skivakantie

Hoe goed is dit verhaal?

  • 1

    Stemmen: 2 4,3%
  • 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • 3

    Stemmen: 0 0,0%
  • 4

    Stemmen: 0 0,0%
  • 5

    Stemmen: 1 2,2%
  • 6

    Stemmen: 0 0,0%
  • 7

    Stemmen: 5 10,9%
  • 8

    Stemmen: 7 15,2%
  • 9

    Stemmen: 7 15,2%
  • 10

    Stemmen: 24 52,2%

  • Totaal stemmers
    46

Paddy

Superlid
Daar staat Peter dan boven op een schip, vol in gevecht met piraten. Ze schieten van alle kanten op hem, en z’n schip wordt geraakt, neeeee, daar gaan ze onderwater. Plots schrikt hij wakker.
Hoe kan dit, waarom is hij wakker, en waarom dit rare gevoel.
Hij slaat de dekens weg en ziet dat zijn pyjama nat is. Vlug tilt hij ook zijn pyjama op en ziet dat een van de plakkers los heeft gelaten. En de luier is gaan schuiven.
Nee niet vanavond nu zijn ouders weg zijn. Wat moet hij nu doen.
Hij moet nu wel uit bed naar de ouders van Janneke om het te vertellen.
hij maakt vlug de plakker weer vast, want het lijkt hem geen goed idee de luier hellemaal af te doen, op een of andere manier zou hij wel straf krijgen als hij zonder luier aankomt bij Janneke. Dat voelt hij.
Hij staat op en loopt de gang op, gelukkig staat de deur van het huisje op een kier en hij loopt naar binnen.
Jannekes ouders zitten lekker tv te kijken, dan kijkt janneke’s moeder om en ziet bij de deur Peter staan. De pyjama hellemaal nat en de tranen in de ogen.
Wat is er gebeurt, heb je geen luier om?
Peter trekt zen pyjamabroek naar beneden en begint snikkend te vertellen wat er gebeurt is.
Och dat is niet erg, Kom loop maar even mee naar onze kamer dan zorgen we eerst even dat je die vieze pyjama en luier uitkrijgt, dan even lekker douchen en schone spullen aan.
Ze duwt Peter naar de badkamer en begint hem uit te kleden. Als laatste gaat de luier uit en ze duwt hem onder de douch, zo was je zelf maar even dan ga ik de schade opnemen.

Niet veel later komt ze terug met een grote handdoek, kom er maar uit, dan drogen we je even af.
Zo nu weer terug naar onze kamer en dan gaat er even een nieuwe luier om. Ik ben bij jullie geweest maar ik kan niks vinden, geen nieuwe pyjama en in het bed kan je vannacht niet slapen. Het bed van je ouders wil ik je ouders niet aan doen. Gelukkig slaapt Janneke in een 2 persoons bed, daar kan je wel naast liggen. Maar eerst je even weer aankleden.
Peter gaat weer op bed liggen en daar komt weer een prinsessen luier aan,
Wilt u niet alstublieft een luier van mijn kamer halen? Die is toch voor meisjes?
Och zo erg is het niet, je ligt toch onder de dekens dus niemand ziet het.
Na dat de luier goed en wel dicht zit loopt ze weer weg en komt terug met in een hand een T-shirt weer die met de paarden, en in de andere hand iets wat hij niet kent. Het lijkt een hemt maar dan langer. Hij is vel roze met voorop little Princess geschreven. Daaronder een klein meisje met een kroontje.
Wat is dat? Vraagt hij?? Dat is een romper, ze zijn van Janneke maar jij past ze vast ook makkelijk. Als de luier dan los gaat blijft hij tenminste op zijn plek, en morgenvroeg kan je gewoon rondlopen zonder dat je luier afzakt.
Maar die is voor meisjes? Plots ziet hij het hooft van Janneke’s moeder veranderen.
En nu hou je op met zeuren, je moeder gaf al aan als je ging zeuren dat ik je een tik voor de billen mocht geven. En het scheelt niet veel of ik doe het en n21 u hup je handen in de lucht zodat hij aankan.
dat laat hij niet nog een keer gebeuren, en snel steekt hij zen handen in de lucht. Hij moet weer gaan liggen en de romper sluit tussen zijn benen met 3 sluitknopjes. Daarna moet hij overeind gaat zitten en weer zijn handen in de lucht steken. Het t-shirt gaat aan en hij kan naast bed gaan staan.
Zie je, je kunt de romper bijna niet zien. Nou loop maar mee dan stopen we je in bed.
Peter loopt achter haar aan naar een andere kamer. Waar het licht aan gaat, daar ziet hij Janneke liggen, ze heeft de dekens afschopt en ligt overdwars in het andere bed.
haar t-shirt zit bijna in haar nek en Peter kan duidelijk de romper zien met daaronder de luier.
Ook zij heeft een vel roze romper aan. maar wat ziet hij daar in haar mond? Het lijkt wel een speen.
Mmmm zo kan jij hier niet slapen, eerst onze Princess goed leggen zo dat de prins er naast kan lacht ze, en ze legt Janneke weer goed in bed.
Zo kruip er maar naast. En gelijk slapen he, ik wil je pas morgenvroeg weer horen.
Ik zie dat je de helle tijd naar Janneke’s speen kijkt, slaap jij normaal ook met een speen?
Nee, schud peter hevig zijn hooft, zonder kan ze niet in slaap komen, dus het is dan niet anders. Als je er een wilt moet je het zeggen hoor. Maar weer schud Peter zijn hooft.
Ze geeft hem een kus op het voorhoofd en loopt weg en doet het ligt uit.
Al het licht wat er nu nog is, komt van het nachtlampje naast Jannekes bed.
Daar ligt hij dan, naast iemand die gisteren nog totaal vreemd was, in een meisjes luier met een meisjes romper en ook nog eens een meisjes t-shirt. En ook nog eens naast een meisje.
Hij zucht een keer diep en draait zich om. Doet zijn ogen dicht en valt in slaap.
 

knuf

Gewaardeerd Lid
Te gek verhaal.. Ik ga volgende week nog op wintersport en heb mijn luiers al gepakt. Ik weet niet of ik het aandurf om te gaan boarden met een luier aan, maar ik heb ze wel bij!
In welke plaats zit Janneke? ik hoop zo dat ze er nog is..
 

diakid

Nieuw lid
ik ben wel meer dan eens gaan skiën met een luier om, het valt absoluut niet op en het is wel heel handig.....
 

Paddy

Superlid
Door een vreemde druk op zijn buik wordt hij plots weer wakker, het voelt alsof hij maar 5 minuten geslapen heeft, wat is het wat die druk op zijn buik veroorzaakt. Door het licht van het lampje kan hij net zien hoe het zit.
Janneke is in haar slaap weer naar Peter zijn kant gekropen. Peter’s deken is bijna af, en die van Janneke is nergens te zien. Gelukkig is het lekker warm op de kamer dus echt nodig is hij niet.
Op zijn Buik ligt het hooft van Janneke en een hand heeft ze op zijn luier liggen. Zijn T-shirt is net als die van Janneke omhoog komen zetten, en de romper en luier zijn nu goed zichtbaar voor iedereen die de kamer in zou komen lopen.
Hij kijkt op de klok, en ziet dat het nog maar 6 uur is. Uit bed gaan is dus geen optie, als hij dat thuis doet krijg hij straf, en hier zou het wel het zelfde zijn.
Janneke verplaatsen durft hij ook niet, want straks wordt ze wakker en dan krijgt hij het vast op de kop.
Hij besluit dus maar zijn ogen weer dicht te doen en hopen dat hij nog even kan slapen.

Voor Peters gevoel niet veel later vliegen de gordijnen open, en Janneke’s moeder staat in de kamer.
Lekker geslapen jongen? En Peter kniks.
Ik zal Janneke even van je af duwen dan kan je tenminste weer normaal liggen en ze loopt naar het bed en duwt Janneke terug naar haar eigen kant. Gelijk daarna draait ze zich naar Peter en voelt onder zijn luier. Zo die zit weer lekker vol. Ik zal hem maar gelijk verschonen want dan kunnen we zo gaan eten.
Ik dacht trouwens dat jij niet met een speen sliep, zegt ze plots.
Peter kijkt verbaast, hoe bedoelt ze dat, en waar zit hij toch al die tijd al op te sabelen, het voelde fijn en vertrouwt maar wat het was weet hij niet. Hij kijkt naar Janneke en ziet dat die inmiddels alleen nog haar duim in de mond heeft. Hij grijpt naar zijn mond en voelt het al. Hoe komt die speen nu bij hem in de mond?
Janneke’s moeder begint te lachten. Ik zie dat je hem zelf niet gepakt hebt zo aan je gezicht.
Janneke heeft er een handje van dat als ze bij anderen in bed ligt niet alleen gelijk naar ze toe kruipt en er tegen of op gaat liggen, maar ook op een bepaalt moment al slapend de speen van haar bij de ander in de mond duwt, de volgende dag weer ze van niks, maar ze doet het wel.
Hou hem maar mooi in, zegt ze terwijl ze de Romper van Peter begint los te knopen.
Gaat ze me nu hier verschonen? Naast Janneke en wat als ze nu wakker wordt? Dan ziet ze me bloot?
en het zeggen tegen haar moeder dat ik dat niet wil gaat ze vast ook niet in dank afnemen.
en waarom moet ik die speen inhouden? Hij durft hem ook niet uit te doen, want zeker weet hij niet of ze nu zei, je moet hem inhouden of je mag hem inhouden. En het vallen met snowboard doet al pijn genoeg aan zijn billen. Dat risico wil hij niet lopen.
Ondertussen heeft Janneke’s moeder de luier al uit en loopt weg. Peter kijkt ondertussen naar het plafon.
Als ze terug komt roept ze, he Princess ben je ook eindelijk wakker?
Peter schrikt, was ze gewoon al wakker, hij kijkt naast hem en ziet hoe Janneke hem verbaast aankijkt.
Peter heeft vanacht een ongelukje gehad in zijn eigen bed, dus heb ik hem maar bij jou in bed gelegd. Dat vind je toch niet erg? Janneke schut haar hooft. Ondertussen worden de benen van Peter weer opgetild en de nieuwe luier wordt er onder geschoven en dicht gemaakt. Zo dit is nog een gewone luier. Straks na het eten zou je van je moeder wel een dikke luier om krijgen voor de dag.
Even kijken wat onze Princess gedaan heeft. En ze steekt haar vinger bij Janneke onder de romper en in de luier. Kijk maar goed dat ik gelijk 2 luiers heb mee genomen want ik ging er al van uit dat het bij jou ook niet goed was gegaan zegt ze terwijl ze al begint met de knopen los te maken.
Peter kijkt het zo aan en Janneke zegt niks, ze wordt ook niet rood zo als Peter was en kijkt of het de normaalste zaak is van de wereld dat ze naast een ander wordt verschoont.
Als Janneke’s moeder weg is, draait Janneke haar hooft bij.
Vond jij het niet raar dat je verschoont werd terwijl ik het kon zien? Vraagt ze?
Ja, jij niet dan? Nee ik ben dat wel gewend, thuis doet ze dat ook, zelf als er visite is. Het maakt haar niks uit. En ik weet eigenlijk ook niet anders. Als ze toch al weten dat ik een luier draag maakt dat ook niet veel meer uit.
Waarom heb jij eigenlijk mijn speen? Die heb jij mij ingedaan begint peter al.
Daar versta ik niks van, je moet die speen wel uit doen. De vorige vraag kon ik al bijna niet verstaan, maar als je helle verhalen gaat vertellen moet hij toch echt uit.
Maar dat mag niet. Hoezo dat mag niet van wie?
Van je moeder zucht Peter.
MAAAAAAAM, Moet peter de speen inhouden?
Gelijk wordt Peter rood, Nee hoor schat, hij mag hem inhouden als hij dat graag wil.
OKE, roept ze terug. Zie maar het moest niet, het mag. Geef hem maar dan leg ik hem terug.
Dan kan ik hem vanavond weer indoen, anders slaapt ik niet.
Nou komen jullie nog roept Jannekes moeder in de woonkamer. Peter’s ouders zitten al aan tafel, en de eieren worden al kout. Opschieten.
Snel rennen Peter en Janneke de kamer uit en naar beneden. Beneden aangekomen gaat Peter naast zijn ouders zitten. En Janneke er tegenover naast haar ouders.
Tijdens het eten hebben ze het over van alles en nog wat. Janneke en Peter zijn ook druk in gesprek en horen niet waar zijn ouders het over hebben met de ouders van Janneke.
Dan wordt peter aangestoten door zijn moeder. Peter ga eens even staan.
Peter doet het zonder te weten waar het over gaat. En uit het niks trekt zijn moeder Peter’s T-shirt omhoog.
Gelijk wil hij het weer naar beneden duwen maar zijn moeder houd hem tegen. Pas er op he, anders krijg je een tik.
Maar mama iedereen kan zo zien dat ik……..
Ik wil je nu even niet horen, Janneke’s moeder en ik zijn in gesprek en ik wil niet dat jij er doorheen gaat jammeren.
Maar vertel, dit was dus de romper die je bedoelde. Ja ik zie het, hij is inderdaad net als een baby romper maar dan groter. En ook zo’n leuke kleur.
Jammer dat er Princess staat in plaats van Prince, maar och dat ziet toch niemand.
En op deze manier kan de luier niet afzakken of als hij losraakt ver weg zakken verteld Janneke’s moeder verder.
Peter heeft intussen het gevoel dat iedereen naar hem kijkt en hem aanwijst. Maar Janneke zegt zacht, niemand ziet je hoor, je vader zit er precies voor.
Peter haalt opgelucht adem. Dan voelt hij de vinger van zijn moeder onder de luier. Mmmm die kan ook verschoont worden.
Goh, zegt Janneke;s moeder, dat heb ik nog geen 30 minuten geleden nog gedaan. Die luier is bij hem dus ook hard nodig.
Mama stemt in. En ze haalt het T-shirt weer naar beneden en Peter kan weer gaan zitten.
Je mag deze Romper wel lenen voor deze vakantie, en ik heb er nog een paar. Janneke kan ze toch niet allemaal tegelijk aan, en ik heb er meer dan genoeg mee.
Het zijn helaas wel allemaal Princesse Rompers, echte meisjes dingen maar het is dan niet anders.
Dat geeft niet zegt mama, beter dan niks is het zeker, en het is niet dat Peter zelf een keuze er in heeft.
Ondertussen biggelt er een traan over de wang van Peter, nu moet hij naast de luiers ook nog eens die Meisjes rompers aan.
Janneke ziet het en veegt over de tafel zijn traan weg, op een manier dat iedereen ook haar luier en romper kan zien.
Het geeft toch niet? Ik vind het wel leuk staan bij je, en kijk iedereen kan nu ook mijn luier zien toch? Maar niemand kijkt er na.
Peter Zucht een keer diep en knikt.
Na het eten lopen ze naar boven. En iedereen gaat na zijn eigen kamer. Zo Peter kleed je maar vast weer uit en ga maar vast onder de doche als je klaar bent pak je een schone luier en je Romper, en kom je bij me en vraagt of ik je een schone luier om wil doen. En vergeet je niet af te drogen.
Peter Knikt en kleed zicht uit, de romper legt hij op bed, en legt er vast een schone luier naast.
Vervolgens loopt hij naar de douche begint zich te wassen.
 

Paddy

Superlid
ik heb de laatste tijd geen inspiratie meer voor het verhaal,
Ik heb nog wel een stuk wat ik al af heb, en zal dat dan ook posten :D
 

Paddy

Superlid
Als hij klaar is pakt hij een handdoek en loopt naar de Kamer.
Maaaam, ik ben klaar.
Waarmee roept zijn moeder, Met douchen natuurlijk roept hij terug.
En? Waarom moet ik dat weten?
Eum… nou omdat je weet wel.
Nee, blijkbaar niet, wat wil je dan van me? Roept zen moeder weer.
Peter weet wel wat zijn moeder wil, maar eigenlijk heeft hij daar geen zin in.
zijn moeder wil dat hij gaat roepen of ze hem een luier om wil doen, maar hij heeft hem alleen om omdat het van haar moet.
Of je me kan helpen met omdoen, roept hij maar vlug.
Wat om doen? Roept zijn moeder weer, en ik hoor nog steeds geen alstublieft. Maak er even een helle zin van.
Peter zucht een keer diep, Maaaam, wilt u mij alstublieft helpen met een luier omdoen?
Maar natuurlijk jongen, zeg dat dan meteen, dat gaat toch een stuk sneller in plaats van in steekwoorden iets duidelijk proberen te maken.

Je vader en ik hebben vanochtend weer even met Janneke’s moeder gesproken, over vandaag.
Je weet dat we elk jaar op de 2de dag naar je vaders tante gaan, die hier in Oostenrijk woont. Maar we weten dat jij daar nooit zo veel zin in hebt.
Nu kan je kiezen, of je gaat met ons mee, of je blijft hier bij Janneke’s moeder, die past dan op je. Dan heb je de ochtend les, en de middag moet je maar aan Janneke’s moeder vragen wat wel en niet mag, net als je bij mij zou moeten.
Wat wil je?

Peter denkt even na, vorig jaar wou hij ook niet naar papa’s tante, hij kent haar hellemaal niet goed. En vind haar ook niet leuk, hier blijven bij Jannekes moeder klinkt wel als een goede optie, maar dan moet hij wel luisteren naar de regels van hun. En hij weet niet hoe de middag dan zal verlopen.
Maar het kan nooit erger zijn dan 1 uur in de auto zitten voor een middag oude mensen kijken.
Ik Blijf hier wel roept hij, en moeder knikt.
Dat dacht ik al. Wij gaan zo gelijk weg, kleren, snowboard en kleren liggen al bij de buren.
ik zal je snel even een luier omdoen, en de romper aan dan kan je daar naartoe. Wij gaan zo al weg.
Maar moet ik dan in alleen een luier en dat ding daar heen lopen?
Ach gaan we weer? Het is om de hoek, het is nog geen 20 meter van hier naar de deur hiernaast. Wat is daar nu erg aan. door ons huis loop je ook wel met alleen je luier aan. dat is bijna het zelfde.
Zo die zit goed dicht, die kan de ochtend wel mee.
Hup doe je armen eens in de lucht en ze schuit de romper over Peters hooft en sluit hem af bij zijn kruis.
Maar mama dan moet ik met een roze romper met littel Princess voorop over de gang?
Je mag ook naakt over de gang, zegt mama plots en snel staat hij op.
Dat dacht ik al en geeft Peter een klap op zijn kont, hup luier Prince lopen jij en zeg je vader vast tot ziens.
Hij loopt de kamer in en springt bij zijn vader op schoot, doei pap, bedankt dat ik niet mee hoef.
Och dat hadden we wel verwacht dat je liever hier bleef. En geeft Peter een zoen.
Nou veel plezier vandaag.
En ook hij geeft Peter een klap op zijn kont als hij wegloopt, het staat je super schattig hoor zoon lacht hij terwijl peter naar zijn moeder loopt.
Nou Ze verwachten je al, dus veel plezier en tot vanavond. Geef je moeder nog wel even een kus.
Het kan zijn dat we laat thuis zijn. Maar we hebben al afgesproken dat jij vannacht bij Janneke mag logeren.

Peter loopt de kamer uit en loopt naar Janneke’s deur. Onderweg komt hij nog wel mensen tegen maar die geven niet echt veel aandacht aan hem. Wel schaamt peter zich, maar is blij dat niemand wat zegt.
Aangekomen bij de deur klopt hij aan en vrijwel meteen gaat de deur open.
Aaa daar is onze kleine snowboard Princes, onze Princess stond al op je te wachten.
Kom maar mee dan kleden we je even aan.
Peter loopt achter Janneke;s moeder aan naar de kamer. Ze bukt en steekt gelijk de vinger achter peter’s luier.
Zo hij is nog hellemaal droog, grote jongen.
Peter krijgt een rood hooft, ik heb hem nog maar net om hoor zucht hij.
Toch controleer ik het liever dan dat ik het later merk en alles weer uit moet.
Nou steek je armen maar omhoog.
Maar ik kan mij zelf wel aankleden hoor.
Jaa dat zal wel, maar ik doe het toch liever zelf bij jou dan weet ik zeker dat het goed gaat. Hup omhoog die armen.
Wetend dat het toch niet veel zin heeft tegen te spreken steekt hij zijn armen omhoog en ze kleed peter hellemaal aan.
Zo zijn we er klaar voor, dan brengen we jullie naar de klas, Janneke komt er aan rennen en ze lopen de deur uit.
Hou je Janneke;s hand maar vast onderweg, ik wil jullie niet kwijt raken.
Maar dat is voor kinderen jammert Peter gelijk al.
We gaan nu niet lopen zeuren, mijn huis mijn regels vast die had of je kunt de rest van de middag in je bed doorbrengen, en ik doe hem op slot.
Snel pakt hij Janneke;s hand vast. Gelijk fluistert janneke in zijn oor. Sorry dat mijn moeder zo is. Maar ze heeft het beste met je voor hoor. Je kan maar beter gewoon doen wat ze zegt.
Peter knikt. En hoe zit dat me je bed op slot kan dat?
Peter knikt, we hadden een bed te kort en ze hadden er alleen nog een in de vorm van een kinderbed. Met spijltjes en een slot waar ik dus niet uit kan.
Balen of niet? Zegt janneke, ja daarom ben ik blij dat ik bij jou kan slapen lacht hij.
Janneke lacht terug dat kan ik mij voorstellen.

Onderweg houd een mevrouw ze nog even tegen en lacht een keer tegen ze en zegt dan wat. De moeder van Janneke zegt nog wat tegen de mevrouw en ze loopt door.
Wat zij ze mama vraagt Janneke? Ze vond jullie zo’n schattige tweeling zei ze. En ik heb maar net gedaan of het zo was.
ze had jullie gezien tijdens het eten en vond jullie schattig met jullie zelfde T-shirts en luier.
Ze had zelf ook een zoontje van jullie leeftijd lachte mama en die had ook een luier om.
O hoe oud was die dan? Vraagt peter nieuwsgierig.
Die was 7, maar ik heb maar gedaan of jullie ook zo oud waren, want daar kunnen jullie makkelijk voor door, en zo zeurt niemand over de luiers.
Maar ik ben al 12 hoor wil peter roepen. Maar Janneke’s moeder is al door gelopen.
Ik ben al 12 hoor hoort hij ineens naast zich zacht, en hij kijkt Janneke aan.
Ik ook zegt peter maar volgens mij vergeten ze dat soms, en Janneke knikt.
Bij de les aangekomen staan de ouders van Janneke te wachten met de skispullen.
Jullie hebben tot 12 uur les, daarna komen jullie naar het huisje. Vanmiddag gaan we even de stad in wat ik moet nog naar de winkel, dus ik verwacht jullie om half een in het huisje.
Goed?
Janneke en Peter knikken tegelijkertijd en snowboarden weg.
 

Paddy

Superlid
Na de les gaan ze terug naar het huisje waar Janneke’s moeder al op ze wacht. Hup snel de spullen uit en op bed gaan liggen, dan kan ik jullie een schone luier aan doen kunnen we wat eten en weg.
Jullie krijgen gewoon een kinder luier aan want die zijn niet zo heel erg dik en vallen dus minder op onder jullie spijkerbroek.
Snel trekken ze hun spullen uit en gaan op bed liggen.
Ze hebben het samen over van alles en nog wat terwijl Janneke;s moeder hun luier 1 voor een verschoont. Zeg dames als jullie klaar zijn met keuvelen mogen jullie opstaan en kunnen we wat gaan eten. Dan pak ik ondertussen een luiertas in.
Een luiertas vraagt Peter? Ja, want we zijn de helle middag wel weg, en als jullie een ongelukje krijgen moet ik het wel kunnen verschonen. Ik ben vergeten je moeder te zeggen dat we weg zouden gaan dus ik heb geen normale luiers van haar. Dus ik heb je er maar weer een van janneke aangedaan. Het staat ook een stuk leuker die hartjes bij die roze romper vind ik, wat jij Janneke?
En janneke knikt, peter krijgt alleen een rood hooft.
Zo lijkten jullie inderdaad net een tweeling nu Janneke ook een roze romper aanheeft, wat grappig en ze tilt peters bene en op en schuift zijn broek aan, ondertussen is de vader van Janneke binnen gekomen en die helpt Janneke met haar kleding.
Zo, we kunnen gaan. En ze lopen naar de auto, Janneke klimt gelijk in achter in en tot zijn schrik ziet hij dat er kinderstoeltjes in staan. Hij ziet dat janneke in een kinderstoeltje kruipt en dat haar vader de riempjes vast zet.
Tja jongen, omdat jullie niet al te groot zijn wil ik niet hebben dat die gordel de helle tijd lang je nek schuurt, het kinderzitje van janneke hadden we bij ons en die van jou hebben we van iemand geleend, klim er maar in.
Peter klimt en in en Janneke’s moeder haalt de banden over Peters armen heen. Bij zijn benen komen ook 2 banden vandaan en die komen samen bij zijn kruis, deze wordt aangeklikt en vervolgens grijpt Janneke;s moeder naar een lus die onder bij de stoel vandaan komt.
Waar is doe voor wil Peter nog vragen maar voor hij die vraag kan stellen is het er al achter.
Ze trekt er aan en gelijk spannen alle banden aan. hij wordt gelijk achter in de stoel gedrukt en zit nu muur vast. Hij kan bijna zijn armen niet meer bewegen.
Zo, kun je eens proberen hem open te maken vraagt ze, en Peter rijkt zijn handen uit naar het slotje, met de puntjes van zijn vinger kan hij er net bij, maar hij kan geen kracht zetten om hem los te maken.
Perfect die zit ook goed. Janneke ook papa vraagt ze? En janneke’s vader knikt.
Peter kijkt op zij en ziet dat janneke ook goed vast zit. Haar ouders stappen in en ze reiden weg.

Eenmaal aangekomen in de stad parkeren ze de auto en janneke en Peter worden los gemaakt.
Ik wil dat jullie elkaars hand vast houden en ook niet los laten. Als een van jullie loslaat krijgt deze een tik voor de billen, en dan niet op de luier. En ik wil jullie de helle tijd kunnen zien oke?
Peter en Janneke knikken tegelijk.
Goedzo dan kunnen we gaan.
Ze lopen verschillende winkels in en Janneke houd de hand van Peter stevig vast, al zou peter los willen laten dan nog zou het niks uitmaken.
Dan komen ze bij een kleding zaak waar Janneke’s moeder naar binnen moet, en ze lopen er achter aan. niet veel later moet janneke komen en moet ze het ene kledingstuk naar het andere passen. En dat allemaal zonder het pashokje in te gaan.
peter is in de tussentijd maar op een stoel gaan zitten en kijkt het allemaal maar aan, en ziet dat janneke het allemaal maar laat gebeuren.
er zijn momenten bij dat Janneke gewoon 5 minuten met alleen haar romper en luier in de winkel staat te wachten terwijl de verkoper samen met janneke’s moeder dingen uitzoekt op de kinder afdeling.
Opeens roept ze Peter, Kom eens hier, en hij loopt er heen. Hij moet naast Janneke gaan staan en Janneke’s moeder begint hem uit te kleden.
Maar ik heb geen kleding nodig begint Peter gelijk.
Nee dat weet ik, maar de verkoopster liet me net een heel leuk tweeling pakje zien, die wil ik gewoon dat jullie die aan doen.
en ze trekt peters kleding uit. Daar staat hij dan naast Janneke samen in de winkel met niks anders aan dan een luier met daar overeen een roze romper.
De verkoper zegt dat jullie nu al om op te vreten zijn, zo schattig. En ze begint Peter aan te kleden.
Voor hem heeft ze een spijkerbroek met daarop de broek een plaatje van Micky, en een zwart witte trui met ook daarop weer Micky, voor janneke heeft ze een spijkerjurkje met daarop minnie.
Daaronder een roze kindermaillots met kleine plaatjes van minnie, en ook een Zwart wit shirt met daar op minnie, als ze naast elkaar staan lijkt het net of mickey en minnie naar elkaar kijken en zwaaien.
En als ze tegen elkaar aanstaan geven ze elkaar een kus op de rug.
Mama vind het hellemaal geweldig en de verkoper heeft er ook nog een bijpassende jas bij. Daarop staat Donald Duck en op de andere Katrien, en ook daarop zwaaien ze naar elkaar en op de rug kussen ze.
Ik ben hellemaal verlieft roept Janneke’s moeder. En gaat gelijk in onderhandeling met de mevrouw van de winkel.
ze rekent alles af en loopt naar ze toe, zo ik heb ze goedkoop gekregen, wat ook de verkoper vond jullie zo schattig dat het wel moest mee geven.
Maar ze zei dat toen ze jou de broek aan deed peter, je romper warm aanvoelde, heb jij een ongelukje gehad?
Peter schud zijn hooft, niet dat hij weet. In zijn ooghoek ziet hij de verkoper al aankomen met een zeiltje.
Ik heb gevraagd even wat op te halen, dan kan ik jullie gelijk verschonen. Het kan gewoon hier want er zijn toch geen klanten in de winkel en ze had nog een verschoonkussen liggen van haar neefje.
Ga maar liggen Peter, en peter gaat liggen op het kussen. Ze maakt de broek los en laat het zakken tot op zijn enkels, daarna maakt ze de knopen van de romper los en schuift deze omhoog zo dat ze makkelijk bij de luier kan.
Peter ziet het al, hij is inderdaad vol, maar hij heeft er niks van gemerkt, dat komt vast door al dat stil staan. Ze maakt de luier los en maakt de boel schoon. Ze haalt een schone luier uit de tas en doet deze om.
daarna maakt ze de romper weer vast en haalt de broek weer omhoog. Zo dat was snel gedaan, Janneke nu jij hier komen.
En Janneke loopt naar haar moeder, deze zit nog op haar hurken en trekt gelijk de maillot naar beneden, en voelt in de luier. Deze kan beter ook maar verschoont worden, dus ga maar liggen.
Ideaal zo’n rokje zegt haar moeder en ze duwt het rokje omhoog en verschoont ook haar.
Als ze klaar is staat ze op en loopt naar de mevrouw met 2 opgerolde luiers en het verschoonkussen.
De luiers mogen bij haar in de ton. En ze neemt het kussen weer aan, ze bedankt de vrouw en lopen de winkel weer uit.
Als ze naar buiten lopen zegt ze, als ik me omdraai ga ik er vanuit dat jullie elkaars handjes stevig vast hebben. Gelijk pakt peter Jannekes hand vast en is nog net op tijd.
Dat dacht ik schatjes lacht ze en ze lopen verder.
 
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Sophiee Nog niet klaar Lisa en Marieke: het begon op skivakantie... L 182
Paddy Skivakantie. Pub 2
Bovenaan