Roza (18- ML TL WL NL BP)

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Re: Roza

scenekid zei:
Jasper-DL zei:
Ze geeft zich wel een beetje snel over om een luier aan te doen.
ja zoiets vond ik ook al. Ik dacht: zou ze niet proberen weg te rennen?
Ook niet echt een motief van die directrice om dit ineens te doen :eek:
maar het is mooi geschreven en kan denk ik nog wel een aanzienlijke lengte krijgen ;)
Misschien is dat gewoon omdat ze al DL gevoelens heeft en het daarom makkelijk gaat? Maar dit moet dan ook nog beschreven worden inderdaad..
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

Hoofdstuk 5 Proefwerk Natuurkunde

Enkele weken waren voorbij gegaan sinds het incident op de kamer van de directrice. Nadat ze haar luier onder dwang had volgepoept had ze straf gekregen van de directrice. Sindsdien had ze de directrice gemeden als de pest. Ze probeerde dingen nog perfecter te doen als anders, en deed zelfs extra werkjes om maar te voorkomen dat er over haar geklaagt zou worden. Omdat ze ouder was dan 12 moest ze haar kamer zelf onderhouden, en dat deed ze dan ook elke week zeer grondig.

Als voorbereiding op de examens kregen de leerlingen na elk kwartaal een proefwerkweek. Dat was een week waarin alleen maar examens gegeven werden, voor elk van één of twee, en geen lessen. Dat betekende wel dat Roza voor de rest amper toetsen had, maar zo'n proefwerkweek was wel erg zwaar, zeker nu ze ook zo veel werk deed in het internaat. Gelukkig ging de proefwerkweek van Roza wel redelijk goed. Ze had net haar een-na-laatste proefwerk gehad, Nederlands, en zou nu gaan beginnen aan het proefwerk Natuurkunde. Dat werd gegeven in het Natuurkundelokaal van meneer Stone, waar ze ook altijd les hadden.

Roza liep snel nog even naar de toilettes, maar deze waren allemaal bezet. Ach, ik ga wel na het proefwerk.
Bij de deur stond meneer Stone -in het bijzijn van anderen noemde ze hem nog steeds meneer- die haar vroeg hoe haar proefwerken tot nu toe waren gegaan.
"Goed." antwoorde Roza.
"Mooi, nog even anderhalf uur bikkelen, en dan ben je er weer van af." meneer Stone legde even een bemoedigende hand op haar schouder.
Roza liep naar haar plek en pakte haar Binas, rekenmachine, lineaal en etui. Het meisje achter haar vroeg of ze misschien een geodriehoek te leen had, en Roza gaf pakte een extra geodriehoek uit haar tas en gaf hem aan het meisje.
Meneer Stone deelde de toetsen uit en Roza begon meteen met werken. Deze toets viel haar wel zwaar. Natuurkunde was een van haar beste vakken, maar de vragen waren moeilijk en listig, en ze moest vaak bladeren in haar Binas, op zoek naar de goede formules.
Veel van haar klasgenoten gaven na drie kwartier de moet op en verlieten het klaslokaal. Maar Roza werkte door.
Ondertussen voelde ze dat ze toch behoorlijk nodig naar het toilet moest. Er zaten nu nog ongeveer drie mensen in het lokaal, en er was nog een half uur toetstijd te gaan. Dat houdt ik nog wel vol.
Vijf minuten later verlieten ook de laatste twee mensen het lokaal. Roza moest nog een van de zes opgaven maken, en na lang worstelen waren de meeste wel gelukt. Haar blaas begon nu echt heel erg vol te raken, en ze zou nu echt snel naar de WC moeten.
Roza stak haar hand op.
"Ja, Roza?" vroeg Nick, die proefwerken van anderen klassen na had zitten kijken.
"Mag ik misschien even naar het toilet?" vroeg ze.
"Je weet dat dat volgens de schoolregels niet is toegestaan, Roza, maak maar snel je proefwerk af." antwoorde Nick, hij haatte het om streng te zijn, maar had wel vaker op zijn kop gekregen omdat hij leerlingen naar het toilet had laten gaan tijdens het proefwerk.
Roza beet op haar lip. Nog even volhouden.
Ze las de tekst en begon aan de laatste opgave. Ze voelde hoe haar blaas nu op knappen stond en was net van plan het proefwerk in te leveren, ondanks het feit dat ze de laatste opgave niet had gemaakt toen er een klein straatje zich door haar onderbroekje heen werkte, haar spijkerbroek in. Ze beet op haar lip om niet te huilen, maar toch ontsnapte er een traan uit Roza's ooghoek.
Nick had dat gezien en had ook gezien hoe Roza was verstijft. "Roza?" vroeg hij, terwijl hij naar het meisje toe liep, "alles oké?"
Een tweede straaltje dwong zich in Roza's spijkerbroek. Nick stond nu vlak voor haar.
"Ik ben klaar met de toets." bracht ze uit, terwijl ze haar proefwerkblaadje naar Nick toe schoof. Deze pakte het blaadje niet aan, maar bleef Roza aankijken.
Roza stond op en liep weg, maar haar voet bleef hangen in haar eigen tas en ze viel voorover. Door de klap op de grond verloor ze de controle en voelde ze hoe haar broek zich langzaam vulde met meer van de warme vloeistof. Ze huilde.
Nick zag wat er gebeurde, liep naar de deur van het lokaal en draaide deze op slot, om onwelkome bezoekers tegen te gaan. Toen liep hij naar Roza toe en hielp haar overeind. Ze huilde nog steeds. Haar broek was gestopt met natter worden, maar de hele voorkant vertoonde een grote natte plek, die nog glimde van het vocht.
"Rustig maar, rustig maar," suste hij haar, "het komt allemaal goed."
"Neehee, het komt niet meer goed. Nooit meer." zei Roza, met een zwakke, trillende stem.
"Tuurlijk wel."
"Als ik zo op het internaat kom, slaan ze me. Ze slaan me totdat ik ze een andere reden geef om me straf te geven, en dan bedenken ze een nieuwe vernederende straf."
Nick schrok van die woorden. Hij hield Roza op een armlengte afstand van hem, maar ze keek hem niet aan, haar ogen waren neergeslagen.
"Is dat zo?" vroeg hij.
Roza gaf geen antwoord, maar begon opnieuw te huilen. Nick pakte haar vast bij haar schouder, en liep het lokaal door, naar de tweede deur van het lokaal, die naar zijn kantoor leidde, in plaats van naar de gang. Hij zette haar neer op een houten stoel, pakte zelf ook een stoel, draaide die om en ging andersom op zijn stoel zitten, zodat hij nu naar Roza keek.
"Luister, Roza. Hoe hard ze ook schelden, lachen, slaan of schoppen. Je moet nooit vergeten wie je bent, of wat je waard bent. Hoe zij zich gedragen tegenover jou, heeft meer te maken met hun persoonlijkheid, dan met de jouwe. Snap je."
Roza knikte.
"Snap je dat, Roza?"
"Ja..." bracht Roza uit.

Evenlater stonden zij en Nick weer in het lokaal, en pakte Roza haar spullen in. Nick pakte een van de grote waterbakken, die nog op het bureau stonden en over waren van het practicum van de derde klassen, en deed net alsof hij struikelde, terwijl hij de waterbak over Roza heen gooide. Roza's broek werd nog natter dan hij al was, en ook de hele vloer zat onder het water.
"O, jeetje, wat onhandig, gooi ik zo maar een waterbak over je heen." zei Nick, Roza glimlachte, omdat ze doorkreeg waar hij mee bezig was.
"Arm meisje, je bent helemaal nat. Ik ga wel even naar de congierge om te vragen of ze nog een joggingbroek hebben liggen bij de gevonden voorwerpen." Nick gaf haar een knipoog, terwijl hij het lokaal uit liep. Roza keek naar zichzelf, haar broek en de vloer. Niemand die nu nog zou kunnen raden wat er echt was gebeurd.
 

scenekid

Toplid
Re: Roza

Het verhaal wordt echt steeds beter :) Oog voor detail ontwikkelt heel erg, het komt veel levendiger over!
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

Hoofdstuk 6 Blauw

Roza keek naar zichzelf in de spiegel. Een gewoon meisje. Redelijk goed figuur, niet superskinny, maar gewoon mooie rondingen. Een beetje afgetrapte goedkopen gympen, maar wie keek er nou naar schoenen. Daarboven een tijdloze blauwe spijkerbroek met heel lichtjes vale plekken op de knieën. Een spijkerbroek die alles daaronder goed verhulde. Dan een rood truitje. Rood stond haar goed. Stoer en sexy. Een kleur die van zich afbijt, net als zijzelf. Geen ketting of andere sieraden, alleen een zwart, digitaal horloge. Met de tijd die elke zondag gelijkgezet wordt met een klok die een digitaal signaal ontvangt uit Frankfurt. Haar haar viel tot op haar schouders en vertoonde van nature wat highlights. Haar gezicht was niet opgemaakt. Op haal lippen droeg ze een klein beetje lipbalsem. Oogmake-up had ze vandaag weggelaten. Haar eens zo vrolijke ogen keken haar aan in de spiegel. Een van die ogen was omringt door een gezwolle blauw-paarse plek.

-Hoe kom jij zo nat?
-Ongelukje met het opruimen bij het practicum.
-Dat lieg je.
-Nee.
-Dat lieg je, zeg ik.
-Nee.
-Kom hier.
-Nee.
-KOM HIER!
-Ik ben er.
-Laat me je ruiken.
-Nee.
-Waarom niet? Iets te verbergen.
-Nee, niets te verbergen.
-Je ruikt naar pies. Pieskleuter.


Het had geen zin om te proberen deze blauwe plek met make-up weg te werken. De broek zou haar luier nog wel kunnen verhullen, maar niets zou haar gezicht kunnen verbergen. Gelukkig had Roza haar verhaal al klaar. Ze had een plank in haar gezicht gekregen toen ze hielp een kledingkast in elkaar te zetten voor een nieuw jongetje. Een waterdicht verhaal.

Op school had ze even commentaar gekregen op haar blauwe oog, maar toen ze eenmaal in geuren en kleuren verteld had wat er was gebeurd met de kledingkast, had iedereen om het verhaal gelachen en geroepen dat zij gelukkig niet hoefde te wonen in een kindertehuis waar je meubels in elkaar hoefde te zetten. Nee, daar mag je inderdaad blij om zijn.

Het derde uur had Roza Natuurkunde. Daar had ze wel tegenop gezien. Nick zou natuurlijk meteen doorhebben waarom ze een blauw oog had. Hij zou alles meteen begrijpen. Bij hem hoefde ze echt niet aan te komen met een verhaal over een kledingkast. Een beetje onzeker stapte ze na de pauze het lokaal in. Meneer Stone zag haar, en Roza zag hem kijken naar haar oog, maar zijn gezicht was ondoorgrondelijk en hij liet niets merken. De les natuurkunde verliep net zoals normaal. Niemand lette op, maar dat leek meneer Stone deze keer niet door te hebben. Er werd niemand uitgestuurd, zelfs niet toen het lawaai in de klas zo groot werd, dat meneer Stone het niet langer kon negeren. Hij had de klas gewoon tot stilte gemaant en was verder gegaan met zijn les.
Aan het einde van de les pakte Roza haar tas in en liep het lokaal uit, net als alle anderen. Voordat ze echter het lokaal kon verlaten, werd ze vastgegrepen bij haar schouder. Een helse pijnscheut schoot door Roza's arm, wat niet gek was gezien het feit dat die hele schouder blauw was, en met tranen in haar ogen rukte ze zich los uit de greep van Nick. Deze had dat door en pakte nu haar bovenarm, om te voorkomen dat ze weg liep. In een reflex stootte Roza naar achteren, met haar elleboog zo Nick's buik in. Deze liet haar los, en ze hoorde een norse stem zeggen "Kantoor." terwijl hij de laatste lachende leerlingen het lokaal uitwerkte.

Roza was gaan zitten terwijl ze in het kantoortje wachtte op Nick. Ze leunde met haar ellebogen op tafel en vroeg zich af wat er nu weer ging gebeuren.
Nick kwam binnen en nam Roza in zich op. "Je truitje kruipt omhoog." waarschuwde hij haar.
Roza trok snel het truitje naar beneden, dat de band van haar luier had bloodgelegt.
"Was het heel erg?" vroeg Nick, bezorgt.
Roza was vastbesloten dat ze zich vandaag niet zou laten kisten. "Ja."
"En dat wat ik zag..."
"Zijn de gevolgen." zei Roza, met een chagrijnige stem, zonder Nick aan te kijken.
"Vertel me alles." vroeg Nick.
"Nee." antwoorde Roza.
"Waarom niet?" vroeg Nick.
"Het verhaal is te lang, te gecompliceerd, en er zal niemand ook maar iets beter van worden."
"Vertel toch maar..." antwoorde Nick, bemoedigend.
Roza stond op om weg te lopen. Ze had de deurklink al in haar hand.
"Wacht! Je hoeft niets te vertellen. Ga alsjeblieft niet weg." de stem van Nick klonk smekend en plots heel kwetsbaar.
Ze ging weer zitten, en nu was hij degene die naar de tafel keek en zij de gene die hem onderzoekend aankeek.
"Mag ik je een verhaal vertellen?" vroeg Nick.
 

Jasper-DL

The cake is a lie... :'(
Re: Roza

Nou wat weet jij de spanning op te bouwen zeg...
Laat dat vervolg maar gauw komen! ;D
 
R

ruslan

Guest
Re: Roza

Een vraagje. Is dit gedeeltelijk waar gebeurd? Of een klein gedeelte van?
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

Hoofdstuk 7 Nick

"Toen ik jong was werd ik altijd geslagen door mijn vader. Gelukkig was hij vrachtwagenchauffeur, en niet vaak thuis, maar als hij thuis was, wat het al snel raak. Hij vertelde me altijd dat ik niets voorstelde, dat ik niets waard was, dat ik maar beter niet geboren had kunnen zijn. En ik begon hem op een gegeven moment te geloven. Ik begon serieus te geloven dat ik de klappen die hij me gaf verdiende, dat ik niets waard was, en dat hij me daarom sloeg. Niemand had ooit wat door, maar als ik wist dat hij thuis was, was ik bijna bang om naar huis te gaan. Ik bleef liever op school, thuis zei ik dan dat ik strafcorvé had gehad, maar stiekem zat ik gewoon al die tijd in het studiehuis te leren. 's Avonds kwam ik daar niet aan toe, of ik nu laat thuis was of niet, ik werd toch wel geslagen. Dat maakte me op een gegeven moment zo onzeker, dat ik me helemaal terugtrok. Ik praatte met niemand meer. Ik deed wat ik moest doen, en was geen slechte leerling, niemand die ooit zou kunnen vermoeden wat er achter mijn cijfers schuil ging.
Twee jaar voordat ik het VWO afmaakte, overleed mij vader bij een ongeluk met de vrachtwagen. Ik was er kapot van, want het was mijn vader. Maar met het slaan was het wel meteen afgelopen. Op een gegeven moment heb ik het verteld, wat er al die jaren was gebeurd thuis, aan een leraar die ik erg graag mocht. Het bleek dat die vrouw altijd al een vermoeden had gehad wat er gaande was, maar nooit iets had gedaan. Ik heb het haar kwalijk genomen tot ik zelf leraar werd, en ervoer hoe moeilijk het is om de afstand tussen de docent en de leerling te overbruggen. Maar toch wil ik het doen. Om jullie te kunnen helpen. Om jou te kunnen helpen. En ik dacht dat ik zou kunnen voorkomen, dat iemand ooit zou moeten doormaken wat ik heb doorgemaakt, maar jij hebt me in laten zien dat ik zoiets nooit voor elkaar zou krijgen. Dat ik de wereld nooit zo ver zal krijgen dat het een veilige plek wordt om in op te groeien."
Nicks ogen waren vochtig, maar Roza keek nog steeds strak voor zich uit. Het bleef heel lang stil in het kamertje.
"Ik dacht altijd dat niemand ooit..." verbrak Roza de stilte.
Nick veegde een traan van zijn wang. "...dat niemand ooit zou begrijpen..."
"Wat je voelt? Wat er gebeurd?" maakte Nick haar zin af. "Volgensmij zijn dat er veel te veel, die dat begrijpen."
De telefoon in het kantoortje ging over en Nick pakte hem op.
"Nick Stones."
"Ja, die is hier."
"Ik denk het even niet."
"Ja, zal ik doen."
"Dag."
Roza keek Nick vragend aan. "De administratie, je was afwezig gemeldt bij Engels."
"En nu?" vroeg Roza.
"Ga jij naar je les, ik schrijf wel een briefje voor je."
Roza wachtte terwijl Nick een briefje schreef. Ze pakte het briefje aan en wilde weglopen.
"Roza." riep Nick haar terug.
Roza draaide zich om.
"Je verklikkers zijn verkleurt."
Roza's wangen kleurde rood, en werden evenlater vochtig van de tranen. Toen ze zichzelf weer herpakt had, vroeg Nick. "Ga je naar het toilet, of moet ik je hier even alleen laten?"
"Ik ga wel..." begon Roza.
"Sorry, ik had het niet..." antwoorde Nick, die beseft had hoe ongepast die vraag was geweest.
Roza deed twee stappen naar Nick toe, en hij sloeg zijn armen om haar heen. Terwijl Roza eindelijk voelde hoe het was als iemand om je gaf, schoot het door Nicks hoofd hoe ongepast dit in alle protecollen was, en tegelijkertijd hoe hard dit nodig was.
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza

@ Ruslan: Pure fictie. Al is de docent een samenvoegsel van verschillende docenten die ik ooit heb gehad. En de persoonlijkheid van Roza is deels autobiografisch.

Ik zit even vast hoe ik verder moet, want als ik terug lees vind ik eigenlijk dat Roza veel te vaak huilt. En dat klopt naar mijn idee niet helemaal dus vandaar dat ik nu daar eventjes over na moet denken, want ik kan haar ook niet plotseling laten stoppen met zo jankerig zijn, want dan houd ik me niet aan mijn karakter. Dus ik denk dat er even iets tussendoor komt waardoor Roza die karakterwisseling wel door kan maken. En dan mogen jullie kiezen, de gezellige manier of de harde manier?
 

luierfan_boy

Zeg niet wat je weet, maar weet wat je zegt.
Re: Roza

Lily zei:
@ Ruslan: Pure fictie. Al is de docent een samenvoegsel van verschillende docenten die ik ooit heb gehad. En de persoonlijkheid van Roza is deels autobiografisch.

Ik zit even vast hoe ik verder moet, want als ik terug lees vind ik eigenlijk dat Roza veel te vaak huilt. En dat klopt naar mijn idee niet helemaal dus vandaar dat ik nu daar eventjes over na moet denken, want ik kan haar ook niet plotseling laten stoppen met zo jankerig zijn, want dan houd ik me niet aan mijn karakter. Dus ik denk dat er even iets tussendoor komt waardoor Roza die karakterwisseling wel door kan maken. En dan mogen jullie kiezen, de gezellige manier of de harde manier?
Ik zeg de harde manier..
Goed vervolg trouwens!
 

Baby Brendie

Yay , ikke zo blij in nat luiertje :P
Re: Roza (18- ML BP)

Ik vindt dat huilen wel wat hebben , tranen laten zijn normale gevoelens en al helemaal in de situatie van Roza , ik zou dus zeggen "de vriendelijke manier"

verder is het een mega verhaal wat ik in mijn hart sluit , ga zo door meid !1 !1
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Re: Roza (18- ML BP)

Hoofdstuk 8 Schoolkamp

Het was herfstvakantie, en zoals alle laatstejaars ging ook Roza op schoolkamp. Ze zouden met de gehele zesde klas (zo'n 50 leerlingen) voor een midweek naar een kamphuis gaan, wat omringt was door een bos aan de ene kant, en weilanden aan de andere. Kortom, een prima plek voor een gezellige kampweek.

De sfeer in de bus was gezellig. Het was een dubbeldekkersbus met een aanhangwagen voor alle bagage. Doordat het een dubbeldekker was, was er veel ruimte en had bijna elke leerling twee stoelen voor zichzelf. Er werd muziek gedraaid en bordspelletjes gedaan door de leerlingen die in een treinzit zaten. Het weer was prachtig, ondanks dat het al tegen het einde van oktober liep.

Nadat ze maandagavond waren gearriveerd in het kamp, wat in noord Brabant lag, net boven de provincie Limburg, gingen er twee vrolijke dagen voorbij. Het kamphuis bestond uit tweepersoonskamers en eenpersoonskamers, en Roza sliep in een eenpersoonskamer.

Woensdagavond werden de leerlingen bij het invallen van de duisternis in het bos gedropt, waarna ze zelf de weg terug moesten vinden. Roza zat met een aantal andere meiden en jongens in een groepje, en ze werden gedropt. Terwijl ze terugliepen door het bos -naar de richting van het licht, dat duidde op het dorp waar het kamphuis vlak bij lag- werd iedereen zo'n beetje uitgehoord. Als laatste was Roza aan de beurt.
'En Roza, vertel eens.'
'Wat moet ik vertellen.'
'Nou... Wat dacht je van... Nick Stones.'
'Wat moet ik over hem vertellen.'
'Het is nogal duidelijk dat je nogal close met hem bent, Roosje, zelfs een blinde koe zou dat nog zien.' Een aantal meisjes lachtte hatelijk, het meisje wat haar op dit moment ondervroeg, wat Eva heette, was blijkbaar de leider van het stel.
'Nee.'
'Volgensmij is nee geen antwoord, Roza. Ik geef je een waarschuwing, blijf bij hem uit de buurt, hij is van MIJ!' en Eva liep bij haar weg, om een aantal meter voor haar te gaan lopen en de rest volgde haar. Hoe hard ze ook liep, ze kon niet meer bij de rest in de buurt komen.
Dit was iets wat Nick gelijk op viel toen ze terugkeerde. Terwijl iedereen neerstreek op de picknickbanken die buiten stonden, liep hij naar Roza toe om te vragen wat er aan de hand was. 'Niets, ga maar.' reageerde Roza, een beetje kortaf.

Toen er nog meer groepen kwamen werd het ook buiten weer gezellig. Er werden drankjes gedronken en wederom muziek gedraaid. Rond een uur of een zaten alle leerlingen nog buiten, terwijl de docenten hun bedden al hadden opgezocht.
Eva kwam samen met twee jongens die ze niet kende naar haar toelopen. 'Volgensmij heb je me nog niet helemaal begrepen, Roza.' zei ze, terwijl Roza de alcohollucht die uit haar mond kwam rook. De twee jongens roken ook naar alcohol, en eentje had een beetje een draaiende beweging in zijn manier van lopen, alsof hij constant zijn evenwicht moest hervinden.
Voordat Roza ook maar kon reageren werd er een hand op haar mond geduwt van achteren en werden haar handen achter haar rug vastgehouden. Zo sleurde ze haar mee naar de rand van het bos, en het donkere bos in. Daar dwaalden ze even in het rond, totdat het drietal blijkbaar had gevonden wat ze hadden gezocht, en klein, gammel houten hutje, midden tussen de loofbomen. Ze duwde Roza naar binnen. 'Denk hier maar eens een nachtje na.' In het donker had Roza, die op de grond was gegooid, even een paar seconde nodig zich te oriënteren, maar liep toen weer op de deur af. Net voor ze deze kon openduwen, hoorde ze een grendel aan de buitenkant zich sluiten. De duwde tegen de deur, die niet meegaf.
'Open de deur!' schreeuwde ze, bijna smekend.
'Tot morgen, Roza.' klonk een poeslieve meisjesstem, die evenlater overweldigt werd door het gelach van de twee jongens.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
B Roza Q R 214
Similar threads

Bovenaan