Hoi allemaal,
Door onverwachte omstandigheden kon ik het volgende hoofdstuk helaas niet eerder vandaag plaatsen. (blame o.a. NS en vertraging :laugh

.
Bij deze het volgende hoofdstuk van Semper Fi!
Ik kijk uit naar jullie eventuele reacties en tips, en veel lees plezier!
Een versterkte band
Lang hebben Tim en Kim nog zo samen gezeten aan de keukentafel. Geen woorden waren nodig om aan elkaar duidelijk te maken wat ze voelden. Tim voelde veel verdriet maar nu, dan eindelijk na veel lange en zware dagen, ook een beetje rust en acceptatie. Kim voelde zich verdrietig, om wat er allemaal met Tim gebeurt is. Maar ook voelde ze iets anders. Ze kon het nog niet helemaal plaatsen maar sinds ze zo omhelzend zaten voelde ze iets prikkelen. Een moeder gevoel misschien? Of toch iets anders, iets diepers? Na ongeveer een halfuur lieten ze elkaar los maar bleven ze naast elkaar zitten. “Gaat het weer een beetje?” vroeg Kim. “Ja, dankje Kim, echt voor alles”. Antwoordde Tim. Kort hadden ze nog gepraat over de begrafenis, hoe mooi die was, wie er allemaal waren en de woorden die gesproken zijn. Daarna begon Kim toch te merken dat Tim het allemaal nogal moeilijk vond dus probeerde ze snel een ander onderwerp op te zetten. “Wanneer ga je weer naar school?”, “Weet ik nog niet, het is nu woensdag dus ik denk dat ik de rest van de week me nog even afmeld om alles te laten berusten zodat ik volgende week weer fris kan beginnen. Ik kan ook niet teveel uren missen helaas haha!”. Een klein lachje verscheen op Tim’s gezicht. “Yes! Het werkt”, dacht Kim. Zo praatte ze beiden nog een tijdje totdat het tijd was voor Kim om naar huis te gaan. Gauw spraken ze nog af om de volgende dag, nadat Kim klaar zou zijn met school, samen iets te gaan doen. Zo kon Tim ook afleiding vinden en dat zal vast helpen, dacht Kim nog toen ze naar huis liep.
De rest van de avond verliep voor beiden vrij rustig. Tim was erg moe dus ging direct naar bed. Kim had nog kort met haar ouders gepraat over hoe het bij Tim was en wat hun van de begrafenis vonden. Ze vonden het een goed idee dat Kim en Tim morgen samen iets gingen doen en stelde ook direct voor dat ze bijvoorbeeld samen pizza kunnen bakken als avondeten. Kim vond het een gaaf idee en stuurde Tim snel een berichtje toen ze in bed lag:
“Hey Tim, het was een lange en zware dag voor je en ik hoop dat ons moment daarstraks jou een beetje heeft geholpen. Je kunt altijd bij me komen als er iets is. Wat zou je ervan vinden om morgen pizza te bakken samen? Ik hoor het wel even, groetjes en trusten! ”
Vlak na het versturen van het bericht viel Kim in een diepe slaap.
De volgende ochtend doet Tim zijn ogen open en ziet dat het nog donker is. Veel slaap heeft hij niet gehad dus beslist hij om nog even rustig te blijven liggen. Hij checkt zijn telefoon en ziet het berichtje van Kim. Direct vormt er een glimlach op Tim zijn gezicht bij de woorden “samen pizza bakken” Samen, dat vond hij fijn. Na alles van gisterenavond is de band tussen hun veel sterker geworden en kan Tim zeker de afleiding gebruiken. Dat in gedachten stuurt hij snel een reactie.
“Heyhoi, Pizza ja graag! Lekker! Laat maar even weten hoelaat je klaar bent met school! Groetjes!”
Na het bekijken van een aantal filmpjes wordt het tijd om op te staan. Tim kleedt zich aan, loopt naar beneden en begint aan het ontbijt. “Koffie en een broodje dat kan er wel in”, denkt Tim terwijl hij zich voor de TV nestelt. De ochtend verloopt vrij rustig en rond een uur of 12 krijgt Tim een berichtje van Kim dat ze om 2 uur klaar is en dat ze rond kwart over 2 thuis zal zijn. Tim stuurt snel een duimpje met een lach smiley terug en nestelt zich daarna weer op de TV. Een van de vele Star Wars films is hij weer opnieuw aan het kijken. Zolang het maar afleidt denkt Tim.
Rond 1 uur merkt Tim dat zijn moeder nog steeds niet beneden geweest is en gaat hij maar even kijken hoe het met haar is. Tim loopt de trap op en doet langzaam de slaapkamerdeur van zijn moeder open. Daar ligt ze, slapend in bed. Met een grote tissue doos naast haar. Snel schrijft Tim een briefje dat hij naar de buren gaat en dat hij er ook zal eten. “Je mag ook gezellig komen hoor!” schrijft hij er nog onder voordat hij het briefje op het nachtkastje van zijn moeder legt.
“Ding dong!” Tim staat voor de deur van Kim en belt aan. Kim doet open en laat hem direct binnen. “koffie?”, “Domme vraag haha”. Antwoord Tim, en Kim begint met het zetten van 2 bakken koffie. “Hoe was het op school?”, vraagt Tim. “Vrij casual, gewoon het standaard saai maar wel te doen”, antwoord Kim. Na een halfuurtje te koffieleuten en bij te kletsen beginnen ze met het plannen van de avond en nog belangrijker, wat er allemaal op de pizza gaat. “veel kaas!” Hebben ze samen in ieder geval besloten. De rest zien ze in de supermarkt wel. Ze pakken de fiets en fietsen richting de supermarkt.
In de supermarkt halen ze alles voor de pizza’s + wat te snacken voor erna. Pizza deeg, tomatenpuree, kaas, salami, ham, uitjes, er wordt van alles gehaald in de supermarkt. Als ze eenmaal terug komen bij het huis van Kim stappen ze naar binnen en beginnen ze met het uitpakken van de tas. “Hé Kim jij had toch de tomatenpuree gepakt?”, “Ja, hoezo?”, “Ik zie hem niet meer”. Antwoordt Tim. “Gek, staat die nog op het bonnetje?”, “Ja dat wel!”, “Als jij dan alvast met het pizzadeeg begint Tim dan ga ik wel even snel terug op de fiets om die te halen.”, “Isgoed!”, Antwoord Tim. Kim stapt de voordeur uit op weg naar de supermarkt, alweer.
“Yes! Het plannetje werkt, Was het toch een goed idee om die tomatenpuree te laten liggen haha!”, denkt Kim nog onderweg. “Het ideale plannetje om alleen in de supermarkt te zijn om luiers te halen. Maar ik moet wel snel zijn en voorzichtig wanneer ik weer thuis kom, Spannend!”. Kim loopt de supermarkt in en meldt zich bij de infobalie over de puree en dat ze die zijn vergeten bij de kassa. De vrouw achter de balie vraagt haar om het bonnetje en het ziet er allemaal naar uit dat de potjes van Kim zijn en geeft die dus ook aan haar mee. “Nu snel de winkel in!” Denkt Kim. Ze loopt de winkel in en slaat direct af naar de luiers afdeling. Gelukkig is ze erg slank dus kan ze de grootste baby / kinderluiers nog aan. Toch worden deze aardig strak en wil Kim toch echt haar volgende pak gaan bestellen. Ze pakt het juiste pak, “Pampers, size 6+” en loopt snel richting een rustige kassa. Ze rekent af en kijkt even naar de gezichtsuitdrukking van de kassière. “Niks, gelukkig”, denkt ze nog als ze de luiers snel in haar tas doet en de puree in een apart vak stopt. Zo kan ze snel de potjes eruit halen en met een smoesje naar boven lopen om haar luiers veilig en verstopt weg te leggen. Kim springt gespannen voor de situatie die ze zo moet doorstaan op haar fiets richting huis.
“Ik ben er weer en leg even mijn tas boven!” Hoort Tim vanuit de gang, voordat hij kan reageren hoort hij de voetstappen de trap op gaan. “Die is snel haha”, bedacht Tim zich nog. 5 minuten later staan ze samen in de keuken. Tim heeft het deeg goed uitgerold en heeft beide platen al verdeelt met het deeg. “Nu de tomatensaus en dan kunnen we beleggen!” Zegt Kim met veel plezier. “Wat ga jij erop doen Tim?”, “Ik ga voor een gedeelte met drie soorten kaas en een deel kaas / salami en jij?”, “Ik vind de drie kazen een goed idee, dus bij deze GEJAT! Haha. Mijn andere helft wordt tonijn” antwoord Kim. Zo gezegd zo gedaan 15 minuten later gaan de pizza’s de oven in en nestelen Kim en Tim zich samen op de bank met een bak koffie. “Zullen we een film kijken?”, vraagt Kim. “Ja leuk! Echter is mijn film genre denk ik niks voor jou haha”. Antwoord Tim. Na lang overleg en het scrollen door en bekijken van tientallen film trailers op Netflix hebben ze een keuze gemaakt. “Transformers deel 1”, gaat het worden met de optie tot een marathon van de verdere delen. Voordat ze de film aanzetten halen ze de pizza’s uit de oven en snijden ze deze in stukken. Sommige delen worden onder hard gelach van elkaar gejat “Die van jou ziet er veel beter uit dankjewel!”. Na een tijdje te worstelen over de pizza’s besluiten ze om alles op een groot bord te leggen. Ze nestelen zich weer voor de TV op de bank en beginnen met de film. Na ongeveer een halfuurtje film kijken staat Kim op:
“Poeh! Het is echt koud hier ik pak even een deken”, Kim verdwijnt in de gang en komt even later terug met haar deken van haar bed boven. Wat ze niet doorheeft is dat Tim zich ondertussen heeft verstopt achter de deur. Op het moment dat Kim de kamer weer in komt schrikt ze zich kapot: “Boe!!!”, Roept Tim als hij haar vastpakt en om de deken heen wikkelt. “Haha nu zit je vast en kan ik alle pizza eten!”. Tim tilt Kim op en gooit haar op de bank. “NEEEE NIET DE PIZZA”, roept Kim onder hard gelach. Kim rolt zich snel uit de deken en gooit deze over Tim heen. “Hebbes!”, ze grijpt Tim’s arm en gooit hem op de bank. Dan springt ze er bovenop. “YOUUU SHALL NOT PASSS!!!!” roept ze heel hard. Zo stoeien ze beide nog een halfuur met veel plezier voordat ze besluiten om de pizza’s maar op te warmen en de film verder te kijken. “Eten blijft toch belangrijk!”, zegt Tim nog met een lach. Ze nestelen zich samen onder de deken op de bank. Kim legt haar hoofd op Tim’s schouder en zo kijken ze samen de film af. Na de eerste film besluiten ze om deel twee ook te starten. “Transformers: Revenge of the Fallen” Na ongeveer 45 minuutjes merkt Tim dat Kim tegen zijn schouder in slaap is gevallen. “Ze ligt er zo vredig en lief bij”. Tim voelt zich voor het eerst sinds lange tijd weer even echt gelukkig. “De badkuip is eindelijk leeg pap, en hij vult zich met tranen van geluk. Na regen komt zonneschijn” Bedenkt hij zich nog met een glimlach voordat ook hij de slaap toegeeft en weg dut op de bank.'