Als Jasmijn ook beneden is bespreken ze hoe ze de dag morgen gaan aanpakken, want ze gaan naar de dierentuin.
Ik denk het slim is om voor Jimmy morgen een speenkoortje te halen zodat hij zijn speentje niet verliest, stelt Jeroen voor. Hier is iedereen het mee eens en ze besluiten om morgenochtend nog even wat spulletjes te kopen en daarna naar de dierentuin te gaan.
Ze besluiten om rond half 11 naar bed te gaan, zodat ze goed kunnen uitrusten. Iris kijkt nog even bij Jimmy en ziet dat hij zijn speentje verloren is. Ze probeert het speentje zonder hem wakker te maken terug in zijn mondje te doen, maar dat lukt niet. Jimmy wordt wakker van het geluid en hij voelde het speentje.
Hey schatje, je was je speentje verloren, dus als je je mondje even open doet voor je grote zus kan je daarna weer lekker gaan slapen. Iris stopt het speentje terug in Jimmy's mond en geeft hem nog een kusje op zijn wang. Slaap lekker liefie.
Jimmy is om 6 uur al wakker en merkt dat hij geplast en gepoept heeft. Hij wordt boos en begint heel hard te schreeuwen. WAAROM DOE JULLIE MIJ DIT AAN?! Jasmijn en Jeroen horen het, staan op en gaan naar Jimmy's kamer.
Wat zijn we aan het doen? Zegt Jeroen boos.
Ik wil naar huis, ik ben er klaar mee.
Hoe vaak moet ik het nog zeggen, je gaat niet naar huis en als je nog een keer gaat schreeuwen legt papa je over de knie.
Dat slaat al helemaal nergens op, laat me gewoon gaan.
Jeroen is razend en hij tilt Jimmy uit zijn bedje en leg hem over de knie. Na een stuk of 15 tikken stopt hij. Jimmy is helemaal gebroken en kan niet stoppen met huilen. Jasmijn gaat met Jimmy even in de schommelstoel zitten en probeert hem te kalmeren.
Hey schatje, het is oké. Je moet gewoon luisteren naar papa en niet meer schreeuwen. Als we zo naar beneden gaan geef je papa een kus en een knuffel. Als je dat netjes word gaan we wat spulletjes halen in het dorp en hebben we daarna een verrassing. Jimmy stopt een beetje met huilen.
Volgens mij heb jij trouwens ook een vieze broek hè kleine man. Zegt Jasmijn lief. Jimmy schaamt zich heel erg en wordt rood.
Dat geeft niks hoor, we gaan lekker in bad en daarna lekker een schone luier aandoen.
Nadat Jimmy in bad is geweest gaat Jasmijn naar beneden en neemt Iris Jimmy mee naar de commode.
Iris tilt Jimmy op de commode en maakt een voor 1 de plakstrips los. Zozo, jij hebt goed je best gedaan hè. Jimmy knikt zachtjes. Iris ziet dat Jimmy rode billetjes heeft een smeer daarom wat sudocreme er overheen. Daarna gebruikt ze nog wat talkpoeder een doet ze Jimmy een schone luier om.
Kom, dan gaan we even lekker ontbijten.
Jimmy komt net Iris naar beneden en hij kijkt gelijk naar Jasmijn, hij weet heel goed wat hij moet gaan doen.
Hij ziet Jeroen aan tafel zitten en loopt langzaam naar hem toe. Papa?
Ja schat, wat is er?
Papa knuffel?
Nou, dat wilt papa wel na wat er net gebeurd is.
Papa kus?
Nou kom maar jongen.
Jimmy geeft Jeroen gehoorzaam een knuffel en een kus en daarna krijgt hij van Jasmijn zijn boterhammetje met pasta.
Jimmy, kom is naar mama toe, zegt Patricia.
Jimmy waggelt naar mama toe en gaat bij haar op schoot zitten.
We gaan zo met zen allen nog even wat spulletjes voor jouw kopen en daarna willen we maar de diertuin gaan, maar mama wil met jouw een paar afspraken maken.
Jimmy zegt enthousiast Ja!
Nou okè, mama Willy dat jij je daar ook als een peutertje gedraagt, je hebt altijd je speentje in tenzij mama of papa zegt dat het niet hoeft, je drinkt gewoon uit je flesje en je zit in de buggy of je geeft Jasmijn, Iris of Koran een handje. Begrepen?
Ja! Zegt Jimmy.
Nou dat is fijn.
Ze stappen met ze allen in de auto en rijden naar het dorp. Ze parkeren de auto en gaan naar een winkel met spullen voor peuters.
Jimmy, wil jij Loran een handje geven en samen met haar een nieuw speentje een een speenkoortje uitzoeken?
Ja knikt Jimmy.
Loran loopt samen met Jimmy naar de speentjes.
Nou schatje, welk speentje wil je hebben?
Jimmy denkt even na en wijst dan naar een blauw speentje met dino's erop.
Wil je die hebben, nou dat is goed hoor. Zal ik er voor jouw dan een mooi koortje voor aan je T-shirtje bijzoeken? Vraag Loran.
Jimmy knikt ja.
Koran kiest een bijkomend koortje en loopt samen met Jimmy naar de kassa waar de rest al op hun staan te wachten.
Zo had meneer keuze stress vraagt Jeroen aan Loran?
Nou er zat inderdaad niet echt vaart in bij ons mannetje.
Iris heeft voor Jimmy een nieuw flesje gekocht en een petje van Toy Story.
Het schat ga is kijken wat Iris voor je heeft, zegt Loran.
Jimmy waggelt naar Iris toe, terwijl hij een plasje laat lopen in zijn luier. Kijk schatje, ik ben een mooi flesje voor jouw en een nieuw petje, wil je deze lekker op je hoofd?
Jimmy twijfelt kort, maar zegt dan toch overtuigend ja!
Nou kijk is zegt Iris terwijl ze het petje op zet.
Ze lopen met zen allen naar de auto. Voordat ze de auto instappen heeft Jasmijn door dat Jimmy zijn speentje niet in heeft.
Jimmy, kom is naar je grote zus toe, zegt Jasmijn.
Jimmy waggelt naar Jasmijn toe, door zijn redelijk volle luiertje, en vraagt wat er is.
Nou, volgens mij heb jij net een nieuwe speentje gehad, maar heb jij het speentje niet in hè schatje.
Nee, ik speentje niet in.
Nou, dat denk ik wel liefie, kom mondje open en je speentje in.
Maar Jimmy houd zijn mond dicht en geeft geen kik.
Nou schat, mondje open nu ander krijgt je als we bij de dierentuin zijn ook geen schone broek, want ik zie wel dat jij hebt geplast.
Jimmy doet zijn mondje open en Jasmijn doet zijn speentje in en maakt het speenkoortje aan zijn shirtje vast.
Jasmijn schone luier zegt Jimmy schattig door zijn speentje.
Nee schat, we gaan nu eerst rijden en daarna een schone broek doen.
Ze stappen allemaal in de auto en Jasmijn zet Jasmijn zet Jimmy nog even vast in de kinderstoel.