Verhaal Klaar Slaapkamer

Thymen (10) kennen we als de pestkop uit Onderweg, Heenreis en Campinggeheimen. Dit voorjaar moest hij als straf voor zijn gedrag ook een luier om. Hoewel hij het niet liet merken vond hij het minder erg dan je zou denken.

Vanmiddag is Thymen even alleen thuis. Zijn ouders zijn met Mark en zijn kleine zusje naar de dokter. Home alone gaat Thymen op verkenning in de kamer van zijn broer.

Zijn broer heeft de beste gamecomputer uit het huis in zijn kamer maar daar is Thymen nu niet op uit. Fortnite speelt hij wel op zijn eigen PS4. Nee hij gaat even op bed liggen. Voelt de waterdichte matras die heel anders aanvoelt dan zijn eigen matras. Hij doet zijn ogen dicht en denkt zich in hoe het zou voelen als hij in bed zou plassen.

Dan loopt hij naar een van de kledingkasten. Hier liggen Marks’ luiers weet hij. Hij pakt er een uit en legt deze op het bed. Hij vouwt hem helemaal uit en legt het in het midden van het bed. Thymen doet zijn broek naar beneden en gaat op het bed liggen. Toen hij met zijn broer dit voorjaar in hotelkamers sliep heeft hij gezien hoe Mark zelf een luier omdeed. Dat moet hij ook kunnen.

Als hij bovenop de luier ligt trekt hij het deel met de plakstrips achter zijn rug. Met de plakstrips nog dicht vouwt hij het voorste deel omhoog over zijn kruis. De onderste plakstrips lakt hij vast en voelt hij hoe het geheel rond zijn benen zit. Dat lijkt goed te zitten en nu maakt hij ook de bovenste strips vast. Als hij gaat staan voelt hij dat het allemaal toch wat los zit. Misschien zijn de luiers net iets te groot, zijn broer is ook een kop groter.

Thymen doet zijn broek weer omhoog. Dit voelt best lekker! Ook een beetje spannend maar hij weet dat de rest van het gezin voorlopig nog niet thuis is. Toch maar eens een potje Fortnite spelen op de beste computer uit het huis.
 
Deel 2
Thymen gaat in de comfortabele gamingstoel van zijn broer zitten. Die zit lekker, hij is meteen jaloers op Mark. Dan hoort hij de bel gaan. Hij rent de trap af naar beneden maar dan bedenkt hij zich dat de luier waarschijnlijk opvalt in zijn strakke broek. Met alleen het hoofd buiten de deur doet hij open. Zijn lichaam verder achter de deur verstopt, niemand kan zien dat hij een luier draagt. Het blijken zijn vriendjes: “Hoi Thymen, kom je buitenspelen?” “Nee, sorry. Ik moet vandaag nog wat doen.” Zijn vriendjes druipen teleurgesteld af. Gauw de deur maar weer dicht.

Met een rood hoofd loopt Thymen de trap weer op. Dat was close. Bijna hadden zijn vriendjes hem betrapt. Maar toch ook wel spannend. Nu weet hij hoe zijn broer zich waarschijnlijk voelt als hij onderweg een benzinestation in loopt.

Thymen zet de computer aan en start Fortnite. Op een computer is het net iets anders spelen dan op een console. Bewegen met het toetsenbord is hij niet zo gewend. Oppassen dat hij niet inlogt als Mark en ook niet vergeten het profiel terug te zetten anders heeft zijn broer gelijk door dat hij op zijn kamer bezig is geweest.

Na een paar spannende potjes te hebben gespeeld voelt Thymen dat hij moet plassen. Hij besluit de luier te gebruiken nu hij die toch aan heeft. Eerst lukt het niet helemaal maar als hij fantaseert dat hij bij de WC is begint het en kan hij het laten lopen. Hij moet er een beetje van wiebelen. Dan voelt Thymen zijn plas uit de luier lopen. Wat is dat? Hij springt op. Voelt de achterkant van zijn broek. Achnee he, nat. En op de stoel ligt ook een beetje plas. Hij rent gauw naar de douche voor een washandje, maakt het een beetje vochtig en doet dan de stoel af en na met een handdoek. Hopelijk is dit opgedroogd als ze terug komen.

In de douche trekt Thymen gauw alles uit. De natte luier legt hij op een handdoek. Oprollen maar, straks in een plasticzakje doen en dan af zien te voeren. Hij besluit eerst maar eens zijn kruis en benen te wassen. Nadat hij zich weer schoon voelt gaat hij in zijn eigen kamer een schone onderbroek aandoen. Ook doet hij een voetbalbroekje aan, dan kan hij tegen zijn ouders zeggen dat hij zich heeft omgekleed om te voetballen met zijn vriendjes. De natte broek hangt hij over de rand van zijn bed. Hopelijk droog voordat zijn moeder de vuile was uit zijn kamer komt halen. Beneden vind hij in een keukenkastje nog een lege plastic zak, daar kan de luier in. De afgesloten zak in zijn rugzak en dan kan hij straks buiten eens kijken of hij het in een prullenbak bij het park kan gooien.

Terug in de kamer van Mark checkt hij de luieremmer. Daar zit niks in dus als hij daar zijn luier in zou gooien zou het gaan opvallen. Hij zal toch echt op de fiets moeten stappen zo om het af te voeren. Maar eerst nog een potje Fortnite.

Met zijn tong uit zijn mond is Thymen helemaal enthousiast dat hij nog bij vijf overlevenden hoort in het spel. Hij hoeft er nog maar een paar te doden en dan heeft hij weer een Victory Royale. Hij is zo druk bezig dat hij niet hoort dat beneden de deur van het slot gaat en de rest van de familie weer binnen komt…..
 
Deel drie – laatste deel

Mark rent meteen de trap op naar boven. Daar ziet hij Thymen op zijn PC. “What da f*ck. Je hebt toch je eigen console. Ik zou zo met Steve en Jake gaan spelen.” “Mag ik dan meedoen in een squad?” Vraagt Thymen die meteen probeert de sfeer om te buigen. “Absoluut niet eikel, je hebt hier niks te zoeken!” Oops, Mark is echt boos.

Thymen springt meteen van de stoel af en rent naar de gang. “Je hebt ook nog eens drinken gemorst op m’n Razer gvd.” Thymen roept “sorry, de cola viel om. Ik heb het afgedaan met water.” Moeder komt inmiddels de trap opgerend “wat is er aan de hand jongens?” Mark is razend “Thymen heeft achter MIJN computer gezeten en ook nogeens cola over mijn stoel gemikt?” Moeder kijkt in de richting van Thymen, die moet bijna huilen “En nu mag ik nieteens meedoen in de squad met Steve en Jake.” “achnee, dat allemaal om een stom spelletje. Dit is ook geen gelukkig moment Thymen. Je broer heeft net te horen gekregen dat hij niet naar de droogbedtraining kan. Misschien moet je hem maar even laten!”

Thymen stapt achteruit en pakt zijn kans. “Mag je niet meedoen met de droogbedtraining?” Vraagt hij aan Mark. “Nee, er spelen volgens hun teveel emotionele problemen waardoor het nog niet werkt” “Dat is mooi kut!” Zegt Mark. “Dank je. Nouja, misschien mag je wel meedoen met de squad, ga maar gauw je console uitzetten.” “Bedank,” zegt thymen “echt heel kut.” En hij meent het echt voor zijn broer. Meteen schaamt hij zich dat hij een luier gestolen heeft.

In zijn eigen kamer start hij snel de console. Thymen heeft een makkelijk bankje in zijn kamer staan. Met de controller in de hand duikt hij neer op zijn comfortable plek. Steve en Jake staan al klaar in de lobby, Mark is er ook al gauw. Ze spelen spannende potjes met een hoop gegil aan alle kanten door zijn koptelefoon. Mark, Jake en Steve hebben het af en toe over nappies. Daar kan Thymen nu over meepraten maar dat laat hij niet blijken, dan zou hij zich verraden.

“Jongens, komen jullie eten?” Roept moeder onderaan de trap. Zowel Mark als Thymen hebben moeite zich los te maken uit het spel. Ze zijn zo close bij een Victory Royale. Steve en Jake zullen het zonder hun moeten stellen. Tijdens het avondeten gaat het weer over het ziekenhuisbezoek. Ze hadden gehoopt dat Mark volgende week aan de droogbedtraining zou kunnen beginnen maar de psycholoog vind het te vroeg omdat er “teveel in het leven van Mark speel.” “Dan nog maar even iets langer in de luiers knul” zegt moeder als ze door Marks’ haar wrijft. Mark kijkt enigszins gelaten.

“Ik ga straks nog even met de jongens voetballen” zegt Thymen. “Dat is goed.” Vind ma. “Maar niet te laat thuis zijn en niet alleen naar het park.” “Jahaa ma” Dat baart hem wel een beetje zorgen want hij moet naar het park om de luier daar in de vuilnisbakken te doen maar volgens iedereen zijn daar ook enge mannen.
Terug op zijn kamer pakt Thymen de rugzak. Hij doet het raam open en werpt zijn rugzak verderop de voortuin in. Hij doet zijn Feyenoord shirt aan en rent naar de deur. Hij roept:”Ik ga!” “Jahoor” hoort hij zijn moeder uit de keuken roepen. Zijn fiets staat bij de garage, hij pakt hem op en loopt dan naar de plek waar zijn rugzak ligt. Met rugzak op fietst hij snel richting park.

Bij het park aangekomen ziet hij een lege vuilnisbak. Verderop op een bankje zit een man naar de weg te staren. Die man gaat dus zien dat hij een plasticzak dumpt. Als hij bij de vuilnisbak is kijkt de man hem aan “hoi” zegt de man. Thymen doet gauw zijn rugzak open en werpt de plastic zag de vuilnisbak in. De man staat op. Thymen doet gauw zijn rugzak op en fietst hard weg. De man fluit hem na. Thymen fietst zo hard als hij kan naar het voetbalveldje waar zijn vrienden zijn. Ze verwelkomen hem en gaan nog een potje voetballen.

Om negen uur staat Mark met zijn fiets bij het veldje. “Ma wil dat je terug komt, bedtijd.” Als ze terug fietsen vraagt Mark “Heb je soms aan mijn luiers gezeten?” Thymen heeft het niet meer, wat moet hij hier nu op antwoorden. “Ik heb in je laden gezocht omdat ik dacht dat je v-buck cards verborgen hield.” Mark moet lachen “haha, die ga je nooit vinden”. Samen moeten ze lachen maar Thymen is enorm blij dat hij niet betrapt is.

Thuis staat ma hun al op te wachten. Moeder omarmt Thymen. “Ga maar gauw naar bed. Weltrusten kerel. Eww, je moet morgen echt even douchen want je ruikt wel dat je gesport hebt.” Thymen loopt dromerig de trap op. Luiers, een keer maar nooit weer.
 
Bovenaan