Tessa's verlangen

lezer77

Gewaardeerd Lid
Dit verhaal loopt parallel aan mijn eerdere verhaal "Een wens die in vervulling gaat." Er gaan voor een deel dezelfde gebeurtenissen plaatsvinden als in dat verhaal, maar dan alles door de ogen van Tessa gezien.

Voor het meeste leesplezier raad ik aan eerst "Een wens die in vervulling gaat" te lezen en daarna hieraan te beginnen. Dat moet iedereen natuurlijk wel voor zichzelf beslissen.

Veel leesplezier.
 

lezer77

Gewaardeerd Lid
Plezier in luiers kan pas komen als je eerst helemaal zindelijk bent.

Deel 1: zindelijk worden

Tessa was net zes jaar geworden. Ze was een ontzettende grappenmaakster en als haar iets niet beviel deed ze gewoon haar mond open. Het kon haar allemaal niet zo veel schelen of andere kinderen het met haar eens waren. Lelijk doen tegen een ander daar had ze een ontzettende hekel aan, en wie haar of haar vriendinnetjes iets aandeed kon op een flinke wraakactie rekenen.

Haar vader had ze nooit gekend. Toen ze nog heel klein was wilde hij niet meer met haar moeder getrouwd zijn. Kort nadat ze echt gescheiden waren ging hij op vakantie naar Frankrijk, waar hij door domme pech een auto-ongeluk kreeg. Hij was op slag dood. Hierna kreeg haar moeder elke maand wat geld. Tessa snapte niet zo goed hoe dit werkte, ze onthield alleen iets van bee en pee. Wat ze er wel van snapte was dat haar moeder maar drie dagen per week hoefde te werken, en dat ze niet hadden hoeven verhuizen.

Dit alles betekende voor Tessa en haar oudere zus Femke evengoed dat ze al op jonge leeftijd af en toe huishoudelijke klusjes deden. Het kwam anders niet af. Dat vond Tessa niet altijd even leuk, ze wilde soms gewoon nog even "kind zijn" en kunnen spelen. Haar moeder had daar geen boodschap aan, ze vond dat haar dochters niet vroeg genoeg moesten leren "volwassen te worden."

Gelukkig hadden ze een lieve buurvrouw, Yvonne, waar ze vaak 's middags bij aten. Yvonne had een zoontje, Martijn, van twee jaar en ze was in verwachting van een tweede kind. Bij Yvonne kon Tessa wel allerlei dingen doen waar ze thuis geen ruimte voor kreeg zoals verkleden of zelf kleren maken. Ze had inmiddels al bijna een complete tweede kledingkast bij de buren. Als ze wel eens iets meekreeg voor thuis leidde dat soms tot een verbaasde opmerking, maar meer ook niet.

Achter dit alles ging een geheim schuil. Tessa plaste namelijk nog om de paar dagen in bed, en ze had elke nacht nog een luier om. Heel vervelend vond ze die niet zitten, maar ze hield het uit schaamte liever toch verborgen. Bij vriendinnetjes slapen durfde ze ook niet. Voor haar vijfde verjaardag was het nog erger, toen moest er elke ochtend een natte luier worden weggegooid. Later bleek waar dat door kwam: bij het wakker worden was plassen steevast het eerste wat ze deed. Ze had het helemaal niet door. Toen haar moeder er eens iets over vroeg ging ze er op letten, en al snel verdween haar ochtendplas niet meer in haar luier. Ze kwam er wel achter dat haar luier soms ook al nat was op het moment dat ze wakker werd. Tot de tijd rond haar zesde verjaardag bleef dit zo.

Tessa durfde door dit probleem nooit bij vriendinnetjes te gaan slapen of ze uit te nodigen. Dit vond ze toch wel erg vervelend worden. Hoe het kwam wist niemand, maar een paar weken na haar zesde verjaardag werd ze een keer midden in de nacht wakker. Ze moest heel nodig plassen. Hierop besloot ze haar luier af te doen en naar de WC te gaan. Toen ze bijna klaar was kwam haar moeder de badkamer binnen. "Wat gebeurt hier nou," zei ze, "dit heb ik nog nooit meegemaakt." "Ik werd gewoon wakker, ik weet ook niet hoe dat komt," antwoordde Tessa. Uit voorzorg kreeg ze toch haar luier weer om. Na nog 1 ongelukje te hebben gehad hield ze het vervolgens twee weken droog.

"We moeten het maar eens zonder luier proberen," zei haar moeder op een avond. Ze had net een paar dagen eerder het laatste pak luiers aangebroken dat ze nog in huis had. Het was een deel van een aanbieding voor 3 mega-pakken, waar ze maanden terug gebruik van had gemaakt. Zo deed ze dat altijd, om voor de omgeving verborgen te houden dat ze nog luiers kocht voor haar dochter. De luiers in het laatste pak zouden waarschijnlijk allemaal droog worden weggegooid. Nadat Tessa twee weken zonder luier had geslapen en het nog steeds droog hield gaf haar moeder het pak luiers aan de inmiddels hoogzwangere Yvonne. Martijn plaste af en toe nog in zijn bed, en hij was wat forser gebouwd dan Tessa. Hij paste in dezelfde maat. Voor hun tweede kind zou ze dan ook al luiers in huis hebben voor als die aan deze maat toe was.

Tessa was heel trots nu dat ze geen luier meer nodig had. Op een dag vroeg ze op school aan een vriendinnetje van haar, Mariska, of ze een keer mocht komen logeren. Mariska trok haar wenkbrauwen op. "Dit wilde je vroeger nooit," zei ze, "maar ik vind het wel heel leuk als je komt. Ik zal straks aan mijn moeder vragen of het mag." Die zaterdag was het dan zo ver. 's Middags ging ze er al heen en ze gingen op Mariska's kamer spelen. "Waarom wil je nu ineens wel," vroeg Mariska. Tessa keek een beetje met schaamte uit haar ogen en ze trok een pruilmondje. "Ik..." begon Tessa aarzelend. De tranen sprongen in haar ogen. Mariska legde haar hand op Tessa's schouder. "Wat is er toch," vroeg ze. "Ik wilde dit nooit omdat ik in mijn bed plaste," zei Tessa, "ik had elke nacht een luier om." "O, is dat alles," antwoordde Mariska. "Hoe bedoel je dat," vroeg Tessa. "Nou," zei Mariska, "mijn zus is 10 en die slaapt ook nog elke nacht in een luier." Mariska had zelf geen last van bedplassen. Toen haar oudere zus een keer was uitgelachen door een jongen uit haar klas, die er toevallig achter was gekomen, kreeg hij zo ontzettend op zijn donder dat iedereen er bang van werd. Sindsdien liet Mariska het wel uit haar hoofd om een ander belachelijk te maken die in bed plaste. "Je had gewoon een luier van mijn zus om kunnen krijgen," zei Mariska tegen Tessa, "of je had er een van thuis mee kunnen nemen." Maar nu was dat probleem er niet meer.

Tessa was er heel gelukkig mee dat alles nu was opgelost. Geen luiers meer, geen schaamte, en niet uitgelachen worden. Maar ze zou niet veel later worden geplaagd door een merkwaardig verlangen.
 

lezer77

Gewaardeerd Lid
Tussen twee haakjes nog even dit

lezer77 zei:
Hierna kreeg haar moeder elke maand wat geld. Tessa snapte niet zo goed hoe dit werkte, ze onthield alleen iets van bee en pee.
Voor wie dat interessant vindt: BNP staat voor bijzonder nabestaandenpensioen. Ik heb een jaar bij een pensioenfonds gewerkt, vandaar dat ik het weet. Het is dus niet iets wat ik zomaar even heb zitten verzinnen. :)
 
Laatst bewerkt:

Abbjornnl

Wees jezelf ongeacht wat andere ervan zeggen
lezer77 zei:
Tussen twee haakjes nog even dit

[quote author=lezer77]
Hierna kreeg haar moeder elke maand wat geld. Tessa snapte niet zo goed hoe dit werkte, ze onthield alleen iets van bee en pee.
Voor wie dat interessant vindt: BNP staat voor bijzonder nabestaandenpensioen. Ik heb een jaar bij een pensioenfonds gewerkt, vandaar dat ik het weet. Het is dus niet iets wat ik zomaar even heb zitten verzinnen. :)
[/quote]
bnp* bruto nationaal product
 

quinzy

Zoekende
björn (XXIV) zei:
lezer77 zei:
Tussen twee haakjes nog even dit

[quote author=lezer77]
Hierna kreeg haar moeder elke maand wat geld. Tessa snapte niet zo goed hoe dit werkte, ze onthield alleen iets van bee en pee.
Voor wie dat interessant vindt: BNP staat voor bijzonder nabestaandenpensioen. Ik heb een jaar bij een pensioenfonds gewerkt, vandaar dat ik het weet. Het is dus niet iets wat ik zomaar even heb zitten verzinnen. :)
bnp* bruto nationaal product
[/quote]

BNP kan verwijzen naar:

Bruto nationaal product (tegenwoordig Bruto nationaal inkomen)
Belgisch Nationale Partij, een integraal-nationalistische partij.
British National Party, Britse rechtse partij
Basotho National Party, Lesothaanse partij
Biblioteca Nacional de Portugal, nationale bibliotheek van Portugal
BNP Paribas, een Franse bank.
Brain natriuretic peptide, een hartmerker


en ik denk dat in dit geval het om de 1e gaat al is die mening en uitleg altijd aan de schrijver

verder echt goed geschreven, top verhaal
 

luierdromer

Niet geschoten is altijd mis.
Leuk van een begin van een nieuw verhaal.
Ga zo door.
Kun je weer alle kanten mee uit ;D
 

lezer77

Gewaardeerd Lid
quinzy zei:
björn (XXIV) zei:
lezer77 zei:
Tussen twee haakjes nog even dit

lezer77 zei:
Hierna kreeg haar moeder elke maand wat geld. Tessa snapte niet zo goed hoe dit werkte, ze onthield alleen iets van bee en pee.
Voor wie dat interessant vindt: BNP staat voor bijzonder nabestaandenpensioen. Ik heb een jaar bij een pensioenfonds gewerkt, vandaar dat ik het weet. Het is dus niet iets wat ik zomaar even heb zitten verzinnen. :)
bnp* bruto nationaal product
BNP kan verwijzen naar:

Bruto nationaal product (tegenwoordig Bruto nationaal inkomen)
Belgisch Nationale Partij, een integraal-nationalistische partij.
British National Party, Britse rechtse partij
Basotho National Party, Lesothaanse partij
Biblioteca Nacional de Portugal, nationale bibliotheek van Portugal
BNP Paribas, een Franse bank.
Brain natriuretic peptide, een hartmerker


en ik denk dat in dit geval het om de 1e gaat al is die mening en uitleg altijd aan de schrijver

verder echt goed geschreven, top verhaal
De officiële afkortingen zijn inderdaad die in bovenstaand citaat, maar dat is niet wat ik bedoelde. In elk werkgebied gebruiken we wel afkortingen. Ziekenhuispersoneel gebruikt OK voor operatiekamer of IC voor intensive care. Bij pensioenfondsen kom je dan op afkortingen als OP, NP, WP en in dit verhaal BNP. Ik bedoelde hier het bijzonder nabestaandenpensioen. Voor uitleg zie http://www.echtscheiding-wijzer.nl/nabestaandenpensioen.html



Terug naar het verhaal. Tessa groeit op zonder vader en moet tegen haar zin snel volwassen worden. Dat is een mooie voedingsbodem voor het ontwikkelen van AB gevoelens.
 
Laatst bewerkt:

lezer77

Gewaardeerd Lid
De ontwikkeling van een obsessie.

Deel 2: vreemde gevoelens

Een paar weken na de logeerpartij mij Mariska kwam die nu eens bij Tessa logeren. Toen ze eenmaal in bed lagen werd het meer giechelen dan slapen. Ze begonnen elkaar moppen te vertellen. Mariska had een paar dagen eerder de heel oude mop gehoord van "Turkie, Turkie is niet dom, want hij heeft een luier om." Tessa gierde van het lachen toen ze die mop hoorde, en moest als een haas naar de WC omdat ze anders haar bed volplaste. Toen ze weer in bed lag zei Mariska op een lacherige toon "Als je weer bij mij komt logeren kun je misschien toch beter een luier van mijn zus aan doen." Tessa hapte naar adem en kreeg een beetje pijn in haar buik. Het duurde even voor ze weer op een normale manier iets kon zeggen. "Maak me alsjeblieft niet nog eens zo aan het lachen," zei Tessa, "ik stik er nog eens van."

Tessa's moeder kwam de slaapkamer binnen. "Zo meiden," zei ze, "ik vind dat het nu toch tijd wordt om te gaan slapen. Zeg Tessa, was jij het die net naar de WC ging?" Tessa bevestigde dat. "Dat was vast omdat je moest plassen van het lachen," ging haar moeder verder, "en daar moet je toch mee oppassen." Ze had absoluut geen zin om na iedere logeerpartij het beddengoed te moeten verschonen. Wanneer het toch nodig zou zijn moest Tessa dat zelf maar doen. "Gaan jullie nu maar even rustig liggen," zei Tessa's moeder, "en zeg even niets tegen elkaar. Dan val je vanzelf in slaap." De twee meisjes deden inderdaad wat hen gezegd was en dommelden kort daarna in.

De volgende nacht was Mariska weer naar huis. Tessa dacht weer aan die grapjes over luiers. 'Wat een idee,' dacht ze, 'expres in een luier plassen.' Ze grinnikte er een beetje van, maar dacht er niet over door. Toen ze de ochtend erna wakker werd schoot haar ineens iets in het hoofd. 'Was ik maar gewoon gaan logeren toen ik nog luiers om had,' dacht ze, 'dan kon ik gewoon in mijn luier plassen als ik zo hard moest lachen.' Vanaf toen verlangde ze bijna iedere ochtend bij het wakker worden naar haar luiers terug. Al snel kwam de avond daar bij. Ze begreep ineens waarom ze die zachte prop tussen haar benen nooit vervelend had gevonden. Ze vond het lekker!

In de weken erna begon Tessa's verlangen naar luiers ook overdag haar gedachten te beheersen. Dit begon met het zien van een reclame voor luiers op de tv. 'Blije baby's zijn vast zo blij omdat ze een luier om hebben,' dacht Tessa. Ze wist natuurlijk dat dat niet zo was, maar ze fantaseerde er graag op los. Toen ze een paar dagen later samen met Femke en haar moeder boodschappen aan het doen was zag ze midden in de winkel een grote toren van pakken luiers. Die zagen er precies zo uit als ze op de tv. Op de pakken zag ze foto's van lachende kinderen die alleen een luier om hadden. Ze fantaseerde er al weer over waarom die kinderen zo vrolijk keken. 'Als mamma die toch eens voor me kocht,' dacht ze, 'dan kon ik er de hele dag in rondlopen en lekker alles laten lopen...'

"Hé Tessa," zei Femke, "waarom sta je toch naar die luiers te kijken?" Luiers... Wat vond Tessa het leuk als iemand dat woord uitsprak. "Nou," zei ze, "ik herken ze van de tv. Waarom staan ze eigenlijk hier zo opgestapeld in de winkel? Niet iedereen heeft die dingen toch nodig?" Zelf het woord luier uitspreken vond ze zelfs een beetje eng worden. "Zo werkt reclame maken," legde haar moeder uit, "mensen met kleine kinderen zien dat spotje op de tv en herkennen het vervolgens in de winkel, zeker als het hier staat." Ze legde ook uit dat dit een aanbieding was. "Een aanbieding, wat is dat nou weer?" vroeg Tessa. "Dan hoef je voor korte tijd wat minder per pak te betalen als je er meer dan 1 koopt," zei haar moeder, "dat deed ik ook altijd toen ik ze nog voor jou kocht."

Tessa wilde maar al te graag dat haar moeder ook nu weer een heleboel luiers voor haar kocht, maar dat zei ze natuurlijk niet. Luiers dragen voor het bedplassen was niet raar, maar voor de lol erin rondlopen? Nee, niemand mocht weten dat ze daar naar verlangde. Intussen was ze ook stinkend jaloers geworden op haar buurjongetje Martijn, vooral als hij op warme dagen in alleen zijn luier door de tuin liep. Ze was op een zomermiddag bij Yvonne op bezoek en Martijn liep weer in hetzelfde "kostuum." Ineens zag ze zijn luier opbollen. Yvonne had ook door wat er gebeurde. "Zo, strontmachine," zei ze tegen haar zoontje, "tijd om weer eens verschoond te worden." Ineens ging er weer iets door Tessa's hoofd. 'Dat ik dat niet eerder had bedacht,' dacht ze, 'expres erin poepen kan natuurlijk ook.'

Het werd Tessa allemaal te veel. Ze bedacht een smoesje om weer naar huis te kunnen gaan en sloot zich de rest van de middag in haar kamer op. Maar haar gevoelens lieten haar niet los. Er zouden later zelfs nog gevoelens bij komen waar ze nu nog geen weet van had.
 

FairryNL

Meer een AT dan een AB, maar sowieso een DL…
lezer77 zei:
Tussen twee haakjes nog even dit

[quote author=lezer77]
Hierna kreeg haar moeder elke maand wat geld. Tessa snapte niet zo goed hoe dit werkte, ze onthield alleen iets van bee en pee.
Voor wie dat interessant vindt: BNP staat voor bijzonder nabestaandenpensioen. Ik heb een jaar bij een pensioenfonds gewerkt, vandaar dat ik het weet. Het is dus niet iets wat ik zomaar even heb zitten verzinnen. :)
[/quote]
Thanks voor deze uitleg...
Dacht al dat er eigenlijk BP (Benzinestation British Petrol) bedoeld werd aangezien het in het verhaal om een auto ongeluk ging… Maar BNP is achteraf gezien inderdaad logischer.
Ga zo door, leest heerlijk...
 
Bovenaan