Roza (18- ML TL WL NL BP)

DiaperWeeb177013

"Purple is good" - Neptune
fantastisch verhaal, gewoon weg prachtig, ik was van plan om binnenkort een verhaal te schrijven, alleen de palen waar ik van plan was om mijn verhaal op te grondvesten, zijn echt gewoon het zelfde als die van jou, dus ik ga mijn ideëen maar eens eventjes aanpassen ;), om een verhaal te bedenken, dat waarschijnlijk nog niet eerder zo geschreven is, wacht op meer, geef ons meer pls, desnoods moet ik ervoor een kwart jaar wachten, dat maakt mij niet uit, en als je de eerste 3 stukken in een word document stopt, dan zit je al op zo'n 3 á 4 bladzijden, het is te veel moois voor woorden
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Hoofdstuk 16: Gelukkig

De deur draaide van het slot maar ging niet open. Roza liep naar de deur. “Nick, mag ik binnen komen?” Het bleef stil. “Ik kom gewoon binnen, oké. Ben je aangekleed?” Roza’s wangen kleurde rood toen ze de woorden uitsprak. Even schudde ze haar hoofd, alsof ze daarmee de gedachte die in haar waren opgekomen weg kon laten vliegen. Toen stapte ze de badkamer binnen.

Nick zat op de grond, met zijn rug tegen de rand van het bad. Hij had zich van zijn ‘vuile goed’, zoals zijn moeder dat altijd noemde, ontdaan, gedoucht en zich in een boxershort en ochtendjas gekleed. Hij had Roza horen praten tegen hem op de gang, maar hij had de energie niet op kunnen brengen om haar te antwoorden. Toen ze had gedreigd de deur open te breken, was hij naar de deur gekropen om hem van slot te draaien. Verder was hij niet gekomen. Hij had de deur niet uitnodigend opengezwaaid. Hij wist niet wat hij moest met deze situatie, met Roza, met zijn en haar geheimen. Dus had hij besloten dat de tijd het hen maar zou moeten leren, dat hij het maar gewoon moest laten gebeuren. Toen was de deur langzaam opengeduwd.

Roza was opgelucht om te zien dat er niets ernstigs aan de hand was. Ze zag dat Nick haar aankeek met ogen waar het verdriet van de hele wereld wel in had kunnen liggen. Het was alsof ze met die ogen zo zijn ziel binnen kon kijken. Ze zag hem nu op zijn zwakst. Ze ging naast hem zitten en legde haar hoofd op zijn schouder. Ze voelde zijn schouder bewegen wanneer hij in en uitademde. “Het leven is k*t, hé?”

Nick onderdrukte even de neiging te lachen. Hij voelde haar hoofd op zijn schouder, het gaf hem comfort, wetende dat zij er was, maar niet veroordeelde omdat een volwassen man had zitten huilen op de vloer van zijn badkamer. “Zeg dat wel ja.” Zijn stem klonk vreemd, alsof hij vergeten was hoe hij hem moest gebruiken.

“Je weet dat het mij geen zak kan schelen hé?” zei Roza, waarna ze eraan toevoegde: “Maar toen jij dat tegen mij zij maakte dat ook geen verschil over hoe rot ik me voelde.”

Nick draaide zijn hoofd en keek Roza aan. “Je bent lief.”

Ze tilde haar hoofd van zijn schouder. Ze kon nog steeds via zijn ogen zijn ziel in kijken, maar ze zag niet alleen maar verdriet in die mooie blauwe ogen. “De wereld is slechts een spiegel van wat je zelf bent.” zei ze zachtjes.

Achteraf konden ze niet meer zeggen hoe het was gegaan, of hij naar haar was gebogen, of zij naar hem was gebogen, of ze gelijktijdig naar elkaar toe waren geboden, maar hun lippen waren op elkaar terecht gekomen. Roza had kippenvel gekregen van die warme, zachte lippen op de haren. Ze had zijn hand van de badkamervloer gepakt en in de hare genomen.

Nick had de kus afgebroken. Hij keek Roza aan. “Je bent lief.” zei hij nogmaals. “En als de wereld een spiegel is, dan is die spiegel flink vervormd, in een groot deel van de situaties.” Toen leek de realiteit van de situatie tot hem door te dringen. “Dit mag niet, ik ben je leraar.”

Roza voelde zich alsof ze vanuit de hemel van een wolk af was geduwd, naar beneden, en alsof ze zonder enige bescherming op het beton van een flatgebouw was gestrort. Even, een halve minuut was ze gelukkig geweest, dom en ontwetend, maar gelukkig. Ze had geweten wat liefde was, het gekregen, voor misschien wel de eerste keer in 10 jaar, sinds het overlijden van haar ouders. En toen sprak haar mond de woorden waarvan ze zich nog niet eens bewust was geweest dat ze ze had gedacht. “Dan verander ik toch gewoon van school?”

Nick keek haar even aan. “Maar…” begon hij zijn zin, voordat Roza hem kon onderbreken. “Ik heb hier niets, ik heb niets op school dan mensen die mij vervelend behandelen. Ik heb geen thuis, ik heb geen familie om op terug te vallen, geen plek om naar toe te gaan. En voor het eerst sinds jaren heb ik het gevoel dat ik iemand heb die dicht bij mag komen, waar ik op kan vertrouwen. Al zou ik naar Australië moeten verhuizen, ik wil die persoon vast houden. Ik wil jou vast houden.” Roza kuste hem, dit keer was zij het die voorover boog. Ze kuste hem zodat hij niet kon antwoorden, zodat hij er niets tegenin kon brengen. Ze kuste hem, omdat ze niet wist wat ze anders nog zou kunnen doen dan dat. En terwijl ze zijn hand door haar haar voelde glijden, wist ze zeker dat ze gelukkig was.



Iedereen die heeft gereageerd of persoonlijke berichtjes heeft gestuurd, ontzettend bedankt. Ik kan niet geloven dat zo veel mensen zo graag dit verhaal lezen. Dankjulliewel allemaal!

En qawsedrf, je zei dat er bij mij staat "geen contact aub' betekent geen contact!", dat is meer bedoeld voor mensen die me random vrienschapsverzoeken of chatverzoeken berichtjes sturen. Over dit verhaal mogen jullie me altijd PM'en!
 

Truckertje

Little en papa / Caregiver
Mooi stuk weer Lily, hoop dat het snel weer verder gaat.
Ga zo door met schrijven.

Knuff, Truckertje
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Hoofdstuk 17: Epiloog

De rest van de vakantie was fantastisch: Na een lange nacht in een zacht en warm bed wakker worden in de armen van iemand anders, iemand die je beschermd, die voor je zorgen wil, die van je houdt. Het was een totaal nieuwe ervaring voor Roza. Ze had nooit eerder zorgzame handen gehad die over haar haar, over haar gezicht streken, die haar tranen van haar wangen veegde als ze verdrietig was, die op haar schouders lagen als ze boos was, die haar omhelsde als ze lachte. Nicks handen, Nick, hij was degene die haar volledig accepteerde zoals ze was, haar samen met al haar problemen.

Na de vakantie keerde Nick terug naar zijn normale baan als natuurkundedocent, maar Roza begon aan een andere school, in een andere stad, om daar examen te doen. Daar vond ze voor het eerst mensen die ze haar vrienden kon noemen tijdens de laatste schoolmaanden, met wie ze kon lachen, huiswerk kon maken en stiekem kon kletsen tijdens de lessen.

Ook de problemen met het weeshuis werden opgelost. Ten minste, opgelost, het bleef een onprettige plek, vond Roza, maar de directrice van het huis was ontslagen door fraude met geldstromen die aan de pupillen toebehoorden. Roza had een groot deel van het geld van haar ouders teruggekregen, en er bleek nog een rekening te zijn, met geld dat afkomstig was van het verkopen van het ouderlijk huis en het veilen van de meubels. Het was genoeg om een appartementje van de kopen met wat meubels, als ze daar klaar voor was, of als ze zou gaan studeren.

Maar zover was het nog niet. Ze woonde nu nog met Nick, deelde een huis en een huishouden met hem. Het was bijzonder hoe snel ze naar elkaar toe waren gegroeid. Het was snel gewoon geworden om naast elkaar wakker te worden, samen te ontbijten, voordat Nick haar op het station afzette voordat hij zelf door reed naar school.
Roza was veranderd toen ze haar diploma eenmaal in handen had. Ze was niet meer dat kleine meisje wat ze een half jaar geleden was geweest, ze was volwassen geworden, niet omdat ze overal alleen voor stond en voor zichzelf moest zorgen, maar vooral ook omdat ze eindelijk de liefde had gekregen van iemand die ze nodig had om verder op te groeien. Het was echt waar geworden wat Nick die eerste avond tegen haar had gezegd: “Vanaf hier gaat het alleen nog maar vooruit.”
 

Lily

UITLEG: 'geen contact aub' betekent geen contact!
Een Persoonlijk Woord Achteraf

Aan de titel van hoofdstuk 17 was het misschien wel af te leiden, dat was het epiloog en dus het laatste hoofdstuk in dit verhaal over Roza (en eigenlijk ook over Nick). Ik heb besloten om het verhaal af te sluiten, omdat ik eigenlijk sinds het begin al toewerkte naar een kus tussen Roza en Nick, die daarmee beide eindelijk de liefde zouden vinden die ze zo erg nodig hadden. Daarom heb ik besloten om niet verder te gaan met dit verhaal, omdat er voor mij niet veel verhaallijn meer over was, niets om naar toe te werken, en dan gaat een verhaal naar mijn mening vaak te veel rondzwerven, zonder dat het ergens heen gaat.

Daarnaast ben ik ook dit verhaal ontgroeid. Ik begon met schrijven in april 2012, een jaar voordat ik zelf eindexamen ging doen. Ik bazeerde het verhaal over hoe ik me op dat moment voelde, alleen en verlaten. En daarom was Roza dat, kwetsbaar, alleen en gekwets door de mensen die ze had moeten kunnen vertrouwen [de mensen van het weeshuis]. Op dit moment ben ik ouder, geen middelbare scholier meer, en gaat het ook een stuk beter met me. Het leven van Roza wat ik beschreven heb ik dit verhaal is me ontgroeid, ik ben te oud en niet ongelukkig genoeg meer om met die Roza te kunnen schrijven. Daarom heb ik dit verhaal ook een happy ending gegeven. Omdat ik een stuk gelukkiger ben, en dus Roza ook. Het verhaal eindigt met een sterke jonge vrouw, zoals ik ook nu naar mezelf kijk.

Ik sluit niet uit dat er nooit meer een Roza-verhaal komt. Zij en Nick zijn twee mensen die dicht bij me staan, dus ik sluit niet uit dat er in de Roza-wereld nog een keer een verhaal zich af gaat spelen. Misschien bouw ik wel een hele wereld van verhalen over verschillende mensen... Wie weet.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor het (in stilte) lezen van dit verhaal, het reageren in dit topic en in alle lieve en bemoedigende berichtjes die ik vaak van jullie heb gekregen. Hopelijk tot ooit.
 

Truckertje

Little en papa / Caregiver
Ik had al een beetje een vermoeden dat het het einde was.
Bedankt voor je verhaal. Ben blij om te lezen dat het met jouzelf ook beter gaat nu. Wie weet schrijf je over een tijdje weer, we zullen het zien.

Nogmaals dank en hopelijk tot ooit :)

Knuffel, Truckertje
 

Noortje

Beginneling
omg, dit verhaal in één keer gelezen, en het had me diepgeraakt
thx vr het schrijven van dit topverhaal! :)
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
B Roza Q R 214
Similar threads

Bovenaan