim.
Nou eigenlijk zo snel mogelijk als dat kan.
Oke dan stuur ik een 2 vrienden naar jou toe en die verhuizen je vandaag nog naar het nieuwe appartement.