Vanmorgen heeft Emma een beetje uitgeslapen (ze lag er ook pas erg laat in natuurlijk) want ze werd om 8:15 uur wakker.
Omdat Kim ook nog rustig wakker moest worden besloten we nog even te kroelen in bed, heerlijk is dat!
Ze komt dan helemaal op me liggen.
Samen hebben we liggen luisteren naar alle vogeltjes die floten, bij iedere vogel die ze hoorde riep ze enthousiast “hee ook een vogel”.
Ze werd er helemaal vrolijk van en wilde meteen buiten gaan spelen.
Helaas werd de rust verstoord door een schoonmaakwagen die heel veel herrie maakte.
Emma schrok er van en vroeg wat het was dus ik legde uit dat die alle slingers van de optocht op kwam ruimen, toen was het wel weer goed.
Toen zijn ze maar uit bed gegaan.
Ze liepen meteen naar de commode om de natte luier van Emma de verschonen.
Daarna liepen ze naar beneden.
Beneden zijn we pap gaan maken en daarna zijn we lekker samen in bad gegaan, de pop moest ook mee in bad (en het flesje van de pop en het potje en de beker……)
Na wat in bad gespeeld te hebben gingen we aankleden en naar beneden want ik had Emma belooft dat we gingen knutselen.
We gingen paddenstoel maken, samen knipte we de paddenstoel uit en Kim deed de witte stippen.
De lijm die we hadden was niet zo’n hele fijne voor Emma dus ik vroeg of ze mee ging om nieuwe lijm te kopen, met een kwastje. Gelukkig was het ondertussen droog en zijn we naar de winkel gelopen.
Na 1 1/2 uur kwamen we weer thuis.
Het was best lekker weer geworden en Emma wilde graag maïskolven eten en die hebben ze alleen bij de supermarkt die het verste weg is. Ondertussen haalde we ook nog wat andere boodschapjes.
Bij de supermarkt zijn ze in de buurt aan het bouwen en er was zat te zien, Emma wilde even stoppen bij een hijskraan die allerlei bouwmateriaal over een huis aan het tillen was.
Ze was helemaal onder de indruk van de grote hijskraan.
Verder heeft ze de hele weg zitten kletsen “wie is dat nou?” “waar gaat die nou naar toe?” “wat doet die nou?” gezellig hoor zo’n kletsend meisje bij je!
Toen ze naar de lucht keek zag ze geen wolken en riep “Hee geen wolken, misschien opgeruimd!” “misschien in een doos gedaan, de wolken” haha wat een kinderlogica!
Toen het kerstmis was stond er op de rontonde een hele grote kerstboom met kerstlampjes en toen de kerst voorbij was was de boom dus ook weg.
Ik heb haar toen vertelt dat de mensen die hebben opgeruimd en in een doos hebben gedaan en dat ze die volgend jaar weer uit de doos halen en in de boom hangen.
Eenmaal thuis wilde Emma natuurlijk meteen aan het plakken, met het kwastje begon ze plak aan alle stippen te doen om die vervolgens op de paddenstoel te plakken.
Leuk om te zien hoe precies ze daar mee bezig is en hoe leuk ze dat vind!
Kim keek ook even hoe nat haar luier was.
Die bleek al best nat te zijn dus Kim verschoonden Haar zusje eerst even.
Maar half 1 kreeg Emma best wel honger.
Dus Kim maakten voor haar eigen en voor Emma haar boterhammen klaar.
Na het eten was het bedtijd, het was 13:15 uur dus een mooie tijd!
Emma dacht daar anders over en al snel was ze aan het spelen op haar kamer, dan toch het bedje maar dicht en nog een liedje en ….. na nog een hele tijd gehuild te hebben viel ze dan toch in slaap.
Om 16:00 uur werd ze wakker en Kim haalden haar uit bed.
Ze nam Emma meteen mee naar de commode om haar Slaap luier te verschonen.
Toen dat was gedaan liepen ze naar beneden.
Beneden aan gekomen wilde ze buiten spelen, met haar rieten hoedje en haar koffertje riep ze dat ze naar Frankrijk ging en ik moest de achterdeur open doen
Eenmaal buiten wilde ze naar de diertjes (zoals regelmatig) maar halverwege kon ze niet meer lopen zei ze.
Ze probeert de laatste tijd wel vaker om niet te hoeven lopen of niet zelf de trap af te hoeven gaan “ik kan het niet” zegt Emma dan.
Maar Kim liet ze toch gewoon lopen.
Na een paar keer mopperen van Emma was het na 20 minuten toch goed
Na onze wandeling langs de diertjes ben ik gaan koken en Emma wilde een dvd kijken.
Dus Kim zetten de film op voor Emma.
Na een uurtje was het eten klaar en konden ze lekker gaan eten.
Ze heeft flink gegeten en ook flink zitten kletsen, ze vraagt echt alles op het moment maar dat is ook wel weer leuk!
Na het eten hebben we nog even gespeeld en om 20:00 uur was het weer de hoogste tijd.
Dus Kim tilden Emma op en legden haar op de commode en verschoonden haar luier.
Toen legden ze Emma in haar bedje en ze sliep meteen.
Daarna liep ze naar beneden en ging nog even de strijk doen.
Toen ze de strijk had gedaan ging ze Even met haar beste vriendin praten.
Maar om half 11 werd ook Kim moe.
Dus ze ging zelf ook maar slapen.