skivakantie

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 2 4,3%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 1 2,2%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 5 10,9%
  • 8

    Stemmen: 7 15,2%
  • 9

    Stemmen: 7 15,2%
  • 10

    Stemmen: 24 52,2%

  • Totaal stemmers
    46

Paddy

Superlid
Na lekker gedoucht te hebben stapte hij de douche cel uit. En sloeg een handdoek om zich heen,
zo nu aankleden en de piste op. Op de kamer aangekomen zit mama al bij zen bed.
Heb je lekker geducht? Vraag ze, och Jewel antwoord peter. Gewoon normaal.
Kom even bij me zitten dan droog ik je even af, ik moet je nog even wat vertellen.
Kun je nog herinneren hoe het vorig jaar ging met je skipak? Je hebt een kleine blaas dat weet je. En als je moet plassen moet dat ook vaak direct. Ik heb het er met je vader over gehad en ik vind het geen leuk idee dat je op de piste staat te plassen, of zo als vorig jaar weer met een nat skipak aankomt.
Daarom hebben we besloten dat de beste oplossing is dat je deze vakantie gewoon een luier aanhoud. Mooi onder je skipak, dat ziet toch niemand. De kinder luiers die je nu aan hebt, nachts redden je wel door de nacht, maar overdag ben ik bang dat als je er meer in plast ze het niet droog houden.
Ik ben er voor bij de apotheek geweest en heb de ideale oplossing gevonden. Tena Slip XS, ze zouden je net moeten passen, wel aan de grote kant, maar toch.
Maar mama begint peter al, ik wil dat hellemaal niet. Alleen de nacht had je beloofd? En hij begint al licht te huilen.
Ach kom op, stel je niet zo aan, niemand die het ziet, je heb je skipak aan. En die is al zo dik dat het onmogelijk is om nog te zien dat jij er een luier onder hebt. Ik loop even na de kamer hiernaast om een luier uit de tas te halen, en al ik terug kom lig jij gewoon droog en al op bed klaar. Einde discussie. En bij je vader zeuren helpt ook niet want die is al weg om snowboard les voor je te regelen.
Moeder loopt de kamer uit en Peter ligt daar nog. Wat een rot streek denkt hij terwijl hij zich afdroogt. Dat was niet wat hij zich voorgesteld had van een week skiën, of ja eigenlijk snowboarden.
Hij had zich wel voorgenomen dat niet het zelfde weer moest gebeuren als vorig jaar. Toen had hij 2 middagen niet kunnen snowboarden omdat hij tot 2 keer toe een nat pak had.
Maar dit had hij nooit gedacht. Daar kwam mama de kamer al weer inlopen met in de hand een luier. En langzaam beginnen de tranen weer op te spelen. Je kunt huilen wat je wilt zegt mama maar jij krijgt het gewoon om, je hebt nu alleen de keuze of je hem om krijgt met geweld of dat je zelf me werkt. Hup omhoog die benen.

Moeder pakt hem bij de enkels vast en trekt zijn benen omhoog, en schuift de luier onder zijn kont. Vervolgens maakt ze aan de voorkant de plakkers vast. Het zijn er vier. En ze overlappen elkaar bijna.
Mama gaat nog een keer met de vingers tussen de benen door en vraagt peter dan op te staan.

Tevreden kijkt ze naar hem, zo dat is mooi gelukt. Hij zit goed, je kunt zien dat hij te groot is, maar verder zit hij perfect. Zo kleed je maar verder aan.
Dat laat peter zich geen 2 keer zeggen. Hij was echt niet van plan om met alleen een luier aan te blijven staan. Terwijl hij wegloopt merkt hij dat deze luier duidelijk dikker is dan de kinderluier van vannacht.
Vlug trekt hij zen hemt-shirt en trui aan. En als laatste zijn helle skipak.
En broek of onderbroek hoeft er niet onder, want zo’n pak is warm genoeg.

Vervolgens loopt hij naar de spiegel en bekijkt het geheel eens. Je kunt het inderdaad niet zien dat hij er iets onder aan heeft. En opgelucht haalt hij adem.
Daar komt papa al binnen met het gele vestje van de skiklas. Zo ben je er klaar voor? Ik heb gezorgd dat je niet in de beginners klas komt want in zo’n kinderklas hoor jij natuurlijk niet. En gooit peter het vestje toe. Vlug doet hij hem aan over zijn skipak en pakt zijn helm bril en snowboard. Mag ik vast gaan?
Tuurlijk jongen de les begint over een half uur pas, maar dan kan je vast gaan oefenen.

Snel rent hij naar de piste en doet z’n snowboard onder. En gaat al vast naar boven.
na een paar keer heen en weer gegaan te zijn ziet hij dat er al een groepje vormt met kinderen met snowboards en gele vestjes. En hij gaat er ook heen.
Ah nee he, zei zit ook op snowboard les? Daar staat ze het meisje uit hun hotel, dat naast hun in een kamer zit, en zijn luier vanochtend zag. Ze zal toch niet bij hem in de groep zitten?

De leraren beginnen op te nomen wie bij wie hoort. En Peter hoort ook zijn eigen naam.
Hij gaat naast de leraar staan. En wacht tot alle namen genoemd zijn. Het meisje blijft als laatste staan.
Dan hoort hij tot zijn schrik dat zei ook ben hem in het groepje zit. Janneke is haar naam.
En ze gaat ook nog eens naast hem staan.

Zo roept de leraar wij gaan met zen allen deze kant op en beginnen met rek en strek oefeningen. We willen niet dat iemand iets breekt.

Weer gaat Janneke naast hem staan, en fluistert hem vlug in het oor, je hoeft niet bang te zijn hoor. Ik zal niemand vertellen dat je een luier aan hebt.
Gelijk krijgt peter een rood hooft als een tomaat. Hoe weet jij dat ik een luier aan hebt?
O zegt Janneke, ik bedoelde eigenlijk dat ik niet zal zeggen dat jij ’s nachts een luier draagt, maar je hebt er nu ook een aan? Dat wist ik niet. Je hebt er dus nu ook een aan?
Veel rode kon het hooft van Peter niet worden. Hoe kon hij zo stom zijn het zelf te vertellen.
Gelukkig roept de leraar hem om te melden dat hij moet laten zien wat hij al kan. En snel snowboard hij naar de lift om naar boven te gaan.
 

Paddy

Superlid
vast wel, ben van het oude verhaal 17 pagina's word nu al op 21 pagina's
Probleem is het verhaal zit mooi in mijn hooft, maar hoe ik het op papier moet zetten is lastig, ik doe mijn beste, maar ik weet niet of het ook zo overkomt als ik het in mijn hooft heb.
Hopelijk vinden jullie het wat :-X
 

Paddy

Superlid
Onderweg naar boven merkt hij al dat zijn blaas toch nog wel vol zit. Maar hij kan nu nergens heen om te plassen. Hij staat in de lift, en loslaten betekent vallen, en hij moet zich nu concentreren op het blijven staan. Maar hij moet nu wel heel nodig plassen, en het is nog zo ver naar boven.
blijven concentreren blijven concentreren. Maar het wordt steeds moeilijker, hij moet kiezen of vallen en iedereen lacht hem uit en een natte broek, of naar boven en daar als nog een natte broek.
Het voelt weer hellemaal als vorig jaar, toen ging het precies het zelfde. Plots voelt hij een ruk. En valt hij vol op de grond, hij is al boven. Maar hij had het zelf niet door gehad. Hij was te veel afgeleid.
Snel krabbelt hij overeind. En gelijk voelt hij de druk van zijn blaas, zijn blaas loop leeg als een sluis met open deuren. Snel grijpt hij naar zijn skibroek, als die maar niet nat wordt.
Maar hij voelt nog niks, opeens weet hij het weer, hij had een luier er onder aan. Die wordt nu nat. Maar zijn pak blijft door, achter zich hoort hij Janneke: Ging het niet hellemaal goed? Je kijkt zo raar. En waarom heb je jou hand op je kruis? Het lijkt wel als of……. Plots wordt ze stil en krijgt ook net als Peter een rood hooft.
Gaat het vraagt ze? Is het fout gegaan? Snel schut Peter z’n hooft. Nee het is niet fout gegaan, juist goed. Maar niet zo als hij dat graag gewild had. Zen luier is nat, en mama had toch gelijk gehad. En nu moest hij ook nog eens de rest van de dag met een natte luier rond lopen. Al voelde hij daar niet veel van. De luier had al het vocht al opgenomen.
Vlug staat hij op, nee het gaat goed hoor. En snowboard weg, achter de leraar aan. En Janneke weer achter hem aan. De rest van de ochtend gaat goed met snowboarden. Wel moest hij ondertussen weer een keer plassen, maar omdat de luier toch al nat was besloot hij dit er maar bij in te doen.

Als het 12 uur is mogen ze gaan want ze hebben een uur pauze, snel gaat Peter er vandoor naar de eettent aan de piste, daar zouden zen ouders al een tafel moeten hebben, en hij gaat er als een speer vandoor. Wacht op mij Roept Janneke hem nog na, maar Peter doet of hij het niet hoort, hij is toch veel sneller en hij heeft geen zin in andere kinderen die weten dat hij een luier draagt.

Aangekomen bij de eettent ziet hij Papa en Mama al zitten en loopt er heen. Ah ben je er eindelijk zegt mama. We hebben al eten besteld. Ben je nog droog gebleven?
Sssst, niet zo hard mam, iedereen hoort het. Och nou en, je ziet ze toch nooit weer. Dus wel of niet?
Peter laat ze’n hooft zakken en schut nee, och dat geeft niet jongen ik had er al rekening mee gehouden. En heb een aantal luiers mee genomen voor het geval dat. Kom dat gaan we even naar de wc voor een schone. En wacht papa op het eten oke?
Tja hij kon moeilijk niet oke zeggen , hij wou van de luier af. En bevestigend knikt hij zen hooft.
Kom maar mee, en ze lopen het restaurant binnen richting de wc’s. en slaan af bij de meisjes wc’s.
Maar mama, daar mag ik toch niet heen, ik ben een jongen?
Och dat maakt niks uit jongen, voor schone luiers moeten we nu eenmaal bij de meisjes wc zijn. En ze duwt hem de wc’s in.
Kijk daar is een plek waar je op kan liggen. Dat zou net moeten passen klim er maar op, Peter draait zen hooft bij en ziet een verschoon kussen liggen, een voor babys.
Maar mama daar pas ik toch nooit op? Tuurlijk wel jongen, je laat gewoon je benen bungelen. Zolang je hooft, rug en kont er maar op liggen. En ja hoor dat past precies.
Vervolgens rits mama zen Skipak los. En maakt de bovenkant los. Gelukkig hoeft niet het helle skipak uit zucht mama terwijl ze de plakkers los maakt.
Je hebt hem wel flink gebruikt grote jongen glimlacht mama, maar ik zie dat hij wel wat naar beneden is gezakt. Daar moeten we toch wat op bedenken.
Vlug schuift ze de luier onder Peter vandaan en maakt alles schoon, daarna vouwt ze de nieuwe luier open en schuift deze onder peter’s billen en sluit deze af.
Zo weer hellemaal schoon en klaar voor weer een middag. En rits het skipak weer dicht.
Kom dat gaat we lekker wat eten. Peter springt van de verschoontafel af en loopt snel weer terug naar buiten.
Maar wie zit er daar bij papa aan tafel? Janneke en haar ouders. Het zal toch niet.
 

tenaboy

Toplid
een pracht verhaal ik hoop dat je gauw de rest er ook bij schrijft
zo als hij nu al is is het verhaal al meer dan een 10 waard
 

Paddy

Superlid
Peter loopt na de tafel en gaat naast Papa zitten, recht tegen over Janneke die met een rood hooft naar beneden kijkt.
Mama was aan de andere kant van Peter gaan zitten en de moeder van Janneke begon te praten tegen mama.
Eerst stelde ze zich aan elkaar voor en toen begon het over Peter’s luiers.
Ik hoorde van Janneke dat Peter overdag ook luiers draagt niet alleen ’s nachts.
Boos kijkt Peter Janneke aan die nog altijd met een rood hooft naar beneden kijkt.
Ja zegt mama, Peter is wel al een grote jongen, maar droog blijven is nog altijd moeilijk. De weg hier naartoe was al een drama voor hem en vannacht ging het ook al fout.
Vorig jaar was geen succes daarom hebben we besloten om hem nu ook maar een luier aan te doen.
Janneke’s moeder stemt in. Ja dat kan ik me voorstellen. We hebben het zelfde met onze Janneke. ’s Nachts heeft ze nooit droog kunnen blijven en overdag heeft ze ook altijd al problemen. Daarom kwamen we naar jullie toe. Het zit namelijk zo. Janneke draagt ook een Luier overdag, maar deze moet natuurlijk ook verschoont worden. Maar ik was er vanochtend met de gedachten er niet bij en ben de luiers vergeten mee te nemen. Ik hoopte dus dat ik er een van jullie kon lenen. Anders moet ik dat helle eind weer terug lopen.

Och dat is toch geen probleem, Zie je wel Peter jij bent niet alleen die hier een luier omheeft. Dus die vlieger gaat ook niet meer op.
Hier heb je mijn tas. Hopelijk is het de zelfde maat.
Ja hoor zegt de moeder van Janneke, ze zouden wel tweeling kunnen zijn kwa grote volgens mij, als ik dat zo zie.
He jij gebruikt ook de Tena Slip Xs voor overdag. Dat wil maar net he, maar toch veiliger dan die kinderluiers. Daar gaat minder in, voor de nacht ideaal maar overdag liever niet.
Mama begint te lachen, ik dacht precies het zelfde.
Kom Janneke zegt haar moeder loop even mee dan kan ik je even verschonen, moet Peter ook nog anders doe ik ze alle bij wel?
Nee hoor zegt mama, maar bedankt.

Peter zit ondertussen met rode oren te luisteren. Daarom zei ze dus niks over zijn luiers. Ze draagt ze zelf ook.
Daar kwam het eten al en snel begint hij met zijn patat. En worst.
 

Paddy

Superlid
Als Janneke met haar moeder terug komt gaan ze ook weer zitten, Zooo zegt ze weer Fris en Schoon.
Als iedereen het eten op heeft lopen Peter en Janneke weer samen terug naar de Les.
Waarom heb je niks gezegd vraagt Peter? Ik wou het niet zeggen, ik durfde niet.
En het staat toch ook stom, he ik draag ook een luier, dat zeg je niet.

Tijdens de les hebben ze het er niet meer over, en na de les lopen ze gezamenlijk terug.
ze hebben het de helle weg over het snowboarden, en hoe cool het wel niet was. En wat Peter beter kan dan Janneke en andersom.
Plots vraagt Janneke met een rood hooft, en hoe staat het er me onder je skipak?
Gelijk schiet ook Peters hooft in de kleur van een tomaat, Waarom vraag je dat??
Nou…. Ik heb hem al heel lang niet meer droog, en dacht dat jij nog wel droog was. Stiekem hoop ik dat jij de luier ook nat hebt, want dan sta ik er niet alleen voor.
Peter zucht, ik heb het ook niet droog gehouden, de eerste keer had ik het niet eens door fluistert Peter.
Maar daar wil ik het liever niet over hebben, ik vind het een stom onderwerp.
en hij loopt snel door, Janneke moet bijna rennen om hem bij te houden. Bij het hotel aangekomen lopen ze naar hun kamer, Janneke kan zo naar binnen lopen maar Peter’s z’n ouders zijn nog niet terug van de piste.
Jannekes moeder vraagt of hij niet bij hun op de kamer wil wachten.
Peter gaat zitten bij de tafel, en hij ziet dat Janneke gelijk met haar moeder de andere kamer in gaat. Niet veel later komt ze terug met alleen een lang t-shirt aan.
Peter? Vraagt Jannekes moeder, moet ik je even helpen? Ik weet niet hoelang je ouders er nog over doen, en het lijkt me geen pretje om zo lang met een vieze luier te zitten, Janneke vind dat normaal ook niks.
Peter slikt diep, dat was wel een helle directe vraag, ja hij wou van die luier af, hij had het gevoel dat hij elk moment op zijn enkels kon vallen, maar om dat een ‘vreemde’ te laten doen.
Maar hoelang zouden z’n ouders er nog over doen, en al die tijd hier zitten op zijn eigen plas was ook niet wat.
Na even na denken staat hij op en loopt naar de kamer waar Jannekes moeder staat te wachten.
Zo trek je Skipak maar uit, en ga maar op bed liggen, omdat hij het zo snel mogelijk voorbij wil hebben trekt hij snel zijn pak uit en springt op bed.
Zo jij hebt er haast bij lacht ze, en loopt naar hem toe.
Ik zie dat je luier goed vol zit, en al aardig is afgezakt, daar moet ik het toch even over hebben met je moeder, daar weet ik wel wat voor. Want als hij naar beneden zakt sluit hij niet goed meer aan en heb je als nog een nat pak.
Vervolgens maakt ze de plakkers los en schuift de luier onder Peter vandaan. Nu ligt hij bloot op een handdoek op bed.
Ze loopt de badkamer in en komt terug met een washandje en maakt alles schoon, vervolgens loopt ze weer weg en komt terug met een schone luier.
Peter schrikt, dat was niet de bedoeling, de luier ging af, en hij zou gewoon zonder luier blijven tot dat hij na bed ging, tenminste dat dacht hij. En dan ook nog een kinderluier voor meisjes? Met pony’s en feeën.
Ik hoef geen luier aan hoor zegt hij vlug, dat hoeft pas als ik naar bed ga.
Janneke’s moeder schut haar hooft. Nee hoor, je bent nu even bij ons, en bij ons in huis is het gewoon dat je nu ook een luier aan doet, je bent de helle dag druk geweest, en bent nu moe.
Ik kan niet hebben dat je straks op de bank of op een stoel plast. Janneke heeft er ook een om en jij dus ook. Of je mag in je blote kont op de gang gaan staan wachten op je ouders. Kies maar.
Peter zucht en tilt vast zijn benen in de lucht. Dat dacht ik al een verstandige keuze. En ze schuift de luier onder Peter z’n billen. O ja de brandweerslang naar beneden lacht ze anders plas je de buik onder.
Ik heb helaas geen jongens luiers, alleen deze en ze plakt hem dicht, Peter kijkt er na en moet bijna huilen van het meisjes printje. Och stel je niet aan zucht Janneke’s moeder. Je krijgt een t-shirt aan net als janneke, en bij haar zag je toch ook geen luier of wel?

Draag je ook rompers of dat niet? Vraag ze, en Peter schut zijn hooft. Nee hij weet niet eens wat het is, dus het zal dan ook wel niet.
O dan zal ik het daar eens over hebben met je moeder. Want dat is namelijk iets wat wel handig is.
Nou je kunt terug naar de kamer, je ouders zullen zo wel komen en het eten is ook al bijna zo ver en kunnen we naar beneden.

Peter loopt snel de kamer in en ziet Janneke al zitten, ze zit met haar knieën bijna in haar nek en de voeten naast haar billen op schoot. Hij kan duidelijk zien dat ook zij een luier aan heeft. Maar veel aandacht schenkt hij er niet aan en gaat naast haar zitten.
Janneke kijkt hem aan en vraagt: moet jij nu ook een luier aan? Ja knikt Peter, Sorry, mijn moeder kan soms erg doorduwen.
Er wordt aangeklopt en daar zijn Peters ouders al. Peter staat op en loopt vast naar de deur.
A je bent al omgekleed dat is handig want het eten is al klaar, we waren aan de praat geraakt op de piste en de tijd hellemaal vergeten begint Peter’s moeder tegen Jannekes moeder.
Och dat geeft niet, ik heb zijn vieze luier al uitgedaan en een luier van Janneke aangedaan.
Hellemaal goed hoor, het was ook de bedoeling dat hij een nieuwe aankreeg.
Dat is gek zegt janneke’s moeder, hij zei tegen mij dat hij tussen nu en het slapen gaan geen luier aan hoeft.
Dat was ook eerst de planning, maar omdat we denken dat hij vast wel moe is van de les, dachten we het is beter voorkomen……
Dan genezen maakt janneke’s moeder de zin af, en ze lachen allebei een keer.
Nou we kunnen dus wel gelijk naar beneden gaan om te eten of niet?
Maar mama begint Peter… niks maar mama, zo liep je vanochtend ook, en de enige die het zag draagt zelf ook een luier, dus stel je niet aan en naar beneden anders gaat het T-shirt ook nog uit.
Snel rent Peter na beneden gevolgd door Janneke en daar achter de ouders.
 

Paddy

Superlid
Na het eten gaan ze weer naar boven en iedereen gaat naar zijn eigen kamer.
Ik moet nog even met de moeder van Janneke praten roept mama en ze loopt de kamer uit.
Waar zouden ze het over hebben denkt Peter en hij ploft voor de tv neer en kijkt wat cartoons.
Plots voelt hij een hevig geschut en hij doet z’n ogen open.
He slaap kop zegt mama, was je in slaap gevallen? Terwijl hij nog bezig is zijn ogen los te maken voelt hij de vingers van mama al achter zijn luier, het is maar goed dat je er een om hebt, want anders was ik nu flink aan het poetsen gekomen. Het was toch maar een goed idee dat jij een luier omhoud tot we weer terug thuis zijn in Nederland. Daartussen is het gewoon 24 uur per dag een luier om mannetje, want die inspanning hier breekt je op, en dat heeft effect op je blaas. Daarnaast nog eens de kou waardoor je meer moet plassen. Is dit de beste oplossing.
Kom ik breng je naar bed, maar eerst nog even een verschoning, pak maar vast een schone luier uit de tas en de doekjes en ga maar vast op ons bed liggen. O en pak je eigen pyjama vast dan kan het T-shirt zo terug naar Janneke. Die eenhoorns staan je wel schattig maar toch iets meer voor meisjes.
Peter kijkt met een afvragend hooft naar zijn shirt, en tilt het iets naar voren zo dat hij zelf ook kan zien wat er op staat. Voorop staat een regenboog met daar onder paarden met een horentje op het hooft, dansend onder de regenboog, in verschillende kleuren.
MAM hoe kon je mij dit aan laten, iedereen in het hotel zag het, dit is een meisjes shirt.
Ach stel je niet aan, je hebt ook een meisjes luier aan en daar hoor ik je ook niet over, en nu hup naar onze kamer en zorg maar dat alles klaar ligt.
De blik in moeders ogen kent hij en vlug rent hij naar de slaapkamer. Pakt een schone luier een handdoek doekjes en zijn pyjama. Vlug legt hij de handdoek op bed en trekt het T-shirt uit en gaat met alleen de luier vast op de handdoek liggen.
Kijk wat een grote jongen je al bent, hoort hij zen moeder zeggen en ze gaat naast hem zitten en maakt de 2 plakkers los en maakt de luier los.
terwijl ze de luier onder hem weghaalt verteld ze dat zij en zijn vader de avond de stad ingaan. Ze hebben met Janneke’s moeder afgesproken dat als er wat hij bij haar terecht kan. Het bed gaat niet op slot, het hekje gaat wel dicht maar hij kan hem dan wel zelf open maken.
Maar alleen als het nodig is, als ze er achter komen dat hij zonder dat het moest uit bed gegaan is moet hij met alleen een luier naar beneden bij het ontbijt.
Peter knikt en moet overeind gaan zitten met de armen omhoog om de boven kant van zijn pyjama aan te doen.
Zo ga je vader welterusten zeggen en dan kan je naar bed. Hij loopt naar zen vader toe, knuffelt hem en geeft hem een zoen. Vader pakt hem beet en geeft hem een paar klappen op zijn kont. Zo daar voel je toch niks van op je luierkontje en Peter moet lachen.

daarna kruipt hij in bed, mama stopt de dekens toe en geeft hem een nachtkus, welterusten schatje. En je weet, als er wat is? “Jahaa moet ik naar de ouders van Janneke.”
Heel goed, ze laten hun deur los, dus je kan zo naar binnen lopen, en als je uit bed komt terwijl het niet nodig is dan?
“Jahaa, dan met alleen een luier om ontbijten”
Grote jongen nou welterusten en oogjes toe
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Sophiee Nog niet klaar Lisa en Marieke: het begon op skivakantie... L 182
Paddy Skivakantie. Pub 2
Bovenaan